E-shops: Τι ζητούν οι καταναλωτές

Related

Το 56% των Ελλήνων ενημερώνεται από social media: Η νέα τάση στην πληροφόρηση

FORTUNE GREECE 25/10/2025, 21:02 SHARE Facebook and Twitter applications are seen on an Apple iPhone 11 Pro Max in The Hague, The Netherlands on March 2, 2020. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto) Photo: AFP Πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σφυρηλατούν το πλαίσιο ενημέρωσης στην Ελλάδα — και γιατί οι επιχειρήσεις πρέπει να το αντιληφθούν. Στην Ελλάδα

Αναζητάτε απαντήσεις; Μερικές φορές το Google δεν είναι αρκετό

FORTUNE GREECE 25/10/2025, 16:30 SHARE Η Google μπορεί να παραμένει ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος της αναζήτησης, όμως η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού. Για περισσότερα από είκοσι χρόνια, το Google αποτελεί τη φυσική μας αντίδραση κάθε φορά που ψάχνουμε κάτι — από «το καλύτερο εστιατόριο της περιοχής» μέχρι «πόσα πρωτόνια έχει ο άνθρακας». Ωστόσο

Η εποχή των “cobots”: Η Amazon ετοιμάζεται να μειώσει δραστικά τις ανθρώπινες θέσεις εργασίας

FORTUNE GREECE 25/10/2025, 15:31 SHARE People and AI robots working together in a distribution warehouse, automation and industry concept Photo: Shutterstock Σχέδιο αντικατάστασης 500.000 εργαζομένων με ρομπότ έως το 2027 από την Amazon. Για δύο δεκαετίες, η Amazon διαμόρφωσε την αμερικανική αγορά εργασίας όπως καμία άλλη εταιρεία. Από τις αποθήκες της μέχρι τους οδηγούς διανομών

Η OpenAI επεκτείνει το πρόγραμμα ChatGPT Go σε 16 νέες ασιατικές χώρες

Μετά την επιτυχία του στην Ινδία και την Ινδονησία, η OpenAI κάνει το επόμενο μεγάλο βήμα στην Ασία, επεκτείνοντας το ChatGPT Go σε 16 νέες αγορές. Η στρατηγική αυτή έρχεται σε μια περίοδο εκρηκτικής ανάπτυξης της τεχνητής νοημοσύνης στη Νοτιοανατολική Ασία και εντείνει τον ανταγωνισμό με τη Google για την κυριαρχία στις προσιτές AI συνδρομές.

Θα αφήνατε ένα ρομπότ να σας… χειρουργήσει; Tο Optimus της Tesla ετοιμάζεται να γίνει «ο κορυφαίος χειρουργός στον κόσμο»

FORTUNE GREECE 24/10/2025, 18:00 SHARE A Tesla Optimus robot is displayed in an exhibit during the opening of the Tesla Diner and Drive-In restaurant and Supercharger on Santa Monica Blvd in the Hollywood neighborhood Los Angeles, California on July 21, 2025. Elon Musk's electric vehicle company Tesla has opened a diner on Santa Monica Boulevard

Η Meta αντικαθιστά εργαζομένους με τεχνολογία — Διαβάστε το εσωτερικό memo που προκάλεσε αντιδράσεις

FORTUNE GREECE 24/10/2025, 17:00 SHARE Double exposure photograph of a portrait of Mark Zuckerberg and a telephone displaying the Meta group s artificial intelligence logo at Kerlouan in Brittany in France on April 11 2025. (Photo by Vincent Feuray / Hans Lucas / Hans Lucas via AFP) Photo: AFP Η Meta προχωρά σε νέο κύμα

Η Amazon αποκάλυψε την αιτία του σφάλματος που «έριξε» το Internet σε όλον τον κόσμο

FORTUNE GREECE 24/10/2025, 13:30 SHARE The Amazon Web Services (AWS) logo appears on a smartphone screen and as the background on a laptop computer screen in this photo illustration in Athens, Greece, on October 21, 2025. (Photo by Nikolas Kokovlis/NurPhoto) (Photo by Nikolas Kokovlis / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Η Amazon αποκάλυψε πως η

Το άλμα της Google στον κβαντικό υπολογισμό

Η Google ανακοίνωσε αυτό που περιγράφει ως μια σημαντική...

Αυτός είναι ο λόγος που το πορτοκαλί iPhone 17 Pro αλλάζει… χρώμα και γίνεται ροζ

FORTUNE GREECE 23/10/2025, 22:00 SHARE iPhone 17 Pro Max is seen at the store in Krakow, Poland on October 8, 2025. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Ένας χρήστης του Reddit υποστηρίζει ότι το νέο του iPhone 17 Pro “Cosmic Orange” έγινε… ροζ. Η Apple κατάφερε –για

Νέα Ζηλανδία: «Φρένο» στη χρήση των social media από εφήβους

FORTUNE GREECE Η κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας θα καταθέσει στο κοινοβούλιο σχέδιο νόμου που στοχεύει στον περιορισμό της πρόσβασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε παιδιά κάτω των 16 ετών Η Νέα Ζηλανδία προστίθεται στη λίστα με τις χώρες που λαμβάνουν μέτρα για τον έλεγχο της πρόσβασης σε social media σε παιδιά μίας ηλικίας και κάτω.

Γιατί τα brands απορρίπτουν την τεχνητή νοημοσύνη στη διαφήμιση

Ένα κύμα αντι-AI διαφημίσεων ξεσπά παγκοσμίως, σε τηλεοράσεις, billboard και social media, καθώς οι μεγάλες μάρκες “ακουμπούν” την κόπωση των καταναλωτών απέναντι στην υπερβολική χρήση της τεχνολογίας. Μέσα σε απόσταση… βολής από τα καταστήματα της Apple στο Μανχάταν και τα κεντρικά της Google στη Νέα Υόρκη, αφίσες σε στάσεις λεωφορείου χλεύαζαν τους τεχνολογικούς κολοσσούς. «Η

Ζητούνται $2 τρισ. ετησίως για την ανάπτυξη της ΑΙ έως το 2030

Το ιλιγγιώδες ποσό των $2 τρισ. ετησίως θα απαιτηθεί με ορίζοντα το 2030, για να καλυφθεί η εκρηκτική ζήτηση σε υπολογιστική ισχύ, που προκαλεί η ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI).

Share

Τα τελευταία δύο χρόνια της πανδημίας η πορεία του ηλεκτρονικού εμπορίου είναι ανοδική. Σύμφωνα με την Νανά Ιωακειμίδου CCO και junior partner της ελληνικής πολυεθνικής Generation Y το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι σήμερα στην πραγματικότητα η μόνη διεθνής γλώσσα, μιας και ο κορονοϊός σταμάτησε το σύνολο των δραστηριοτήτων του κόσμου.

Μια νέα τάση που σταδιακά αναδεικνύεται είναι η επιθυμία των καταναλωτών να αγοράζουν brands που έχουν κοινωνικό αποτύπωμα. Ειδικότερα, σύμφωνα με έρευνες, οι καταναλωτές επιλέγουν εταιρείες που έχουν ισχυρό αποτύπωμα για αγορές τους, σε σχέση με αυτές που δεν έχουν.

Σε έρευνα της Mc Kinsey σε διεθνές επίπεδο, το 25% των καταναλωτών σκοπεύουν να εντάξουν περιβαλλοντικά και κοινωνικά κριτήρια στην καταναλωτική τους συμπεριφορά. Επίσης σύμφωνα με έρευνα του ΙΒΜ Institute for Business, το 68% των καταναλωτών προτίθενται να δαπανούν περισσότερα για brands που στηρίζουν τοπικές κοινωνίες και ευάλωτες κοινωνικά ομάδες. Απλές κινήσεις που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση για να βελτιώσει το κοινωνικό της αποτύπωμα είναι η βελτίωση του μείγματος εργαζομένων της, αυξάνοντας για παράδειγμα των αριθμό των γυναικών σε θέσεις ευθύνης. Επίσης η συστηματική συνεργασία με τις τοπικές κοινότητες για στήριξη έργων, πρωτοβουλιών και δράσεων που έχουν σημασία για αυτές.

Η εποχή που η τιμή ενός προϊόντος και μια ενδεχόμενη καλύτερη προσφορά είχε καθοριστικό ρόλο στην προσέλκυση αλλά και στην διατήρηση ενός καταναλωτή ως πελάτη έχει παρέλθει ανεπιστρεπτεί. Η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών που προσφέρουν μια νέα εμπειρία αγορών, η εξατομικευμένη προσέγγιση, η ευγένεια στην εξυπηρέτηση, η ικανότητα η εταιρία να είναι πάντα άμεσα διαθέσιμη στον πελάτη σε καλές στιγμές αλλά και σε στιγμές προκύπτουν ζητήματα, χαρακτηρίζουν την νέα εποχή που έχει ξεκινήσει και βρίσκει τους καταναλωτές κάθε ηλικίας σε υψηλό επίπεδο ωριμότητας.

Τα μυστικά για την απογείωση ενός ηλεκτρονικού καταστήματος

Άντρας εργάζεται σε λάπτοπ

Οι επιχειρήσεις κάθε μεγέθους, ανέφερε η κ.Ιωακειμίδου στο συνέδριο με θέμα «Η επόμενη ημέρα- Μετασχηματισμός-Καινοτομία-Σύγχρονη Επιχειρηματικότητα» οφείλουν πλέον να βλέπουν το εναλλακτικό ηλεκτρονικό κατάστημα-κανάλι ως μια ξεχωριστή επιχειρηματική οντότητα που απαιτεί μια ολιστική προσέγγιση, προκειμένου να έχει τα επιθυμητά αποτελέσματα. Όχι να το βλέπουν απλά ως ένα βραχίονα-παρακλάδι της συνολικής τους επιχειρηματικής δραστηριότητας αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ.

Η λειτουργία ενός ψηφιακού καναλιού πώλησης είναι απαιτητική και χρειάζεται να βασίζεται στις διαφορετικές προσδοκίες, συμπεριφορές και συνήθειες που έχουν διαμορφωθεί στους καταναλωτές, παγκοσμίως, στα τελευταία τρία χρόνια:

  1. Εξατομίκευση στην προσέγγιση και στις προτάσεις αγορών
  2. Προτίμηση στις εταιρείες με συστηματικές δράσεις υπεύθυνης και βιώσιμης επιχειρηματικότητας
  3. Επιλογή εταιρειών που αναδεικνύουν έναν ανώτερο σκοπό και λόγο ύπαρξης.

Η σημασία των μηχανών αναζήτησης

Οθόνη της Google σε τάμπλετ

Το ηλεκτρονικό κατάστημα θα πρέπει να είναι σε θέση πλέον να παρέχει απόλυτα προσωποποιημένη, εξατομικευμένη εμπειρία αγορών στον κάθε ένα πελάτη. Αυτό μπορεί να επιτευχθεί μεταξύ άλλων με την χρήση των δεδομένων από τη μηχανή αναζήτησης που διαθέτουν, που με την χρήση αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης, μπορούν να απευθύνονται σε έναν επισκέπτη προτείνοντάς του το προϊόν που του ταιριάζει, βάσει δικών του αναζητήσεων και προτιμήσεων αγοράς.

Μεγάλη σημασία έχει και ο χρόνος ανταπόκρισης σε μια αναζήτηση, είπε η κ. Ιωακειμίδου, δίνοντας ως χαρακτηριστικό παράδειγμα μια έρευνα της Amazon, σύμφωνα με την οποία κάθε δευτερόλεπτο που καθυστερεί η μηχανή αναζήτησης να βγάλει αποτέλεσμα, μπορεί να χαθούν σε ετήσια βάση 1,6 δισ.δολάρια. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με έρευνες το 43% των επισκεπτών κάθε ιστοχώρου πηγαίνουν πρώτα στην αναζήτησή του αναδεικνύοντας έτσι την σημασία του εργαλείου αυτού. Αναφέρθηκε δε στη μηχανή αναζήτησης της Algolia, η οποία αποτελεί την πλέον τεχνολογικά εξελιγμένη μηχανή αναζήτησης ιστοτόπων (onsite search engine) που σύμφωνα με έρευνες έχει καταφέρει να αυξήσει σημαντικούς δείκτες απόδοσης σε εντυπωσιακά ποσοστά.

Για παράδειγμα:

  • Αύξηση ποσοστού μετατροπής σε πώληση (conversion rate) έως και 52%
  • Ενίσχυση του μέσου καλαθιού αγορών κατά 19%
  • Διεύρυνση χρήσης του εργαλείου της αναζήτησης έως και 314%, προβλέποντας και την πρόθεση του επισκέπτη προς αγορά (εξασφαλίζοντας, έτσι, πιο ακριβείς προτάσεις προϊόντων)
  • Ενδυνάμωση του κοινωνικού αποτυπώματος

- -

Το 56% των Ελλήνων ενημερώνεται από social media: Η νέα τάση στην πληροφόρηση

FORTUNE GREECE 25/10/2025, 21:02 SHARE Facebook and Twitter applications are seen on an Apple iPhone 11 Pro Max in The Hague, The Netherlands on March 2, 2020. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto) Photo: AFP Πώς τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σφυρηλατούν το πλαίσιο ενημέρωσης στην Ελλάδα — και γιατί οι επιχειρήσεις πρέπει να το αντιληφθούν. Στην Ελλάδα

Αναζητάτε απαντήσεις; Μερικές φορές το Google δεν είναι αρκετό

FORTUNE GREECE 25/10/2025, 16:30 SHARE Η Google μπορεί να παραμένει ο αδιαμφισβήτητος κυρίαρχος της αναζήτησης, όμως η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τους κανόνες του παιχνιδιού. Για περισσότερα από είκοσι χρόνια, το Google αποτελεί τη φυσική μας αντίδραση κάθε φορά που ψάχνουμε κάτι — από «το καλύτερο εστιατόριο της περιοχής» μέχρι «πόσα πρωτόνια έχει ο άνθρακας». Ωστόσο