Είναι το Metaverse το μέλλον της μόδας; Οι πιο ακριβές μάρκες χτίζουν ήδη τα καταστήματά τους στο μετασύμπαν

Related

Η Amazon απειλεί το Netflix στην Ελλάδα, σκληρές μάχες Cosmote TV

Με μερίδιο 35%, το Amazon Prime έχει πλησιάσει το Netflix, που διατήρησε μερίδιο 38% το α' τρίμηνο 2024. Αντεπίθεση της Nova στην Cosmote με την πλατφόρμα EON και εμπλουτισμένο περιεχόμενο. Η συμφωνία Deutsche Telekom με το Netflix. Την ανθεκτικότητά του απέναντι στις υπόλοιπες πλατφόρμες δείχνει το Netflix που διατηρεί την πρώτη θέση στην ελληνική αγορά…

Cosmote: Τι ισχύει για την τηλεόραση μέχρι 31.12.2024

Cosmote: Ο αριθμός των συσκευών που μπορείς να παρακολουθείς ταυτόχρονα περιεχόμενο εξαρτάται από τον τύπο της συνδρομής σου και από το αν διαθέτεις το πακέτο extra συσκευών. Σημειώνεται ότι το πακέτο extra συσκευών παρέχεται : δωρεάν στα πακέτα συμβολαίου δωρεάν έως 31/12/2024 στα ευέλικτα πακέτα Monthly Pack ενώ παρέχεται με χρέωση, κατόπιν αιτήματος του συνδρομητή,…

Μάιος στην COSMOTE TV με την επιστροφή του Μάρτιν Φρίμαν στο «The Responder»

Η COSMOTE TV υποδέχεται τον Μάιο με τον 2ο κύκλο του υποψήφιου για 6 BAFTA «The Responder». Ο βραβευμένος με Emmy Μάρτιν Φρίμαν (Sherlock, The Hobbit, Fargo) επιστρέφει στον ρόλο του Κρις Κάρσον, ενός αστυνομικού που προσπαθεί να βάλει τη ζωή του σε τάξη και να παραμείνει στην καλή πλευρά του νόμου. Στο καλεντάρι του…

Οι τηλεοπτικές μεταδόσεις του Μ. Σαββάτου 4/5 – e-thessalia.gr

Το σημερινό πρόγραμμα των αθλητικών μεταδόσεων έχει ως εξής: COSMOTE SPORT 1 14.30 Ίπσουιτς–Χάντερσφιλντ –Ζ– (Τσάμπιονσιπ) 21.45 Όξφορντ-Πιτέρμπορο -Ζ- (Γ’ Αγγλίας πλέι οφ) COSMOTE SPORT 2 14.30 Λιντς-Σαουθάμπτον -Ζ- (Τσάμπιονσιπ) 19.00 Μόντσα-Λάτσιο -Ζ- (Καμπιονάτο) 21.45 Σασουόλο-Ίντερ -Ζ- (Καμπιονάτο) COSMOTE SPORT 3 14.30 Μπέρμιγχαμ-Νόριτς –Ζ– (Τσάμπιονσιπ) 20.00 Σπόρτιγκ-Πορτιμονένσε -Ζ- (πρωτάθλημα Πορτογαλίας) COSMOTE SPORT 5 21.00 Αλ…

COSMOTE TV: Αποκλειστικά ο ημιτελικός του Περιστερίου στο Final 4 του BCL και τα ματς Παναθηναϊκός-Άρης, Ολυμπιακός-ΠΑΣ Λαμία, Γιουβέντους-Μίλαν και Νάπολι-Ρόμα

Την COSMOTE TV έχει ως αποκλειστικό προορισμό το Final 4 του FIBA Basketball Champrions League, που θα διεξαχθεί το τριήμερο 26-28/4. Τα κανάλια COSMOTE SPORT και οι απεσταλμένοι της COSMOTE TV, Ρήγας Δάρδαλης και Άρης Μπάρκας, θα δώσουν το «παρών» στο Βελιγράδι. Εκεί θα βρίσκεται και το Περιστέρι του Βασίλη Σπανούλη, το οποίο θα αντιμετωπίσει…

Βαγγέλης Μαρινάκης: Το… photobombing στην κάμερα της Cosmote

Συντάκτης: Διονύσης Αντωνέλλος Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτό Βαγγέλης Μαρινάκης: Το… photobombing στην κάμερα της Cosmote την ώρα που έκανε δηλώσεις ο Παναγιώτης Ρέτσος. Την ώρα που έκανε δηλώσεις ο Παναγιώτης Ρέστος, στην κάμερα της Cosmote, μετά την θρυλική νίκη του Ολυμπιακού με 2-4 στο Βίλα Παρκ, εκείνη ακριβώς την ώρα περνούσε από πίσω ο πρόεδρος…

Η ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ επέλεξε την Υπηρεσία Παρόχου Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης “IMPACT EINVOICING” του Ομίλου SOFTONE

H ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ, κορυφαίος όμιλος εταιρειών με πολυετή δραστηριοποίηση στην ελληνική αγορά ενέργειας, επέλεξε την υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης IMPACT EINVOICING του Ομίλου SOFTONE, στο πλαίσιο ευθυγράμμισής της με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας αναφορικά με τη διαβίβαση φορολογικών δεδομένων παραστατικών στην ΑΑΔΕ και την ενημέρωση των Ηλεκτρονικών Βιβλίων myDATA.  Σε πλήρη διασύνδεση με τα υφιστάμενα πληροφοριακά…

Παγκρήτια Τράπεζα: Σε μία εφαρμογή εταιρικός και προσωπικός λογαριασμός

Μια νέα επιλογή στους εταιρικούς της πελάτες προσφέρει η Παγκρήτια Τράπεζα. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των ψηφιακών λειτουργιών της, η Τράπεζα διαθέτει πλέον την επικαιροποιημένη εφαρμογή Ηλεκτρονικής Τραπεζικής Pancreta Online, η οποία υποστηρίζει  την πρόσβαση των εταιρειών με πολλαπλούς χρήστες.   Οι εταιρικοί χρήστες της Παγκρήτιας έχουν τη δυνατότητα μέσα στην ίδια εφαρμογή να διατηρούν τόσο…

Ταμειακή και POS σε μία συσκευή από την Worldline σε συνεργασία με την Eurobank

Η Worldline στην Ελλάδα (Worldline Greece & Cardlink a Worldline brand), σε συνεργασία με την Eurobank, έχει αναπτύξει και προσφέρει στις επιχειρήσεις την ολοκληρωμένη πλατφόρμα συναλλαγών Worldline All-in-One Platform, η οποία αναβαθμίζει το POS σε ταμειακή μηχανή δίνοντας τη δυνατότητα έκδοσης αποδείξεων, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος εξοπλισμός. Η νέα πλατφόρμα, σχεδιασμένη να απλοποιεί και να…

ΤΗΛΕΟΠΤΙΚΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ 2023

Ποιες διοργανώσεις προβάλλουν Cosmote και Nova; Η συντακτική ομάδα του Foxbet.gr έχει συγκεντρώσει σε μια λίστα όλες τις δημοφιλείς ποδοσφαιρικές διοργανώσεις καθώς και τις top μπασκετικές, αναφέροντας το εκάστοτε κανάλι ή πλατφόρμα που έχει εξασφαλίσει τα δικαιώματα μετάδοσης για την τρέχουσα σεζόν. Τηλεοπτικά δικαιώματα ποδοσφαίρου Τα περισσότερα ποδοσφαιρικά γεγονότα μπορείτε να τα παρακολουθήσετε ζωντανά είτε…

Cosmote: Δίνει δωρεάν απεριόριστα data – Πώς θα τα πάρετε

Cosmote: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η COSMOTE, για να μπορούν να σερφάρουν ξένοιαστα από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται. Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους…

Η Huawei ανακοίνωσε την Ευφυή Λύση Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας στο 26ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενέργειας

Η Huawei παρουσίασε την καινοτόμα Ευφυή Λύση Διανομής (IDS) Ηλεκτρικής Ενέργειας στο 26ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενέργειας στο Ρότερνταμ. Η IDS αναπτύχθηκε σε συνεργασία με εταίρους του οικοσυστήματος και μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες και προκλήσεις της βιομηχανίας ηλεκτρικής ενέργειας, όπως η απώλεια υψηλών γραμμών, η αναξιόπιστη εξυπηρέτηση και το βάρος της διαχείρισης νέων ενεργειακών…

Εάν δεν χτυπάει το ξυπνητήρι στο iPhone σας, δεν φταίτε εσείς, υπάρχει… bug!

Εάν το iPhone σας δεν σας “ξυπνάει” τελευταία, δεν είστε οι μόνοι! Μετά από παράπονα χρηστών στο TikTok και σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, η Apple επιβεβαίωσε στο Today ότι υπάρχει ένα σφάλμα λογισμικού που εμποδίζει το ξυπνητήρι του iPhone σε διάφορους χρήστες να χτυπήσει στην ώρα που το έχουν ορίσει. Σαφώς, η Apple έσπευσε να…

Nothing Phone (1): Άρχισε να λαμβάνει την ενημέρωση Nothing OS 2.5.5 με ενσωμάτωση του ChatGPT

Πακέτο ανάθμισης λογισμικού διατίθεται από σήμερα για το Nothing Phone (1) και ουσιαστικά πρόκειται για την ενημέρωση Nothing OS 2.5.5 που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα για το Phone (2) και το Phone (2a). Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της ενημέρωσης Nothing OS 2.5.5 είναι η ενσωμάτωση του ChatGPT, η οποία προσθέτει νέα γραφικά στοιχεία ChatGPT στην…

Τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης αποκαλύπτονται στην Cosmote TV

All Around Βρίσκεστε εδώ:  ΑρχικήAll AroundΤα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης αποκαλύπτονται στην Cosmote TV Στις 5 Μαΐου, η Cosmote TV θα αποκαλύψει τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης μέσα από τη σειρά ντοκιμαντέρ UNDERWONDER, παρουσιάζοντας την Ελλάδα μέσα από τα υποβρύχια σπήλαιά της. Το πρώτο επεισόδιο της σειράς θα προβληθεί την Κυριακή του Πάσχα στις 21:00…

Share

Το metaverse (μετασύμπαν) που οραματίστηκε ο ιδρυτής του Facebook, Μαρκ Ζούκερμπεργκ είναι από τα πιο φιλόδοξα πρότζεκτ στην ιστορία των social media και του ίντερνετ γενικότερα. Το πλάνο μετεξέλιξης του κολοσσού των κοινωνικών δικτύων σε Meta είτε θα αλλάξει τον τρόπο που αντιλαμβανόμαστε την ύπαρξή μας συνολικά ή θα οδηγήσει στην πλήρη αποκαθήλωση του αυτοκράτορα.

Παρά το γεγονός ότι προέρχεται από ένα μυθιστόρημα επιστημονικής φαντασίας, το metaverse έχει γίνει ένα από τα πιο καυτά τσιτάτα και αποτελεί την πιο πρόσφατη εμμονή του κόσμου της τεχνολογίας. Τα τελευταία χρόνια, οι εταιρείες έχουν διοχετεύσει εκατομμύρια, ή δισεκατομμύρια, στην έρευνα και την ανάπτυξη. Αυτό καθιστά το metaverse ένα όραμα για το μέλλον στο οποίο οι CEO της τεχνολογίας όπως ο Ζούγκερμπεργκ και η Ναντέλα στοιχηματίζουν ότι θα είναι το επόμενο μεγάλο άλμα στην εξέλιξη του Διαδικτύου.

Αυτό το μεγάλο άλμα και τους νέους ορίζοντες που ανοίγουν, έχουν ήδη διαπιστώσει και οι managers των μεγαλύτερων brands παγκοσμίως είτε δαπανούν ήδη, είτε θα δαπανήσουν εκατομμύρια για να αποκτήσουν σάρκα και οστά (πόσο ειρωνικό όταν άραγε όταν μιλάμε για επαυξημένη πραγματικότητα και virtual περιβάλλον) στο μετασύμπαν. Πριν κορεστεί η αγορά, οι μάρκες πολυτελείας βιάζονται τώρα να χτίσουν την ακίνητη περιουσία τους στην εικονική σφαίρα.

Facebook και Metaverse

Τα ψηφιακά πολυκαταστήματα με τις ευλογίες Ζούκερμπεργκ

Ο Διευθύνων Σύμβουλος του Metaverse, Μαρκ Ζουκερμπεργκ, ανακοίνωσε τον περασμένο Οκτώβριο μέσω ενός βίντεο που δημοσίευσε τα σχέδιά τους να βοηθήσουν τις μάρκες να φτάσουν στην αγορά-στόχο τους. Η διαφήμιση στην πλατφόρμα δεν ήταν ποτέ ευκολότερη καθώς ανέβασαν την υπηρεσία που παρέχουν.

Στο βίντεο, ο CEO εθεάθη να χρησιμοποιεί τα avatar του για να δοκιμάσει ρούχα, να πληρώσει καλλιτέχνες και να παίξει χαρτιά. Το Metaverse προσφέρει μια εικονική αγορά όπου ένα άτομο μπορεί να δημιουργήσει μια περσόνα στο διαδίκτυο και να την περιποιηθεί με ρούχα ενώ θα μπορεί να παρέχει στο άβατάρ του πλήθος υπηρεσιών (πολυτελών ή μη).

Για να πάρουμε μια ιδέα για το τι έρχεται αρκεί να επισημάνουμε ότι σύμφωνα με τη Morgan Stanley, οι όμιλοι πολυτελείας θα μπορούσαν να δημιουργήσουν πωλήσεις περίπου 10 δισεκατομμυρίων ευρώ από τα ηλεκτρονικά παιχνίδια μέχρι το 2030, αν και αυτό το ποσό θα μπορούσε να φτάσει τα 25 δισεκατομμύρια ευρώ στο πιο αισιόδοξο σενάριο.

Εκτός από τις άμεσες πωλήσεις – είτε από ψηφιακά είτε από φυσικά προϊόντα που συνδέονται με ένα παιχνίδι – η συμμετοχή στο metaverse μπορεί να βοηθήσει τα μεγαθήρια να προσεγγίσουν νέους και μικρότερους σε ηλικία πελάτες. Αυτό είναι κρίσιμο, επειδή οι γενιές Y και Z θα αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το 70% της παγκόσμιας αγοράς πολυτελείας έως το 2025, σύμφωνα με την Bain & Co.

Πινακίδα με μάρκες εταιρειών

Μία ολόκληρη οικονομία ελάχιστου κόστους

Δεδομένου ότι η εμπλεκόμενη αγορά είναι απλώς εικονική, οι πρώτες ύλες είναι ψηφιακές. Η εργασία για τις συλλογές δεν είναι αμελητέα αλλά δεν χρειάζεται να υπάρχει βιομηχανία και γραμμή παραγωγής από πίσω, πράγμα που σημαίνει ότι η εικονική συλλογή που κυκλοφορεί από γνωστά brands στην εικονική σφαίρα έχει σχεδόν 100% κέρδος. Στον πραγματικό κόσμο, το ύφασμα που χρησιμοποιείται και η κατασκευή του προϊόντος κοστίζει χρήματα και χρειάζονται ακόμη και μέρες για να τελειώσει.

Μια βρετανική start-up με το όνομα Dematerialised, η οποία ιδρύθηκε από την Karinna Nobbs, αποκαλεί τη νέα καινοτομία στο Metaverse το ψηφιακό πολυκατάστημα των ονείρων σας. Πουλάνε μόνο εικονικές πολυτέλειες και τίποτα άλλο. Είναι βασικά μια αγορά για ρούχα και αξεσουάρ που θα υπάρχουν μόνο στην εικονική σφαίρα. Το πρώτο αντικείμενο που πουλήθηκε στην εικονική αγορά στις 12 Δεκεμβρίου 2020, ήταν ένα ασημί πουλόβερ που πωλήθηκε για 137 δολάρια το καθένα. Σε μόλις τρεις ώρες εξαντλήθηκαν οι 1.212 ψηφιακές αποδόσεις του προϊόντος.

Το Dematerialized συνεργάστηκε επίσης με έναν ολλανδικό οίκο εικονικής ραπτικής που ονομάζεται Fabricant, όπου οι χρήστες μπορούν να δημιουργήσουν αποκλειστική ενδυμασία για τα ψηφιακά τους avatar στις πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Η εν λόγω συνεργασία με την Fabricant είχε ως αποτέλεσμα την πιο ακριβή πώληση που έγινε ποτέ στο κατάστημα με τιμή σχεδόν 12.000 δολάρια για ένα μόνο ρούχο.

Ποιες μάρκες δραστηριοποιούνται ήδη στο εικονικό σύμπαν

Οι γνωστές μάρκες έχουν την ευκαιρία να αξιοποιήσουν αυτή τη νέα ευκαιρία. Η Gucci μόλις κυκλοφόρησε τις ψηφιακές της συλλογές στην εικονική αγορά με τα επώνυμα προϊόντα και τα ρούχα της στο Roblox με τους δημιουργούς avatar Giphy και Zepeto. Αναφέρθηκε ότι η Gucci πουλούσε περισσότερες ψηφιακές τσάντες από το φυσικό της κατάστημα, κάτι που λέει πολλά για τις δυνατότητες της οικονομίας της Metaverse.

[embedded content]

Τα avatar είναι η εικονική ενσάρκωση του ατόμου στην εικονική σφαίρα. Σχεδόν κάθε προϊόν που μπορεί να αγοραστεί στον πραγματικό κόσμο είναι διαθέσιμο στην εικονική σφαίρα. Αφού ένας αγοραστής αγοράσει με επιτυχία κάτι από την αγορά, θα του δοθούν μερικά NFT (μη ανταλλάξιμες μάρκες) που μπορούν να ανταλλάσσονται με κάποια πραγματικά χρήματα. Επί του παρόντος, τρεις μάρκες πολυτελείας έχουν εισέλθει στο Metaverse, η Louis Vuitton, η Gucci και η Balenciaga.

[embedded content]

Όπως και η Louis Vuitton, η Burberry επιχειρεί στο μετασύμπαν, σκοπεύοντας να προσφέρει στους πελάτες της μια ευχάριστη εμπειρία που πλησιάζει αυτή του πραγματικού κόσμου. Η μάρκα πρόσφατα συνεργάστηκε με το βιντεοπαιχνίδι Honor of Kings, φέρνοντας σχέδια Burberry στο παιχνίδι.

Με σκοπό να παραμείνει μέσα στο παιχνίδι και κορυφαίος έμπορος λιανικής, η Nike έκανε μια βαθιά βουτιά στο metaverse δημιουργώντας ψηφιακές εμπειρίες πλήρως επικεντρωμένες στο χρήστη που συνδέονται με τη φυσική της προσφορά. Η εταιρεία προσέλαβε ακόμη και διευθυντή της Metaverse Engineering. Η εταιρεία έχει χρησιμοποιήσει εργαλεία επαυξημένης πραγματικότητας (AR) για να συνδυάσει καινοτομίες μόδας, ψυχαγωγίας και gaming.

Εικονικό σύμπαν

Ακόμα και το ΝΒΑ είδε τις νέες προοπτικές

Εκτός από τις μάρκες πολυτελείας, η κορυφαία λίγκα μπάσκετ στον κόσμο και ένα από τα πλέον ισχυρά brand, το NBA αναμένεται να μπει και στον εικονικό κόσμο. Οι ιθύνοντές του άλλωστε είναι γνωστό ότι είναι εξαιρετικά ικανοί να καταγράφουν τις αναδυόμενες τάσεις.

Αξιοποιώντας την παλιά καταναλωτική συμπεριφορά που θέλει να τους ανθρώπους να συλλέγουν κάρτες και να τις εμπορεύονται μαζί με κάθε είδους αναμνηστικά, διαπίστωσαν ότι αυτό μπορεί να είναι μια εξαιρετική ευκαιρία για το NBA. Το εικονικό βασίλειο έχει ήδη καινοτομήσει και έχει προχωρήσει σε μια νέα εποχή με τα NFT. Τα NFT είναι τα μη ανταλλάξιμα ψηφιακά νομίσματα. Αποτελούν μια μοναδική και μη εναλλάξιμη μονάδα data που αποθηκεύονται σε ένα block-chain, μια μορφή ψηφιακού λογιστικού βιβλίου. Τα NFT μπορούν να συσχετιστούν με ψηφιακά αρχεία, όπως φωτογραφίες, βίντεο και ήχος.

Αν και η τρέχουσα αγορά είναι πολλά υποσχόμενη για πολλές επωνυμίες όσον αφορά την κερδοφορία, υπάρχει πολύ μικρή εγγύηση για τη μακροπρόθεσμη αξία των περιουσιακών στοιχείων που αποκτώνται στην αγορά.

Facebook και Metaverse

Εν κατακλείδι τα παραπάνω παραδείγματα δείχνουν ότι, με το metaverse, το μάρκετινγκ δεν θα είναι πλέον αυτό που είχαμε συνηθίσει. Αντίθετα, θα αποτελεί μία νέα πρόκληση, ευχάριστη για κάποιους και οι έμποροι θα δεσμεύονται μόνο από τη δημιουργικότητα και τους πόρους τους.

Για τους καταναλωτές, αυτό σημαίνει ότι μπορούν να περιμένουν κάποιες ιδιαίτερες εμπειρίες στο μετασύμπαν κατά τα επόμενα χρόνια, αυξάνοντας δυνητικά την αφοσίωση στην επωνυμία για όσους τολμήσουν να επενδύσουν σοβαρά στο metaverse.

- -