Flashback στις κονσόλες που έγραψαν ιστορία!

Related

Βαγγέλης Μαρινάκης: Το… photobombing στην κάμερα της Cosmote

Συντάκτης: Διονύσης Αντωνέλλος Χρόνος ανάγνωσης: 1 λεπτό Βαγγέλης Μαρινάκης: Το… photobombing στην κάμερα της Cosmote την ώρα που έκανε δηλώσεις ο Παναγιώτης Ρέτσος. Την ώρα που έκανε δηλώσεις ο Παναγιώτης Ρέστος, στην κάμερα της Cosmote, μετά την θρυλική νίκη του Ολυμπιακού με 2-4 στο Βίλα Παρκ, εκείνη ακριβώς την ώρα περνούσε από πίσω ο πρόεδρος…

Η ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ επέλεξε την Υπηρεσία Παρόχου Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης “IMPACT EINVOICING” του Ομίλου SOFTONE

H ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ, κορυφαίος όμιλος εταιρειών με πολυετή δραστηριοποίηση στην ελληνική αγορά ενέργειας, επέλεξε την υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης IMPACT EINVOICING του Ομίλου SOFTONE, στο πλαίσιο ευθυγράμμισής της με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας αναφορικά με τη διαβίβαση φορολογικών δεδομένων παραστατικών στην ΑΑΔΕ και την ενημέρωση των Ηλεκτρονικών Βιβλίων myDATA.  Σε πλήρη διασύνδεση με τα υφιστάμενα πληροφοριακά…

Παγκρήτια Τράπεζα: Σε μία εφαρμογή εταιρικός και προσωπικός λογαριασμός

Μια νέα επιλογή στους εταιρικούς της πελάτες προσφέρει η Παγκρήτια Τράπεζα. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των ψηφιακών λειτουργιών της, η Τράπεζα διαθέτει πλέον την επικαιροποιημένη εφαρμογή Ηλεκτρονικής Τραπεζικής Pancreta Online, η οποία υποστηρίζει  την πρόσβαση των εταιρειών με πολλαπλούς χρήστες.   Οι εταιρικοί χρήστες της Παγκρήτιας έχουν τη δυνατότητα μέσα στην ίδια εφαρμογή να διατηρούν τόσο…

Ταμειακή και POS σε μία συσκευή από την Worldline σε συνεργασία με την Eurobank

Η Worldline στην Ελλάδα (Worldline Greece & Cardlink a Worldline brand), σε συνεργασία με την Eurobank, έχει αναπτύξει και προσφέρει στις επιχειρήσεις την ολοκληρωμένη πλατφόρμα συναλλαγών Worldline All-in-One Platform, η οποία αναβαθμίζει το POS σε ταμειακή μηχανή δίνοντας τη δυνατότητα έκδοσης αποδείξεων, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος εξοπλισμός. Η νέα πλατφόρμα, σχεδιασμένη να απλοποιεί και να…

Cosmote: Δίνει δωρεάν απεριόριστα data – Πώς θα τα πάρετε

Cosmote: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η COSMOTE, για να μπορούν να σερφάρουν ξένοιαστα από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται. Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους…

Η Huawei ανακοίνωσε την Ευφυή Λύση Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας στο 26ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενέργειας

Η Huawei παρουσίασε την καινοτόμα Ευφυή Λύση Διανομής (IDS) Ηλεκτρικής Ενέργειας στο 26ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενέργειας στο Ρότερνταμ. Η IDS αναπτύχθηκε σε συνεργασία με εταίρους του οικοσυστήματος και μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες και προκλήσεις της βιομηχανίας ηλεκτρικής ενέργειας, όπως η απώλεια υψηλών γραμμών, η αναξιόπιστη εξυπηρέτηση και το βάρος της διαχείρισης νέων ενεργειακών…

Εάν δεν χτυπάει το ξυπνητήρι στο iPhone σας, δεν φταίτε εσείς, υπάρχει… bug!

Εάν το iPhone σας δεν σας “ξυπνάει” τελευταία, δεν είστε οι μόνοι! Μετά από παράπονα χρηστών στο TikTok και σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, η Apple επιβεβαίωσε στο Today ότι υπάρχει ένα σφάλμα λογισμικού που εμποδίζει το ξυπνητήρι του iPhone σε διάφορους χρήστες να χτυπήσει στην ώρα που το έχουν ορίσει. Σαφώς, η Apple έσπευσε να…

Nothing Phone (1): Άρχισε να λαμβάνει την ενημέρωση Nothing OS 2.5.5 με ενσωμάτωση του ChatGPT

Πακέτο ανάθμισης λογισμικού διατίθεται από σήμερα για το Nothing Phone (1) και ουσιαστικά πρόκειται για την ενημέρωση Nothing OS 2.5.5 που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα για το Phone (2) και το Phone (2a). Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της ενημέρωσης Nothing OS 2.5.5 είναι η ενσωμάτωση του ChatGPT, η οποία προσθέτει νέα γραφικά στοιχεία ChatGPT στην…

Τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης αποκαλύπτονται στην Cosmote TV

All Around Βρίσκεστε εδώ:  ΑρχικήAll AroundΤα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης αποκαλύπτονται στην Cosmote TV Στις 5 Μαΐου, η Cosmote TV θα αποκαλύψει τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης μέσα από τη σειρά ντοκιμαντέρ UNDERWONDER, παρουσιάζοντας την Ελλάδα μέσα από τα υποβρύχια σπήλαιά της. Το πρώτο επεισόδιο της σειράς θα προβληθεί την Κυριακή του Πάσχα στις 21:00…

Η συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης στη βελτίωση του Υγειονομικού Συστήματος και των Υπηρεσιών Υγείας

Η ψηφιοποίηση του υγειονομικού συστήματος και η χρήση τεχνολογίας και δεδομένων για τη βελτίωση της υγείας και των υπηρεσιών υγείας ήταν τα κεντρικά μηνύματα στο πλαίσιο της συζήτησης «AI and Healthcare Revolution», που διεξήχθη στο συνέδριο τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 2024. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης επισημάνθηκε η προσβασιμότητα των ασθενών στα ιατρικά τους δεδομένα,…

Εκατομμύρια Ευρωπαίοι χρήστες χρησιμοποιούν το νέο One UI 6.1 και το Galaxy AI σε περισσότερες συσκευές Galaxy

Η Samsung Electronics Co., Ltd. ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι οι λειτουργίες Galaxy AI, που ήταν αρχικά διαθέσιμες στη σειρά-ναυαρχίδα smartphones Samsung Galaxy S24, θα διατίθενται σε περισσότερες Galaxy συσκευές μέσω της νέας ενημέρωσης One UI 6.1. Η ενημέρωση έγινε διαθέσιμη στις σειρές Galaxy S23, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 και Tab S9 από τα…

Τεχνητή νοημοσύνη: 12 κορυφαία AI app που μπορείτε να αξιοποιήσετε σήμερα!

Τα μοντέλα AI αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς, επηρεάζοντας σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε και εργαζόμαστε. Στις γραμμές που ακολουθούν, θα εξερευνήσουμε ένα ευρύ φάσμα πλατφορμών και AI app, ειδικά σχεδιασμένων, ώστε να παρέχουν ιδέες και υποστήριξη σε καλλιτέχνες, προγραμματιστές, τεχνικούς και διακοσμητές, καθώς και στον μέσο χρήστη που επιδιώκει να βελτιστοποιήσει την παραγωγικότητά…

Underwonder: Τηλεοπτική πρεμιέρα για τη νέα σειρά ντοκιμαντέρ της COSMOTE TV που «βουτά» στα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας

Μια ματιά στον συναρπαστικό κόσμο της σπηλαιοκατάδυσης, με επίκεντρο την εξερεύνηση των κρυμμένων υποβρύχιων σπηλαίων της Ελλάδας, προσφέρει η νέα σειρά ντοκιμαντέρ σε παραγωγή COSMOTE TV, «Underwonder». Η σειρά 4 επεισοδίων αποκαλύπτει ιστορίες κρυμμένες βαθιά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, συμβάλλοντας παράλληλα στην επιστημονική έρευνα και στην αποτύπωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Η σειρά…

BEWISE: Συνεργάτης εμπιστοσύνης για την SYMEONIDES FASHION HOUSE και την υλοποίηση τεχνολογικών Microsoft λύσεων

Η BEWISE, ο μοναδικός Έλληνας συνεργάτης που κατέχει και τα 6 Microsoft Designations, συνεχίζει να ενισχύει την αποτελεσματικότητα της επιχείρησής σας μέσω των καινοτόμων εργαλείων της Microsoft. Στο πλαίσιο αυτό, η BEWISE έχει υλοποιήσει ολοκληρωμένο έργο ψηφιακού μετασχηματισμού στη SYMEONIDES FASHION HOUSE (MARKS & SPENCER) στην Κύπρο, βασισμένο εξ’ ολοκλήρου σε Microsoft cloud BizApps τεχνολογίες. …

Η Samsung ξεκινά επίσημα την Ολυμπιακή και Παραολυμπιακή καμπάνια της στην τελική ευθεία για το Παρίσι 2024

Με λιγότερες από 100 ημέρες πριν από το Παρίσι 2024, η Samsung Electronics Co., Ltd., Παγκόσμιος Ολυμπιακός και Παραολυμπιακός Συνεργάτης, εγκαινίασε επίσημα την καμπάνια “Open always wins” – η οποία γιορτάζει τις κοινές αξίες του brand με τους επερχόμενους Ολυμπιακούς και Παραολυμπιακούς Αγώνες για την ευρύνοια και ανακοίνωσε τα εγκαίνια της Olympic™️ rendezvous @ Samsung…

Share

Μπορεί οι λάτρεις του gaming να μη σταματούν να μιλούν για τα τελευταίας γενιάς PS5 και Xbox Series X|S ή ακόμα και για το άρτι αφιχθέν Nintendo Switch OLED, όμως όλοι γνωρίζουμε πως κανείς δεν μπορεί να αντισταθεί στη θέα μιας ρετρό κονσόλας.

Συστήματα όπως το NES, το Mega Drive ή το Game Boyγαλούχησαν γενιές και γενιές, μυώντας δεκάδες εκατοντάδες εκατομμύρια παικτών στον μαγικό κόσμο του gaming. Τι θα ‘λεγες για ένα ταξίδι πίσω στον χρόνο για να θυμηθούμε ορισμένα από αυτά;

Nintendo NES

Το Nintendo Entertainment System ή Famicom όπως διατέθηκε στην Ιαπωνία το 1983 -δύο χρόνια πριν την εμφάνισή του στη δύση- ήταν ό,τι χρειαζόταν η βιομηχανία του gaming έπειτα από το κραχ της ίδιας χρονιάς που λίγο έλειψε να την αφανίσει ολοκληρωτικά. Από τεχνολογικής άποψης, το NES δεν ήταν κάτι το ριζοσπαστικό. Αυτό που το έκανε να ξεχωρίσει όμως ήταν ο τρόπος που το διαχειρίστηκε η ίδια η Nintendo: βάζοντας φρένο στις κακής ποιότητας third-party κυκλοφορίες και πλαισιώνοντάς το με σπουδαία δικά της παιχνίδια όπως τα Super Mario Bros., The Legend of Zelda, Metroid, Punch-Out!!, Kirby’s Adventure και τόσα άλλα, το κατέστησε στον απόλυτο πρωταγωνιστή των 80s με περίπου 62 εκατ. πωλήσεις.

SEGA Dreamcast

Το Dreamcast αποτελεί ακόμα και σήμερα το μεγαλύτερο «what if» στην ιστορία του gaming. Κυκλοφόρησε το 1998 στο πλαίσιο της έκτης γενιάς κονσολών όντας το πρώτο με ενσωματωμένο modem, έχοντας να αντιμετωπίσει το GameCube της Nintendo, το PS2 και το πρώτο Xbox. Παρ’ ό,τι επρόκειτο για ένα ιδιαίτερα αξιόλογο σύστημα από τεχνικής άποψης, δυστυχώς η ίδια η SEGA δεν το πίστεψε ποτέ. Οι φωνές μέσα από την εταιρεία που υποστήριζαν πως εκείνη θα έπρεπε να παρατήσει το hardware και να αφοσιωθεί στο softwareπλήθαιναν με τον καιρό με αποτέλεσμα μόλις το 2001 το Dreamcast να αποσυρθεί και επίσημα από την αγορά. Στο ενδιάμεσο είχαν κυκλοφορήσει γι’ αυτό σπουδαίοι τίτλοι όπως τα Crazy Taxi, Shenmue, Jet Set Radio, Ikaruga κ.α.

Nintendo Game Boy

Η κονσόλα που έγινε συνώνυμο του gaming για δεκαετίες μετρώντας εννιαψήφιο αριθμό πωλήσεων -αν συνυπολογίσουμε και τις διάφορες εκδόσεις στις οποίες κυκλοφόρησε. Στην ουσία το Game Boy συνδύαζε τη φορητότητα των Game & Watch με τους τίτλους και το gameplay του NES, δίνοντας τη δυνατότητα στους παίκτες ανά τον κόσμο να απολαύσουν κλασικές επιτυχίες όπως τα Super Mario Land και Tetris όπου κι αν βρίσκονταν. Με όπλα τη χαμηλή του τιμή και τη σπουδαία αυτονομία του, το Game Boy κυριάρχησε για δεκαετίες στα handhelds, με τη Nintendo να βρίσκει διαρκώς τον τρόπο να το φρεσκάρει (Game Boy Color, Game Boy Advance, Game Boy Advance SP) πριν το αντικαταστήσει το 2004 με το DS.

Sony PlayStation

Πολλοί είναι εκείνοι που χωρίζουν την ιστορία των video games σε δύο περιόδους: πριν και μετά την κυκλοφορία του PlayStation. Κακά τα ψέματα, με το πρώτο της σύστημα η Sony έφερε τα πάνω κάτω σε αγορά και βιομηχανία, επαναπροσδιορίζοντας τους όρους του παιχνιδιού. Αφήνοντας τα cartridges (τις περίφημες «κασέτες») στο παρελθόν, το PlayStation χρησιμοποιούσε CD, αποδίδοντας εντυπωσιακά 3Dγραφικά με τον ασυναγώνιστο για την εποχή αριθμό των 1,5 εκατ. πολυγώνων το δευτερόλεπτο και κάρτες μνήμης για την αποθήκευση της προόδου των παικτών. Με ένα άνευ προηγουμένου μάρκετινγκ να το στηρίζει και με πρωτόγνωρους τίτλους όπως τα Tekken και Gran Turismo, δε δυσκολεύτηκε να κυριαρχήσει, θέτοντας τις βάσεις για το brand name που είναι σήμερα.

Atari 2600

Ένα θρυλικό από κάθε άποψη σύστημα, το Atari Video Computer System όπως ήταν το πλήρες όνομά του, AtariVCS εν συντομία ή Atari 2600 όπως το ξέρουν οι περισσότεροι, ήταν ο νικητής των 70s. Ξεχωρίζει ακόμα και σήμερα για το ξύλινο περίβλημά του στο οποίο δεσπόζει το πανέμορφο λογότυπο της Atari. Όταν κυκλοφόρησε βέβαια δεν έκανε τον ανάλογο θόρυβο. Το πρώτο «μπαμ» σημειώθηκε το 1980 με το λανσάρισμα του Space Invaders για να ακολουθήσουν κι άλλα: Pitfall!, Adventure, Combat, Centipede, Asteroids, Q*bert, Frogger, Pole Position. Οι λανθασμένοι χειρισμοί της Atari με το E.T. the Extra-Terrestrial στα τέλη του 1982, τέλος, κατέστρεψαν την κονσόλα, την ίδια την εταιρεία και παρ’ ολίγον ολόκληρη τη βιομηχανία του gaming στις ΗΠΑ.

Nintendo Wii

Όταν η Nintendo λάνσαρε το Wii, τα πράγματα στο Κιότο δεν πήγαιναν καθόλου καλά. Η εταιρεία μετρούσε δύο κονσόλες που δεν είχαν αποδώσει τα αναμενόμενα (Nintendo 64, GameCube) ενώ το ίδιο το Wii ξέφευγε από κάθε προηγούμενο αποτελώντας ένα στοίχημα με μεγάλο ρίσκο… το οποίο όμως απέδωσε και με το παραπάνω! Η Nintendo πειραματίστηκε με το motion gaming και δικαιώθηκε στο ακέραιο, αφού το Wii βρήκε ανταπόκριση σε ένα κοινό που μέχρι τότε δεν είχε τολμήσει να ασχοληθεί με το gaming. Ο προσβάσιμος χειρισμός του το κατέστησε ακαταμάχητο και με παιχνίδια όπως τα Mario Kart, Super Mario Galaxy, SuperSmash Bros. Brawl, Wii Sports και Okami εξελίχθηκε στο No 1 οικογενειακό hit!

Magnavox Odyssey

Στους νεότερους σε ηλικία το Magnavox Odyssey λογικά δε θα πρέπει να λέει το παραμικρό. Κι όμως, από εκεί ξεκίνησαν όλα… Το δημιούργημα του Ralph Baer, βλέπεις, ήταν στην ουσία η πρώτη οικιακή κονσόλα video games! Τα όσα μπορούσε να κάνει ήταν σχετικά περιορισμένα αφού μπορούσε να απεικονίσει μέχρι και τρία κινούμενα αντικείμενα ταυτόχρονα στην οθόνη, ενώ ερχόταν με φίλτρα σε ζελατίνες που προσέδιδαν χρώμα! Συνολικά διατέθηκαν περί τα 28 διαφορετικά παιχνίδια για το Magnavox Odyssey (όλα τους απλοϊκά: Hockey, Baseball, Football, Simon Says, Ski κ.α.) με το Table Tennis να είναι εκείνο το οποίο ενέπνευσε την Atariνα δημιουργήσει και να κυκλοφορήσει λίγο αργότερα το θρυλικό Pong.