Ο καταναλωτής της ψηφιακής εποχής

Related

Γιατί ο Σαμ Άλτμαν ανυπομονεί να τον… απολύσει η τεχνητή νοημοσύνη

Γιατί ο Σαμ Άλτμαν ανυπομονεί να τον… απολύσει η τεχνητή νοημοσύνη FORTUNE GREECE 06/11/2025, 22:00 SHARE Ο CEO της OpenAI προβλέπει ότι σε λίγα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη θα... τρέχει την εταιρεία του, ενώ εκείνος θα αποσυρθεί στη φάρμα του στη Χαβάη. Ο Sam Altman δήλωσε ότι θα «ντρέπεται» αν η OpenAI δεν γίνει η

Η γενιά που δεν φοβάται το AI: Πώς οι φοιτητές μαθαίνουν να δουλεύουν μαζί με την τεχνητή νοημοσύνη

Παρά το κύμα απολύσεων και την αβεβαιότητα στην αγορά, οι νέοι επαγγελματίες δεν φοβούνται το μέλλον. Οι φοιτητές των business schools μαθαίνουν να συνεργάζονται με την τεχνητή νοημοσύνη και να αξιοποιούν τα εργαλεία της με κριτική σκέψη. Σχολεία και πανεπιστήμια υιοθετούν διαφορετικές προσεγγίσεις: άλλοι απαγορεύουν τη χρήση AI, άλλοι τη διδάσκουν με πειραματικό τρόπο. Οι

Boomerslop: Πώς η νέα AI πλατφόρμα της Meta γέμισε με πολιτικά memes το Facebook

An illustration photo shows the event of Meta launching the Vibes platform, Suqian City, Jiangsu Province, China on September 26, 2025. (Photo by Guo Dexin / CFOTO via AFP) Photo: AFP Η ροή των boomer χρηστών έχει κατακλυστεί από περιεχόμενο AI χαμηλής ποιότητας, κυρίως με τη μορφή πολιτικών memes για τον Ντόναλντ Τραμπ. Μόλις ένα

Ένα νέο κβαντικό bit του Πανεπιστημίου Πρίνστον διαρκεί τρεις φορές περισσότερο

Ένα υπεραγώγιμο κβαντικό bit που διαρκεί τρεις φορές περισσότερο από τα καλύτερα qubits που υπάρχουν σήμερα δημιούργησαν μηχανικοί του Πανεπιστημίου Πρίνστον, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση των πρακτικών κβαντικών υπολογιστών. «Η πραγματική πρόκληση, αυτό που μας εμποδίζει να έχουμε χρήσιμους κβαντικούς υπολογιστές σήμερα, είναι ότι κατασκευάζεις ένα κβαντικό bit και οι πληροφορίες δεν

Η Ουκρανία μετατρέπει τον πόλεμο σε «παιχνίδι με drones»

Η Ουκρανία εφαρμόζει ένα πρωτότυπο πρόγραμμα που επιβραβεύει τις ομάδες χειριστών drones με «πόντους» για επιβεβαιωμένες επιθέσεις και επιτυχίες στο πεδίο της μάχης. Οι πόντοι αυτοί δεν είναι απλώς αριθμοί, αλλά μπορούν να εξαργυρωθούν σε εξοπλισμό, όπως νέα drones, συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και άλλο υλικό, μέσω μιας διαδικτυακής αγοράς που ονομάζεται Brave1. Το σύστημα, που

Amazon εναντίον Perplexity: Η πρώτη «μάχη» ανθρώπου – AI για τον έλεγχο των αγορών

FORTUNE GREECE 05/11/2025, 17:00 SHARE Η Perplexity κατηγορεί την Amazon ότι προσπαθεί να ελέγξει πώς ψωνίζουν οι χρήστες με τη βοήθεια των AI agents. Η Amazon απειλεί νομικά την Perplexity, ζητώντας να αφαιρεθεί η δυνατότητα αγορών μέσω AI από την πλατφόρμα της. Η Perplexity αντιδρά, κατηγορώντας την Amazon για “ψηφιακό εκφοβισμό” και έλεγχο της αγοραστικής

Τζεφ Μπέζος: «Σε λίγες δεκαετίες θα ζούμε στο διάστημα»

Ο ιδρυτής της Amazon και της Blue Origin παρουσίασε στην Italian Tech Week το φουτουριστικό του όραμα για μια ανθρωπότητα που θα κατοικεί σε διαστημικές αποικίες, με ρομπότ και τεχνητή νοημοσύνη να φροντίζουν για τα… υπόλοιπα. Ο Τζεφ Μπέζος φαίνεται πως δεν αρκείται στην κατάκτηση της Γης -τώρα στρέφει το βλέμμα του προς το διάστημα!

Μεγάλα κανάλια στο YouTube διαγράφονται – Οι δημιουργοί κατηγορούν την τεχνητή νοημοσύνη

FORTUNE GREECE 05/11/2025, 16:30 SHARE ANKARA, TURKIYE- FEBRUARY 09: In this photo illustration, the logo of social media platform "Youtube" is displayed on a computer screen in Ankara, Turkiye on February 09, 2022. Mehmet Ali Ozcan / Anadolu Agency (Photo by MEHMET ALI OZCAN / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP) Photo: AFP Η

Είναι τελικά «φούσκα» ο τρελός χορός από deals στην Τεχνητή Νοημοσύνη;

Το κύριο ερώτημα για τους επενδυτές είναι το αν θα υπάρξει «νομισματοποίηση» των AI εργαλείων. Η ιστορία των αγορών βρίθει παραδειγμάτων στα οποία το συναίσθημα επικράτησε της λογικής. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά είναι η επένδυση του Ισαάκ Νεύτωνα στη λεγόμενη «South Sea Bubble» του 1720. Ο μεγάλος επιστήμονας απώλεσε τεράστια ποσά όταν η «φούσκα»

«Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μας πάρει τη δουλειά»: Τι αποκαλύπτει ο «νονός της ΑΙ»

«Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μας πάρει τη δουλειά»: Τι αποκαλύπτει ο «νονός της ΑΙ» FORTUNE GREECE 04/11/2025, 20:21 SHARE Ο Τζέφρι Ε. Χίντον υποστηρίζει ότι οι κολοσσοί θα κερδίσουν μόνο αν αντικαταστήσουν τους εργαζόμενους με μηχανές. Του Jason Ma Ο επιστήμονας υπολογιστών και βραβευμένος με Νόμπελ Geoffrey Hinton επανέλαβε τις προειδοποιήσεις του σχετικά με το

Μπορείς ακόμα να ζητήσεις ιατρικές συμβουλές από το ChatGPT;

Όσο περισσότεροι ανατρέχουν στο ChatGPT για συμβουλές υγείας, τόσο πιο κρίσιμο γίνεται να καταλήξουν στο πού σταματά η πληροφόρηση και πού αρχίζει η ιατρική συμβουλή. Η OpenAI δεν απαγορεύει στο ChatGPT να δίνει πληροφορίες για την υγεία — απλώς διευκρινίζει ότι δεν μπορεί να παρέχει εξατομικευμένες ιατρικές συμβουλές χωρίς συμμετοχή επαγγελματία. Η χρήση του ChatGPT

Η τηλεπικοινωνιακή επανάσταση: Όταν η σύνδεση δεν αρκεί πια…

Η παγκόσμια αγορά τηλεπικοινωνιών αντιμετωπίζει κρίσιμο σταυροδρόμι. Οι βασικές...

Share

Εχουμε εισέλθει για τα καλά στην εποχή όπου ο πελάτης επιλέγει προϊόντα με βασικό κριτήριο την εμπειρία εξυπηρέτησής του, παρά τα χαρακτηριστικά ή την τιμή του προϊόντος. Μια εμπειρία που ξεπερνά κατά πολύ τη σύντομη επικοινωνία με τον πωλητή και απλώνεται σε όλα τα ψηφιακά ή φυσικά σημεία διεπαφής με την επιχείρηση. Δηλαδή, στην έρευνα αγοράς, στην επιλογή ή δοκιμή προϊόντων, στην πληρωμή, στην παραλαβή, στην υποστήριξη μετά την πώληση, σε επιδιορθώσεις. Οι ψηφιακές τεχνολογίες διευκολύνουν αυτές τις διεπαφές και δημιουργούν έναν νέο τύπο πληροφορημένου, απαιτητικού και τεχνολογικά ενήμερου καταναλωτή.

Αυτός ο καταναλωτής χαρακτηρίζεται από διαρκή αλλαγή της αγοραστικής συμπεριφοράς και των προτιμήσεών του, έχει υψηλές απαιτήσεις για εξατομικευμένη και άμεση εξυπηρέτηση και αξιοποιεί στο μέγιστο την ευκολία σύγκρισης προϊόντων. Το κυριότερο, το 86% αυτών των καταναλωτών είναι πρόθυμο να ξοδέψει έως και 25% παραπάνω αν η εμπειρία εξυπηρέτησης καλύπτει τις προτιμήσεις τους.

Οι εμπορικές επιχειρήσεις πρέπει να κατανοήσουν ότι οι ψηφιακές τεχνολογίες πλέον επιτρέπουν στον πελάτη να καθορίζει μόνος του πώς και πότε θα έρχεται σε επαφή με ένα προϊόν. Η προσαρμογή των επιχειρήσεων στον νέο τύπο καταναλωτή πρέπει να ξεπερνά τις περιστασιακές ηλεκτρονικές πωλήσεις αλλά και την ξεπερασμένη τακτική της μαζικής προβολής. Ηδη, το 76% των πελατών που αποκομίζουν καλές εντυπώσεις από τη διάδραση με την επιχείρηση συνεχίζουν τις αγορές τους για μεγάλο χρονικό διάστημα, ανεξαρτήτως εμπορικού σήματος ή εταιρικής φήμης. Επίσης, το 63% των πελατών με θετική εμπειρία εξυπηρέτησης συχνά παραβλέπει τις μικρές αστοχίες ποιότητας στα προϊόντα.

Η τάση αυτή εντείνεται συνεχώς όσο αυξάνεται η αγοραστική δύναμη των νεαρότερων ηλικιών. Με απλά λόγια, οι επιχειρήσεις μπορούν να βελτιώσουν τις πωλήσεις αναβαθμίζοντας χαρακτηριστικά εξυπηρέτησης που αφορούν ελάχιστα το δίπολο «τιμή-ποιότητα». Η εμπειρία εξυπηρέτησης σε όλα τα σημεία διεπαφής που ο πελάτης θεωρεί σημαντικά (από την έρευνα αγοράς μέχρι τη συντήρηση του προϊόντος) είναι πλέον το νέο κριτήριο επιλογής προϊόντων.

Στην προσπάθεια αυτή, οι εμπορικές επιχειρήσεις μπορούν να αξιοποιήσουν στο μέγιστο λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, ανάλυση δεδομένων από αναζητήσεις προϊόντων και καταναλωτικών συνηθειών, τεχνολογίες επαυξημένης ή εικονικής πραγματικότητας, εφαρμογές RFID και GPS, εφαρμογές διαχείρισης εγγυήσεων και προγραμματισμού συντηρήσεων.

Ομως η χρήση τέτοιων ψηφιακών τεχνολογιών παραμένει εξαιρετικά περιορισμένη στην Ελλάδα, παρότι ο όγκος διαθέσιμων πληροφοριών αυξάνεται κατά 40% ετησίως.

Οι λίγες επιχειρήσεις που αναβαθμίζουν την εμπειρία του πελάτη τους απολαμβάνουν, ήδη, σημαντικά οφέλη. Ενδεικτικά, καταγράφουν αύξηση εσόδων 6,5 φορές υψηλότερη σε σχέση με τον ανταγωνισμό, με τους ικανοποιημένους πελάτες να ξοδεύουν 140% παραπάνω. Επίσης, έχουν ιδιαίτερα σταθερό πελατολόγιο, ενώ το κόστος εξυπηρέτησης μειώνεται κατά 33% λόγω του χαμηλότερου όγκου παραπόνων ή επιστροφών.

Η ταχεία αλλαγή των καταναλωτικών προτύπων είναι δεδομένη και χωρίς επιστροφή.

Η πανδημία επιτάχυνε την ψηφιακή μετάβαση και έδωσε στους καταναλωτές τεχνολογίες να αναζητούν την εμπειρία εξυπηρέτησης που τους ταιριάζει.

Μετά από πολλές δεκαετίες μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι οι καταναλωτές καθορίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό τους όρους λειτουργίας του εμπορίου.

Ο δρ Γιώργος Ξηρογιάννης είναι αναπληρωτής γενικός διευθυντής ΣΕΒ.

Γιατί ο Σαμ Άλτμαν ανυπομονεί να τον… απολύσει η τεχνητή νοημοσύνη

Γιατί ο Σαμ Άλτμαν ανυπομονεί να τον… απολύσει η τεχνητή νοημοσύνη FORTUNE GREECE 06/11/2025, 22:00 SHARE Ο CEO της OpenAI προβλέπει ότι σε λίγα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη θα... τρέχει την εταιρεία του, ενώ εκείνος θα αποσυρθεί στη φάρμα του στη Χαβάη. Ο Sam Altman δήλωσε ότι θα «ντρέπεται» αν η OpenAI δεν γίνει η

Η γενιά που δεν φοβάται το AI: Πώς οι φοιτητές μαθαίνουν να δουλεύουν μαζί με την τεχνητή νοημοσύνη

Παρά το κύμα απολύσεων και την αβεβαιότητα στην αγορά, οι νέοι επαγγελματίες δεν φοβούνται το μέλλον. Οι φοιτητές των business schools μαθαίνουν να συνεργάζονται με την τεχνητή νοημοσύνη και να αξιοποιούν τα εργαλεία της με κριτική σκέψη. Σχολεία και πανεπιστήμια υιοθετούν διαφορετικές προσεγγίσεις: άλλοι απαγορεύουν τη χρήση AI, άλλοι τη διδάσκουν με πειραματικό τρόπο. Οι