Ποιος δεν έχει δεί κατά καιρούς, τα απίστευτα ορθογραφικά «μαργαριτάρια» και τους λαθεμένους υπολογισμούς του ΦΠΑ στα χειρόγραφα τιμολόγια εταιρειών που εξακολουθούν να χρησιμοποιούν την παραδοσιακή μέθοδο για την τιμολόγηση των πελατών τους; Λύση στο πρόβλημα έρχεται να δώσει το e-invoicing που κερδίζει ολοένα και πιο πολύ την προτίμηση των εταιρειών, καθώς επιτρέπει στις επιχειρήσεις να απολαμβάνουν σημαντικά προνόμια, βελτιώνοντας παράλληλα την κερδοφορία τους. Ας δούμε κάποιες από τις νέες προκλήσεις και τάσεις που διαμορφώνονται στο πεδίο της τιμολόγησης.
e–invoices: Σημαντική παράμετρος για την ανταγωνιστικότητα των επιχειρήσεων
Ο αυτοματισμός αποτελεί σημαντική παράμετρο για τις επιχειρήσεις που επιθυμούν να παραμείνουν ανταγωνιστικές, καθώς εξοικονομεί χρόνο και χρήματα, ενώ ταυτόχρονα αυξάνει την αποτελεσματικότητα, την παραγωγικότητα κ.ο.κ. Τα ίδια ισχύουν και στην περίπτωση του e-invoicing, καθώς αυτά τα δύο βαδίζουν παράλληλα.
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία πρόσφατης σχετικής έρευνας, το 42% των επιχειρήσεων που ρωτήθηκαν, δήλωσαν πως παρατήρησαν καθυστερήσεις στην παραλαβή έντυπων τιμολογίων, ενώ είχαν και προβλήματα στην επαλήθευση των πληροφοριών. Σε αυτά να προσθέσουμε και το υψηλό κόστος και τις καθυστερήσεις επεξεργασίας, που οδηγούν ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις, όλων των μεγεθών, να υιοθετήσουν το ηλεκτρονικό τιμολόγιο.
Τα e–invoices γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή
Ολοένα και περισσότερες χώρες και επιχειρήσεις μετακινούνται προς το ηλεκτρονικό τιμολόγιο, με συνέπεια να προκύπτει απαίτηση για ακόμα περισσότερους κανονισμούς. Βλέποντας πως το GDPR επηρέασε το email marketing, τα ηλεκτρονικά τιμολόγια μπορεί να περάσουν από παρόμοιες αλλαγές.
Δεδομένου πως τα e-invoices γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλή, σύντομα θα αποτελούν το πρότυπο στο χώρο των B2G και B2B συναλλαγών. Προκειμένου να μειώσει την πολυπλοκότητα και τη νομική αβεβαιότητα, ο δημόσιος τομέας στην Ευρώπη χρειάζεται να μπορεί να λαμβάνει e-invoices σε συμφωνία με τα ευρωπαϊκά πρότυπα. Ακόμα καλύτερα, τα πρότυπα αυτά εστιάζουν στο περιεχόμενο του τιμολογίου, προσδιορίζοντας τα συγκεκριμένα βασικά στοιχεία του ηλεκτρονικού τιμολογίου.
Από την άλλη, η ψηφιοποίηση των τιμολογίων δεν αφορά αποκλειστικά την τεχνολογία. Για τις περισσότερες επιχειρήσεις στην Ευρώπη και σε άλλες χώρες, οι κανονισμοί είναι πολλοί και προκαλούν σύγχυση. Εφόσον επιθυμούν να εκμεταλλευτούν στο έπακρο τις αλλαγές, οι επιχειρήσεις θα πρέπει να ξανασκεφτούν την ίδια τη διαδικασία της τιμολόγησης, εντός και εκτός της επιχείρησης.
Παγκοσμιοποίηση του e–invoicing
Έχοντας αυτά κατά νου, είναι γεγονός πως κάποια στιγμή στο κοντινό μέλλον, το e-invoicing, όπως αυτό που προσφέρει η SoftOne Κύπρου, θα γίνει αποδεκτό παγκοσμίως. Ανεξάρτητα από τον κλάδο, είτε πρόκειται για B2G ή B2B, τα e–invoices προσφέρουν ασύγκριτα πλεονεκτήματα, ενώ η τάση της αγοράς για συνεχή αποτελεσματικότητα και παραγωγικότητα θα ενισχύσει την αλλαγή αυτή.
Όσο αφορά την παγκοσμιοποίηση του ηλεκτρονικού τιμολογίου, είναι σημαντικό να καταλήξουμε σε μια κοινά αποδεκτή δομή e-invoicing. Στο πλαίσιο μιας ενιαίας αγοράς, η διεργασία θα γίνει ακόμα απλούστερη, βοηθώντας τις επιχειρήσεις να παραμείνουν συντονισμένες.