Η Κίνα στρέφεται στην αγορά της Ευρώπης για την επέκταση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης

Related

ΖΤΕ + ΑΜΥ: Μια ισχυρή συνεργασία παίρνει σάρκα και οστά!

Η AMY είναι μια εταιρεία πληροφορικής και τεχνολογίας που για περισσότερα από 40 χρόνια έχει δημιουργήσει σχέσεις αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης με το καταναλωτικό κοινό. Από τη Hori και τη Wacom μέχρι την FRITZ!, την Speck και την Poynting, η AMY διαθέτει ομολογουμένως μια τεράστια γκάμα καταναλωτικών προϊόντων και B2B προϊόντων. Και παρά γεγονός ότι έχει

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Apple στη Meta

Η είδηση ήρθε ξαφνικά αλλά δεν μας εκπλήσσει τελείως. Ο Alan Dye, αντιπρόεδρος σχεδιασμού ανθρώπινων διεπαφών στην Apple, θα συνεχίσει την καριέρα του στη Meta, σύμφωνα με το Bloomberg. Ο Dye είχε καθοριστικό ρόλο στο πώς δείχνουν και λειτουργούν τα προϊόντα της Apple από τότε που ο Jony Ive έφυγε το 2019, και τώρα θα

Bain & Company: Νέα φάση στρατηγικής ανάπτυξης για τα Data Centers στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης

Αναδεικνύεται μια πιο πειθαρχημένη και στοχευμένη ανάπτυξη των Data Centers, με έμφαση στην ενεργειακή αποδοτικότητα, γεωγραφική διαφοροποίηση και τον τοπικό έλεγχο δεδομένων. Η παγκόσμια ζήτηση για χωρητικότητα Data Centers αναμένεται να διπλασιαστεί έως το 2030, φτάνοντας τα 163 GW, με κρίσιμο περιοριστικό παράγοντα την ενεργειακή διαθεσιμότητα. Η Ευρώπη επιταχύνει την ανάπτυξη Data Centers, με στρατηγική

OnePlus Ace 6T: Κυκλοφόρησε στην Κίνα

Η OnePlus μόλις κυκλοφόρησε το Ace 6T στην Κίνα, μετά από εβδομάδες teasers. Το κινητό γίνεται το πρώτο στον κόσμο που φοράει το νεότερο Snapdragon 8 Gen 5, ένα chipset που υπόσχεται κορυφαίες επιδόσεις σε παιχνίδια και multitasking. Σύντομα θα το δούμε και διεθνώς με το όνομα OnePlus 15R. Η οθόνη του Ace 6T είναι

Βusiness Monitor: Η νεότερη γυναίκα CEO στην κυβερνοασφάλεια στην Ελλάδα και η πρόκληση του Agentic AI 

FORTUNE GREECE 06/12/2025, 13:47 SHARE Πρώτη προβολή σήμερα στις 19.00 στο One Channel: Στο στούντιο της εκπομπής η Kατερίνα Τασιοπούλου, ιδρύτρια και CEO της εταιρείας κυβερνοασφάλειας ThreatScene, και μέλος της λίστας 40under40 του Fortune Greece. Επίσης μαζί μας ο Σπύρος Σακελλαρίου, Group AI & Data Analytics Director της AUSTRIACARD HOLDINGS.   Βusiness Monitor με τον Τάσο Ζάχο:

Τεχνητή Νοημοσύνη: Μοχλός επανεκκίνησης της ευρωπαϊκής παραγωγικότητας

Η πλήρης αξιοποίηση των δυνατοτήτων της προϋποθέτει τολμηρές μεταρρυθμίσεις, ολοκλήρωση της ενιαίας αγοράς και ένα ισορροπημένο ρυθμιστικό πλαίσιο, όπως επισημαίνουν ΔΝΤ, ΟΟΣΑ και ΕΚΤ. Η παραγωγικότητα στην Ε.Ε. έχει βυθιστεί στο 0,3% την τελευταία πενταετία, καθιστώντας την Τεχνητή Νοημοσύνη κρίσιμο εργαλείο για την ανάκαμψη της οικονομίας και των μισθών. Το ΔΝΤ και η Κριστίν Λαγκάρντ

Η Samsung σπάει ρεκόρ στις πωλήσεις των foldables

Αν έχεις παρακολουθήσει έστω και λίγο την αγορά των κινητών, ξέρεις ότι τα foldables δεν αποτελούν πια μια περίεργη ιδέα. Ο κόσμος τα βλέπει, τα πιάνει, τα δοκιμάζει και τελικά τα αγοράζει περισσότερο από ποτέ. Το τρίτο τρίμηνο του 2025 το απέδειξε με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο, αφού οι παγκόσμιες αποστολές τέτοιων συσκευών ανέβηκαν κατά

Digital Omnibus: Η νέα πρωτοβουλία της ΕΕ για την απλούστευση του ψηφιακού πλαισίου και ο ρόλος της Ελλάδας

Ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, τονίζει την ανάγκη ισορροπίας μεταξύ καινοτομίας και ασφάλειας δικαίου για την ενίσχυση των ελληνικών και ευρωπαϊκών επιχειρήσεων. Η ψηφιακή εποχή δεν είναι απλώς μια τάση — είναι μια επανάσταση που αλλάζει ριζικά την οικονομία και την κοινωνία. Στο πλαίσιο αυτό, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή παρουσίασε στις 19 Νοεμβρίου 2025 την

Μιχάλης Μπλέτσας στο Euronews: Ο ρόλος της Ελλάδας στον «ψηφιακό πόλεμο» Δύσης-Ανατολής

FORTUNE GREECE 06/12/2025, 11:20 SHARE Ομιλία του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο συνέδριο "ygeiamou 2024 - Το Σύστημα Υγείας και οι Προκλήσεις του Μέλλοντος", που συνδιοργανώθηκε από το ygeiamou.gr και το "Πρώτο Θέμα", στο Ωδείο Αθηνών, Τετάρτη 15 Μαΐου 2024. (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI) Photo: AFP Πώς η γεωπολιτική θέση της Ελλάδας τη φέρνει στην πρώτη γραμμή των

Ριφιφί: Πόσο βαθιά χρειάζεται να σκάψεις για να χτυπήσεις το σύστημα;

Έτερος Εγώ, 17 Κλωστές και τώρα Ριφιφί… Εάν υπήρχε κάποιος όρος που να μπορούσε να προσδιορίσει το σύμπαν του Σωτήρη Τσαφούλια, ίσως το μάλλον αδόκιμο (και λίγο marvel-based): «Tsafouliaverse» να ταίριαζε γάντι. Αναμφίβολα, ρίχνοντας μια πιο προσεκτική ματιά στις εξαιρετικά πετυχημένες δουλειές του γνωστού σκηνοθέτη, μπορούμε εύκολα να ανιχνεύσουμε διακριτές κοινές συνιστάμενες… Ήρωες καθημερινοί που

Μάτια και τεχνητή νοημοσύνη: Πώς οι επιστήμονες εντοπίζουν Alzheimer και καρδιοπάθειες νωρίτερα από ποτέ

Μια σειρά από πρόσφατες μελέτες αποκαλύπτει ότι οι επιστήμονες μπορούν πλέον να εκτιμήσουν τον κίνδυνο για Alzheimer και καρδιαγγειακά νοσήματα μέσω της ανάλυσης εικόνων του αμφιβληστροειδή. Η τεχνική αυτή αξιοποιεί αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης (AI) που ανιχνεύουν λεπτές αλλαγές στα αγγεία και τους ιστούς του ματιού, οι οποίες συχνά προηγούνται των πρώτων συμπτωμάτων των ασθενειών. Η

Share

Η Κίνα στρέφεται στην αγορά της Ευρώπης για την επέκταση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης

  • FORTUNE GREECE

    -

  • 06/10/2025, 19:31
  • SHARE
Η Κίνα στρέφεται στην αγορά της Ευρώπης για την επέκταση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης

The audience visits the Tesla booth at the 2025 Nanjing International Auto Show in Nanjing, Jiangsu Province, China, on October 6, 2025. (Photo by Costfoto/NurPhoto) (Photo by CFOTO / NurPhoto via AFP) Photo: AFP

Μετά το μπλόκο στην αμερικανική αγορά οι κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης και ηλεκτρικών αυτοκινήτων στρέφουν την προσοχή τους στην ευρωπαϊκή αγορά

Επιταχύνουν την επέκτασή τους στην Ευρώπη οι κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που είναι μπλοκαρισμένες στην αγορά των ΗΠΑ, λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια των δεδομένων.

Οι εταιρείες δημιουργούν νέα κέντρα, συνάπτουν συμφωνίες για ανταλλαγή δεδομένων και ξεκινούν δοκιμές οδηγούμενων οχημάτων σε ευρωπαϊκούς δρόμους, κίνηση που προκαλεί ανησυχία στους τοπικούς ανταγωνιστές, που φοβούνται ότι ο αυξημένος ανταγωνισμός από τις κινεζικές εταιρείες ενδέχεται να διαταράξει την ισορροπία της αγοράς.

Στην Κίνα, την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, πάνω από το 50% των αυτοκινήτων που πωλούνται συμπεριλαμβανομένων και φθηνών μοντέλων, διαθέτουν κάποιο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης, πολλές φορές ως στάνταρ εξοπλισμό. Η κινεζική κυβέρνηση έχει ως στρατηγικό στόχο να κυριαρχήσουν οι εταιρείες της στην παγκόσμια ανάπτυξη της τεχνολογίας για αυτόνομα οχήματα, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί σαφείς εθνικές ρυθμίσεις για την επόμενη δεκαετία.

Η αγορά της Ευρώπης πλέον αναδεικνύεται σε σημαντικό στόχο αυτής της στρατηγικής, καθώς οι αμερικανικές αγορές κλείνουν ή περιορίζουν την πρόσβαση για τις κινεζικές εταιρείες.

Σύμφωνα με στελέχη εταιρειών όπως η QCraft, η Deeproute.ai και η Momenta, η Ευρώπη προσφέρει πιο ευέλικτο ρυθμιστικό πλαίσιο σε σχέση με τις ΗΠΑ, παρότι οι κανόνες είναι ακόμα σε φάση ανάπτυξης και περιορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις δοκιμές αυτόνομης οδήγησης σε πολυτελή μοντέλα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως σημείωσε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ενθαρρύνει αυτή την προσπάθεια, υποστηρίζοντας πως η Ευρώπη δεν πρέπει να μείνει πίσω στην υιοθέτηση της αυτονομίας στα οχήματα.

Οι κινεζικές εταιρείες ήδη συνεργάζονται με ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Mercedes-Benz και η BMW, ώστε να προωθήσουν την τεχνολογία τους στα ευρωπαϊκά μοντέλα και να ξεκινήσουν δοκιμές επιπέδου 4 αυτόνομης οδήγησης, όπου το όχημα μπορεί να κινείται χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Οι δοκιμές αυτές έχουν ήδη ξεκινήσει ή προγραματίζονται σε πόλεις της Γερμανίας και σύντομα θα επεκταθούν σε άλλες χώρες.

Ταυτόχρονα, επιδιώκουν να δημιουργήσουν υποδομές, όπως κέντρα δεδομένων στην Ευρώπη, για να καλύψουν καλύτερα τις ανάγκες των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης και για να αποφύγουν πολιτικές δυσκολίες που προκύπτουν από τους περιορισμούς στις ΗΠΑ. Η κίνηση αυτή αναμένεται να συμβάλει στην επόμενη φάση της παγκόσμιας καινοτομίας στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων.

Ευρωπαίοι ανταγωνιστές και επιχειρηματίες έχουν ανάμεικτες αντιδράσεις. Μερικοί ζητούν αυστηρότερους κανονισμούς και προστατευτικά μέτρα για να διασφαλιστεί ο δίκαιος ανταγωνισμός και να προστατευθεί η εθνική ασφάλεια, ενώ άλλοι αναγνωρίζουν ότι ο ανταγωνισμός από τις κινεζικές εταιρείες θα μπορούσε να ωθήσει τη συνολική βιομηχανία καινοτομίας πιο γρήγορα, ειδικά σε μια αγορά όπου η αυτόνομη οδήγηση βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Υπάρχει ευρεία επιφύλαξη για την ομογενοποίηση των ευρωπαϊκών ρυθμίσεων, ώστε να μη δημιουργούνται κενά και να δοθούν ίσες ευκαιρίες σε όλους τους παίκτες της αγοράς.

Η διείσδυση της Κίνας στην Ευρώπη δεν αφορά μόνο τα οχήματα με επίπεδα αυτόνομης οδήγησης και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εταιρείες όπως η Baidu εξετάζουν την επέκταση ακόμα και στα ρομποταξί, ενώ η Xiaomi ετοιμάζεται να ανακοινώσει την παρουσία της με ηλεκτρικά μοντέλα φιλικά προς το ευρωπαϊκό κοινό.

Η στρατηγική αυτή της Κίνας στην ήπειρο σηματοδοτεί μια ευρύτερη κίνηση για τη δημιουργία μιας παγκόσμιας κυριαρχίας στον τομέα των μετακινήσεων της επόμενης γενιάς, όπου η Ευρώπη παίζει ρόλο ζωτικής σημασίας ως ανοιχτή αγορά αλλά και πεδίο δοκιμών για νέες τεχνολογίες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

  • Ηλεκτροκίνηση: Η Ευρώπη πατάει «φρένο» – Ανοίγει ο δρόμος στην Κίνα
  • Εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας: Δασμοί-σοκ και συμμετρικά αντίμετρα αναστατώνουν τη ναυτιλία
  • Υποχώρηση στην Κίνα, εκτόξευση στο εξωτερικό για την BYD

ΖΤΕ + ΑΜΥ: Μια ισχυρή συνεργασία παίρνει σάρκα και οστά!

Η AMY είναι μια εταιρεία πληροφορικής και τεχνολογίας που για περισσότερα από 40 χρόνια έχει δημιουργήσει σχέσεις αξιοπιστίας και εμπιστοσύνης με το καταναλωτικό κοινό. Από τη Hori και τη Wacom μέχρι την FRITZ!, την Speck και την Poynting, η AMY διαθέτει ομολογουμένως μια τεράστια γκάμα καταναλωτικών προϊόντων και B2B προϊόντων. Και παρά γεγονός ότι έχει

Ο επικεφαλής σχεδιασμού της Apple στη Meta

Η είδηση ήρθε ξαφνικά αλλά δεν μας εκπλήσσει τελείως. Ο Alan Dye, αντιπρόεδρος σχεδιασμού ανθρώπινων διεπαφών στην Apple, θα συνεχίσει την καριέρα του στη Meta, σύμφωνα με το Bloomberg. Ο Dye είχε καθοριστικό ρόλο στο πώς δείχνουν και λειτουργούν τα προϊόντα της Apple από τότε που ο Jony Ive έφυγε το 2019, και τώρα θα