Το Airbnb έχει αρχίσει αθόρυβα να ενσωματώνει τεχνητή νοημοσύνη στην εξυπηρέτηση πελατών της, με τον διευθύνοντα σύμβουλο Brian Chesky να αποκαλύπτει ότι ήδη το 50% των χρηστών της στις Ηνωμένες Πολιτείες εξυπηρετούνται μέσω ενός AI bot.
Η νέα τεχνολογία, που ξεκίνησε να εφαρμόζεται τον περασμένο μήνα, στοχεύει στη βελτίωση της εμπειρίας των χρηστών, μειώνοντας παράλληλα την ανάγκη για ανθρώπινη παρέμβαση. Παρά τον ανταγωνισμό από εταιρείες που επενδύουν επιθετικά στην AI, η Airbnb ακολουθεί μια πιο σταδιακή, στρατηγική προσέγγιση, δίνοντας προτεραιότητα στην ποιότητα της υποστήριξης πριν από την ευρύτερη εφαρμογή σε άλλες λειτουργίες της πλατφόρμας.
«Ένα πράγμα που θα πω για το AI [είναι ότι] σίγουρα κάνει την εμπειρία του πελάτη ευκολότερη […] Έχει ήδη οδηγήσει σε μείωση κατά 15% των ανθρώπων που χρειάζονται να επικοινωνήσουν με ζωντανούς ανθρώπινους πράκτορες», σημείωσε ο Chesky .
Πέρυσι, η εταιρεία δήλωσε στο TechCrunch ότι δοκίμαζε την τεχνολογία, αλλά με περιορισμένο τρόπο και μόνο για ορισμένα ερωτήματα.

«Νομίζω ότι υπάρχουν πολλές δυνατότητες για την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης στην επιχείρηση. Σκεφτόμαστε πολύ για το πώς η AI θα αλλάξει την εμπειρία στο επίπεδο του καταναλωτή με την πάροδο του χρόνου», δήλωσε τότε στο TechCrunch ο συνιδρυτής της Airbnb, Nathan Blecharczyk.
Σε αντίθεση με εταιρείες όπως η OpenAI, η Google, η Perplexity και η πληθώρα νεοφυών επιχειρήσεων που κατασκευάζουν πράκτορες AI (εργαλεία AI που μπορούν να εκτελούν εργασίες για λογαριασμό ενός χρήστη), το Airbnb φαίνεται να υιοθετεί μια πιο μετρημένη προσέγγιση με την AI.
Ο Chesky δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι η εταιρεία θα χρησιμοποιήσει την τεχνητή νοημοσύνη για την εξυπηρέτηση πελατών πριν αρχίσει να την εφαρμόζει για άλλες χρήσεις, όπως ο προγραμματισμός ταξιδιών ή η κράτηση εισιτηρίων, καθώς πιστεύει ότι η τεχνολογία βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο.
Εντωμεταξύ, οι ανταγωνιστές της, Expedia και Booking.com, επενδύουν σε μεγάλο βαθμό στην τεχνολογία, λανσάροντας λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης όπως η δημιουργία δρομολογίων, ο προγραμματισμός ταξιδιών και οι ενημερώσεις σε πραγματικό χρόνο για ταξίδια.
Το Airbnb ανακοίνωσε συνολικά έσοδα ύψους 2,27 δισεκατομμυρίων δολαρίων για το πρώτο τρίμηνο, αυξημένα κατά 6% σε σχέση με ένα χρόνο νωρίτερα. Η εταιρεία, ωστόσο, προέβλεψε έσοδα τρέχοντος τριμήνου ελαφρώς χαμηλότερα από τις προσδοκίες των αναλυτών και ανέφερε ότι αναμένει επιβράδυνση της ταξιδιωτικής ζήτησης, καθώς ο παγκόσμιος πόλεμος των δασμών πλήττει το κλίμα και αποθαρρύνει τις διακριτικές δαπάνες.