Πώς αλλάζουν οι πωλήσεις στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης

Related

Μάτια και τεχνητή νοημοσύνη: Πώς οι επιστήμονες εντοπίζουν Alzheimer και καρδιοπάθειες νωρίτερα από ποτέ

Μια σειρά από πρόσφατες μελέτες αποκαλύπτει ότι οι επιστήμονες μπορούν πλέον να εκτιμήσουν τον κίνδυνο για Alzheimer και καρδιαγγειακά νοσήματα μέσω της ανάλυσης εικόνων του αμφιβληστροειδή. Η τεχνική αυτή αξιοποιεί αλγορίθμους τεχνητής νοημοσύνης (AI) που ανιχνεύουν λεπτές αλλαγές στα αγγεία και τους ιστούς του ματιού, οι οποίες συχνά προηγούνται των πρώτων συμπτωμάτων των ασθενειών. Η

Ο «νονός» της AI, Τζέφρι Χίντον προβλέπει νίκη της Google στο ράλι της Τεχνητής Νοημοσύνης

FORTUNE GREECE 05/12/2025, 21:31 SHARE Nobel Prize in Physics 2024 laureate and British-Canadian computer scientist and cognitive psychologist Geoffrey Hinton delivers his Nobel Prize lecture in Aula Magna, Stockholm University, Sweden, on December 8, 2024. (Photo by Pontus LUNDAHL / TT NEWS AGENCY / AFP) / Sweden OUT / “The erroneous mention[s] appearing in the

Αυτό είναι το πιο συχνό λάθος που κάνουν οι χρήστες iPhone

FORTUNE GREECE 05/12/2025, 21:00 SHARE A person holds up an Apple iPhone 17 Pro during Apple's "Awe-Dropping" event at the Steve Jobs Theater on the Apple Park campus in Cupertino, California, on September 9, 2025. (Photo by Nic Coury / AFP) Photo: AFP Η απλή κίνηση που μπορεί να σώσει το iPhone σου από ζημιά.

Η Meta «μπαίνει» στα media: Το Meta AI αποκτά live ενημέρωση από μεγάλα ειδησεογραφικά πρακτορεία

FORTUNE GREECE 05/12/2025, 19:45 SHARE ANKARA, TURKIYE - OCTOBER 2: A phone screen displaying the logo of 'Meta' is seen in Ankara, Turkiye on October 2, 2024. Didem Mente / Anadolu (Photo by Didem Mente / ANADOLU / Anadolu via AFP) Photo: AFP Η Meta ανακοίνωσε ότι το Meta AI θα ενσωματώνει πλέον, σε πραγματικό

Αυστραλία: OpenAI και NextDC επενδύουν 3,9 εκατ. ευρώ για κέντρο Τεχνητής Νοημοσύνης στο Σίδνεϊ

FORTUNE GREECE 05/12/2025, 19:31 SHARE Οι δύο επιχειρήσεις θα συνεργαστούν για την ανάπτυξη ενός κέντρου «νέας γενιάς» αφιερωμένου στην τεχνητή νοημοσύνη αλλά και ενός «supercluster» μονάδων επεξεργασίας γραφικών OpenAI και NextDC «έδωσαν» τα χέρια για κέντρο ΤΝ «νέας γενιάς» και supercluster GPUs στο Σίδνεϊ Οι μετοχές της NextDC εκτοξεύτηκαν μετά την ανακοίνωση της συμφωνίας με

20 χρόνια τα Χριστούγεννα ξεκινούν στα Public

Κάθε Δεκέμβριος φέρνει μαζί του μια αλλαγή στη διάθεση. Φώτα που ανάβουν, χαμόγελα που πλαταίνουν και χαρά που μοιράζεται. Για τα Public, το τέλος κάθε χρονιάς είναι μια υπενθύμιση πως πίσω από κάθε δώρο κρύβεται μια ιστορία. Γι’ αυτό και εδώ και είκοσι χρόνια, γεμίζουν τα καταστήματά τους και το public.gr με αμέτρητες γιορτινές προτάσεις

Δωρεάν games και apps στο Play Store (05/12)

Πιστοί στο εβδομαδιαίο ραντεβού μας, καταγράφουμε τις δωρεάν εφαρμογές και τα παιχνίδια που μπορείτε να βρείτε σήμερα στο Google Play Store: DJ Mixer Pro – DJ Music Mix Το Dj Mixer Pro της KUCO Apps σας βοηθά να «σκρατσάρετε» και να κάνετε mix τα τραγούδια σας, όπως κάνουν οι καλύτεροι DJs στον κόσμο! Κοστίζει κανονικά

Ο Κριστιάνο Ρονάλντο επενδύει σε νέο μεγάλο ανταγωνιστή της Google

Ο δισεκατομμυριούχος ποδοσφαιριστής, Κριστιάνο Ρονάλντο, απέκτησε μερίδιο στην Perplexity AI Inc., σηματοδοτώντας την πιο προβεβλημένη επένδυση του Πορτογάλου αστέρα μέχρι σήμερα. Το μέγεθος του μεριδίου και οι οικονομικοί όροι της συμφωνίας δεν αποκαλύφθηκαν σε δήλωση που δημοσιεύθηκε την Πέμπτη, ενώ η Perplexity AI υπέγραψε επίσης συμφωνία για χορηγία με τον Ρονάλντο και λάνσαρε ένα διαδραστικό

Σε ποια ηλικία πρέπει να αποκτά ένα παιδί το πρώτο του smartphone;

Η συζήτηση γύρω από την ηλικία όπου πρέπει ένα παιδί να αποκτά το πρώτο του smartphone δεν σταματά ποτέ. Κάποιοι γονείς θέλουν να περιμένουν μέχρι το λύκειο. Άλλοι νιώθουν άνετα να δώσουν μια συσκευή νωρίτερα, είτε για να έχουν το παιδί τους σε επικοινωνία, είτε γιατί «όλοι οι συμμαθητές έχουν». Στην πράξη, κάθε επιλογή έχει

Samsung DeepPix: Η νέα εποχή στους αισθητήρες κάμερας

Κυκλοφορεί τις τελευταίες μέρες μια ενδιαφέρουσα πληροφορία γύρω από τη Samsung. Όλα δείχνουν ότι η εταιρεία ετοιμάζει μια εντελώς νέα σειρά αισθητήρων κάμερας με το όνομα DeepPix. Αυτό προκύπτει από μια σειρά καταχωρίσεων εμπορικού σήματος που εμφανίστηκαν σε Αργεντινή, Ευρώπη και Ηνωμένες Πολιτείες. Δεν μιλάμε για λογισμικό η κάποιου είδους «έξτρα» λειτουργία. Τα έγγραφα εξηγούν

IDC: Οι αποστολές smartphones ανεβαίνουν το 2025 λόγω iPhone 17

Η IDC φαίνεται πως βλέπει μια μικρή αλλά σημαντική ανάκαμψη στην παγκόσμια αγορά των smartphones. Η εταιρεία προβλέπει ότι το 2025 θα φύγουν από τα εργοστάσια περίπου 1.25 δισεκατομμύρια συσκευές, γεγονός που σημαίνει αύξηση 1.5% σε σχέση με το 2024. Μπορεί να μη μοιάζει εντυπωσιακό νούμερο, αλλά μετά τις δύσκολες χρονιές της αγοράς θεωρείται καλή

Νέο πρόβλημα στο Cloudflare «έριξε» δημοφιλείς ιστοσελίδες

Το Cloudflare παρουσίασε ξανά προβλήματα, επηρεάζοντας τμήμα του διαδικτύου, όπως είχε συμβεί και πριν από λίγες εβδομάδες, όμως, σε αντίθεση με την προηγούμενη φορά, η βλάβη φαίνεται πως επιλύθηκε σχετικά γρήγορα. Οι χρήστες άρχισαν να αναφέρουν δυσλειτουργίες το πρωί της Παρασκευής, με το Downdetector να καταγράφει απότομη άνοδο στις αναφορές προβλημάτων για την υπηρεσία. Σύμφωνα

Share

Όλα όσα ειπώθηκαν στο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Πωλήσεων ΙΠΕ.

Πολεμικές συρράξεις, εμπορικοί αποκλεισμοί, ένταση ακραίων καιρικών φαινομένων, υψηλός πληθωρισμός, πορεία της οικονομίας, όπως επίσης η ψυχική και η σωματική υγεία, είναι  οι  βασικοί παράγοντες που κάνουν τους καταναλωτές να ανησυχούν για τη θωράκισή τους και να αναζητούν δικλείδες ασφαλείας όντας πιο προσεκτικοί στα έξοδα που κάνουν.

Αυτό καταδεικνύει έρευνα της ΕΥ με τίτλο «Πώς μπορούν οι επιχειρήσεις να αναγνωρίσουν τις μοναδικές ανάγκες κάθε καταναλωτή;» την οποία παρουσίασε ο Θάνος Μαύρος, Partner, Επικεφαλής του τομέα λιανεμπορίου και καταναλωτικών προϊόντων της ΕΥ για την Νοτιοανατολική Ευρώπη στο πλαίσιο του 15ου Πανελλήνιου Συνεδρίου Πωλήσεων ΙΠΕ. 

Σε ένα δείγμα 500 ατόμων, ηλικίας 18-64 ετών, πανελλαδικά, που αφορούσε το διάστημα 17 έως 23 Σεπτεμβρίου και αποτελεί μέρος των παγκοσμίων μελετών που έχει ξεκινήσει η ΕΥ, το 53% των ερωτηθέντων ανέφεραν ότι έχουν κάποια γνώση του τι είναι το ΑΙ και του πώς να το χρησιμοποιήσουν, ενώ μόλις ένας στους δέκα δήλωσε ότι εμπιστεύεται απόλυτα την τεχνητή νοημοσύνη. Την ίδια ώρα, η επιρροή των influencers είναι περιορισμένη, ωστόσο 1 στους 3 νέους δήλωσε ότι επηρεάζεται σημαντικά για αγορές του από το περιεχόμενο που παρακολουθεί στα social media.

«Τα υψηλά έξοδα αποστολής, η αργοπορία στις παραδόσεις, η  ανεπαρκής πληροφορία για τα προϊόντα, η δυσκολία στις αλλαγές προϊόντων, καθώς επίσης και η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων, είναι αποτρεπτικοί παράγοντες για τις online αγορές. Με την ακρίβεια να βρίσκεται στα ύψη, οι καταναλωτές είναι αρκετά προσεκτικοί και συγκρατημένοι. Ειδικότερα, 4 στους 10 δηλώνουν ότι θα περνάνε περισσότερο χρόνο στο σπίτι, αφού η έξοδος σε μαγαζιά κάνει τη διασκέδαση ακριβή, ενώ 4 στους 10 έχουν ξεκινήσει να αγοράζουν φθηνότερες εναλλακτικές σε βασικά τρόφιμα». Επιπρόσθετα, το 35% περιορίζει τις ποσότητες που αγοράζει σε ρούχα, παπούτσια και αξεσουάρ.

Ο κ. Μαύρος πρόσθεσε ότι ο σύγχρονος καταναλωτής λαμβάνει υπόψη του κατά την αγορά ενός προϊόντος της πρακτικές βιώσιμης ανάπτυξης που εφαρμόζει η εταιρεία παραγωγής του, όμως 8 στους 10 δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στην τιμή, 5 στους 10 στην ποιότητα και 5 στους 10 στο εάν το προϊόν είναι υγιεινό. 

«Σταδιακά βλέπουμε να αυξάνεται ο αριθμός των ατόμων που προβληματίζονται με όσα συμβαίνουν γύρω τους και θέτουν ως προτεραιότητα την υγεία και το περιβάλλον. Το σπίτι γίνεται το επίκεντρο της καθημερινής ζωής και των αγοραστικών αποφάσεων και οι επιχειρήσεις πρέπει να σχεδιάσουν προσεκτικά τα customer journeys για όλα τα προφίλ καταναλωτών στα οποία απευθύνονται» ανέφερε χαρακτηριστικά. 

Εκτός από τον αυξανόμενο ρόλο των influencers στις εταιρικές πωλήσεις, ο κ. Θάνος εστίασε στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για την ενίσχυση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας και επεσήμανε πως η τεχνητή νοημοσύνη είναι πιθανός καταλύτης των αγοραστικών αποφάσεων και των επιχειρησιακών λειτουργιών.

Οι αγοραστικές συνήθειες διαμορφώνονται αναλόγως των συνθηκών

Μεταξύ των ομιλητών ο Ανδρέας Αθανασόπουλος, CEO Olympia Group, ο οποίος υπογράμμισε πως ο κόσμος του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει καταφέρει μια τεράστια επιτυχία, να φέρει δηλαδή εις πέρας και τα 4 στάδια στη διαδικασία μιας αγοραπωλησίας που παραδοσιακά γινόταν με φυσικό τρόπο. «Ποιο το προϊόν, πώς θα το αγοράσω, από που και πώς θα φτάσει στα χέρια μου, τι κάνω αν συμβεί κάποιο πρόβλημα; Το e – commerce έχει κερδίσει αυτόν τον διάλογο. Στον σημερινό κόσμο, κυριαρχεί το phygital μοντέλο. Δεν υπάρχει omnichannel. Αυτό είναι ένα ψέμα, αλλά multichannel».

Θέλοντας να δείξει ότι οι αγοραστικές συνήθειες διαμορφώνονται αναλόγως των συνθηκών που επικρατούν στο ευρύτερο περιβάλλον, υπενθύμισε πως κατά την περίοδο της πανδημίας, αρτοπαρασκευαστές και κουρευτικές μηχανές, ήταν οι συσκευές με τις μεγαλύτερες πωλήσεις, που πια κατέληξαν στο συρτάρι, αφού ο κόσμος επέστρεψε στα κομμωτήρια και τους φούρνους. «Όταν χτύπησε η κρίση το 2010, τα νοικοκυριά σταμάτησαν να θερμαίνονται και οι αφυγραντήρες  που πωλούνταν κάθε χρόνο άγγιζαν τις 300.000. Αντίστοιχα, τα τελευταία δύο χρόνια, τα airfryers εκτοξεύθηκαν για να μαγειρεύουμε υγιεινά και πιο γρήγορα, γιατί γίνεται πιο ακριβό το φαγητό έξω. Ο άνθρωπος και ο πελάτης είναι σαν το νερό, γυρνάει πάντα εκεί που υπήρχε. Οι άνθρωποι θα αγοράσουν από εκεί που θέλουν να αγοράσουν, είτε πρόκειται για φυσικό κατάστημα, είτε μέσω διαδικτύου».

Πρόσθεσε πως μέσα σε μια δεκαετία που το Black Friday παγιώθηκε στην Ευρώπη, παρατηρείται σε ετήσια βάση μια μόνιμη άνοδος της τάξης του 1% του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σχολιάζοντας δε την εμπλοκή του ΑΙ στον κόσμο των εταιρειών και κατ’ επέκταση των πωλήσεων, τόνισε ότι δεν είναι τόσο μακρινό σενάριο, όσο φαντάζονται κάποιοι. «Είναι μια τάση και μια επένδυση που την  πιέζουν οι CEOS και όχι τα ΙΤ departments, όπως θα περιμέναμε, και μάλιστα συμβαίνει και το εξής εντυπωσιακό,  οι ίδιοι οι εργαζόμενοι το χρησιμοποιούν κρυφά για να κάνουν πιο γρήγορα τη δουλειά τους. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι ήδη στον χώρο των πωλήσεων και θα μπει και άλλο» εκτίμησε.

«Μην περιμένετε το τέλος του χρόνου για να πραγματοποιήσετε πωλήσεις»

Από την πλευρά του ο Γιάννης Μπούρας, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Σαράντη, τόνισε ότι τη δεκαετία 2010-2020 καθυστέρησαν πάρα πολλές επενδύσεις στην τεχνολογία, με τις εταιρείες να τρέχουν πλέον για να καλύψουν το κενό και να μπορέσουν να είναι ανταγωνιστικές στην παγκόσμια αγορά.

«Δεν μπορείς να μιλάς για εφαρμογή του ΑΙ, αν δεν έχεις ένα σωστό σύστημα υποδομών, μια στοχευμένη στρατηγική και ένα πρόγραμμα». 

Ο ίδιος τοποθετήθηκε πάνω στο πόσο σημαντική είναι η βιωσιμότητα και η ψυχική υγεία για τις νεότερες γενιές, καθώς και το αποτύπωμα το οποίο αφήνουν τα brands στην κοινωνία και το περιβάλλον. «Οι καταναλωτές είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν κάτι παραπάνω, όχι πολύ παραπάνω, για προϊόντα που προάγουν τη βιώσιμη ανάπτυξη, καθώς αντιλαμβάνονται ότι η κλιματική αλλαγή είναι εδώ και θα παραμείνει. Πώς βελτιώνεις κάθε μέρα από λίγο την κάθε σου στιγμή. Εκεί είναι η ουσία. Κάποτε ένας γιατρός είχε πει ότι ένα γραμμάριο πρόληψης ισοδυναμεί με 10 κιλά θεραπείας. Μην περιμένετε το τέλος του χρόνου για να πραγματοποιήσετε πωλήσεις. Αυτό είναι κάτι που πρέπει να χτίζεται σταδιακά».

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, παραδέχτηκε πως το επίπεδο της πιστότητας στα προϊόντα ολοένα και μειώνεται. «Όταν οι επιλογές αυξάνονται και δέχομαι ερεθίσματα από παντού για να ψωνίσω, η διάφορα κρίνεται στη λεπτομέρεια. Οι νεότερες γενιές έχουν συνηθίσει να κάνουν challenge στα πάντα, άρα οι πωλήσεις δυσκολεύουν και πρέπει ο πωλητής να είναι παρών καθημερινά».

Οι πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις είναι αυτές που έχουν οπαδούς

Τέλος ο Ανδρέας Ξηροκώστας, Managing Director, SAP Hellas, ανέφερε ότι οι πωλήσεις είναι το σημείο στο οποίο συνδέεται ο λόγος ύπαρξης μιας επιχείρησης με αυτό́ που προσφέρει στον τελικό καταναλωτή. «Πρέπει να προσέχεις, όχι μόνο τον πελάτη σου, αλλά και τον πελάτη του πελάτη σου. Η τεχνητή νοημοσύνη έχει αλλάξει τον τρόπο που αγοράζουν οι καταναλωτές. Ο κόσμος θέλει να αγοράζει καλύτερα προϊόντα, και θέλει να μετακινηθεί σε υψηλότερου επιπέδου εργασίες και όχι χειρωνακτικές. Η αύξηση της τελικής τιμής οφείλεται στην αύξηση του κόστους των πρώτων υλών, αλλά πολλές φορές συμβαίνει και το αντίθετο. Υπάρχει μια κοινωνική ανάγκη για εξίσωση. Για παράδειγμα, η τιμή του κρέατος ανεβαίνει γιατί και οι κτηνοτρόφοι θέλουν να βελτιώσουν τις συνθήκες ζωής τους και να αμείβονται καλύτερα».

Σύμφωνα με τον κ. Ξηρόκωστα, οι εποχές δημιουργούν τις συνθήκες και η αγορά δίνει το βήμα το οποίο δεν μπορούμε να προβλέψουμε, οφείλουμε όμως να το ακολουθήσουμε και να προσαρμοστούμε.

«Η εμπιστοσύνη προς το brand παίζει καθοριστικό ρόλο. Οι πιο επιτυχημένες επιχειρήσεις είναι αυτές που έχουν οπαδούς και όχι πελάτες που εστιάζουν στην τιμή. Ο πελάτης συγκρίνει, ο fan λατρεύει. Η συζήτηση γίνεται επί της αξίας και όχι επί της τιμής. Όταν μια μάρκα είναι τόσο καλή, δεν φοβάται τη σύγκριση μέσω Skroutz. Πάρτε για παράδειγμα τα luxury brands. Οι αγοραστές κάνουν ουρές έξω από καταστήματα όταν λανσάρεται ένα νέο μοντέλο, όχι για να το πάρουν φθηνότερα, αλλά για να καταφέρουν να μπουν στο κατάστημα».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ:

  • Η Google φέρνει στα ελληνικά σχολεία το “Experience AI”, ένα πρωτοποριακό πρόγραμμα για την τεχνολογική εκπαίδευση
  • Μητσοτάκης: «Στις υποδομές τεχνητής νοημοσύνης η Ελλάδα πια “παίζει” στο ευρωπαϊκό Champions League»

Ο «νονός» της AI, Τζέφρι Χίντον προβλέπει νίκη της Google στο ράλι της Τεχνητής Νοημοσύνης

FORTUNE GREECE 05/12/2025, 21:31 SHARE Nobel Prize in Physics 2024 laureate and British-Canadian computer scientist and cognitive psychologist Geoffrey Hinton delivers his Nobel Prize lecture in Aula Magna, Stockholm University, Sweden, on December 8, 2024. (Photo by Pontus LUNDAHL / TT NEWS AGENCY / AFP) / Sweden OUT / “The erroneous mention[s] appearing in the

Αυτό είναι το πιο συχνό λάθος που κάνουν οι χρήστες iPhone

FORTUNE GREECE 05/12/2025, 21:00 SHARE A person holds up an Apple iPhone 17 Pro during Apple's "Awe-Dropping" event at the Steve Jobs Theater on the Apple Park campus in Cupertino, California, on September 9, 2025. (Photo by Nic Coury / AFP) Photo: AFP Η απλή κίνηση που μπορεί να σώσει το iPhone σου από ζημιά.