Το YouTube έγινε 20 χρονών: Από το πρώτο βίντεο 19 δευτερολέπτων με ελέφαντες, στα 36 δισ. δολάρια έσοδα τον χρόνο

Related

Νέα «σελίδα» για την COSMOTE που ενώνει τις δυνάμεις της με έναν παγκόσμιο κολοσσό

Η COSMOTE αποτελεί εδώ και 27 χρόνια σταθερό σημείο αναφοράς στον ελληνικό τηλεπικοινωνιακό χώρο, έχοντας εδραιώσει τη θέση της ως ένα από τα πλέον αναγνωρίσιμα και ισχυρά brands στη χώρα. Πριν από μερικές μέρες, ανακοινώθηκε η είσοδός της σε μια νέα εποχή, η οποία την διαφοροποιεί περαιτέρω από τον ανταγωνισμό. Ο λόγος, για την ένωση

COSMOTE TELEKOM: Ισχύς εν τη ενώσει, σε μια νέα εποχή δυνατοτήτων με όχημα την τεχνολογία

O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής | Η COSMOTE, που τα τελευταία 27 χρόνια πρωτοστατεί στην ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών, διαθέτοντας παράλληλα ένα από τα δημοφιλέστερα και ισχυρότερα brands, ενώνει τις δυνάμεις της με την TELEKOM, έναν από τους κορυφαίους ομίλους τηλεπικοινωνιών παγκοσμίως, με περισσότερους από 261 εκατομμύρια πελάτες κινητής τηλεφωνίας O

Καθυστερεί και επισήμως το Grand Theft Auto VI – Η νέα ημερομηνία κυκλοφορίας του

Άσχημα είναι τα νέα για όσους περιμένανε να παίξουνε φέτος το φθινόπωρο το GTA 6 το οποίο καθυστερεί και επίσημα και θα χάσει τελικά το 2025. Η Rockstar Games μόλις επιβεβαίωσε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ότι το πολυαναμενόμενο παιχνίδι θα κυκλοφορήσει τελικά μέσα στο 2026. Η επίσημη ανακοίνωση της Rockstar Games: Το Grand Theft Auto

Πρόστιμο «μαμούθ» 530 εκατ. ευρώ στο TikTok για ανικανότητα προστασίας των προσωπικών δεδομένων των χρηστών

Το TikTok καταδικάσθηκε σήμερα σε καταβολή προστίμου 530 εκατομμυρίων ευρώ, καθώς κρίθηκε ανίκανο να εγγυηθεί ότι τα προσωπικά δεδομένα των ευρωπαίων χρηστών του προστατεύονται τόσο στην Κίνα όσο και στην Ευρώπη, κυρίως απέναντι σε πιθανή πρόσβαση των αρχών του Πεκίνου Κατά την έρευνα η οποία διεξήχθη εκ μέρους της Ευρωπαϊκής Ενωσης από την ιρλανδική αρχή

Η Νία Βαρντάλος στο «Watch Next» της COSMOTE TV

Μετά την προβολή του στο COSMOTE CINEMA 1HD, κάθε επεισόδιο του «Watch Next» θα είναι διαθέσιμο On Demand. 2 ΜΑΙ 2025 Την υποψήφια για Όσκαρ ηθοποιό Νία Βαρντάλος υποδέχεται απόψε στις 20.00 (Παρασκευή 2/5, COSMOTE CINEMA 1HD & YouTube κανάλι COSMOTE TV) η κινηματογραφική εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV. Η ελληνικής καταγωγής ηθοποιός και

COSMOTE TELEKOM: H νέα εμπορική μάρκα παγκόσμιας δυναμικής

Μια νέα εποχή δυνατοτήτων ξεκινά με την ένωση δυνάμεων της COSMOTE με την TELEKOM Μια νέα εποχή ξεκινά για την ελληνική αγορά τηλεπικοινωνιών, καθώς η COSMOTE, που εδώ και 27 χρόνια πρωτοστατεί σε αυτή, έχοντας παράλληλα εδραιώσει την παρουσία της ως ένα από τα ισχυρότερα και πιο δημοφιλή brands, ενώνει τις δυνάμεις της με την

Η Νία Βαρντάλος στο «Watch Next» της COSMOTE TV

Την υποψήφια για Όσκαρ ηθοποιό Νία Βαρντάλος υποδέχεται απόψε στις 20.00 (Παρασκευή 2/5, COSMOTE CINEMA 1HD & YouTube κανάλι COSMOTE TV) η κινηματογραφική εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV. Η ελληνικής καταγωγής ηθοποιός και δημιουργός συναντά τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο, με αφορμή τη θεατρική παράσταση «Μικρά Όμορφα Πράγματα», στην οποία υπογράφει το κείμενο, συν-σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί

ΑΑΔΕ – Έργο €20 εκατ. σε «Choose – Cosmote e-Value – EY» για νέο πληροφοριακό σύστημα

Σημαντικό βήμα προς τον ψηφιακό μετασχηματισμό της δημόσιας διοίκησης κάνει η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ), με την ανάθεση έργου ύψους €20.119.459,76 (με ΦΠΑ) στην ένωση εταιρειών Choose – Cosmote e-Value – EY. Αντικείμενο της σύμβασης είναι η συνολική αναβάθμιση της εμπειρίας εξυπηρέτησης φορολογουμένων και η εκ βάθρων βελτίωση των πληροφοριακών συστημάτων του Κέντρου Εξυπηρέτησης

Η Νία Βαρντάλος στο «Watch Next» της COSMOTE TV

Την υποψήφια για Όσκαρ ηθοποιό Νία Βαρντάλος υποδέχεται απόψε στις 20.00 (Παρασκευή 2/5, COSMOTE CINEMA 1HD & YouTube κανάλι COSMOTE TV) η κινηματογραφική εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV. Η ελληνικής καταγωγής ηθοποιός και δημιουργός συναντά τον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο, με αφορμή τη θεατρική παράσταση «Μικρά Όμορφα Πράγματα», στην οποία υπογράφει το κείμενο, συν-σκηνοθετεί και πρωταγωνιστεί

COSMOTE TELEKOM: Στρατηγική ένωση δυνάμεων με διεθνή προοπτική

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος Ομίλου ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής Πριν από μερικούς μήνες, ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής, μίλησε για το νέο όραμα της εταιρείας να εξελιχθεί από κορυφαίος τηλεπικοινωνιακός πάροχος στην Ελλάδα σήμερα, στον κορυφαίο ψηφιακό τηλεπικοινωνιακό πάροχο στην Ευρώπη, οδηγώντας παράλληλα και την Ελλάδα προς τις κορυφαίες θέσεις

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (02/05)

Η τέταρτη αναμέτρηση του Παναθηναϊκού με την Αναντολού Εφές για τα play off της Ευρωλίγκας ξεχωρίζει στο σημερινό πρόγραμμα των αθλητικών μεταδόσεων. Αναλυτικά το πρόγραμμα: 17:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 2025 Μαδρίτη (1ος Ημιτελικός) 18:00 ΕΡΤ Sports 3 Acropolis Swim Open 2025 Κολύμβηση 18:30 Mega Play Ολυμπιακός (Γ) – Σαμπαντέλ (Γ) Πόλο

Οι αθλητικές μεταδόσεις της Παρασκευής

Ο τέταρτος αγώνας του Παναθηναϊκού κόντρα στην Αναντολού Εφές για τα Playoffs της Euroleague ξεχωρίζει στις αποψινές αναμετρήσεις. Αναλυτικά όλες οι επιλογές:02:30 COSMOTE SPORT 4 HD Ντιτρόιτ Πίστονς – Νιου Γιορκ Νικς NBA Playoffs 2025 17:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 2025 Μαδρίτη (1ος Ημιτελικός) 18:00 ΕΡΤ Sports 3 Acropolis Swim Open 2025

FaceTime σε δημόσιους χώρους: Πότε η τεχνολογία παραβιάζει την ιδιωτικότητα;

FORTUNE GREECE 01/05/2025, 18:31 Η χρήση του FaceTime χωρίς ακουστικά σε μετρό, καφέ και γυμναστήρια έχει εξελιχθεί σε καθημερινό φαινόμενο—και πηγή ενόχλησης. Στην εποχή της συνεχούς συνδεσιμότητας, το FaceTime έχει μετατραπεί σε μια αναπάντεχη πηγή δημόσιας ενόχλησης. Η συχνή χρήση βιντεοκλήσεων σε δημόσιους χώρους —ιδίως χωρίς ακουστικά— αποσπά την προσοχή και εγείρει σοβαρά ερωτήματα περί

Πώς η άνοδος του TikTok πυροδότησε μια κούρσα βίντεο μικρής διάρκειας

Από την έναρξη λειτουργίας του σε παγκόσμιο επίπεδο το 2016, το TikTok που ανήκει στην ByteDance έχει συγκεντρώσει πάνω από 1,12 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες παγκοσμίως, σύμφωνα με το Backlinko. Οι Αμερικανοί χρήστες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 108 λεπτά την ημέρα στην εφαρμογή, σύμφωνα με την Apptoptia. Η επιτυχία του TikTok έχει αναδιαμορφώσει το τοπίο

Το DeepSeek διαθέσιμο και πάλι στη Νότια Κορέα μετά την  προσωρινή αναστολή λειτουργίας του

Η κινεζική υπηρεσία τεχνητής νοημοσύνης DeepSeek έγινε και πάλι διαθέσιμη στις αγορές εφαρμογών της Νότιας Κορέας τη Δευτέρα (28/04) για πρώτη φορά μετά από περίπου δύο μήνες, μετά την προσωρινή αναστολή της από την αρχή προστασίας δεδομένων της Ν. Κορέας. όταν οι λήψεις είχαν ανασταλεί αφού οι αρχές επικαλέστηκαν παραβιάσεις των κανόνων προστασίας δεδομένων. Η

Share

Ξεκίνησε ως μια απλή πλατφόρμα για να ανεβάζουν οι χρήστες ερασιτεχνικά βίντεο, και μέσα σε δύο δεκαετίες μετατράπηκε σε έναν αληθινό κολοσσό της παγκόσμιας ψυχαγωγίας. Το YouTube όχι μόνο κυριαρχεί στο streaming, αλλά έχει επεκταθεί στον χώρο των podcasts, της μουσικής και του live περιεχομένου, δημιουργώντας ένα δικό του ψηφιακό οικοσύστημα.

Με αφορμή τα 20 χρόνια από την ίδρυσή του, τα διαγράμματα και τα στατιστικά του MarketWatch αποκαλύπτουν πώς το YouTube κατάφερε να αναδειχθεί στη νούμερο ένα πλατφόρμα τηλεθέασης στον κόσμο – ξεπερνώντας παραδοσιακή τηλεόραση και κολοσσούς όπως το Netflix και το Spotify.

Στις 14 Φεβρουαρίου 2005, οι Steve Chen, Chad Hurley και Jawed Karim, ίδρυσαν μια πλατφόρμα διαμοιρασμού βίντεο, χωρίς να φαντάζονται την τεράστια επιρροή που θα είχε παγκοσμίως.

Η υπηρεσία αυτή εγκαινιάστηκε από ένα βίντεο 19 δευτερολέπτων του Jawed Karim που ανέβηκε στην πλατφόρμα σαν σήμερα πριν από 20 χρόνια και έλεγε τα εξής:

«Εδώ είμαστε μπροστά στους ελέφαντες. Το ωραίο με αυτούς τους τύπους είναι ότι έχουν πολύ, πολύ, πολύ μακριούς κορμούς, που είναι πολύ κουλ. Και αυτό είναι λίγο πολύ το μόνο που έχουμε να πούμε».

Το κλιπ “Me at the Zoo” έχει συγκεντρώσει πάνω από 350 εκατομμύρια προβολές και είναι το πρώτο βίντεο που ανέβηκε ποτέ στο YouTube.

Ακολουθούν τα σημαντικότερα στοιχεία που εξηγούν πώς το YouTube έγινε ο «βασιλιάς του streaming» και τι έρχεται στη συνέχεια:

Διαφημιστικά έσοδα και συνδρομές

Το YouTube κατέγραψε 36,1 δισ. δολάρια σε διαφημιστικά έσοδα το 2024, με τις προβλέψεις να αγγίζουν τα 64,2 δισ. δολάρια έως το 2030. Παράλληλα, υπηρεσίες όπως το YouTube Premium και το YouTube Music συγκεντρώνουν πάνω από 100 εκατομμύρια συνδρομητές, ενισχύοντας τη διαφοροποίηση των εσόδων της πλατφόρμας.

Ανταγωνισμός

Η πλατφόρμα ανταγωνίζεται κολοσσούς όπως το Netflix, το Disney+ και το Spotify. Σύμφωνα με την έκθεση «The Gauge» της Nielsen (Δεκέμβριος 2024), το 43,3% της τηλεθέασης στις ΗΠΑ πραγματοποιείται πλέον μέσω streaming, με το YouTube να διατηρεί το μεγαλύτερο μερίδιο.

Παρά τον σκληρό ανταγωνισμό από κολοσσούς όπως το Amazon Prime και το Netflix, που μετέδωσαν μάλιστα και αγώνες του NFL τον Δεκέμβριο, το YouTube σημείωσε το καλύτερο μήνα στην ιστορία του όσον αφορά την τηλεθέαση.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την ανάλυση της Nielsen για τον περασμένο Δεκέμβριο, ο επιμερισμός του τηλεοπτικού χρόνου παρακολούθησης σε πλατφόρμες streaming είχε ως εξής:

  • YouTube: 11,1%
  • Netflix: 8,5%
  • Prime Video: 4,0%
  • Hulu: 2,5%
  • Disney+: 2,1%
  • Roku: 2%
  • Tubi: 1,7%
  • Peacock: 1,6%
  • Paramount+: 1,4%
  • Max: 1,2%
  • Pluto: 0,9%
  • Άλλες πλατφόρμες streaming: 6,3%

Ο CEO του YouTube Neal Mohan δεν δίστασε να δηλώσει πως η πλατφόρμα του έχει πλέον επισήμως ξεπεράσει την τηλεόραση.

«Για όλο και περισσότερους ανθρώπους, η τηλεόραση σημαίνει YouTube. Οι θεατές παρακολουθούν, κατά μέσο όρο, πάνω από 1 δισεκατομμύριο ώρες YouTube περιεχομένου καθημερινά από τις τηλεοράσεις τους – και η TV είναι πλέον η βασική συσκευή παρακολούθησης YouTube στις ΗΠΑ», έγραψε ο ίδιος.

Μάλιστα, υποστήριξε πως η εμπειρία του YouTube στην τηλεόραση είναι καλύτερη ακόμα και από την παραδοσιακή τηλεόραση ή το streaming, λόγω της διαδραστικότητας που προσφέρει.

Ποικιλία περιεχομένου και podcasts

Η επιτυχία του YouTube βασίζεται στην τεράστια ποικιλία περιεχομένου – από εκπαιδευτικά βίντεο μέχρι gaming, live shows και μουσική. Επιπλέον, έχει εξελιχθεί σε ηγέτη της αγοράς podcasts στις ΗΠΑ, ξεπερνώντας το Spotify και το Apple Podcasts.

Πράγματα που (μάλλον) δεν ήξερες για το YouTube

  • Το YouTube έχει πάνω από 2,7 δισεκατομμύρια ενεργούς χρήστες τον μήνα και είναι η δεύτερη πιο επισκέψιμη ιστοσελίδα στον κόσμο, μετά τη Google.
  • Κάθε λεπτό ανεβαίνουν πάνω από 500 ώρες βίντεο, ενώ κάθε μέρα παρακολουθούνται περισσότερες από 1 δισεκατομμύριο ώρες περιεχομένου.
  • Το «Baby Shark Dance» είναι το πιο δημοφιλές βίντεο όλων των εποχών, με πάνω από 14 δισεκατομμύρια προβολές.
  • Το YouTube δημιούργησε τη νέα γενιά των influencers – μερικοί YouTubers έχουν περισσότερους συνδρομητές από μεγάλα τηλεοπτικά δίκτυα και κερδίζουν εκατομμύρια ετησίως.
  • Πάνω από το 90% των χρηστών στις ΗΠΑ χρησιμοποιούν το YouTube για να μάθουν κάτι καινούργιο – από tutorials μέχρι μαθήματα coding, ιστορίας και επιστήμης.
  • Τα YouTube Shorts καταγράφουν περισσότερες από 70 δισεκατομμύρια προβολές την ημέρα, απειλώντας ευθέως το TikTok.
  • Περισσότερα από 3 εκατομμύρια κανάλια έχουν ενεργοποιήσει monetization και χιλιάδες δημιουργοί βιοπορίζονται αποκλειστικά από το YouTube.
  • Το 2023, το YouTube εντόπισε το 95% των παραβιάσεων περιεχομένου μέσω τεχνητής νοημοσύνης, πριν καν τις αναφέρουν οι χρήστες.

Τα σχέδια για το μέλλον

Το YouTube ετοιμάζεται να εμπλουτίσει την εμπειρία χρήστη με λειτουργίες όπως το «Watch With», δίνοντας τη δυνατότητα για κοινή παρακολούθηση σε πραγματικό χρόνο. Παράλληλα, πειραματίζεται με νέα εμπορικά εργαλεία, που θα επιτρέπουν την απευθείας αγορά προϊόντων μέσα από τα βίντεο.