Το μυστήριο των προμηθειών – Πού πηγαίνει, τελικά, το χρήμα;

Related

Τεχνολογική επανάσταση στη βιομηχανία του θεάματος; Η AI φέρνει δισεκατομμύρια επενδύσεις

FORTUNE GREECE 07/07/2025, 20:30 SHARE Ενώ οι μεγάλοι παίκτες του Χόλιγουντ επιτίθενται νομικά στην AI, στο παρασκήνιο τη χρησιμοποιούν για να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο που γίνονται οι ταινίες, πιο φθηνά, πιο γρήγορα, πιο στοχευμένα.           Οι γίγαντες του Χόλιγουντ αντιδρούν απέναντι στην εισβολή της τεχνητής νοημοσύνης. Η Disney και η Universal

Ποιους οικονομικούς όρους αναζητά περισσότερο ο κόσμος στο ChatGPT;

ΜΑΡΙΑ ΑΚΡΙΒΟΥ 07/07/2025, 18:11 SHARE Η τεχνητή νοημοσύνη έρχεται να δώσει απαντήσεις και συμβουλές στις οικονομικές μας απορίες. Η έλευση του ChatGPT στη ζωή μας, θα έλεγε κανείς, ότι έχει δώσει τη δυνατότητα σε κάθε χρήστη να έχει δίπλα του, ανά πάσα ώρα και στιγμή, έναν προσωπικό βοηθό, ικανό να του λύσει οποιαδήποτε απορία σε

Apple: Προσφεύγει στο δικαστήριο για το πρόστιμο της ΕΕ

FORTUNE GREECE 07/07/2025, 15:41 SHARE Ποινή «άνευ προηγουμένου» χαρακτηρίζει η Apple το πρόστιμο που επέβαλε στην εταιρεία η ΕΕ, για το App Storea Η Apple άσκησε έφεση κατά του προστίμου ύψους 500 εκατ. ευρώ που της επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση, χαρακτηρίζοντας την ποινή «άνευ προηγουμένου» και τις αλλαγές που απαιτούσε η ρυθμιστική αρχή στο App

Έγκριση από το ΕΣΡ για το Cosmote Sport Start – Τυπολογίες – όλα γύρω από τα media

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 32 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ», την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook ΕΠΩΝΥΜΙΑ

Μια συζήτηση με έναν «ηθικό χάκερ»: Αυτό είναι το πραγματικό προφίλ των ψηφιακών εγκληματιών

Το Fortune Greece συνάντησε τον Clément Domingo, έναν από τους ελάχιστους ανθρώπους ο οποίος «ζει» μέσα στο Σκοτεινό Διαδίκτυο και γνωρίζει με κάθε λεπτομέρεια πώς είναι αυτός ο άγνωστος κόσμος που αποτελεί φιλικό πεδίο δράσης για κυβερνοεγκληματίες. Αποστολή στη Μαδρίτη Ξυπνά το πρωί. Φιλά τα παιδιά του πριν το σχολείο. Πάει στη δουλειά του. Επιστρέφει

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του κλάδου των τηλεπικοινωνιών; Η αποτυχία αξιοποίησης του 5G

Καθώς η χορωδία χιλιάδων εταιρειών που επαινούν τα τελευταία...

Θα παντρευόσουν ένα ρομπότ; Το 80% της Gen Z λέει «ναι»

FORTUNE GREECE 05/07/2025, 19:00 SHARE Η νέα γενιά στρέφεται σε ψηφιακούς συντρόφους, με 8 στους 10 Gen Z να δηλώνουν πως θα έκαναν σχέση – ακόμη και γάμο – με τεχνητή νοημοσύνη. Το 80% των εκπροσώπων της Generation Z δηλώνει πως θα παντρευόταν μια τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας chatbots Joi AI. Επιπλέον

Μακριά από τα κινητά πιο κοντά στη μάθηση – Τι δείχνει νέα έρευνα σε 317 σχολεία

Νέα μελέτη δείχνει ότι η απαγόρευση κινητών τηλεφώνων στα...

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της η COSMOTE TELEKOM .   Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε

Η Meta στηρίζει την Ελλάδα – Πράσινο φως για ενιαία ψηφιακή ηλικία ενηλικίωσης

Η Meta, μητρική των Facebook και Instagram, δηλώνει επίσημα τη στήριξή της στην ελληνική πρόταση για καθιέρωση ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.           Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της

Η Meta υπέρ του ελληνικού σχεδίου για την καθιέρωση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης

Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της ανακοίνωσε ότι στηρίζει αυτές τις προτάσεις. Στο non-paper που παρουσίασε πρόσφατα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, για την προστασία των ανηλίκων από τον εθισμό στο διαδίκτυο, το

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα Newsroom ακρόαση άρθρου ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ Όλοι οι δικαιούχοι συνδρομητές ενημερώνονται για την ενεργοποίηση των δωρεάν πακέτων μέσω γραπτών μηνυμάτων (SMS) Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης

Η Apple κάνει εκατομμυριούχο όποιον «σπάσει» το iPhone σου

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 18:45 SHARE epa11615092 A customer checks the new iPhone 16 model before buying at an Apple Store in Bangkok, Thailand, 20 September 2024. According to Apple Inc, the new iPhone 16 features Apple Intelligence - the new platform for artificial intelligence (AI) capability, larger display sizes, new creative capabilities as well as

Νέα πιστοποίηση ISO για το Cosmote eValue

Η Cosmote eValue, μέλος του ομίλου ΟΤΕ, είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που λαμβάνει την πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 για Customer Contact Centers, από την TÜV Nord Ελλάδας, όπως επισημαίνει σχετική ανακοίνωση. Σημειώνεται ότι είναι η 14η πιστοποίηση ISO που λαμβάνει η Cosmote eValue (διαθέτει μεταξύ άλλων τα ISO 9001, ISO 27701, ISO 27001, ISO

Δωρεάν μαθήματα τεχνολογίας για 65+ και ΑμεΑ – Όλες οι λεπτομέρειες του νέου προγράμματος

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 16:15 SHARE Με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής ισότητας, ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για 6.400 ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία, μέσω του «Ελλάδα 2.0». Πιλοτικό πρόγραμμα για την ψηφιακή ενδυνάμωση 3.600 ατόμων ηλικίας άνω των 65 και 2.800 ατόμων με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 6,8 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα

Share

Ένα από τα δυσκολότερα καθήκοντα σε πλήθος επιχειρήσεων και οργανισμών έχει να κάνει με τη διαχείριση των δαπανών και ειδικότερα όσες σχετίζονται με τις κάθε λογής προμήθειες – στο πλαίσιο της γενικότερης προσπάθειας με στόχο τον ψηφιακό μετασχηματισμό τους.

Αυτό μαρτυρούν, άλλωστε, και οι αριθμοί: μόλις το 23% των υπευθύνων για τις προμήθειες και την εφοδιαστική αλυσίδα έχουν καθαρή και άμεση εικόνα των συνολικών δαπανών τους, σε πραγματικό χρόνο, ενώ το 49% εξ αυτών συνεχίζουν να αναλύουν τα δεδομένα «χειρωνακτικά», προκειμένου να λάβουν αποφάσεις.

Η αποκάλυψη έγινε στο πλαίσιο της έρευνας Agile Procurement Insights Research την οποία πραγματοποίησε πρόσφατα η SAP σε συνεργασία με την Oxford Economics, σε μια προσπάθεια να κατανοηθεί η σημασία των προμηθειών σε έναν οργανισμό, να εκτιμηθεί το σημερινό επίπεδο συνεργασίας με τους προμηθευτές και να καταμετρηθεί ο αντίκτυπος της τεχνολογίας και της ψηφιοποίησης των διαδικασιών στον συγκεκριμένο χώρο.

Η έρευνα βασίστηκε στις απαντήσεις 1.000 υψηλόβαθμων στελεχών από τους χώρους των προμηθειών και της εφοδιαστικής αλυσίδας, που είχαν υπό την ευθύνη τους τις άμεσες και έμμεσες δαπάνες για αγαθά, υπηρεσίες και εξωτερικούς συνεργάτες, και τα αποτελέσματά της συνέβαλαν στη διαμόρφωση πέντε εστιασμένων ερευνών.

Κάθε μια εξετάζει βασικούς τομείς της διαχείρισης δαπανών, αλλά και τις συμπεριφορές που κάνουν τις ηγέτιδες επιχειρήσεις να ξεχωρίζουν, χάρη στις σαφώς καλύτερες επιδόσεις τους. Κοινό σημείο τους, οι επενδύσεις στην τεχνολογία και στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών, με στόχο την καλύτερη αντιμετώπιση κάθε απρόοπτου, η ενίσχυση της ευελιξίας και της ανθεκτικότητας, αλλά και η ανάδειξη της στρατηγικής αξίας των προμηθειών σε κάθε επιχείρηση.

Στην πρώτη επί μέρους έρευνα παρουσιάζονται τα οφέλη των οργανισμών από την αυτοματοποίηση των διαδικασιών, τη λήψη αποφάσεων βάσει δεδομένων, την εκτεταμένη χρήση της τεχνολογίας και τη σωστότερη διαχείριση των σχετικών με προμήθειες διαδικασιών, όπως τα περιέγραψαν οι ηγέτες του χώρου (γύρω στο 10% του συνόλου), με τα καλύτερα αποτελέσματα.

Στη δεύτερη, «αναδεικνύονται» οι επιδόσεις επιχειρήσεων οι οποίες αξιοποιούν στην καθημερινότητά τους δεδομένα, analytics, αλλά και Τεχνητή Νοημοσύνη – εδώ, το 54% των ερωτηθέντων αποκάλυψε ότι οι τεχνολογίες που αξιοποιούν για τις προμήθειες, τους επιτρέπουν να λαμβάνουν αποφάσεις βάσει δεδομένων, όμως, για το 38% ένα μέρος ή το σύνολο των προμηθειών τους γίνεται ακόμα «χειρωνακτικά».

Στην τρίτη, τονίζεται ότι υπάρχουν μεν οργανισμοί που χρησιμοποιούν προχωρημένα analytics στον έλεγχο των προμηθευτών τους, αλλά όχι στον βαθμό που θα έπρεπε, οπότε απευθύνεται έκκληση αφενός για καλύτερη αξιοποίηση αυτών των δυνατοτήτων, αφετέρου για χρήση περισσότερων δεδομένων από τρίτους, με στόχο την ασφαλέστερη πρόληψη προβλημάτων και ανατροπών. Τα ευρήματα έδειξαν ότι μόνο το 49% των ερωτηθέντων ανανεώνει και επικαιροποιεί τακτικά τα σχέδια αντιμετώπισης κινδύνων και μόλις το 32% βρίσκει αποτελεσματική τη διαχείριση όσων σχετίζονται με τους προμηθευτές.

Η τέταρτη επιμέρους έρευνα εστιάζει στην ανάγκη στενότερης συνεργασίας μεταξύ επιχειρήσεων και βασικών προμηθευτών, με τη βοήθεια κατάλληλου προγραμματισμού και αυτοματισμών, προκειμένου να αναπτυχθεί μια σχεδόν εταιρική σχέση, επωφελής και για τα δύο μέρη. Εδώ τα πράγματα είναι καλύτερα, με το 92% των ηγετικών στελεχών να έχει συστήσει δίκτυα προμηθευτών (έναντι 69% των υπολοίπων) και το 76% να τους ενημερώνει σχετικά με τις μελλοντικές παραγγελίες (έναντι 44%).

Τέλος, η πέμπτη αναδεικνύει τον σημαντικό ρόλο των εξωτερικών συνεργατών. Η αξιοποίηση της κατάλληλης τεχνολογίας για τη βέλτιστη διαχείρισή τους, μπορεί να ενισχύσει την ευελιξία, να υποστηρίξει περισσότερα μοντέλα τιμολόγησης, να αναβαθμίσει την ποιότητα της εργασίας και να εξορθολογήσει τη χρήση των υποδομών. Όμως, μόνο το 35% αξιοποιεί τεχνολογικές λύσεις για τη διαχείριση των εξωτερικών συνεργατών, αν και το 70% χρησιμοποιούν αντίστοιχες λύσεις όσον αφορά στην ανάθεση υπηρεσιών.

Σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, ο John Wookey, πρόεδρος του Intelligent Spend & Business Network της SAP, τόνισε ότι «τα ηγετικά στελέχη των επιχειρήσεων αντιλαμβάνονται όλο και περισσότερο ότι η πραγματική αξία των προμηθειών υπερβαίνει κατά πολύ το θέμα της μείωσης του κόστους, καθώς ο ρόλος τους στην παραγωγικότητα και την καινοτομία είναι κρίσιμος. Όμως, η δυναμική τους μπορεί να αναδειχθεί πλήρως, μόνο μέσω της από άκρου σε άκρο ψηφιοποίησης όλων των διαδικασιών διαχείρισης των δαπανών, σε μια και μοναδική πλατφόρμα, στο cloud. Η “ευφυής” διαχείριση των δαπανών δεν είναι τίποτα περισσότερο από μια προσπάθεια ευθυγράμμισης των αποφάσεων των οργανισμών για δαπάνες με την στρατηγική που αυτοί ακολουθούν στη σημερινή δικτυακή οικονομία».