Το κρυπτονόμισμα του Facebook που αναμένεται να βάλει δυνατά τον κολοσσό και στον χρηματοπιστωτικό τομέα

Related

Χριστούγεννα γεμάτα δώρα και φέτοςαπό την COSMOTE

Απεριόριστα data στο κινητό Απεριόριστη ομιλία προς όλους από το σταθερό Δωρεάν το COSMOTE TV Entertainment Pack BOX :Έκπτωση 4€ για παραγγελία φαγητού ή καφέ Μοναδικά δώραγια το κινητό, το σταθερό, την τηλεόραση και τις παραγγελίες φαγητού και καφέ, επιφυλάσσει και φέτος τα Χριστούγεννα η COSMOTE σε όλους τους συνδρομητές της. Δωρεάναπεριόριστα data στο κινητό

Cosmote: Υπερυψηλές ταχύτητες σε ακόμα πιο προσιτές τιμές στη Ρόδο – Προγράμματα Fiber To The Home με επιδότηση €200 για 24 μήνες

Τοπικές Ειδήσεις   21 Δεκεμβρίου 2024 09:02 Σε εγγυημένες ταχύτητες έως και 1Gbps με 100% οπτική ίνα μέχρι το χώρο του τελικού χρήστη έχουν πρόσβαση κάτοικοι κι επιχειρήσεις στη Ρόδο, μέσω COSMOTE Fiber, του μεγαλύτερου δικτύου οπτικών ινών της χώρας. Χάρη στο γρήγορο internet, καλύπτονται οι σύγχρονες ανάγκες για επικοινωνία, ψυχαγωγία και συνδεσιμότητα, ενώ παράλληλα

Φέτος τα Χριστούγεννα, παίζουμε PlayStation 5 και δημιουργούμε μαγικές στιγμές!

Super League: Αντίο στο 2024 με νίκη θέλουν να πουν οι Ερυθρόλευκοι στο «Γ. Καραϊσκάκης» κόντρα στη Λαμία Τι πρέπει να κάνεις για να σου μείνει η Σιγκαπούρη αξέχαστη Κυριάκος Μητσοτάκης: Πρέπει να διαθέσουμε περισσότερα για τη συλλογική μας άμυνα – Άνευ όρων η υποστήριξη στην ουκρανία Οι αργίες και τα τριήμερα του 2025: Τετραήμερο

Η Klarna ενσωματώνει την τεχνητή νοημοσύνη και σταματά τις προσλήψεις

Η Klarna, μια δημοφιλής εταιρεία fintech, γνωστή για τις υπηρεσίες της «αγοράζω τώρα, πληρώνω αργότερα», γίνεται πρωτοσέλιδο αφού ο διευθύνων σύμβουλός της, Sebastian Siemiatkowski, υποστήριξε ότι η τεχνητή νοημοσύνη (AI) είναι πλέον ικανή να εκτελεί σχεδόν όλες τις εργασίες που παραδοσιακά διεκπεραιώνονται από τους ανθρώπους- υπαλλήλους. Η IBM έχει, επίσης, δηλώσει στο παρελθόν ότι η

Η Apple συζητά με την Tencent και την ByteDance για την ανάπτυξη λειτουργιών AI στην Κίνα

Η Apple βρίσκεται σε συζητήσεις με την Tencent και την ιδιοκτήτρια εταιρεία του TikTok, ByteDance, σχετικά με την ενσωμάτωση των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης τους στα iPhone που πωλούνται στην Κίνα. Η αμερικανική εταιρεία ξεκίνησε την ανάπτυξη του ChatGPT της OpenAI στις συσκευές της αυτό το μήνα , μέρος του προϊόντος Apple Intelligence που επιτρέπει στη

Πρόγραμμα Υποτροφιών COSMOTE: Για 23η χρονιά δίπλα στους νέους με κοινωνικές και οικονομικές δυσκολίες

Οι υποτροφίες αποτελούν έναν πολύ σημαντικό μέσο στήριξης για τους νέους που αντιμετωπίζουν οικονομικές και κοινωνικές δυσκολίες, προσφέροντάς τους τη δυνατότητα να πραγματοποιήσουν τις σπουδές που ονειρεύονται. Στηρίζοντας τον θεσμό των υποτροφιών για ακόμη μια χρονιά, η COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, προσέφερε σε 30 πρωτοετείς φοιτητές ελληνικών πανεπιστημίων υποτροφίες αξίας περίπου 500.000€ Ειδικότερα, οι 30

Οι πρώτες εικόνες από τα γυρίσματα του ‘Ριφιφί’ της νέας σειράς της Cosmote TV σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια

LIFE Πρόκειται για μία μίνι σειρά 6 επεισοδίων σε σενάριο Βασίλη Ρίσβα και Δήμητρας Σακαλή για τη μεγαλύτερη ληστεία που έγινε ποτέ στην Ελλάδα και που μέχρι σήμερα παραμένει ανεξιχνίαστη. Για το Ριφιφί έχεις διαβάσει από τα μέσα Νοεμβρίου στο Esquire, οπότε ήδη γνωρίζεις ότι πρόκειται για τη νέα σειρά μυθοπλασίας της Cosmote TV σε

Η Cosmote συμμετέχει στην πανευρωπαϊκή καμπάνια της Telekom

Η Cosmote, ως μέλος του ομίλου Telekom, συμμετέχει μαζί με άλλες 10 χώρες σε μια πανευρωπαϊκή καμπάνια με μήνυμα «Όταν τα εμπόδια ξεπερνιούνται, μια αληθινή σύνδεση γεννιέται». Σκοπός της καμπάνιας είναι να εμπνεύσει τους ανθρώπους για την αξία της σύνδεσης και να τους υπενθυμίσει ότι παρά τις διαφορές τους, μπορούν να βρουν κοινό έδαφος. Η

Ο πετυχημένος Δημήτρης Μιχαλάκης αναλαμβάνει την επικοινωνία της Cosmote

Ένας δοκιμασμένος μάνατζερ που βοήθησε σημαντικά στη δημιουργία της συνδρομητικής τηλεόρασης COSMOTE TV, αναβαθμίζεται στη θέση του Executive Director Corporate Communications, Sustainability & Channel Productions στον Όμιλο ΟΤΕ. Η αναβάθμιση του Δημήτρη Μιχαλάκη φέρνει νέο αέρα στον Όμιλο και σηματοδοτεί μια νέα εποχή μετά την αποχώρηση της πετυχημένης Ντέπης Τζιμέα. Ο Δημήτρης Μιχαλάκης αναλαμβάνει τα

COSMOTE eValue: Πρωταγωνιστεί στην εξυπηρέτηση πελατών με νέες ευρωπαϊκές διακρίσεις

H εταιρεία απέσπασε δύο σημαντικές διακρίσεις στα European Contact Center & Customer Service Awards (ECCCSAs) Η COSMOTE eValue, μέλος του Ομίλου ΟΤΕ και της Telekom, αναδεικνύεται για ακόμη μία φορά ως πρωτοπόρος στον τομέα εξυπηρέτησης πελατών σε εθνικό και διεθνές επίπεδο με δύο νέες ευρωπαϊκές διακρίσεις. Για 4η συνεχόμενη χρονιά, η εταιρεία απέσπασε δύο σημαντικές

Από την COSMOTE TV σε στρατηγικό ρόλο στον ΟΤΕ, ο Δημήτρης Μιχαλάκης

Ο Δημήτρης Μιχαλάκης, γνωστός για την πολυετή εμπειρία του και την καθοριστική του συμβολή στην ανάπτυξη της COSMOTE TV, αναλαμβάνει τη θέση του Executive Director Corporate Communications, Sustainability & Channel Productions στον Όμιλο ΟΤΕ. Η αλλαγή αυτή έρχεται μετά την αποχώρηση της Ντέπης Τζιμέα μετά από 25 χρόνια επιτυχημένης πορείας.Στο πλαίσιο του νέου του ρόλου

Με υπερυψηλές ταχύτητες οπτικών ινών «τρέχει» η Κέρκυρα

Σε εγγυημένες ταχύτητες έως και 1Gbps με 100% οπτική ίνα μέχρι το χώρο του τελικού χρήστη έχουν πρόσβαση κάτοικοι κι επιχειρήσεις στην Κέρκυρα, μέσω COSMOTE Fiber, του μεγαλύτερου δικτύου οπτικών ινών της χώρας. Χάρη στο γρήγορο internet, καλύπτονται οι σύγχρονες ανάγκες για επικοινωνία, ψυχαγωγία και συνδεσιμότητα, ενώ παράλληλα δίνεται σημαντική ώθηση στην τοπική επιχειρηματικότητα κι

«Όταν τα εμπόδια ξεπερνιούνται, μια αληθινή σύνδεση γεννιέται»: Νέα καμπάνια επικοινωνίας από την Telekom και την COSMOTE

Η COSMOTE, ως μέλος του Ομίλου Telekom, συμμετέχει μαζί με άλλες 10 χώρες σε μια πανευρωπαϊκή καμπάνια με μήνυμα « Όταν τα εμπόδια ξεπερνιούνται, μια αληθινή σύνδεση γεννιέται ». Σκοπός της καμπάνιας αυτής είναι να εμπνεύσει τους ανθρώπους για την αξία της σύνδεσης και να τους υπενθυμίσει ότι παρά τις διαφορές τους, μπορούν να βρουν

Vodafone: Ο άγιος βασίλης φέρνει… απολύσεις

Την αντίφαση μεταξύ των περήφανων διαγγελμάτων για τα ύψη...

Cosmote: ανάπτυξη του 5G δικτύου της με 50 νέους σταθμούς

Την επέκταση του 5G δικτύου της με πενήντα επιπλέον σταθμούς βάσης στην ελληνική περιφέρεια, υλοποιεί η COSMOTE, στο πλαίσιο της συμμετοχής της στο ευρωπαϊκό έργο 5G-TERRA, για την ενεργοποίηση πιλοτικών υπηρεσιών κοινής ωφέλειας, στους τομείς της Υγείας, της Εκπαίδευσης και της Πολιτικής Προστασίας, συμβάλλοντας στην ψηφιακή αναβάθμιση των τοπικών κοινωνιών. Στόχος του έργου είναι η

Share

Εδώ και μία πενταετία, πιο έντονα τουλάχιστον, έχουν μπει στην καθημερινότητά μας όροι οι οποίοι αφορούν το οικονομικό αλλά και το τεχνολογικό πεδίο και οι οποίοι μας ακούγονται σαν κάποιου είδους «εξωτικό φρούτο».

«Κρυπτονόμισμα», «Βitcoins», «blockchain», «peer to peer», «mining» είναι μερικοί από αυτούς. Κάποιοι παίζουν με αυξανόμενη ένταση το τελευταίο χρονικό διάστημα στον Τύπο. Αιτία αυτής της αυξανόμενης εμφάνισης είναι ίσως η μεγαλύτερη ενασχόληση των πολιτών με τα κρυπτονομίσματα και την αντίστοιχη οικονομία. Σε βαθμό που πλέον αφορά μεγάλα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, οικονομικούς και τεχνολογικούς κολοσσούς καθώς και τα χρηματιστήρια.

Τη μερίδα του λέοντος το πρώτο εξάμηνο του 2019 το παίρνει η νέα προσπάθεια του Facebook να εισβάλει και στην οικονομία των κρυπτονομισμάτων με το δικό της «Libra».

Ο κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης παρουσίασε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα τα σχέδιά του να λανσάρει το Libra, και συνένωσε τις δυνάμεις του με 28 εταίρους σε μία οντότητα, τη Libra Association. H έδρα της οντότητας θα είναι η Γενεύη που θα ελέγχει το νέο ψηφιακό νόμισμα το οποίο θα κυκλοφορήσει στο πρώτο εξάμηνο του 2020.

Τι είναι ένα κρυπτονόμισμα

Όλο και περισσότερο ακούμε τα τελευταία χρόνια για τα bitcoins και την αξία τους. Και πώς μπορούμε να εκμεταλλευτούμε την ισοτιμία τους με τα συμβατικά χρήματα όπως τα γνωρίζουμε.

Το κρυπτονόμισμα λοιπόν είναι μία «ίσος προς ίσο» (peer-to-peer) αποκεντρωμένη ηλεκτρονική μορφή χρήματος η οποία βασίζεται πάνω στις αρχές της κρυπτογραφίας για την διασφάλιση του δικτύου και την επαλήθευση των συναλλαγών.

Τα περισσότερα κρυπτονομίσματα κάνουν χρήση μιας Κατανεμημένης Βάσης Δεδομένων ως τον πυλώνα του συστήματος τους, το επονομαζόμενο Blockchain. Το bitcoin που παρουσιάστηκε το 2009, έγινε το πρώτο επιτυχημένο αποκεντρωμένο κρυπτονόμισμα. Λόγω της ανοικτής φύσης του λογισμικού του, επετράπη σε πολλούς προγραμματιστές να πειραματιστούν με τον κώδικά του και να τον τροποποιήσουν (forking). Έκτοτε δημιουργήθηκε μια πληθώρα νέων κρυπτονομισμάτων στα οποία έχουν γίνει προσπάθειες για να βελτιωθούν ή και να προστεθούν λειτουργίες όπως ταχύτερες συναλλαγές, μεγαλύτερη ανωνυμία κ.ά.

Το κυριότερο χαρακτηριστικό του κρυπτονομίσματος είναι ο αποκεντρωτικός χαρακτήρας του και μέσω αυτού η ανθεκτικότητά του σε κάθε μορφής προσπάθεια για έλεγχο και παρέμβαση.

Τα βασικά χαρακτηριστικά ενός κρυπτονομίσματος είναι τα παρακάτω:

  • Απουσία κεντρικής αρχής ελέγχου ή επιβεβαίωσης των συναλλαγών.
  • Δυνατότητα χρήσης χωρίς υποβολή προσωπικών στοιχείων.
  • Καθολική δυνατότητα χρήσης σε οποιοδήποτε χώρο και χρόνο
  • Δυνατότητα αποστολής πολύ μικρών αλλά και πολύ μεγάλων συναλλαγών με πολύ μικρό κόστος
  • Χρήση της τεχνολογίας Blockchain.
  • Δυνατότητα συμμετοχής σε οποιονδήποτε στην έκδοση νομίσματος (mining).
  • Περιορισμός και γνωστοποίηση του χρηματικού αποθέματος.
  • Ανωνυμία στις συναλλαγές και συχνά χωρίς δυνατότητα ανίχνευσης.
  • Χρήση ανοικτού κώδικα

Το blockchain αποτελείται από μία «αλυσίδα» καταχωρήσεων που αφορούν συναλλαγές, σε ένα δημόσιο λογιστικό βιβλίο (ledger). Κάθε καινούρια συστάδα καταχωρήσεων -ένα «block»- συνδέεται με τα προηγούμενα, δημιουργώντας μία νέα «αλυσίδα», δηλαδή ένα «blockchain». Τα blocks αυτά συνδέονται μεταξύ τους.

Κατ’ αυτό τον τρόπο, το ledger – λογιστικό βιβλίο λειτουργεί ως ένα συνολικό και αποκεντρωμένο (decentralized) λογιστικό βιβλίο, το οποίο είναι κοινό και προσβάσιμο σε όλους τους συμμετέχοντες, μιας και όλοι αποθηκεύουν ένα αντίγραφό του κάτι που εξασφαλίζει την ασφάλεια και η διαφάνεια των συναλλαγών.

Το κονσόρτιουμ που στηρίζει το εγχείρημα και το ποσό που θα δαπανηθεί

Το νέο κρυπτονόμισμα, αναμένεται να βοηθήσει δισεκατομμύρια χρηστών να προχωρήσουν με ευκολία στη διεξαγωγή διεθνών συναλλαγών, μια κίνηση που θα μπορούσε ενδεχομένως να κλονίσει το διεθνές τραπεζικό σύστημα.

Το Libra απευθύνεται κυρίως σε ανθρώπους που δεν έχουν πρόσβαση σε παραδοσιακές τραπεζικές πλατφόρμες. Το εγχείρημα αυτό εντάσσεται στο πλαίσιο των προσπαθειών της εταιρείας να επεκταθεί πέρα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης προς το ηλεκτρονικό εμπόριο και τα παγκόσμια συστήματα πληρωμών.

Για να γίνει πραγματικότητα η χρήση του κρυπτονομίσματος, ο κολοσσός των μέσων κοινωνικής δικτύωσης έχει ήδη συστήσει μια θυγατρική με την ονομασία Calibra, που θα προσφέρει ηλεκτρονικά πορτοφόλια για όσους θέλουν να αποταμιεύουν, να αποστέλλουν και να ξοδεύουν libras. Η εταιρεία αυτή θα είναι συνδεδεμένη με τις πλατφόρμες μηνυμάτων του Facebook, το Messenger και το WhatsApp, που έχουν ήδη πάνω από ένα δισεκατομμύριο χρήστες.

Το Facebook αφού έλαβε το «ναι» από μεγάλους οικονομικούς ογκόλιθους αναμένεται να λανσάρει το κρυπτονόμισμα άμεσα. Για να γίνει αυτό κάθε μία από αυτές τις εταιρείες συνεισέφερε τουλάχιστον 10 εκατομμύρια δολάρια στην επιχείρηση, δίνοντας στην εταιρεία περισσότερα από 1 δισεκατομμύριο δολάρια για να προχωρήσει στην έκδοσή του. Μεταξύ αυτών που σύστησαν την κοινοπραξία περιλαμβάνονται εταιρείες όπως η Mastercard, η PayPal, η Coinbase, η eBay, η Lyft, η Uber και η Kiva.

Ακόμα και ATM προτίθεται να φτιάξει ώστε να μπορεί ο κόσμος να μετατρέπει εύκολα το φυσικό χρήμα σε Libra. Έχει πάντως ακόμα μπόλικα ρυθμιστικά εμπόδια να υπερπηδήσει, απαντώντας πειστικά στο πώς θα διαχειρίζεται το ξέπλυμα χρήματος και τις απάτες.

Η διοίκηση της κοινοπραξίας δεν θα συστεγάζεται με το Facebook, καθώς το δημοφιλές μέσο κοινωνικής δικτύωσης αντιμετωπίζει τη δυσπιστία της παγκόσμιας κοινότητας. Το σκάνδαλο με την Cambridge Analytica αλλά και το ζήτημα της διάδοσης των fake news μέσα από τις σελίδες του κρατά σε απόσταση ασφαλείας το φιλόδοξο εγχείρημα.

Οι αντιδράσεις σε διεθνές επίπεδο για το Libra και οι «εκ των έσω» βολές

Τα μεγαλύτερα δίκτυα στο εξωτερικό ασχολήθηκαν εκτενώς με τις λεπτομέρειες του νέου κρυπτονομίσματος που έρχεται για να μείνει. Ή τουλάχιστον έτσι οραματίζονται οι δημιουργοί του και χρηματοδότες του.

Η προοπτική ενός κρυπτονομίσματος ωστόσο στο οποίο θα έχουν πρόσβαση δισεκατομμύρια χρήστες του Facebook Και των άλλων πλατφορμών που διαχειρίζεται δεν θα μπορούσε να μην θορυβήσει Ευρωπαίους και Αμερικανούς αξιωματούχους, καθώς και υψηλόβαθμα στελέχη διεθνών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων.

Ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών, Μπρουνό Λεμέρ, δήλωσε ότι «αποκλείεται» να γίνει το Libra ένα κανονικό νόμισμα, όπως μετέδωσε το Bloomberg, το οποίο επικαλέστηκε δηλώσεις του στον ραδιοφωνικό σταθμό Europe 1. Η Ομάδα των 7 (G7) -που περιλαμβάνει τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις ΗΠΑ- θέλει να συστήσει ένα φόρουμ για να αποτιμηθούν οι κίνδυνοι ψηφιακών νομισμάτων, όπως του libra, στο χρηματοπιστωτικό σύστημα. Αυτό αναφέρει δημοσίευμα των Financial Times, που επικαλείται επιστολή από τον Λεμέρ και τον διοικητή της Τράπεζας της Γαλλίας, Φρανσουά Βιλερουά ντε Γκαλό. Η ομάδα αυτή θα περιλαμβάνει κεντρικές τράπεζες και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), σύμφωνα με τους FT.

Στο μεταξύ, ο Μάρκους Φέρμπερ, Γερμανός ευρωβουλευτής, προειδοποίησε ότι το Facebook θα μπορούσε να γίνει «σκιώδης τράπεζα», λόγω των σχεδίων για τα ψηφιακά νομίσματα.

Με άρθρο του στους Financial Times ο συνιδρυτής του Facebook Κρις Χιουζ, ισχυρίζεται ότι «το κρυπτονόμισμα Libra θα μετατοπίσει το μεγαλύτερο μέρος του ελέγχου της νομισματικής πολιτικής από τις κεντρικές τράπεζες σε ιδιωτικές εταιρίες. Εάν οι παγκόσμιοι ρυθμιστικοί φορείς δεν ενεργήσουν τώρα, θα μπορούσε πολύ σύντομα να είναι πολύ αργά». Ενώ συμπλήρωσε τονίζοντας ότι οι εταιρίες που θα εποπτεύουν το νέο νόμισμα θα θέσουν τα ιδιωτικά τους συμφέροντα –κέρδη και επιρροή– πάνω από τα δημόσια.

Η φοβία για το άγνωστο και οι επιπτώσεις στο μέλλον

Πέραν όμως από τις αντιδράσεις σε κεντρικό επίπεδο για το μέλλον που επιφυλάσσει η ύπαρξη του Libra οι βασικοί χρήστες θα είναι οι καθημερινοί άνθρωποι. Οι οποίοι τα τελευταία χρόνια δείχνουν όλο και μεγαλύτερο ενδιαφέρον στη χρήση της κρυπτοοικονομίας.

Σύμφωνα με στοιχεία πρόσφατης έρευνας της εταιρείας διαδικτυακής ασφάλειας, Kaspersky, αποκαλύπτεται ότι η έλλειψη κατανόησης και εμπιστοσύνης καθιστά τους καταναλωτές επιφυλακτικούς σχετικά με τη χρήση κρυπτονομισμάτων. Συγκεκριμένα ενώ το 29% των ανθρώπων έχει κάποια γνώση των κρυπτονομισμάτων και υπάρχει ζήτηση για τη χρήση της τεχνολογίας, μόνο ένας στους δέκα (10%) κατανοεί πλήρως τον τρόπο που λειτουργούν.

Οι καταναλωτές δείχνουν μια επιθυμία να εμπλακούν στην κρυπτοοικονομία αλλά ένα κενό γνώσης τους αποτρέπει. Σχεδόν το ένα πέμπτο (18%) σταμάτησε γιατί έγινε υπερβολικά περίπλοκο τεχνικά.

Αυτή η έλλειψη κατανόησης θα μπορούσε να οδηγήσει σε δυσπιστία απέναντι στην ικανότητα των κρυπτονομισμάτων να κρατήσουν ασφαλή τα χρήματα των καταναλωτών. Για παράδειγμα, σχεδόν το ένα τρίτο 31% των ερωτηθέντων δήλωσαν πως πιστεύουν ότι τα κρυπτονομίσματα είναι αρκετά ρευστά και πρέπει να σταθεροποιηθούν πριν προετοιμαστούν για τη χρήση τους. Υπάρχει επίσης η συνήθης αντίληψη μεταξύ των καταναλωτών πως τα κρυπτονομίσματα δεν θα βρίσκονται στις ζωές μας για πάντα. Το ένα τρίτο (35%) πιστεύει πως τα κρυπτονομίσματα είναι μία μόδα με την οποία δεν αξίζει να ασχοληθούμε.

Η πρόσφατη κίνηση του Facebook θα ευαισθητοποιήσει τον κόσμο σχετικά με τα νομίσματα αυτά, αλλά αυτό που δεν είναι σαφές είναι οι συνέπειες. Σύμφωνα με την έρευνα η ασφάλεια τέτοιων νομισμάτων όπως και των δεδομένων των χρηστών τους είναι ζητήματα που πρέπει να διευθετηθούν εξ’ αρχής.