Το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη διατηρεί αμείωτη τη δυναμική του και μετά την πανδημία

Related

Τεχνητή νοημοσύνη εκπαιδεύτηκε σε 10 εκατομμύρια ανθρώπινες επιλογές – Τώρα σκέφτεται και αντιδρά ακριβώς όπως εμείς

Ένα νέο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης εκπαιδεύτηκε πάνω σε 10 εκατομμύρια ανθρώπινες επιλογές που έκαναν 60.000 άτομα, με αποτέλεσμα να σκέφτεται και να αντιδρά ακριβώς όπως ο άνθρωπος. Το μοντέλο ονομάστηκε «Κένταυρος», αντλώντας την ονομασία του από το μυθικό πλάσμα της αρχαίας Ελλάδας που ήταν μισός άνθρωπος από τη μέση και πάνω και μισό άλογο από

COSMOTE TELEKOM: Στηρίζει τους συνδρομητές της σε Σπάτα, Ραφήνα και Ιεράπετρα

Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης που πλήττονται από τις πυρκαγιές, και για τις αυξημένες ανάγκες επικοινωνίας τους προσφέρει: δωρεάν 1.500 λεπτά ομιλίας προς όλα τα εθνικά δίκτυα δωρεάν απεριόριστο internet από το κινητό για 15 ημέρες, σε όλους τους

Cosmote Telekom: Διευκολύνσεις στους πληγέντες σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Δωρεάν λεπτά ομιλίας και data στους συνδρομητές της Cosmote Telekom σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα που πλήττονται από τις φωτιές Κινητό © Pixabay Η Cosmote Telekom στηρίζει με δωρεάν υπηρεσίες τους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης που πλήττονται από τις πυρκαγιές. Για τις

COSMOTE και Vodafone στηρίζουν τους συνδρομητές στις περιοχές που πλήττονται από πυρκαγιές

COSMOTE TELEKOM Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης που πλήττονται από τις πυρκαγιές, και για τις αυξημένες ανάγκες επικοινωνίας τους προσφέρει: δωρεάν 1.500 λεπτά ομιλίας προς όλα τα εθνικά δίκτυα και δωρεάν απεριόριστο Internet από το κινητό για 15 ημέρες

Από πρωτοπόρος σε… απούσα. Το μεγάλο λάθος της Apple με τη Siri

FORTUNE GREECE 03/07/2025, 21:00 SHARE Μετά από χρόνια στασιμότητας, η Apple ετοιμάζεται να αναβαθμίσει τη Siri με εξωτερική AI ενίσχυση, αλλάζοντας ριζικά τη στρατηγική της στην Τεχνητή Νοημοσύνη. Siri, πρέπει να μιλήσουμε! Η πάλαι ποτέ δοξασμένη βοηθός της Apple έχει μείνει πολύ πίσω σε σχέση με τις πιο εντυπωσιακές λύσεις τεχνητής νοημοσύνης όπως το ChatGPT

Το ChatGPT αποδυναμώνει τον εγκέφαλο; Τι έδειξε μελέτη του ΜΙΤ

FORTUNE GREECE 03/07/2025, 20:00 SHARE ILLUSTRATIVE: Ai and Chatgpt are widely used in the Netherlands. Photo: ANP / Hollandse Hoogte / Jeffrey Groeneweg netherlands out - belgium out (Photo by ANP MAG / ANP via AFP) Photo: AFP Πρωτοποριακή μελέτη του MIT δείχνει ότι η συστηματική χρήση του ChatGPT μπορεί να επηρεάζει τη λειτουργία του

Χτύπημα στους χρήστες iPhone. Οι 3 λειτουργίες του iOS 26 που δεν έρχονται στην Ευρώπη

FORTUNE GREECE 03/07/2025, 19:30 SHARE New models of the Apple iPhone 16 are displayed after Apple's "It's Glowtime" event in Cupertino, California, September 9, 2024. Apple on Monday announced a new iPhone built for generative artificial intelligence as it seeks to boost sales and show it is keeping up in the technology race. (Photo by

COSMOTE eValue: Η Πρώτη Πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 – Με την Υπογραφή της TÜV NORD Ελλάδας

Η COSMOTE eValue επαναπροσδιορίζει και πιστοποιείται για την ποιότητα στην εξυπηρέτηση πελατών, με την υπογραφή της TÜV NORD Ελλάδας Η πρώτη πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 στην Ελλάδα: Η COSMOTE eValue επαναπροσδιορίζει και Πιστοποιείται για την ποιότητα στην εξυπηρέτηση πελατών, με την υπογραφή της TÜV NORD Ελλάδας. Η TÜV NORD Ελλάδας, κορυφαίος Φορέας Επιθεώρησης, Πιστοποίησης και Εκπαίδευσης

TÜV NORD Ελλάδας: Η πρώτη πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 στην COSMOTE eValue για την ποιότητα στην εξυπηρέτηση πελατών

Η πρώτη πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 στην Ελλάδα: Η COSMOTE eValue επαναπροσδιορίζει και Πιστοποιείται για την ποιότητα στην εξυπηρέτηση πελατών, με την υπογραφή της TÜV NORD Ελλάδας Η TÜV NORD Ελλάδας, κορυφαίος Φορέας Επιθεώρησης, Πιστοποίησης και Εκπαίδευσης, ανακοινώνει ότι πιστοποίησε την COSMOTE eValue, σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ISO 18295-1:2017, που αφορά στα Customer Contact Center

COSMOTE eValue: Νέα πιστοποίηση ISO για μια κορυφαία εξυπηρέτηση πελατών

Πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που λαμβάνει την πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 για Customer Contact Centers της TÜV NORD γίνεται η COSMOTE eValue, μέλος του Ομίλου ΟΤΕ. «Οι αυστηρές προδιαγραφές και οι υψηλές απαιτήσεις της πιστοποίησης ενισχύουν την ηγετική θέση και την ανοδική πορεία της COSMOTE eValue, δίνοντάς της ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και ανοίγοντας παράλληλα νέους

Mesh Wi-Fi Repeater για σύνδεση στο Speedport Smart Cosmote

Με τη συσκευή Speed Home WiFi (ΑΣΥΡΜΑΤΟΣ ΑΝΑΜΕΤΑΔΟΤΗΣ WIFI) επιτυγχάνεται συνεχές και αδιάλειπτο σήμα WiFi σε όλους τους χώρους χάρη στη τεχνολογία mesh. Έτσι, δημιουργείται ένα νέο ενοποιημένο WiFi δίκτυο που μπορεί να επεκταθεί με την προσθήκη και επιπλέον συσκευών που διαθέτουν mesh τεχνολογία .  Όλες οι συσκευές mesh επικοινωνούν μεταξύ τους αδιάλειπτα και στέλνουν

Όταν το ChatGPT μπαίνει στα προσωπικά μας μηνύματα: Μας διευκολύνει ή διαβρώνει την αυθεντικότητα;

FORTUNE GREECE 02/07/2025, 20:31 SHARE Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη μπαίνει όλο και πιο βαθιά στην προσωπική μας επικοινωνία, εγείρονται κρίσιμα ερωτήματα για την αυθεντικότητα, την εμπιστοσύνη και τον ρόλο της ανθρώπινης φωνής στις διαπροσωπικές σχέσεις. Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις διαπροσωπικές μας σχέσεις είναι πλέον πραγματικότητα — όχι μόνο σε επαγγελματικά e-mails, αλλά και

Ο πρώτος ποδοσφαιρικός αγώνας ρομπότ ήταν άβολος

Ο πρώτος ποδοσφαιρικός αγώνας ρομπότ ήταν άβολος FORTUNE GREECE 02/07/2025, 20:01 SHARE **CHINESE MAINLAND, HONG KONG, MACAU AND TAIWAN OUT** Robot players from Tsinghua University and China Agricultural University compete during an AI-powered robot football match in Beijing, China, 28 June, 2025. (Photo by cnsphoto / Imaginechina via AFP) Photo: AFP Στην Κίνα διεξήχθη το

COSMOTE eValue: Κορυφαία εξυπηρέτηση πελατών με νέα πιστοποίηση ISO

Διαβάζεται σε 2' Η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα με πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 για Customer Contact Centers 02 Ιουλίου 2025 16:46 Η COSMOTE eValue, μέλος του Ομίλου ΟΤΕ, είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που λαμβάνει την πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 για Customer Contact Centers, από την TÜV NORD Ελλάδας. Οι αυστηρές προδιαγραφές και οι υψηλές απαιτήσεις

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Μοναδικές εμπειρίες, πολυάριθμα προνόμια, δώρα και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, χάρη στη δύναμη της TELEKOM Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους1 τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο

Share

Ως μία τακτική, η οποία έχει πλέον εδραιωθεί τόσο στον επιχειρηματικό κόσμο όσο και στη συνείδηση των καταναλωτών, το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ευρώπη δεν σταμάτησε να σημειώνει υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Σύμφωνα με την έρευνα ‘PayPal eCommerce Index 2022’, σήμερα το 97% του πληθυσμού ψωνίζει και πληρώνει διαδικτυακά για τα αγαθά που επιλέγει. Οι νεότερες γενιές αναδεικνύονται σε μία ολοένα και πιο ισχυρή κινητήρια δύναμη για τον κλάδο, ο οποίος δεν φαίνεται να επιβραδύνεται, παρά την παγκόσμια κρίση. Η κατάσταση δεν διαφέρει στην ελληνική αγορά, όπου οι online πωλήσεις διαδραματίζουν εξίσου σημαντικό ρόλο, με ανοδικές τάσεις.

Αληθεύει ότι οι εκτιμήσεις για το μέλλον του e-commerce μετά την πανδημία είχαν σημαντικές διακυμάνσεις, όπως δείχνει πρόσφατη έρευνα που διεξήχθη από την PayPal ανάμεσα σε περισσότερους από 15.000 Ευρωπαίους καταναλωτές, όπου συγκαταλέγονται και Έλληνες. Αναφορικά με τις ηλεκτρονικές αγορές, οι συνήθειες των Ελλήνων, κατοίκων μιας από τις κύριες χώρες στην περιοχή της Ανατολικής Ευρώπης, είναι όντως αξιοσημείωτες, με φόντο τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Γηραιά Ήπειρος. Σε κάθε περίπτωση, ο κλάδος αυτός αποδείχτηκε σε μεγάλο βαθμό απαραίτητος, αλλά και ανθεκτικός με την πάροδο του χρόνου, και πλέον η μεγάλη πλειοψηφία των Ευρωπαίων δεν μπορεί καν να φανταστεί τις καθημερινές αγορές να διεξάγονται αποκλειστικά και μόνο σε φυσικά καταστήματα. Μάλιστα, τα δύο τρίτα εξ αυτών αγοράζουν από e-shops τουλάχιστον σε εβδομαδιαία βάση, πραγματοποιώντας κατά μέσο όρο 3,7 αγορές την εβδομάδα.

‘Πρωταθλητές’ επί ευρωπαϊκού εδάφους αναδεικνύονται οι Ολλανδοί, με το 78% των εγχώριων καταναλωτών να προβαίνει σε αγορές μέσω Διαδικτύου μία φορά την εβδομάδα ή και ακόμα συχνότερα, κατά μέσο όρο 4,3 φορές. Εξίσου εντυπωσιακά τα ποσοστά για τους Έλληνες καταναλωτές, οι οποίοι τους ακολουθούν κατά πόδας, κατέχοντας την 2η θέση στη λίστα των πιο τακτικών e-shoppers, σύμφωνα με την πρόσφατη έρευνα της PayPal: το 76% αγοράζει και πληρώνει online τουλάχιστον άπαξ εβδομαδιαίως, πραγματοποιώντας κατά μέσο όρο 4,8 αγορές σε διάστημα 7 ημερών.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι Ευρωπαίοι καταναλωτές διαθέτουν σταθερή και ευρεία υποστήριξη από τις διαθέσιμες λύσεις κινητής τηλεφωνίας, τη μεγάλη γκάμα εξειδικευμένων εργαλείων τεχνολογίας, καθώς και από την ενσωμάτωση πολλαπλών καναλιών πωλήσεων από τους εμπόρους, ώστε να είναι σε θέση να επιλέγουν εύκολα τις συσκευές εκείνες που ταιριάζουν καλύτερα στις καθημερινές ανάγκες τους. Σύμφωνα με τη μελέτη της PayPal, το 2022 οι Ευρωπαίοι προτίμησαν κυρίως τα smartphones ή τα tablets για τις διαδικτυακές αγορές τους (50% εκ των ερωτηθέντων), ενώ αρκετοί χρησιμοποίησαν επίσης ηλεκτρονικούς υπολογιστές (42%).

Οι Millennials και η Generation Ζ δείχνουν τον δρόμο και διαμορφώνουν τις τάσεις

Τα ευρήματα της έρευνας με τίτλο PayPal eCommerce Index 2022 καθιστούν σαφές ότι το μέλλον των ηλεκτρονικών αγορών (με έντονη την εμπλοκή του mobile shopping) ανήκει δικαιωματικά στις νεότερες γενιές, και κυρίως σε όσους γεννήθηκαν μετά το 1980. Η εν λόγω τάση είναι ιδιαίτερα εμφανής και στους νεαρούς Έλληνες. Σύμφωνα με τα στοιχεία της μελέτης, το 35% των Millennials και το ένα τέταρτο της Γενιάς Z αγοράζουν online αρκετές φορές την εβδομάδα.  Για τον σκοπό αυτόν, κάνουν χρήση smartphone και άλλων κινητών συσκευών τόσο το 77% των Millennials, όσο και το 72% της Generation Z, σε ποσοστό αρκετά μεγαλύτερο από τον εθνικό μέσο όρο (το 50% των Ελλήνων που συμμετείχαν στην έρευνα).

Το online κανάλι σημαίνει εύκολες, απρόσκοπτες και ταχείες πληρωμές

Είτε μεγαλύτεροι ή νεότεροι σε ηλικία, οι Ευρωπαίοι είναι σαφώς πρόθυμοι να πληρώσουν διαδικτυακά για τα αγαθά και τις υπηρεσίες της προτίμησής τους: κατά κανόνα, ξοδεύουν 342 ευρώ το μήνα στο Διαδίκτυο. Στην Ελλάδα, από την άλλη, η αντίστοιχη δαπάνη ανέρχεται στα 333 ευρώ. Σημειωτέον δε, υπάρχει πληθώρα διαθέσιμων μεθόδων πληρωμής για τους καταναλωτές στις μέρες μας, με τα ηλεκτρονικά καταστήματα να προσαρμόζουν ανάλογα τις προσφορές τους, ώστε να διευκολύνουν και να βελτιώνουν, όσο γίνεται περισσότερο, τη συνολική αγοραστική εμπειρία.

«Οι προσιτές και διαφοροποιημένες λύσεις πληρωμών, όπως οι γρήγορες μεταφορές χρημάτων και οι άμεσες πληρωμές μέσω κινητών συσκευών, θεωρούνται τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα του online shopping, καθώς παρέχουν ένα νέο και ξεχωριστό επίπεδο άνεσης και ευκολίας. Οι Έλληνες αρέσκονται να έχουν πρόσβαση σε μια μεγάλη γκάμα μεθόδων πληρωμής και καλό είναι να το έχουν αυτό υπόψη τους οι λιανέμποροι. Το να επικεντρωθεί κανείς σε έναν και μόνο τρόπο πληρωμής μπορεί αυτόματα να σημαίνει απώλειες στις πωλήσεις, καθώς ο καταναλωτής ενδέχεται κάλλιστα να επιστρέψει σε ένα κατάστημα που του είναι οικείο, αντί να ασχοληθεί με έναν άγνωστο τρόπο πληρωμής σε ένα νέο κατάστημα που δεν γνωρίζει ακόμη καλά. Το γεγονός αυτό δείχνει πόσο σημαντικό είναι να προσφέρουμε πολλές επιλογές μεθόδων πληρωμής – η τακτική αυτή ενισχύει τη φήμη και την αξιοπιστία της επιχείρησης και ως εκ τούτου βοηθά στην εδραίωση της εμπιστοσύνης ενός ευρύτερου κοινού», αναφέρει ο Efi Dahan, Γενικός Διευθυντής της PayPal για την Κεντρική-Ανατολική Ευρώπη, τη Ρωσία και το Ισραήλ.

Η ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρονικού εμπορίου διαθέτει, ομολογουμένως, ισχυρή παρουσία. Χάρη στις τεχνολογίες κινητής τηλεφωνίας, τις συνήθειες πληρωμής του καταναλωτικού κοινού και την αυξανόμενη αγοραστική δύναμη των νεότερων γενεών, το πιο πιθανό σενάριο είναι ότι ο τομέας αυτός θα εξακολουθεί και στο μέλλον να είναι ζωτικής σημασίας και να παραμένει στην πρώτη γραμμή της ψηφιακής καινοτομίας.