Σε έξαρση οι online παραπλανητικές διαφημίσεις για τον κορωνοϊό

Related

Meta: Συμφωνία 3 δισ με την EssilorLuxottica για γυαλιά με AI

FORTUNE GREECE 09/07/2025, 12:46 SHARE Η Meta έχει ήδη βγάλει στην αγορά ένα ζευγάρι γυαλιών Ray-Ban, τα οποία παρουσιάστηκαν το 2021, με ενσωματωμένες κάμερες και βοηθό AI Μειοψηφικό μερίδιο στην EssilorLuxottica, την μεγαλύτερη κατασκευάστρια εταιρεία γυαλιών παγκοσμίως αγόρασε η Meta, ενισχύοντας την δέσμευση του αμερικανικού κολοσσού στην βιομηχανία «έξυπνων» γυαλιών, όπως αναφέρει δημοσίευμα του Bloomberg.

Η σύμβαση των LED που έγινε νομικός λαβύρινθος: Η COSMOTE υπέβαλε ένσταση, ενώ είχε δρομολογηθεί λύση

Τοπικές Ειδήσεις • Ανατροπή στην πορεία εκτόνωσης της υπόθεσης ενεργειακής αναβάθμισης: Ενώ τον Μάιο ο Δήμος φαινόταν έτοιμος να προχωρήσει σε πληρωμή, η Επιτροπή Παραλαβής εξέδωσε νέο Πρακτικό που μειώνει το οφειλόμενο ποσό και προκαλεί νέα ρήξη με την ανάδοχο εταιρεία Παρά το φαινομενικά αισιόδοξο κλίμα που είχε διαμορφωθεί τον Μάιο για την εκκαθάριση των

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM – Πρωινός Λόγος – Η καθημερινή εφημερίδα της Ηπείρου

Μοναδικές εμπειρίες, πολυάριθμα προνόμια, δώρα και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών στην Ελλάδα και το εξωτερικό Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης   Magenta   Moments  φέρνει σε όλους τους πελάτες της η COSMOTE  TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο

Generation Next: Ολοκληρώθηκε ο 3ος κύκλος δωρεάν μαθημάτων STEAM για 400 εκπαιδευτικούς

Ολοκληρώθηκε ο 3ος κύκλος του Εκπαιδευτικού Προγράμματος Σπουδών (STEAM) που υλοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Ανάπτυξης Ψηφιακών Δεξιοτήτων Generation Next του Ιδρύματος Vodafone , υπό την επιστημονική επίβλεψη του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Τα δωρεάν μαθήματα STEAM που ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 2025 έδωσαν την ευκαιρία σε 400 εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να ενισχύσουν τις ψηφιακές

Η Meta «έκλεψε» από την Apple κορυφαίο στέλεχος του AI

FORTUNE GREECE 08/07/2025, 12:08 SHARE Meta logo and company CEO Mark Zuckerberg. December 4, 2024 Photo: Shutterstock Η Meta για να εξασφαλίσει το «ναι» του Ruoming Pang του προσέφερε πακέτο αποδοχών αξίας δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως Νέο πλήγμα στις προσπάθειες της Apple να ξεχωρίσει στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί η αποχώρηση κορυφαίου στελέχους της

Τεχνολογική επανάσταση στη βιομηχανία του θεάματος; Η AI φέρνει δισεκατομμύρια επενδύσεις

FORTUNE GREECE 07/07/2025, 20:30 SHARE Ενώ οι μεγάλοι παίκτες του Χόλιγουντ επιτίθενται νομικά στην AI, στο παρασκήνιο τη χρησιμοποιούν για να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο που γίνονται οι ταινίες, πιο φθηνά, πιο γρήγορα, πιο στοχευμένα.           Οι γίγαντες του Χόλιγουντ αντιδρούν απέναντι στην εισβολή της τεχνητής νοημοσύνης. Η Disney και η Universal

Ποιους οικονομικούς όρους αναζητά περισσότερο ο κόσμος στο ChatGPT;

ΜΑΡΙΑ ΑΚΡΙΒΟΥ 07/07/2025, 18:11 SHARE Η τεχνητή νοημοσύνη έρχεται να δώσει απαντήσεις και συμβουλές στις οικονομικές μας απορίες. Η έλευση του ChatGPT στη ζωή μας, θα έλεγε κανείς, ότι έχει δώσει τη δυνατότητα σε κάθε χρήστη να έχει δίπλα του, ανά πάσα ώρα και στιγμή, έναν προσωπικό βοηθό, ικανό να του λύσει οποιαδήποτε απορία σε

Apple: Προσφεύγει στο δικαστήριο για το πρόστιμο της ΕΕ

FORTUNE GREECE 07/07/2025, 15:41 SHARE Ποινή «άνευ προηγουμένου» χαρακτηρίζει η Apple το πρόστιμο που επέβαλε στην εταιρεία η ΕΕ, για το App Storea Η Apple άσκησε έφεση κατά του προστίμου ύψους 500 εκατ. ευρώ που της επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση, χαρακτηρίζοντας την ποινή «άνευ προηγουμένου» και τις αλλαγές που απαιτούσε η ρυθμιστική αρχή στο App

Έγκριση από το ΕΣΡ για το Cosmote Sport Start – Τυπολογίες – όλα γύρω από τα media

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 32 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ», την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook ΕΠΩΝΥΜΙΑ

COSMOTE και Vodafone στηρίζουν τους συνδρομητές στις περιοχές που πλήττονται από πυρκαγιές – Digitaltvinfo.gr – Τα πάντα για τη δορυφορική, ψηφιακή και HD TV

COSMOTE TELEKOM Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης που πλήττονται από τις πυρκαγιές, και για τις αυξημένες ανάγκες επικοινωνίας τους προσφέρει: δωρεάν 1.500 λεπτά ομιλίας προς όλα τα εθνικά δίκτυα και δωρεάν απεριόριστο Internet από το κινητό για 15 ημέρες

Μια συζήτηση με έναν «ηθικό χάκερ»: Αυτό είναι το πραγματικό προφίλ των ψηφιακών εγκληματιών

Το Fortune Greece συνάντησε τον Clément Domingo, έναν από τους ελάχιστους ανθρώπους ο οποίος «ζει» μέσα στο Σκοτεινό Διαδίκτυο και γνωρίζει με κάθε λεπτομέρεια πώς είναι αυτός ο άγνωστος κόσμος που αποτελεί φιλικό πεδίο δράσης για κυβερνοεγκληματίες. Αποστολή στη Μαδρίτη Ξυπνά το πρωί. Φιλά τα παιδιά του πριν το σχολείο. Πάει στη δουλειά του. Επιστρέφει

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του κλάδου των τηλεπικοινωνιών; Η αποτυχία αξιοποίησης του 5G

Καθώς η χορωδία χιλιάδων εταιρειών που επαινούν τα τελευταία...

Θα παντρευόσουν ένα ρομπότ; Το 80% της Gen Z λέει «ναι»

FORTUNE GREECE 05/07/2025, 19:00 SHARE Η νέα γενιά στρέφεται σε ψηφιακούς συντρόφους, με 8 στους 10 Gen Z να δηλώνουν πως θα έκαναν σχέση – ακόμη και γάμο – με τεχνητή νοημοσύνη. Το 80% των εκπροσώπων της Generation Z δηλώνει πως θα παντρευόταν μια τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας chatbots Joi AI. Επιπλέον

Μακριά από τα κινητά πιο κοντά στη μάθηση – Τι δείχνει νέα έρευνα σε 317 σχολεία

Νέα μελέτη δείχνει ότι η απαγόρευση κινητών τηλεφώνων στα...

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της η COSMOTE TELEKOM .   Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε

Share

Εκατομμύρια ψευδείς ισχυρισμούς και παραπλανητικές διαφημίσεις για προϊόντα απάτης, που συνδέονται με τον COVID-19, αφαιρούν οι ψηφιακές πλατφόρμες κατόπιν πρόσκλησης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στο πλαίσιο της δέσμευσης της για την προστασία των καταναλωτών στο Διαδίκτυο, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή συντόνισε τον έλεγχο (“σάρωση”) ιστοτόπων, για τον εντοπισμό περιεχομένου που προωθεί στους καταναλωτές ψευδείς ισχυρισμούς ή προϊόντα απάτης, που συνδέονται με τον κορωνοϊό.

Κατόπιν πρόσκλησης της Επιτροπής, οι ψηφιακές πλατφόρμες αφαιρούν ψευδείς ισχυρισμούς ή προϊόντα απάτης που συνδέονται με τον COVID-19Οι μεγαλύτερες διαδικτυακές πλατφόρμες απάντησαν θετικά στην έκκληση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την καταπολέμηση της απάτης και των παραπλανητικών προσφορών και απέδειξαν τη σαφή τους δέσμευση για την αφαίρεση επιβλαβούς περιεχομένου. Ωστόσο, όπως έδειξε η σάρωση, οι ανέντιμοι έμποροι βρίσκουν συνεχώς νέους τρόπους για την εκμετάλλευση των αδυναμιών των καταναλωτών, την παράκαμψη των αλγοριθμικών ελέγχων και τη δημιουργία νέων ιστοτόπων.

Η Google έχει αποκλείσει ή καταργήσει πάνω από 80 εκατομμύρια διαφημίσεις, που σχετίζονται με τον κορωνοϊό, ενώ το eBay περισσότερες από 17 εκατομμύρια καταχωρίσεις από την παγκόσμια αγορά, που παραβιάζουν τους κανόνες της Ε.Ε. για τους καταναλωτές. Από την πλευρά της, η Amazon παρατήρησε μείωση κατά 77% στον εβδομαδιαίο αριθμό καταχωρίσεων νέων προϊόντων με αξιώσεις που σχετίζονται με κορωνοϊούς. 

Προϊόντα απάτης

Οι Αρχές προστασίας των καταναλωτών 27 χωρών συμμετείχαν στον έλεγχο υψηλού επιπέδου των πλατφορμών και υπέβαλαν 126 απαντήσεις σχετικά με τις εταιρείες με τις οποίες η Επιτροπή βρίσκεται σε τακτική επαφή, αλλά και με πλατφόρμες εθνικής εμβέλειας. Η σάρωση, που διενέργησε το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών, περιλάμβανε δύο μέρη: υψηλού επιπέδου έλεγχο των διαδικτυακών πλατφορμών και σε βάθος ανάλυση συγκεκριμένων διαφημίσεων και ιστοτόπων, που συνδέονται με προϊόντα για τα οποία υπάρχει υψηλή ζήτηση λόγω του COVID-19.

Έμφαση δόθηκε στον έλεγχο των προσφορών που αφορούν προστατευτικές μάσκες και καλύμματα, απολυμαντικά υγρά, διαγνωστικά τεστ, τρόφιμα, συμπληρώματα διατροφής και μη εδώδιμα προϊόντα με υποτιθέμενη θεραπευτική δράση που συνδέεται με τον κορωνοϊό. “Εν μέσω μιας πανδημίας παγκόσμιων διαστάσεων, ως καταναλωτές πρέπει να γνωρίζετε ότι δεν υπάρχουν διαδικτυακές θαυματουργές θεραπείες. Είμαι ευγνώμων που οι εθνικές Αρχές προστασίας των καταναλωτών διατηρούν υψηλό επίπεδο εγρήγορσης και συνεργάζονται με την Επιτροπή για την προστασία των καταναλωτών στο Διαδίκτυο”, σχολίασε σχετικά ο Επίτροπος Δικαιοσύνης, κ. Ντιντιέ Ρεντέρς. 

Ευρήματα

Σύμφωνα με τα ευρήματα της σάρωσης, που πραγματοποίησε το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών, εντοπίστηκαν 38 περιπτώσεις αμφισβητήσιμων προσφορών ή διαφημίσεων σχετικά με προϊόντα που ισχυρίζονται ότι μπορούν να προστατεύσουν ή να θεραπεύσουν τον ιό. Επιπλέον, 88 ιστότοποι περιείχαν προϊόντα με ισχυρισμούς εικαζόμενης θεραπείας ή προληπτικών αποτελεσμάτων κατά του κορωνοϊού, ενώ 30 ιστοσελίδες περιείχαν ανακριβείς ισχυρισμούς σχετικά με την έλλειψη προϊόντων. Επίσης, εντοπίστηκαν 24 ιστοσελίδες ύποπτες για αθέμιτες πρακτικές και υπερβολικές τιμές, ενώ σε 39 περιπτώσεις η τιμή πώλησης δεν εμφανιζόταν με σαφήνεια και εύκολα αναγνωρίσιμο και ευανάγνωστο τρόπο.