«ΡΙΦΙΦΙ»: Γιατί ο Σωτήρης Τσαφούλιας αποφάσισε να σκηνοθετήσει τη μεγαλύτερη ληστεία τράπεζας στην Ελλάδα

Related

Ρομποτικό χέρι μαγείρεψε πίτσα και δημιούργησε ελπίδες σε άτομα με κινητικά προβλήματα

Το άνοιγμα ενός βάζου, το κόψιμο των λαχανικών ή το σερβίρισμα για τους περισσότερους είναι καθημερινή ρουτίνα, όχι όμως και για τα άτομα με κινητικά προβλήματα. Τώρα, ένα ρομποτικό χέρι υπόσχεται να λύσει αυτό το πρόβλημα. Μηχανικοί στο Virginia Tech ανέπτυξαν το νέο ρομποτικό σύστημα, αξιοποιώντας χρηματοδότηση άνω των 600.000 δολαρίων από το Εθνικό Ίδρυμα

Παναθηναϊκός – Ρέιντζερς: Σέντρα στις 21:00 (COSMOTE SPORT 1 HD )

ΕΙΔΗΣΕΙΣ ΑΘΛΗΤΙΚΑ 30 Ιουλίου 2025 Με πίστη και πάθος για την ανατροπή του εις βάρος του 2-0 του πρώτου αγώνα στο Άϊμπροξ και την πρόκριση στον τρίτο προκριματικό γύρο του Champions League, ο Παναθηναϊκός θα φιλοξενήσει απόψε το βράδυ (21.00 COSMOTE SPORT 1 HD) τη Ρέιντζερς στο κατάμεστο ΟΑΚΑ, στη ρεβάνς του ματς της Γλασκώβης.

Η Ιταλία ερευνά τη Meta για παραβίαση κανόνων ανταγωνισμού μετά την εγκατάσταση εργαλείου Α.I. στο WhatsApp

Σεισμός-«μαμούθ» 8,8 Ρίχτερ και τσουνάμι, συναγερμός σε όλο τον Ειρηνικό – Κύματα έφτασαν σε Καλιφόρνια και Χαβάη: Όλες οι εξελίξεις Βορίδης στη Βουλή για ΟΠΕΚΕΠΕ: Δεν άκουσα καμία κατηγορία εις βάρος μου, για να υπάρχει έγκλημα θα πρέπει να υπάρχει και πράξη Bloomberg: Η ΕΕ εγκαινιάζει το νέο σύστημα ελέγχου συνόρων τον Οκτώβριο Στις 10

ChatGPT: Ένα βήμα πιο κοντά στην ανθρώπινη νοημοσύνη – Πέρασε το τεστ «Δεν είμαι ρομπότ»

Η νέα έκδοση του ChatGPT ξεπέρασε τα συστήματα ασφαλείας, εγείροντας ερωτήματα για το μέλλον της τεχνητής νοημοσύνης και τις διαχωριστικές γραμμές με τον άνθρωπο. Η εξέλιξη της τεχνητής νοημοσύνης αγγίζει πλέον τα όρια της ανθρώπινης αντίληψης, καθιστώντας ολοένα και πιο δύσκολη τη διάκριση μεταξύ μηχανής και ανθρώπου. Η τελευταία γενιά του ChatGPT, με την ονομασία

Νέα έκθεση του Vodafone Group για το μέλλον της συνδεσιμότητας στην Ευρώπη

Η Ευρώπη υστερεί στον αγώνα για την ψηφιακή ηγεσία. Στις περισσότερες μετρήσεις, υπολείπεται έναντι των κορυφαίων οικονομιών στον κόσμο, σε πεδία όπως η υιοθέτηση του cloud, η τεχνητή νοημοσύνη, το IoT και το 5G Stand Alone. Ενώ οι ΗΠΑ και η Κίνα προχωρούν με τα δίκτυα επόμενης γενιάς, μόνο το 2% των Ευρωπαίων απολαμβάνουν επί

Κυριάκος Μητσοτάκης και Demis Hassabis στο Athens Innovation Summit

FORTUNE GREECE 29/07/2025, 16:40 SHARE Ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας Κυριάκος Μητσοτάκης , ο Νομπελίστας και συνιδρυτής & CEO της Google DeepMind , Demis Hassabis και η συνιδρύτρια & CEO της Endeavor , Linda Rottenberg , συναντώνται στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού για μία ξεχωριστή συζήτηση γύρω από την Τεχνητή Νοημοσύνη, την ηθική και τις αξίες

ΟΤΕ: εγκρίθηκε η πώληση της Telekom Romania Mobile

Η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ρουμανίας ενέκρινε την πώληση της Telekom Romania Mobile Communications («TKRM»), σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΤΕ. Αναλυτικά η ανακοίνωση: O Οργανισμός Τηλεπικοινωνιών της Ελλάδος Α.Ε. ανακοίνωσε ότι η Επιτροπή Ανταγωνισμού της Ρουμανίας (RCC) ενέκρινε την πώληση της Telekom Romania Mobile Communications («TKRM»), μέσω συναλλαγής δύο βημάτων, η οποία περιλαμβάνει: • Την πώληση

Μία COSMOTE 5G WIFI: Μία εναλλακτική λύση για γρήγορο και αξιόπιστο Internet

Απεριόριστο WiFi internet σε όλη την Ελλάδα μέσω ενός πανίσχυρου router που μετατρέπει τη δύναμη του δικτύου κινητής COSMOTE 5G σε δίκτυο σταθερής, χωρίς δορυφορικά πιάτα και χωρίς να επηρεάζεται από καιρικές συνθήκες, φέρνει στους πελάτες της η COSMOTE TELEKOM, με την υπηρεσία COSMOTE 5G WiFi. Η υπηρεσία αυτή, που απευθύνεται σε όσους δεν έχει

COSMOTE 5G WiFi: γρήγορο και αξιόπιστο ίντερνετ για το σπίτι και την επιχείρηση τώρα και με απεριόριστη ομιλία

Δευτέρα 28 Ιουλίου, 2025, 15:41 Με απεριόριστα λεπτά ομιλίας εμπλουτίζονται τα προγράμματα COSMOTE 5G WiFi, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εμπειρία επικοινωνίας. Οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM, μέσω της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi, έχουν πλέον στη διάθεσή τους απεριόριστο WiFi internet, απεριόριστα λεπτά ομιλίας προς εθνικά σταθερά και κινητά, καθώς και δυνατότητα κλήσεων προς διεθνείς αριθμούς και

COSMOTE 5G WiFi: γρήγορο και αξιόπιστο ίντερνετ για το σπίτι και την επιχείρηση τώρα και με απεριόριστη ομιλία

Δευτέρα 28 Ιουλίου, 2025, 15:41 Με απεριόριστα λεπτά ομιλίας εμπλουτίζονται τα προγράμματα COSMOTE 5G WiFi, προσφέροντας μια ολοκληρωμένη εμπειρία επικοινωνίας. Οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM, μέσω της υπηρεσίας COSMOTE 5G WiFi, έχουν πλέον στη διάθεσή τους απεριόριστο WiFi internet, απεριόριστα λεπτά ομιλίας προς εθνικά σταθερά και κινητά, καθώς και δυνατότητα κλήσεων προς διεθνείς αριθμούς και

Τεχνογνωσία χωρίς σύνορα: Inalan και Cablenet επενδύουν στην εξέλιξη

Η INALAN, κορυφαίος πάροχος FTTH (Fiber To The Home) υποδομών στην Ελλάδα, και η Cablenet, ο πιο καινοτόμος τηλεπικοινωνιακός πάροχος της Κύπρου, ενώνουν τις δυνάμεις τους μέσα από μια νέα στρατηγική συνεργασία με κοινό άξονα την τεχνολογική εξέλιξη και τις βέλτιστες εμπορικές πρακτικές. Στόχος της συνεργασίας είναι να αξιοποιηθεί η εμπειρία και τεχνογνωσία και των

COSMOTE TELEKOM / Παρουσιάζει τον Robbie Williams στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο

Τον Robbie Williams παρουσιάζει η COSMOTE TELEKOM, την Παρασκευή 2 Οκτωβρίου στο Καλλιμάρμαρο Παναθηναϊκό Στάδιο, ως Μεγάλος Χορηγός σε ένα από τα μεγαλύτερα μουσικά events της χρονιάς. Οι πελάτες της έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν δωρεάν προσκλήσεις μέσα από το πρόγραμμα επιβράβευσης MAGENTA MOMENTS, στο app της COSMOTE TELEKOM. Συγκεκριμένα, μπαίνοντας στην ενότητα «Moments», μπορούν

To ERYTOS II – COSMOTE είναι ο νικητής του 62ου Ράλλυ Αιγαίου

Με τον τίτλο του 62ου Ράλλυ Αιγαίου συνοδεύτηκε η επιστροφή του σκάφους ERYTOS II, μετά από δεκαπέντε χρόνια απουσίας, στον δεύτερο τη τάξει παλαιότερο αγώνα ανοικτής θάλασσας της Μεσογείου. Το πλήρωμα του Κώστα Μάνθου, εκμεταλλεύτηκε τις 2 πρωτιές στις ισάριθμες πρώτες ιστιοδρομίες του Ράλλυ και άντεξε στην αντεπίθεση που εξαπέλυσε στα δύο τελευταία μπράτσα το

Τι φοβάται ο Σαμ Άλτμαν για το μέλλον της AI; – «Κανείς δεν ξέρει τι θα συμβεί στη συνέχεια»

FORTUNE GREECE 27/07/2025, 15:26 SHARE (FILES) Sam Altman, CEO of OpenAI, speaks during The Wall Street Journal's WSJ Tech Live Conference in Laguna Beach, California on October 17, 2023. OpenAI, the company that created ChatGPT a year ago, said November 17 it had dismissed CEO Sam Altman as it no longer had confidence in his

Ο Τραμπ ήθελε να διαλύσει την Nvidia – Μέχρι που έμαθε ποιος ήταν ο Jensen Huang

FORTUNE GREECE 27/07/2025, 12:15 SHARE Μετά από συνάντηση του Ντόναλντ Τραμπ με τον Jensen Huang η κυβέρνηση των ΗΠΑ ήρε τους περιορισμούς στις εξαγωγές τσιπ τεχνητής νοημοσύνης H20 της Nvidia στην Κίνα Ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ δήλωσε ότι σκέφτηκε να διαλύσει την Nvidia μέχρι που έμαθε περισσότερα για την εταιρεία κατασκευής τσιπ και

Share

Ο Σωτήρης Τσαφούλιας είναι τόσο πολύ στριμωγμένος όσο ποτέ άλλοτε. Όχι μεταφορικά, αν και ο ίδιος χαρακτηρίζει τη νέα συνεργασία του με την COSMOTE TV  στη νέα σειρά έξι επεισοδίων «ΡΙΦΙΦΙ» ως «την πιο δύσκολή και απαιτητική έως τώρα», αλλά κυριολεκτικά: έχει στριμωχτεί σε μια τεχνητή σήραγγα 2×1 που το δάπεδό της είναι γεμάτο χαλίκια και άμμο και δίνει τις τελευταίες οδηγίες για την επόμενη λήψη.

Κι κάπως έτσι, από τον ανοιχτό ορίζοντα των Κυθήρων των αρχών του 20ου αιώνα, από το καθηλωτικό κάλλος του φυσικού τοπίου στις «17 Κλωστές», ο Τσαφούλιας πηγαίνει ξανά στα αστικά τοπία, αυτή τη φορά στην Αθήνα του 1992, και στριμώχνει τους πρωταγωνιστές του σε σκοτεινές και θεόστενες σήραγγες προκειμένου να μεταφέρει στην οθόνη της COSMOTE TV (που έχει αναλάβει και την παραγωγή) μια ιστορία εμπνευσμένη από το θρυλική πλέον ληστεία στην Τράπεζα Εργασίας, η οποία παραμένει μέχρι σήμερα ανεξιχνίαστη.

Παρόλα αυτά, όπως και οι προηγούμενες δουλείες του, έτσι και αυτή παραμένει ανθρωποκεντρική. Δεν θα δούμε ένα ντοκιμαντέρ, παρά το γεγονός ότι η σειρά αξιοποιεί όσα τεκμήρια σχετίζονται με τη ληστεία. Οι χαρακτήρες (και τα κίνητρά τους) είναι εκείνοι που προωθούν την πλοκή και όχι τα γεγονότα, τα οποία έτσι κι αλλιώς είναι γνωστά. «Βασικός άξονας είναι το ποιοι, το γιατί και το πώς», εξηγεί. Για τον ίδιο άλλωστε «δεν έχει νόημα μια σειρά η οποία δεν ακουμπά σε ένα προσωπικό ζήτημα ή δίλημμα που μπορεί να αγγίξει κάθε άνθρωπο: για τη ζωή, την απώλεια, τις σχέσεις κτλ.», θα δηλώσει στο περιθώριο των γυρισμάτων που αυτό τον καιρό πραγματοποιούνται στο κτήριο του ΟΤΕ στην Καλλιθέα.

Ο Τσαφούλιας αντιμετωπίζει τις σειρές του ως πισίνες μεγάλου βάθους. Αυτό σημαίνει ότι «θα τις απολαύσουν τόσο εκείνοι που θέλουν να μείνουν στα ρηχά όσο και εκείνοι που θέλουν να δουν λίγο πιο βαθιά και επιθυμούν να περάσουν από τη διασκέδαση στην ψυχαγωγία», υπογραμμίζει.

Φωτό: Δομνίκη Μητροπούλου

Το σενάριο του «ΡΙΦΙΦΙ» το υπογράφουν οι Βασίλης Ρίσβας και Δήμητρα Σακαλή. «Γνωριζόμαστε χρόνια και θέλαμε πολύ καιρό να συνεργαστούμε», εξηγεί ο Τσαφούλιας και προσθέτει πως  «αυτή η φιλία μάς βοήθησε να μιλάμε χωρίς φίλτρα». Μετά τις «17 κλωστές», όπου το σενάριο το υπέγραψαν η Μιρέλλα Παπαοικονόμου και η Κάτια Κισσονέργη και βασίστηκε στο ομότιτλο βιβλίο του Πάνου Δημάκη, είναι η δεύτερη φορά που ο σκηνοθέτης αφήνει το σενάριο σε κάποιον άλλο. Ωστόσο, όπως ξεκαθαρίζει, αυτό δεν είναι κάτι που θα δούμε πολλές φορές ακόμα. «Η δική μου επιθυμία είναι να αφηγούμαι και να οπτικοποιώ ιστορίες. Να συλλαμβάνω έναν κόσμο, να τον χτίζω και να τον αφηγούμαι».

Οι ήρωες του «ΡΙΦΙΦΙ»

Οι βασικοί πρωταγωνιστές της  σειράς είναι μια ομάδα ανθρώπων που επιθυμούν να πλήξουν τη συγκεκριμένη τράπεζα. Ο κάθε ένας έχει τους δικούς του λόγους, όμως όλοι έχουν υποφέρει σε προσωπικό επίπεδο και έχουν μετρήσει κάθε λογής απώλειες εξαιτίας των πολιτικών της τράπεζας. Το «ΡΙΦΙΦΙ» είναι μια ιστορία αντίστασης και εκδίκησης.

Το ρόλο της αρχηγού και της ενορχηστρώτριας της επιχείρησης τον έχει η Ευαγγελία Μουμούρη. «Συνεργάζομαι πρώτη φορά με τον Σωτήρη και είμαι πολύ ενθουσιασμένη», δηλώνει. Η ζωή της Όλγας, της γυναίκας που υποδύεται, έχει καταστραφεί από την τράπεζα και περνά δέκα χρόνια από τη ζωή της μέχρι να «στρατολογήσει» τους κατάλληλους συνεργάτες για τη ληστεία. Διαβάζει καθημερινά της εφημερίδες και αναζητά ανθρώπους που έχουν επίσης υποφέρει από τη συγκεκριμένη τράπεζα.

Φωτό: Δομνίκη Μητροπούλου

Στο γεγονός ότι η ομάδα του «ΡΙΦΙΦΙ» δεν συγκροτείται από επαγγελματίες κακοποιούς, αλλά από ανθρώπους της διπλανής πόρτας, στέκεται ένας άλλος πρωταγωνιστής της σειράς, ο Βλαδίμηρος Κυριακίδης (Αντώνης), ο οποίος συναντά ξανά τον Τσαφούλια μετά τον «Κοινό παρονομαστή». «Αποφασίζουν να δράσουν από κοινού επειδή ακριβώς μόνο μέσα από τη συλλογική δράση καταφέρνουν να υπερβούν τις ατομικές τους αντιστάσεις», δηλώνει.

Ο σκηνοθέτης της σειράς το θέτει αρκετά εύστοχα: «Είναι οι απόλυτοι losers που συμμετέχουν σε μια αποστολή αυτοκτονίας και τελικά καταλήγουν να κάνουν τη ληστεία του αιώνα». Για τον Προμηθέα Αλειφερόπουλο, ένα ακόμα μέλος της σπείρας, τον Μιχάλη, μια τέτοια προσέγγιση ήταν μονόδρομος. Κατά τη γνώμη του, πολύ δύσκολα θα μπορούσε να σταθεί στην Ελλάδα ένα heist movie με αψεγάδιαστους ήρωες. «Θα ήταν αδύνατο να ταυτιστεί το κοινό μαζί τους», συμπληρώνει.

Επίσης «πρωτάρης», όσον αφορά τη συνεργασία με τον σκηνοθέτη, είναι και Βασίλης Χαραλαμπόπουλος, ένα ακόμα από τα βασικά μέλη της ομάδας. Ο αγαπημένος ηθοποιός συμμετέχει σε τηλεοπτική σειρά για πρώτη φορά μετά από 14 χρόνια. «Απείχα συνειδητά, αλλά αυτή τη δουλεία ήθελα πολύ να την κάνω και δεν είχα κανένα λόγο να αρνηθώ», σημειώνει. Όσον αφορά το δικό του ρόλο, αυτόν του Νίκου, αλλά και εκείνους των συμπρωταγωνιστών του σχολιάζει ότι οι ήρωες του ‘‘ΡΙΦΙΦΙ’’ έχουν να διαχειριστούν απώλειες και αυτό είναι για τον ίδιο το πιο δύσκολο κομμάτι «διότι μπαίνεις στη διαδικασία να σκεφτείς τις δικές σου απώλειες. Όσο κι αν υποδυόμαστε, πρέπει να σκάβουμε βαθιά μέσα για να βρίσκουμε την αλήθεια ενός χαρακτήρα. Και όταν βρίσκεις τέτοιες αλήθειες δεν θες πολύ να σκάβεις».

Στο ίδιο μήκος κύματος και ο Χρήστος Χατζηπαναγιώτης, ο όποιος σχολιάζει πως μέσα από τον χαρακτήρα που υποδύεται, τον Μανώλη, αναπόφευκτα διηγείται και ένα κομμάτι του δικό του εαυτού. Σε αντίθετη περίπτωση «δεν έχει νόημα αυτό που κάνεις, δεν είναι αυθεντικό», λέει.

Μια από τις εκπλήξεις του καστ είναι η συμμετοχή του Δήμου Γιγαντάκη, ο οποίος αποτέλεσε πολύ δημοφιλή και οικεία φιγούρα στην τηλεόραση των 90s. Εδώ και 15 χρόνια ζει στις ΗΠΑ και έχει αποσυρθεί από τα καλλιτεχνικά δρώμενα της Ελλάδας όμως «ήταν τέτοια η προσέγγιση του Σωτήρη που ήταν αδύνατο να αρνηθώ». Το επιβεβαιώνει και ο ίδιος ο σκηνοθέτης, ο οποίος σε περίπτωση άρνησης του Γιγαντάκη θα άλλαζε το σενάριο και ο συγκεκριμένος χαρακτήρας, αυτός του Αργύρη, δεν θα έπασχε τελικά από νανισμό.

Μάλιστα ο Γιγαντάκης είχε άθελά του προσωπική εμπλοκή με τη συγκεκριμένη ληστεία, καθώς οι Αρχές τον είχαν καλέσει να καταθέσει διότι πίστευαν ότι λόγω της σωματικής του διάπλασης θα μπορούσε να είχε πάρει μέρος στην επιχείρηση.

Φωτό: Δομνίκη Μητροπούλου

Το καστ των ληστών συμπληρώνει ο Πάνος Βλάχος, ο οποίος συνεργάζεται ξανά με τον Σωτήρη Τσαφούλια μετά τις «17 Κλωστές».

Τι συνέβη στο Ριφιφί του 1992

Η ληστεία στο κατάστημα της Τράπεζας Εργασίας, το οποίο βρισκόταν σε ένα νεοκλασικό κτήριο επί της οδού Καλλιρρόης κέντρισε αμέσως, όπως ήταν αναμενόμενο, την προσοχή των ΜΜΕ. Για μια επιχείρηση που «όμοια της -σε εκτέλεση και επιτυχία- δεν έχει γίνει στην Ευρώπη, εκτός από μία, στο Παρίσι τη δεκαετία του ‘70» γράφει ο Γιώργος Παπαχρήστος σε σχετικό ρεπορτάζ που δημοσιεύτηκε στο ΒΗΜΑ στις 25/12/1992. Σύμφωνα με τις τότε πληροφορίες που είχαν στη διάθεσή τους οι αστυνομικές Αρχές, τουλάχιστον πέντε άτομα πήραν μέρος στη ληστεία. «Ένας υπολογίζεται ότι δούλευε κομπρεσέρ, ένας άλλος φτυάριζε, δύο μετέφεραν το βαγονέτο και ένας άλλος ήταν στις βοηθητικές δουλειές».

Το ρεπορτάζ του ΒΗΜΑΤΟΣ λίγες μέρες μετά τη ληστεία | Φωτό: Ιστορικό Αρχείο Τα Νέα | Το Βημα

Η ομάδα των ληστών «εργάστηκαν σαν τυφλοπόντικες» για τουλάχιστον τρεις μήνες κάτω από τη μύτη… όλης της Αθήνας, ενώ είναι αξιοσημείωτο «πώς κατάφεραν να προσδιορίσουν στα τυφλά τη θέση της Τράπεζας και ειδικά το σημείο στο οποίο έπρεπε να σκάψουν». Ως το πιθανότερο σημείο διάνοιξης της σήραγγας θεωρήθηκε ένα μικροσκοπικό φρέατιο που οδηγούσε στην υπόγεια κοίτη του Ιλισού ποταμού, χωρίς όμως να αποκλείονται κι άλλες εικασίες όπως το τούνελ που βρίσκεται στη γέφυρα του Ιλισού, δίπλα στην εκκλησία της Αγίας Φωτεινής.

Όσο για τη λεία τους από τις 351 θυρίδες που άνοιξαν οι δράστες, αυτή ανήλθε στα 2 δισεκατομμύρια δραχμές, με την Αστυνομία να επιχειρεί τουλάχιστον τον πρώτο καιρό να καταλάβει για ποιο λόγο έμειναν ανέγγιχτες οι υπόλοιπες 1.100 περίπου θυρίδες του θησαυροφυλακίου, οι οποίες επίσης περιείχαν χρήματα, κοσμήματα και άλλα αντικείμενα αξίας. Επίσης, θεωρήθηκε δεδομένο ότι οι ληστές είχαν λάβει την πληροφορία ότι δεν υπήρχαν κάμερες ασφαλείας στο θησαυροφυλάκιο από άτομο που είχε νόμιμα νοικιάσει θυρίδα και είχε πρόσβαση στον συγκεκριμένο χώρο.

«Ο μπελάς τώρα είναι στην πλευρά της Αστυνομίας που καλείται να λύσει το αίνιγμα», αναφέρει το ρεπορτάζ. Σχεδόν τριάντα τρία χρόνια μετά, γνωρίζουμε ότι δεν κατόρθωσε να το λύσει.

Η Αθήνα του 1992 στη μικρή οθόνη

Η σειρά τοποθετείται στο 1992, όταν η πρωτεύουσα ήταν ένα απέραντο εργοτάξιο λόγω πολλών έργων υποδομής που υλοποιούνταν παράλληλα, με κορυφαίο όλων το μετρό της Αθήνας. Δεν θα ήταν υπερβολή να λέγαμε ότι επρόκειτο για μια τελείως διαφορετική πόλη, γεγονός που έθεσε μια σειρά προκλήσεις στην παραγωγή σχετικά τη δημιουργία όσο το δυνατόν πιο πιστών σκηνικών.

«Ήταν πολύ πιο εύκολο η τηλεοπτική ανασύσταση των Κυθήρων των αρχών του αιώνα» θα παραδεχθεί ο Σωτήρης Τσαφούλιας κάνοντας έναν παραλληλισμό ανάμεσα στις «17 Κλωστές» και το «ΡΙΦΙΦΙ». «Το 1992 υπήρχαν φανάρια, μα ήταν διαφορετικά. Υπήρχαν ταξί, μα ήταν διαφορετικά. Πολλοί που θα παρακολουθήσουν τη σειρά θα θυμούνται περισσότερο ή λιγότερο καλά την περίοδο εκείνη και θα είναι σε θέση να κρίνουν πόσο πιστή είναι η απεικόνισή της».

Για το λόγο αυτό, ένα τμήμα της Καλλιρρόης του 92 κατασκευάζεται από το μηδέν σε ένα χώρο στη Νίκαια, ενώ γίνεται πολύ καλή δουλειά και στο κομμάτι τόσο των props της εποχής (από σταθερά τηλέφωνα μέχρι αυτοκίνητα και κομπρεσέρ) όσο και σε αυτό των εφέ.

Μια σήραγγα σε τρεις διαφορετικές τοποθεσίες

Οπωσδήποτε μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις ήταν η κατασκευή του τούνελ που δημιούργησαν οι ληστές για να εισέλθουν στην τράπεζα. Όπως εξηγεί ο Τσαφούλιας, τα γυρίσματα στη σήραγγα θα γίνουν σε τρεις διαφορετικές τοποθεσίες.

«Ένα τμήμα της θα πράγματι κάτω από την Καλιρρόης και αποτελεί τμήμα του τούνελ που αξιοποίησαν οι δράστες τότε. Το μεγαλύτερο τμήμα της κατασκευάζεται στη Νίκαια και το τελευταίο τμήμα της, αυτό που καταλήγει στην τράπεζα και δεν έχει μήκος μεγαλύτερο από δύο μέτρα, το κατασκευάσαμε εδώ, στην Καλλιθέα».