Πώς τα αυτόνομα οχήματα θα μετασχηματίσουν τα data center;

Related

Ο Όμιλος Active έδωσε δυναμικό «παρών» στην BEYOND 2025 με καινοτόμες λύσεις ψηφιακού μετασχηματισμού

Ο Όμιλος Active συμμετείχε και φέτος στην BEYOND Expo, τη διεθνή έκθεση ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτομίας, που πραγματοποιήθηκε για πρώτη χρονιά στην Αθήνα, από τις 4 έως τις 6 Απριλίου στο Athens Metropolitan Expo.  Με δύο εντυπωσιακά περίπτερα του Active Group για την Active Computer Systems και την Kyocera, ο όμιλος παρουσίασε πρωτοποριακές λύσεις προηγμένης

COSMOTE 5G WiFi: Γρήγορο σταθερό internet και στη Ρόδο, με τη δύναμη του COSMOTE 5G

Τοπικές Ειδήσεις Γρήγορο και αξιόπιστο Internet στο σπίτι ή την επιχείρηση, σε περιοχές που δεν έχει φτάσει ακόμα η οπτική ίνα, μπορούν να έχουν και στη Ρόδο όσοι επιλέξουν την υπηρεσία COSMOTE 5G WiFi. Εύκολα και γρήγορα, με τη δύναμη του COSMOTE 5G, του μεγαλύτερου και γρηγορότερου 5G δικτύου στη χώρα. Το COSMOTE 5G WiFi

Κ. Λουκάς (Microsoft): Nα μην αφήσουμε κανέναν πίσω, όλοι πρέπει να έχουν πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες

Στις προκλήσεις που δημιουργεί η χρήση της Τεχνητής Νοημοσύνης στους τομείς της διακυβέρνησης επιδιώκοντας να απαντήσει στο ερώτημα αν η ηθική και η τεχνολογία συμβαδίζουν, αφιερώθηκε συζήτηση που συντόνισε ο Κώστας Μπακογιάννης, Πρόεδρος, Επιτροπή για το Περιβάλλον, την Κλιματική Αλλαγή και την Ενέργεια (ENVE) στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή των Περιφερειών, στο πλαίσιο  του 10oυ Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών που πραγματοποιείται στους

Ο διευθύνων σύμβουλος της Amazon προβλέπει μείωση του κόστους της τεχνητής νοημοσύνης με την πάροδο του χρόνου

Η τεχνητή νοημοσύνη συνεχώς εξελίσσεται και αναμένεται να έχει σημαντικό αντίκτυπο σε πολλούς τομείς της οικονομίας. Ο διευθύνων σύμβουλος της Amazon, Andy Jassy, σε πρόσφατη επιστολή του προς τους μετόχους της εταιρείας, δήλωσε ότι παρά τις σημαντικές επενδύσεις που πραγματοποιεί η Amazon στην AI, το κόστος της τεχνολογίας θα μειωθεί με την πάροδο του χρόνου.

Φόρουμ των Δελφών: Ηθικά διλήμματα και εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης

Φόρουμ των Δελφών: Ηθικά διλήμματα και εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης FORTUNE GREECE 11/04/2025, 11:08 Στην παρούσα φάση το πάνω χέρι έχει η Ευρώπη, οι ΗΠΑ, η Ταϊβάν, το Ισραήλ και η Κίνα, χωρίς ωστόσο κανένα κράτος να μπορεί να επιβληθεί στην εφοδιαστική αλυσίδα. Για την Τεχνητή Νοημοσύνη, την ηθική και την εφαρμογή της συζήτησαν οι

Η Apple «απογειώθηκε» με +15% – Η καλύτερη μέρα της εδώ και 27 χρόνια

Μια από τις πιο εντυπωσιακές ημέρες στην ιστορία της Apple εκτυλίχθηκε την Τετάρτη, καθώς η μετοχή της σημείωσε άνοδο 15% –το μεγαλύτερο ημερήσιο άλμα της από το 1998. Η αφορμή; Η ανακοίνωση του Ντόναλντ Τραμπ για 90ήμερη παύση των δασμών που είχε επιβάλει σε στρατηγικές περιοχές παραγωγής, όπως η Ινδία, το Βιετνάμ και η Ταϊλάνδη.

11 Απριλίου – Οι μεταδόσεις της ημέρας

Αναλυτικά οι μεταδόσεις : 12:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 Μόντε Κάρλο 13:55 COSMOTE SPORT 5 HD Moto3 Γκραν Πρι Κατάρ 1ες Ελεύθερες Δοκιμές 14:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 Μόντε Κάρλο 14:30 ΑΝΤ1+ Formula 1 Gulf Air Bahrain GP, practice 1 14:45 COSMOTE SPORT 5 HD Moto2 Γκραν Πρι Κατάρ

Το Σημερινό Πρόγραμμα Αθλητικών Μεταδόσεων στην TV

Παρασκευή, 11/04/2025 Το ματς Παναθηναϊκός – Ερυθρός Αστέρας για τη Euroleague ξεχωρίζει στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. 12:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 Μόντε Κάρλο 14:00 COSMOTE SPORT 6 HD ATP Masters 1000 Μόντε Κάρλο 14:30 ΑΝΤ1+ Formula 1 Gulf Air Bahrain GP, practice 1 15:40 COSMOTE SPORT 5 HD

Δύο πλατφόρμες… τρεις παίκτες- Όλα τα αθλητικά μαζί μέσα από τη συνεργασία Cosmote TV

Πού θα βλέπουν οι τηλεθεατές τους αγώνες της Super League την επόμενη σεζόν; Προς το παρόν, τίποτα δεν έχει αλλάξει, με εξαίρεση τη λήξη των συμβολαίων των ΠΑΕ με την Cosmote TV και τη Nova. Ο σχεδιασμός της Cosmote TV είναι ο ίδιος, καθώς θα παρέχει το σύνολο των αγώνων του πρωταθλήματος της Super League

H Apple μετέφερε αεροπορικά 1,5 εκατομμύρια iPhone από την Ινδία ώστε να προλάβει τους δασμούς του Ντόναλντ Τραμπ

Ο τεχνολογικός κολοσσός Apple ναύλωσε πτήσεις για να μεταφέρει στις ΗΠΑ από την Ινδία 1,5 εκατομμύρια συσκευές iPhone που ισοδυναμούν σε 600 τόνους. Η αμερικανική εταιρία είχε αυξήσει την παραγωγή σε μια προσπάθεια να προλάβει τους δασμούς που επέβαλλε η κυβέρνηση του Ντόναλντ Τραμπ. Η μεταφορά εκατομμυρίων συσκευών της Apple καταδεικνύει τη στρατηγική της εταιρίας

Τεχνητή νοημοσύνη: Ο όγκος για τα data centers έχει αυξηθεί 350.000 φορές μέσα σε 10 χρόνια

Η ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για την τροφοδοσία τους θα διπλασιαστεί μέσα στα επόμενα 5 χρόνια. Στις επιπτώσεις που έχει η τεχνητή νοημοσύνη στα παγκόσμια data centers αναφέρεται έκθεση του Διεθνούς Οργανισμού Ενέργειας (IEA), υπολογίζοντας πως η ποσότητα ηλεκτρικής ενέργειας που απαιτείται για την τροφοδοσία τους θα διπλασιαστεί μέσα στα επόμενα 5 χρόνια. Η

Ξεκίνησε η εξαργύρωση voucher για αγορά εξοπλισμού σε Cosmote & Γερμανό

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ Δικαιούχοι του voucher για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού είναι Συμβολαιογράφοι, Δικαστικοί Επιμελητές, ΜμΕ σε πληγείσες περιοχές και ΜμΕ Επιδότηση voucher για αγορά νέου τεχνολογικού εξοπλισμού © Pixabay Την επιδότηση voucher έως και 90% για αγορά νέου τεχνολογικού εξοπλισμού σε συνδυασμό με software μπορούν να εξαργυρώσουν στην Cosmote και τον Γερμανό οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που συμμετέχουν

Ξεκίνησε η εξαργύρωση του voucher για laptop σε COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

Το voucher του προγράμματος «Ψηφιακά Εργαλεία ΜμΕ Β» της δράσης «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων» που προσφέρει έως και 90% επιδότηση για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού και software μπορούν να εξαργυρώσουν οι δικαιούχοι επαγγαλματίες στα καταστήματα Cosmote και ΓΕΡΜΑΝΟΣ.  Το πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β’» απευθύνεται σε τέσσερις κατηγορίες δικαιούχων: Συμβολαιογράφοι: επιδότηση 80% Δικαστικοί Επιμελητές: επιδότηση 80%

«Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β’»: Ξεκίνησε η εξαργύρωση του voucher έως 90% για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού και software σε COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

Την επιδότηση voucher έως 90% για αγορά νέου τεχνολογικού εξοπλισμού σε συνδυασμό με software μπορούν να εξαργυρώσουν στην COSMOTE και τον ΓΕΡΜΑΝΟ οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) που συμμετέχουν στο πρόγραμμα « Ψηφιακά Εργαλεία ΜMΕ Β’ », της Δράσης «Ψηφιακός Μετασχηματισμός Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων». Το πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β’» απευθύνεται σε τέσσερις κατηγορίες δικαιούχων: Συμβολαιογράφοι :

Πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία ΜΜΕ Β’»: Ξεκίνησε η εξαργύρωση του voucher έως 90% για αγορά τεχνολογικού εξοπλισμού και software σε COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

Απευθύνεται σε συμβολαιογράφους, δικαστικούς επιμελητές, ΜΜΕ σε πληγείσες περιοχές και Γενική Κατηγορία ΜMΕ 10 Απριλίου, 2025 | 14:46 Την επιδότηση voucher έως 90% για αγορά νέου τεχνολογικού εξοπλισμού σε συνδυασμό με software μπορούν να εξαργυρώσουν στην COSMOTE και τον ΓΕΡΜΑΝΟ οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) που συμμετέχουν στο πρόγραμμα «Ψηφιακά Εργαλεία Μ M Ε Β’»,της Δράσης

Share

Τα αυτόνομα οχήματα έχουν πλέον βγει από το χώρο της επιστημονικής φαντασίας και αποτελούν ένα πεδίο που βρίσκεται πολύ ψηλά στην λίστα των προβλέψεων για το μέλλον.

Η συναρπαστική πορεία της τεχνολογικής προόδου που συντελείται σε αυτό το πεδίο, θα φέρει σύντομα αυτοκινούμενα οχήματα, φορτηγά και ακόμη και αυτόνομα πλοία στην καθημερινότητά μας.

Στο επίκεντρο αυτής της τεχνολογικής εξέλιξης βρίσκεται φυσικά η πρόοδος στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence – AI), η οποία διεισδύει ολοένα και περισσότερο στην καθημερινότητα, αποτελώντας απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημιουργία μιας νέας κλάσης δικτυωμένων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την Dell EMC, εδώ κάνει την εμφάνισή της μια νέα κατηγορία εφαρμογών, πιο προηγμένων και προσεκτικά σχεδιασμένων. Η ανάγκη τέτοιων εφαρμογών και η ενεργειακή αποδοτικότητα σε ότι αφορά στην επεξεργασία και αποθήκευση δεδομένων είναι κρίσιμη τόσο σε επίπεδο αυτοκινήτου όσο και στο data center. Επιπλέον, οι αντίστοιχες δομές δεδομένων απαιτείται να είναι απλοποιημένες με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο περιβάλλον διαχείρισης και αξιολόγησης των πληροφοριών. Τα παραπάνω αναμένεται να αποτελέσουν τα βασικά χαρακτηριστικά στην τεχνολογία των δικτυωμένων οχημάτων μέχρι το 2025, εποχή κατά την οποία η Dell Technologies εκτιμά ότι ο όγκος των διακινούμενων δεδομένων θα είναι της τάξης των 10 exabytes μηνιαίως, τα οποία θα παράγονται από περίπου 100 εκατομμύρια «έξυπνα» οχήματα που θα κινούνται στους δρόμους σε όλον τον κόσμο.

Είναι σαφές ότι η αυτοκινητοβιομηχανία εισέρχεται σε μια νέα, ιδιαίτερα ανταγωνιστική και μεταβατική περίοδο, κατά την οποία η επιθυμία για μεγαλύτερη ευχρηστία, άνεση και ασφάλεια, οδηγεί σε δραματικές αλλαγές. Αυτό δεν περιορίζεται μόνο στον συγκεκριμένο κλάδο, αλλά εκτείνεται και αλλού, επιτείνοντας τις μεταβολές στις υποδομές τεχνολογίας που υποστηρίζουν τις εφαρμογές των δικτυωμένων οχημάτων.

Από που προέρχονται όλα αυτά τα δεδομένα;

Στο προσκήνιο της τεχνολογίας των δικτυωμένων οχημάτων βρίσκεται η ανάπτυξη του Συστήματος Προηγμένης Υποβοήθησης Οδήγησης (Advanced Driver Assistance System – ADAS). Στοιχεία αυτού του συστήματος είναι η αυτόματη εφαρμογή των φρένων, η προστασία από ενδεχόμενη σύγκρουση και η αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών, τα οποία απαιτούν τεράστιους όγκους δεδομένων, ειδικά στον τομέα της αποθήκευσης, όπου ακόμη και σε στοιχειώδες επίπεδο, τα δεδομένα μετριούνται σε petabytes.

Από τη στιγμή που πολλά από τα συστήματα που αποτελούν το ADAS είναι καίριας σημασίας για την ασφάλεια, οι απαιτήσεις για συγκέντρωση δεδομένων αποτελούν προτεραιότητα, και πιθανότατα θα συνεχίσουν να αυξάνονται με εκθετικό ρυθμό, καθώς το επίπεδο του αυτοματισμού αυξάνεται. Παράλληλα, οι περιορισμοί των παραδοσιακών δομών αποθήκευσης και αρχιτεκτονικής στα data center γίνονται τέτοιοι που δεν θα μπορούμε να τους παραβλέψουμε.

Τα επίπεδα αυτοματισμού, τα οποία έχουν καθοριστεί από την Κοινότητα των Τεχνικών Αυτοκίνησης (Society of Automotive Engineers), σε μια κλίμακα από το 0 μέχρι το 5, τοποθετούν τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα μεταξύ των επιπέδων 2 και 3. Ωστόσο, τα υπάρχοντα συστήματα ADAS έχουν ήδη ξεπεράσει τις δυνατότητες των κλασσικών λύσεων αποθήκευσης, ενώ στα ανώτερα επίπεδα 4 και 5, οι ανάγκες αποθήκευσης – βελτιστοποιημένες ειδικά για εφαρμογές υψηλής απόδοσης και παράλληλης λειτουργίας με τεράστιες απαιτήσεις κλιμάκωσης – γίνονται εξαιρετικά κρίσιμες.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα το μέγεθος της πρόκλησης, ας θεωρήσουμε έναν τυπικό αισθητήρα ραντάρ για την ανίχνευση αντικειμένων μπροστά από το αυτοκίνητο, ο οποίος μπορεί να παράγει 2.800 megabits δεδομένων κάθε δευτερόλεπτο, σε ένα επίπεδο αυτοματισμού 3, το οποίο απαιτεί την τήρηση δεδομένων αισθητήρα από μια πορεία 200.000 χιλιομέτρων, κάτι που συνεπάγεται καταγραφή δεδομένων για πάνω από 3.300 ώρες και συνολικό όγκο που φτάνει τα 4,2 petabytes, με μέση ταχύτητα 60 χλμ/ώρα, για έναν μόνο αισθητήρα! Αν αναλογιστούμε ότι ένα αυτοκίνητο σήμερα μπορεί να διαθέτει πάνω από 10 αισθητήρες, είναι εύκολο να φανταστούμε ότι οι ανάγκες θα εκτοξευθούν, όταν οι εφαρμογές επιπέδου 5 βγουν στην αγορά.

Ενώ η διαρκής παραγωγή, διακίνηση, αποθήκευση, επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων αποτελεί σημαντική πρόκληση, οι παραπάνω ανάγκες δεν καλύπτουν τον τομέα των συμβατικών και κανονιστικών απαιτήσεων που προβλέπουν ειδικές προδιαγραφές τήρησης δεδομένων, προκειμένου να ληφθεί πιστοποίηση για σύστημα ADAS. Οι developers πρέπει να διατηρούν και να συλλέγουν πληροφορίες για πολλές δεκαετίες, και τα συμβόλαια συντήρησης συχνά προβλέπουν χρόνους επαναφοράς και επαναπροσομείωσης που μετριούνται σε μέρες. Οι παραδοσιακές λύσεις αποθήκευσης δεδομένων αρχείου, όπως οι τεχνολογίες μαγνητικής ταινίας και εφαρμογές στο cloud δεν επαρκούν, οπότε η μόνη λύση είναι να υιοθετηθούν πρωτοποριακές τεχνολογίες αποθήκευσης με προοπτικές εύκολης αναβάθμισης, χωρίς να διακόπτεται η λειτουργία του συστήματος και χωρίς να υπάρχει αρνητικό αντίκτυπο στην απόδοσή του.

Επίδραση στην υποδομή και διαχείριση του data center

Οι πολύ μεγάλες απαιτήσεις για αυτόνομα οχήματα αναμένεται να ωθήσουν την ανάπτυξη και υιοθέτηση πολλαπλών προηγμένων τεχνολογιών, όπως την ταχύτατη πρόσβαση στο Internet μέσω των δικτύων 5G, της τεχνητής νοημοσύνης, και τη δυναμική ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων. Παρόλα αυτά, για να επιτευχθεί αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ οχημάτων και μεταξύ οχημάτων και data center, θα υπάρξει μεγαλύτερη ανάγκη για διασύνδεση στο cloud και διάφορες υποδομές δημόσιων cloud για την διευκόλυνση της μεταφοράς δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για την διασφάλιση της αποδοτικότητας και της ασφάλειας. Επίσης, καθώς τα αυτοκίνητα θα ενσωματώνουν περισσότερες ψηφιακές τεχνολογίες, λειτουργίες όπως η διαχείριση λογισμικού, η ανανέωση firmware, η προσθήκη νέων δυνατοτήτων θα γίνουν πιο απαιτητικές σε σχέση με την συντήρηση του hardware μειώνοντας τις ανάγκες επισκέψεων στην αντιπροσωπεία και αξιοποιώντας μεθόδους αναβάθμισης OTA (over-the-air), όπως γίνεται με τα σημερινά smartphones.

Αυτά τα χαρακτηριστικά θα αυξήσουν το επίπεδο πολυπλοκότητας της λειτουργίας και της συντήρησης των οχημάτων και θα απαιτήσουν τη διαχείριση του συστήματος ΟΤΑ, την παρακολούθηση και τη διασφάλιση της σχετικής πλατφόρμας, έτσι ώστε τα οχήματα να λειτουργούν εύρυθμα και τα δεδομένα να διακινούνται χωρίς να υπάρχει κίνδυνος υποκλοπής ή αλλοίωσής τους. Εξάλλου, αναλογιζόμενοι το μέγεθος των απαιτούμενων ενημερώσεων software και της υψηλής αναλυτικότητας των χαρτών, βάσει των οποίων θα πλοηγούνται τα αυτοκινούμενα οχήματα, είναι σαφές ότι θα απαιτηθεί μια εντελώς νέα προσέγγιση στον τομέα της διαχείρισης δεδομένων. Αυτή η νέα προσέγγιση δεν έχει να κάνει μόνο με την τεχνολογία που εφαρμόζεται στο όχημα αυτό καθαυτό, αλλά και στις προδιαγραφές ασφαλείας των υπηρεσιών cloud, των παραμέτρων εξυπηρέτησης, του δυναμικού καθορισμού πολιτικών πρόσβασης και τη διασφάλιση του software.

Επομένως, είναι επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας μιας νέας γενιάς data center βασισμένα σε τεχνολογίες ΑΙ, εφοδιασμένα με νέες αρχιτεκτονικές software και hardware, που θα καταστήσουν εφικτή την ανάλυση δεδομένων σε μεγάλη κλίμακα, καθώς και την νοημοσύνη των ψηφιακών συστημάτων. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, τα υπολογιστικά και αποθηκευτικά συστήματα σε επίπεδο τελικού χρήστη (edge) θα είναι βελτιστοποιημένα για ενιαία λειτουργία, ως προέκταση του συνολικού συστήματος Πληροφορικής, με κρίσιμα στοιχεία ανοιχτής αρχιτεκτονικής, τα οποία θα οδηγήσουν στην πλήρη αξιοποίηση ολόκληρου του οικοσυστήματος.

Τα νέα οχήματα θα χρειαστούν μεγαλύτερους «εγκεφάλους»

Τα αυτοκινούμενα οχήματα, που ήδη γίνονται πραγματικότητα σε αρκετά σημεία του πλανήτη, καθιστούν σαφές ότι οι επόμενες γενιές των πλήρως αυτοματοποιημένων μοντέλων θα έχουν πολύ μεγαλύτερες απαιτήσεις σε καινοτομικές τεχνολογίες data center, σε σχέση με τις υπάρχουσες υποδομές που είναι εγκατεστημένες σήμερα.

Το μέγεθος της αγοράς, που θα συνεχίσει να διευρύνεται, εξασφαλίζει το ενδιαφέρον και την ανάπτυξη σε αυτόν τον κλάδο, παράλληλα όμως θα επισπεύδεται και η διαθεσιμότητα στην αγορά και επίσης το υψηλό κόστος σε περίπτωση δυσλειτουργίας θα διατηρήσει τα δεδομένα στο επίκεντρο της ανάπτυξης. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι υποδομές ADAS να απαιτούν πρωτοφανή επίπεδα για την αποθήκευση δεδομένων, την επεξεργαστική ισχύ και την ευφυία, με στόχο την προσφορά ασφαλούς, αξιόπιστης και αποτελεσματικής αυτοματοποίησης των οχημάτων.

Καθώς η πρόοδος στην ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων οδηγεί στα ανώτερα επίπεδα σύμφωνα με την κλίμακα που έχει θεσπίσει η SAE, οι απαιτήσεις απόδοσης θα είναι όλο και δυσκολότερο να προβλεφθούν σε βάθος χρόνου. Επομένως η αυτοκινητοβιομηχανία, θα πρέπει να επενδύσει σε συστήματα αποθήκευσης και υπολογιστικής ισχύος που θα μπορούν να κλιμακώνονται ανάλογα με τις ανάγκες χωρητικότητας και να υπάρχει εγγύηση κάλυψης των μελλοντικών προδιαγραφών, με στόχο να προσφέρονται πάντοτε οι πλήρεις τεχνολογικές δυνατότητες των αυτοματισμών που προέρχονται από συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη.