Πώς η άνοδος του TikTok πυροδότησε μια κούρσα βίντεο μικρής διάρκειας

Related

Μια συζήτηση με έναν «ηθικό χάκερ»: Αυτό είναι το πραγματικό προφίλ των ψηφιακών εγκληματιών

Το Fortune Greece συνάντησε τον Clément Domingo, έναν από τους ελάχιστους ανθρώπους ο οποίος «ζει» μέσα στο Σκοτεινό Διαδίκτυο και γνωρίζει με κάθε λεπτομέρεια πώς είναι αυτός ο άγνωστος κόσμος που αποτελεί φιλικό πεδίο δράσης για κυβερνοεγκληματίες. Αποστολή στη Μαδρίτη Ξυπνά το πρωί. Φιλά τα παιδιά του πριν το σχολείο. Πάει στη δουλειά του. Επιστρέφει

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του κλάδου των τηλεπικοινωνιών; Η αποτυχία αξιοποίησης του 5G

Καθώς η χορωδία χιλιάδων εταιρειών που επαινούν τα τελευταία...

Θα παντρευόσουν ένα ρομπότ; Το 80% της Gen Z λέει «ναι»

FORTUNE GREECE 05/07/2025, 19:00 SHARE Η νέα γενιά στρέφεται σε ψηφιακούς συντρόφους, με 8 στους 10 Gen Z να δηλώνουν πως θα έκαναν σχέση – ακόμη και γάμο – με τεχνητή νοημοσύνη. Το 80% των εκπροσώπων της Generation Z δηλώνει πως θα παντρευόταν μια τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας chatbots Joi AI. Επιπλέον

Μακριά από τα κινητά πιο κοντά στη μάθηση – Τι δείχνει νέα έρευνα σε 317 σχολεία

Νέα μελέτη δείχνει ότι η απαγόρευση κινητών τηλεφώνων στα...

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της η COSMOTE TELEKOM .   Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε

Η Meta στηρίζει την Ελλάδα – Πράσινο φως για ενιαία ψηφιακή ηλικία ενηλικίωσης

Η Meta, μητρική των Facebook και Instagram, δηλώνει επίσημα τη στήριξή της στην ελληνική πρόταση για καθιέρωση ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.           Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της

Η Meta υπέρ του ελληνικού σχεδίου για την καθιέρωση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης

Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της ανακοίνωσε ότι στηρίζει αυτές τις προτάσεις. Στο non-paper που παρουσίασε πρόσφατα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, για την προστασία των ανηλίκων από τον εθισμό στο διαδίκτυο, το

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα Newsroom ακρόαση άρθρου ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ Όλοι οι δικαιούχοι συνδρομητές ενημερώνονται για την ενεργοποίηση των δωρεάν πακέτων μέσω γραπτών μηνυμάτων (SMS) Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης

Η Apple κάνει εκατομμυριούχο όποιον «σπάσει» το iPhone σου

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 18:45 SHARE epa11615092 A customer checks the new iPhone 16 model before buying at an Apple Store in Bangkok, Thailand, 20 September 2024. According to Apple Inc, the new iPhone 16 features Apple Intelligence - the new platform for artificial intelligence (AI) capability, larger display sizes, new creative capabilities as well as

Νέα πιστοποίηση ISO για το Cosmote eValue

Η Cosmote eValue, μέλος του ομίλου ΟΤΕ, είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που λαμβάνει την πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 για Customer Contact Centers, από την TÜV Nord Ελλάδας, όπως επισημαίνει σχετική ανακοίνωση. Σημειώνεται ότι είναι η 14η πιστοποίηση ISO που λαμβάνει η Cosmote eValue (διαθέτει μεταξύ άλλων τα ISO 9001, ISO 27701, ISO 27001, ISO

Δωρεάν μαθήματα τεχνολογίας για 65+ και ΑμεΑ – Όλες οι λεπτομέρειες του νέου προγράμματος

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 16:15 SHARE Με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής ισότητας, ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για 6.400 ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία, μέσω του «Ελλάδα 2.0». Πιλοτικό πρόγραμμα για την ψηφιακή ενδυνάμωση 3.600 ατόμων ηλικίας άνω των 65 και 2.800 ατόμων με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 6,8 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα

Ψηφιακή ασφάλεια στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης: Μια αποκάλυψη που αλλάζει τα πάντα

Το Fortune Greece παρακολούθησε από κοντά το συνέδριο Kaspersky Horizons στη Μαδρίτη και μίλησε με τους ανθρώπους οι οποίοι ζουν καθημερινά την πραγματική εικόνα του κόσμου του cyber security. Αποστολή στη Μαδρίτη Στην εποχή των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, κάθε μέρα μας φέρνει καινούριες ανακαλύψεις, αποκαλύψεις αλλά και εκπλήξεις. Όσο κι αν ακόμα και οι πιο

Η Meta γίνεται ο πρώτος tech γίγαντας που στηρίζει το ελληνικό Kids Wallet

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 14:45 SHARE (FILES) A logo of US company's Meta is displayed during the Vivatech technology startups and innovation fair, at the Porte de Versailles exhibition center in Paris, on May 22, 2024. Social media giant Meta announced on January 7, 2025, a significant rollback of its content moderation policies, including the termination

Το case study της T-Mobile US και η στρατηγική μετάβαση της COSMOTE TELEKOM

Οι συνεργασίες, η είσοδος σε νέα retail προϊόντα και η υιοθέτηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης τοποθετούν τον πελάτη στο επίκεντρο ενός οικοσυστήματος που αλλάζει ριζικά την εμπειρία επικοινωνίας. Και η Cosmote, χάρη στη στρατηγική υποστήριξη του ομίλου, φέρνει πρώτη στην Ελλάδα τις υπηρεσίες του αύριο: 5G slicing, τεχνητή νοημοσύνη, loyalty προγράμματα και συνέργειες. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά

Στα 1,226 δισ. ευρώ η αξία του χαρτοφυλακίου ακινήτων του ΟΤΕ

Καθώς η αγορά των ακινήτων κινείται διαρκώς με αυξητικούς ρυθμούς η αξία του χαρτοφυλακίου ακινήτων του ΟΤΕ το 2024 αυξήθηκε 6,8% και διαμορφώθηκε σε 1,226 δισ. ευρώ. Το χαρτοφυλάκιο του ΟΤΕ περιλαμβάνει περίπου 2.300 ακίνητα (200 εξ αυτών αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% της εύλογης αξίας του). Το διαχειρίζεται για λογαριασμό του Ομίλου η 100% θυγατρική

Share

Από την έναρξη λειτουργίας του σε παγκόσμιο επίπεδο το 2016, το TikTok που ανήκει στην ByteDance έχει συγκεντρώσει πάνω από 1,12 δισεκατομμύρια μηνιαίους ενεργούς χρήστες παγκοσμίως, σύμφωνα με το Backlinko. Οι Αμερικανοί χρήστες ξοδεύουν κατά μέσο όρο 108 λεπτά την ημέρα στην εφαρμογή, σύμφωνα με την Apptoptia.

Η επιτυχία του TikTok έχει αναδιαμορφώσει το τοπίο των κοινωνικών μέσων ενημέρωσης, αναγκάζοντας ανταγωνιστές όπως η Meta και η Google να στρέψουν τις στρατηγικές τους γύρω από βίντεο μικρής διάρκειας. Αλλά μέχρι στιγμής, οι ειδικοί λένε ότι κανένας δεν έχει φτάσει την αλγοριθμική ακρίβεια του TikTok.

«Είναι το κέντρο του διαδικτύου για τους νέους», δήλωσε η Jasmine Enberg, αντιπρόεδρος και κύρια αναλύτρια της Emarketer. «Εκεί πηγαίνουν για ψυχαγωγία, ειδήσεις, τάσεις, ακόμη και για ψώνια. Το TikTok δίνει τον τόνο για όλους τους άλλους».

Πλατφόρμες όπως το Instagram Reels της Meta ‘s και το YouTube Shorts της Google έχουν επεκταθεί επιθετικά, λανσάροντας νέες λειτουργίες, εργαλεία δημιουργών και εξετάζοντας ακόμη και το ενδεχόμενο ξεχωριστών εφαρμογών μόνο και μόνο για να ανταγωνιστούν. Το LinkedIn, ιδιοκτησίας της Microsoft, παραδοσιακά ένας ιστότοπος επαγγελματικής δικτύωσης, είναι το τελευταίο που πειραματίζεται με ροές τύπου TikTok. Αλλά με το TikTok να συνεχίζει να εξελίσσεται, προσθέτοντας χαρακτηριστικά όπως ενσωματώσεις ηλεκτρονικού εμπορίου και βίντεο μεγαλύτερης διάρκειας, το ερώτημα παραμένει αν οι αντίπαλοι μπορούν να ακολουθήσουν.

TikTok

Αλλά μπορεί να υπάρχει μια σκοτεινή πλευρά σε αυτή την ανάπτυξη.

Καθώς η κατανάλωση περιεχομένου μικρής διάρκειας εκτοξεύεται στα ύψη, οι ειδικοί προειδοποιούν για τη συρρίκνωση της διάρκειας προσοχής και την αύξηση των ανησυχιών για την ψυχική υγεία, ιδίως μεταξύ των νεότερων χρηστών. Ερευνητές όπως ο Dr. Yann Poncin, αναπληρωτής καθηγητής στο Κέντρο Μελέτης Παιδιού στο Πανεπιστήμιο Yale, επισημαίνουν διαταραχές στα πρότυπα ύπνου και αυξημένα επίπεδα άγχους που συνδέονται με τις συνήθειες ατελείωτου scrolling.

«Το ατελείωτο scrolling και τα βίντεο μικρής διάρκειας έχουν σχεδιαστεί για να αιχμαλωτίζουν την προσοχή σας σε σύντομες εκρήξεις», δήλωσε ο Dr. Poncin. «Στο παρελθόν, η ψυχαγωγία είχε να κάνει με το να σας ταξιδέψει μέσα από μια εκπομπή ή μια ιστορία. Τώρα, έχει να κάνει με το να σας εγκλωβίσει για λίγα μόνο δευτερόλεπτα, όσο χρειάζεται για να σας τροφοδοτήσει με το επόμενο πράγμα που ο αλγόριθμος ξέρει ότι θα σας αρέσει».

Παρά την ξαφνική άνοδο της δημοτικότητας, η κερδοφορία των σύντομων βίντεο παραμένει μια δύσκολη πρόκληση. Σε αντίθεση με το περιεχόμενο μεγάλου μήκους του YouTube, όπου οι διαφημίσεις μπορούν να τοποθετηθούν σε πολλά σημεία, τα σύντομα κλιπ παρέχουν περιορισμένο χώρο για τους διαφημιστές. Επιπλέον, οι δημιουργοί αισθάνονται την πίεση αυτής της συμπίεσης.

«Ποτέ δεν ήταν ευκολότερο να γίνει κάποιος viral», δήλωσε ο Enberg. «Αλλά ποτέ δεν ήταν πιο δύσκολο να μετατρέψεις αυτό το virality σε μια βιώσιμη επιχείρηση».

TikTok

Πέρυσι, το TikTok απέφερε περίπου 23,6 δισεκατομμύρια δολάρια σε έσοδα από διαφημίσεις, σύμφωνα με την Oberlo, αλλά ακόμη και με αυτή την ανάπτυξη, πολλοί δημιουργοί εξακολουθούν να κερδίζουν μόλις λίγα δολάρια ανά εκατομμύριο προβολών.

Το YouTube Shorts πληρώνει περίπου τέσσερα σεντς ανά 1.000 προβολές, δηλαδή λιγότερα από το αντίστοιχο μεγάλου μήκους. Εντωμεταξύ, το Instagram έχει στηριχθεί σε συνεργασίες με brands και σε αναδυόμενα εργαλεία όπως οι «Trial Reels», οι οποίες επιτρέπουν στους δημιουργούς να πειραματιστούν με το περιεχόμενο μοιράζοντας αρχικά βίντεο μόνο με μη ακόλουθους, δίνοντάς τους έναν τρόπο χαμηλού κινδύνου για να δοκιμάσουν νέες μορφές ή ιδέες πριν αποφασίσουν αν θα τα μοιραστούν με το πλήρες κοινό τους. Ωστόσο, η Meta δήλωσε στο CNBC ότι η κερδοφορία των Reels παραμένει σε εξέλιξη.

Ενώ οι νομοθέτες εξετάζουν την κινεζική ιδιοκτησία του TikTok και διερευνούν πιθανές απαγορεύσεις, οι ανταγωνιστές βλέπουν ένα παράθυρο ευκαιρίας. Σύμφωνα με το eMarketer, η Meta και το YouTube είναι έτοιμες να αποσπάσουν έως και το 50% των ανακατανεμημένων διαφημιστικών δολαρίων εάν το TikTok αντιμετωπίσει περιορισμούς στις ΗΠΑ.