Προβλήματα πρόσβασης σε υπηρεσίες λόγω της αξιολόγησης στα ΜΚΔ

Related

Έγκριση από το ΕΣΡ για το Cosmote Sport Start – Τυπολογίες – όλα γύρω από τα media

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 32 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ», την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook ΕΠΩΝΥΜΙΑ

Μια συζήτηση με έναν «ηθικό χάκερ»: Αυτό είναι το πραγματικό προφίλ των ψηφιακών εγκληματιών

Το Fortune Greece συνάντησε τον Clément Domingo, έναν από τους ελάχιστους ανθρώπους ο οποίος «ζει» μέσα στο Σκοτεινό Διαδίκτυο και γνωρίζει με κάθε λεπτομέρεια πώς είναι αυτός ο άγνωστος κόσμος που αποτελεί φιλικό πεδίο δράσης για κυβερνοεγκληματίες. Αποστολή στη Μαδρίτη Ξυπνά το πρωί. Φιλά τα παιδιά του πριν το σχολείο. Πάει στη δουλειά του. Επιστρέφει

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του κλάδου των τηλεπικοινωνιών; Η αποτυχία αξιοποίησης του 5G

Καθώς η χορωδία χιλιάδων εταιρειών που επαινούν τα τελευταία...

Θα παντρευόσουν ένα ρομπότ; Το 80% της Gen Z λέει «ναι»

FORTUNE GREECE 05/07/2025, 19:00 SHARE Η νέα γενιά στρέφεται σε ψηφιακούς συντρόφους, με 8 στους 10 Gen Z να δηλώνουν πως θα έκαναν σχέση – ακόμη και γάμο – με τεχνητή νοημοσύνη. Το 80% των εκπροσώπων της Generation Z δηλώνει πως θα παντρευόταν μια τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας chatbots Joi AI. Επιπλέον

Μακριά από τα κινητά πιο κοντά στη μάθηση – Τι δείχνει νέα έρευνα σε 317 σχολεία

Νέα μελέτη δείχνει ότι η απαγόρευση κινητών τηλεφώνων στα...

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της η COSMOTE TELEKOM .   Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε

Η Meta στηρίζει την Ελλάδα – Πράσινο φως για ενιαία ψηφιακή ηλικία ενηλικίωσης

Η Meta, μητρική των Facebook και Instagram, δηλώνει επίσημα τη στήριξή της στην ελληνική πρόταση για καθιέρωση ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.           Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της

Η Meta υπέρ του ελληνικού σχεδίου για την καθιέρωση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης

Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της ανακοίνωσε ότι στηρίζει αυτές τις προτάσεις. Στο non-paper που παρουσίασε πρόσφατα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, για την προστασία των ανηλίκων από τον εθισμό στο διαδίκτυο, το

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα Newsroom ακρόαση άρθρου ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ Όλοι οι δικαιούχοι συνδρομητές ενημερώνονται για την ενεργοποίηση των δωρεάν πακέτων μέσω γραπτών μηνυμάτων (SMS) Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης

Η Apple κάνει εκατομμυριούχο όποιον «σπάσει» το iPhone σου

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 18:45 SHARE epa11615092 A customer checks the new iPhone 16 model before buying at an Apple Store in Bangkok, Thailand, 20 September 2024. According to Apple Inc, the new iPhone 16 features Apple Intelligence - the new platform for artificial intelligence (AI) capability, larger display sizes, new creative capabilities as well as

Νέα πιστοποίηση ISO για το Cosmote eValue

Η Cosmote eValue, μέλος του ομίλου ΟΤΕ, είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που λαμβάνει την πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 για Customer Contact Centers, από την TÜV Nord Ελλάδας, όπως επισημαίνει σχετική ανακοίνωση. Σημειώνεται ότι είναι η 14η πιστοποίηση ISO που λαμβάνει η Cosmote eValue (διαθέτει μεταξύ άλλων τα ISO 9001, ISO 27701, ISO 27001, ISO

Δωρεάν μαθήματα τεχνολογίας για 65+ και ΑμεΑ – Όλες οι λεπτομέρειες του νέου προγράμματος

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 16:15 SHARE Με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής ισότητας, ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για 6.400 ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία, μέσω του «Ελλάδα 2.0». Πιλοτικό πρόγραμμα για την ψηφιακή ενδυνάμωση 3.600 ατόμων ηλικίας άνω των 65 και 2.800 ατόμων με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 6,8 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα

Ψηφιακή ασφάλεια στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης: Μια αποκάλυψη που αλλάζει τα πάντα

Το Fortune Greece παρακολούθησε από κοντά το συνέδριο Kaspersky Horizons στη Μαδρίτη και μίλησε με τους ανθρώπους οι οποίοι ζουν καθημερινά την πραγματική εικόνα του κόσμου του cyber security. Αποστολή στη Μαδρίτη Στην εποχή των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, κάθε μέρα μας φέρνει καινούριες ανακαλύψεις, αποκαλύψεις αλλά και εκπλήξεις. Όσο κι αν ακόμα και οι πιο

Η Meta γίνεται ο πρώτος tech γίγαντας που στηρίζει το ελληνικό Kids Wallet

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 14:45 SHARE (FILES) A logo of US company's Meta is displayed during the Vivatech technology startups and innovation fair, at the Porte de Versailles exhibition center in Paris, on May 22, 2024. Social media giant Meta announced on January 7, 2025, a significant rollback of its content moderation policies, including the termination

Το case study της T-Mobile US και η στρατηγική μετάβαση της COSMOTE TELEKOM

Οι συνεργασίες, η είσοδος σε νέα retail προϊόντα και η υιοθέτηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης τοποθετούν τον πελάτη στο επίκεντρο ενός οικοσυστήματος που αλλάζει ριζικά την εμπειρία επικοινωνίας. Και η Cosmote, χάρη στη στρατηγική υποστήριξη του ομίλου, φέρνει πρώτη στην Ελλάδα τις υπηρεσίες του αύριο: 5G slicing, τεχνητή νοημοσύνη, loyalty προγράμματα και συνέργειες. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά

Share

Η τελευταία έκθεση της Kaspersky, «Social credits and security: embracing the world of ratings», αποκάλυψε ότι το 18% των καταναλωτών παγκοσμίως αντιμετώπισαν προβλήματα πρόσβασης σε χρηματοοικονομικές υπηρεσίες λόγω της αξιολόγησης των πληροφοριών τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μέσω συστημάτων βαθμολόγησης.

Ενώ
τέτοια συστήματα κοινωνικής βαθμολόγησης είναι πλέον πιο διαδεδομένα και
έχουν ήδη εφαρμοστεί σε πολλές χώρες και βιομηχανικούς τομείς, η
δημιουργία τους απαιτεί περισσότερη προσοχή, καθώς μπορεί να οδηγήσουν
σε αρνητικές συνέπειες.

Σχεδόν όλες οι υπηρεσίες που
χρησιμοποιούμε στο διαδίκτυο για σχεδόν κάθε πτυχή της ζωής μας – από
κοινωνικά δίκτυα έως τραπεζικούς λογαριασμούς – βασίζονται σε δεδομένα
για να κάνουν τη ζωή των ανθρώπων ευκολότερη. Με προσωπικές πληροφορίες,
συμπεριλαμβανομένης της δραστηριότητας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης,
οι οργανισμοί είναι σε θέση να προσφέρουν σε υπάρχοντες και δυνητικούς
πελάτες τους προσαρμοσμένες στις ανάγκες τους υπηρεσίες. Ωστόσο, μια
τέτοια αξιολόγηση συμπεριφοράς οδηγεί επίσης σε βαθμολογίες κοινωνικής
πιστοληπτικής ικανότητας με βάση αυτοματοποιημένους αλγόριθμους που
μπορεί να επηρεάσουν την προσωπική μας ζωή. Οι καταναλωτές έχουν
μοιραστεί παραδείγματα τέτοιων εμπειριών στη σχετική έκθεση της
Kaspersky. 

Σύμφωνα με τα ευρήματα, το 18% των καταναλωτών
αντιμετώπισαν προβλήματα στη λήψη δανείων ή στεγαστικών δανείων λόγω των
πληροφοριών που συλλέχθηκαν σχετικά με αυτούς από τον λογαριασμό τους
στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με αυτούς μεταξύ 25-34 ετών (32%) που
βασίζονται περισσότερο στις υπηρεσίες αυτές να είναι και εκείνοι που
επηρεάστηκαν περισσότεροι. Παρόλο που υπάρχουν υφιστάμενοι και γνωστοί
κανονισμοί για τη βαθμολόγηση πιστοληπτικής ικανότητας με βάση την
οικονομική συμπεριφορά, δεν υπάρχει πλαίσιο που να γνωρίζουν οι πολίτες
όταν πρόκειται για συστήματα που συλλέγουν προσωπικές πληροφορίες από τα
διαδικτυακά μας προφίλ.

Η έκθεση της Kaspersky δείχνει ότι οι
άνθρωποι είναι έτοιμοι να μοιραστούν ευαίσθητα ιδιωτικά δεδομένα για να
εξασφαλίσουν καλύτερες τιμές και εκπτώσεις και να λάβουν ειδικές
υπηρεσίες. Ταυτόχρονα, ένας σημαντικός αριθμός καταναλωτών παραμένουν σε
εγρήγορση αναφορικά με τον τρόπο που οι ίδιοι χρησιμοποιούν τα μέσα
κοινωνικής δικτύωσης και ορισμένοι ενδέχεται να μην εξετάζουν το
ενδεχόμενο να αφήσουν οργανισμούς να «κρυφοκοιτάξουν» την προσωπική τους
ζωή. Για παράδειγμα, το ένα τέταρτο (26%) των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι
δεν θα μοιράζονταν το προφίλ τους για να μπορούν να πάρουν γρήγορη
έγκριση μέσω ελέγχων ιστορικού των πιστωτικών τους καρτών. Μια ελαφρώς
χαμηλότερη ποσοστιαία ομάδα δεν είναι άνετη με την κοινή χρήση αυτού του
είδους προσωπικών πληροφοριών προκειμένου να εξασφαλίσει μια θέση σε
ένα κορυφαίο σχολείο για το παιδί τους (20%) ή ένα καλύτερο διαμέρισμα
προς ενοικίαση (18%).

«Στον σημερινό ψηφιακό κόσμο, ένα
σύστημα κοινωνικής βαθμολόγησης σύντομα θα επεκταθεί περισσότερο, και
δεν θα αποτελεί μόνο μια επιλογή αλλά ένα αναπόσπαστο μέρος πολλαπλών
υπηρεσιών. Ωστόσο, η παγκόσμια έρευνα της Kaspersky υπογραμμίζει ότι
υπάρχει ένας σημαντικός αριθμός ανθρώπων που δεν θέλουν να μοιραστούν
τις προσωπικές τους πληροφορίες προκειμένου να διασφαλίσουν οποιεσδήποτε
προσφορές. Η γνώμη τους δεν μπορεί να αγνοηθεί και καθώς οι
προγραμματιστές δημιουργούν αλγόριθμους AI σε κοινωνικές αξιολογήσεις,
πρέπει να λαμβάνονται υπόψη τα συμφέροντα όλων, καθώς και ζητήματα
εμπιστοσύνης και διαφάνειας
», σχολιάζει ο Marco Preuss, διευθυντής της παγκόσμιας ομάδας έρευνας και ανάλυσης της Kaspersky στην Ευρώπη.

Ενώ
οι επιχειρήσεις προσπαθούν να επωφεληθούν από την τεχνολογία και τα
δεδομένα των καταναλωτών με νέους τρόπους, οι καταναλωτές εξετάζουν
επίσης σε ποιους οργανισμούς μπορούν να εμπιστευτούν τα δεδομένα τους –
καθώς το τοπίο των ψηφιακών απειλών συνεχίζει να διευρύνεται και η
προστασία των προσωπικών δεδομένων μπορεί να είναι μια μεγάλη πρόκληση. Η
Kaspersky διαπίστωσε ότι οι καταναλωτές εμπιστεύονται περισσότερο τους
ιατρούς, τις τράπεζες ή τις ασφαλιστικές εταιρείες με τα δεδομένα τους
παρά τις κυβερνήσεις. Έτσι, μόνο το 19% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι δεν
εμπιστεύονται αυτές τις εταιρείες ή υπηρεσίες για την αποθήκευση των
προσωπικών τους δεδομένων, ενώ το ένα τέταρτο (24%) των καταναλωτών
δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται την κυβέρνηση.

Ο καθηγητής Chengyi Lin, Affiliate Professor of Strategy στο INSEAD, σχολιάζει: «Ο
κύριος στόχος ενός συστήματος κοινωνικής βαθμολόγησης είναι η μέτρηση
και η βελτίωση της εμπιστοσύνης – τόσο στον ψηφιακό όσο και στον φυσικό
κόσμο. Ταυτόχρονα, το σύστημα θα απαιτήσει εμπιστοσύνη από το κοινό για
να λειτουργήσει. Ανάλογα με το οικονομικό, κοινωνικό και πολιτιστικό
πλαίσιο, το επίπεδο συνολικής εμπιστοσύνης σε διάφορους οργανισμούς αλλά
και στον ψηφιακό κόσμο ποικίλλει ανά χώρα. Ως εκ τούτου, η απόφαση για
το αν θα σχεδιάσει και θα εφαρμόσει ένα σύστημα κοινωνικής βαθμολόγησης,
τουλάχιστον βραχυπρόθεσμα, είναι πιθανό να εναπόκειται στην κάθε χώρα
ξεχωριστά. Πέρα από τις προφανείς ανησυχίες σχετικά με το απόρρητο και
την ασφάλεια των δεδομένων, πριν τη λήψη της τελικής απόφασης θα πρέπει
να εξετάσει προσεκτικά τι συμβιβασμούς είναι διατεθειμένη να κάνει η
κοινωνία, σε ποιον είναι διατεθειμένη να εμπιστευτεί τον σχεδιασμό και
τη λειτουργία του συστήματος και πώς θα εφαρμοστεί και θα κυβερνηθεί το
σύστημα
».

Εδώ μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες για την έκθεση.