Παγκόσμιες τάσεις, τοπικές προτιμήσεις

Related

Mε το FREE2GO, κάθε εβδομάδα κερδίζεις! – για περισσότερα data και τον απόλυτο έλεγχο

Σε έναν κόσμο που όλα κινούνται γρήγορα, από τη δουλειά μας μέχρι τα scroll στο feed μας στα social media και από τα μηνύματα που ανταλλάσουμε με τους κολλητούς μας μέχρι τα βιντεοκλήσεις με την οικογένεια μας ή τα meetings με τους συναδέλφους στο γραφείο, το μόνο σίγουρο είναι πως χρειαζόμαστε ένα μέσο που να

Μαγική κινηματογραφική βραδιά από τον Δήμο Τρίπολης και την Cosmote Telecom Open Air Cinema – e-gortynia.gr

Με ιδιαίτερη επιτυχία και θερμή ανταπόκριση από μικρούς και μεγάλους πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Αυγούστου 2025 η υπαίθρια κινηματογραφική βραδιά που διοργάνωσε ο Δήμος Τρίπολης σε συνεργασία με τον κινητό κινηματογράφο Cosmote Telecom Open Air Cinema, στην Πλατεία Φιλικών. Η εκδήλωση προσέλκυσε πλήθος δημοτών που απόλαυσαν μια βραδιά κάτω από τα αστέρια, με ποιοτικό σινεμά και οικογενειακή

Το Spotify αυξάνει τις τιμές των συνδρομών – Στα 11,99 ευρώ η premium από Σεπτέμβριο

FORTUNE GREECE 04/08/2025, 18:45 SHARE epa08573689 The logo of music streaming company Spotify is pictured on a smartphone in Taipei, Taiwan, 30 July 2020. The Stockholm-based company released its second quarter revenue results on 29 July 2020. EPA/RITCHIE B. TONGO Photo: Φωτ. Προσωπικού Αρχείου Ποιες περιοχές αφορά η αύξηση των τιμών στις συνδρομές από το

Πώς να καταλάβετε αν ένα βίντεο είναι φτιαγμένο με AI

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει εισβάλει για τα καλά στην καθημερινότητά μας, δημιουργώντας εντυπωσιακά – αλλά συχνά παραπλανητικά – βίντεο που μοιάζουν ρεαλιστικά, χωρίς όμως να είναι. Τα λεγόμενα deepfakes ή γενικότερα τα AI-generated βίντεο εξελίσσονται ραγδαία, καθιστώντας ολοένα και δυσκολότερη τη διάκρισή τους από το αληθινό οπτικοακουστικό υλικό. Η ικανότητα να εντοπίζουμε τέτοιες ψεύτικες εικόνες

Μοναδικές στιγμές ψυχαγωγίας, με τo COSMOTE TELEKOM ROADSHOW σε όλη την Ελλάδα

Διαβάζεται σε 2' Θερινός κινηματογράφος σε 15 πόλεις και μοναδικές καλοκαιρινές στιγμές σε 20 πανέμορφες παραλίες της Ελλάδας 04 Αυγούστου 2025 17:06 Το COSMOTE TELEKOM ROADSHOW ταξιδεύει ανά την Ελλάδα κάνοντας ακόμα πιο ξεχωριστή την εμπειρία του καλοκαιριού. Ξεχωριστές κινηματογραφικές βραδιές, καθώς και στιγμές χαλάρωσης και ψυχαγωγίας σε παραλίες της χώρας περιμένουν μικρούς και μεγάλους

Μαγική κινηματογραφική βραδιά από τον Δήμο Τρίπολης και την Cosmote Telecom Open Air Cinema

Με ιδιαίτερη επιτυχία και θερμή ανταπόκριση από μικρούς και μεγάλους πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Αυγούστου 2025 η υπαίθρια κινηματογραφική βραδιά που διοργάνωσε ο Δήμος Τρίπολης σε συνεργασία με τον κινητό κινηματογράφο Cosmote Telecom Open Air Cinema, στην Πλατεία Φιλικών. Η εκδήλωση προσέλκυσε πλήθος δημοτών που απόλαυσαν μια βραδιά κάτω από τα αστέρια, με ποιοτικό σινεμά και οικογενειακή

Μαγική κινηματογραφική βραδιά από τον Δήμο Τρίπολης και την Cosmote Telecom Open Air Cinema

Με ιδιαίτερη επιτυχία και θερμή ανταπόκριση από μικρούς και μεγάλους πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Αυγούστου 2025 η υπαίθρια κινηματογραφική βραδιά που διοργάνωσε ο Δήμος Τρίπολης σε συνεργασία με τον κινητό κινηματογράφο Cosmote Telecom Open Air Cinema, στην Πλατεία Φιλικών. Η εκδήλωση προσέλκυσε πλήθος δημοτών που απόλαυσαν μια βραδιά κάτω από τα αστέρια, με ποιοτικό σινεμά

Μαγική κινηματογραφική βραδιά από τον Δήμο Τρίπολης και την Cosmote Telecom Open Air Cinema

Με ιδιαίτερη επιτυχία και θερμή ανταπόκριση από μικρούς και μεγάλους πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Αυγούστου 2025 η υπαίθρια κινηματογραφική βραδιά που διοργάνωσε ο Δήμος Τρίπολης σε συνεργασία με τον κινητό κινηματογράφο Cosmote Telecom Open Air Cinema, στην Πλατεία Φιλικών. Η εκδήλωση προσέλκυσε πλήθος δημοτών που απόλαυσαν μια βραδιά κάτω από τα αστέρια, με ποιοτικό σινεμά

Δωρεάν COSMOTE TV με συνδέσεις σταθερής COSMOTE Fiber

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες Η COSMOTE TELEKOM κάνει προσφορά στους πελάτες της δωρεάν πρόσβαση στην COSMOTE TV με συνδέσεις σταθερής COSMOTE Fiber. Η γνωστή εταιρεία έχει ανεβάσει στο site της τη σχετική πληροφορία, όπου και σημειώνει την ύπαρξη του COSMOTE TV Start. Έτσι, με κάθε νέα σύνδεση COSMOTE Fiber παρέχετα

Ο Έλον Μασκ φέρνει πίσω το Vine με τη δύναμη της τεχνητής νοημοσύνης – Γνωρίστε το Grok Imagine

FORTUNE GREECE 03/08/2025, 12:12 SHARE Grok logo displayed on a smartphone with Xai and Elon Musk seen in the background,in this photo illustration. On 02 December 2023 in Brussels, Belgium. Photo: Shutterstock Ο Έλον Μασκ ενεργοποιεί τη νοσταλγία με το Grok Imagine, ένα νέο AI εργαλείο που φέρνει πίσω το Vine μέσα από έξυπνα, ηχητικά

Cosmote Telekom: Επενδύσεις τεχνολογίας και συνδεσιμότητας για τον πολιτισμό – Οικονομικός Ταχυδρόμος

Η Cosmote Telekom επενδύει στην πολιτιστική κληρονομιά της χώρας αξιοποιώντας τεχνολογίες αιχμής και τα δίκτυά της. Μεταξύ των δράσεων της εταιρείας περιλαμβάνεται η επένδυση πάνω από 3 εκατ. ευρώ, για τη συνεχή αύξηση των αρχαιολογικών χώρων όπου παρέχει δωρεάν Wi-Fi. Παράλληλα, συνεχίζει να στηρίζει τις ανασκαφές στην Κέρο και στον βυθό των Αντικυθήρων με κορυφαίες

Μπορεί κανείς να φανταστεί τον κόσμο χωρίς iPhone;

FORTUNE GREECE 01/08/2025, 20:15 SHARE The iOS 17 operating system for iPhone is seen in this illustration photo on 20 July, 2023. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto) (Photo by Jaap Arriens / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Παρά τις ανησυχίες της αγοράς για την καθυστέρηση της Apple στον αγώνα της τεχνητής νοημοσύνης, ο Τιμ

Η Meta επενδύει 72 δισ. δολάρια για το επόμενο μεγάλο τεχνολογικό στοίχημα: την υπερνοημοσύνη

FORTUNE GREECE 01/08/2025, 19:01 SHARE Η Meta προχωρά δυναμικά στην κούρσα της υπερνοημοσύνης, με τον Mark Zuckerberg να δηλώνει πως η εταιρεία έχει πλέον ό,τι χρειάζεται για να πρωταγωνιστήσει στη νέα εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης.   Η Meta θέλει να χτίσει «υπερνοημοσύνη» για όλους — και ο CEO Μαρκ Ζούκερμπεργκ δηλώνει πως ο τεχνολογικός κολοσσός

Με όλους τους αγώνες της SuperLeague η Cosmote TV – Τυπολογίες – όλα γύρω από τα media

Με το ίδιο τηλεοπτικό περιεχόμενο η Cosmote TV  και τη νέα ποδοσφαιρική σεζόν. Οι συζητήσεις με τις ομάδες ολοκληρώθηκαν και η Coasmote TV από τον Αύγουστο θα ξεκινήσει  τις μεταδόσεις του Πρωταθλήματος της  SuperLeague. Σύμφωνα με πληροφορίες η Cosmote TV  ανανέωσε τη συνεργασία της με την ΠΑΕ Παναθηναϊκός ,ενώ οι αγώνες των υπόλοιπων ομάδων ύστερα

Η COSMOTE επενδύει 3 εκατ. ευρώ για να συνδέσει το παρελθόν με το παρόν

Η COSMOTE TELEKOM αποδεικνύει στην πράξη ότι η τεχνολογία δεν αφορά μόνο το μέλλον, αλλά και τη διατήρηση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Με συνολική επένδυση άνω των 3 εκατ. ευρώ, η εταιρεία ενισχύει την πρόσβαση σε κορυφαία αρχαιολογικά μνημεία της Ελλάδας, παρέχοντας δωρεάν Wi-Fi και τεχνολογικές λύσεις αιχμής σε αρχαιολογικές αποστολές. Wi-Fi στους Σημαντικότερους Αρχαιολογικούς

Share

Έχει σημασία πού ψωνίζουμε;

Η παγκοσμιοποίηση έχει μετατρέψει τον κόσμο σε ένα παγκόσμιο χωριό. Η μεταβίβαση πληροφοριών και αγαθών και η μετακίνηση ανθρώπων δεν υπήρξαν ποτέ πιο εύκολες και γρήγορες. Δυσκολευόμαστε πλέον να φανταστούμε ότι θα πρέπει να περιμένουμε ώρες για τη λήψη ενός μηνύματος ή έναν ολόκληρο μήνα για την παραλαβή ενός προϊόντος. Σήμερα ο κόσμος είναι πιο συνδεδεμένος από ποτέ – και καθώς η πορεία αυτής της τάσης δεν φαίνεται να ανακόπτεται, η ζωή μας θα γίνεται όλο και πιο εύκολη. 

Το ηλεκτρονικό εμπόριο εισήγαγε πολλές τάσεις, δημιουργώντας θετικές εξελίξεις τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές. Η ευρύτερη γκάμα προϊόντων, η εξοικονόμηση χρόνου και οι χαμηλότερες τιμές είναι λίγα μόλις από τα οφέλη που έχουν προκύψει από την ψηφιακή αυτή επανάσταση. 

Οι καταναλωτές ανέκαθεν έβρισκαν ελκυστικά τα ποιοτικά προϊόντα που παράγονται στις χώρες τους. Το καλό ελαιόλαδο, τα μπαχαρικά και τα τυριά είναι μόνο μερικά από τα προϊόντα που με περηφάνια οι άνθρωποι χρησιμοποιούν και μοιράζονται με τον υπόλοιπο κόσμο. Και μπορεί οι άνθρωποι να νιώθουν περήφανοι για την πολιτισμική κληρονομιά τους και όλα όσα αυτή έχει να προσφέρει, όμως έχουν αρχίσει επίσης να εξερευνούν τι έχουν να προσφέρουν και άλλες αγορές, πέρα από τα δικά τους σύνορα.

Παρόλα αυτά, το ερώτημα παραμένει: σε ποιον βαθμό βλέπουμε αυτή την εξέλιξη; Άραγε ο διαδικτυακός κόσμος έχει πράγματι αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβανόμαστε και πραγματοποιούμε τις αγορές μας; Και τελικά, είναι αλήθεια ότι η παγκοσμιοποίηση έχει ενισχύσει τη στροφή μας προς τις τοπικές αγορές;

Όσο πιο κοντά στο σπίτι μας, τόσο πιο κοντά στην καρδιά μας 

Οι προτιμήσεις των καταναλωτών επηρεάζουν σημαντικά την επιλογή του  τόπου που πραγματοποιούν τις αγορές τους. Για πολλούς, τα τοπικά ηλεκτρονικά καταστήματα διαθέτουν έναν μοναδικό χαρακτήρα και μια ασύγκριτη γοητεία, αφού προσφέρουν προσωπική εξυπηρέτηση και μια αίσθηση κοινότητας. Αυτή η τάση έχει ενισχυθεί ακόμα περισσότερο από τη συνεχιζόμενη παγκοσμιοποίηση, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν μια ισορροπία ανάμεσα στην ευκολία που προσφέρουν οι παγκόσμιες αγορές και την αυθεντικότητα που χαρακτηρίζει τις τοπικές. 

49% των χρηστών του ίντερνετ στην Ελλάδα δήλωσαν ότι πραγματοποίησαν αγορές από τοπικά καταστήματα το 2023.

Οι λόγοι είναι πολλοί. Σύμφωνα με την Έκθεση Ηλεκτρονικού Εμπορίου για την Ελλάδα το 2023, οι χρήστες του ίντερνετ επιλέγουν να κάνουν τις αγορές τους από τοπικές επιχειρήσεις για τους ακόλουθους λόγους:

  • 72% τιμές
  • 39% επιλογές παράδοσης
  • 30% στήριξη μικρών/τοπικών επιχειρήσεων

Οι τιμές αποτελούν σημαντικό στοιχείο της αγοραστικής εμπειρίας. Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι τιμές παίζουν καθοριστικό ρόλο για τους Έλληνες. Σε συνδυασμό με τις ευνοϊκές επιλογές παράδοσης και με την προτίμηση των καταναλωτών να στηρίζουν μικρές/τοπικές επιχειρήσεις, οι ευκαιρίες προώθησης του τοπικού εμπορίου είναι αμέτρητες. 

Άραγε το παγκόσμιο θα καταργήσει το τοπικό;

Οι παγκόσμιες ηλεκτρονικές αγορές προσφέρουν απαράμιλλη ευκολία και ποικιλία, καθώς επιτρέπουν στους καταναλωτές να έχουν πρόσβαση σε προϊόντα από όλο τον κόσμο. Αυτή η παγκόσμια εμβέλεια έχει μεταμορφώσει την αγοραστική εμπειρία, παρέχοντας κι άλλες ευκαιρίες πέρα από τις τοπικές επιλογές. 

Σύμφωνα με τα ερευνητικά δεδομένα της Έκθεσης Ηλεκτρονικού Εμπορίου για την Ελλάδα το 2023, οι άνθρωποι δείχνουν ολοένα μεγαλύτερο ενδιαφέρον για τις ευκαιρίες που υπάρχουν πέρα από τα σύνορά τους. 

51% των χρηστών του ίντερνετ στην Ελλάδα δήλωσαν ότι πραγματοποίησαν κάποια ηλεκτρονική αγορά από ξένο ιστότοπο τις τελευταίες 28 ημέρες του 2023.

Το ευρύ φάσμα των χωρών από όπου μπορούν να ψωνίσουν οι καταναλωτές καθιστά ακόμα πιο ελκυστικές τις ηλεκτρονικές αγορές παγκόσμιας κλίμακας. Τα επεκτεινόμενα παγκόσμια marketplaces, όπως το Amazon και το eBay, έχουν διευκολύνει αυτή τη μετάβαση, προσφέροντας στους καταναλωτές κάτι ιδιαίτερα ελκυστικό: ευκολία και άνεση. Οι περισσότεροι καταναλωτές θεωρούν σημαντικό πλεονέκτημα τη δυνατότητα πρόσβασης σε ποικιλία επιλογών, σε συνδυασμό με την εύρεση καλύτερων τιμών.

Σύμφωνα με τα πορίσματα της Έκθεσης Ηλεκτρονικού Εμπορίου για την Ελλάδα το 2023, το 52% των χρηστών του ίντερνετ δήλωσαν ότι η μεγάλη γκάμα προϊόντων αποτελεί βασικό πλεονέκτημα. Υπάρχουν ακόμα ορισμένοι που προβληματίζονται σχετικά με συγκεκριμένα ζητήματα: 42% των καταναλωτών ανησυχούν για την ποιότητα των προϊόντων, εκφράζοντας ενδοιασμούς ή θεωρώντας πως πρόκειται για μειονέκτημα.

Πώς μπορεί ο τοπικός χαρακτήρας να κατακτήσει τον κόσμο

Παρόλο που οι παγκόσμιες ηλεκτρονικές αγορές εξασφαλίζουν πολλά οφέλη, η προώθηση των τοπικών ηλεκτρονικών αγορών μπορεί να ενισχύσει σημαντικά τους δεσμούς της κοινότητας, να στηρίξει τις τοπικές οικονομίες και να προσφέρει μοναδική αξία στους καταναλωτές. Ακολουθούν ορισμένες στρατηγικής σημασίας συστάσεις για την αύξηση της απήχησης και της εμβέλειας των τοπικών ηλεκτρονικών καταστημάτων:

  • Ανάδειξη του Τοπικού Οφέλους

Τα τοπικά ηλεκτρονικά καταστήματα μπορούν να τονίσουν τα μοναδικά χαρακτηριστικά των προϊόντων τους και τα πλεονεκτήματα της στήριξης των τοπικών επιχειρήσεων. Η ανάδειξη χαρακτηριστικών προϊόντων της εκάστοτε περιοχής, όπως χειροτεχνήματα, τοπικές σπεσιαλιτέ και προϊόντα τοπικής παραγωγής είναι ένα κυρίαρχο παράδειγμα αυτού. Η βιωσιμότητα παίζει επίσης πρωτεύοντα ρόλο, γι’ αυτό είναι σημαντικό να προβάλλονται τα περιβαλλοντικά οφέλη των τοπικών αγορών – για παράδειγμα, η μείωση του ενεργειακού αποτυπώματος, καθώς απαιτείται η κάλυψη μικρότερων αποστάσεων για την αποστολή, και η στήριξη των βιώσιμων τοπικών πρακτικών.

 

  • Βελτίωση της Εμπειρίας του Πελάτη

Η παροχή μιας καλύτερης εμπειρίας για τον πελάτη μπορεί να αναδείξει τα τοπικά ηλεκτρονικά καταστήματα – οι εξατομικευμένες συστάσεις και ένα σύστημα εξυπηρέτησης με γρήγορη ανταπόκριση μπορούν να αποτελέσουν ένα παράδειγμα αυτού, μαζί με πρακτικές επιλογές παράδοσης ή παραλαβής, όπως αυθημερόν παράδοση, παραλαβή στο πεζοδρόμιο και τοπικές υπηρεσίες ταχυμεταφορών.

  • Σύσφιξη των Δεσμών με την Κοινότητα

Η δημιουργία ισχυρών δεσμών με την κοινότητα μπορεί να δώσει ώθηση στις τοπικές ηλεκτρονικές αγορές. Σε αυτό το πλαίσιο κινείται η αξιοποίηση των πλατφορμών κοινωνικής δικτύωσης για άμεση επικοινωνία με τους καταναλωτές της περιοχής, την ανάδειξη των  ιστοριών των προϊόντων και την προβολή τοπικών εκδηλώσεων. Επιπλέον αυτών, η διοργάνωση εκδηλώσεων, η δημιουργία pop-up καταστημάτων και οι εποχιακές προσφορές, αποτελούν ορισμένες ακόμη εναλλακτικές για την προσέλκυση καταναλωτών στα τοπικά ηλεκτρονικά καταστήματα και την ενίσχυση της αναγνωρισιμότητας των επιχειρήσεων.

Εξισορρόπηση παγκόσμιου και τοπικού

Η εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου έχει αλλάξει ριζικά την καταναλωτική συμπεριφορά. Οι παγκόσμιες ηλεκτρονικές αγορές προσφέρουν ασύγκριτη ευκολία και ποικιλία, όμως τα τοπικά ηλεκτρονικά καταστήματα διατηρούν ακόμα τη μοναδική γοητεία και αξία τους. Για την επιτυχία μιας επιχείρησης, είναι απαραίτητο να γίνει κατανοητή η δυναμική ανάμεσα στις τοπικές και τις παγκόσμιες αγοραστικές συμπεριφορές. Με αυτό τον τρόπο, θα μπορέσουν να ικανοποιηθούν οι ποικίλες προτιμήσεις των καταναλωτών, με παράλληλη ενίσχυση της παρουσίας της ίδιας της επιχείρησης στην αγορά.

Παρόλο που σήμερα όλος ο κόσμος έχει γίνει μια «γειτονιά», ποτέ άλλοτε δεν ήταν τόσο σημαντικό να αναδειχθούν τα τοπικά προϊόντα και να προωθηθούν τα μοναδικά οφέλη που εξασφαλίζουν οι αγορές μέσα στα όρια της κοινότητας. Υιοθετώντας αυτές τις στρατηγικές, οι επιχειρήσεις μπορούν να δημιουργήσουν ένα πιο ισορροπημένο και βιώσιμο αγοραστικό οικοσύστημα που θα καλύπτει τις ποικίλες ανάγκες των καταναλωτών.