Οι γενιές Gen Z και Millennial παραμένουν πιστές στις αξίες τους σ’ έναν ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο, σύμφωνα με τη φετινή έρευνα της Deloitte «2024 Gen Z and Millennial»

Related

Καλά νέα φέρνει το iOS 18.1 developer beta 4 για τις κάμερες των iPhone 15 Pro/15Pro Max

Τα τυπικά χαρακτηριστικά του iOS 18 δείχνου να αρέσουν στο κοινό της Apple και μην ξεχνάμε πως στο νέο software περιλαμβάνονται πολλές διασκεδαστικές νέες επιλογές προσαρμογής για την “Αρχική Οθόνη” και το “Κέντρο Ελέγχου. Όμως τίποτα δεν σταματά, η σταθερή έκδοση του iOS 18 κυκλοφόρησε μόλις εχθές όμως η εταιρεία συνεχίζει να εργάζεται στις εκδόσεις beta. Μόλις…

Έναρξη του 7ου ετήσιου κύκλου Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Ρομποτικής στον Δήμο Αριστοτέλη με την υποστήριξη της Ελληνικός Χρυσός!

Για 7η συνεχόμενη χρονιά ξεκινά το επιτυχημένο πρόγραμμα “Μικροί Επιστήμονες στο Δήμο Αριστοτέλη”, που έχει σχεδιαστεί από την εκπαιδευτική ομάδα της Eduact, σε συνεργασία με την Ελληνικός Χρυσός. Αυτή η καινοτόμα πρωτοβουλία δίνει την ευκαιρία στους μαθητές του Δήμου Αριστοτέλη να παρακολουθήσουν εργαστήρια Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και S.T.E.A.M (Science, Technology, Robotics, Engineering, Arts, Mathematics), σε ειδικά…

Τόσο το νέο OPPO Find X8 όσο και το Xiaomi διαθέτουν “MagSafe”

Ενώ ξέρουμε πως εδώ και αρκετό καιρό υπάρχει στα Android smartphones η δυνατότητα υποστήριξης ασύρματης φόρτισης, την ίδια στιγμή αντιλαμβανόμαστε πως υπάρχουν ακόμη σημαντικά περιθώρια βελτίωσης. Σε αντίθεση με τα iPhone, οι ναυαρχίδες στην αγορά των Android συσκευών συχνά δεν διαθέτουν τους κατάλληλος μαγνήτες για τη σωστή ευθυγράμμιση των πηνίων φόρτισης, κάτι που θα βοηθούσε…

Η Befon βραβεύτηκε για την συνεργασία της με την Elpedison

Με μεγάλη επιτυχία ολοκληρώθηκε το συνέδριο {Re} Think Digital: Growth Convergence, το οποίο πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο της 88ης Διεθνούς Έκθεσης Θεσσαλονίκης.  Κατά τη διάρκεια της διοργάνωσης, η Befon, εταιρεία του Ομίλου Botsas Group of Companies, βραβεύτηκε ως “Best Franchise Leader” για την καινοτόμο της προσέγγιση στη συνολική διαχείριση και ανάπτυξη του πανελλαδικού δικτύου καταστημάτων της…

Ο έξυπνος οικιακός βοηθός της LG κέρδισε τις εντυπώσεις στην ΙFA 2024

Η LG Electronics (LG) παρουσίασε στην IFA 2024 τον έξυπνο οικιακό βοηθό με τεχνητή νοημοσύνη, ο οποίος κινείται ελεύθερα μέσα στο χώρο, ενώ παράλληλα συνδέεται και ελέγχει έξυπνες οικιακές συσκευές. Επίσης, μπορεί να εκφράζει μέχρι και συναισθήματα μέσω της οθόνης του, όπως να χαμογελάει ή να κλείνει και το μάτι. Ο έξυπνος οικιακός βοηθός της…

Η Samsung Electronics διακρίθηκε στα International Design Excellence Awards 2024

Η Samsung Electronics Co., Ltd. διακρίθηκε για την υψηλή ποιότητα σχεδιασμού των προϊόντων της στα διεθνή βραβεία σχεδιασμού “International Design Excellence Awards” 2024 (IDEA). Η εταιρεία έλαβε δύο χρυσά, ένα ασημένιο και δύο χάλκινα βραβεία, ενώ ακόμη 40 προϊόντα διακρίθηκαν με υποψηφιότητες. Τα IDEA, από τα πιο αναγνωρισμένα βραβεία σχεδιασμού στον κόσμο, διοργανώνονται από την…

ΕΠΑΦΟΣ: 10131 – Διευρύνονται οι δυνατότητες υποστήριξης των εκπαιδευτικών στα νέα ψηφιακά εργαλεία

Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της η παράδοση και εγκατάσταση των 36.000 διαδραστικών συστημάτων και των  80.000 κιτ ρομποτικού εξοπλισμού στα δημόσια σχολεία της χώρας. Προκειμένου να αξιοποιηθούν πλήρως αυτές οι νέες τεχνολογίες, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΑΙΘΑ) έχει δημιουργήσει ένα Κέντρο Υποστήριξης για όλους τους εκπαιδευτικούς των δημόσιων…

Ο ΟΤΕ στο διεθνή δείκτη FTSE4Good για 16η συνεχή χρονιά

Ο ΟΤΕ συμπεριλαμβάνεται για 16η συνεχή χρονιά στο διεθνή δείκτη βιώσιμης ανάπτυξης FTSE4Good Emerging, με σταθερά υψηλές επιδόσεις ESG. Σε συνέχεια αξιολόγησης από την FTSE Russel κατατάχθηκε για το 2024 στο 5% των εταιρειών τηλεπικοινωνιών με την υψηλότερη βαθμολογία, ξεπερνώντας σταθερά τον Μ.Ο των αντίστοιχων βαθμολογιών ανά πυλώνα ESG. Ο FTSE4Good Emerging περιλαμβάνει 713 κορυφαίες…

Πότε το power bank μπορεί να εκραγεί μέσα στο αεροπλάνο – Ηλεκτρολόγος μηχανικός εξηγεί στο newsit.gr

Η υπερθέρμανση, οι μεταβολές της ατμοσφαιρικής πίεσης του χώρου αλλά και η ποιότητα κατασκευής των power bank, αποτελούν ίσως τις βασικότερες αιτίες που μπορεί να το μετατρέψουν σε μια μικρή… βόμβα η οποία εκρήγνυται, ακόμη και μέσα στο αεροπλάνο, προκαλώντας πανικό αλλά και τραυματισμούς στους ιδιοκτήτες τους κι όχι μόνο. Η συσκευή που χρησιμοποιείται κυρίως…

Συνεχίζει δυναμικά η πρωτοβουλία «R U AI?» του ΣΕΒ για την ενδυνάμωση επιχειρήσεων και εργαζομένων στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ)

Σε έναν κόσμο που αλλάζει από την επίδραση των νέων τεχνολογιών με αιχμή του δόρατος την τεχνητή νοημοσύνη, ο ΣΕΒ ξεδιπλώνει μια σειρά δράσεων για την ενημέρωση και ενδυνάμωση επιχειρήσεων, εργαζομένων και νέων αποφοίτων με στόχο την ωφέλιμη και ασφαλή προσαρμογή, αξιοποίηση και ανάπτυξη λύσεων Τεχνητής Νοημοσύνης.  Η πρωτοβουλία του ΣΕΒ R U AI?  βοηθάει…

Μικρότερο το πάχος της κάμερας του Galaxy S25 Ultra έναντι του iPhone 16 Pro Max

Πρόσβαση σχεδόν παντού έχει κάθε φορά ο διάστημος tipster @Ice Universe και τώρα βασισμένος σε νέες του πηγές, αποκαλύπτει ότι το Apple iPhone 16 Pro Max θα έχει σημαντικά πιο παχύ εξόγκωμα στην περιοχή της πίσω κάμερας σε σύγκριση με το επερχόμενο Samsung Galaxy S25 Ultra. Η μονάδα κάμερας του iPhone 16 Pro Max προεξέχει 4,3 χιλιοστά,…

Το κόστος των κυβερνοεπιθέσεων: Πώς μία παραβίαση μπορεί να βουλιάξει την επιχείρησή σας

Στον σημερινό διασυνδεδεμένο κόσμο, οι κυβερνοεπιθέσεις είναι πιο συχνές και πιο επικίνδυνες από ποτέ. Οι επιχειρήσεις, ανεξάρτητα από το μέγεθος ή τον κλάδο τους, αποτελούν κύριους στόχους για τους εγκληματίες του κυβερνοχώρου. Αυτές οι επιθέσεις μπορούν να προκαλέσουν εκτεταμένες ζημιές και να δημιουργήσουν μακροχρόνιες συνέπειες. Η Kaspersky αναλύει τον αντίκτυπο των ψηφιακών επιθέσεων στις επιχειρήσεις…

Οι αθλητικές μεταδόσεις της Τετάρτης

Οι αναμετρήσεις για τη League Phase του Champions League ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα των αθλητικών μεταδόσεων της ημέρας. Αναλυτικά τοπρόγραμμα: 03:30 COSMOTE SPORT 3 HD Κόλο Κόλο – Ρίβερ Πλέιτ Copa Libertadores 08:00 COSMOTE SPORT 6 HD Άνταμ Γουόλτον – Λούκας Κλάιν ATP 250 Τουρνουά Τσεγκντού 10:00 COSMOTE SPORT 6 HD Τάρο Ντάνιελ – Λορέντζο Σόνεγκο…

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας

Αναλυτικά: 08:00 Ανταμ Γουόλτον – Λούκας Κλάιν (Z)ATP 250 2024Cosmote Sport6 10:00 Τένις: WTA 500 2024 (Ζ)Κορέα, 2η ΜέραNovasports6HD 10:00 Τάρο Ντάνιελ – Λορέντζο Σόνεγκο (Z)ATP 250 2024Cosmote Sport6 16:00 Ποδηλασία: Γύρος του Λουξεμβούργου1o ετάπ (Z)Novasports Extra3 17:00 Μάντσεστερ Σίτι Κ19 – Ιντερ Κ19 (Z)UEFA Youth League 2024-25Cosmote Sport2 17:50 Ποδηλασία: Γκραν Πριν ΒαλονίαςΑθλητική εκπομπή…

Το πρόγραμμα Vodafone Posidonia στην έκθεση Art Athina

Tο πρόγραμμα Vodafone Posidonia του Ιδρύματος Vodafone προσκαλεί μικρούς και μεγάλους να περιηγηθούν σε έναν μαγικό υδάτινο κόσμο και να γνωρίσουν τον θησαυρό των πολύτιμων υποθαλάσσιων οικοσυστημάτων της Ποσειδωνίας, στο πλαίσιο της Art Athina, της μεγαλύτερης ετήσιας εικαστικής διοργάνωσης στην Ελλάδα. Η φετινή Art Athina θα πραγματοποιηθεί από τις 19 έως τις 23 Σεπτεμβρίου στο…

Share

Η έρευνα «2024 Gen Z και Millennial» της Deloitte, που διανύει το 13ο έτος της, εκπονήθηκε με σχεδόν 23.000 συμμετέχοντες από 44 χώρες (300 εξ’ αυτών από την Ελλάδα), και μελετά τις συνθήκες που διαμορφώνουν τον εργασιακό χώρο και τις κοινωνικές εμπειρίες αυτών των γενεών παγκοσμίως. 

«Η φετινή έρευνα αναδεικνύει δύο γενιές που παλεύουν με την οικονομική ανασφάλεια, τα υψηλά επίπεδα άγχους και τις αυξανόμενες κλιματικές ανησυχίες. Εξετάζει επίσης πώς η ταχέως εξελισσόμενη τεχνολογία, όπως το GenAI, θα επηρεάσει τις θέσεις εργασίας και τις μακροπρόθεσμες αποφάσεις για τη σταδιοδρομία τους», αναφέρει η Elizabeth Faber, Global Chief People & Purpose Officer της Deloitte. «Βλέπουν όμως λόγους αισιοδοξίας για το επόμενο έτος και συνεχίζουν να πιέζουν για τις αλλαγές που θέλουν να δουν στον εργασιακό χώρο και την κοινωνία ευρύτερα».

«Τα ελληνικά δεδομένα της έρευνας επισημαίνουν πως οι Gen Ζs και οι millennials, κατά συντριπτική πλειοψηφία (εννέα στους δέκα), ζητούν η εργασία τους να υπηρετεί κάποιο σκοπό με τον οποίο να συντάσσονται. Είναι πιο αγχωμένοι συγκριτικά με τον παγκόσμιο μέσο όρο (53% για την Ελλάδα Vs 50% παγκοσμίως για τους GenZs και 41% για την Ελλάδα Vs 35% παγκοσμίως για τους millennials) και γι’ αυτό αναζητούν οι χώροι εργασίας να ευνοούν την καλύτερη ψυχική υγεία και να προσφέρουν ευελιξία, αλλά και ευκαιρίες για μάθηση και εξέλιξη στην καριέρα τους», δήλωσε η Ανάλια Κόκκορη, Audit Partner και People & Purpose Leader της Deloitte Ελλάδoς. «Οι εργοδότες που προσπαθούν να υλοποιήσουν τα παραπάνω, θα έχουν ένα πιο ικανοποιημένο, παραγωγικό, αφοσιωμένο και ευέλικτο εργατικό δυναμικό, το οποίο θα είναι καλύτερα προετοιμασμένο να προσαρμοστεί σε έναν κόσμο που μεταμορφώνεται με ταχείς ρυθμούς».

Η οικονομική αισιοδοξία αυξάνεται παρά τις συνεχιζόμενες οικονομικές ανησυχίες

Για τρίτη συνεχή χρονιά, το κόστος ζωής αποτελεί την κύρια ανησυχία της Gen Z και των millennials. Ειδικά για την Ελλάδα, οι Gen Zs κατά 40% αλλά και οι millennials κατά 48% κατατάσσουν το κόστος διαβίωσης στην πρώτη θέση των ανησυχιών τους. Παγκοσμίως, περίπου έξι στους δέκα Gen Zs (56%) και millennials (55%) ζουν μήνα με τον μήνα – πέντε μονάδες παραπάνω για τους Gen Zs συγκριτικά με πέρυσι και αντίστοιχα τρεις μονάδες παραπάνω για τους millennials, ενώ περίπου τρεις στους δέκα δηλώνουν ότι δεν αισθάνονται οικονομικά ασφαλείς. 

Ωστόσο, υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία ότι οι συνθήκες μπορεί να βελτιωθούν. Λίγο λιγότερο από το ένα τρίτο της Gen Ζ και των millennials πιστεύουν ότι η οικονομική κατάσταση στις χώρες τους θα βελτιωθεί κατά το επόμενο έτος – το υψηλότερο ποσοστό από το 2020 όπως καταγράφηκε στην έρευνα για τους millennials, η οποία διεξήχθη λίγο πριν από την έναρξη της πανδημίας COVID-19.Σχεδόν οι μισοί από τους Gen Zs (48%) και τέσσερις στους δέκα millennials (40%) αναμένουν ότι η προσωπική τους οικονομική κατάσταση θα βελτιωθεί κατά το επόμενο έτος.

Ο σκοπός είναι το «κλειδί» για την ικανοποίηση από την εργασία

Ο σκοπός είναι το «κλειδί» για την ικανοποίηση και την ευημερία στον εργασιακό χώρο, σύμφωνα με σχεδόν εννέα στους δέκα Gen Zs (86%) και millennials (89%) τόσο παγκοσμίως όσο και στην Ελλάδα. Ολοένα και περισσότερο, αυτές οι γενιές είναι πρόθυμες να απορρίψουν projects και εργοδότες βασιζόμενοι στην προσωπική τους ηθική ή τις πεποιθήσεις τους – οι μισοί από τους Gen Zs (50%) και λίγο περισσότεροι από τέσσερις στους δέκα millennials (43%) δηλώνουν ότι το έχουν ήδη κάνει. Σχεδόν άλλοι τόσοι (44% των Gen Zs και 40% των millennials) δήλωσαν ότι έχουν απορρίψει εργοδότες. Οι λόγοι για την απόρριψη ενός εργοδότη ή μιας εργασίας περιλαμβάνουν παράγοντες όπως η αρνητική περιβαλλοντική επίδραση ή η συμβολή στην ανισότητα μέσω μη συμπεριληπτικών πρακτικών, καθώς και πιο προσωπικούς παράγοντες, όπως η έλλειψη υποστήριξης για την ψυχική ευημερία των εργαζομένων και η ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Στην Ελλάδα, οι Gen Zs παρουσιάζονται λίγο πιο επικριτικοί αναφορικά με το πώς αξιολογούν τη σύμπλευση των αξιών τους με αυτή του οργανισμού στον οποίο εργάζονται Μόνο το 64% δηλώνει ότι είναι κάπως/ πολύ ικανοποιημένο, δέκα ποσοστιαίες μονάδες δηλαδή κάτω από τους millennials και επτά μονάδες κάτω συγκριτικά με τους Gen Zs παγκοσμίως. 

Οι επιχειρήσεις έχουν την ευκαιρία και την απαραίτητη επιρροή για να προωθήσουν δράσεις για το κλίμα

Η προστασία του περιβάλλοντος είναι η κοινωνική πρόκληση στην οποία η Gen Z και οι millennials θεωρούν ότι οι επιχειρήσεις έχουν τη μεγαλύτερη ευκαιρία και την απαραίτητη επιρροή για να πραγματοποιήσουν κάποια αλλαγή. Περίπου έξι στους δέκα Gen Zs (62% παγκοσμίως και 64% για την Ελλάδα) και millennials (59% παγκοσμίως και 55% για την Ελλάδα) αναφέρουν ότι αισθάνονται άγχος ή ανησυχία τον τελευταίο μήνα για την κλιματική αλλαγή. Είναι χαρακτηριστικό ότι οι Gen Zs και millennials χρησιμοποιούν τις αποφάσεις τους για τη σταδιοδρομία αλλά και την καταναλωτική τους συμπεριφορά για να πιέσουν για δράσεις προς αυτή την κατεύθυνση. 

Περίπου οι μισοί από τους Gen Zs (54% παγκοσμίως και 45% για την Ελλάδα) και τους millennials (48% παγκοσμίως και 41% για την Ελλάδα) δηλώνουν ότι οι ίδιοι και οι συνάδελφοί τους ασκούν πίεση στους εργοδότες τους να αναλάβουν δράση για την κλιματική αλλαγή, τάση που αυξάνεται σταθερά τα τελευταία χρόνια. Και δύο στους δέκα Gen Zs (20%) και millennials (19%) έχουν ήδη αλλάξει δουλειά ή κλάδο λόγω περιβαλλοντικών ανησυχιών, ενώ ένα άλλο τέταρτο σχεδιάζει να το κάνει στο μέλλον. Ειδικά για την Ελλάδα, 17% τόσο των Gen Zs όσο και των millennials δήλωσαν ότι έχουν είτε σταματήσει είτε περιορίσει την αλληλεπίδρασή τους με μια εταιρεία της οποίας τα προϊόντα ή οι υπηρεσίες έχουν αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. 

Ως καταναλωτές, περίπου τα δύο τρίτα της Gen Z (64%) και των millennials (63%) είναι πρόθυμοι να πληρώσουν περισσότερο για να αγοράσουν περιβαλλοντικά βιώσιμα προϊόντα ή υπηρεσίες. Και πολλοί αναλαμβάνουν προσωπικές δράσεις ή σχεδιάζουν να το κάνουν στο μέλλον, όπως η αποφυγή του fast fashion, η μείωση των αεροπορικών ταξιδιών, η χορτοφαγική ή vegan διατροφή ή η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.

Το GenAI δημιουργεί αβεβαιότητα και επηρεάζει τις αποφάσεις για τη σταδιοδρομία, αλλά η θετική αντίληψη γι’ αυτό αυξάνεται σε μεγάλο βαθμό με τη συχνή χρήση του

Οι Gen Zs και οι millennials πιστεύουν ότι το GenAI θα έχει σημαντικό αντίκτυπο στην επαγγελματική τους πορεία και τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται. Σχεδόν έξι στους δέκα Gen Zs (59%) και λίγο περισσότεροι από τους μισούς millennials (52%) πιστεύουν ότι η επικράτηση του GenAI θα τους κάνει να αναζητήσουν ευκαιρίες εργασίας που είναι λιγότερο ευάλωτες στην αυτοματοποίηση, όπως τα εξειδικευμένα επαγγέλματα ή η χειρωνακτική εργασία. Για την Ελλάδα, 45% των Gen Zs και 31% των millennials θεωρούν ότι το GenAI θα βελτιώσει κάπως ή αρκετά το πώς εργάζονται μέσα στους επόμενους 12 μήνες. 

Η αβεβαιότητα είναι το κορυφαίο συναίσθημα που δηλώνουν ότι νιώθουν οι Gen Zs και οι millennials όταν σκέφτονται το GenAI. Η έρευνα διαπιστώνει επίσης ότι ιδίως οι γυναίκες εκφράζουν μεγαλύτερη αβεβαιότητα για το GenAI από ό,τι οι άνδρες και είναι λιγότερο πιθανό να αισθάνονται άνετα να το συμπεριλάβουν στην εργασία τους. Η έλλειψη εξοικείωσης μπορεί να επιτείνει τα συναισθήματα αβεβαιότητας. Οι Gen Zs και οι millennials που χρησιμοποιούν το GenAI στην εργασία τους συνεχώς ή πολύ συχνά είναι πιο πιθανό να αισθάνονται εμπιστοσύνη και ενθουσιασμό, παρά αβεβαιότητα. Είναι επίσης πιο πιθανό να πιστεύουν ότι το GenAI θα απελευθερώσει το χρόνο τους, θα βελτιώσει τον τρόπο εργασίας τους και θα βελτιώσει την ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής. Αλλά, αντίθετα με τα παραπάνω, οι συχνοί χρήστες του GenAI είναι επίσης ακόμη πιο πιθανό να έχουν ορισμένες συγκεκριμένες ανησυχίες, όπως η πεποίθηση ότι η αυτοματοποίηση με βάση το GenAI θα καταργήσει θέσεις εργασίας και θα δυσκολέψει την είσοδο των νέων στο εργατικό δυναμικό.

Ως απάντηση σε αυτού του είδους τις ανησυχίες, και οι δύο γενιές επικεντρώνονται στην επανεκπαίδευση και την κατάρτιση. Ωστόσο, μόνο οι μισοί περίπου από τους Gen Zs (51%) και τους millennials (45%) αναφέρουν ότι ο εργοδότης τους εκπαιδεύει επαρκώς σχετικά με τις δυνατότητες, τα οφέλη και την αξία του GenAI.

Η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα

Η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής παραμένει η βασική προτεραιότητα τόσο για τους Gen Zs όσο και για τους millennials κατά την επιλογή εργοδότη. Η ικανότητα διατήρησης μιας θετικής ισορροπίας μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής είναι επίσης αυτό που θαυμάζουν κυρίως στους συνομηλίκους τους, πολύ περισσότερο από άλλους παραδοσιακούς δείκτες επιτυχίας, όπως ο τίτλος εργασίας και τα υλικά αγαθά. Ωστόσο, πολλοί δεν επιτυγχάνουν την ισορροπία που επιδιώκουν. Περίπου το ένα τρίτο των ερωτηθέντων που νιώθουν τακτικά άγχος ή στρες δηλώνουν ότι η δουλειά τους και η ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής συμβάλλουν πολύ στα επίπεδα άγχους τους, με σημαντική αιτία τις πολλές ώρες εργασίας (51% και των δύο γενεών) και την έλλειψη ελέγχου για τον τρόπο ή τον τόπο εργασίας τους (44%).

Το τελευταίο έτος παρατηρήθηκε στροφή προς την εργασία στο γραφείο, με σχεδόν τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων να δηλώνουν ότι οι εργοδότες τους εφάρμοσαν πρόσφατα εντολή επιστροφής στο γραφείο, είτε επαναφέροντας τους ανθρώπους πλήρως στον χώρο εργασίας, είτε προχωρώντας σε ένα υβριδικό μοντέλο. Αυτές οι εντολές έχουν αποφέρει ανάμεικτα αποτελέσματα, με ορισμένους να αναφέρουν οφέλη όπως η αυξημένη συμμετοχή, η επικοινωνιακή σύνδεση και η συνεργασία, ενώ άλλοι βιώνουν αυξημένο άγχος και μειωμένη παραγωγικότητα.

Παρά τη φετινή μείωση, το άγχος και το στίγμα της ψυχικής υγείας στον χώρο εργασίας παραμένουν

Τα επίπεδα άγχους και η ψυχική υγεία εξακολουθούν να αποτελούν πηγή ανησυχίας, αν και φέτος υπάρχουν κάποια σημάδια βελτίωσης. Μόνο οι μισοί περίπου από τους ερωτηθέντες αξιολογούν την ψυχική τους υγεία ως καλή ή εξαιρετικά καλή. Και έως και τέσσερις στους δέκα Gen Zs (40%) και millennials (35%) δηλώνουν ότι αισθάνονται αγχωμένοι συνεχώς ή τον περισσότερο χρόνο (από 46% και 39% το 2023). Παρόλο που η εργασία αποτελεί μεγάλο παράγοντα αυτής της ανησυχίας, οι ερωτηθέντες ορίζουν ως κυριότερους παράγοντες άγχους τα οικονομικά τους, αλλά και την υγεία και την ευημερία της οικογένειάς τους. 

Οι εργοδότες σημειώνουν κάποια πρόοδο όσον αφορά τη βελτίωση της ψυχικής υγείας στον χώρο εργασίας, αλλά υπάρχουν ακόμη πολλά περιθώρια βελτίωσης όσον αφορά τη δυνατότητα ανοιχτής  συζήτησης γι’ αυτό το θέμα. 

Σχεδόν τρεις στους δέκα Gen Zs και millennials ανησυχούν ότι ο προϊστάμενός τους θα έκανε διάκριση εις βάρος τους αν ανέφεραν το άγχος ή άλλες ανησυχίες για την ψυχική υγεία, και περίπου τρεις στους δέκα δεν πιστεύουν ότι τα ανώτατα στελέχη δίνουν προτεραιότητα στην ψυχική υγεία στον εργασιακό χώρο. Τα ποσοστά αυτά είναι δε πιο αυξημένα για την Ελλάδα (37% έναντι 26% παγκοσμίως για τους Gen Zs και 53% έναντι 32% για τους millennials). 

Μεθοδολογία

Η έρευνα Deloitte «Global 2024 Gen Z και Millennial Survey» αντανακλά τις απαντήσεις 14.468 ατόμων Gen Zs και 8.373 millennials (συνολικά 22.841 ερωτηθέντες), από 44 χώρες της Βόρειας Αμερικής, της Λατινικής Αμερικής, της Δυτικής Ευρώπης, της Ανατολικής Ευρώπης, της Μέσης Ανατολής, της Αφρικής και της Ασίας-Ειρηνικού. Η έρευνα διεξήχθη με τη χρήση διαδικτυακής συνέντευξης, τύπου αυτοσυμπλήρωσης. Η έρευνα πεδίου ολοκληρώθηκε μεταξύ 24 Νοεμβρίου 2023 και 11 Μαρτίου 2024. Η έκθεση περιλαμβάνει αποσπάσματα από τους ερωτηθέντες που παρείχαν απαντήσεις σε ερωτήσεις ανοικτού τύπου στην κύρια έρευνα. Αυτές οι απαντήσεις αποδίδονται στους ερωτηθέντες ανά ηλικία, φύλο και τοποθεσία. Όπως ορίζεται στη μελέτη, οι ερωτηθέντες της γενιάς Z γεννήθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου 1995 και Δεκεμβρίου 2005 και οι ερωτηθέντες millennials γεννήθηκαν μεταξύ Ιανουαρίου 1983 και Δεκεμβρίου 1994.

Για να μάθετε περισσότερα για τα ευρήματα της έρευνας «Global 2024 Gen Z and Millennial Survey and the Mental Health Deep Dive» της Deloitte μπορείτε να επισκεφθείτε το ακόλουθο link: www.deloitte.com/genzmillennialsurvey.