Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις, Ψηφιακή Ωριμότητα & Στοιχεία από την Έρευνα ELTRUN-COSMOTE για το 2024

Related

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του κλάδου των τηλεπικοινωνιών; Η αποτυχία αξιοποίησης του 5G

Καθώς η χορωδία χιλιάδων εταιρειών που επαινούν τα τελευταία...

Θα παντρευόσουν ένα ρομπότ; Το 80% της Gen Z λέει «ναι»

FORTUNE GREECE 05/07/2025, 19:00 SHARE Η νέα γενιά στρέφεται σε ψηφιακούς συντρόφους, με 8 στους 10 Gen Z να δηλώνουν πως θα έκαναν σχέση – ακόμη και γάμο – με τεχνητή νοημοσύνη. Το 80% των εκπροσώπων της Generation Z δηλώνει πως θα παντρευόταν μια τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας chatbots Joi AI. Επιπλέον

Μακριά από τα κινητά πιο κοντά στη μάθηση – Τι δείχνει νέα έρευνα σε 317 σχολεία

Νέα μελέτη δείχνει ότι η απαγόρευση κινητών τηλεφώνων στα...

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της η COSMOTE TELEKOM .   Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε

Η Meta στηρίζει την Ελλάδα – Πράσινο φως για ενιαία ψηφιακή ηλικία ενηλικίωσης

Η Meta, μητρική των Facebook και Instagram, δηλώνει επίσημα τη στήριξή της στην ελληνική πρόταση για καθιέρωση ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.           Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της

Η Meta υπέρ του ελληνικού σχεδίου για την καθιέρωση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης

Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της ανακοίνωσε ότι στηρίζει αυτές τις προτάσεις. Στο non-paper που παρουσίασε πρόσφατα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, για την προστασία των ανηλίκων από τον εθισμό στο διαδίκτυο, το

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα Newsroom ακρόαση άρθρου ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ Όλοι οι δικαιούχοι συνδρομητές ενημερώνονται για την ενεργοποίηση των δωρεάν πακέτων μέσω γραπτών μηνυμάτων (SMS) Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης

Η Apple κάνει εκατομμυριούχο όποιον «σπάσει» το iPhone σου

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 18:45 SHARE epa11615092 A customer checks the new iPhone 16 model before buying at an Apple Store in Bangkok, Thailand, 20 September 2024. According to Apple Inc, the new iPhone 16 features Apple Intelligence - the new platform for artificial intelligence (AI) capability, larger display sizes, new creative capabilities as well as

Νέα πιστοποίηση ISO για το Cosmote eValue

Η Cosmote eValue, μέλος του ομίλου ΟΤΕ, είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που λαμβάνει την πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 για Customer Contact Centers, από την TÜV Nord Ελλάδας, όπως επισημαίνει σχετική ανακοίνωση. Σημειώνεται ότι είναι η 14η πιστοποίηση ISO που λαμβάνει η Cosmote eValue (διαθέτει μεταξύ άλλων τα ISO 9001, ISO 27701, ISO 27001, ISO

Δωρεάν μαθήματα τεχνολογίας για 65+ και ΑμεΑ – Όλες οι λεπτομέρειες του νέου προγράμματος

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 16:15 SHARE Με στόχο την ενίσχυση της ψηφιακής ισότητας, ξεκινά πιλοτικό πρόγραμμα εκπαίδευσης για 6.400 ηλικιωμένους και άτομα με αναπηρία, μέσω του «Ελλάδα 2.0». Πιλοτικό πρόγραμμα για την ψηφιακή ενδυνάμωση 3.600 ατόμων ηλικίας άνω των 65 και 2.800 ατόμων με αναπηρία, συνολικής δημόσιας δαπάνης 6,8 εκατ. ευρώ εντάσσεται στο Εθνικό Σχέδιο «Ελλάδα

Ψηφιακή ασφάλεια στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης: Μια αποκάλυψη που αλλάζει τα πάντα

Το Fortune Greece παρακολούθησε από κοντά το συνέδριο Kaspersky Horizons στη Μαδρίτη και μίλησε με τους ανθρώπους οι οποίοι ζουν καθημερινά την πραγματική εικόνα του κόσμου του cyber security. Αποστολή στη Μαδρίτη Στην εποχή των ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, κάθε μέρα μας φέρνει καινούριες ανακαλύψεις, αποκαλύψεις αλλά και εκπλήξεις. Όσο κι αν ακόμα και οι πιο

Η Meta γίνεται ο πρώτος tech γίγαντας που στηρίζει το ελληνικό Kids Wallet

FORTUNE GREECE 04/07/2025, 14:45 SHARE (FILES) A logo of US company's Meta is displayed during the Vivatech technology startups and innovation fair, at the Porte de Versailles exhibition center in Paris, on May 22, 2024. Social media giant Meta announced on January 7, 2025, a significant rollback of its content moderation policies, including the termination

Το case study της T-Mobile US και η στρατηγική μετάβαση της COSMOTE TELEKOM

Οι συνεργασίες, η είσοδος σε νέα retail προϊόντα και η υιοθέτηση εργαλείων τεχνητής νοημοσύνης τοποθετούν τον πελάτη στο επίκεντρο ενός οικοσυστήματος που αλλάζει ριζικά την εμπειρία επικοινωνίας. Και η Cosmote, χάρη στη στρατηγική υποστήριξη του ομίλου, φέρνει πρώτη στην Ελλάδα τις υπηρεσίες του αύριο: 5G slicing, τεχνητή νοημοσύνη, loyalty προγράμματα και συνέργειες. Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά

Στα 1,226 δισ. ευρώ η αξία του χαρτοφυλακίου ακινήτων του ΟΤΕ

Καθώς η αγορά των ακινήτων κινείται διαρκώς με αυξητικούς ρυθμούς η αξία του χαρτοφυλακίου ακινήτων του ΟΤΕ το 2024 αυξήθηκε 6,8% και διαμορφώθηκε σε 1,226 δισ. ευρώ. Το χαρτοφυλάκιο του ΟΤΕ περιλαμβάνει περίπου 2.300 ακίνητα (200 εξ αυτών αντιπροσωπεύουν περίπου το 80% της εύλογης αξίας του). Το διαχειρίζεται για λογαριασμό του Ομίλου η 100% θυγατρική

Cosmote Telecom και Vodafone στηρίζουν τους συνδρομητές τους σε Αττική και Ιεράπετρα

Μέτρα στήριξης των πυρόπληκτων συνδρομητών τους σε Αττική και Ιεράπετρα ανακοίνωσαν οι Cosmote Telecom και Vodafone. Ειδικότερα, η Cosmote Telecom ανακοίνωσε ότι προσφέρει στους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης που πλήττονται από τις πυρκαγιές, δωρεάν 1.500 λεπτά ομιλίας προς όλα τα εθνικά δίκτυα και

Share

Σε τι επίπεδα κυμαίνεται η ψηφιακή ωριμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Ελλάδα; 

Την ερώτηση έρχεται να απαντήσει η έρευνα «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα» που εκπονήθηκε φέτος από το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την COSMOTE. 

Ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ, και ο κ. Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας.
Ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ, και ο κ. Γιώργος Δουκίδης, Καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), κατά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της έρευνας.

Η Ψηφιακή Ετοιμότητα και η Σημασία της για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις

Η έρευνα, που διεξήχθη πανελλαδικά τον Μάιο του 2024, καταγράφει την ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ σε όλους τους κλάδους της αγοράς και χρησιμοποιεί ως εργαλείο μέτρησης τον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας. Μια μονάδα μέτρησης που βασίζεται στην υιοθέτηση και χρήση 10 σημαντικών ψηφιακών εργαλείων και υποδομών από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. 

Ανάλογα με τον αριθμό ψηφιακών εργαλείων που έχουν αξιοποιήσει, οι επιχειρήσεις  κατατάσσονται σε “βαθμούς” ψηφιακής ετοιμότητας που ξεκινούν από Elementary ή Basic και φθάνουν έως και την κατηγορία Advanced, στις περιπτώσεις επιχειρήσεων που αξιοποιούν 7-9 από τα 10 διαθέσιμα ψηφιακά εργαλεία ή υποδομές που ερευνώνται. 

Η λεγόμενη “ψηφιακή ετοιμότητα” παρέχει οφέλη κριτικής σημασίας για την ανταγωνιστικότητα μιας επιχείρησης, όπως καλύτερη διαχείριση σχέσεων με πελάτες, αποτελεσματικότερη επικοινωνία και βελτίωση της εμπειρίας του πελάτη ανά πάσα στιγμή. 

cosmote-eltrun-3.jpg

Ταυτόχρονα, μια επιχείρηση με υψηλό δείκτη ψηφιακής ετοιμότητας, εκτός από βελτιστοποίηση της εμπειρίας του πελάτη, επιτυγχάνει και αυξημένη παραγωγικότητα σε δραστηριότητες που υποστηρίζουν τη λειτουργία της επιχείρησης με οποιοδήποτε τρόπο.

Όπως κατέδειξε η έρευνα, το 2024 καταγράφεται αύξηση των ποσοστών χρήσης στις ψηφιακές καμπάνιες και στα social media, στην αξιοποίηση υποδομών Cloud και στις εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας. Αντίθετα, περιορισμένη είναι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI). Ωστόσο, 8 στις 10 ΜμΕ δηλώνουν πρόθυμες να χρησιμοποιήσουν εργαλεία Generative AI στο μέλλον. 

«Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι κρίσιμο ζήτημα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και είναι σημαντικό να τις βοηθήσουμε όλοι. Όπως είδαμε στην έρευνα, οι ΜμΕ έχουν προοδεύσει αρκετά στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού τους, υπάρχουν όμως περιθώρια βελτίωσης. Στην COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, στεκόμαστε σταθερά στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων, στηρίζοντας έμπρακτα την ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας με υπηρεσίες, εργαλεία, λύσεις και την υποστήριξη που χρειάζονται για να το πετύχουν»,  δήλωσε ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ.

cosmote-eltrun-1.jpg

Ανασκόπηση & Αξιολόγηση Ψηφιακής Ετοιμότητας από το 2020 έως σήμερα

Η μελέτη του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών πραγματοποιήθηκε σε συνέχεια προηγούμενων αντίστοιχων ερευνών το 2022 και το 2020. 

Έχει, δηλαδή, το δείγμα δεδομένων που χρειάζεται, ώστε να φανερώνει σημαντικά στοιχεία για την πρόοδο των επιχειρήσεων σε αυτόν τον τομέα και τους ανασταλτικούς παράγοντες υιοθέτησης των διαθέσιμων ψηφιακών εργαλείων. 

Γιατί, λοιπόν, δεν χρησιμοποιούν τα ψηφιακά εργαλεία οι επιχειρήσεις σήμερα, ειδικά όταν είναι τόσο αποδοτική η χρήση τους ; Ως κύριοι ανασταλτικοί παράγοντες για την περαιτέρω ανάπτυξη της ψηφιακής ετοιμότητας των μικρομεσαίων επιχειρήσεων κρίνονται η έλλειψη χρηματοοικονομικών πόρων αλλά και η έλλειψη επιμόρφωσης των υπαλλήλων στη χρήση των προσφερόμενων τεχνολογιών.

cosmote-eltrun-2.jpg

Ο κ. Γιώργος Δουκίδης, καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), δηλώνει ως προς τα παραπάνω: «Τα τελευταία χρόνια υπάρχει σημαντική πρόοδος στην ψηφιακή αναβάθμιση των μικρών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Παρ όλα αυτά η ψηφιακή τους ετοιμότητα είναι ακόμη σε πρώιμα στάδια αφού χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο μόνο το 50% των γνωστών ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών, ενώ μόνο το 25% αξιοποίησαν επιχορηγήσεις ή επιδοτήσεις για τις τεχνολογικές επενδύσεις που έκαναν».

Ειδικότερα, το 2024 το 39% των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων βρίσκεται ακόμη στα δυο πρώτα στάδια του δείκτη ψηφιακής ετοιμότητας (Elementary και Basic), ενώ το 33% κατατάσσεται στα δύο προχωρημένα στάδια (Advanced και Ideal). Αξίζει να σημειωθεί πως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που ανήκουν στο Advanced στάδιο σημείωσαν αύξηση, από 18% το 2022 σε 32% το 2024. Παρατηρείται δηλαδή μια σημαντική μετακίνηση τους από τα πρώτα στάδια του δείκτη ψηφιακής ετοιμότητας προς τα προχωρημένα στάδια. 

Ωστόσο, παρά τον τριπλασιασμό των επιχειρήσεων που βρίσκονται στην advanced κατηγορία, όπως αναφέρει εύστοχα και ο κ. Δουκίδης, η ψηφιακή ετοιμότητα εντοπίζεται συνολικά ακόμη σε πρώιμα στάδια, αφού οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο μόνο το 50% των διαθεσίμων ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών που προσφέρονται αυτή τη στιγμή στην αγορά. 

cosmote-eltrun.jpg

Επίσης, 1 στους 2 εργαζόμενους δεν διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις για να αξιοποιήσει σωστά τις ψηφιακές τεχνολογίες, ενώ μόνο 1 στους 3 παρακολουθεί εκπαιδευτικά προγράμματα. Ωστόσο, είναι θετικό ότι οι μισές ΜμΕ έχουν την αναγκαία κουλτούρα να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες, βάζουν προτεραιότητα σ’ αυτό και υποστηρίζουν τους εργαζόμενους στις τεχνολογικές αλλαγές.

Τα επόμενα χρόνια, δεν υπάρχει αμφιβολία πως κάθε επιχείρηση ξεχωριστά, αλλά και η ελληνική αγορά στο σύνολό της, θα κληθούν να απαντήσουν πιο ρητά στην πρόκληση των νέων αναγκών που θα σχηματίσει το οικοσύστημα του ψηφιακού κόσμου. 

Με έρευνες, όπως αυτή,  έχουμε την ευκαιρία όλοι οι ενδιαφερόμενοι να είμαστε ενημερωμένοι για την πραγματικότητα της κατάστασης και να μην μένουμε στα δεδομένα που πιστεύουμε ότι ισχύουν. 

Μπορεί να βλέπουμε και να διαβάζουμε καθημερινά πια για συστήματα “εμβέλειας” AI και άλλα περίπλοκα επιχειρηματικά εργαλεία, όμως σίγουρα μια απλή γνωριμία μαζί τους δεν συνεπάγεται απαραίτητα και την ένταξη τους στην καθημερινότητα μας με βιώσιμο τρόπο. 

Ας δούμε, συνεπώς, που θα οδηγήσει αυτή η μεταστροφή του κλάδου και, κυριότερα, ποιοι θα φροντίσουν να συμβαδίσουν με αυτό το κίνημα ή, ακόμη καλύτερα,  να εκμεταλλευτούν την ολοένα αυξανόμενη δυναμική του.