Η Kaspersky προειδοποιεί: Οι χρήστες των Google, Facebook και Amazon πρωταρχικοί στόχοι για κλοπή διαπιστευτηρίων το 2024

Related

Πώς να σώσετε τη δουλειά σας από την Τεχνητή Νοημοσύνη

Πώς να σώσετε τη δουλειά σας από την Τεχνητή Νοημοσύνη FORTUNE GREECE 06/08/2025, 19:30 SHARE Human interact with AI artificial intelligence brain processor in concept of AI artificial intelligence engineering, big data and AI machine learning to use generative AI for business support. UUID Photo: Shutterstock Ο οδηγός του Paul Graham για να μην βρεθείτε

«Σαν να αγαπάς ένα ολόγραμμα ή μια κούκλα σιλικόνης»: Η αντιδράσεις στην AI generated μουσική

Η άνοδος της μουσικής που παράγεται με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης πυροδοτεί συζήτηση για τις επιπτώσεις στην βιομηχανία, την αυθεντικότητα και τα δικαιώματα των καλλιτεχνών, ενώ η τεχνολογία αυτή βρίσκεται ακόμα στα πρώτα της βήματα. Το αμερικανικό ροκ συγκρότημα The Velvet Sundown, το οποίο ακολουθούν σχεδόν ένα εκατομμύριο συνδρομητές στο Spotify, αποκάλυψε τελικά τον Ιούλιο

Κερδίστε 3GB δωρεάν σε αριθμούς COSMOTE

Το κριτήριο σας πρέπει να ειναι τουλάχιστον 3 χαρακτήρες Καλοκαιράκι ήρθε και η COSMOTE TELEKOM προσφέρει 3GB data στον αριθμό σας, χωρίς κάποια ιδιαίτερη διαδικασία και εντελώς δωρεάν. Η διαδικασία είναι απλή, αφού επί της ουσίας, η εταιρεία θέλει τη γνώμη σας για ένα θέμα και συγκεκριμένα το ανανεωμένο πρόγραμμα Magenta Moments. Μπορείτε να μπείτε

Δημοφιλής συσκευή της Apple είναι πλέον παρωχημένη και θα αφήσει τους χρήστες χωρίς καμία υποστήριξη σε περίπτωση που υποστεί βλάβη

Από τα smartphones μέχρι τα ασύρματα ακουστικά, η Apple είναι γνωστή για τη μεγάλη γκάμα προϊόντων της και την τεχνολογική καινοτομία που προσφέρει στους καταναλωτές. Ωστόσο, αν εξακολουθείτε να χρησιμοποιείτε αυτή τη δημοφιλή συσκευή, ίσως ήρθε η ώρα για αναβάθμιση, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε επίσημα ότι το Apple Watch Series 1 προστέθηκε στη λίστα των

Λειτουργικά κέρδη 145,8 εκ. για τον Όμιλο ΟΤΕ το Β’ τρίμηνο 2025

Τα οικονομικά αποτελέσματα Β’ τριμήνου 2025 ανακοίνωσε ο Όμιλος ΟΤΕ. ΟΜΙΛΟΣ ΟΤΕ Τα ενοποιημένα έσοδα του Ομίλου ΟΤΕ το Β’ τρίμηνο του 2025 αυξήθηκαν ελαφρώς (+0,3%) στα €913,3 εκατ., καθώς η αύξηση που σημειώθηκε στην Ελλάδα αντισταθμίστηκε σε μεγάλο βαθμό από τις συνεχιζόμενες προκλήσεις στις δραστηριότητες στην Ρουμανία. Στην Ελλάδα, τα έσοδα αυξήθηκαν κατά 1,1%

Γιατί η Google διάλεξε τον Snoop Dogg για να «τρολάρει» την Apple

FORTUNE GREECE 05/08/2025, 21:00 SHARE Με ένα αιχμηρό σποτ γεμάτο χιούμορ και μουσική Snoop Dogg, η Google στοχεύει την Apple για τις υποσχέσεις που... ακόμα περιμένουν να υλοποιηθούν, ανακοινώνοντας παράλληλα το νέο Pixel 10.   Για να προωθήσει το νέο της τηλέφωνο, η Google… τρολάρει την Apple, με μουσική υπόκρουση Snoop Dogg. Σε μια νέα

Οι δεξιότητες AI «πριμοδοτούν» κατά πολύ τους μισθούς: Η ζήτηση επεκτείνεται εκτός του τεχνολογικού κλάδου

Μια νέα, εκτενής έκθεση της κορυφαίας εταιρείας αναλύσεων της αγοράς εργασίας, Lightcast, αποκαλύπτει ότι οι δεξιότητες τεχνητής νοημοσύνης (AI) έχουν αναδιαμορφώσει ριζικά τα πρότυπα προσλήψεων παγκοσμίως, προσφέροντας σημαντικό οικονομικό πλεονέκτημα στους κατόχους τους. Σύμφωνα με την έκθεση με τίτλο “Beyond the Buzz: Developing the AI Skills Employers Actually Need”, οι θέσεις εργασίας που απαιτούν δεξιότητες

Ο Σαμ Άλτμαν μας έδωσε μια πρώτη γεύση από το GPT-5 – Πιο έξυπνο, πιο ισχυρό, πιο… ανθρώπινο

FORTUNE GREECE 05/08/2025, 17:30 SHARE epa10511143 An illustration picture shows the login page of ChatGPT, an interactive AI chatbot model trained and developed by OpenAI, on its website in Beijing, China, 09 March 2023. According to the White Paper on the Development of Artificial Intelligence Industry released by Beijing economy and information technology bureau on

Μοναδικές στιγμές ψυχαγωγίας, με τo COSMOTE TELEKOM ROADSHOW σε όλη την Ελλάδα

Το COSMOTE TELEKOM ROADSHOW ταξιδεύει ανά την Ελλάδα κάνοντας ακόμα πιο ξεχωριστή την εμπειρία του καλοκαιριού. Ξεχωριστές κινηματογραφικές βραδιές, καθώς και στιγμές χαλάρωσης και ψυχαγωγίας σε παραλίες της χώρας περιμένουν μικρούς και μεγάλους για να ζήσουν μοναδικές εμπειρίες. COSMOTE TELEKOM ROADSHOW : Η μαγεία του θερινού κινηματογράφου Με μια εντυπωσιακή υψηλής ευκρίνειας LED οθόνη που

COSMOTE TELEKOM ROADSHOW: Φέτος το καλοκαίρι, κάτι ξεχωριστό συμβαίνει σε όλη την Ελλάδα

Το φετινό καλοκαίρι έχει θερινό κινηματογράφο, χαρά, δώρα, χαλάρωση Το φετινό καλοκαίρι αποκτά έναν ξεχωριστό ρυθμό, καθώς το COSMOTE TELEKOM ROADSHOW ταξιδεύει σε κάθε γωνιά της Ελλάδας, μεταφέροντας τη μαγεία του θερινού κινηματογράφου σε πόλεις και την απόλυτη εμπειρία διασκέδασης και χαλάρωσης σε παραλίες της χώρας. Με μια μοναδική πρωτοβουλία η COSMOTE TELEKOM φέρνει κοντά μικρούς

Σύστημα ελληνικής τεχνολογίας της εταιρίας WINGS εντόπισε έγκαιρα και απέτρεψε την εξάπλωση της πυρκαγιάς στον Υμηττό

Η πρόσφατη πυρκαγιά που εκδηλώθηκε στον Υμηττό, στις 28 Ιουλίου, εντοπίστηκε στις 14:22, πρώτο από όλα τα μέσα και σε πολύ αρχικό στάδιο, από το έξυπνο σύστημα περιβαλλοντικής παρακολούθησης και πυρανίχνευσης της WINGS, wi.BREATHE. Το σύστημα, το οποίο είναι εγκατεστημένο στην ευρύτερη περιοχή, κατέγραψε  και αναγνώρισε σε πραγματικό χρόνο την παρουσία καπνού και προχώρησε σε

Mε το FREE2GO, κάθε εβδομάδα κερδίζεις! – για περισσότερα data και τον απόλυτο έλεγχο

Σε έναν κόσμο που όλα κινούνται γρήγορα, από τη δουλειά μας μέχρι τα scroll στο feed μας στα social media και από τα μηνύματα που ανταλλάσουμε με τους κολλητούς μας μέχρι τα βιντεοκλήσεις με την οικογένεια μας ή τα meetings με τους συναδέλφους στο γραφείο, το μόνο σίγουρο είναι πως χρειαζόμαστε ένα μέσο που να

Μαγική κινηματογραφική βραδιά από τον Δήμο Τρίπολης και την Cosmote Telecom Open Air Cinema – e-gortynia.gr

Με ιδιαίτερη επιτυχία και θερμή ανταπόκριση από μικρούς και μεγάλους πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 2 Αυγούστου 2025 η υπαίθρια κινηματογραφική βραδιά που διοργάνωσε ο Δήμος Τρίπολης σε συνεργασία με τον κινητό κινηματογράφο Cosmote Telecom Open Air Cinema, στην Πλατεία Φιλικών. Η εκδήλωση προσέλκυσε πλήθος δημοτών που απόλαυσαν μια βραδιά κάτω από τα αστέρια, με ποιοτικό σινεμά και οικογενειακή

Το Spotify αυξάνει τις τιμές των συνδρομών – Στα 11,99 ευρώ η premium από Σεπτέμβριο

FORTUNE GREECE 04/08/2025, 18:45 SHARE epa08573689 The logo of music streaming company Spotify is pictured on a smartphone in Taipei, Taiwan, 30 July 2020. The Stockholm-based company released its second quarter revenue results on 29 July 2020. EPA/RITCHIE B. TONGO Photo: Φωτ. Προσωπικού Αρχείου Ποιες περιοχές αφορά η αύξηση των τιμών στις συνδρομές από το

Πώς να καταλάβετε αν ένα βίντεο είναι φτιαγμένο με AI

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει εισβάλει για τα καλά στην καθημερινότητά μας, δημιουργώντας εντυπωσιακά – αλλά συχνά παραπλανητικά – βίντεο που μοιάζουν ρεαλιστικά, χωρίς όμως να είναι. Τα λεγόμενα deepfakes ή γενικότερα τα AI-generated βίντεο εξελίσσονται ραγδαία, καθιστώντας ολοένα και δυσκολότερη τη διάκρισή τους από το αληθινό οπτικοακουστικό υλικό. Η ικανότητα να εντοπίζουμε τέτοιες ψεύτικες εικόνες

Share

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Kaspersky μεταξύ 25 δημοφιλών παγκόσμιων εταιρειών, η Google, το Facebook και η Amazon είναι οι πιο συχνοί στόχοι επιθέσεων phishing. Οι κυβερνοεγκληματίες στοχεύουν επίσης σε μεγάλο βαθμό τα διαπιστευτήρια και τα δεδομένα άλλων εταιρειών, με τον αριθμό των επιθέσεων να αυξάνεται σχεδόν κατά 1,5 φορές από έτος σε έτος. 

Η Kaspersky ανέλυσε ένα δείγμα 25 ονομάτων από την αξιολόγηση των Best Global Brands 2023 της Interbrand για εκμετάλλευση phishing. Το πρώτο εξάμηνο του 2024, άνθρωποι σε όλο τον κόσμο προσπάθησαν να αποκτήσουν πρόσβαση σε ψεύτικους πόρους που παρίσταναν αυτές τις μάρκες σχεδόν 26 εκατομμύρια φορές, δηλαδή σχεδόν 40% πιο συχνά από ό, τι την περίοδο Ιανουάριος-Ιούνιος 2023. Οι ειδικοί της Kaspersky αποδίδουν αυτή την απότομη αύξηση στην αύξηση της δόλιας δραστηριότητας και όχι στη μείωση της επαγρύπνησης των χρηστών: οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου γίνονται όλο και πιο επιθετικοί προκειμένου να αποκτήσουν τα δεδομένα και τα χρήματα των χρηστών.

Μεταξύ των εταιρειών που μελετήθηκαν, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στόχευαν κυρίως τις υπηρεσίες της Google στις προσπάθειές τους να κλέψουν διαπιστευτήρια, όπως ονόματα χρήστη και κωδικούς πρόσβασης. Οι λύσεις της Kaspersky απέκλεισαν πάνω από 4 εκατομμύρια απόπειρες πρόσβασης σε ιστότοπους phishing που έχουν σχεδιαστεί για να εξαπατήσουν τους χρήστες ώστε να παρέχουν τα στοιχεία του λογαριασμού τους. Μετά την Google, υπήρξαν περίπου 3,7 εκατομμύρια απόπειρες εναντίον χρηστών του Facebook, ενώ η Amazon κατέλαβε την τρίτη θέση με περίπου 3 εκατομμύρια απόπειρες. Η Microsoft και η DHL ολοκλήρωσαν την πρώτη πεντάδα με 2,8 εκατομμύρια και 2,6 εκατομμύρια απόπειρες, αντίστοιχα. Η PayPal, η Mastercard, η Apple, το Netflix και το Instagram βρέθηκαν μεταξύ των 10 κορυφαίων εταιρειών που στοχεύουν οι κυβερνοεγκληματίες για διαπιστευτήρια και χρήματα το 2024.

Ορισμένες εταιρείες αποδείχθηκαν όλο και περισσότερο στόχοι σε απόπειρες επίθεσης phishing σε σύγκριση με πέρυσι. Το phishing για την Google έχει υπερτριπλασιαστεί, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 243% το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με πέρυσι. Η Mastercard έχει δει αύξηση της τάξης του 210% στις προσπάθειες κλοπής ευαίσθητων δεδομένων και χρημάτων, ακολουθούμενη από το Facebook και το Netflix, τα οποία παρουσίασαν διπλασιασμό των αποπειρών επίθεσης.

«Φέτος σημειώθηκε σημαντική αύξηση στις απόπειρες phishing που στοχοποιούν την Google. Εάν ένας phisher αποκτήσει πρόσβαση σε έναν λογαριασμό Gmail, μπορεί ενδεχομένως να έχει πρόσβαση σε πολλές υπηρεσίες, καθιστώντας τον πρωταρχικό στόχο. Το phishing για τη Mastercard, που συνήθως στοχεύει στην κλοπή χρημάτων, πιθανότατα έχει αυξηθεί παράλληλα με τον πολλαπλασιασμό των ψεύτικων ηλεκτρονικών καταστημάτων που προσποιούνται ότι πωλούν αγαθά και προσφέρουν επιλογές ολοκλήρωσης αγοράς με υποτιθέμενη Mastercard», δήλωσε η Olga Svistunova, ειδικός ασφάλειας στην Kaspersky. «Είναι ενδιαφέρον ότι η Microsoft παρουσίασε μείωση των κλικ σε πόρους ηλεκτρονικού phishing. Δεδομένου ότι αυτή η επωνυμία στοχεύεται συχνά για phishing εταιρικών διαπιστευτηρίων, η μείωση μπορεί να αποδοθεί στη βελτίωση του ψηφιακού γραμματισμού σε διάφορους οργανισμούς. Η DHL έχει επίσης σημειώσει πτώση, η οποία είναι μια κοινή τάση μεταξύ πολλών εταιρειών μεταφορών και logistics που αναλύσαμε».

Άλλα brands που δεν μπήκαν στο top 10 αλλά στοχοποιούνται όλο και περισσότερο περιλαμβάνουν την HSBC, η οποία παρουσίασε οκταπλάσια αύξηση αγγίζοντας τις 240.000 απόπειρες phishing το 2024 και το eBay, το οποίο είδε τριπλάσια αύξηση με περισσότερες από 300.000 επιθέσεις. Η Airbnb, η American Express και το LinkedIn κατέγραψαν αυξήσεις 174%, 137% και 122% στις απόπειρες, αντίστοιχα.

Πώς να προσδιορίσετε εάν η εταιρεία σας έχει στοχοποιηθεί από phishers

Αν και οι γνωστές εταιρείες είναι πρωταρχικοί στόχοι για εγκληματίες στον κυβερνοχώρο, οι μικρότερες και πιο εξειδικευμένες εταιρείες. Οι απατεώνες συχνά στοχεύουν προϊόντα και υπηρεσίες με υψηλή ζήτηση, εποχιακές τάσεις ή για άλλους λόγους. Για την αποτελεσματική διαχείριση και μετριασμό αυτών των κινδύνων:

  • Παρακολουθήστε την παρουσία σας στο διαδίκτυο: αναζητήστε τακτικά την επωνυμία σας στις μηχανές αναζήτησης, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα marketplaces. Εξετάστε το ενδεχόμενο να αναθέσετε αυτήν την εργασία σε έναν αποδεδειγμένο πάροχο ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, ώστε να βρείτε πόρους phishing προτού κάποιος πέσει θύμα. Για παράδειγμα, η Kaspersky προσφέρει ένα ειδικό εργαλείο κατάργησης.  
  • Εκπαιδεύστε και ενημερώστε τους πελάτες σας: για παράδειγμα, μπορείτε να αναφέρετε στον επίσημο ιστότοπό σας εξουσιοδοτημένους πόρους για το πού να αγοράζουν το προϊόν σας, να επισημάνετε επίσημα κανάλια επικοινωνίας και να αναφέρετε δημόσια τυχόν απόπειρες phishing. 
  • Εάν εργάζεστε σε οικονομικό ή άλλον ευαίσθητο τομέα που προσελκύει συχνά εγκληματίες στον κυβερνοχώρο, προειδοποιήστε τους πελάτες σας για αυτό το γεγονός και επιστήστε την προσοχή τους στον αυξημένο κίνδυνο εξαπάτησης. Ζητήστε τους να είναι πιο προσεκτικοί με τα emails και τα μηνύματα που λαμβάνουν.
  • Εάν ένας phisher εκμεταλλευτεί την επωνυμία σας, συλλέξτε πληροφορίες σχετικά με το δόλιο domain ή τη διεύθυνση IP και τυχόν διαθέσιμες λεπτομέρειες. Αναφέρετε αμέσως ύποπτους ιστότοπους ή ιστότοπους phishing στις αρμόδιες αρχές. 
  • Ζητήστε από τους πελάτες σας να αναφέρουν όλες τις ύποπτες δραστηριότητες που πραγματοποιούνται εκ μέρους της επωνυμίας σας. Ζητήστε τους να παρέχουν στιγμιότυπα οθόνης και άλλα αποδεικτικά στοιχεία για να μπορέσετε να μάθετε εγκαίρως για ύποπτες ενέργειες.