Η Κίνα στρέφεται στην αγορά της Ευρώπης για την επέκταση της τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης
-
-
- 06/10/2025, 19:31
- SHARE

The audience visits the Tesla booth at the 2025 Nanjing International Auto Show in Nanjing, Jiangsu Province, China, on October 6, 2025. (Photo by Costfoto/NurPhoto) (Photo by CFOTO / NurPhoto via AFP) Photo: AFP
Μετά το μπλόκο στην αμερικανική αγορά οι κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης και ηλεκτρικών αυτοκινήτων στρέφουν την προσοχή τους στην ευρωπαϊκή αγορά
Επιταχύνουν την επέκτασή τους στην Ευρώπη οι κινεζικές εταιρείες τεχνολογίας αυτόνομης οδήγησης και ηλεκτρικών αυτοκινήτων, που είναι μπλοκαρισμένες στην αγορά των ΗΠΑ, λόγω ανησυχιών για την ασφάλεια των δεδομένων.
Οι εταιρείες δημιουργούν νέα κέντρα, συνάπτουν συμφωνίες για ανταλλαγή δεδομένων και ξεκινούν δοκιμές οδηγούμενων οχημάτων σε ευρωπαϊκούς δρόμους, κίνηση που προκαλεί ανησυχία στους τοπικούς ανταγωνιστές, που φοβούνται ότι ο αυξημένος ανταγωνισμός από τις κινεζικές εταιρείες ενδέχεται να διαταράξει την ισορροπία της αγοράς.
Στην Κίνα, την μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως, πάνω από το 50% των αυτοκινήτων που πωλούνται συμπεριλαμβανομένων και φθηνών μοντέλων, διαθέτουν κάποιο επίπεδο αυτόνομης οδήγησης, πολλές φορές ως στάνταρ εξοπλισμό. Η κινεζική κυβέρνηση έχει ως στρατηγικό στόχο να κυριαρχήσουν οι εταιρείες της στην παγκόσμια ανάπτυξη της τεχνολογίας για αυτόνομα οχήματα, ενώ ταυτόχρονα δημιουργεί σαφείς εθνικές ρυθμίσεις για την επόμενη δεκαετία.
Η αγορά της Ευρώπης πλέον αναδεικνύεται σε σημαντικό στόχο αυτής της στρατηγικής, καθώς οι αμερικανικές αγορές κλείνουν ή περιορίζουν την πρόσβαση για τις κινεζικές εταιρείες.
Σύμφωνα με στελέχη εταιρειών όπως η QCraft, η Deeproute.ai και η Momenta, η Ευρώπη προσφέρει πιο ευέλικτο ρυθμιστικό πλαίσιο σε σχέση με τις ΗΠΑ, παρότι οι κανόνες είναι ακόμα σε φάση ανάπτυξης και περιορίζουν σε μεγάλο βαθμό τις δοκιμές αυτόνομης οδήγησης σε πολυτελή μοντέλα. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, όπως σημείωσε η Ούρσουλα φον ντερ Λάιεν, ενθαρρύνει αυτή την προσπάθεια, υποστηρίζοντας πως η Ευρώπη δεν πρέπει να μείνει πίσω στην υιοθέτηση της αυτονομίας στα οχήματα.
Οι κινεζικές εταιρείες ήδη συνεργάζονται με ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Mercedes-Benz και η BMW, ώστε να προωθήσουν την τεχνολογία τους στα ευρωπαϊκά μοντέλα και να ξεκινήσουν δοκιμές επιπέδου 4 αυτόνομης οδήγησης, όπου το όχημα μπορεί να κινείται χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Οι δοκιμές αυτές έχουν ήδη ξεκινήσει ή προγραματίζονται σε πόλεις της Γερμανίας και σύντομα θα επεκταθούν σε άλλες χώρες.
Ταυτόχρονα, επιδιώκουν να δημιουργήσουν υποδομές, όπως κέντρα δεδομένων στην Ευρώπη, για να καλύψουν καλύτερα τις ανάγκες των συστημάτων αυτόνομης οδήγησης και για να αποφύγουν πολιτικές δυσκολίες που προκύπτουν από τους περιορισμούς στις ΗΠΑ. Η κίνηση αυτή αναμένεται να συμβάλει στην επόμενη φάση της παγκόσμιας καινοτομίας στον τομέα των αυτόνομων οχημάτων.
Ευρωπαίοι ανταγωνιστές και επιχειρηματίες έχουν ανάμεικτες αντιδράσεις. Μερικοί ζητούν αυστηρότερους κανονισμούς και προστατευτικά μέτρα για να διασφαλιστεί ο δίκαιος ανταγωνισμός και να προστατευθεί η εθνική ασφάλεια, ενώ άλλοι αναγνωρίζουν ότι ο ανταγωνισμός από τις κινεζικές εταιρείες θα μπορούσε να ωθήσει τη συνολική βιομηχανία καινοτομίας πιο γρήγορα, ειδικά σε μια αγορά όπου η αυτόνομη οδήγηση βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο. Υπάρχει ευρεία επιφύλαξη για την ομογενοποίηση των ευρωπαϊκών ρυθμίσεων, ώστε να μη δημιουργούνται κενά και να δοθούν ίσες ευκαιρίες σε όλους τους παίκτες της αγοράς.
Η διείσδυση της Κίνας στην Ευρώπη δεν αφορά μόνο τα οχήματα με επίπεδα αυτόνομης οδήγησης και ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Εταιρείες όπως η Baidu εξετάζουν την επέκταση ακόμα και στα ρομποταξί, ενώ η Xiaomi ετοιμάζεται να ανακοινώσει την παρουσία της με ηλεκτρικά μοντέλα φιλικά προς το ευρωπαϊκό κοινό.
Η στρατηγική αυτή της Κίνας στην ήπειρο σηματοδοτεί μια ευρύτερη κίνηση για τη δημιουργία μιας παγκόσμιας κυριαρχίας στον τομέα των μετακινήσεων της επόμενης γενιάς, όπου η Ευρώπη παίζει ρόλο ζωτικής σημασίας ως ανοιχτή αγορά αλλά και πεδίο δοκιμών για νέες τεχνολογίες.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΕΙΔΗΣΕΙΣ:
- Ηλεκτροκίνηση: Η Ευρώπη πατάει «φρένο» – Ανοίγει ο δρόμος στην Κίνα
- Εμπορικός πόλεμος ΗΠΑ-Κίνας: Δασμοί-σοκ και συμμετρικά αντίμετρα αναστατώνουν τη ναυτιλία
- Υποχώρηση στην Κίνα, εκτόξευση στο εξωτερικό για την BYD