Η ιδιωτικότητα στην εποχή του διασυνδεδεμένου κόσμου

Related

Αυτός είναι ο λόγος που το πορτοκαλί iPhone 17 Pro αλλάζει… χρώμα και γίνεται ροζ

FORTUNE GREECE 23/10/2025, 22:00 SHARE iPhone 17 Pro Max is seen at the store in Krakow, Poland on October 8, 2025. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Ένας χρήστης του Reddit υποστηρίζει ότι το νέο του iPhone 17 Pro “Cosmic Orange” έγινε… ροζ. Η Apple κατάφερε –για

Νέα Ζηλανδία: «Φρένο» στη χρήση των social media από εφήβους

FORTUNE GREECE Η κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας θα καταθέσει στο κοινοβούλιο σχέδιο νόμου που στοχεύει στον περιορισμό της πρόσβασης στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σε παιδιά κάτω των 16 ετών Η Νέα Ζηλανδία προστίθεται στη λίστα με τις χώρες που λαμβάνουν μέτρα για τον έλεγχο της πρόσβασης σε social media σε παιδιά μίας ηλικίας και κάτω.

Γιατί τα brands απορρίπτουν την τεχνητή νοημοσύνη στη διαφήμιση

Ένα κύμα αντι-AI διαφημίσεων ξεσπά παγκοσμίως, σε τηλεοράσεις, billboard και social media, καθώς οι μεγάλες μάρκες “ακουμπούν” την κόπωση των καταναλωτών απέναντι στην υπερβολική χρήση της τεχνολογίας. Μέσα σε απόσταση… βολής από τα καταστήματα της Apple στο Μανχάταν και τα κεντρικά της Google στη Νέα Υόρκη, αφίσες σε στάσεις λεωφορείου χλεύαζαν τους τεχνολογικούς κολοσσούς. «Η

Ζητούνται $2 τρισ. ετησίως για την ανάπτυξη της ΑΙ έως το 2030

Το ιλιγγιώδες ποσό των $2 τρισ. ετησίως θα απαιτηθεί με ορίζοντα το 2030, για να καλυφθεί η εκρηκτική ζήτηση σε υπολογιστική ισχύ, που προκαλεί η ανάπτυξη της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI).

Η Meta καταργεί 600 θέσεις εργασίας στο τμήμα Τεχνητής Νοημοσύνης

Ο όμιλος Meta (Facebook, Instagram) αποφάσισε να καταργήσει κάπου 600 θέσεις στο τμήμα της που είναι αφοσιωμένο στην τεχνητή νοημοσύνη (ΤΝ), στο πλαίσιο του εξορθολογισμού της λειτουργίας του, έπειτα από σειρά προσλήψεων, ανέφεραν χθες Τετάρτη αμερικανικά μέσα ενημέρωσης. Η απόφαση της διοίκησης της Meta σκοπό έχει, σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας New York Times, να

Τι αθλητικές μεταδόσεις έχει η τηλεόραση, σήμερα Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου 2025

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας με όλη την αθλητική δράση. Το τηλεοπτικό πρόγραμμα αγώνων ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις και των λοιπών σπορ με όλους τους αγώνες live από τις αγαπημένες σου ομάδες και αθλήματα. Αναλυτικά όλες οι αθλητικές μεταδόσεις της τηλεόρασης για σήμερα Πέμπτη, 23 Οκτωβρίου 2025 14:30 COSMOTE SPORT 6 HD ATP 500 Βιέννη 15:00

Η Amazon σχεδιάζει να αντικαταστήσει 600.000 εργαζόμενους με ρομπότ

Η Amazon φαίνεται έτοιμη να κάνει το επόμενο βήμα προς ένα πλήρως αυτοματοποιημένο μέλλον. Σύμφωνα με πρόσφατες διαρροές στρατηγικών εγγράφων, ο τεχνολογικός κολοσσός σχεδιάζει να αντικαταστήσει έως 600.000 εργαζόμενους στις ΗΠΑ με ρομπότ μέχρι το 2033 -μια κίνηση που υπόσχεται δραστική μείωση κόστους και ενίσχυση της αποδοτικότητας, αλλά ταυτόχρονα εγείρει σοβαρά ερωτήματα για το μέλλον

Ο νέος αλγόριθμος κβαντικού υπολογιστή «Quantum Echoes» της Google ανοίγει τον δρόμο για επιστημονικές ανακαλύψεις

Τον πρωτοποριακό αλγόριθμο κβαντικού υπολογιστή «Quantum Echoes», που εκτελείται στο κβαντικό τσιπ Willow 13.000 φορές πιο γρήγορα από τον καλύτερο κλασικό αλγόριθμο στον ταχύτερο υπερυπολογιστή του κόσμου και για πρώτη φορά έχει επαληθεύσιμα αποτελέσματα δημοσιεύει σήμερα η Google στο περιοδικό Nature. Η έρευνα αυτή ανοίγει τον δρόμο για σημαντικές επιστημονικές ανακαλύψεις και, όπως δηλώνει ο

Η INALAN στην κορυφή του Gaming Experience σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη σύμφωνα με τις μετρήσεις τις Ookla®

Η INALAN, πάροχος συμμετρικού και αξιόπιστου Internet, αναδείχθηκε για μία ακόμη φορά η ταχύτερη στις μετρήσεις σταθερής σύνδεσης, σύμφωνα με ανάλυση της Ookla® στα δεδομένα Speedtest Intelligence® για το πρώτο εξάμηνο του 2025, σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, στα σημεία όπου υφίσταται το δίκτυό της. Επιπλέον, βάσει της ίδιας ανάλυσης, η INALAN αναδείχθηκε στην κορυφή όσον αφορά την εμπειρία gaming

SOS από πάνω από 700 επιστήμονες και διασημότητες – Ζητούν να σταματήσει η ανάπτυξη της τεχνητής υπερνοημοσύνης

Περισσότεροι από 700 επιστήμονες, πολιτικές προσωπικότητες, επιχειρηματίες, διασημότητες, αλλά και ο Στιβ Μπάνον και ο Γκλεν Μπεκ, προσωπικότητες των αμερικανικών μέσων ενημέρωσης που ανήκουν στη δεξιά, ζήτησαν σήμερα να σταματήσουν οι εργασίες με στόχο την ανάπτυξη μιας τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ, AI) ικανής να υπερβεί τις ανθρώπινες δυνατότητες, ώστε να αποφευχθούν οι κίνδυνοι που θα δημιουργούσε

Η OpenAI λανσάρει το νέο πρόγραμμα περιήγησης με τεχνητή νοημοσύνη, ChatGPT Atlas, για να ανταγωνιστεί τον Google Chrome

Η εταιρεία OpenAI, δημιουργός του ChatGPT, παρουσίασε ένα νέο πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο που αξιοποιεί τεχνητή νοημοσύνη, με στόχο να ανταγωνιστεί μεγάλες πλατφόρμες όπως το Google Chrome, το πιο δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησης στον κόσμο. Το νέο πρόγραμμα περιήγησης, με την ονομασία ChatGPT Atlas, καταργεί τη γραμμή διευθύνσεων που αποτελεί βασικό χαρακτηριστικό στις αναζητήσεις. Ο διευθύνων

Η Ευρώπη «διψά» για AI όμως τα data centers απειλούν τα αποθέματα νερού

Η Ευρώπη επιδιώκει να γίνει παγκόσμιο κέντρο τεχνητής νοημοσύνης, αλλά η ραγδαία ανάπτυξη data centers απειλεί να εντείνει τη λειψυδρία σε χώρες όπως η Ελλάδα και η Ισπανία — αποκαλύπτοντας τη νέα, «αόρατη» περιβαλλοντική κρίση της ψηφιακής εποχής. Η φιλόδοξη στρατηγική της Ευρώπης για την τεχνητή νοημοσύνη απειλεί να συγκρουστεί με ένα συχνά παραγνωρισμένο —αλλά

Share

Στον ολοένα και περισσότερο διασυνδεδεμένο κόσμο που ζούμε, όπου η διαδικτυακή ανταλλαγή πληροφοριών αποτελεί σύμβαση, μήπως η έννοια της ιδιωτικότητας έχει πάψει να υφίσταται;

Πρόσφατη
έκθεση της Kaspersky διαπίστωσε ότι πάνω από τους μισούς χρήστες του
Διαδικτύου (56%) αισθάνονται ότι η πλήρης ιδιωτικότητα στον σύγχρονο
ψηφιακό κόσμο είναι αδύνατη, και δεν είναι δύσκολο να αντιληφθεί κανείς
γιατί επικρατεί αυτή η άποψη. Με 9 στους 10 (89%) καταναλωτές να
βρίσκονται online αρκετές φορές την ημέρα, το Διαδίκτυο έχει γίνει
άρρηκτα συνδεδεμένο με ό,τι κάνουμε – από πραγματοποίηση αγορών και
παρακολούθηση ταινιών, μέχρι αναζήτηση εργασίας, κοινωνικοποίηση και
τραπεζικές συναλλαγές. Οι ενέργειές μας online δηλώνουν ακόμα και το
είδος του περιεχομένου που παρακολουθούμε, με τις στοχευμένες
διαφημίσεις να μας κάνουν να αισθανόμαστε ότι η ιδιωτικότητά μας
παραβιάζεται. Με γνώμονα τα παραπάνω, το Διαδίκτυο είναι μια ασφαλής ή
μια εμπόλεμη ζώνη;

Η έρευνα της Kaspersky δείχνει ότι ένας στους
τρεις (32,3%) δεν ξέρει πώς μπορεί να προστατεύσει πλήρως την
ιδιωτικότητά του online, ενώ μερικοί θεωρούν ότι δεν έχουν αρκετή δύναμη
για να αντισταθούν στις παραβιάσεις ιδιωτικότητας. Ανησυχητικά,
περισσότεροι από ένας στους δέκα (13%) έχουν χάσει το ενδιαφέρον τους
για το πώς μπορούν να βελτιώσουν περαιτέρω την ιδιωτικότητά τους.

Ενώ
μπορεί να μοιάζει με εμπόλεμη ζώνη, ο online κόσμος μπορεί να είναι
ασφαλής με τη σωστή πρόληψη. Ερευνώντας το πόσο πολύ οι άνθρωποι
πραγματικά δίνουν αξία και προστατεύουν τις  πληροφορίες τους, πολλοί
καταναλωτές -ίσως άθελά τους- βρίσκονται σε αυξημένο κίνδυνο από τον
τρόπο που αντιμετωπίζουν τα προσωπικά τους δεδομένα. Αυτό θα μπορούσε να
υπονομεύσει όλα τα άλλα μέτρα που έχουν τεθεί σε εφαρμογή για να
διατηρηθεί η ασφάλεια.

Ενώ η αντίληψη της ιδιωτικής ζωής δεν
είναι ίδια για όλους, υπάρχουν χειροπιαστές συνέπειες που συνδέονται με
τα προσωπικά δεδομένα που χρησιμοποιούνται εσφαλμένα ή πέφτουν σε λάθος
χέρια. Παρά το γεγονός αυτό, ένας στους πέντε (18%) θα θυσιάσει
ευχαρίστως την ιδιωτικότητά του και θα κοινοποιήσει τα δεδομένα του αν
πάρει σε αντάλλαγμα κάτι δωρεάν.

Η κοινοποίηση δεδομένων σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί επίσης να μετατραπεί σε καθοδικό σπιράλ, με πολλούς ανθρώπους να μοιράζονται απερίσκεπτα τα δεδομένα και τις προσωπικές πληροφορίες τους online σε μια προσπάθεια για επίτευξη βραχυπρόθεσμων κερδών και κοινωνικών «likes» – με καταστροφικές μακροπρόθεσμες συνέπειες μερικές φορές. Ο φερόμενος αρχηγός της ομάδας που λήστεψε την Κιμ Καρντάσιαν στο Παρίσι το 2016 ισχυρίζεται ότι τα social media ενημέρωσαν αυτόν και τους συνεργάτες του για το ταξίδι και ήταν σε θέση να αξιολογήσουν τα κοσμήματά της πριν την τρομακτική ληστεία. Ενώ αυτό μπορεί να ακούγεται σαν ένα ακραίο παράδειγμα, είναι όλο και πιο κοινό για τους εργοδότες και τους υποψήφιους εργοδότες να επισκέπτονται LinkedIn, Instagram, Facebook και Twitter για να ελέγξουν ότι το προσωπικό και οι υποψήφιοι είναι αξιόπιστοι και ότι οι εργαζόμενοι δεν δυσφημίζουν με κάποιον τρόπο την εταιρεία.

Έρευνα
της Kaspersky διαπίστωσε ότι πάνω από ένας στους τέσσερις (26%) δήλωσαν
ότι κάποιος τρίτος είχε πρόσβαση στα προσωπικά τους δεδομένα χωρίς τη
συγκατάθεσή τους. Το μέγεθος αυτό αυξάνεται σε σχεδόν έναν στους τρεις
(31%) για ηλικίες 16-24 ετών. Για το 24% των ανθρώπων αυτών, τα απόρρητα
ή μυστικά δεδομένα τους εκλάπησαν και χρησιμοποιήθηκαν για δόλιους
σκοπούς. Σχεδόν οι μισοί (46%) δήλωσε ότι κάποιος είχε πρόσβαση στα
προσωπικά του δεδομένα μέσω ηλεκτρονικών λογαριασμών χωρίς την άδειά
του. 

Ο David Jacoby, Kaspersky Head of Security Research για τη
Βόρεια Ευρώπη, αναφέρει ότι υπάρχει ακόμα ελπίδα για την ιδιωτικότητα.
Με την Kaspersky να υιοθετεί μια πιο ολιστική προσέγγιση για τη
διασφάλιση των προσωπικών συστημάτων, οι άνθρωποι μπορούν να παραμείνουν
προστατευμένοι. «Εστιάζουμε στην “ψηφιακή ανοσία”, με στόχο την
προστασία όλων των περιβαλλόντων από ψηφιακές απειλές. Το κλειδί είναι η
πρόληψη, και μέσω της εκπαίδευσης και απλών, εύκολων στην κατανόηση
συμβουλών και τεχνασμάτων στοχεύουμε να καταστήσουμε την online ζωή
ασφαλέστερη για όλους».  

«Η ιδιωτικότητα και η διαδικτυακή
ασφάλεια είναι πολύ προσωπικές έννοιες, όλοι έχουμε διαφορετικά
«επίπεδα» ασφάλειας, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι έχουμε πραγματικά
κάποια αίσθηση ασφάλειας και ότι αναλαμβάνουμε την ευθύνη της online
ταυτότητάς μας. Παρά τους φόβους μας και τις πραγματικότητες που
συνδέονται με την online παραβίαση δεδομένων, η ιδιωτικότητα των
δεδομένων είναι και θα πρέπει να είναι εφικτή για όλους. Τα μυστικά
μπορούν να παραμείνουν ασφαλή και η απώλεια δεδομένων δεν θα πρέπει να
είναι μια προσδοκία, αλλά μια εξαίρεση κατά την αλληλεπίδραση στο
διαδίκτυο. Η καλή ψηφιακή υγιεινή και η ευαισθητοποίηση σχετικά με τη
σημασία της διαδικτυακής ιδιωτικής ζωής και του πώς να προστατεύσετε τον
εαυτό σας θα μπορούσαν να προστατεύσουν εσάς και τα δεδομένα σας από
πιθανούς κινδύνους», δήλωσε ο Jacoby.

Router AVM Fritzbox 7590 αγορασμένο από Cosmote

Πωλείται σε άριστη κατάσταση το router Fritzbox 7590. Αγοράστηκε από την Cosmote και συνοδεύεται με το κουτί, τα παρελκόμενά του και την απόδειξη αγοράς. Έχει υπόλοιπο εγγύησης 4 χρόνια από την επίσημη αντιπροσωπεία. Πωλείται λόγω αλλαγής τεχνολογίας σε starlink. Περιοχή: Περιστέρι Τιμή τελική.

Cosmote Grow Your Business: Επιστρέφει σε μορφή online ασύγχρονα

Ασύγχρονα με τη μορφή online επιστρέφει για τρίτη συνεχή χρονιά το δωρεάν εκπαιδευτικό πρόγραμμα ψηφιακών δεξιοτήτων για επιχειρήσεις, Cosmote Grow Your Business – Certification Program. Τo πρόγραμμα, με τη μορφή βιντεοσκοπημένων online μαθημάτων πλέον, απευθύνεται σε όλες τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, τους εργαζομένους τους και τους ελεύθερους επαγγελματίες και απαντά στην ανάγκη τους για εκπαίδευση και