Η επίδραση των βιντεοπαιχνιδιών στην κοινωνική ανάπτυξη των παιδιών

Related

Το γιγαντιαίο εργοστάσιο αποθήκευσης ενέργειας της Tesla στη Σαγκάη ξεκινά δοκιμαστική παραγωγή

Μέσα σε μόλις επτά μήνες, η Tesla ολοκλήρωσε την κατασκευή του εργοστασίου Megapack στη Σαγκάη. Το εργοστάσιο είναι πλέον έτοιμο να προχωρήσει στη φάση αύξησης της παραγωγής, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα στην παγκόσμια ενεργειακή στρατηγική της εταιρείας. Η Tesla China δήλωσε την Τρίτη ότι έχει ξεκινήσει τις προσπάθειες δοκιμαστικής παραγωγής στο λεγόμενο «Megafactory» της Σαγκάης

Πώς μπορεί να επηρεάσει τους ανηλίκους η υπερβολική χρήση της τεχνολογίας; – Το σύνδρομο GOLAC και πώς εκδηλώνεται

Η ροή του λόγου του 17χρονου Γιάννη διακόπτεται, καθώς αδυνατεί να βρει τη λέξη που ψάχνει. Θα του ήταν ευκολότερο να εκφραστεί με ένα συνοφρυωμένο emoji. Η 15χρονη Αλεξία περνά εννέα ώρες ημερησίως μπροστά ή πάνω από μια οθόνη, μικρή ή μεγάλη κι αδυνατεί να ξεκολλήσει, ακόμα κι όταν το ρολόι δείχνει 3 τα ξημερώματα

Οι αθλητικές τηλεοπτικές μεταδόσεις για την Πέμπτη

Πού θα δεις live τους αγώνες στην τηλεόραση. Δείτε το αναλυτικό τηλεοπτικό πρόγραμμα με όλες τις ζωντανές αθλητικές μεταδόσεις για την Πέμπτη 2 Ιανουαρίου 2025.

3 τεχνολογικές τάσεις που θα καθορίσουν το 2025

Το 2025 προμηνύεται ως μια χρονιά γεμάτη τεχνολογικές αλλαγές που θα επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο που ζούμε και εργαζόμαστε. Η συνεργασία ανθρώπων και ανθρωποειδών, η επέκταση της τεχνητής νοημοσύνης και οι νέες προκλήσεις στον τομέα της κυβερνοασφάλειας θα διαμορφώσουν το τοπίο. Οι εταιρείες θα κληθούν να προσαρμοστούν σε ένα περιβάλλον όπου η τεχνολογία δεν είναι μόνο

Nature: Τα σημαντικά γεγονότα που αναμένεται να καθορίσουν την επιστήμη το 2025

Νέα και επαναχρησιμοποιούμενα φάρμακα κατά της παχυσαρκίας, τολμηρές διαστημικές αποστολές και πολιτικές για την αντιμετώπιση του κλίματος και τη διαχείριση των πανδημιών συγκαταλέγονται στις εξελίξεις που αναμένεται να διαμορφώσουν την έρευνα και την επιστήμη το 2025, σύμφωνα με το περιοδικό Nature. Τον Μάρτιο του 2025 συμπληρώνονται πέντε χρόνια από την έναρξη της πανδημίας Covid-19, η

Πώς η τεχνητή νοημοσύνη (AI) θα αλλάξει τις ζωές μας το 2025

Η τεχνητή νοημοσύνη (AI) προχωρά με άλματα, φέρνοντας βαθιές αλλαγές σε κάθε πτυχή της ζωής μας. Το 2025 θα βλέπουμε το ΑΙ παντού, από τα smartphones και τους υπολογιστές έως τη δουλειά και την προσωπική μας ζωή. Η τεχνητή νοημοσύνη αναμένεται να αλλάξει ριζικά την αναζήτηση πληροφοριών, το χώρο εργασίας αλλά και την εμπιστοσύνη στην…

Η χρήση ενέργειας των αμερικανικών κέντρων δεδομένων θα μπορούσε να τριπλασιαστεί σχεδόν μέχρι το 2028

Η ζήτηση ηλεκτρικής ενέργειας από τα κέντρα δεδομένων των ΗΠΑ θα μπορούσε σχεδόν να τριπλασιαστεί μέσα στα επόμενα τρία χρόνια και να καταναλώσει έως και το 12% της ηλεκτρικής ενέργειας της χώρας, καθώς η βιομηχανία υφίσταται μετασχηματισμό με τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με μελέτη του Υπουργείου Ενέργειας. Το Εθνικό Εργαστήριο Lawrence Berkeley συνέταξε την έκθεση, καθώς

Το OpenAI αναβαθμίζει το πιο έξυπνο μοντέλο τεχνητής νοημοσύνης του με βελτιωμένες ικανότητες συλλογισμού

Η OpenAI παρουσίασε μια αναβαθμισμένη έκδοση του πιο προηγμένου μοντέλου τεχνητής νοημοσύνης της, με την ονομασία o3, η οποία επικεντρώνεται στο να αφιερώνει περισσότερο χρόνο στη μελέτη πολύπλοκων ερωτήσεων. Η ανακοίνωση αυτή έρχεται μόλις μία ημέρα αφότου η Google αποκάλυψε το δικό της μοντέλο με παρόμοιες δυνατότητες, αναφέρει το News.Az, επικαλούμενο ξένα μέσα ενημέρωσης. Όπως

Γιατί τεχνολογικοί γίγαντες όπως η Microsoft, η Amazon, η Google και η Meta ποντάρουν πολλά στην πυρηνική ενέργεια

Τα κέντρα δεδομένων που τροφοδοτούν την τεχνητή νοημοσύνη και το υπολογιστικό νέφος ωθούν τη ζήτηση και την παραγωγή ενέργειας σε νέα όρια. Σύμφωνα με το Υπουργείο Ενέργειας των ΗΠΑ, η παγκόσμια χρήση ηλεκτρικής ενέργειας θα μπορούσε να αυξηθεί έως και 75% έως το 2050, με τις φιλοδοξίες της τεχνολογικής βιομηχανίας για την τεχνητή νοημοσύνη να

Η COSMOTE TV υποδέχεται το 2025 με το βασισμένο στο Σέρλοκ Χολμς, αστυνομικό-ιατρικό δράμα, «Watson»

Η COSMOTE TV υποδέχεται το νέο έτος με 10 συναρπαστικές νέες σειρές και νέους κύκλους σειρών. Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζει το νέο crime-medical drama, «Watson», βασισμένο στους χαρακτήρες του Σέρλοκ Χολμς, που δημιουργήθηκαν από τον Σερ Άρθουρ Κόναν Ντόιλ. Πρωταγωνιστής είναι ο Δρ. Τζον Γουάτσον, ο οποίος επιστρέφει για να γράψει το δικό του κεφάλαιο σε

Η πορεία του κλάδου τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα το 2025

Ο κλάδος των τηλεπικοινωνιών στην Ελλάδα βρίσκεται σε μια...

MOVE IT TOP-20: Oι κορυφαίες ταινίες του 2024 σε VOD & streaming

Δημοσίευση: 31 Δεκ. 2024, 15:47 Συντάκτης: Ξεκινάμε να γράφουμε τις λίστες μας με τις καλύτερες (και τις χειρότερες) ταινίες του 2024. Θα ασχοληθούμε με τα φιλμ που πραγματοποίησαν online πρεμιέρα στην χώρα μας ΣΧΕΤΙΚΑ Best 2024: Οι επιλογές του New Yorker Είτε στριμάροντας ως μέρος συγκεντρωτικού περιεχόμενου σε συνδρομητικές πλατφόρμες που λειτουργούν στην Ελλάδα, όπως

H Taf Media και η ADWEB λανσάρουν την πλατφόρμα FirstView για την Cosmote TV

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Η Taf Media και η ADWEB φέρνουν την επανάσταση στον κόσμο του online video με την FirstView, μια καινοτόμα πλατφόρμα που ανεβάζει τον πήχη προς όφελος των publishers και των Brands. Με στιγμιότυπα (clips) από το αποκλειστικό αθλητικό περιεχόμενο της Cosmote TV, που αποτελεί την κορυφαία ελληνική streaming υπηρεσία, η FirstView προσφέρει premium εμπειρίες που δεν υπάρχουν πουθενά αλλού. Η Δύναμη του Premium Περιεχομένου Από αθλητικές διοργανώσεις που καθηλώνουν μέχρι engaging

Parco.gov.gr: Πώς λειτουργεί η εφαρμογή γονικού ελέγχου στα social media – Ερωτήσεις και απαντήσεις για τους γονείς

Πρεμιέρα κάνει από σήμερα Δευτέρα (30/12), η ειδική ιστοσελίδα parco.gov.gr με σκοπό να βοηθήσει τους γονείς για τον έλεγχο και την ασφάλεια των παιδιών τους στα social media. Όπως τόνισε ο πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσιάζοντας νωρίτερα την Εθνική Στρατηγική για την Προστασία των Παιδιών από τον Εθισμό στο Διαδίκτυο, η καθολική απαγόρευση δεν θα ήταν

Iανουάριος 2025 στη Cosmote TV

Δημοσίευση: 30 Δεκ. 2024, 16:48 Συντάκτης: Η COSMOTE TV υποδέχεται το νέο έτος με 10 νέες σειρές και νέους κύκλους σειρών. Μεταξύ αυτών, ξεχωρίζει το νέο crime-medical drama, «Watson», βασισμένο στους χαρακτήρες του Σέρλοκ Χολμς, που δημιουργήθηκαν από τον Σερ Άρθουρ Κόναν Ντόιλ. Πρωταγωνιστής είναι ο Δρ. Τζον Γουάτσον, ο οποίος επιστρέφει για να γράψει

Share

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια δεν φαίνεται να επηρεάζουν την κοινωνική ανάπτυξη των αγοριών, σε αντίθεση με τα κορίτσια ίδιας ηλικίας, σύμφωνα με μια νέα νορβηγική επιστημονική έρευνα. Από την άλλη, η υπερβολική χρήση οθονών κατά την προσχολική ηλικία συνδέεται με προβλήματα προσοχής και συμπεριφοράς, σύμφωνα με μια καναδική μελέτη.

Τα τελευταία χρόνια το ζήτημα των επιπτώσεων των διαδραστικών ηλεκτρονικών παιχνιδιών έχει γίνει ιδιαίτερο αντικείμενο ανησυχίας μεταξύ γονιών, εκπαιδευτικών και ειδικών. Οι περισσότερες έρευνες μέχρι σήμερα είχαν επικεντρωθεί στην αρνητική επίδραση των παιχνιδιών αυτών, όπως η επιθετικότητα, η κατάθλιψη και το άγχος.

Η νέα έρευνα, με επικεφαλής την δρα Μπεάτε Βολντ Χίγκεν, που διεξήχθη σε συνεργασία του νορβηγικού Πανεπιστημίου Επιστήμης και Τεχνολογίας με το Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, έρχεται να μετριάσει αυτά τα δεδομένα.

Στη μελέτη που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «Child Development» της Εταιρείας Έρευνας για την Ανάπτυξη του Παιδιού, έλαβαν μέρος 873 νέοι Νορβηγοί από διάφορα κοινωνικοοικονομικά επίπεδα, ηλικίας έξι έως 12 ετών. Οι παράγοντες που έλαβαν υπόψη οι ερευνητές, ήταν το φύλο, το κοινωνικοοικονομικό επίπεδο, ο δείκτης μάζας σώματος και ο χρόνος που περνάει το κάθε παιδί παίζοντας ηλεκτρονικά παιχνίδια με τους φίλους του.

Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι ο χρόνος που τα αγόρια ξοδεύουν για βιντεοπαιγνίδια, είναι περισσότερος από όσο αφιερώνουν τα κορίτσια, αλλά δεν επηρεάζει την κοινωνική τους ανάπτυξη. Αντίθετα, τα κορίτσια που σε ηλικία δέκα ετών έπαιζαν πολλά ηλεκτρονικά παιγνίδια, είχαν πιο ασθενείς κοινωνικές δεξιότητες στα 12, ήταν πιο απομονωμένες και είχαν λιγότερες πιθανότητες κοινωνικής συναλλαγής με άλλα κορίτσια της ηλικίας τους. Και αντίστροφα όμως, τα παιδιά που δυσκολεύονταν πολύ στην κοινωνικοποίηση σε ηλικία οκτώ έως δέκα ετών, ήταν πιο πιθανό να παίζουν βιντεοπαιχνίδια στα 10-12 έτη.

Τι συμβαίνει όμως κατά την προσχολική ηλικία;

Ο χρόνος που περνάνε τα παιδιά προσχολικής ηλικίας μπροστά σε μια οθόνη, σχετίζεται με τη μετέπειτα εμφάνιση προβλημάτων προσοχής και συμπεριφοράς, σύμφωνα με μια νέα καναδική επιστημονική έρευνα.

Στη νέα έρευνα, με επικεφαλής τον αναπληρωτή καθηγητή παιδιατρικής Πίους Μαντέιν της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου της Αλμπέρτα, που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό «PLOS ONE» συμμετείχαν 2.400 οικογένειες. Οι γονείς ανέφεραν το συνολικό χρόνο που τα παιδιά τους αφιέρωναν σε μια οθόνη. Ο μέσος χρόνος ήταν 1,5 ώρες την ημέρα στην ηλικία των τριών ετών και 1,4 ώρες την ημέρα στην ηλικία των πέντε ετών.

Σε σύγκριση με τα παιδιά με λιγότερο από 30 λεπτά την ημέρα μπροστά από μια οθόνη, το 13,7% που παρακολουθούσαν περισσότερες από δύο ώρες την ημέρα, ήταν πέντε φορές πιο πιθανό να εκδηλώσουν κλινικά σημαντικά συμπεριφορικά προβλήματα και σχεδόν έξι φορές πιο πιθανό να έχουν προβλήματα απροσεξίας. Επιπλέον, τα παιδιά που παρακολουθούσαν κάποια οθόνη πάνω από δύο ώρες ημερησίως, είχαν σχεδόν οκτώ φορές αυξημένο κίνδυνο να πληρούν τα κριτήρια για ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας).

«Τα δύο πρωτοποριακά ευρήματα από αυτή τη μελέτη είναι ότι τα παιδιά που εκτέθηκαν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα σε οθόνες στην ηλικία των τριών ή των πέντε ετών, παρουσίασαν σημαντικά μεγαλύτερα προβλήματα συμπεριφοράς και προσοχής στην ηλικία των πέντε ετών και αυτή η σχέση ήταν μεγαλύτερη από οποιονδήποτε άλλο παράγοντα κινδύνου που αξιολογήσαμε, συμπεριλαμβανομένου του ύπνου, του άγχους των γονέων και των κοινωνικοοικονομικών παραγόντων», δήλωσε η Σουκπριίτ Ταμάνα, μεταδιδακτορική ερευνήτρια του Τμήματος Παιδιατρικής του Πανεπιστημίου Αμπέρτα.

Ο Μαντέιν ανέφερε ότι η προσχολική είναι μια καλή ηλικία για την ανάπτυξη υγιών σχέσεων με τις οθόνες και τα δεδομένα δείχνουν πως ένα μικρό παιδί δεν πρέπει να ξοδεύει περισσότερα από 30 λεπτά την ημέρα σε μια οθόνη.

Οι ερευνητές εντόπισαν επίσης παράγοντες που παρείχαν προστασία από τις αρνητικές επιπτώσεις του χρόνου παρακολούθησης μιας οθόνης. Ο καλός ύπνος είχε μικρή επίδραση, ενώ η συμμετοχή σε οργανωμένα αθλήματα -και όχι οποιαδήποτε μορφή φυσικής άσκησης- βρέθηκε να έχει πολύ σημαντικό προστατευτικό αποτέλεσμα.

Οι ερευνητές προτείνουν ότι οι γονείς θα πρέπει να προτρέπουν τα παιδιά τους προς τη σωματική άσκηση. Όπως είπε ο Μαντέιν, ίσως η απάντηση είναι η αντικατάσταση του χρόνου που ξοδεύεται μπροστά από μια οθόνη, με μια οργανωμένη αθλητική δραστηριότητα.