Η Γερμανία επιτίθεται στο Facebook για τους λάθος λόγους

Related

COSMOTE TV: Αποκλειστικά ο ημιτελικός του Περιστερίου στο Final 4 του BCL και τα ματς Παναθηναϊκός-Άρης, Ολυμπιακός-ΠΑΣ Λαμία, Γιουβέντους-Μίλαν και Νάπολι-Ρόμα

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Την COSMOTE TV έχει ως αποκλειστικό προορισμό το Final 4 του FIBA Basketball Champrions League, που θα διεξαχθεί το τριήμερο 26-28/4. Τα κανάλια COSMOTE SPORT και οι απεσταλμένοι της COSMOTE TV, Ρήγας Δάρδαλης και Άρης Μπάρκας, θα δώσουν το «παρών» στο Βελιγράδι. Εκεί θα βρίσκεται και το Περιστέρι του Βασίλη Σπανούλη, το οποίο…

Οι Unboxholics στην εκπομπή Watch Next της COSMOTE TV

Λίγο μετά την πρεμιέρα της ταινίας τους «Μην Ανοίγεις την Πόρτα», οι Unboxholics φιλοξενούνται απόψε στις 20.00 (Παρασκευή 26/4, COSMOTE Cinema 1HD και Youtube κανάλι της COSMOTE TV) στην κινηματογραφική εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV. Ο Σάκης και ο Αλέξανδρος Καρπάς μιλούν στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο για την πρώτη μεγάλου μήκους ταινία τους, που είναι…

Οι Unboxholics στην εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV

Home ΠΑΡΑΣΚΗΝΙΟ ΕΛΛΑΔΑ MEDIA AYTOKINHTO ENGLISH 16:05 | 26 Απριλίου 2024 Media Λίγο μετά την πρεμιέρα της ταινίας τους «Μην Ανοίγεις την Πόρτα», οι Unboxholics φιλοξενούνται απόψε στις 20.00 (Παρασκευή 26/4, COSMOTE CINEMA 1HD & Youtube κανάλι της COSMOTE TV) στην κινηματογραφική εκπομπή «Watch Next» της COSMOTE TV. Ο Σάκης και ο Αλέξανδρος Καρπάς μιλούν…

Underwonder: Η Ελλάδα μέσα από τα υποβρύχια σπήλαιά της

Με μία ξεχωριστή ειδική προβολή, παρουσία των συντελεστών, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 23 Απριλίου η επίσημη παρουσίαση του νέου ντοκιμαντέρ "UNDERWONDER”, σε παραγωγή της COSMOTE TV. Το "UNDERWONDER” είναι μία τετραμερής σειρά ντοκιμαντέρ, η οποία αποκαλύπτει υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας μέσα από τη σπηλαιοκατάδυση. Στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης, προβλήθηκε το πρώτο επεισόδιο της σειράς, το…

Εξάμηνο AI course για Marketers λανσάρει η Sherpa Society

Με εισηγητή τον Vincent Sider, AI Lead Course Director στο Chartered Institute of Marketing και ακαδημαϊκό υποστηρικτή το BCA College. H Sherpa Society, συνεχίζοντας να παρέχει στα στελέχη του Marketing αποτελεσματική εκπαίδευση που θα τους βοηθήσει να ξεχωρίσουν στην αγορά, δημιούργησε την “AI Academy for Marketers” σε συνεργασία με τον Vincent Sider, AI Trainer &…

Kaspersky: Απατεώνες στοχεύουν χρήστες του Telegram για να κλέψουν Toncoins

Οι απατεώνες προσπαθούν να κλέψουν Toncoins (TON) από χρήστες του Telegram σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιώντας ένα εξαιρετικά αναβαθμιζόμενο σύστημα που περιλαμβάνει ενισχυτές κρυπτονομισμάτων και παραπομπές φίλων σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky. Το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί τουλάχιστον από τον Νοέμβριο του 2023. Η εμφάνισή του εν μέσω της αυξανόμενης δημοτικότητας του TON και του Telegram…

Η νέα σειρά 12 Pro Series 5G έκλεψε την λάμψη στο catwalk της Kathy Heyndels, στο Athens Fashion Week

Με αφορμή τo 34ου AXDW η realme ήταν χορηγός στο εντυπωσιακό show της Kathy Heyndels και του Μάριου Τόγκου,  που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο Αθηνών το Σάββατο  20 Απριλίου και ώρα 21:30, όπου παρουσιάστηκε η νέα συλλογή της Kathy Heyndels η οποία αναδεικνύει την κάθε γυναίκα. Συγκεκριμένα η συλλογή αυτή έχει εμπνευστεί από τα λουλούδια…

COSMOTE: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες για το Πάσχα για όλους τους συνδρομητές της

Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η COSMOTE, για να μπορούν να σερφάρουν ξένοιαστα από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται. Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους τους…

Ferrari και HP ανακοινώνουν την νέα τους ονομαστική συνεργασία

Η Ferrari και η HP ανακοίνωσαν μια ιστορική, πολυετή συνεργασία. Συνδέοντας δύο από τις πιο εμβληματικές εταιρείες στον κόσμο, η συνεργασία περιλαμβάνει μια κοινή δέσμευση για την προώθηση της βιώσιμης καινοτομίας και την επιτάχυνση της στοχευμένης τεχνολογίας στην ομάδα Scuderia Ferrari Formula 1, στην ομάδα Scuderia Ferrari Esports και στην Scuderia Ferrari Driver Academy. Επιπλέον,…

COSMOTE: απεριόριστα δεδομένα για 1 μήνα -η πιο φθηνή τιμή της αγοράς

Απεριόριστα δεδομένα (data) για 1 ολόκληρο μήνα δίνει η Cosmote με 11.90 ευρώ που αυτή τη στιγμή αποτελεί ίσως το φθηνότερο πακέτο και το μεγαλύτερο σε διάρκεια. Η προσφορά είναι διαθέσιμη για τους συνδρομητές COSMOTE: Οικιακού Συμβολαίου, Καρτοσυμβολαίου & Mobile Internet Συμβολαίου Εταιρικού Συμβολαίου & Business Cost Control COSMOTE Neo Cosmote: Απεριόριστα data για 7 ημέρες…

Cosmote: Δωρεάν απεριόριστα data 7 μέρες για Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές

Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η Cosmote, για να μπορούν να σερφάρουν από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται.Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους τους οικιακούς και…

COSMOTE: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες για το Πάσχα για όλους τους συνδρομητές της

Στο μεγαλύτερο δίκτυο κινητής στη χώρα με κορυφαίες ταχύτητες

COSMOTE: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες για το Πάσχα για όλους τους συνδρομητές της

Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η COSMOTE, για να μπορούν να σερφάρουν ξένοιαστα από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται. Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους τους…

Η.Π.Α.: Οι πωλήσεις iPhone επιβραδύνονται, ενώ το Android κερδίζει συνεχώς έδαφος!

Ως γνωστόν εδώ και αρκετά χρόνια, iOS και Android δίνουν μια μάχη μέχρι τελικής πτώσεως. Ενώ η Apple ανανεώνει σε ετήσια βάση τη σειρά iPhone, κατασκευαστές όπως η Samsung, η Xiaomi και η Oppo δίνουν μεγάλη μάχη για να εξασφαλίσουν όλο και πιο αυξημένο μερίδιο αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση ένα νέο report, το…

OnePlus 8 και 8 Pro: Φτάνουν στο… τέλος της διαδρομής, καθώς μόλις έλαβαν το τελευταίο τους OS update!

Δύο smartphones της OnePlus που παρουσουάστηκαν τ0 2020, έλαβαν πρόσφατα την ενημέρωση OxygenOS 13 και μάλλον όπως όλα δείχνουν αυτό ήταν και το τελευταίο τους update.  Φυσικά μιλάμε για τα OnePlus 8 και OnePlus 8 Pro που έχουν φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους αφού εκτελούσαν την πιο πρόσφατη έκδοση OxygenOS 13.1.0.587. Αυτό δείχνει…

Share

facebook ap11847509969Από όλες τις ρυθμιστικές απειλές για το αόριστο επιχειρησιακό μοντέλο του Facebook, η Γερμανία είναι η πιο δύσκολη να αποφύγει. Το γερμανικό ομοσπονδιακό γραφείο καρτέλ αμφισβήτησε τη χρήση δεδομένων τρίτων μερών από την εταιρεία για να βοηθήσει τις στοχευμένες διαφημίσεις.

Τώρα που η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ είναι πιθανό να διατηρήσει τη δουλειά της μέχρι το 2021, το Facebook αντιμετωπίζει ολοένα αυξανόμενη πίεση σε αυτό το μέτωπο. Αλλά όσο δυσάρεστη κι αν είναι αυτή η πρόκληση για το Facebook, δεν αρκεί για να επιφέρει θεμελιώδη αλλαγή.

Οι αμερικανικοί γίγαντες του Διαδικτύου είναι πολύ στο μυαλό της Μέρκελ. Μιλώντας στο φόρουμ του Νταβός την Τετάρτη, είπε:

«Υπάρχουν μεγάλες αμερικανικές εταιρείες που έχουν πρόσβαση σε δεδομένα. Τα δεδομένα είναι η πρώτη ύλη του 21ου αιώνα. Η απάντηση στην ερώτηση ‘Σε ποιον ανήκουν τα δεδομένα;’ καθορίζει, τελικά, εάν η δημοκρατία, η συμμετοχή, η ψηφιακή κυριαρχία και η επιχειρηματική επιτυχία είναι συμβατά.»

Οι Ευρωπαίοι, δήλωσε η Μέρκελ, δεν έχουν ακόμη αποφασίσει σχετικά με την απάντηση. «Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να είμαστε πολύ αργοί και ο κόσμος να μας προσπεράσει, ενώ έχουμε μια φιλοσοφική συζήτηση για την κυριαρχία των δεδομένων», συνέχισε. «Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αναλάβουμε δράση. Πιστεύω ότι με το ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο της αγοράς μας έχουμε την ευκαιρία να συμβάλουμε σε μια δίκαιη ψηφιακή εποχή στην οποία η ιδιωτικοποίηση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα δεν είναι φυσιολογική.»

Η δημόσια ρητορική της Μέρκελ είναι συχνά μετριοπαθής, αλλά όχι στην περίπτωση αυτή. Δεδομένου ότι είναι κοντά στο να σχηματίσει μια σταθερή κυβέρνηση συνασπισμού με τους Σοσιαλδημοκράτες, καμία ανατροπή του προσωπικού δεν μπορεί να εκτροχιάσει την προσπάθεια του επικεφαλής του ομοσπονδιακού γραφείου καρτέλ Αντρέας Μουντ να εξετάσει τις πρακτικές χρήσης δεδομένων του Facebook.

Πριν από έναν μήνα, ο ρυθμιστής αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας εξέδωσε μια προκαταρκτική εκτίμηση ότι «το Facebook εκμεταλλεύεται αυτή τη δεσπόζουσα θέση εξαρτώντας τη χρήση του κοινωνικού του δικτύου από το να του επιτρέπεται να συσσωρεύει απεριόριστα κάθε είδος δεδομένων που παράγεται από τη χρήση ιστοσελίδων τρίτων και να το συγχωνεύει με τον λογαριασμό του χρήστη του Facebook». Οι παροχείς δεδομένων τρίτου μέρους περιλαμβάνουν υπηρεσίες που ανήκουν στο Facebook, όπως το Instagram και το WhatsApp, καθώς και εξωτερικοί ιστότοποι με ενσωματωμένα στοιχεία Facebook, όπως ένα κουμπί like. Με την αλληλεπίδραση με αυτά τα στοιχεία, οι χρήστες παρέχουν στο Facebook δεδομένα σχετικά με τα ενδιαφέροντά τους και τη συμπεριφορά περιήγησης στο διαδίκτυο, τα οποία το Facebook μπορεί να χρησιμοποιήσει για να στοχεύσει διαφημίσεις.

Το Facebook είναι ανοιχτό για τη συλλογή μιας ευρείας ποικιλίας προσωπικών πληροφοριών, από τα δεδομένα αναγνώρισης προσώπου μέχρι «likes» σε άλλους ιστότοπους. Οι άνθρωποι που ανησυχούν για την προστασία της ιδιωτικής ζωής μπορούν εύκολα να ανακαλύψουν τι γνωρίζει το Facebook για αυτούς και ακόμη και να κατεβάσουν τα δεδομένα. Συνεπώς, δεν είναι ότι οι χρήστες μένουν εξαπατειμένοι στο σκοτάδι για τη συγκομιδή του Facebook από τις «πρώτες ύλες του 21ου αιώνα». Αυτό, ωστόσο, δεν είναι το κύριο μέλημα της κυβέρνησης του Ομοσπονδιακού Γραφείου Καρτέλ. Είναι ότι το Facebook, ως εταιρεία που κυριαρχεί στην αγορά του, αναγκάζει τους χρήστες να συμφωνήσουν σε αυτές τις πρακτικές συγκομιδής: Δεν έχουν πουθενά αλλού να πάνε για τις ψηφιακές κοινωνικές τους ανάγκες εάν αισθάνονται άβολα με το πώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους. Αν υπάρχει επιλογή μεταξύ της αποδοχής του συνόλου του πακέτου Facebook, συμπεριλαμβανομένης της εκτεταμένης αποκάλυψης προσωπικών δεδομένων ή της μη χρήσης του Facebook καθόλου, όπως το έθεσε ο ρυθμιστικός φορέας σε ένα έγγραφο του Δεκεμβρίου και εάν το Facebook είναι δεσπόζουσα εταιρεία, είναι παράνομο στη Γερμανία.

Το Facebook δεν αρνείται τη συλλογή των δεδομένων αλλά αρνείται την κυριαρχία. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι γερμανοί χρήστες του Διαδικτύου δεν είναι στο Facebook: Έχει 31 εκατομμύρια χρήστες στη χώρα, περίπου το 43 τοις εκατό του πληθυσμού της στο Διαδίκτυο. Στις ΗΠΑ, το ποσοστό διείσδυσης του Facebook είναι περίπου 62%. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ορισμό της αγοράς του Facebook από το ομοσπονδιακό γραφείο καρτέλ, ανταγωνίζεται μόνο μικρότερα κοινωνικά δίκτυα γενικού ενδιαφέροντος όπως το Google Plus και μερικές μικροσκοπικές γερμανικές προσφορές, ούτε καν με επαγγελματικά δίκτυα όπως το LinkedIn και το Xing, ο δημοφιλής ανταγωνιστής του σε γερμανόφωνους ή με εφαρμογές μηνυμάτων. Η ρυθμιστική αρχή υποστηρίζει ότι αυτά τα μικρότερα δίκτυα δεν μπορούν να αποτελέσουν καλό υποκατάστατο στο Facebook: «Υπάρχουν μεγάλα εμπόδια στην είσοδο. Λόγω των επιπτώσεων στο δίκτυο, οι χρήστες είναι ουσιαστικά παγιδευμένοι και θεωρούν εξαιρετικά δύσκολο να στραφούν σε έναν από τους ανταγωνιστές του Facebook.»

Αν και το ομοσπονδιακό γραφείο καρτέλ λέει ότι είναι απίθανο να πάρει μια απόφαση πριν από τις αρχές του καλοκαιριού, φαίνεται μάλλον απίθανο ότι ο Μουντ θα εγκαταλείψει την υπόθεση – τόσο λόγω των πολιτικών προτεραιοτήτων της Μέρκελ όσο και επειδή φαίνεται να πιστεύει ότι η έρευνα εξυπηρετεί μεγαλύτερο σκοπό . «Ανοίγουμε έναν δρόμο με την περίπτωση αυτή» είπε αυτή την εβδομάδα στους Financial Times. «Εξετάζουμε πολύ προσεκτικά τη σχέση μεταξύ των δεδομένων και της δεσπόζουσας θέσης της αγοράς, των δεδομένων και της ισχύος στην αγορά και της πιθανής κατάχρησης της συλλογής δεδομένων».

Εάν το Facebook χτυπηθεί από μια αρνητική απόφαση, όπως είναι πιθανό, και αν τα γερμανικά δικαστήρια την επιβάλουν, το Facebook θα χρειαστεί να δώσει στους χρήστες την ευκαιρία να αρνηθούν την κατοχή ορισμένων δεδομένων που είναι αποθηκευμένα στους διακομιστές του. Αυτό από μόνο του δεν θα το βλάψει πολύ. Θα δημιουργήσει απλώς μια νέα σελίδα λίστας ελέγχου που θα μπορούν να επισκέπτονται περισσότεροι χρήστες με επίκεντρο την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Δεν είναι τεράστιο τίμημα.

Τόσο η Μέρκελ όσο και οι υποστηρικτές της ιδιωτικής ζωής δέχονται ως δεδομένο ότι τα δεδομένα είναι πράγματι «η πρώτη ύλη του 21ου αιώνα». Αλλά τι γίνεται αν η συλλογή δεδομένων είναι μια κόκκινη ρέγκα για τους ρυθμιστές; Δηλαδή εάν η πραγματική ανησυχία κυριαρχίας δεν είναι ο αντίκτυπος στην ιδιωτική ζωή των καταναλωτών, αλλά η δυνατότητα που έχει το Facebook για κατάχρηση στο μοντέλο διαφήμισης που βασίζεται σε δεδομένα;

Για να δοθεί απάντηση στο ερώτημα αυτό, απαιτείται μια διαφορετική διερεύνηση. Πώς χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις αυτά που συλλέγουν; Η δυνατότητα του Facebook να λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τα «likes» σε ιστότοπους το βοηθά πραγματικά να στοχεύει διαφημίσεις; Αυτό κάνει τις διαφημίσεις πιο αποτελεσματικές; Μπορεί το Facebook ίσως να υπερεκτιμά – ή, πιθανότατα, να υπερβάλει – την ικανότητά του να στοχεύει τη διαφήμιση καλύτερα από ένα έντυπο περιοδικό ή έναν τηλεοπτικό σταθμό;

Δεν υπάρχει καμία ανεξάρτητη δημόσια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα της στόχευσης διαφημίσεων του Facebook, επειδή το Facebook δε θέλει να επιτρέψει εξωτερικούς ελέγχους απόδοσης διαφημίσεων. Η προσφορά του στη διαφήμιση μπορεί να είναι ψευδής, απ’ όλα όσα γνωρίζουμε, και η συλλογή δεδομένων, όπως έχει, θα μπορούσε να είναι αβλαβής και συνεπώς περιττή. Το γεγονός ότι οι διαφημιζόμενοι φαίνεται να πιστεύουν τις υποσχέσεις του Facebook δεν αποτελεί απόδειξη ότι αυτές οι υποσχέσεις είναι αληθινές: Οι διαφημιστές είναι ανθρώπινοι και μπορούν να παρασυρθούν από τη φουτουριστική ρητορική. Ακόμα και η Μέρκελ δεν είναι αλώβητη.

Το άνοιγμα του μαύρου κουτιού του Facebook (και του Google) θα ήταν μια πιο σχετική προσέγγιση για τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές. Ποιος ξέρει, η Μέρκελ θα μπορούσε να ανακαλύψει ότι οι πραγματικές πρώτες ύλες του αιώνα δεν διαφέρουν πολύ από τον περασμένο αιώνα. Και σε κάθε περίπτωση, θα ήταν χρήσιμο για μελλοντική ρύθμιση των δεδομένων να γνωρίζουμε τι είδους δεδομένα είναι πολύτιμα και, συνεπώς, ιδιαίτερα ευαίσθητα.