Αυτοκίνητο – Ο κλάδος ξόδεψε για έρευνα 61 δισ. ευρώ το 2018

Related

Γιατί ο Σαμ Άλτμαν ανυπομονεί να τον… απολύσει η τεχνητή νοημοσύνη

Γιατί ο Σαμ Άλτμαν ανυπομονεί να τον… απολύσει η τεχνητή νοημοσύνη FORTUNE GREECE 06/11/2025, 22:00 SHARE Ο CEO της OpenAI προβλέπει ότι σε λίγα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη θα... τρέχει την εταιρεία του, ενώ εκείνος θα αποσυρθεί στη φάρμα του στη Χαβάη. Ο Sam Altman δήλωσε ότι θα «ντρέπεται» αν η OpenAI δεν γίνει η

Η γενιά που δεν φοβάται το AI: Πώς οι φοιτητές μαθαίνουν να δουλεύουν μαζί με την τεχνητή νοημοσύνη

Παρά το κύμα απολύσεων και την αβεβαιότητα στην αγορά, οι νέοι επαγγελματίες δεν φοβούνται το μέλλον. Οι φοιτητές των business schools μαθαίνουν να συνεργάζονται με την τεχνητή νοημοσύνη και να αξιοποιούν τα εργαλεία της με κριτική σκέψη. Σχολεία και πανεπιστήμια υιοθετούν διαφορετικές προσεγγίσεις: άλλοι απαγορεύουν τη χρήση AI, άλλοι τη διδάσκουν με πειραματικό τρόπο. Οι

Boomerslop: Πώς η νέα AI πλατφόρμα της Meta γέμισε με πολιτικά memes το Facebook

An illustration photo shows the event of Meta launching the Vibes platform, Suqian City, Jiangsu Province, China on September 26, 2025. (Photo by Guo Dexin / CFOTO via AFP) Photo: AFP Η ροή των boomer χρηστών έχει κατακλυστεί από περιεχόμενο AI χαμηλής ποιότητας, κυρίως με τη μορφή πολιτικών memes για τον Ντόναλντ Τραμπ. Μόλις ένα

Ένα νέο κβαντικό bit του Πανεπιστημίου Πρίνστον διαρκεί τρεις φορές περισσότερο

Ένα υπεραγώγιμο κβαντικό bit που διαρκεί τρεις φορές περισσότερο από τα καλύτερα qubits που υπάρχουν σήμερα δημιούργησαν μηχανικοί του Πανεπιστημίου Πρίνστον, κάνοντας ένα σημαντικό βήμα προς την κατεύθυνση των πρακτικών κβαντικών υπολογιστών. «Η πραγματική πρόκληση, αυτό που μας εμποδίζει να έχουμε χρήσιμους κβαντικούς υπολογιστές σήμερα, είναι ότι κατασκευάζεις ένα κβαντικό bit και οι πληροφορίες δεν

Η Ουκρανία μετατρέπει τον πόλεμο σε «παιχνίδι με drones»

Η Ουκρανία εφαρμόζει ένα πρωτότυπο πρόγραμμα που επιβραβεύει τις ομάδες χειριστών drones με «πόντους» για επιβεβαιωμένες επιθέσεις και επιτυχίες στο πεδίο της μάχης. Οι πόντοι αυτοί δεν είναι απλώς αριθμοί, αλλά μπορούν να εξαργυρωθούν σε εξοπλισμό, όπως νέα drones, συστήματα ηλεκτρονικού πολέμου και άλλο υλικό, μέσω μιας διαδικτυακής αγοράς που ονομάζεται Brave1. Το σύστημα, που

Amazon εναντίον Perplexity: Η πρώτη «μάχη» ανθρώπου – AI για τον έλεγχο των αγορών

FORTUNE GREECE 05/11/2025, 17:00 SHARE Η Perplexity κατηγορεί την Amazon ότι προσπαθεί να ελέγξει πώς ψωνίζουν οι χρήστες με τη βοήθεια των AI agents. Η Amazon απειλεί νομικά την Perplexity, ζητώντας να αφαιρεθεί η δυνατότητα αγορών μέσω AI από την πλατφόρμα της. Η Perplexity αντιδρά, κατηγορώντας την Amazon για “ψηφιακό εκφοβισμό” και έλεγχο της αγοραστικής

Τζεφ Μπέζος: «Σε λίγες δεκαετίες θα ζούμε στο διάστημα»

Ο ιδρυτής της Amazon και της Blue Origin παρουσίασε στην Italian Tech Week το φουτουριστικό του όραμα για μια ανθρωπότητα που θα κατοικεί σε διαστημικές αποικίες, με ρομπότ και τεχνητή νοημοσύνη να φροντίζουν για τα… υπόλοιπα. Ο Τζεφ Μπέζος φαίνεται πως δεν αρκείται στην κατάκτηση της Γης -τώρα στρέφει το βλέμμα του προς το διάστημα!

Μεγάλα κανάλια στο YouTube διαγράφονται – Οι δημιουργοί κατηγορούν την τεχνητή νοημοσύνη

FORTUNE GREECE 05/11/2025, 16:30 SHARE ANKARA, TURKIYE- FEBRUARY 09: In this photo illustration, the logo of social media platform "Youtube" is displayed on a computer screen in Ankara, Turkiye on February 09, 2022. Mehmet Ali Ozcan / Anadolu Agency (Photo by MEHMET ALI OZCAN / ANADOLU AGENCY / Anadolu Agency via AFP) Photo: AFP Η

Είναι τελικά «φούσκα» ο τρελός χορός από deals στην Τεχνητή Νοημοσύνη;

Το κύριο ερώτημα για τους επενδυτές είναι το αν θα υπάρξει «νομισματοποίηση» των AI εργαλείων. Η ιστορία των αγορών βρίθει παραδειγμάτων στα οποία το συναίσθημα επικράτησε της λογικής. Ένα από τα πιο χαρακτηριστικά είναι η επένδυση του Ισαάκ Νεύτωνα στη λεγόμενη «South Sea Bubble» του 1720. Ο μεγάλος επιστήμονας απώλεσε τεράστια ποσά όταν η «φούσκα»

«Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μας πάρει τη δουλειά»: Τι αποκαλύπτει ο «νονός της ΑΙ»

«Η Τεχνητή Νοημοσύνη θα μας πάρει τη δουλειά»: Τι αποκαλύπτει ο «νονός της ΑΙ» FORTUNE GREECE 04/11/2025, 20:21 SHARE Ο Τζέφρι Ε. Χίντον υποστηρίζει ότι οι κολοσσοί θα κερδίσουν μόνο αν αντικαταστήσουν τους εργαζόμενους με μηχανές. Του Jason Ma Ο επιστήμονας υπολογιστών και βραβευμένος με Νόμπελ Geoffrey Hinton επανέλαβε τις προειδοποιήσεις του σχετικά με το

Μπορείς ακόμα να ζητήσεις ιατρικές συμβουλές από το ChatGPT;

Όσο περισσότεροι ανατρέχουν στο ChatGPT για συμβουλές υγείας, τόσο πιο κρίσιμο γίνεται να καταλήξουν στο πού σταματά η πληροφόρηση και πού αρχίζει η ιατρική συμβουλή. Η OpenAI δεν απαγορεύει στο ChatGPT να δίνει πληροφορίες για την υγεία — απλώς διευκρινίζει ότι δεν μπορεί να παρέχει εξατομικευμένες ιατρικές συμβουλές χωρίς συμμετοχή επαγγελματία. Η χρήση του ChatGPT

Η τηλεπικοινωνιακή επανάσταση: Όταν η σύνδεση δεν αρκεί πια…

Η παγκόσμια αγορά τηλεπικοινωνιών αντιμετωπίζει κρίσιμο σταυροδρόμι. Οι βασικές...

Share

Η αυτοκινητοβιομηχανία ξοδεύει τους περισσότερους πόρους στην έρευνα και την ανάπτυξη σε σύγκριση με άλλους τομείς της ευρωπαϊκής βιομηχανίας, σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων. Ο κλάδος των αυτοκινήτων για παράδειγμα ξόδεψε για έρευνα 61 δισ. ευρώ το 2018, όταν ο κλάδος των φαρμάκων δαπάνησε 39,9 δισ. ευρώ.

Ο στόχος της συνεχούς εξέλιξης της αυτοκίνησης, της ανάπτυξης της ασφάλειας και της τελειοποίησης των τεχνολογιών, αποτέλεσαν βασικούς στόχους για να αλλάξει η εικόνα της μεταφοράς σε πιο βιώσιμη, καθώς κατασκευάζονται όλο και περισσότερο οικολογικά και ευφυή αυτοκίνητα.

Σήμερα, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι ένας δυναμικά αναπτυσσόμενος και ο πιο καινοτόμος κλάδος της ευρωπαϊκής οικονομίας. Μεταξύ των δέκα βασικών κλάδων της βιομηχανίας, αναλαμβάνει σχεδόν το 30% των παγκόσμιων δαπανών για μελέτες και ανάπτυξη, αφήνοντας πολύ πίσω τον δεύτερο στον κατάλογο φαρμακευτικό και βιοτεχνολογικό τομέα. Ο ευρωπαϊκός τομέας της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι ουσιαστικά μπροστά από την Ιαπωνία. Παράλληλα, εξέλιξη και ανάπτυξη υπάρχει και στον τομέα των ανταλλακτικών αυτοκινήτων, καθώς και σε αυτό τον τομέα δαπανούνται μεγάλα ποσά που αγγίζουν τα 18 δισ. ευρώ.

Ευρωπαϊκή ανάπτυξη στην ηλεκτροκίνηση

Ο τομέας της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας που παρουσιάζει μεγαλύτερη ανάπτυξη είναι η ηλεκτροκίνηση και ακολουθεί η ανάπτυξη της αυτόνομης οδήγησης. Το 2018 ο μεγαλύτερος αριθμός αιτήσεων διπλώματος ευρεσιτεχνίας στον τομέα της τεχνολογίας αυτόνομων αυτοκινήτων προερχόταν από την Ευρώπη. Από το γενικό αριθμό όλων των διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας στον κόσμο το 33,3 % ανήκει στην Ευρώπη, ακολουθούν οι ΗΠΑ με ποσοστό 30,1 %, την τρίτη θέση καταλαμβάνει η Ιαπωνία και την τέταρτη η Νότια Κορέα, όπου τα μερίδια τους στις παγκόσμιες αιτήσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας ήταν 11,5% και 10,5% αντίστοιχα.

Είναι δεδομένο ότι η ηλεκτροκίνηση στην Ευρώπη συνδέεται στενά με την ανάπτυξη των ολοένα και πιο έξυπνων τεχνολογιών που κάνουν την οδήγηση πιο άνετη, ασφαλή και προβλέψιμη. Σχετίζεται με τους ευρωπαϊκούς κανονισμούς, οι οποίοι εκτός από τα αυστηρά όρια εκπομπών, προϋποθέτουν περισσότερες λύσεις ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας στο βασικό εξοπλισμό των νέων οχημάτων.

Άνοδος της έρευνας

Η πανδημία όχι μόνο δεν μείωσε αυτές τις έρευνες, αλλά αντίθετα τις ενίσχυσε. Αυτό αποδεικνύεται από τα στοιχεία των πωλήσεων για το πρώτο εξάμηνο του 2020. Παρόλο που οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μειώθηκαν έως και 38%, η πώληση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αυξήθηκε κατά 20%. Αυτή η τάση υποστηρίχθηκε από ενέργειες αρκετών κυβερνήσεων ευρωπαϊκών χωρών, οι οποίες χρησιμοποιούν οικονομικά κίνητρα για την αγορά αυτοκινήτων, αυξάνοντας το κανάλι των πωλήσεων.

Αντικατάσταση

Η ηλεκτροκίνηση το τελευταίο χρονικό διάστημα βρίσκεται στο απόγειό της και πλέον η πλήρης αντικατάσταση των αυτοκινήτων με κινητήρα καύσης με τα πλήρως ηλεκτρικά και αυτόνομα αυτοκίνητα απαιτεί περαιτέρω ανάπτυξη όχι μόνο των τεχνολογιών που έχουν να κάνουν με την αυτονομία και τα σημεία φόρτισης, αλλά και την τελειοποίηση όλης της τεχνολογίας. Το μεγάλο στοίχημα των αυτοκινητοβιομηχανιών έχει να κάνει με την μείωση του βάρους των οχημάτων, την αύξηση των συστημάτων ασφάλειας, την αύξηση του επιπέδου αυτόνομης οδήγησης και φυσικά την αύξηση της αυτονομίας των μπαταριών. Οι σχεδιαστές και οι κατασκευαστές στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας εξακολουθούν να αναζητούν νέα υλικά και καινοτόμες τεχνολογίες οι οποίες θα επιτρέψουν την μείωση του βάρους των αυτοκινήτων, ενώ παράλληλα θα διασφαλιστεί η δομική τους αντοχή, με συνέπεια την αύξηση της ασφάλειας και της άνεσης.

FILE PHOTO: An electric car is seen plugged in at a charging point for electric vehicles in Rome, Italy, April 28, 2021. REUTERS/Guglielmo Mangiapane/File Photo

Ταυτόχρονα, τα σύγχρονα αυτοκίνητα θα πρέπει να παράγονται με όσο το δυνατόν περισσότερο ανακυκλώσιμα υλικά, όπως απαιτεί η ευρωπαϊκή νομοθεσία. Αυτή αποτελεί μια σημαντική παράμετρο στο χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας, ειδικά τώρα όπου τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αυξάνονται και η διαχείριση της ανακύκλωσης των μπαταριών είναι μέρος του προβλήματος που αναζητά λύση.

- ΑΠΕ-ΜΠΕ

Γιατί ο Σαμ Άλτμαν ανυπομονεί να τον… απολύσει η τεχνητή νοημοσύνη

Γιατί ο Σαμ Άλτμαν ανυπομονεί να τον… απολύσει η τεχνητή νοημοσύνη FORTUNE GREECE 06/11/2025, 22:00 SHARE Ο CEO της OpenAI προβλέπει ότι σε λίγα χρόνια η τεχνητή νοημοσύνη θα... τρέχει την εταιρεία του, ενώ εκείνος θα αποσυρθεί στη φάρμα του στη Χαβάη. Ο Sam Altman δήλωσε ότι θα «ντρέπεται» αν η OpenAI δεν γίνει η

Η γενιά που δεν φοβάται το AI: Πώς οι φοιτητές μαθαίνουν να δουλεύουν μαζί με την τεχνητή νοημοσύνη

Παρά το κύμα απολύσεων και την αβεβαιότητα στην αγορά, οι νέοι επαγγελματίες δεν φοβούνται το μέλλον. Οι φοιτητές των business schools μαθαίνουν να συνεργάζονται με την τεχνητή νοημοσύνη και να αξιοποιούν τα εργαλεία της με κριτική σκέψη. Σχολεία και πανεπιστήμια υιοθετούν διαφορετικές προσεγγίσεις: άλλοι απαγορεύουν τη χρήση AI, άλλοι τη διδάσκουν με πειραματικό τρόπο. Οι