Η Google βρέθηκε και πάλι την Τρίτη στο στόχαστρο των ευρωπαϊκών αντιμονοπωλιακών αρχών, οι οποίες θα εξετάσουν αυτή τη φορά το κατά πόσο οι διαφημιστικές υπηρεσίες της εταιρείας ευνοούν την ίδια απέναντι σε ανταγωνιστές, διαφημιστές και εκδότες.
Η Google ανέφερε διαφημιστικά έσοδα 146 δισεκατομμυρίων δολαρίων το περασμένο έτος, περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη εταιρεία. Οι διαφημίσεις που εμφανίζονται στις υπηρεσίες της αντιστοιχούσαν στο μεγαλύτερο μέρος των πωλήσεων και των κερδών, επισημαίνει το Reuters. Περίπου το 16% των εσόδων προήλθε από τεχνολογίες της Google τις οποίες χρησιμοποιούν άλλες εταιρείες για να πουλούν διαφημιστικό χώρο στις εφαρμογές και τους δικτυακούς τόπους τους.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι θα ερευνήσει εάν η Google αλλοιώνει τον ανταγωνισμό περιορίζοντας την πρόσβαση τρίτων σε δεδομένα χρηστών με βάση τα οποία γίνεται η στόχευση των διαφημίσεων, ενώ η ίδια αξιοποιεί τα δεδομένα αυτά για δικό της όφελος. «Ανησυχούμε ότι η Google έχει καταστήσει δύσκολο τον ανταγωνισμό για άλλες υπηρεσίες διαδικτυακής διαφήμισης» δήλωσε η επίτροπος Ανταγωνισμού Μαργκρέτε Βεστάγκερ.
«Θα εξετάσουμε επίσης τις πολιτικές της Google στο θέμα της παρακολούθησης χρηστών προκειμένου να διασφαλίσουμε ότι εναρμονίζονται με τον δίκαιο ανταγωνισμό» πρόσθεσε η Βεστάγκερ, η οποία την τελευταία δεκαετία έχει επιβάλει στη Google πρόστιμα άνω των 8 δισ. ευρώ για καταστολή του ανταγωνισμού στις ηλεκτρονικές αγορές, τα κινητά τηλέφωνα με λειτουργικό σύστημα Android και τη διαδικτυακή διαφήμιση.
Από την πλευρά της, η Google διαβεβαίωσε ότι θα συνεργαστεί με την Κομισιόν. «Χιλιάδες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τα διαφημιστικά προϊόντα μας για να φτάνουν σε περισσότερους καταναλωτές και να χρηματοδοτούν τους δικτυακούς τόπους τους κάθε ημέρα. Τα επιλέγουν επειδή είναι ανταγωνιστικά και αποτελεσματικά» δήλωσε εκπρόσωπος της εταιρείας.