Έρχεται το «Συστηθείτε» για διάθεση στοιχείων πολιτών χωρίς την μεταφορά εγγράφων

Related

Generation Next: Ολοκληρώθηκε ο 3ος κύκλος δωρεάν μαθημάτων STEAM για 400 εκπαιδευτικούς

Ολοκληρώθηκε ο 3ος κύκλος του Εκπαιδευτικού Προγράμματος Σπουδών (STEAM) που υλοποιείται στο πλαίσιο του Προγράμματος Ανάπτυξης Ψηφιακών Δεξιοτήτων Generation Next του Ιδρύματος Vodafone , υπό την επιστημονική επίβλεψη του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ). Τα δωρεάν μαθήματα STEAM που ξεκίνησαν τον Φεβρουάριο του 2025 έδωσαν την ευκαιρία σε 400 εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να ενισχύσουν τις ψηφιακές

Η Meta «έκλεψε» από την Apple κορυφαίο στέλεχος του AI

FORTUNE GREECE 08/07/2025, 12:08 SHARE Meta logo and company CEO Mark Zuckerberg. December 4, 2024 Photo: Shutterstock Η Meta για να εξασφαλίσει το «ναι» του Ruoming Pang του προσέφερε πακέτο αποδοχών αξίας δεκάδων εκατομμυρίων δολαρίων ετησίως Νέο πλήγμα στις προσπάθειες της Apple να ξεχωρίσει στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης αποτελεί η αποχώρηση κορυφαίου στελέχους της

Τεχνολογική επανάσταση στη βιομηχανία του θεάματος; Η AI φέρνει δισεκατομμύρια επενδύσεις

FORTUNE GREECE 07/07/2025, 20:30 SHARE Ενώ οι μεγάλοι παίκτες του Χόλιγουντ επιτίθενται νομικά στην AI, στο παρασκήνιο τη χρησιμοποιούν για να επαναπροσδιορίσουν τον τρόπο που γίνονται οι ταινίες, πιο φθηνά, πιο γρήγορα, πιο στοχευμένα.           Οι γίγαντες του Χόλιγουντ αντιδρούν απέναντι στην εισβολή της τεχνητής νοημοσύνης. Η Disney και η Universal

Ποιους οικονομικούς όρους αναζητά περισσότερο ο κόσμος στο ChatGPT;

ΜΑΡΙΑ ΑΚΡΙΒΟΥ 07/07/2025, 18:11 SHARE Η τεχνητή νοημοσύνη έρχεται να δώσει απαντήσεις και συμβουλές στις οικονομικές μας απορίες. Η έλευση του ChatGPT στη ζωή μας, θα έλεγε κανείς, ότι έχει δώσει τη δυνατότητα σε κάθε χρήστη να έχει δίπλα του, ανά πάσα ώρα και στιγμή, έναν προσωπικό βοηθό, ικανό να του λύσει οποιαδήποτε απορία σε

Apple: Προσφεύγει στο δικαστήριο για το πρόστιμο της ΕΕ

FORTUNE GREECE 07/07/2025, 15:41 SHARE Ποινή «άνευ προηγουμένου» χαρακτηρίζει η Apple το πρόστιμο που επέβαλε στην εταιρεία η ΕΕ, για το App Storea Η Apple άσκησε έφεση κατά του προστίμου ύψους 500 εκατ. ευρώ που της επέβαλε η Ευρωπαϊκή Ένωση, χαρακτηρίζοντας την ποινή «άνευ προηγουμένου» και τις αλλαγές που απαιτούσε η ρυθμιστική αρχή στο App

Έγκριση από το ΕΣΡ για το Cosmote Sport Start – Τυπολογίες – όλα γύρω από τα media

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 32 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «ΤΟ ΠΑΡΟΝ», την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας στο Facebook ΕΠΩΝΥΜΙΑ

COSMOTE και Vodafone στηρίζουν τους συνδρομητές στις περιοχές που πλήττονται από πυρκαγιές – Digitaltvinfo.gr – Τα πάντα για τη δορυφορική, ψηφιακή και HD TV

COSMOTE TELEKOM Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης που πλήττονται από τις πυρκαγιές, και για τις αυξημένες ανάγκες επικοινωνίας τους προσφέρει: δωρεάν 1.500 λεπτά ομιλίας προς όλα τα εθνικά δίκτυα και δωρεάν απεριόριστο Internet από το κινητό για 15 ημέρες

Μια συζήτηση με έναν «ηθικό χάκερ»: Αυτό είναι το πραγματικό προφίλ των ψηφιακών εγκληματιών

Το Fortune Greece συνάντησε τον Clément Domingo, έναν από τους ελάχιστους ανθρώπους ο οποίος «ζει» μέσα στο Σκοτεινό Διαδίκτυο και γνωρίζει με κάθε λεπτομέρεια πώς είναι αυτός ο άγνωστος κόσμος που αποτελεί φιλικό πεδίο δράσης για κυβερνοεγκληματίες. Αποστολή στη Μαδρίτη Ξυπνά το πρωί. Φιλά τα παιδιά του πριν το σχολείο. Πάει στη δουλειά του. Επιστρέφει

Το μεγαλύτερο πρόβλημα του κλάδου των τηλεπικοινωνιών; Η αποτυχία αξιοποίησης του 5G

Καθώς η χορωδία χιλιάδων εταιρειών που επαινούν τα τελευταία...

Θα παντρευόσουν ένα ρομπότ; Το 80% της Gen Z λέει «ναι»

FORTUNE GREECE 05/07/2025, 19:00 SHARE Η νέα γενιά στρέφεται σε ψηφιακούς συντρόφους, με 8 στους 10 Gen Z να δηλώνουν πως θα έκαναν σχέση – ακόμη και γάμο – με τεχνητή νοημοσύνη. Το 80% των εκπροσώπων της Generation Z δηλώνει πως θα παντρευόταν μια τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με έρευνα της εταιρείας chatbots Joi AI. Επιπλέον

Μακριά από τα κινητά πιο κοντά στη μάθηση – Τι δείχνει νέα έρευνα σε 317 σχολεία

Νέα μελέτη δείχνει ότι η απαγόρευση κινητών τηλεφώνων στα...

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της η COSMOTE TELEKOM .   Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε

Η Meta στηρίζει την Ελλάδα – Πράσινο φως για ενιαία ψηφιακή ηλικία ενηλικίωσης

Η Meta, μητρική των Facebook και Instagram, δηλώνει επίσημα τη στήριξή της στην ελληνική πρόταση για καθιέρωση ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης σε ευρωπαϊκό επίπεδο.           Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της

Η Meta υπέρ του ελληνικού σχεδίου για την καθιέρωση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης

Τις ελληνικές θέσεις σχετικά με την θέσπιση ενιαίας ψηφιακής ηλικίας ενηλικίωσης υιοθετεί η Meta, η μητρική εταιρεία των Facebook, Instagram και WhatsApp, η οποία με δήλωσή της ανακοίνωσε ότι στηρίζει αυτές τις προτάσεις. Στο non-paper που παρουσίασε πρόσφατα ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου, για την προστασία των ανηλίκων από τον εθισμό στο διαδίκτυο, το

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα

Η COSMOTE TELEKOM διευκολύνει την επικοινωνία των συνδρομητών της σε Σπάτα, Ραφήνα & Ιεράπετρα Newsroom ακρόαση άρθρου ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΑ Όλοι οι δικαιούχοι συνδρομητές ενημερώνονται για την ενεργοποίηση των δωρεάν πακέτων μέσω γραπτών μηνυμάτων (SMS) Η COSMOTE TELEKOM στηρίζει τους συνδρομητές της στα Σπάτα και τη Ραφήνα του Νομού Αττικής και στην Ιεράπετρα του Λασιθίου Κρήτης

Share

Η νέα ψηφιακή υπηρεσία «”Συστηθείτε” (KYC- Know Your Customer)» μπαίνει στην ατζέντα της κυβερνητικής σύσκεψης (16.30) στην οποία θα προεδρεύσει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και θα παρουσιαστεί η νέα δράση, η οποία θα επιτρέπει στους πολίτες να ενημερώνουν τα στοιχεία τους στις τράπεζες χωρίς φυσική παρουσία στο κατάστημα.

Η υπηρεσία, σύμφωνα με την κυβέρνηση, προσφέρει μια ψηφιακή εναλλακτική στην προσκόμιση εγγράφων στην τράπεζα, για τη βεβαίωση των στοιχείων του πολίτη στο πλαίσιο του κανονισμού για την πρόληψη της νομιμοποίησης εσόδων από παράνομες δραστηριότητες.

Η υπηρεσία αντλεί  για κάθε πολίτη:

α) Στοιχεία ταυτότητας

β) Στοιχεία επικοινωνίας

γ) Στοιχεία εισοδήματος

δ) Στοιχεία επαγγελματικής δραστηριότητας

Τα στοιχεία αντλούνται από τα πληροφοριακά συστήματα του Δημόσιας Διοίκησης χωρίς να αποθηκεύονται στο KYC και η διάθεσή τους προϋποθέτει κάθε φορά τη ρητή συγκατάθεσή σας.

Σημειώνεται ότι η πρόσβαση στην υπηρεσία είναι δυνατή από το Internet Banking της τράπεζας.

Γενικές ερωτήσεις για το Know Your Customer (https://www.gsis.gr/egov-KYC/FAQs_KYC)

1.  Τι είναι το Know Your Customer (eGov – KYC);

Το eGov-KYC είναι το πληροφοριακό σύστημα που προσφέρει μια ψηφιακή εναλλακτική στην προσκόμιση εγγράφων του δημοσίου για τη βεβαίωση στοιχείων του πολίτη σε φορείς του ιδιωτικού τομέα (Πιστωτικά  ιδρύματα και Χρηματοπιστωτικούς Οργανισμούς), εφόσον απαιτείται από τη νομοθεσία.

2.  Ποιος μπορεί να χρησιμοποιήσει το eGov-KYC;

Την υπηρεσία eGov-KYC μπορεί να χρησιμοποιήσει:

O πελάτης των πιστωτικών ιδρυμάτων – χρηματοπιστωτικών οργανισμών (ΠΙ-ΧΟ) που κάνει συναλλαγές μέσω διαδικτύου μπορεί να χρησιμοποιήσει την υπηρεσία μέσω ανακατεύθυνσης του από το περιβάλλον διαδικτυακών συναλλαγών του ΠΙ-ΧΟ, εφόσον διαθέτει κωδικούς-διαπιστευτήρια της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης (κωδικοί TAXISnet) και έχει επιβεβαιώσει τον αριθμό κινητού του τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (https://notify.gov.gr/dsae/ContactRegistryCit/faces/pages/mainmenu/index.xhtml).

3.  Ποια στοιχεία θα αντληθούν στο eGov-KYC;

Στο eGov-KYC έχετε τη δυνατότητα να διαθέσετε τα παρακάτω στοιχεία:

– Στοιχεία ταυτότητας από το μητρώο της Ελληνικής Αστυνομίας

– Στοιχεία επικοινωνίας από τη βάση δεδομένων του Εθνικού Μητρώου Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης.

– Στοιχεία εισοδήματος από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.).

– Στοιχεία επαγγελματικής δραστηριότητας απασχολούμενου στο Δημόσιο από το Υπουργείο Εσωτερικών (ΑΠΟΓΡΑΦΗ).

– Στοιχεία επαγγελματικής δραστηριότητας απασχολούμενων με εξαρτημένη σχέση εργασίας Ιδιωτικού δικαίου από το Υπουργείο Εργασίας (ΕΡΓΑΝΗ).

– Στοιχεία επαγγελματικής δραστηριότητας επιτηδευματία από την Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων (Α.Α.Δ.Ε.).

Η εφαρμογή eGov-KYC αντλεί μέσω του Κέντρου Διαλειτουργικότητας της ΓΓΠΣΔΔ τα  στοιχεία σας από τα μητρώα των δημοσίων φορέων σε πραγματικό χρόνο.

4.  Πώς μπορώ να μην επιτρέψω τη διαβίβαση των στοιχείων μου στο πιστωτικό ίδρυμα/χρηματοπιστωτικό οργανισμό, στην περίπτωση που τα στοιχεία μου μετά την άντλησή τους μέσω του eGov-KYC δεν είναι ορθά;

Τα τρέχοντα στοιχεία σας  μπορείτε να τα δείτε επιλέγοντας «Για να δείτε τις τιμές των στοιχείων σας την τρέχουσα χρονική στιγμή πατήστε εδώ» .

Στην περίπτωση που τα στοιχεία σας δεν είναι ορθά μπορείτε να μη δώσετε την συγκατάθεσή σας και η σχετική πράξη διαβίβασης δεν ολοκληρώνεται.

Η εγκυρότητα και η ορθότητα των στοιχείων υπόκειται στην ευθύνη των δημοσίων φορέων που είναι κατά νόμο αρμόδιοι για την τήρηση και την ενημέρωσή τους

5.  Γιατί δεν εμφανίζονται τα στοιχεία επικοινωνίας μου;

Τα στοιχεία επικοινωνίας σας αντλούνται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας.  Σε περίπτωση που δεν τα έχετε δηλώσει χρησιμοποιήστε το https://notify.gov.gr για την καταχώρησή τους.  Την επόμενη φορά που θα χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή eGov-KYC τα στοιχεία επικοινωνίας σας θα είναι διαθέσιμα.

6.  Ποια στοιχεία εισοδήματος αντλούνται από το eGov-KYC;

Τα στοιχεία εισοδήματος που αντλούνται είναι το πραγματικό εισόδημα το οποίο λαμβάνεται από τον πίνακα Δ1 της τελευταίας εκδοθείσας πράξης διοικητικού/διορθωτικού προσδιορισμού φόρου του  προηγούμενου φορολογικού έτους, από το έτος εντός του οποίου παρέχεται η συγκατάθεση από εσάς. Εάν δεν έχει εκδοθεί πράξη διοικητικού/διορθωτικού προσδιορισμού φόρου σε αυτό το φορολογικό έτος, τα εισοδήματα θα λαμβάνονται από την τελευταία εκδοθείσα πράξη διοικητικού/διορθωτικού προσδιορισμού φόρου των αμέσως δύο (2) προηγούμενων φορολογικών ετών.

 7.  Μπορώ να επιλέξω να δω τα στοιχεία μου στο eGov-KYC αρχικά και στη συνέχεια να επιλέξω διαβίβαση σε κάποιο τραπεζικό ίδρυμα;

Η διαβίβαση στοιχείων στο πιστωτικό ίδρυμα/χρηματοπιστωτικό οργανισμό (ΠΙ-ΧΟ) γίνεται μόνο εφόσον προηγηθεί εκ μέρους σας η διαδικασία εισόδου σας στο πιστωτικό ίδρυμα / χρηματοπιστωτικό οργανισμό (ΠΙ-ΧΟ) με το οποίο συναλλάσσεστε. Το ΠΙ-ΧΟ σας ανακατευθύνει στο eGov-KYC.

Τα τρέχοντα στοιχεία σας  μπορείτε να τα δείτε επιλέγοντας “Για να δείτε τις τιμές των στοιχείων σας την τρέχουσα χρονική στιγμή πατήστε εδώ”

Μόνο εφόσον δώσετε την ρητή συγκατάθεσή σας ακολουθεί η μεταβίβασή τους στο ΠΙ-ΧΟ.

8.  Μπορώ να εγκρίνω τη διαβίβαση συγκεκριμένης/ων κατηγορίας/ών στοιχείων;

Η επιλογή των  κατηγοριών  για τις οποίες πρέπει να κάνετε επικαιροποιήση  γίνεται μέσα από το περιβάλλον web-banking. Στο περιβάλλον eGov-KYC δεν έχετε τη δυνατότητα να κάνετε επιλογή κατηγοριών οι οποίες θέλετε να διαβιβαστούν. Στο τραπεζικό ίδρυμα διαβιβάζονται μόνο οι κατηγορίες δεδομένων που επιλέξατε.

 9.  Ποια είναι τα στοιχεία ταυτότητας που διαβιβάζονται και από ποιο μητρώο αντλούνται;

Τα στοιχεία ταυτότητας αντλούνται από το μητρώο της ΕΛΑΣ και είναι τα παρακάτω:

i)       Αριθμός ταυτότητας και αριθμός προηγούμενης ταυτότητας αν υπάρχει διαθέσιμος,

ii)      Ονοματεπώνυμο,

iii)     Πατρώνυμο,

iv)     Μητρώνυμο,

v)      Ημερομηνία γέννησης και τόπος γέννησης,

vi)     Ημερομηνία και αρχή έκδοσης της ταυτότητας,

vii)    Φωτογραφία ταυτότητας, εφόσον είναι τηρείται στο μητρώο της ΕΛ.ΑΣ.

Τα ονόματα αποτυπώνονται και με λατινικούς χαρακτήρες εφόσον αυτό είναι διαθέσιμο από το μητρώο της ΕΛ.ΑΣ.

10.  Ποια είναι τα στοιχεία επικοινωνίας που διαβιβάζονται και από ποιο μητρώο αντλούνται;

Τα στοιχεία επικοινωνίας αντλούνται από το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (Ε.Μ.Επ.) της ΓΓΠΣΔΔ και είναι τα παρακάτω:

– Ταχυδρομική Διεύθυνση Διαμονής (Οδός, Αριθμός, Ταχυδρομικός Κωδικός, Δήμος/Κοινότητα, Περιφέρεια, Περιφερειακή Ενότητα και Χώρα)

– Ταχυδρομική Διεύθυνση Επικοινωνίας (Οδός, Αριθμός, Ταχυδρομικός Κωδικός, Δήμος/Κοινότητα, Περιφέρεια, Περιφερειακή Ενότητα και Χώρα).

– Αριθμός Κινητού Τηλεφώνου

– Αριθμός Σταθερού τηλεφώνου

– Ηλεκτρονική ταχυδρομική διεύθυνση (e-mail).

11.  Αν υπάρχουν λάθη στα στοιχεία που με αφορούν ανά κατηγορία πως μπορώ να τα διορθώσω;

– Διόρθωση/τροποποίηση στοιχείων ταυτότητας

– Διόρθωση/τροποποίηση επαγγελματικής δραστηριότητας απασχολούμενου με εξαρτημένη σχέση εργασίας ιδιωτικού δικαίου.

– Διόρθωση/τροποποίηση επαγγελματικής δραστηριότητας απασχολούμενου στο Δημόσιο.

– Διόρθωση/τροποποίηση επαγγελματικής δραστηριότητας επιτηδευματία.

– Διόρθωση/τροποποίηση στοιχείων επικοινωνίας