Έρευνα Visa και INEMY – ΕΣΕΕ: Οι ψηφιακές πληρωμές αναδύονται ως η προτιμώμενη μέθοδος πληρωμής στην Ελλάδα – 7 στους 10 καταναλωτές τις επιλέγουν

Related

Αποκλειστικά σε Cosmote-Γερμανό τα συστήματα συναγερμού ESA Home Security

Σε αποκλειστική συνεργασία με την ESA Security Solutions, εταιρεία παροχής υπηρεσιών φυσικής ασφάλειας στην Ελλάδα, προχωρούν η COSMOTE και ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ για τη διάθεση των ολοκληρωμένων συστημάτων ασύρματου συναγερμού ESA Home Security (ESA) από τα καταστήματά τους. Συγκεκριμένα, όπως αναφέρει σχετική ανακοίνωση, διατίθενται τρία πακέτα ESA, που περιλαμβάνουν, εκτός από τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό, και…

Τα ολοκληρωμένα συστήματα συναγερμού ESA Home Security αποκλειστικά σε ΓΕΡΜΑΝΟ και COSMOTE

Για πλήρη κάλυψη στο σπίτι ή την εργασία, σε συνεργασία με την κορυφαία εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφάλειας στην Ελλάδα. Σε αποκλειστική συνεργασία με την ESA Security Solutions, κορυφαία εταιρεία παροχής υπηρεσιών φυσικής ασφάλειας στην Ελλάδα, προχωρούν η COSMOTE και ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ για τη διάθεση των ολοκληρωμένων συστημάτων ασύρματου συναγερμού ESA Home Security (ESA) από τα…

ESA Home Security: Τα ολοκληρωμένα συστήματα συναγερμού αποκλειστικά σε Γερμανό και Cosmote

Για πλήρη κάλυψη στο σπίτι ή την εργασία, σε συνεργασία με την κορυφαία εταιρεία παροχής υπηρεσιών ασφάλειας στην ΕλλάδαΣε αποκλειστική συνεργασία με την ESA Security Solutions, κορυφαία εταιρεία παροχής υπηρεσιών φυσικής ασφάλειας στην Ελλάδα, προχωρούν η COSMOTE και ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ για τη διάθεση των ολοκληρωμένων συστημάτων ασύρματου συναγερμού ESA Home Security (ESA) από τα καταστήματά…

Τα ολοκληρωμένα συστήματα συναγερμού ESA Home Security αποκλειστικά σε ΓΕΡΜΑΝΟ και COSMOTE

Για να μπορούν οι πελάτες τους να απολαμβάνουν πλήρη κάλυψη στο σπίτι ή τον επαγγελματικό τους χώρο, με την εγγύηση και την αξιοπιστία της ESA Security Solutions. Συγκεκριμένα, διατίθενται τρία πακέτα ESA, τα οποία παρέχουν μια ολιστική λύση, καθώς και τα τρία περιλαμβάνουν, εκτός από τον πιο σύγχρονο εξοπλισμό, και την εγκατάσταση και παραμετροποίηση από…

Stoiximan: Τριπλή προσφορά* γνωριμίας, με 1 μήνα δωρεάν Cosmote TV*!

Οι τελικοί της χρονιάς έρχονται στην οθόνη σου χάρη στη Stoiximan με μια άχαστη, τριπλή προσφορά* γνωριμίας. Η Stoiximan σου προσφέρει για ένα μήνα δώρο*, το αθλητικό περιεχόμενο της Cosmote TV μέσα από μία εκπληκτική τριπλή προσφορά* γνωριμίας.Μαζί, ένα super δώρο* χωρίς κατάθεση, καθώς και πολλές ακόμα εκπλήξεις! Super προσφορά* γνωριμίας με 1 μήνα δωρεάν…

Οι γενιές Gen Z και Millennial παραμένουν πιστές στις αξίες τους σ’ έναν ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο, σύμφωνα με τη φετινή έρευνα της Deloitte...

Η έρευνα «2024 Gen Z και Millennial» της Deloitte, που διανύει το 13ο έτος της, εκπονήθηκε με σχεδόν 23.000 συμμετέχοντες από 44 χώρες (300 εξ’ αυτών από την Ελλάδα), και μελετά τις συνθήκες που διαμορφώνουν τον εργασιακό χώρο και τις κοινωνικές εμπειρίες αυτών των γενεών παγκοσμίως.  «Η φετινή έρευνα αναδεικνύει δύο γενιές που παλεύουν με…

Άσχημα τα νέα για το Snapdragon 8 Gen 4 chipset! Θα οδηγήσει σε αύξηση τιμών των high-end τηλεφώνων;

Η Qualcomm ανέφερε πρόσφατα στο πλαίσιο του Snapdragon Summit ότι ο επερχόμενος επεξεργαστής Snapdragon 8 Gen 4 θα κυκλοφορήσει με μια αύξηση τιμής, σε σχέση με το τρέχον Snapdragon 8 Gen 3 που χρησιμοποιείται σήμερα στα κορυφαία τηλέφωνα Android. Την ίδια πληροφορία επιβεβαίωσε και ο Digital Chat Station στο Weibo και πρόσθεσε ότι ένας κατασκευαστής…

Πιο δυνατό το νέο Motorola Razr 50, αλλά θα κοστίζει το ίδιο με τον προκάτοχο του!

Ως γνωστόν, η Motorola είναι μια εταιρεία που δεν μένει ποτέ θεατής των εξελίξεων, για αυτό και δεν θα πρέπει να μας προξενεί έκπληξη το γεγονός ότι εργάζεται στην ανάπτυξη δύο νέων foldable devices, τα οποία αναμένεται να κυκλοφορήσουν με δύο διαφορετικά ονόματα σε διαφορετικές περιοχές μέσα στις επόμενες εβδομάδες.  Ωστόσο, να τονίσουμε πως το…

Exynos 2500 chipset: Καλύτερες επιδόσεις έναντι του Snapdragon 8 Gen 4!

Ένα νέο report μας δίνει σημαντικές πληροφορίες όσον αφορά την απόδοση του κορυφαίου νέου και επερχόμενου chipset της Samsung: Exynos 2500. Ειδικότερα, υπάρχουν ενδείξεις πως ο νέος αυτός επεξεργαστής μπορεί να ξεπεράσει τον επερχόμενο Snapdragon 8 Gen 4 της Qualcomm σε ότι έχει να κάνει με την απόδοση ισχύος. Λίγο νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η…

ACS: Κύριος χορηγός και εκθέτης στην 6η e-Commerce & Digital Marketing Expo SEE 24-26 Μαΐου

Για ακόμη μία χρονιά η ACS συμμετέχει ως κύριος χορηγός και εκθέτης στην 6η e-Commerce & Digital Marketing Expo South Eastern Europe, που θα πραγματοποιηθεί από τις 24 έως τις 26 Μαΐου στο Ζάππειο Μέγαρο. Η ACS θα συμμετάσχει και φέτος με δικό της περίπτερο, εκθέτοντας σύγχρονες λύσεις, παρουσιάζοντας τα ACS Points Plugin και προσφέροντας…

LG MAGNIT: Η Καινοτόμα λύση για Control Rooms του μέλλοντος

Το τμήμα Business Solutions της LG Electronics (LG) παρουσιάζει την εντυπωσιακή οθόνη LG MAGNIT Micro LED, μια αξιόπιστη λύση προβολής, που είναι ιδανική για χρήση σε control rooms (δωμάτια ελέγχου). Σχεδιασμένη ώστε να διευκολύνει την έξυπνη συνεργασία και την αποτελεσματική λήψη αποφάσεων, η LG MAGNIT αντιπροσωπεύει το μέλλον της τεχνολογίας των control rooms.  Καθηλωτική εμπειρία…

Δυναμική συνεργασία Westnet – LG για Digital Signage λύσεις

Στη διάρκεια της BEYOND 2024, οι επαγγελματίες του κλάδου είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν στο περίπτερο της Westnet για τις σύγχρονες λύσεις που διαθέτει στην κατηγορία Information Display σε συνεργασία με την LG. Η εταιρεία συμμετείχε δυναμικά στη μεγάλη διεθνή έκθεση τεχνολογίας και καινοτομίας που πραγματοποιήθηκε στις 25-27 Απριλίου στο Διεθνές Εκθεσιακό και Συνεδριακό Κέντρο…

Η TLC δημιουργεί το πρώτο tri-foldable 7,85 ιντσών στον κόσμο!

Ένα σημαντικό άλμα προς τα εμπρός έκανε η Κινεζική εταιρεία TCL και αυτό αποδείχθηκε μέσω της επίδειξης του πρώτου αναδιπλούμενου τριπλού αναδιπλούμενου smartphone στον κόσμο με οθόνη 7,85 ιντσών! Το εν λόγω prototype εμφανίστηκε στην έκθεση SID 2024 στο Σαν Χοσέ των Ηνωμένων Πολιτειών. Αυτή η πρωτοποριακή καινοτομία σηματοδοτεί ένα σημαντικό ορόσημο στην ανάπτυξη της…

Έντονο επιχειρηματικό ενδιαφέρον για τις συνδρομητικές πλατφόρμες Cosmote TV και Nova

Δήμητρα Κουτροπούλου Σύμφωνα με την ιστοσελίδα typologies, υπάρχει έντονο επιχειρηματικό ενδιαφέρον για τις δύο συνδρομητικές πλατφόρμες, Cosmote TV και Nova. Η υψηλή δημοτικότητα της Cosmote TV και οι σημαντικές συμφωνίες που έχει συνάψει προσελκύουν πλέον το ενδιαφέρον επιχειρηματικών  κεφαλαίων που επιθυμούν να επενδύσουν στον συγκεκριμένο κλάδο. Όσον αφορά τη Nova, εκτός από το ενδιαφέρον της…

Τα ολοκληρωμένα συστήματα συναγερμού ESA Home Security αποκλειστικά σε ΓΕΡΜΑΝΟ και COSMOTE

Σε αποκλειστική συνεργασία με την ESA Security Solutions, κορυφαία εταιρεία παροχής υπηρεσιών φυσικής ασφάλειας στην Ελλάδα, προχωρούν η COSMOTE και ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ για τη διάθεση των ολοκληρωμένων συστημάτων ασύρματου συναγερμού ESA Home Security (ESA) από τα καταστήματά τους. Για να μπορούν οι πελάτες τους να απολαμβάνουν πλήρη κάλυψη στο σπίτι ή τον επαγγελματικό τους χώρο,…

Share

Τα ευρήματα της πανελλαδικής έρευνας, που διεξήχθη από το INEMY – EΣΕΕ για λογαριασμό της Visa, με θέμα τη διείσδυση των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα και τις καταναλωτικές συνήθειες, παρουσιάστηκαν σήμερα ενώπιον εκπροσώπων των ΜΜΕ.

Στροφή προς τις ψηφιακές πληρωμές

Σύμφωνα με την έρευνα, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών (7 στους 10) χρησιμοποιούν κάρτες και ψηφιακά πορτοφόλια στις καθημερινές τους συναλλαγές.

Η πραγματοποίηση πληρωμών με κάρτα φαίνεται να είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη και έχει αποκτήσει περισσότερο συστηματικό χαρακτήρα στην καθημερινότητα των καταναλωτών.

Σχεδόν 7 στους 10 (65%) χρησιμοποιούν τις κάρτες σε «υψηλό» και «πολύ υψηλό» βαθμό κατά τις καθημερινές τους συναλλαγές. Οι ψηφιακές πληρωμές εμφανίζονται βαθιά ενσωματωμένες στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων καταναλωτών καθώς σχεδόν 1 στους 2 (46%) επιλέγει να έχει μαζί του τόσο μετρητά όσο και κάρτες κάθε φορά που φεύγει από το σπίτι. Ένα αξιοσημείωτο ποσοστό στηρίζεται αποκλειστικά στις κάρτες (24%), ξεπερνώντας εκείνους που επιλέγουν αποκλειστικά μετρητά (18%). Ταυτόχρονα, το 12% επιλέγει να έχει μαζί του ψηφιακό πορτοφόλι ως το κύριο μέσο πληρωμής.

Επιπλέον, 1 στους 4 πραγματοποιεί αγορές μέσω των social media σποραδικά, στοιχείο που αποδεικνύει ότι οι Έλληνες υιοθετούν τις νέες τάσεις, ενώ ψηφιακά πληρώνουν κυρίως σε σούπερ μάρκετ, εμπορικά καταστήματα, πρατήρια καυσίμων, παρόχους τηλεπικοινωνιών και στην εστίαση.

Όσον αφορά τη χρήση της κάρτας, το φύλο δεν φαίνεται να αποτελεί σημαντικό παράγοντα διαφοροποίησης – σε αντίθεση με τα ηλικιακά γκρουπ που εμφανίζουν σημαντικές διαφορές.

 

Μείωση στη χρήση των μετρητών

Στον αντίποδα, σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες καταναλωτές τείνουν να χρησιμοποιούν λιγότερο τα μετρητά. Παρότι αποτέλεσαν την κύρια μέθοδο πληρωμής μέχρι και πριν την πανδημία, αυτό έχει αλλάξει σημαντικά. Συγκεκριμένα, το 48% πλήρωνε με μετρητά «πολύ» και «πάρα πολύ» πριν την πανδημία, ποσοστό που ανέρχεται πλέον σε 30%.

Η χαμηλή αξία της συναλλαγής αποτελεί το βασικό λόγο πληρωμής με μετρητά για τους 4 στους 10. Οι συμμετέχοντες που έδωσαν αυτή την απάντηση δήλωσαν ότι διστάζουν να πληρώσουν μικρά ποσά με κάρτα, καθώς αυτό τους κάνει «να αισθάνονται άβολα».

Ψηφιακά πορτοφόλια

Σε σχέση με τα ψηφιακά πορτοφόλια το 23% φαίνεται να τα χρησιμοποιεί «σε κάποιο βαθμό» όταν πραγματοποιεί συναλλαγές, είτε σε φυσικά καταστήματα είτε online.

Ωστόσο, το εύρος της χρήσης των ψηφιακών πορτοφολιών διαφέρει ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα. Οι νεότεροι, ηλικίας 18 – 34, χρησιμοποιούν τα ψηφιακά πορτοφόλια σε ποσοστό 33%, με τους 35 – 54 να ακολουθούν με 25% και τους 55+ να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά πορτοφόλια σε ποσοστό 13%.

Ανοιχτοί σε νέες τάσεις και λύσεις πληρωμών

Παρότι ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 29% δήλωσε πως τα μετρητά θα είναι πάντα η προτιμώμενη μέθοδος πληρωμής για τους Έλληνες, ένα 47% παρουσιάζεται ανοιχτό σε νέες λύσεις, εφόσον απλοποιούν την εμπειρία πληρωμής, ενώ το 37% υποστηρίζει πως υπάρχει ανάγκη περαιτέρω εκπαίδευσης στις ψηφιακές πληρωμές.

Σχεδόν 1 στους 4 (24%) πιστεύει ότι οι Έλληνες έχουν γρήγορα και σε μεγάλο βαθμό αγκαλιάσει τις ψηφιακές πληρωμές, ενώ παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως ένα 5% θα ήθελε να μάθει τον αντίκτυπο των αγορών του στο περιβάλλον.

Online αγορές

Όσον αφορά το online shopping, το 43% , πραγματοποιεί αγορές από το διαδίκτυο τουλάχιστον μια φορά τον μήνα. Μεταξύ εκείνων που βρίσκονται στην ηλικιακή ομάδα των 18-34, το 57% ψωνίζει online τουλάχιστον μια φορά τον μήνα, και ακολουθούν οι 35 – 53 με ποσοστό 51% και οι 55+ με ποσοστό 26% αντίστοιχα.

Η πληρωμή με κάρτα αποτελεί την προτιμώμενη μέθοδο στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και καταλαμβάνει το 71% του συνόλου των πληρωμών.

Συγκεκριμένα, το 42% επιλέγει την πληρωμή με κάρτα κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας και το 21% επιλέγει πληρωμή με κάρτα κατά την παράδοση. Ψηφιακά πορτοφόλια και άλλοι μέθοδοι πληρωμής αγγίζουν το 8%. Η αντικαταβολή με μετρητά επιλέγεται από το 25%, ενώ οι τραπεζικές καταθέσεις αντιπροσωπεύουν ένα ιδιαίτερα χαμηλό 3%. Επιπλέον, 3 στους 10 καταναλωτές αποθηκεύουν τα στοιχεία της κάρτας τους στο διαδίκτυο. Το 33% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών τείνουν να αποθηκεύουν τα στοιχεία της κάρτας τους online, με το ποσοστό να πέφτει στο 25% στα άτομα ηλικίας 35-54 ετών.

Οι νέοι ηγούνται στις αγορές μέσω social media

Σε σχέση με τις αγορές που γίνονται μέσω των social media, 20% των ατόμων ηλικίας 18-34 πραγματοποιούν αγορές κάθε μήνα. Όσοι ανήκουν στο ηλικιακό γκρουπ 35-45 αγοράζουν σε μηνιαία βάση από τα social media σε ένα ποσοστό 13% ενώ το ίδιο ισχύει μόλις για 5% των ατόμων άνω των 55 ετών.

Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, δήλωσε: «Το τοπίο των πληρωμών έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα πως οι ψηφιακές πληρωμές ταυτίζονται με την ευκολία και την ασφάλεια για τους περισσότερους καταναλωτές. Είναι εξίσου ενθαρρυντικό να παρατηρούμε ότι οι Έλληνες δηλώνουν ανοιχτοί στο να υιοθετήσουν τις νέες τάσεις πληρωμών, αρκεί αυτές να απλοποιούν και να αναβαθμίζουν τις εμπειρίες πληρωμών. Η Visa παρέχει τις πιο αξιόπιστες λύσεις πληρωμών. Αναμένουμε περαιτέρω ενίσχυση των ψηφιακών πληρωμών μέσα στον επόμενο χρόνο, εν τω μεταξύ όμως θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε μαζί με τους συνεργάτες μας, την κυβέρνηση και κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να εξασφαλίσουμε πως όλοι θα μπορούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα μεγάλα οφέλη που φέρνουν οι ψηφιακές πληρωμές στην οικονομία και την κοινωνία».

Η Βάλια Αρανίτου, καθηγήτρια Οικονομικής Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ και Διευθύντρια του ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ δήλωσε: «Η έρευνα αποκαλύπτει ότι συντελείται ένας σημαντικός μετασχηματισμός στον τρόπο συναλλαγών σήμερα σε σύγκριση με την προ-πανδημίας περίοδο. Πλέον οι κάρτες και το ψηφιακό πορτοφόλι αποτελούν τον κυρίαρχο τρόπο πληρωμών για τους Έλληνες καταναλωτές. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι τα μετρητά έχουν εξαφανιστεί από την ελληνική κοινωνία. Υπάρχουν τρεις βασικοί προσδιοριστικοί παράγοντες που εμφανίζουν καταλυτική επίδραση στη χρήση ή όχι πλαστικού χρήματος: η ηλικία, το εισόδημα και το μορφωτικό επίπεδο. Οι νεότεροι, εκείνοι που έχουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο και εκείνοι που ανήκουν στις υψηλότερες εισοδηματικές κατηγορίες επιλέγουν εμφανώς λιγότερο τα μετρητά. Αναφορικά το φύλο, φαίνεται ότι δεν καταγράφονται σημαντικές διαφοροποιήσεις. Εξαίρεση αποτελεί το ψηφιακό πορτοφόλι που φαίνεται να χρησιμοποιείται περισσότερο από τους άντρες σε σχέση με τις γυναίκες.»

Μεθοδολογία έρευνας

Ποσοτική έρευνα με τη μέθοδο της τηλεφωνικής συνέντευξης και τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, σε πληθυσμό ανδρών και γυναικών άνω των 18 ετών, με ποσοστώσεις σε φύλο, ηλικία και τόπο διαμονής, σε συνολικό συλλεχθέν δείγμα 1.000 ατόμων. Η μέθοδος δειγματοληψίας που ακολουθήθηκε είναι η στρωματοποιημένη τυχαία δειγματοληψία (stratified random sampling) με πανελλαδική γεωγραφική κάλυψη.