Έρευνα Visa και INEMY – ΕΣΕΕ: Οι ψηφιακές πληρωμές αναδύονται ως η προτιμώμενη μέθοδος πληρωμής στην Ελλάδα – 7 στους 10 καταναλωτές τις επιλέγουν

Related

«Χρυσή» η INALAN για την πιο «πράσινη» οπτική ίνα!

Χρυσό Βραβείο απονεμήθηκε στην εταιρεία INALAN στην κατηγορία «Green Telecommunication Service» στην τελετή απονομής βραβείων Green Awards 2025 που πραγματοποιήθηκε με μεγάλη λαμπρότητα στο Sofitel Athens Airport. Η διάκριση αυτή σηματοδοτεί μια σημαντική αναγνώριση για τη στρατηγική βιωσιμότητας και τις υπεύθυνες περιβαλλοντικές πρακτικές που ακολουθεί η εταιρεία. Το βραβείο αυτό, συγκαταλέγεται ανάμεσα στις πιο αξιόλογες διακρίσεις στον τομέα της

Αθλητικές μεταδόσεις: Πού θα δείτε το ντέρμπι Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός AKTOR για την Ευρωλίγκα

Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της Παρασκευής (14/3), με το ντέρμπι Ολυμπιακός – Παναθηναϊκός AKTOR να ξεχωρίζει. Επιλογές για όλα τα γούστα περιλαμβάνει το σημερινό πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις. Φυσικά, αυτό που ξεχωρίζει είναι το μεγάλο ντέρμπι της Euroleague στο ΣΕΦ. Ολυμπιακός εναντίον Παναθηναϊκού AKTOR, λοιπόν, με τους Πειραιώτες να έχουν ουσιαστικά

14 Μαρτίου – Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας

13:55 COSMOTE SPORT 5 HD Moto3 2025 Γκραν Πρι Αργεντινής (1ες Ελεύθερες Δοκιμές) 14:45 COSMOTE SPORT 5 HD Moto2 2025   Γκραν Πρι Αργεντινής (1ες Ελεύθερες Δοκιμές) 15:40 COSMOTE SPORT 5 HD MotoGP 2025 Γκραν Πρι Αργεντινής (1ες Ελεύθερες Δοκιμές) 18:10 COSMOTE SPORT 5 HD Moto3 2025 Γκραν Πρι Αργεντινής (Δοκιμές) 19:00 COSMOTE SPORT 5

Απλά Ψηφιακά 166: Όλα όσα θέλετε να μάθετε για MWC, Cosmote, FTTH και NVidia

Τις εξελίξεις στην διεθνή έκθεση τεχνολογίας της Βαρκελώνης, το MWC 2025, τα σχέδια αποχαλκοποίησης της χώρας και το οικοσύστημα καινοτομίας που όλο και διευρύνεται συζήτησαν ο Δημήτρης Μαλλάς και η Νίκη Παπάζογλου σε αυτό το επεισόδιο του Απλά Ψηφιακά, που εκτάκτως δεν είχε καλεσμένο. Νίκη και Δημήτρης αναφέρθηκαν στα νέα μοντέλα smartphones και laptops που

Τον Απρίλιο ενεργοποιείται το Kids Wallet – Πώς θα γίνεται η ταυτοποίηση των παιδιών

Από τις πρώτες χώρες, πανευρωπαϊκά, που έχει παρουσιάσει μια...

Τα ντέρμπι Φιορεντίνα-Γιουβέντους, Αταλάντα-Ίντερ & Σέλτικ-Ρέιντζερς και το MotoGP στην COSMOTE TV

Πλούσιο αθλητικό θέαμα έρχεται την εβδομάδα 14-20/3 στην COSMOTE TV. Ξεχωρίζουν τα ντέρμπι Φιορεντίνα-Γιουβέντους (16/3, 19.00, COSMOTE SPORT 2HD & COSMOTE SPORT 4K) και Αταλάντα-Ίντερ (16/3, 21.45, COSMOTE SPORT 2HD) για την 29η αγωνιστική της Serie A, καθώς και το «Old Firm» ανάμεσα σε Σέλτικ και Ρέιντζερς (16/3, 14.30, COSMOTE SPORT 3HD) για την 30η

Η αιχμή της τεχνολογίας στην Πολιτική Προστασία: Η Nova ICT αναλαμβάνει να υλοποιήσει το Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης Κρίσεων και Εθνικής Βάσης Δεδομένων

Υπογράφηκε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, παρουσία του Υπουργού κ. Βασίλη Κικίλια, η σύμβαση του Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Κρίσεων και Εθνικής Βάσης Δεδομένων. Στην εκδήλωση παρέστη ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Ευάγγελος Τουρνάς, ο υποδιοικητής του ΕΣΚΕΔΙΚ, Αρχιπύραρχος κ. Αναστάσιος Μιχαλόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Κοινωνίας

LIVE: Ολυμπιακός – Μπόντο Γκλιμτ

tanea.gr | Ταυτότητα Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E. Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673 ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: taneagr@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

Συνδρομη Cosmote TV + Novasports Full Pack απο τον λογαριασμο μου! Τσεκαρετε info!

Αγγελίες Διάφορα Διάφορα Καλησπερα! Εχω το Full Pack της Cosmote TV μαζι με τα Novasports (πληρες αθλητικο πακετο)! Μπορω να κανω Share την συνδρομη με οποιον ενδιαφερετε διοτι μπορουμε να βλεπουμε ταυτοχρονα και οι 2 αθλητικο περιεχομενο! Η τιμη που το δινω ειναι 20Ε/μηνα αλλα το λιγοτερο που μπορω να το δωσω γιατι δεν θελω

Τεχνητή νοημοσύνη: Το DeepSeek «κερδίζει» το ChatGPT στο κρίσιμο hub του Χονγκ Κονγκ

FORTUNE GREECE 13/03/2025, 18:45 The Deepseek logo appears on a smartphone screen and as a background on a computer screen in Athens, Greece, on January 27, 2025. (Photo by Nikolas Kokovlis/NurPhoto) (Photo by Nikolas Kokovlis / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Το DeepSeek φαίνεται πως επικρατεί του ChatGPT στη «μάχη» της τεχνητής νοημοσύνης

Ομιλος ΟΤΕ: Ανάπτυξη του FTTH δικτύου και ενίσχυση του COSMOTE 5G WiFi το 2025

Τις στρατηγικές προτεραιότητες του ΟΤΕ για το 2025 παρουσίασαν ο Κώστας Νεμπής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, και η διοικητική ομάδα της εταιρείας, σε περίπου 1.100 στελέχη του ΟΤΕ απ’ όλη την Ελλάδα, στο πλαίσιο του Management Team Meeting  της εταιρείας με τίτλο “Connecting the dots”. Οι στόχοι της φετινής χρονιάς, αποτελούν το πρώτο μέρος του ταξιδιού προς την επίτευξη

Όμιλος ΟΤΕ: Ανάπτυξη του FTTH δικτύου και ενίσχυση του COSMOTE 5G WiFi το 2025

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΤΕ, Κώστας Νεμπής και η διοικητική ομάδα της εταιρείας, παρουσίασαν σε περίπου 1.100 στελέχη του Ομίλου από όλη την Ελλάδα τις στρατηγικές προτεραιότητες για το 2025, στο πλαίσιο του Management Team Meeting  της εταιρείας με τίτλο «Connecting the dots». Οι στόχοι της φετινής χρονιάς, αποτελούν το πρώτο μέρος του

Nova: Ατλέτικο Μαδρίτης – Μπαρτσελόνα, Άρσεναλ – Τσέλσι στα κανάλια Novasports και Αταλάντα – Ίντερ, Φιορεντίνα – Γιουβέντους στα κανάλια Cosmote Sport!

Συναρπαστικό αθλητικό θέαμα έρχεται και αυτή την εβδομάδα στις οθόνες  των συνδρομητών της Nova!  Από την Πέμπτη 13 Μαρτίου έως και τη Δευτέρα 17 Μαρτίου οι φίλοι του ποδοσφαίρου, του μπάσκετ, του τένις και άλλων σπορ θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν μεγάλους αγώνες όπως προσφέρονται μέσα από το ασυναγώνιστο μπουκέτο που περιλαμβάνει όλες τις

Nova: Ατλέτικο Μαδρίτης – Μπαρτσελόνα, Άρσεναλ – Τσέλσι στα κανάλια Novasports και Αταλάντα – Ίντερ, Φιορεντίνα – Γιουβέντους στα κανάλια Cosmote Sport!

Συναρπαστικό αθλητικό θέαμα έρχεται και αυτή την εβδομάδα στις οθόνες  των συνδρομητών της Nova !  Από την Πέμπτη 13 Μαρτίου έως και τη Δευτέρα 17 Μαρτίου οι φίλοι του ποδοσφαίρου, του μπάσκετ, του τένις και άλλων σπορ θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν μεγάλους αγώνες όπως προσφέρονται μέσα από το ασυναγώνιστο μπουκέτο που περιλαμβάνει όλες

Nova: Ατλέτικο Μαδρίτης-Μπαρτσελόνα, Άρσεναλ-Τσέλσι στα κανάλια Novasports και Αταλάντα-Ίντερ, Φιορεντίνα-Γιουβέντους στα κανάλια Cosmote Sport!

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ | 13.03.2025. 13:00:00 Nova: Ατλέτικο Μαδρίτης-Μπαρτσελόνα, Άρσεναλ-Τσέλσι στα κανάλια Novasports και Αταλάντα-Ίντερ, Φιορεντίνα-Γιουβέντους στα κανάλια Cosmote Sport! Οι συνδρομητές της Nova απολαμβάνουν και έχουν πρόσβαση σε ένα ασυναγώνιστο μπουκέτο αθλητικού περιεχομένου που περιλαμβάνει όλα τα αθλητικά γεγονότα των Novasports και Cosmote Sport – όλα στην πλατφόρμα EON της Nova   Συναρπαστικό αθλητικό θέαμα έρχεται

Share

Τα ευρήματα της πανελλαδικής έρευνας, που διεξήχθη από το INEMY – EΣΕΕ για λογαριασμό της Visa, με θέμα τη διείσδυση των ψηφιακών πληρωμών στην Ελλάδα και τις καταναλωτικές συνήθειες, παρουσιάστηκαν σήμερα ενώπιον εκπροσώπων των ΜΜΕ.

Στροφή προς τις ψηφιακές πληρωμές

Σύμφωνα με την έρευνα, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων καταναλωτών (7 στους 10) χρησιμοποιούν κάρτες και ψηφιακά πορτοφόλια στις καθημερινές τους συναλλαγές.

Η πραγματοποίηση πληρωμών με κάρτα φαίνεται να είναι ιδιαίτερα διαδεδομένη και έχει αποκτήσει περισσότερο συστηματικό χαρακτήρα στην καθημερινότητα των καταναλωτών.

Σχεδόν 7 στους 10 (65%) χρησιμοποιούν τις κάρτες σε «υψηλό» και «πολύ υψηλό» βαθμό κατά τις καθημερινές τους συναλλαγές. Οι ψηφιακές πληρωμές εμφανίζονται βαθιά ενσωματωμένες στην καθημερινή ζωή των Ελλήνων καταναλωτών καθώς σχεδόν 1 στους 2 (46%) επιλέγει να έχει μαζί του τόσο μετρητά όσο και κάρτες κάθε φορά που φεύγει από το σπίτι. Ένα αξιοσημείωτο ποσοστό στηρίζεται αποκλειστικά στις κάρτες (24%), ξεπερνώντας εκείνους που επιλέγουν αποκλειστικά μετρητά (18%). Ταυτόχρονα, το 12% επιλέγει να έχει μαζί του ψηφιακό πορτοφόλι ως το κύριο μέσο πληρωμής.

Επιπλέον, 1 στους 4 πραγματοποιεί αγορές μέσω των social media σποραδικά, στοιχείο που αποδεικνύει ότι οι Έλληνες υιοθετούν τις νέες τάσεις, ενώ ψηφιακά πληρώνουν κυρίως σε σούπερ μάρκετ, εμπορικά καταστήματα, πρατήρια καυσίμων, παρόχους τηλεπικοινωνιών και στην εστίαση.

Όσον αφορά τη χρήση της κάρτας, το φύλο δεν φαίνεται να αποτελεί σημαντικό παράγοντα διαφοροποίησης – σε αντίθεση με τα ηλικιακά γκρουπ που εμφανίζουν σημαντικές διαφορές.

 

Μείωση στη χρήση των μετρητών

Στον αντίποδα, σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες καταναλωτές τείνουν να χρησιμοποιούν λιγότερο τα μετρητά. Παρότι αποτέλεσαν την κύρια μέθοδο πληρωμής μέχρι και πριν την πανδημία, αυτό έχει αλλάξει σημαντικά. Συγκεκριμένα, το 48% πλήρωνε με μετρητά «πολύ» και «πάρα πολύ» πριν την πανδημία, ποσοστό που ανέρχεται πλέον σε 30%.

Η χαμηλή αξία της συναλλαγής αποτελεί το βασικό λόγο πληρωμής με μετρητά για τους 4 στους 10. Οι συμμετέχοντες που έδωσαν αυτή την απάντηση δήλωσαν ότι διστάζουν να πληρώσουν μικρά ποσά με κάρτα, καθώς αυτό τους κάνει «να αισθάνονται άβολα».

Ψηφιακά πορτοφόλια

Σε σχέση με τα ψηφιακά πορτοφόλια το 23% φαίνεται να τα χρησιμοποιεί «σε κάποιο βαθμό» όταν πραγματοποιεί συναλλαγές, είτε σε φυσικά καταστήματα είτε online.

Ωστόσο, το εύρος της χρήσης των ψηφιακών πορτοφολιών διαφέρει ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα. Οι νεότεροι, ηλικίας 18 – 34, χρησιμοποιούν τα ψηφιακά πορτοφόλια σε ποσοστό 33%, με τους 35 – 54 να ακολουθούν με 25% και τους 55+ να χρησιμοποιούν τα ψηφιακά πορτοφόλια σε ποσοστό 13%.

Ανοιχτοί σε νέες τάσεις και λύσεις πληρωμών

Παρότι ένα σημαντικό ποσοστό της τάξης του 29% δήλωσε πως τα μετρητά θα είναι πάντα η προτιμώμενη μέθοδος πληρωμής για τους Έλληνες, ένα 47% παρουσιάζεται ανοιχτό σε νέες λύσεις, εφόσον απλοποιούν την εμπειρία πληρωμής, ενώ το 37% υποστηρίζει πως υπάρχει ανάγκη περαιτέρω εκπαίδευσης στις ψηφιακές πληρωμές.

Σχεδόν 1 στους 4 (24%) πιστεύει ότι οι Έλληνες έχουν γρήγορα και σε μεγάλο βαθμό αγκαλιάσει τις ψηφιακές πληρωμές, ενώ παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον πως ένα 5% θα ήθελε να μάθει τον αντίκτυπο των αγορών του στο περιβάλλον.

Online αγορές

Όσον αφορά το online shopping, το 43% , πραγματοποιεί αγορές από το διαδίκτυο τουλάχιστον μια φορά τον μήνα. Μεταξύ εκείνων που βρίσκονται στην ηλικιακή ομάδα των 18-34, το 57% ψωνίζει online τουλάχιστον μια φορά τον μήνα, και ακολουθούν οι 35 – 53 με ποσοστό 51% και οι 55+ με ποσοστό 26% αντίστοιχα.

Η πληρωμή με κάρτα αποτελεί την προτιμώμενη μέθοδο στις ηλεκτρονικές συναλλαγές και καταλαμβάνει το 71% του συνόλου των πληρωμών.

Συγκεκριμένα, το 42% επιλέγει την πληρωμή με κάρτα κατά την ολοκλήρωση της παραγγελίας και το 21% επιλέγει πληρωμή με κάρτα κατά την παράδοση. Ψηφιακά πορτοφόλια και άλλοι μέθοδοι πληρωμής αγγίζουν το 8%. Η αντικαταβολή με μετρητά επιλέγεται από το 25%, ενώ οι τραπεζικές καταθέσεις αντιπροσωπεύουν ένα ιδιαίτερα χαμηλό 3%. Επιπλέον, 3 στους 10 καταναλωτές αποθηκεύουν τα στοιχεία της κάρτας τους στο διαδίκτυο. Το 33% των ατόμων ηλικίας 18-24 ετών τείνουν να αποθηκεύουν τα στοιχεία της κάρτας τους online, με το ποσοστό να πέφτει στο 25% στα άτομα ηλικίας 35-54 ετών.

Οι νέοι ηγούνται στις αγορές μέσω social media

Σε σχέση με τις αγορές που γίνονται μέσω των social media, 20% των ατόμων ηλικίας 18-34 πραγματοποιούν αγορές κάθε μήνα. Όσοι ανήκουν στο ηλικιακό γκρουπ 35-45 αγοράζουν σε μηνιαία βάση από τα social media σε ένα ποσοστό 13% ενώ το ίδιο ισχύει μόλις για 5% των ατόμων άνω των 55 ετών.

Ο Νίκος Πετράκης, Country Manager της Visa στην Ελλάδα, δήλωσε: «Το τοπίο των πληρωμών έχει αλλάξει ριζικά τα τελευταία χρόνια. Μας χαροποιεί ιδιαίτερα πως οι ψηφιακές πληρωμές ταυτίζονται με την ευκολία και την ασφάλεια για τους περισσότερους καταναλωτές. Είναι εξίσου ενθαρρυντικό να παρατηρούμε ότι οι Έλληνες δηλώνουν ανοιχτοί στο να υιοθετήσουν τις νέες τάσεις πληρωμών, αρκεί αυτές να απλοποιούν και να αναβαθμίζουν τις εμπειρίες πληρωμών. Η Visa παρέχει τις πιο αξιόπιστες λύσεις πληρωμών. Αναμένουμε περαιτέρω ενίσχυση των ψηφιακών πληρωμών μέσα στον επόμενο χρόνο, εν τω μεταξύ όμως θα συνεχίσουμε να κάνουμε ό,τι μπορούμε μαζί με τους συνεργάτες μας, την κυβέρνηση και κυρίως τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις για να εξασφαλίσουμε πως όλοι θα μπορούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα μεγάλα οφέλη που φέρνουν οι ψηφιακές πληρωμές στην οικονομία και την κοινωνία».

Η Βάλια Αρανίτου, καθηγήτρια Οικονομικής Κοινωνιολογίας του ΕΚΠΑ και Διευθύντρια του ΙΝΕΜΥ – ΕΣΕΕ δήλωσε: «Η έρευνα αποκαλύπτει ότι συντελείται ένας σημαντικός μετασχηματισμός στον τρόπο συναλλαγών σήμερα σε σύγκριση με την προ-πανδημίας περίοδο. Πλέον οι κάρτες και το ψηφιακό πορτοφόλι αποτελούν τον κυρίαρχο τρόπο πληρωμών για τους Έλληνες καταναλωτές. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει ότι τα μετρητά έχουν εξαφανιστεί από την ελληνική κοινωνία. Υπάρχουν τρεις βασικοί προσδιοριστικοί παράγοντες που εμφανίζουν καταλυτική επίδραση στη χρήση ή όχι πλαστικού χρήματος: η ηλικία, το εισόδημα και το μορφωτικό επίπεδο. Οι νεότεροι, εκείνοι που έχουν υψηλότερο μορφωτικό επίπεδο και εκείνοι που ανήκουν στις υψηλότερες εισοδηματικές κατηγορίες επιλέγουν εμφανώς λιγότερο τα μετρητά. Αναφορικά το φύλο, φαίνεται ότι δεν καταγράφονται σημαντικές διαφοροποιήσεις. Εξαίρεση αποτελεί το ψηφιακό πορτοφόλι που φαίνεται να χρησιμοποιείται περισσότερο από τους άντρες σε σχέση με τις γυναίκες.»

Μεθοδολογία έρευνας

Ποσοτική έρευνα με τη μέθοδο της τηλεφωνικής συνέντευξης και τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου, σε πληθυσμό ανδρών και γυναικών άνω των 18 ετών, με ποσοστώσεις σε φύλο, ηλικία και τόπο διαμονής, σε συνολικό συλλεχθέν δείγμα 1.000 ατόμων. Η μέθοδος δειγματοληψίας που ακολουθήθηκε είναι η στρωματοποιημένη τυχαία δειγματοληψία (stratified random sampling) με πανελλαδική γεωγραφική κάλυψη.