Έρευνα COSMOTE – ΕLTRUN 2024: Συνεχής αύξηση στην ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ επιχειρήσεων στην Ελλάδα

Related

Τον Απρίλιο ενεργοποιείται το Kids Wallet – Πώς θα γίνεται η ταυτοποίηση των παιδιών

Από τις πρώτες χώρες, πανευρωπαϊκά, που έχει παρουσιάσει μια...

Η αιχμή της τεχνολογίας στην Πολιτική Προστασία: Η Nova ICT αναλαμβάνει να υλοποιήσει το Εθνικό Σύστημα Διαχείρισης Κρίσεων και Εθνικής Βάσης Δεδομένων

Υπογράφηκε την Τετάρτη 12 Μαρτίου στο Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, παρουσία του Υπουργού κ. Βασίλη Κικίλια, η σύμβαση του Εθνικού Συστήματος Διαχείρισης Κρίσεων και Εθνικής Βάσης Δεδομένων. Στην εκδήλωση παρέστη ο Υφυπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, κ. Ευάγγελος Τουρνάς, ο υποδιοικητής του ΕΣΚΕΔΙΚ, Αρχιπύραρχος κ. Αναστάσιος Μιχαλόπουλος, ο Διευθύνων Σύμβουλος της Κοινωνίας

Ομιλος ΟΤΕ: Ανάπτυξη του FTTH δικτύου και ενίσχυση του COSMOTE 5G WiFi το 2025

Τις στρατηγικές προτεραιότητες του ΟΤΕ για το 2025 παρουσίασαν ο Κώστας Νεμπής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου, και η διοικητική ομάδα της εταιρείας, σε περίπου 1.100 στελέχη του ΟΤΕ απ’ όλη την Ελλάδα, στο πλαίσιο του Management Team Meeting  της εταιρείας με τίτλο “Connecting the dots”. Οι στόχοι της φετινής χρονιάς, αποτελούν το πρώτο μέρος του ταξιδιού προς την επίτευξη

Η Κίνα ανακοινώνει ταμείο υψηλής τεχνολογίας για την ανάπτυξη της τεχνητής νοημοσύνης και των αναδυόμενων βιομηχανιών

Μετά την παγκόσμια επιτυχία του τελευταίου μοντέλου συλλογιστικής τεχνητής νοημοσύνης της DeepSeek, οι κορυφαίοι οικονομικοί αξιωματούχοι της Κίνας υποσχέθηκαν να δημιουργήσουν ένα κρατικά υποστηριζόμενο ταμείο για τη στήριξη της τεχνολογικής καινοτομίας. Το «κρατικό ταμείο καθοδήγησης επιχειρηματικών κεφαλαίων» θα επικεντρωθεί σε τομείς αιχμής όπως η τεχνητή νοημοσύνη, η κβαντική τεχνολογία και η αποθήκευση ενέργειας υδρογόνου, δήλωσε στους

Δύο μόνο οχήματα της Cosmote θα μπορούν να σταθμεύουν εντός του Δημοτικού Κήπου – Καβάλα, Πρωϊνή, Ραδιόφωνο, Εφημερίδα της Καβάλας, νέα, καβάλα ειδήσεις, μικρές...

Την Δευτέρα στη συνεδρίαση της Δημοτικής Κοινότητας, την Τρίτη το πρωί στη Δημοτική Επιτροπή του Δήμου Καβάλας συζητήθηκε και εγκρίθηκε θέμα που αφορά την πρόσβαση οχημάτων της Cosmote στο κτίριο του ΟΤΕ στην πλατεία Καπνεργάτη. Ουσιαστικά νομιμοποιείται η παρουσία δίπλα στο κτίριο δύο μόνο συγκεκριμένων οχημάτων. Θα χρησιμοποιούν τη γνωστή δίοδο απέναντι από το κατάστημα

Στα ύψη οι νέες τιμές της CosmoteTV

Όπως ήταν αναμενόμενο, οι αυξήσεις που ανακοίνωσε η πλατφόρμα του Netflix, για την μηνιαίες χρεώσεις της ανά συνδρομή, θα περνούσαν και στην Cosmote, στα πακέτα που εμπεριέχουν Cosmote TV και Netflix. Oι ανατιμήσεις που θα προκύψουν Tα πακέτα που συνδυάζουν COSMOTE TV & Netflix η προσαρμοσμένη αύξηση τιμής των πακέτων Netflix (Basic, Standard, Premium) θα

TikTok: 15 λειτουργίες ασφαλείας για τους εφήβους – Τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς

Συνεργασία με τη βιομηχανία και την κοινωνία των πολιτών για την επίτευξη συναίνεσης σχετικά με τη διασφάλιση της ηλικίας. Το TikTok ανακοίνωσε νέες λειτουργίες στο Family Pairing που προσφέρονται στους γονείς, ώστε να θέτουν όρια και να προσαρμόζουν περιορισμούς στην πλατφόρμα σύμφωνα με τις ανάγκες της οικογένειάς τους. Όπως σημειώνεται σε σχετική ανακοίνωση, καθημερινά οι

Η θρησκεία θα είναι το ζητούμενο στο «Intergalactic: The Heretic Prophet» της Naughty Dog

Ο επικεφαλής της Naughty Dog, Νιλ Ντράκμαν, μοιράστηκε περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο παιχνίδι του στούντιο, Intergalactic: The Heretic Prophet. Το Intergalactic: The Heretic Prophet ανακοινώθηκε στο τέλος του περασμένου έτους με ένα τρέιλερ που παρουσίαζε μια ρετρό – φουτουριστική ενέργεια και μας εισήγαγε στην κυνηγό επικυρηγμένων, Τάτι Γκαμπριέλ, η οποία υποδύεται η Τζόρνταν Α.

Η Aloy του «Horizon» αλληλοεπιδρά μέσω τεχνητής νοημοσύνης – «Αυτό είναι απλώς μια γεύση από όσα είναι δυνατά»

Νέα διαρροή αποκαλύπτει ότι η Sony, εργάζεται σε χαρακτήρες για το PlayStation που καθοδηγούνται από τεχνητή νοημοσύνη, συμπεριλαμβανομένης της Aloy από τη σειρά Horizon. Πρόκειται για μια επιλογή που φαντάζει κάπως ειρωνική, δεδομένου ότι η Aloy είναι χαρακτήρας που μεγαλώνει σε έναν μετα-αποκαλυπτικό κόσμο γεμάτο από μηχανές ελεγχόμενες από τεχνητή νοημοσύνη. Στο υλικό που διέρρευσε

iPad Air, iPad & Magic Keyboard σε COSMOTE & ΓΕΡΜΑΝΟ

Τα ολοκαίνουργια iPad Air με επεξεργαστή M3 και iPad με επεξεργαστή A16, μαζί με το νέο Magic Keyboard, ήρθαν στην Ελλάδα και είναι διαθέσιμα στα καταστήματα COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ και online στα www.cosmote.gr και www.germanos.gr. Εξοπλισμένα με πανίσχυρους επεξεργαστές, εξαιρετικές οθόνες και προηγμένες κάμερες, τα νέα iPad είναι ακόμα πιο γρήγορα και αποδοτικά, προφέροντας μοναδική

Τα νέα iPad Air (M3), iPad (A16) και Magic Keyboard διαθέσιμα σε COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

Τα ολοκαίνουργια iPad Air με επεξεργαστή M3 και iPad με επεξεργαστή A16, μαζί με το νέο Magic Keyboard, ήρθαν στην Ελλάδα και είναι διαθέσιμα στα καταστήματα COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ και online στα www.cosmote.gr και www.germanos.gr. Εξοπλισμένα με πανίσχυρους επεξεργαστές, εξαιρετικές οθόνες και προηγμένες κάμερες, τα νέα iPad είναι ακόμα πιο γρήγορα και αποδοτικά, προφέροντας μοναδική

Το Gemini για το Google Workspace τώρα υποστηρίζεται και στα ελληνικά

Για περισσότερα από 20 χρόνια, το Google Workspace είναι κάτι περισσότερο από μία σουίτα εργαλείων. Είναι ένας χώρος όπου οι ομάδες δημιουργούν, αναπτύσσονται και εξελίσσονται μαζί. Η Google έχει ενδυναμώσει περισσότερες από 10 εκατομμύρια επιχειρήσεις όλων των μεγεθών — από καινοτόμες νεοφυείς επιχειρήσεις (startups) έως παγκόσμιες επιχειρήσεις— να μεταμορφώσουν τον τρόπο με τον οποίο εργάζονται.

Τop 5 καλύτεροι ιστότοποι για αγορά followers Instagram με Έλληνες & δωρεάν επιλογές

Το Instagram και το Tiktok είναι από τα πιο εμβληματικά κοινωνικά δίκτυα στον κόσμο, προσφέροντας τεράστιες ευκαιρίες σε άτομα και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που θέλουν να επεκτείνουν το κοινό τους, να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να αποκτήσουν αναγνωρισιμότητα για το brand τους. Όμως, πρέπει να είστε πολύ ενεργοί στα social media και να δημοσιεύετε συχνά

5 ασφαλείς ιστότοποι για αγορά followers Instagram και TikTok με Έλληνες & δωρεάν επιλογές

Το Instagram και το Tiktok είναι από τα πιο εμβληματικά κοινωνικά δίκτυα στον κόσμο, προσφέροντας τεράστιες ευκαιρίες σε άτομα και ιδιοκτήτες επιχειρήσεων που θέλουν να επεκτείνουν το κοινό τους, να αυξήσουν τις πωλήσεις τους και να αποκτήσουν αναγνωρισιμότητα για το brand τους. Όμως, πρέπει να είστε πολύ ενεργοί στα social media και να δημοσιεύετε συχνά

«ΡΙΦΙΦΙ»: Ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα της νέας σειράς μυθοπλασίας της COSMOTE TV

Ολοκληρώθηκαν τα γυρίσματα της νέας σειράς μυθοπλασίας της COSMOTE TV, με τίτλο «ΡΙΦΙΦΙ». Τα γυρίσματα διήρκησαν περίπου τρεις μήνες και πραγματοποιήθηκαν εξολοκλήρου στην Αττική. Η σειρά, σε σκηνοθεσία Σωτήρη Τσαφούλια και σενάριο Βασίλη Ρίσβα και Δήμητρας Σακαλή, ετοιμάζεται να κάνει πρεμιέρα τη νέα τηλεοπτική σεζόν αποκλειστικά στην COSMOTE TV. Η υπόθεση Το «ΡΙΦΙΦΙ» είναι εμπνευσμένο

Share

Συνεχής αύξηση στην ψηφιακή ωριμότητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜμΕ) παρατηρήθηκε το 2024 στη χώρα μας, σύμφωνα με την έρευνα «Η Ψηφιακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα», που εκπόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με την COSMOTE. Όπως προκύπτει από την έρευνα, καταγράφεται αύξηση 17% στον μέσο όρο του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας σε σχέση με το 2022. Η διαχείριση σχέσεων με πελάτες, η αποτελεσματική επικοινωνία και η βελτίωση της εμπειρίας πελάτη είναι τα κυριότερα οφέλη από τη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών. 

Η έρευνα διεξήχθη πανελλαδικά τον Μάιο του 2024 σε συνέχεια προηγούμενων αντίστοιχων ερευνών το 2022 και το 2020. Καταγράφει την ψηφιακή ωριμότητα των ΜμΕ σε όλους τους κλάδους της αγοράς (εμπόριο, μεταποίηση, επαγγελματίες-επιστήμονες, τουρισμός-εστίαση, κατασκευαστικές-οικοδομικές εταιρείες, υπηρεσίες), με βάση την υιοθέτηση και χρήση 10 σημαντικών ψηφιακών εργαλείων και υποδομών. Τα ψηφιακά αυτά εργαλεία αφορούν: στην Ψηφιακή Παρουσία και Επικοινωνία (ιστοσελίδα, τηλεφωνικό κέντρο, τηλεδιάσκεψη), τις Ψηφιακές Συναλλαγές και Προώθηση (e-shop, digital campaigns, Social Media), τις Ψηφιακές Υποδομές (ψηφιακή ασφάλεια, Cloud) και τα Διοικητικά Συστήματα για τη διαχείριση πόρων (ERP, CRM, IoT ή data analytics ή ΑΙ).

Όπως ανέδειξε η έρευνα, η βελτίωση της εμπειρίας των πελατών και η αυξημένη παραγωγικότητα αποτελούν τα κύρια επιτεύγματα των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες. Αντίθετα, οι περιορισμένοι χρηματοοικονομικοί πόροι και η έλλειψη ενημέρωσης και εκπαίδευσης του προσωπικού, κρίνονται ως ανασταλτικοί παράγοντες στην αξιοποίηση των τεχνολογιών για τις ΜμΕ. Ωστόσο, αναφορικά με τους πόρους, αξίζει να σημειωθεί ότι μόνο το 25% των ΜμΕ αξιοποίησε σχετικές επιχορηγήσεις / επιδοτήσεις.

Στο πλαίσιο της παρουσίασης της έρευνας δόθηκε, επίσης, έμφαση στην ψηφιακή ασφάλεια των επιχειρήσεων, οι οποίες οφείλουν να οργανώσουν ένα σχέδιο δράσης (εκπαίδευση προσωπικού, οργανωμένα backup, λύσεις ασφαλείας στο cloud, στο IoT ή τα managed security services) για να προστατευτούν από πιθανές κυβερνοεπιθέσεις και να διασφαλίσουν την ομαλή λειτουργία τους. 

«Η μετάβαση στην ψηφιακή εποχή είναι κρίσιμο ζήτημα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και είναι σημαντικό να τις βοηθήσουμε όλοι. Όπως είδαμε στην έρευνα, οι ΜμΕ έχουν προοδεύσει αρκετά στο ταξίδι του ψηφιακού μετασχηματισμού τους, υπάρχουν όμως περιθώρια βελτίωσης. Στην COSMOTE, μέλος του Ομίλου Telekom, στεκόμαστε σταθερά στο πλευρό των ελληνικών επιχειρήσεων, στηρίζοντας έμπρακτα την ανάπτυξη της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας με υπηρεσίες, εργαλεία, λύσεις και την υποστήριξη που χρειάζονται για να το πετύχουν»,  δήλωσε ο κ. Θάνος Φαλάγγας, Διευθυντής B2B Marketing, CRM & Channel Management Ομίλου ΟΤΕ.

Ο καθηγητής του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών & Ιδρυτής του Εργαστηρίου Ηλεκτρονικού Εμπορίου και Ηλεκτρονικού Επιχειρείν (ELTRUN), κ. Γιώργος Δουκίδης, δήλωσε σχετικά: «Τα τελευταία χρόνια υπάρχει σημαντική πρόοδος στην ψηφιακή αναβάθμιση των μικρών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Παρ’ όλα αυτά η ψηφιακή τους ετοιμότητα είναι ακόμη σε πρώιμα στάδια αφού χρησιμοποιούν κατά μέσο όρο μόνο το 50% των γνωστών ψηφιακών συστημάτων και τεχνολογιών, ενώ μόνο το 25% αξιοποίησαν επιχορηγήσεις ή επιδοτήσεις για τις τεχνολογικές επενδύσεις που έκαναν».

Βασικά συμπεράσματα της έρευνας:

Με βάση τα ευρήματα της έρευνας καταγράφεται πρόοδος της τάξης του 17% στον μέσο όρο του δείκτη ψηφιακής ετοιμότητας σε σχέση με το 2022, από 4,49/10 σε 5,24/10 το 2024. Ειδικότερα, το 2024 το 39% των ΜμΕ στην Ελλάδα βρίσκεται ακόμη στα δυο πρώτα στάδια του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας (Elementary και Basic), ενώ το 33% κατατάσσεται στα δύο προχωρημένα στάδια (Advanced και Ideal), με τις ΜμΕ που ανήκουν στo Advanced στάδιο να σημειώνουν αύξηση, από 18% το 2022 σε 32%. Παρατηρείται δηλαδή μια σημαντική μετακίνηση των ΜμΕ από τα πρώτα στάδια του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας προς τα προχωρημένα στάδια.

Από τα στοιχεία της έρευνας προκύπτει ότι η ψηφιακή ετοιμότητα επηρεάζεται και από το μέγεθος και από τον κλάδο των επιχειρήσεων. Οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις (>10 εργαζόμενοι) και οι επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών τοποθετούνται υψηλότερα στον δείκτη, με τους κλάδους του εμπορίου, των επιστημονικών δραστηριοτήτων και της βιομηχανίας-μεταποίησης να ακολουθούν. Ωστόσο, ακόμα και πολύ μικρές επιχειρήσεις (1-10 εργαζόμενοι) μπορούν να βελτιώσουν την λειτουργία και την ανταγωνιστικότητα τους, αρκεί να αξιοποιήσουν τις νέες τεχνολογίες.

Σημαντική παραμένει το 2024 η παρουσία των ΜμΕ στο διαδίκτυο (7 στις 10). Επίσης, στις περισσότερες ψηφιακές τεχνολογίες καταγράφεται αύξηση των ποσοστών χρήσης, με την μεγαλύτερη να είναι στις ψηφιακές καμπάνιες και στη χρήση social media, στην αξιοποίηση υποδομών Cloud και στις εναλλακτικές μορφές επικοινωνίας. Αντίθετα, περιορισμένη είναι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (AI). Ωστόσο, 8 στις 10 ΜμΕ δηλώνουν πρόθυμες να χρησιμοποιήσουν εργαλεία Generative AI στο μέλλον. Τέλος, αν και 8 στις 10 ΜμΕ χρησιμοποιούν λύσεις ψηφιακής ασφάλειας, η συντριπτική πλειοψηφία περιορίζεται σε βασικές λύσεις όπως antivirus.

Αναφορικά με τις ψηφιακές δεξιότητες των εργαζομένων, 1 στους 2 δεν διαθέτει τις απαραίτητες γνώσεις για τη σωστή αξιοποίηση των ψηφιακών τεχνολογιών, ενώ μόνο 1 στους 3 παρακολουθεί εκπαιδευτικά προγράμματα. Ένα θετικό εύρημα είναι ότι οι μισές ΜμΕ έχουν την αναγκαία επιχειρηματική κουλτούρα αξιοποίησης των νέων τεχνολογιών, αφού 1 στις 2 βάζουν υψηλή προτεραιότητα στις ψηφιακές τεχνολογίες και υποστηρίζουν τους εργαζόμενους στις τεχνολογικές αλλαγές.