Έρευνα: Η πανδημία επιτάχυνε τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ξενοδοχείων

Related

Τριπλή προσφορά γνωριμίας, με 1 μήνα δωρεάν Cosmote TV*!

Η αθλητική σεζόν βρίσκεται σε σημείο κορύφωσης και η Stoiximan φέρνει για σένα μια εκπληκτική τριπλή προσφορά*! Το μεγάλο φινάλε της Stoiximan Super League, η πορεία των ευρωπαϊκών διοργανώσεων με τη συμμετοχή Ολυμπιακού και ΠΑΟΚ σε αυτές, το αμείωτο ενδιαφέρον στο Champions League, τα Play-Offs του ΝΒΑ και πολλά άλλα αθλητικά γεγονότα έρχονται στην οθόνη…

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (16-04-2024)

Oι αγώνες ρεβάνς στα ζευγάρια Μπαρτσελόνα – Παρί Σεν Ζερμέν και Ντόρτμουντ – Ατλέτικο Μαδρίτης για την προημιτελική φάση του Champions League, το κρίσιμο ματς του Περιστερίου με τη Βόννη και τα παιχνίδια για τα play in της Euroleague ξεχωρίζoυν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι αθλητικές μεταδόσεις: 12:00 COSMOTE…

Ανακοινώθηκαν οι πρώτοι ομιλητές των διεθνών συνεδρίων της ECDM Expo SE Europe 2024

Η οργανωτική επιτροπή τής eCommerce & Digital Marketing Expo Southeastern Europe 2024, ανακοίνωσε τους πρώτους ομιλητές οι οποίοι θα συμμετέχουν στα διεθνή διήμερα Συνέδρια της έκθεσης. Το γεγονός τής χρονιάς για το Ηλεκτρονικό Εμπόριο και το Ψηφιακό Μάρκετινγκ στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, θα πραγματοποιηθεί από την Παρασκευή 24 έως την Κυριακή 26 Μαΐου 2024, στο Ζάππειο…

Αλέξανδρος Εξάρχου: Καθοριστική η επόμενη πενταετία για το μέλλον της Ελλάδας

H επόμενη πενταετία θα είναι καθοριστική για το μέλλον της Ελλάδας, η οποία πρέπει να μετασχηματιστεί σε μία ισχυρή οικονομία, αλλάζοντας την παραγωγική της δομή. Αυτό δήλωσε ο Αντιπρόεδρος του Δ.Σ. και Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Intrakat, κ. Αλέξανδρος Εξάρχου, μιλώντας στο 9ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών, κατά τη διάρκεια συζήτησης για τις επενδύσεις και…

Στη BEYOND η μεγαλύτερη συνάντηση ψηφιακής τεχνολογίας και καινοτομίας στην Ελλάδα | 25-27.04.2024

Με τη συμμετοχή των παγκόσμιων ηγετών στο χώρο της τεχνολογίας και της καινοτομίας, το μεγαλύτερο συνέδριο για την τεχνητή νοημοσύνη στην Ελλάδα, πλήθος επιχειρηματικών συναντήσεων, ημέρες καριέρας και ένα πλούσιο πρόγραμμα συνεδρίων, ημερίδων και workshops, η BEYOND 2024 αποτελεί την μεγαλύτερη συνάντηση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό, την τεχνολογία και την καινοτομία στην Ελλάδα. Κορυφαίες εταιρείες…

Κύπελλο Ελλάδας: Η ΕΠΟ ενημέρωσε την Cosmote TV ότι ο τελικός θα γίνει στο Πανθεσσαλικό

Μετά από ένα μεγάλο χρονικό διάστημα κατά το οποίο η έδρα του τελικού του Κυπέλλου Ελλάδας Betsson ήταν συζητήσιμη, με τους δύο φιναλίστ, Άρη και Παναθηναϊκό, να μην καταφέρνουν να έρθουν σε συμφωνία για τον τόπο διεξαγωγής του, όλα δείχνουν πως οι δύο ομάδες θα διεκδικήσουν το βαρύτιμο τρόπαιο στο Πανθεσσαλικό Στάδιο. Όπως ενημέρωσε το…

100.000 BOX NOW θυρίδες, ακόμα περισσότερα χαμόγελα!!

Τα πράσινα lockers της BOX NOW επεκτείνονται σε περισσότερα σημεία… και γιορτάζουν! 100.000 θυρίδες BOX NOW είναι διαθέσιμες, για να μετατρέψουν τη διαδικασία αποστολής και παραλαβής δεμάτων σε μια ξεχωριστή εμπειρία προσφέροντας ευκολία, αμεσότητα και πολλά δώρα! Στα 3 χρόνια παρουσίας της η BOX NOW επεκτάθηκε, τοποθετώντας θυρίδες σε όλη την Ελλάδα, προωθώντας ένα φιλικό…

UEFA Champions League: Τα εισιτήρια για τα ημιτελικά «σφραγίζονται» στην COSMOTE TV

Onsports Team 15 Απριλίου 2024, 19:47 Στα κανάλια COSMOTE SPORT οι αγώνες Μπαρτσελόνα-Παρί Σεν Ζερμέν, Ντόρτμουντ-Ατλέτικο Μαδρίτης, Μάντσεστερ Σίτι-Ρεάλ Μαδρίτης και Μπάγερν Μονάχου-Άρσεναλ Μετά τη «βροχή» των γκολ στην 1η αγωνιστική της προημιτελικής φάσης, το UEFA Champions League επιστρέφει με τους δεύτερους αγώνες το διήμερο 16-17/4, έχοντας ως απόλυτο προορισμό την COSMOTE TV. Πετυχαίνοντας τη…

COSMOTE: Για πρώτη φορά ταχύτητες έως και 10Gbps στο δίκτυο COSMOTE Fiber

Ασύλληπτες ταχύτητες έως και 10Gbps μέσω οπτικών ινών φέρνει για πρώτη φορά η COSMOTE στο δίκτυο COSMOTE Fiber, υλοποιώντας πιλοτικό έργο σε περιοχές της Αττικής, όπως Χαλάνδρι, Μαρούσι, Νέο Ψυχικό, Παλαιό Ψυχικό, Φιλοθέη, Χολαργό και Παπάγου. Το έργο αυτό αποτελεί ακόμα μια απόδειξη ότι ο Όμιλος ΟΤΕ επενδύει εντατικά, όχι μόνο στην επέκταση αλλά και…

Τα εισιτήρια για τα ημιτελικά του UEFA Champions League «σφραγίζονται» στην COSMOTE TV

Media Προβολή μεγαλύτερης εικόνας Μετά τη «βροχή» των γκολ στην 1η αγωνιστική της προημιτελικής φάσης, το UEFA Champions League επιστρέφει με τους δεύτερους αγώνες το διήμερο 16-17/4, έχοντας ως απόλυτο προορισμό την COSMOTE TV. Πετυχαίνοντας τη μεγάλη ανατροπή στο πρώτο ματς, η Μπαρτσελόνα κατάφερε να φύγει νικήτρια με 3-2 από το Παρίσι κόντρα στην Παρί…

Moto Edge 50 Ultra: Σούπερ υψηλές ταχύτητες φόρτισης στα 125W!

Στο official προφίλ που διατηρεί η Motorola στο X (πρώην Twitter) αποκαλύπτει τώρα πως το νέο της μοντέλο Edge 50 Ultra που προσμένουμε να δούμε στις 16 Απριλίου, θα υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση στα 125W TurboPower. Αυτή η λειτουργία ταιριάζει με το Edge 50 Pro που κυκλοφόρησε στην Κίνα την περασμένη εβδομάδα. Αξίζει να σημειωθεί ότι…

Απαντά για 2η φορά η Apple αναφορικά με την επιλογή της να τοποθετεί 8GB RAM και στα νέα Mac

Πολλοί ήταν οι reviewers και οι users, οι οποίοι σχολίασαν με αρνητικό τρόπο την απόφαση ατης Apple, να τοποθετήσει 8GB RAM στα νέα M3-based MacBook Pro. Οι περισσότεροι στάθηκαν στο γεγονός ότι δεν γίνεται η Apple να εξακολουθεί να πουλάει υπολογιστές, οι οποίοι φέρουν μόλις 8GB μνήμης RAM. Η Apple ωστόσο από τη μεριά της…

Δοκιμάσαμε τα Samsung Galaxy S24, S24+ και S24 Ultra για να σας βοηθήσουμε να επιλέξετε!

Με την τεχνητή νοημοσύνη να βρίσκεται στο επίκεντρο της σειράς S24, οι τρεις εναλλακτικές εκδόσεις (S24, S24+ και S24 Ultra) δεν διαφέρουν μόνο στην τιμή και στο μέγεθος της οθόνης. Αν αναρωτιέστε ποιο Galaxy S24 ταιριάζει καλύτερα στις καθημερινές σας ανάγκες, οι γραμμές που ακολουθούν θα σας βοηθήσουν να αποφασίσετε… Αν έχετε ήδη διαβάσει την…

Η LG στοχεύει στην Ευρωπαϊκή αγορά των εντοιχιζόμενων οικιακών συσκευών μέσω της Milan Design Week 2024

Η LG Electronics (LG) θα συμμετέχει στη Διεθνή Έκθεση Milan Design Week 2024, που θα πραγματοποιηθεί στο Μιλάνο της Ιταλίας από τις 16 έως τις 21 Απριλίου. Με στόχο να ενισχύσει την παρουσία της στην αγορά των εντοιχιζόμενων συσκευών στην Ευρώπη, θα παρουσιαστεί η σειρά Signature Kitchen Suite στο περίπτερο της LG στον χώρο Salone…

Ο ViewSonic M10 κερδίζει iF Design Award 2024, ανεβάζοντας τον πήχη της φορητής προβολής

Η ViewSonic Corp. με υπερηφάνεια ανακοινώνει ότι ο φορητός προβολέας laser RGB M10 έλαβε αναγνώριση από τα υψηλού κύρους iF Design Awards. Ο M10 προσφέρει μια οπτικοακουστική εμπειρία κινηματογραφικού επιπέδου σε μια compact σχεδίαση, που ανεβάζει τον πήχη στη φορητή προβολή. Υιοθετώντας την προηγμένη τεχνολογία laser RGB, επιτυγχάνει μία ευρεία χρωματική γκάμα 100% BT.2020, εξασφαλίζοντας…

Share

Ώθηση στην υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών από τις ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις φαίνεται ότι έδωσε η πανδημία, σύμφωνα με την πανελλαδική έρευνα αναφορικά με την «Ανταπόκριση των ελληνικών Ξενοδοχειακών Μονάδων στις νέες συνθήκες της πανδημίας COVID-19», που διεξήγαγε το Τμήμα Τουρισμού της Σχολής Οικονομικών Επιστημών του Ιονίου Πανεπιστημίου.

Από τις απαντήσεις των εκπροσώπων 501 ξενοδοχείων που συμμετείχαν στην έρευνα προέκυψε ακόμη ότι το 84,4% πιστεύει ότι η επίδραση της COVID-19 στον τουριστικό κλάδο θα συνεχίσει να είναι μεγάλη και τα επόμενα χρόνια και δεν θα περιοριστεί στο 2021, ενώ το 77% των συμμετεχόντων σημειώνει ότι η πανδημία θα επηρεάσει τις μελλοντικές επενδύσεις στον τουρισμό.

Οι άξονες της έρευνας εστίασαν, στην ικανοποίηση από την τρέχουσα πληροφόρηση σε σχέση με την COVID-19, τις εκτιμήσεις για τον Τουριστικό Κλάδο κατά τη διάρκεια της πανδημίας, την ανησυχία και το άγχος που προκαλεί η πανδημία, τις εκτιμήσεις για το μέλλον του τουρισμού γενικά, αλλά και για την επερχόμενη τουριστική περίοδο, τις ψηφιακές δεξιότητες και τον ψηφιακό μετασχηματισμό των ξενοδοχειακών μονάδων, την καινοτομία και την ανάληψη ρίσκου στις ξενοδοχειακές μονάδες.

Τα στελέχη των ξενοδοχειακών μονάδων δήλωσαν ότι «η χρησιμότητα του διαδικτύου στην εύρεση πληροφοριών σχετικά με την πανδημία είναι πολύ μεγάλη σε ποσοστό 78,6%».

Το διαδίκτυο επίσης αποτελεί βασική πηγή πληροφόρησης για τις επιχειρησιακές αποφάσεις στις ξενοδοχειακές μονάδες, προκειμένου να λάβουν τις απαραίτητες πληροφορίες κατά την περίοδο της COVID-19.

Τα συμπεράσματα

Σύμφωνα με την ανάλυση των δεδομένων της έρευνας, οι ερευνητές κατέληξαν στα εξής συμπεράσματα:

  • Η αναζήτηση της πληροφορίας από τα στελέχη του τουρισμού αποτελεί σημαντική ανάγκη και είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τους τρόπους αντιμετώπισης των απειλών και τον επαναπροσδιορισμό του ίδιου του κλάδου λόγω της πανδημίας.
  • Η ικανοποίηση των αναγκών πληροφόρησης των στελεχών και των ιδιοκτητών ξενοδοχειακών μονάδων σχετίζεται με τα αισθήματα αβεβαιότητας, ανησυχίας ή έλλειψης ελέγχου που αναπτύσσονται στην περίοδο της πανδημίας και κατά τη διαδικασία λήψης επιχειρηματικών αποφάσεων.
  • Η πληροφορία και οι πολιτικές για την έγκαιρη και έγκυρη πληροφόρηση των στελεχών στον τουρισμό νοηματοδοτούν τις προοπτικές του τουρισμού υπό το πρίσμα των επιδράσεων της COVΙD-19.
  • Η ικανοποίηση από την τρέχουσα υγειονομική πληροφορία για την έναρξη/λειτουργία της επιχείρησης υπό το πρίσμα της COVID-19 μπορεί να συσχετιστεί με διάφορες παραμέτρους, όπως είναι η αίσθηση ελέγχου των καταστάσεων που επηρεάζουν την επιχείρηση λόγω της πανδημίας της COVID-19. Συγκεκριμένα, το ποσοστό των επιχειρήσεων που έχουν τον έλεγχο της κατάστασης αυξάνει από 36,2% σε 65,0% μεταξύ των «λίγο» και «πολύ» ικανοποιημένων από την τρέχουσα πληροφόρηση.

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ η αναπληρώτρια καθηγήτρια, πρόεδρος του Τμήματος Τουρισμού Αδαμαντία Πατέλη, «τo ποσοστό των επιχειρήσεων που έχουν εμπιστοσύνη στη Δημόσια Διοίκηση για τη διαχείριση της πανδημίας σχεδόν διπλασιάζεται, από 35,8% σε 76,8%, μεταξύ των “λίγο” και “πολύ” ικανοποιημένων από την τρέχουσα πληροφόρηση».

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Η έρευνα ανέδειξε επίσης ότι οι ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις βρίσκονται στα αρχικά στάδια του ψηφιακού τους μετασχηματισμού. Το διαδίκτυο αποτελεί βασικό πυλώνα ενημέρωσης των υποψήφιων πελατών των ελληνικών ξενοδοχειακών μονάδων.

Έξι στις δέκα επιχειρήσεις (ποσοστό 59%) χρησιμοποιούν ήδη την ιστοσελίδα τους ως βασική πλατφόρμα ενημέρωσης των επισκεπτών για τις πρακτικές που ακολουθούν σε σχέση με την COVID-19 (π.χ. πρόγραμμα πρόληψης, πολιτική ακύρωσης κρατήσεων, κ.ο.κ.).

Πέντε στις δέκα επιχειρήσεις (ποσοστό 48%) χρησιμοποιούν τις πλατφόρμες κοινωνικών δικτύων ως εναλλακτικό μηχανισμό ενημέρωσης των υποψήφιων επισκεπτών της ξενοδοχειακής μονάδας σχετικά με την πολιτική αντιμετώπισης της επιχείρησης για ενδεχόμενα κρούσματα.

Ταυτόχρονα, η πανδημία φαίνεται ότι έχει επιταχύνει το ρυθμό υιοθέτησης των ψηφιακών τεχνολογιών από τις ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις.

Τρεις στις δέκα επιχειρήσεις έχουν αναπτύξει ψηφιακές εφαρμογές εξυπηρέτησης των πελατών τους σε κινητά και tablet (όπως π.χ. mobile check-in, παροχή πληροφορίας για τη μονάδα μέσω κινητού/ tablet, επικοινωνία με το προσωπικό μέσω κινητού, κ.ο.κ.), καθώς επίσης και εφαρμογές ανάγνωσης QR κωδικών μέσω κινητών συσκευών για την ψηφιακή ανάγνωση του μενού στο εστιατόριο του ξενοδοχείου ή για την εύρεση χρήσιμων πληροφοριών σε φυλλάδια/ αφίσες ειδικά τοποθετημένες στην ξενοδοχειακή μονάδα (ποσοστό 31% και 29% αντίστοιχα).

Σε μικρότερο βαθμό παρατηρείται η υιοθέτηση προηγμένων πληροφοριακών συστημάτων δυναμικής τιμολόγησης και συστημάτων εξυπηρέτηση πελατών (CRM). Ειδικότερα, περίπου μία στις τέσσερεις επιχειρήσεις (ποσοστό 25% και 24% αντίστοιχα) έχουν ήδη υιοθετήσει αντίστοιχα συστήματα.

Σύμφωνα με την έρευνα, στην μετά την COVID-19 εποχή φαίνεται να ενισχύεται η χρήση ενδοεπιχειρησιακών πληροφοριακών συστημάτων, αλλά και ψηφιακών εφαρμογών που απευθύνονται σε πελάτες, συνεπώς αυξάνονται οι απαιτήσεις για ψηφιακές δεξιότητες. Ωστόσο, μόνο ένας στους δέκα εκπροσώπους ξενοδοχειακών επιχειρήσεων θεωρεί ότι έχει απόλυτα επαρκείς ψηφιακές δεξιότητες. Ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό (27%) καταγράφει ανεπαρκείς ψηφιακές δεξιότητες. Το προσεχές διάστημα πρέπει να ανανεωθούν με συντονισμένο τρόπο οι ψηφιακές δεξιότητες των εργαζομένων στον τουρισμό.

«Ο βαθμός υιοθέτησης των ψηφιακών λύσεων έχει θετική επίδραση στις αντιλήψεις των ελληνικών ξενοδοχειακών επιχειρήσεων αναφορικά με τις προοπτικές της επιχείρησής τους και το επίπεδο αισιοδοξίας για την επόμενη τουριστική σεζόν. Οι επιχειρήσεις με μεγάλο βαθμό αποδοχής και χρήσης των ψηφιακών τεχνολογιών παρουσιάζουν μικρότερη ανησυχία για ενδεχόμενη χρεοκοπία της επιχείρησής τους κατά 15% σε σχέση με τις επιχειρήσεις με χαμηλό επίπεδο αποδοχής και χρήσης των ψηφιακών τεχνολογιών.

Η επιβίωση στην μετά COVID-19 εποχή και η διαμόρφωση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για τις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις απαιτεί ανάληψη ρίσκου και ευελιξία στη διαχείριση της πανδημίας. Η ανάπτυξη αυτών των δύο επιχειρησιακών ικανοτήτων αποτελεί αναγκαία προϋπόθεση, προκειμένου να μπορέσουν οι ελληνικές ξενοδοχειακές μονάδες να μπουν σε τροχιά επανεκκίνησης», καταλήγει η αναπληρώτρια καθηγήτρια, πρόεδρος του Τμήματος Τουρισμού, στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο,Αδαμαντία Πατέλη,

Σύμφωνα πάντα με την έρευνα, περίπου 3 στις 10 επιχειρήσεις (24,8%) αναπτύσσουν νέες υπηρεσίες κάθε τουριστική σεζόν, ενώ 1 στις 10 επιχειρήσεις δεν αναπτύσσουν καμία καινοτόμα υπηρεσία.

Μόλις 19,4% των εκπροσώπων δηλώνουν ότι έχουν την αναγκαία ευελιξία για να υποστηρίξουν αυξομειώσεις στη ζήτησή τους. Οι επιχειρήσεις με περισσότερη ευελιξία έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να αναπτύξουν μέτρια και υψηλή καινοτομία.

Γύρω στο 44% των ερωτηθέντων δηλώνουν δυσκολία στον εντοπισμό του αναγκαίου οικονομικού κεφαλαίου που θα τους προσδώσει μεγαλύτερη ευελιξία.

Η έρευνα καταλήγει με τις ακόλουθες προτάσεις για τον Τουρισμό υπό το πρίσμα της COVID-19:

Περιοδική παρακολούθηση της υιοθέτησης ψηφιακών λύσεων καθώς και του ψηφιακού μετασχηματισμού των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Τακτική και θεσμικά οργανωμένη αξιολόγηση των ψηφιακών δεξιοτήτων του ανθρώπινου δυναμικού των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων και παροχή προσαρμοσμένων προτάσεων για ψηφιακές επενδύσεις.

Ανάπτυξη ενός οργανωμένου και θεσμικά κατοχυρωμένου μηχανισμού ψηφιακής ενημέρωσης και πληροφόρησης των επιχειρηματιών του κλάδου αναφορικά με τη διαχείριση των επιπτώσεων της πανδημίας, προσαρμοσμένο στο επίπεδο ψηφιακής ωριμότητας των επιχειρήσεων.

Διαμόρφωση προγραμμάτων επιμόρφωσης για ενίσχυση ψηφιακών ικανοτήτων (reskilling-upskilling) στελεχών διαφορετικών ειδικοτήτων του ξενοδοχειακού κλάδου.

Σχεδιασμός νέων χρηματοδοτικών εργαλείων για την ενίσχυση του οικονομικού και τεχνολογικού κεφαλαίου των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, με στόχο την ενδυνάμωση της ικανότητας ανάπτυξης καινοτομίας σε επίπεδο υπηρεσιών.

Η πλήρης ερευνητική αναφορά που βρίσκεται πλέον αναρτημένη στην ιστοσελίδα του Τμήματος Τουρισμού, πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα του υπουργείου Τουρισμού κατά την περίοδο Σεπτέμβριο – Νοέμβριο 2020 και στηρίχθηκε σε δείγμα 501 ξενοδοχειακών επιχειρήσεων από όλες τις περιφέρειες της Ελλάδας.

- ΑΠΕ – ΜΠΕ