Ένα μεγαλεπήβολο σχέδιο: Οι τηλεοράσεις που θα αναδύουν αρώματα!

Related

Kaspersky: Απατεώνες στοχεύουν χρήστες του Telegram για να κλέψουν Toncoins

Οι απατεώνες προσπαθούν να κλέψουν Toncoins (TON) από χρήστες του Telegram σε όλο τον κόσμο χρησιμοποιώντας ένα εξαιρετικά αναβαθμιζόμενο σύστημα που περιλαμβάνει ενισχυτές κρυπτονομισμάτων και παραπομπές φίλων σύμφωνα με έρευνα της Kaspersky. Το συγκεκριμένο σύστημα λειτουργεί τουλάχιστον από τον Νοέμβριο του 2023. Η εμφάνισή του εν μέσω της αυξανόμενης δημοτικότητας του TON και του Telegram…

Η νέα σειρά 12 Pro Series 5G έκλεψε την λάμψη στο catwalk της Kathy Heyndels, στο Athens Fashion Week

Με αφορμή τo 34ου AXDW η realme ήταν χορηγός στο εντυπωσιακό show της Kathy Heyndels και του Μάριου Τόγκου,  που πραγματοποιήθηκε στο Ζάππειο Μέγαρο Αθηνών το Σάββατο  20 Απριλίου και ώρα 21:30, όπου παρουσιάστηκε η νέα συλλογή της Kathy Heyndels η οποία αναδεικνύει την κάθε γυναίκα. Συγκεκριμένα η συλλογή αυτή έχει εμπνευστεί από τα λουλούδια…

COSMOTE: απεριόριστα δεδομένα για 1 μήνα -η πιο φθηνή τιμή της αγοράς

Απεριόριστα δεδομένα (data) για 1 ολόκληρο μήνα δίνει η Cosmote με 11.90 ευρώ που αυτή τη στιγμή αποτελεί ίσως το φθηνότερο πακέτο και το μεγαλύτερο σε διάρκεια. Η προσφορά είναι διαθέσιμη για τους συνδρομητές COSMOTE: Οικιακού Συμβολαίου, Καρτοσυμβολαίου & Mobile Internet Συμβολαίου Εταιρικού Συμβολαίου & Business Cost Control COSMOTE Neo Cosmote: Απεριόριστα data για 7 ημέρες…

Cosmote: Δωρεάν απεριόριστα data 7 μέρες για Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές

Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η Cosmote, για να μπορούν να σερφάρουν από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται.Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους τους οικιακούς και…

COSMOTE: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες για το Πάσχα για όλους τους συνδρομητές της

Στο μεγαλύτερο δίκτυο κινητής στη χώρα με κορυφαίες ταχύτητες

COSMOTE: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες για το Πάσχα για όλους τους συνδρομητές της

Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η COSMOTE, για να μπορούν να σερφάρουν ξένοιαστα από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται. Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους τους…

Η.Π.Α.: Οι πωλήσεις iPhone επιβραδύνονται, ενώ το Android κερδίζει συνεχώς έδαφος!

Ως γνωστόν εδώ και αρκετά χρόνια, iOS και Android δίνουν μια μάχη μέχρι τελικής πτώσεως. Ενώ η Apple ανανεώνει σε ετήσια βάση τη σειρά iPhone, κατασκευαστές όπως η Samsung, η Xiaomi και η Oppo δίνουν μεγάλη μάχη για να εξασφαλίσουν όλο και πιο αυξημένο μερίδιο αγοράς. Αξίζει να σημειωθεί ότι με βάση ένα νέο report, το…

OnePlus 8 και 8 Pro: Φτάνουν στο… τέλος της διαδρομής, καθώς μόλις έλαβαν το τελευταίο τους OS update!

Δύο smartphones της OnePlus που παρουσουάστηκαν τ0 2020, έλαβαν πρόσφατα την ενημέρωση OxygenOS 13 και μάλλον όπως όλα δείχνουν αυτό ήταν και το τελευταίο τους update.  Φυσικά μιλάμε για τα OnePlus 8 και OnePlus 8 Pro που έχουν φτάσει στο τέλος του κύκλου ζωής τους αφού εκτελούσαν την πιο πρόσφατη έκδοση OxygenOS 13.1.0.587. Αυτό δείχνει…

Πραγματοποιήθηκε η επίσημη προβολή της νέας σειράς ντοκιμαντέρ UNDERWONDER της COSMOTE TV

Με μία ξεχωριστή ειδική προβολή, παρουσία των συντελεστών, πραγματοποιήθηκε την Τρίτη 23 Απριλίου η επίσημη παρουσίαση του νέου ντοκιμαντέρ "UNDERWONDER”, σε παραγωγή της COSMOTE TV. Το "UNDERWONDER” είναι μία τετραμερής σειρά ντοκιμαντέρ, η οποία αποκαλύπτει υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας μέσα από τη σπηλαιοκατάδυση. Στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης, προβλήθηκε το πρώτο επεισόδιο της σειράς, το…

inin.gr | Cosmote: Ξεπερνάει τους πάντες δίνοντας απεριόριστα data για 1 μήνα

You don't have permission to access /cosmote-xepernaei-tous-pantes-dinontas-aperiorista-data-gia-1-mina/ on this server.

ΗΠΑ: Παρά τις πιέσεις, η μητρική εταιρεία του TikTok δεν πουλάει την εφαρμογή

Η κινεζική μητρική εταιρεία του TikTok, η ByteDance, ανακοίνωσε την Πέμπτη, ότι δεν σκοπεύει να πουλήσει την εφαρμογή, παρά την ψήφιση στις ΗΠΑ νέας νομοθεσίας που την αναγκάζει να κόψει τους δεσμούς της με το μέσο κοινωνικής δικτύωσης υπό την απειλή απαγόρευσης της πλατφόρμας στη χώρα. «Οι πληροφορίες του ξένου Τύπου, σύμφωνα με τις οποίες…

Η LG ανακοινώνει τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο τρίμηνο του 2024

Η LG Electronics Inc. (LG) ανακοίνωσε ενοποιημένα έσοδα πρώτου τριμήνου 2024 ύψους 21,09 τρισεκατομμυρίων KRW (16,028 δισ. USD) και λειτουργικά κέρδη ύψους 1,33 τρισεκατομμυρίων KRW (1,01 δισ. USD). Ο τομέας των οικιακών συσκευών της LG έδειξε παγκόσμια ηγετική θέση, επιτυγχάνοντας ρεκόρ εσόδων και διψήφια περιθώρια λειτουργικού κέρδους. Ο τομέας των εξαρτημάτων ηλεκτροκινούμενων οχημάτων (EV), βασικός…

Αποτελέσματα προόδου του προγράμματος Schneider Sustainability Impact (SSI) για το Α’ Τρίμηνο του 2024

 Η Schneider Electric, ηγέτης στον ψηφιακό μετασχηματισμό της διαχείρισης ενέργειας και του αυτοματισμού, ανακοίνωσε σήμερα τα αποτελέσματα του Α’ τριμήνου του προγράμματος Schneider Sustainability Impact (SSI), παράλληλα με τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας. To συγκεκριμένο πρόγραμμα μετασχηματισμού προωθεί και αξιολογεί την πρόοδο της εταιρείας ως προς τους παγκόσμιους στόχους βιωσιμότητας που έχει θέσει για την…

Η ViewSonic παρουσιάζει all-in-one LED οθόνες επόμενης γενιάς με βελτιωμένη αξιοπιστία και ευελιξία

Η ViewSonic Corp., κορυφαία παγκοσμίως κατασκευάστρια λύσεων απεικόνισης και EdTech, ανακοινώνει την κυκλοφορία των all-in-one LED οθονών 2ης γενιάς (σειρά LDM), οι οποίες έχουν σχεδιαστεί ειδικά για επαγγελματική και εκπαιδευτική χρήση, εξελίσσοντας περεταίρω τα στοιχεία που κατέστησαν επιτυχημένα τα προηγούμενα μοντέλα. Η σειρά LDM ενισχύει την αξιοπιστία, την οπτικοακουστική απόδοση και την ευελιξία εγκατάστασης με…

Οι αθλητικές μεταδόσεις 26/4/2024

Το δεύτερο παιχνίδι του Ολυμπιακού κόντρα στην Μπαρτσελόνα για τα πλέι οφ της Euroleague και ο ημιτελικός του Περιστερίου με την Τενερίφη στο Final-4 του Basketball Champions League ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι αθλητικές μεταδόσεις: 09:55 COSMOTE SPORT 5 HD Moto3 2024 Gran Premio de Espana – Ελεύθερες…

Share

Ένα παλιό… απωθημένο της βιομηχανίας του θεάματος επιστρέφει για να μας απασχολήσει ξανά και, ει δυνατόν, να μας ανοίξει νέους δρόμους οικιακής, οπτικοακουστικής αλλά και οσφρητικής απόλαυσης. Γιατί μπορεί μεν, να μπορούμε να δούμε και να ακούσουμε την οθόνη της τηλεόρασής μας, ωστόσο μια από τις αισθήσεις μας που μένει… παραπονεμένη από την όλη διαδικασία δεν παύει να είναι η όσφρησή μας. Κάποιοι θέλουν αυτό να αλλάξει και να μπουν και οι μυρωδιές στο παιχνίδι της οπτικοακουστικής μας εμπειρίας, όπως αναφέρει το BBC.

Εις εξ αυτών είναι ο Ολλανδός Φρέντερικ Ντιούρινκ, ο οποίος ναι μεν δεν είναι κοσμηματοπώλης, αλλά το επόμενο έργο του θα είναι ένα κολιέ. Αλλά όχι ένα οποιοδήποτε κολιέ: θα είναι ένα μικρό, κυβόσχημο κουτί με διαστάσεις 5 cm επί 5 cm, όπου μέσα του θα υπάρχει μια μικρή μπαταρία και ένα σύστημα έκλυσης αρωμάτων, μια «αρωματική φούσκα», όπως την ονομάζει ο ίδιος.

Διαφημιστικό της Aroma Scope
Πρώιμο διαφημιστικό της ιδέας της τηλεόρασης με μυρωδιές

Ο επιχειρηματίας είναι συνιδρυτής της startup Scentronix, η οποία λειτουργεί ήδη ως μια εταιρεία «εκτύπωσης αρωμάτων», βάσει μιας ειδικής συσκευής που χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο για να δημιουργεί αρώματα και μυρωδιές κατά παραγγελία.

Το μεγαλεπήβολο σχέδιο του Ντιούρινκ έγκειται, όπως λέει ο ίδιος, στο να αναπτύξει την ίδια τεχνολογία σε μικρογραφία, έτσι ώστε το άρωμα αυτό να είναι κινητό και αν μπορεί να τοποθετηθεί στην συσκευή μιας τηλεόρασης, εκλύοντας αρώματα ανάλογα με το διαδραματιζόμενο επί της εικόνας θέμα.

Με το κολιέ αυτό πάντως, λέει ο Ολλανδός, θα μπορούσατε να πάτε στο σινεμά και, διαμέσου μιας εφαρμογής στο τηλέφωνό σας, να προγραμματίσετε τον κύβο εντός του κολιέ να εκλύει διακριτικά (και όχι βαριά στη μύτη) αρώματα σε κομβικές στιγμές της ταινίας.

«Το μέγεθος και η διάρκεια ζωής της μπαταρίας αποτελούν για εμάς εμπόδια μέχρι στιγμής, όπως αντίστοιχα και η ποιότητα του εκλυόμενου αρώματος», παραδέχεται ο επιχειρηματίας, προσθέτοντας ότι το επόμενο βήμα «είναι να το τελειοποιήσουμε αρκετά για να κερδίσουμε τους επενδυτές και να εξασφαλίσουμε χρηματοδότηση για περαιτέρω ανάπτυξη σε μια φορετή έκδοση». 

Μια ιδέα-απωθημένο πολλών αιώνων

Ο Ντιούρινκ, φυσικά, δεν είναι ο πρώτος που κινείται προς αυτήν την κατεύθυνση, της διέγερσης δηλαδή των οσφρητικών μας λειτουργιών κατά την διάρκεια θεαμάτων και εκδηλώσεων.

Ακόμη και οι Αρχαίοι Έλληνες πιστεύεται πως πειραματίστηκαν με κάτι τέτοιο. Ένα αρχαίο ποίημα αφηγείται πώς τα φτερά των περιστεριών ήταν βουτηγμένα σε αρωματικά έλαια για να σκορπούν μυρωδιές στους επισκέπτες κατά τη διάρκεια ενός γλεντιού. Καθώς τα πουλιά χτυπούσαν τα φτερά τους, το άρωμα εξαπλωνόταν στο συγκεντρωμένο πλήθος. Επίσης, τα θυμιάματα διαδραμάτιζαν εξίσου σπουδαίο ρόλο σε όλες τις τελετές των Αρχαίων Ελλήνων.

Στην πιο πρόσφατη ιστορία, ένας ιδιοκτήτης κινηματογράφου το 1916 στις ΗΠΑ, είχε επιχειρήσει να γεμίσει στο χώρο αρώματα κατά τη διάρκεια μετάδοσης ποδοσφαιρικών αγώνων προκειμένου για να πετύχει τη μέγιστη απόλαυση των θεατών. Απέτυχε! 

[embedded content]

Το 1939 ένα νέο εγχείρημα επιχείρησε να διεγείρει την όσφρηση με το να τοποθετεί μικρές πίπες στις καρέκλες του κοινού από τις οποίες αναδύονταν μυρωδιές. Από τότε κυριάρχησε διεθνώς ο όρος Scentovision (Θέαμα και αρώματα δηλαδή). Ανάλογες και πιο εξελιγμένες τεχνολογικά προσπάθειες επαναλήφθηκαν πολλές φορές μέχρι τις ημέρες μας, χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία καθώς η τεχνολογία δεν το επέτρεπε ακόμη. Πλέον όμως περπατάμε στην 3η δεκαετία του 21ου αιώνα και αν μπορούν ρομπότ να διενεργούν από μόνα τους χειρουργικές επεμβάσεις, για ποιο λόγο να είναι απαγορευτικό ένα τέτοιο σενάριο;

Και παρά το γεγονός ότι η μυρωδιά παραμένει το μοναδικό στοιχείο που σχεδόν αδύνατο να αναπαραχθεί, ο Ντιούρινκ είναι αποφασισμένος να ξεπεράσει… το τελευταίο σύνορο της οικιακής απόλαυσης.

Τα επιμέρους προβλήματα

Για να το καταφέρει αυτό, ωστόσο, θα πρέπει να υπερνικήσει τέσσερις μεγάλες προκλήσεις, με βασικότερη την κατανόηση της ίδιας της αίσθησης της όσφρησης, που βασίζεται σε περίπου 1.000 διαφορετικά γονίδια. 

Επίσης, η αναδημιουργία μυρωδιών και αρωμάτων τεχνητά είναι εξαιρετικά δύσκολη, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των συνταγών και των σχετικών πατεντών φυλάσσεται σαν επτασφράγιστο μυστικό από τις πολυεθνικές στις οποίες ανήκουν.

«Δεν έχουμε βάσεις δεδομένων για να τα καταλάβουμε και να τα κατανοήσουμε», λέει η Ολίβια Τζέζλερ, ιδρύτρια του Future of Smell, μιας εταιρείας συμβούλων που αναπτύσσει αρώματα για λογαριασμό του World Economic Forum, των Victoria’s Secret και του οίκου Dior. «Η έρευνα όλων των γνωστών αρωμάτων στεγάζεται μέσα στα εργαστήρια πέντε μεγάλων εταιρειών σε όλο τον κόσμο», προσθέτει με νόημα.

Ένα τρίτο ζήτημα είναι αυτό της… προσωπικής αηδίας, καθώς κάποιοι άνθρωποι είναι πιο ευαίσθητοι σε συγκεκριμένες οσμές, γεγονός που οφείλεται στα γονίδιά μας. Αυτό με την σειρά του καθιστά δύσκολο στο να βρεθεί η σωστή ποσότητα αρώματος που πρέπει να απελευθερωθεί χωρίς κάποιοι να την βρουν «υπερβολική» ή «πολύ βαριά για την μύτη τους».

Σκηνή από την ταινία trainspotting
Η χαρακτηριστική σκηνή με την τουαλέτα στο Trainspotting ίσως αποτελέσει πρόβλημα στην τηλεόραση με μυρωδιές

Και το τελευταίο πρόβλημα έγκειται στο δυσθεώρητο κόστος κατασκευής αλλά και διανομής, που θα χρειαζόταν πρακτικά για να εξοπλιστούν μελλοντικά για παράδειγμα, οθόνες κινηματογράφου με σχετικό σύστημα που θα απελευθερώνει οσμές στην προβολή μιας ταινίας.

Και μπορεί, μεν, η βιομηχανία του θεάματος να έχει ήδη καταφέρει πάρα πολλά, όπως λόγου χάρη, τις συναυλίες τεθνεώτων μουσικών με την χρήση ολογραμμάτων, αλλά το απωθημένο παραμένει ένα: η διέγερση της όσφρησης των θεατών.

Κι αυτό είναι το μεγάλο στοίχημα που ενδεχομένως να πρέπει να κερδηθεί στο εγγύς μέλλον.

- -