Η Twitter Inc. ξεπέρασε τις εκτιμήσεις πωλήσεων και πρόσθεσε περισσότερους μηνιαίους χρήστες, δείχνοντας σημάδια ζωής ενός κοινωνικού δικτύου που αγωνιζόταν να προσελκύσει νέους καταναλωτές και διαφημιστές. Οι μετοχές σημείωσαν άνοδο.
Το Twitter αντιμετωπίζει την αντίληψη ότι είναι μια εξειδικευμένη πλατφόρμα, παρά την ανάδειξή του στο αγαπημένο εργαλείο επικοινωνίας του προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών Ντόναλντ Τραμπ. Η εταιρεία ανέφερε ότι οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες αυξήθηκαν κατά 4% στα 330 εκατομμύρια το τρίτο τρίμηνο, ένα θετικό σημάδι για τους επενδυτές που βλέπουν το μέγεθος του κοινού ως μέτρο της μακροχρόνιας υγείας του Twitter. Οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες αυξήθηκαν κατά 14%, το τέταρτο συνεχόμενο τρίμηνο διψήφιας ανάπτυξης, ανέφερε η εταιρεία την Πέμπτη σε δήλωσή της.
Ο διευθύνων σύμβουλος Jack Dorsey έχει μετατοπίσει την εστίαση της εταιρείας στα βίντεο και τα ζωντανά γεγονότα ως έναν τρόπο να προωθήσουν την αύξηση του κοινού. Το Twitter αποδίδει την άνοδο των χρηστών σε αλλαγές που διευκολύνουν τη χρήση της πλατφόρμας, βελτιώνουν το μάρκετινγκ και αυξάνουν την ευαισθητοποίηση του Twitter σε παγκόσμια γεγονότα.
«Αυτό το τρίμηνο σημειώσαμε πρόοδο σε τρεις βασικούς τομείς της επιχείρησής μας: αυξήσαμε το κοινό και την παραμονή μας, σημειώσαμε πρόοδο στην επιστροφή στην αύξηση των εσόδων και επιτύχαμε ρεκόρ κερδών», ανέφερε Dorsey στη δήλωση.
Το Twitter ανέφερε ότι η καθαρή του ζημιά μειώθηκε στα 21,1 εκατομμύρια δολάρια ή 3 σεντς ανά μετοχή το τρίμηνο. Τα κέρδη εξαιρουμένων ορισμένων δαπανών ήταν 10 σεντς ανά μετοχή, σε σύγκριση με εκτιμήσεις αναλυτών για 7 σεντς. Τα έσοδα μειώθηκαν κατά 4,3% στα 589,6 εκατομμύρια δολάρια. Οι αναλυτές προέβλεπαν 587,5 εκατομμύρια δολάρια, σύμφωνα με στοιχεία που συνέταξε το Bloomberg. Το Twitter αναφέρει ότι οι καλύτερες από τις αναμενόμενες πωλήσεις προωθήθηκαν από τις πλατφόρμες διαφήμισης μέσω βίντεο και αδειοδότησης δεδομένων.
Οι πωλήσεις στις ΗΠΑ, η σημαντικότερη διαφημιστική αγορά του Twitter, υποχώρησαν 11% από την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους. Η εταιρεία απέτυχε να προσελκύσει περισσότερο από ένα μικρό μέρος της αγοράς ψηφιακής διαφήμισης, η οποία κυριαρχείται από το Google της Alphabet Inc και τη Facebook Inc. Η συνολική αύξηση των εσόδων προήλθε από τις διεθνείς πωλήσεις, οι οποίες αυξήθηκαν κατά 6% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
Η εταιρεία παρουσίασε προοπτικές για το τέταρτο τρίμηνο για προσαρμοσμένα κέρδη πριν από τους τόκους, τους φόρους, τις αποσβέσεις και τις αποσβέσεις, 220 έως 240 εκατομμυρίων δολαρίων. Οι αναλυτές προέβλεπαν 200 εκατομμύρια δολάρια. «Αναμένουμε επίσης ότι στο υψηλό τέλος της προσαρμοσμένης σειράς EBITDA, θα είμαστε πιθανότατα GAAP κερδοφόροι», δήλωσε το Twitter. Η εταιρεία δεν έχει σημειώσει τριμηνιαίο κέρδος σε αυτή τη βάση από τη δημοσιοποίησή της τον Νοέμβριο του 2013.
Οι μετοχές αυξήθηκαν κατά 7,4% σε 18,41 δολάρια στις αρχές των συναλλαγών μετά το κλείσιμο της Τετάρτης στα 17,14 δολάρια. Η μετοχή έχει άνοδο 5,2% φέτος. Η Bloomberg LP αναπτύσσει ένα παγκόσμιο δίκτυο κορυφαίων ειδήσεων για την υπηρεσία Twitter.
Το Twitter δήλωσε ότι είχε προσαρμόσει τον αριθμό των μηνιαίων ενεργών χρηστών πίσω στο τέταρτο τρίμηνο του 2014, αφού διαπίστωσε ότι είχε υπολογίσει εσφαλμένα τους χρήστες μιας υπηρεσίας για εφαρμογές τρίτων ως ενεργούς συμμετέχοντες στην πλατφόρμα. Μετά την αλλαγή, η εταιρεία δήλωσε ότι είχε 326 εκατομμύρια χρήστες το δεύτερο τρίμηνο, αντί για 328 εκατομμύρια.
Τα τελευταία χρόνια, η αύξηση των χρηστών του Twitter έχει επηρεαστεί από τη φήμη του για παρενοχλήσεις και trolling, άποψη που τονίστηκε πρόσφατα όταν έκλεισε προσωρινά τον λογαριασμό της ηθοποιού Rose McGowan όταν μίλησε για ισχυρισμούς σεξουαλικής παρενόχλησης από τον Harvey Weinstein. Και με τη διαμάχη σχετικά με τη ρωσική παρέμβαση στα κοινωνικά δίκτυα για να επηρεάσουν τις προεδρικές εκλογές των ΗΠΑ το 2016, η εταιρεία βρίσκεται συχνά σε αμυντική θέση.
«Κανείς δεν πρόκειται να πληρώσει για τη μετοχή μέχρι να δουν κάποιον μηχανισμό για να αναπτυχθεί», δήλωσε ο Michael Pachter, αναλυτής της Wedbush Securities Inc. «Με βάση τον τρόπο που το χρησιμοποιούν ο πρόεδρος και άλλα trolls, υπάρχει μια εντύπωση ότι εάν χρησιμοποιείτε το Twitter, θα υποβληθείτε σε ανοιχτή εχθρότητα από τους χρήστες.»
Το Twitter κινείται γρήγορα για να αντιμετωπίσει την παρενόχληση και την ξένη επιρροή. Η εταιρεία δήλωσε την Τρίτη ότι θα εισάγει μεγαλύτερη διαφάνεια στις διαφημίσεις στον ιστότοπό της, εκθέτοντας ποιος πληρώνει για τις διαφημίσεις, σε ποιους απευθύνεται και για πόσον καιρό εξελίσσεται η καμπάνια. Την περασμένη εβδομάδα, το Twitter δήλωσε ότι θα αναστείλει αμέσως και μόνιμα λογαριασμούς που σαφώς παρενοχλούν ή δημοσιεύουν γυμνές εικόνες χωρίς συγκατάθεση. Ο Dorsey παραδέχτηκε ότι το Twitter πρέπει «να κάνει καλύτερη δουλειά εξηγώντας τις πολιτικές μας και καθορίζοντας προσδοκίες για αποδεκτή συμπεριφορά στην υπηρεσία μας».
Το Twitter έκανε επίσης βελτιώσεις στους αλγόριθμούς του που συλλαμβάνουν ανεπιθύμητα μηνύματα και κακόβουλους δράστες, αφού οι ερευνητές βρήκαν εκατοντάδες χιλιάδες bots, μερικά από αυτά να συνδέονται με ρώσους χειριστές, τα οποία δημοσίευσαν πολιτικά μηνύματα κατά τη διάρκεια των εκλογών. Παρά τις αλλαγές, οι ερευνητές λένε ότι η τεχνολογία του Twitter παραμένει πίσω από την τεχνολογία του Facebook και του Google.
Ενώ η εταιρεία είπε ότι οι καθημερινά ενεργοί χρήστες αυξήθηκαν κατά 14% από το προηγούμενο έτος, αρνήθηκε να αποκαλύψει τον πραγματικό αριθμό. Η εταιρεία υποστηρίζει ότι κάτι τέτοιο θα οδηγούσε σε άδικη σύγκριση με το Facebook, το οποίο έχει περίπου 1,3 δισεκατομμύρια ενεργούς καθημερινούς χρήστες. Η Competitor Snap Inc. είχε 173 εκατομμύρια καθημερινά ενεργούς χρήστες το δεύτερο τρίμηνο. Η Aegis Capital Corp. εκτιμά ότι το Twitter είχε 160 εκατομμύρια καθημερινά ενεργούς χρήστες για το τρίμηνο.