Τα people analytics σημαντικός σύμμαχος στη λήψη εταιρικών αποφάσεων, σύμφωνα με έρευνα των Deree και KPMG

Related

Όταν το ChatGPT μπαίνει στα προσωπικά μας μηνύματα: Μας διευκολύνει ή διαβρώνει την αυθεντικότητα;

FORTUNE GREECE 02/07/2025, 20:31 SHARE Καθώς η τεχνητή νοημοσύνη μπαίνει όλο και πιο βαθιά στην προσωπική μας επικοινωνία, εγείρονται κρίσιμα ερωτήματα για την αυθεντικότητα, την εμπιστοσύνη και τον ρόλο της ανθρώπινης φωνής στις διαπροσωπικές σχέσεις. Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στις διαπροσωπικές μας σχέσεις είναι πλέον πραγματικότητα — όχι μόνο σε επαγγελματικά e-mails, αλλά και

Ο πρώτος ποδοσφαιρικός αγώνας ρομπότ ήταν άβολος

Ο πρώτος ποδοσφαιρικός αγώνας ρομπότ ήταν άβολος FORTUNE GREECE 02/07/2025, 20:01 SHARE **CHINESE MAINLAND, HONG KONG, MACAU AND TAIWAN OUT** Robot players from Tsinghua University and China Agricultural University compete during an AI-powered robot football match in Beijing, China, 28 June, 2025. (Photo by cnsphoto / Imaginechina via AFP) Photo: AFP Στην Κίνα διεξήχθη το

COSMOTE eValue: Κορυφαία εξυπηρέτηση πελατών με νέα πιστοποίηση ISO

Διαβάζεται σε 2' Η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα με πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 για Customer Contact Centers 02 Ιουλίου 2025 16:46 Η COSMOTE eValue, μέλος του Ομίλου ΟΤΕ, είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που λαμβάνει την πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 για Customer Contact Centers, από την TÜV NORD Ελλάδας. Οι αυστηρές προδιαγραφές και οι υψηλές απαιτήσεις

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Μοναδικές εμπειρίες, πολυάριθμα προνόμια, δώρα και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, χάρη στη δύναμη της TELEKOM Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους1 τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο

COSMOTE TV: Ο Dexter και όλες οι σειρές που θα δούμε τον Ιούλιο

Ένας δυναμικός Ιούλιος γεμάτος πρεμιέρες, νέες σειρές και σεζόν μάς περιμένει στην COSMOTE TV. Το «Dexter: Resurrection», η πολυαναμενόμενη επιστροφή του εμβληματικού «Dexter», έρχεται τον Ιούλιο αποκλειστικά στην COSMOTE TV, εγκαινιάζοντας ένα νέο κεφάλαιο στη σκοτεινή ιστορία του δημοφιλούς serial killer. Το all-star cast της σειράς, εκτός από τον βραβευμένο με Χρυσή Σφαίρα Μάικλ Σ.

Magenta Moments: Τι προσφέρει το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της Cosmote Telekom

Ένα νέο πρόγραμμα επιβράβευσης για τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες ανακοίνωσε η COSMOTE TELEKOM. Ο λόγος για το Magenta Moments, το οποίο σύμφωνα με την εταιρεία αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU και φέρνει νέα προνόμια και εμπειρίες, όπως δώρα, διαγωνισμούς, καθώς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο

Αποδυναμωμένο το κριτικό πνεύμα των φοιτητές που χρησιμοποιούν το ChatGPT σύμφωνα με νέα έρευνα

Η Jocelyn Leitzinger που διδάσκει Εμπόριο και Κοινωνία στο Πανεπιστήμιο του Ιλινόι εκτιμά ότι περίπου οι μισοί από τους 180 φοιτητές της έχουν χρησιμοποιήσει ChatGPT κατά ανάρμοστο τρόπο κατά το τελευταίο εξάμηνο – ακόμη και στις περιπτώσεις που έπρεπε να γράψουν για θέματα ηθικής που συνδέονται με την Τεχνητή Νοημοσύνη (AI). Όταν η καθηγήτρια ζήτησε

COSMOTE eValue: Κορυφαία εξυπηρέτηση πελατών με νέα πιστοποίηση ISO

Η COSMOTE eValue, μέλος του Ομίλου ΟΤΕ, είναι η πρώτη εταιρεία στην Ελλάδα που λαμβάνει την πιστοποίηση ISO 18295-1:2017 για Customer Contact Centers, από την TÜV NORD Ελλάδας. Οι αυστηρές προδιαγραφές και οι υψηλές απαιτήσεις της πιστοποίησης, ενισχύουν την ηγετική θέση και την ανοδική πορεία της COSMOTE eValue, δίνοντάς της ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και

Στην Cosmote TV η κλήρωση του πρωταθλήματος της Super League

H Super League ανακοίνωσε ότι η κλήρωσης του πρωταθλήματος θα διεξαχθεί την Τετάρτη 9 Ιουλίου στον Άλιμο. Η διαδικασία μέσω της οποίας θα προκύψει το πρόγραμμα της νέας σεζόν θα προβληθεί ζωντανά από την Cosmote TV. Η ανακοίνωση αναφέρει: «Η Κλήρωση του Πρωταθλήματος Stoiximan Super League 2025-2026, η οποία θα πραγματοποιηθεί την Τετάρτη 9 Ιουλίου και

Cosmote Telekom: Ενα νέο σύμπαν υπηρεσιών για τους συνδρομητές της

Περισσότερη Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) στα δίκτυα και τις υπηρεσίες της, περιλαμβάνει η νέα στρατηγική της Cosmote Telekom, η οποία είναι βασισμένη στα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα του Ομίλου Telekom, με κυρίαρχη θέση στις ΗΠΑ και την Ευρώπη. Η πρόσφατη επίσημη ένταξη της Cosmote στο “οικοσύστημα” του παγκόσμιου brand Telekom, φέρνει άμεσα και στους Έλληνες συνδρομητές μια σειρά από καινοτόμες υπηρεσίες, όπως η  πρόσβαση στον ψηφιακό βοηθό Perplexity, που θα κάνει κρατήσεις

Η Microsoft θέλει να δημιουργήσει τον «super γιατρό» – Μπορεί η ΑΙ να σώσει την Υγεία;

FORTUNE GREECE 01/07/2025, 20:00 SHARE Question for AI on tablet screen. What is the role of. AI in personalised healthcare? (Photo by WLADIMIR BULGAR/SCIENCE PHOTO LI / WBU / Science Photo Library via AFP) Photo: AFP Η Microsoft προκαλεί σεισμό στον χώρο της Υγείας με την αποκάλυψη ότι το νέο σύστημα ιατρικής ΤΝ ξεπερνά τους

Καταφύγια πολυτελείας και λέιζερ στα μάτια: Πώς προετοιμάζονται οι δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας για το τέλος του κόσμου

Καταφύγια πολυτελείας και λέιζερ στα μάτια: Πώς προετοιμάζονται οι δισεκατομμυριούχοι της τεχνολογίας για το τέλος του κόσμου FORTUNE GREECE 01/07/2025, 19:30 SHARE (COMBO) This combination of pictures created on September 13, 2023 shows (From top L) Sam Altman, CEO of OpenAI, arrives for a US Senate bipartisan Artificial Intelligence (AI) Insight Forum at the US

Η Vodafone στρέφεται στο διάστημα για να διασφαλίσει την ευθυγράμμιση κεραιών κινητής του δικτύου της

Η Vodafone αξιοποιεί τη δορυφορική τεχνολογία για να αντιμετωπίσει μία από τις βασικές προκλήσεις του κλάδου: να εξασφαλίσει ότι οι κεραίες 4G και 5G παραμένουν απόλυτα ευθυγραμμισμένες ώστε να προσφέρουν στους πελάτες το καλύτερο σήμα κινητής τηλεφωνίας. Οι κεραίες που δεν είναι σωστά ευθυγραμμισμένες είτε λόγω καιρικών φαινομένων ή σεισμικής δραστηριότητας, μπορούν να επηρεάσουν την

Νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της Cosmote Telekom

Η Cosmote Telekom παρουσιάζει το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης για ιδιώτες και επαγγελματίες, Magenta Moments. Το πρόγραμμα που αναβαθμίζει το Cosmote Deals For You, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων και εμπειριών, από ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε χώρες όπου δραστηριοποιείται η Telekom. Είναι διαθέσιμο μέσα από τα apps της Cosmote

COSMOTE TELEKOM: Ευρύ δίκτυο συνεργατών σε Ελλάδα και εξωτερικό – Νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM, όπως ανακοίνωσε. Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM, όπως ανακοίνωσε. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων

Share

Η αξιοποίηση των δεδομένων ανθρώπινου δυναμικού στις ελληνικές επιχειρήσεις αποτέλεσε το αντικείμενο της έρευνας «People Analytics Deree & KPMG», η οποία διενεργήθηκε έπειτα από συνεργασία του Deree – The American College of Greece και της KPMG στην Ελλάδα. 

Τα people analytics είναι η συλλογή και επεξεργασία δεδομένων σχετικά με το ανθρώπινο δυναμικό, με σκοπό τη λήψη εταιρικών αποφάσεων που θα βοηθήσουν στην καλύτερη αξιοποίησή του. Η αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού θα οδηγήσει στην επίτευξη των στόχων της επιχείρησης. Παγκοσμίως, τα people analytics διαδραματίζουν καταλυτικό ρόλο στην αποτελεσματική λειτουργία των επιχειρήσεων. Σε αυτό το πλαίσιο έχει ενδιαφέρον να διερευνηθεί σε τι βαθμό οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα έχουν υιοθετήσει τέτοιες πρακτικές και τι επίδραση έχουν στις εταιρικές αποφάσεις. 

Τα «αχαρτογράφητα νερά» για τη συγκεκριμένη πρακτική στην Ελλάδα επιδιώκει να καλύψει η συγκεκριμένη έρευνα, κατά τη διάρκεια της οποίας συγκεντρώθηκαν και αναλύθηκαν στοιχεία από 107 εταιρείες. Συγκεκριμένα, σκοπός ήταν η αποτύπωση του βαθμού υιοθέτησης των people analytics από τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, καθώς και ο προσδιορισμός των παραγόντων που επηρεάζουν την υιοθέτηση των συγκεκριμένων δεδομένων. Παράλληλα, επιχειρήθηκε η αποτύπωση της επίδρασης των people analytics σε μία σειρά δεικτών που σχετίζονται με την αποτελεσματικότητα των επιχειρήσεων.

Προκειμένου να διαμορφωθεί ολοκληρωμένη εικόνα ως προς τα παραπάνω θέματα καθώς και πώς εξελίσσονται διαχρονικά τέθηκε ως στόχος η συστηματική επανάληψη της έρευνας.

Κύρια ευρήματα

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι τρεις πιο σημαντικοί λόγοι για τη χρήση των people analytics είναι: 

  • η λήψη καλύτερων επιχειρηματικών αποφάσεων,
  • η ενίσχυση του μοντέλου διοίκησης με βάση αριθμητικά δεδομένα (data-driven management), καθώς και
  • η ανάγκη καλύτερης διαχείρισης των εργαζομένων.

Όσον αφορά στις τρεις μεγαλύτερες προκλήσεις στη χρήση των people analytics, αυτές αφορούν στις πολύπλοκες υπολογιστικές διαδικασίες, στη διαχείριση μεγάλου όγκου δεδομένων και στην έλλειψη σχετικών πόρων. Η μεγαλύτερη χρήση των people analytics παρατηρείται σε θέματα αμοιβών και παροχών, διαχείρισης της απόδοσης και δέσμευσης των εργαζομένων, ενώ πιο περιορισμένη χρήση εντοπίζεται σε ζητήματα διαφορετικότητας και συμπερίληψης.

Η γενική εικόνα δείχνει ότι οι εταιρείες εστιάζουν επί του παρόντος σε περιγραφικές αναλύσεις, και χρησιμοποιούν βασικά εργαλεία ή πληροφοριακά συστήματα HR. Με βάση την έρευνα, οι εταιρείες κατατάσσονται σε 4 επίπεδα ωριμότητας χρήσης των people analytics, με τον υψηλότερο βαθμό ωριμότητας να περιλαμβάνει προηγμένα είδη ανάλυσης, καθώς και εξελιγμένα εργαλεία και πληροφοριακά συστήματα. Έτσι, αναδεικνύονται οι εξής κατηγορίες: οι βασικοί χρήστες (24% των εταιρειών), οι ανερχόμενοι (39%), οι εξελιγμένοι (23%), και ένα μικρό ποσοστό πρωτοπόρων (13%). Στις εταιρείες με μεγαλύτερη ωριμότητα χρήσης των people analytics παρατηρείται υψηλότερη οργανωσιακή και οικονομική απόδοση, καθώς και αποτελεσματικότερη διοίκηση HR. 

Προϋποθέσεις για την υιοθέτηση των people analytics αποτελούν οι δεξιότητες των στελεχών HR στη χρήση των people analytics,η κουλτούρα της επιχείρησης (data based culture) και βέβαια, όπως είναι αναμενόμενο, η στήριξη της ανώτατης διοίκησης. Ωστόσο, αυτό που φαίνεται να διαφοροποιεί τους πρωτοπόρους από τους υπόλοιπους χρήστες είναι η επένδυση στις υποδομές τεχνολογίας της πληροφορίας και η πλήρης εναρμόνιση της στρατηγικής HR με την επιχειρησιακή στρατηγική.

Ο κ. Κωνσταντίνος Τασούλης, Αναπληρωτής Καθηγητής του Deree στον τομέα της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού, σχολιάζοντας τα αποτελέσματα της έρευνας, δήλωσε σχετικά: «Τα ευρήματα δείχνουν ότι ένα υψηλό ποσοστό των εταιρειών που συμμετείχαν στην έρευνα εκτιμά την αξία των people analytics και τις δυνατότητές τους να βελτιώσουν τη λήψη αποφάσεων στα θέματα του ανθρώπινου δυναμικού. Η επένδυση στα people analytics θα πρέπει να θεωρείται ένα μέσο για την επίτευξη ενός σκοπού, καθώς προσφέρει ουσιαστικές πληροφορίες στην ανώτατη διοίκηση που υποστηρίζουν τη χάραξη στρατηγικής, τις επενδυτικές προτάσεις με απτά αποτελέσματα και σαφή στοιχεία για την υποστήριξη των αποφάσεων στην εταιρεία. Αναμφίβολα, η εφαρμογή τους ενέχει προκλήσεις, ωστόσο, τα οφέλη από τη λήψη πιο έξυπνων, τεκμηριωμένων αποφάσεων μπορεί να είναι πολλά. Αυτή η επένδυση όχι μόνο αποδίδει, αλλά καθίσταται ανταγωνιστική αναγκαιότητα καθώς οι επιχειρήσεις αυξάνονται σε μέγεθος».

Η κ. Γεωργία Καλεμίδου, senior manager, People Services, Consulting, KPMG στην Ελλάδα, ανέφερε: «Oι επιχειρήσεις στην Ελλάδα βρίσκονται σε διαφορετικά στάδια ωριμότητας όσον αφορά στην αξιοποίηση των people analytics. H ανάπτυξη κουλτούρας λήψης απόφασης σε θέματα ανθρώπινου δυναμικού που στηρίζεται σε δεδομένα είναι απαραίτητη για την καλύτερη αξιοποίηση των δεδομένων. Τα διάσπαρτα στοιχεία ανθρώπινου δυναμικού μέσα στον οργανισμό καθιστούν δύσκολη την υλοποίησή της μίας τέτοιας προτροπής. Σταδιακά, όμως, μία εταιρεία μπορεί να περάσει από τον απλό συνδυασμό κάποιων πληροφορίων σε μεθόδους πρόβλεψης μελλοντικών συμπεριφορών π.χ. ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που καθιστούν έναν εργαζόμενο επιτυχημένο σε συγκεκριμένο ρόλο ή ποιοι εργαζόμενοι είναι πιθανόν το επόμενο έτος να αναζητήσουν επαγγελματικές ευκαιρίες εκτός εταιρείας. Τέτοιες πληροφορίες είναι σημαντικές για τη διαμόρφωση της στρατηγικής προσέλκυσης και αξιοποίησης στελεχών. Η τεχνολογία και οι δυνατότητες που δίνουν τα συστήματα διοίκησης ανθρώπινου δυναμικού μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά προς αυτή την κατεύθυνση με την προϋπόθεση ότι τα ίδια τα στελέχη θα στραφούν σε πιο καινοτόμες προσεγγίσεις στη διαχείριση των θεμάτων που προκύπτουν στην καθημερινότητά τους». 

Ταυτότητα έρευνας

Στην έρευνα συμμετείχαν στελέχη που εργάζονται στα τμήματα HR από 107 επιχειρήσεις που αντιπροσωπεύουν ένα αρκετά  μεγάλο εύρος επιχειρηματικής  δραστηριότητας. Το δείγμα χωρίστηκε σχεδόν ισομερώς σε εταιρείες 3 κατηγοριών –θυγατρικές πολυεθνικών επιχειρήσεων, ΕΠΕ ή ΑΕ μη εισηγμένες, και ΕΠΕ ή ΑΕ εισηγμένες, ενώ τα 2/3 του δείγματος αποτελούνται από μεγάλες επιχειρήσεις, με περισσότερους από 250 εργαζομένους.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τα αποτελέσματα της έρευνας εδώ.