Τα τρωτά σημεία της Τεχνητής Νοημοσύνης: δεν ξεχωρίζει την άποψη από την πραγματικότητα

Related

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης: Πώς θα λειτουργεί, τι προβλέπει η νέα εθνική στρατηγική

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης: Πώς θα λειτουργεί, τι προβλέπει η νέα εθνική στρατηγική FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:53 SHARE Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου μιλάει στην παρουσίαση του πολυγλωσσικού «Ψηφιακού Βοηθού - «mAigov», σε εκδήλωση, στο υπουργείο Εξωτερικών, Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές Photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ Η Ελλάδα αποκτά Υπουργείο Τεχνητής Νοημοσύνης και

Θα μιλάμε με δελφίνια; Το νέο project της Google που υπόσχεται επανάσταση στη φύση

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:30 SHARE Η τεχνητή νοημοσύνη «σπάει τον κώδικα» της επικοινωνίας των δελφινιών — και ίσως φέρει την πιο βαθιά αναθεώρηση στη σχέση μας με τη φύση εδώ και αιώνες. Υπάρχουν επιστήμονες που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να κατανοήσουν τους ήχους που παράγουν τα δελφίνια — και αυτό μπορεί να έχει κοσμοϊστορικές

Το Netflix «ανεβάζει τον πήχη»: Προσωποποιημένο περιεχόμενο, φτιαγμένο για τα γούστα των χρηστών

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:15 SHARE Netflix sign in page displayed on a laptop sscreen and Netflix logo displayed on a phone screen are seen in this illustration photo taken in Krakow, Poland on January 2, 2023. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Trailers και διαδραστικά

Ανησυχία στην Ελλάδα για την τεχνητή νοημοσύνη: 9 στους 10 δεν εμπιστεύονται τις έξυπνες συσκευές

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 16:45 SHARE AI (Artificial Intelligence) concept. Communication network. Photo: Shutterstock 9 στους 10 Έλληνες φοβούνται για την ιδιωτικότητά τους στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, με τη Samsung να κρούει τον κώδωνα για διαφάνεια, ασφάλεια και ενημέρωση, προκειμένου οι καταναλωτές να εμπιστευτούν τις έξυπνες τεχνολογίες.   Στην Ελλάδα, 9 στους 10 καταναλωτές ανησυχούν

Το Fortune Greece στο Microsoft AI Tour: Στρατηγικοί partners της Microsoft μιλούν για την επόμενη ημέρα της τεχνητής νοημοσύνης

Στο Microsoft AI Tour στην Αθήνα, το Fortune Greece συνομίλησε με στρατηγικούς συνεργάτες της Microsoft, καταγράφοντας πώς η τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει τις επιχειρηματικές πρακτικές και οδηγεί την καινοτομία στην πράξη. Μετά από επιτυχημένες στάσεις σε περισσότερες από 15 πόλεις ανά τον κόσμο, το Microsoft AI Tour κατέφθασε για πρώτη φορά στην Αθήνα, μετατρέποντας το Κέντρο

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM . Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM – Τυπολογίες – όλα γύρω από τα media

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους[1] τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό

Magenta Moments: Νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Προνόμια, δώρα και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών στην Ελλάδα και το εξωτερικό Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές

Από την COSMOTE TELEKOM στην T-Mobile US: Η δύναμη του παγκόσμιου ομίλου TELEKOM

H εμπειρία ενός ταξιδιού στα κεντρικά της T-Mobile US στο Seattle μετατρέπεται σε απόδειξη του γιατί η εγχώρια COSMOTE TELEKOM, έχει πλέον παγκόσμιο αποτύπωμα.   Αποστολή στο Σιάτλ: Χρήστος Κάβουρας Τον περασμένο Απρίλιο ο όμιλος ΟΤΕ ανακοίνωσε τη μετονομασία της εμπορικής του μάρκας, COSMOTE, σε COSMOTE TELEKOM, σημειώνοντας πως πρόκειται για μία κίνηση που εδραιώνει

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους1 τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό, σε χώρες

COSMOTE HISTORY HD: Η «Μηχανή του Χρόνου» ρίχνει αυλαία τη φετινή σεζόν με τα καλύτερα στιγμιότυπα της χρονιάς

Με ένα επεισόδιο αφιερωμένο στα καλύτερα στιγμιότυπα και τις σημαντικότερες ιστορικές αφηγήσεις της φετινής σεζόν, η εκπομπή «Μηχανή του Χρόνου» ρίχνει αυλαία τη Δευτέρα 30/6 στις 21.00, στο COSMOTE HISTORY HD. Η εκπομπή, με τον Χρίστο Βασιλόπουλο, ανανεώνει το ραντεβού της με τους συνδρομητές της COSMOTE TV για τη νέα τηλεοπτική σεζόν, με πλούσια δημοσιογραφική

Cosmote Telekom: Τι είναι το Perplexity που έφερε από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού

Mία από τις κορυφαίες ΑΙ μηχανές έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM καθώς η ελληνική θυγατρική του Ομίλου TELEKOM, μετά από την αλλαγή της επωνυμίας, αξιοποιεί όλο και περισσότερο προγράμματα, πολιτικές και λύσεις που έχουν δοκιμαστεί στον οργανισμό και έχουν δυνατότητα εφαρμογής και στην χώρα μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν τα προγράμματα MagentaONE που πριν

COSMOTE TELEKOM: Από την Αθήνα στο Σιάτλ – η παγκόσμια συμμαχία που απογειώνει την ελληνική τεχνολογία

Πρόκειται για μία παγκόσμια "συμμαχία" που δεν περιορίζεται απλώς στην ανάπτυξη δικτύων και υποδομών, αλλά πολύ περισσότερο, αποτελεί καταλύτη για τη δυναμική είσοδο της χώρας μας σε αυτή τη νέα εποχή. Σε μία εποχή προκλήσεων και εντάσεων, όταν το πράσινο το μπλε και το ματζέντα (φούξια) ενώνονται, ανοίγει ο δρόμος προς προς μία νέα εποχή

8 στις 10 εταιρείες τεχνολογίας στην Ελλάδα σχεδιάζουν προσλήψεις εντός του 2025

Τη μεγαλύτερη ζήτηση εργαζομένων στην εγχώρια αγορά εργασίας συνεχίζει...

Η ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες και τα data centers

Για ένα νέο κεφάλαιο στις τηλεπικοινωνίες της Ελλάδας έκανε λόγο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, μιλώντας στους μετόχους κατά την ετήσια γενική συνέλευση της επιχείρησης: «Μόλις πριν μερικές ημέρες, αξιοποιώντας το υπερσύγχρονο και ταχύτατα αναπτυσσόμενο FTTH δίκτυό μας στην Ελλάδα, κάναμε την είσοδό μας στην λιανική αγορά τηλεπικοινωνιών, μέσω της διάθεσης

Share

Τα μοντέλα της τεχνητής νοημοσύνης φαίνεται να δυσκολεύονται στο να ξεχωρίσουν την άποψη από την πραγματικότητα αλλά και στο να καταλάβουν τη χρονική σειρά των πραγμάτων.

Στοιχεία που δείχνουν ότι το 51% των απαντήσεων των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης στην ειδησεογραφία είχε λάθη παρουσίασε η Κατερίνα Σωτηράκου, επισκέπτρια καθηγήτρια του τμήματος Επικοινωνίας και ΜΜΕ του ΕΚΠΑ, διευθύντρια του IQ Media Hub, μιλώντας σε ημερίδα για την ενημέρωση και την παραπληροφόρηση στον καιρό της Τεχνητής Νοημοσύνης, που συνδιοργάνωσαν η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, μέσω της Αντιπεριφέρειας Ψηφιακής Διακυβέρνησης, η Ένωση Συντακτών Μακεδονίας-Θράκης και το Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.

«Είμαστε πολύ μακριά ακόμη από τη στιγμή που θα λέμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη ακόμη και αν την εκπαιδεύσουμε θα μας δώσει κάτι τελικά απόλυτα σωστό» είπε κ. Σωτηράκου. Η ίδια τόνισε ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει αλλά να κάνει και κακό, σημείωσε ότι οι δημοσιογράφοι έχουν μια άρνηση στις νέες τεχνολογίες αλλά μετά αναγκάζονται να τις χρησιμοποιήσουν και τελικά τις φέρνουν στα μέτρα τους, και εκτίμησε ότι κάτι αντίστοιχο θα συμβεί και στην περίπτωση της τεχνητής νοημοσύνης. Στο πλαίσιο αυτό ανέφερε ότι υπάρχει μεγάλος κίνδυνος και γι’ αυτό πρέπει ο άνθρωπος να ελέγχει την πληροφορία. Τοποθέτησε, παράλληλα, τον ρόλο των δημοσιογράφων σε ένα καίριο σημείο, εκείνο του ελέγχου των αλγορίθμων ώστε να διαπιστώνουν, αν από τα δεδομένα που χρησιμοποιούν προκύπτουν τα αποτελέσματα και τα συμπεράσματα που εξάγουν.

Μεγάλη η σημασία της ρύθμισης

Τη σημασία της ρύθμισης στα ζητήματα που αφορούν τη χρήση της τεχνολογίας και της τεχνητής νοημοσύνης στη δημοσιογραφία, υπογράμμισε ο Αιμίλιος Περδικάρης, δημοσιογράφος, πρόεδρος του Αθηναϊκού/ Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων (ΑΠΕ-ΜΠΕ). «Πιστεύω πραγματικά σε ό,τι αφορά τον ιδιαίτερο ρόλο του Πρακτορείου στην ενημέρωση. Πιστεύω πολύ στη ρύθμιση. Πρέπει να βάλεις κανόνες αλλά υπάρχει ένα όριο ανάμεσα στους κανόνες που μπορείς να βάλεις και στον έλεγχο που μπορεί να υπάρξει» είπε ο κ. Περδικάρης και στο πλαίσιο αυτό χαρακτήρισε πολύ σημαντικό βήμα, σε συλλογικό επίπεδο, τον κώδικα δεοντολογίας της ΠΟΕΣΥ για την τεχνητή νοημοσύνη.

Από την άλλη πλευρά, επισήμανε ότι «η αυτορρύθμιση πρέπει να ξεκινήσει από εμάς τους δημοσιογράφους και από εκεί και πέρα να περάσει στους χώρους εργασίας» και υπογράμμισε ότι «το ζητούμενο είναι να μπορέσουμε να περιφρουρήσουμε αυτό που έχουμε, να μην φοβηθούμε την τεχνολογία, να τη χρησιμοποιήσουμε για να γίνει καλύτερη και αποδοτική η δουλειά μας και όχι να μας αντικαταστήσει».

Μεταξύ άλλων, ο πρόεδρος του ΑΠΕ-ΜΠΕ αναφέρθηκε στο ρόλο του Πρακτορείου ως βασική πηγή ενημέρωσης για το κοινό και για τα υπόλοιπα μέσα, ενώ μίλησε για το καθήκον αλήθειας που έχει καθώς προτιμά να καθυστερήσει να βγάλει μια είδηση για να μπορέσει πρώτα να τη διασταυρώσει. Απαντώντας στο ερώτημα αν η τεχνητή νοημοσύνη τελικά θα αντικαταστήσει τους δημοσιογράφους, δήλωσε αισιόδοξος ότι κάτι τέτοιο δεν θα συμβεί καθώς, όπως είπε, «ο δημοσιογράφος ως επάγγελμα ή λειτούργημα δεν μπορεί να αντικατασταθεί στο πεδίο για πολλούς και διάφορους λόγους». Παράλληλα σημείωσε ότι η πραγματικότητα είναι πολύ διαφορετική από τα δεδομένα που τροφοδοτούν τους αλγόριθμους, ενώ τόνισε ότι τα δεδομένα αλλάζουν με ραγδαίο ρυθμό και η δική μας ευθύνη είναι να προσαρμοστούμε και να καταστήσουμε την τεχνητή νοημοσύνη εργαλείο στα χέρια μας.

Η απειλή της παραπληροφόρησης

Ο Λάζαρος Θεοδωρακίδης, δημοσιογράφος από τη voria.gr επισήμανε ότι «στις αίθουσες σύνταξης, λέξη – κλειδί είναι η παραπληροφόρηση για όλους εμάς που υπηρετούμε την δημοσιογραφία αυτό είναι που μας καίει, το τι βλέπουμε, τι μεταδίδουμε». Αναγνώρισε ότι στις αίθουσες σύνταξης, μεγάλα διεθνή ειδησεογραφικά δίκτυα έχουν ενσωματώσει ήδη στη λειτουργία τους εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης σε πολλά επίπεδα, ωστόσο σημείωσε ότι στη voria προς το παρόν αξιοποιούνται σε πρώτο επίπεδο οι δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης για την ταχύτερη αναζήτηση, την πρόσβαση σε στατιστικά και οικονομικά στοιχεία, τα οποία όμως μπορούν να αποτελέσουν τη βάση ενός ρεπορτάζ.

Σε κάθε περίπτωση επισήμανε ότι «η αίθουσα σύνταξης είναι ένα πεδίο αλληλεπίδρασης τριβής, ζύμωσης για κάθε ενδιαφέρον θέμα» και πρόσθεσε πως «η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης θα δώσει περισσότερο χρόνο στην ερευνητική δημοσιογραφία».

AI: Εργαλείο ή απειλή;

Από την πλευρά της, η Σοφία Χριστοφορίδου, δημοσιογράφος από τη Μακεδονία της Κυριακής και το emakedonia.gr παρομοίασε την τεχνητή νοημοσύνη με μια «χύτρα ταχύτητας», όπου τα δεδομένα μαγειρεύονται πολύ γρήγορα, όμως μπορεί κάποια στιγμή να σκάσει.

Αναφέρθηκε στη χρησιμότητα της τεχνητής νοημοσύνης για την κουραστική δουλειά των δημοσιογράφων, ενώ τόνισε ότι οι μεγαλύτεροι μπορεί να αισθάνονται ένα άγχος, ωστόσο προσπαθούν να έχουν το μυαλό τους ανοιχτό για τη χρήση της ως εργαλείο που θα τους βοηθήσει να καταλάβουν το προφίλ των αναγνωστών και να παράγουν καλύτερο και πιο στοχευμένο περιεχόμενο για τους αναγνώστες.

Κώδικας δεοντολογίας για την τεχνητή νοημοσύνη

Στη δημιουργία σχετικού κώδικα δεοντολογίας από την ΠΟΕΣΥ αναφέρθηκε, κατά τον χαιρετισμό του στην ημερίδα, ο πρόεδρός της Σωτήρης Τριανταφύλλου.

Υποδεχόμενος τους παρευρισκόμενους στην εκδήλωση, ο αντιπεριφερειάρχης Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Νικόλαος Τζόλλας, τόνισε ότι η τεχνητή νοημοσύνη αναπτύσσεται ραγδαία και έχει μείνει πίσω το κομμάτι του κανονιστικού πλαισίου.

Ο πρόεδρος της ΕΣΗΕΜΘ, Γιάννης Βοϊτσίδης, σημείωσε ότι σε μια εποχή που η τεχνολογία εξελίσσεται ραγδαία είμαστε ακόμη σε αχαρτογράφητα νερά και είναι λογικό αυτό να μας προβληματίζει, όμως ο φόβος δεν είναι ο καλύτερος σύμβουλος καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που η δημοσιογραφία καλείται να αντιμετωπίσει μια πρόκληση που έχει στο επίκεντρό της την τεχνολογία.

Ο Ανδρέας Βέγλης, καθηγητής στο Τμήμα Δημοσιογραφίας και ΜΜΕ του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, ανέφερε ότι το τμήμα δραστηριοποιείται στο εν λόγω αντικείμενο, συμμετέχει στο μεσογειακό παρατηρητήριο ψηφιακών μέσων και «τρέχει» το πρόγραμμα Shazaam που ασχολείται με την παραπληροφόρηση στην generazion z.

- ΑΠΕ