Οι μεγάλες εταιρίες κοινωνικών μέσων έχουν γίνει ιδιαίτερα πολύτιμες, πωλώντας αποτελεσματικά την πρόσβαση στις ταχέως αναπτυσσόμενες βάσεις χρηστών τους.
Αυτό κάνει τους αδύναμους αριθμούς ανάπτυξης των χρηστών ιδιαίτερα επικίνδυνο για τις αποτιμήσεις τους.
Το Facebook, το Twitter και το Snapchat κατεγραψαν μειώσεις στις βάσεις χρηστών για το δεύτερο τρίμηνο. Το Facebook ανακοίνωσε την πρώτη απόδοσή του στο σύνολο των καθημερινών ενεργών χρηστών στις Η.Π.Α. και στις ευρωπαϊκές αγορές που οδηγούν το μεγαλύτερο μέρος της διαφημιστικής δραστηριότητας της εταιρείας. Οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες του Snapchat μειώθηκαν για πρώτη φορά στο ιστορικό λειτουργίας της νέας εταιρείας. Το Twitter έχει δει πτώσεις πριν, αλλά αυτή τη φορά οι επενδυτές ανεμεναν ότι η εταιρεία θα προσθέσει 2,5 εκατομμύρια στη μηνιαία ενεργό βάση χρηστών για το τρίμηνο Ιουνίου. Το Twitter έχασε τελικα ένα εκατομμύριο.
Οι επενδυτές μείωσαν τις μετοχες τους κατά μέσο όρο 16% μετά τις αντίστοιχες εκθέσεις του δεύτερου τριμήνου. Αλλά και οι τρεις παραμένουν σχετικά πλούσια σε σχέση με τους υπόλοιπους στον τομέα του Διαδικτύου. Η Snap διαπραγματεύεται σχεδόν 11 φορές τις πωλήσεις της, ενώ το Facebook και το Twitter είναι περίπου οκτώ φορές. Ο δείκτης Nasdaq στο διαδίκτυο σήμερα υπολογίζει κατά μέσο όρο περίπου 4,3 φορές τις πωλήσεις σύμφωνα με το FactSet.
Οι υψηλές αποτιμήσεις δείχνουν ότι οι επενδυτές φαίνεται να βλέπουν τις πρόσφατες περιόδους απόρριψης των χρηστών ως ένα προσωρινό παρά ένα μακροπρόθεσμο πρόβλημα. Το Facebook και το Twitter ανέφεραν αμφότερες τις αλλαγές που κάνουν για να βελτιώσουν την υγεία και την ασφάλεια των δικτύων τους ως αιτίες για την πτώση των πρόσφατων χρηστών τους. Η Snap, εν τω μεταξύ, κατηγόρησε έναν πρόσφατο και εξαιρετικά αμφισβητούμενο επανασχεδιασμό της εφαρμογής της.
Οι αναλυτές της Wall Street εξετάζουν επίσης τις πρόσφατες αναφορές και εξακολουθούν να αναμένουν και από τις τρεις εταιρείες να αναπτύξουν τις αντίστοιχες βάσεις χρηστών τους. Σύμφωνα με τις προβλέψεις των αναλυτών που έχουν καταγραφεί από το Visible Alpha, ο αριθμός των μηνιαίων ενεργών χρηστών του Facebook αναμένεται να ξεπεράσει τα τρία δισεκατομμύρια μέχρι το 2022, από περίπου 2,2 δισεκατομμύρια σήμερα.
Οι μεγάλοι διαφημιζόμενοι πιθανότατα δεν πρόκειται να μετατοπίσουν τους προϋπολογισμούς τους με βάση ένα κακό τρίμηνο, ειδικά αφού έκαναν σημαντικές στροφές προς τα κοινωνικά μέσα τα τελευταία χρόνια. Το δεύτερο τρίμηνο, οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες του Facebook αυξήθηκαν μόλις κατά 1,5%, ο πιο αργός ρυθμός τους, αλλά η διαφήμιση αυξήθηκε κατά 42%.
Αλλά ο κίνδυνος είναι ότι εάν οι χρήστες συνεχίσουν να δεσμεύονται, τα κοινωνικά δίκτυα θα πρέπει να κερδίσουν περισσότερα μετρητά από όσους παραμένουν. Είναι βέβαιο ότι και οι τρεις έχουν αποδείξει ότι είναι έμπειροι σε αυτό στο παρελθόν. Το Facebook, για παράδειγμα, έκανε περίπου $ 22 σε έσοδα από διαφημίσεις ανά μέσον μηνιαίο χρήστη τους τελευταίους 12 μήνες – περίπου διπλάσιο από αυτό των τριών ετών. Ωστόσο, η στρατηγική αυτή περιορίζεται από το μέγεθος των διαφημίσεων που μπορούν να γεμίσουν τις ζωοτροφές των χρηστών χωρίς να βλάψουν την εμπειρία τους. Ακόμη και οι καλύτεροι φίλοι μπορούν να πάρουν τόσα πολλά.