Στρατηγική συνεργασία Tempo OMD & IRI Hellas για τη μεγιστοποίηση της απόδοσης των marketing επενδύσεων

Related

Ο CEO της Nvidia αποκαλύπτει: Έτσι «εκπαιδεύω» την AI για να σκέφτεται καλύτερα από γιατρό

FORTUNE GREECE 14/07/2025, 19:00 SHARE Ο Jensen Huang εξηγεί πώς αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη ως δάσκαλο, αναλυτή και «δεύτερη γνώμη», μετατρέποντας την καθημερινή χρήση της σε γνωστική ενδυνάμωση. Ο Jensen Huang, CEO της Nvidia, δήλωσε ότι χρησιμοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη όπως ένας ασθενής που συμβουλεύεται πολλούς γιατρούς για μία διάγνωση. «Όταν λαμβάνεις μια απάντηση από

COSMOTE 5G WiFi: Μια εναλλακτική λύση για γρήγορο & αξιόπιστο internet

Ταχύτητες internet έως 300Mbps, μειωμένες τιμές και δωρεάν εξοπλισμός Γρήγορο και αξιόπιστο internet σε κάθε σπίτι και επιχείρηση, σε όλη την Ελλάδα, με ταχύτητες έως 300Mbps στα €35,90 τον μήνα και με δωρεάν εξοπλισμό, μπορούν να έχουν οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM με την υπηρεσία COSMOTE 5G WiFi. Η υπηρεσία αυτή απευθύνεται σε όσους δεν

Καλοκαιρινές προσφορές σε COSMOTE TELEKOM και ΓΕΡΜΑΝΟ

Οι προσφορές θα ισχύουν έως τις 31 Αυγούστου, ενώ οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα αγοράς με έως και 48 άτοκες δόσεις. Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι καλοκαιρινές εκπτώσεις στην COSMOTE TELEKOM και τον ΓΕΡΜΑΝΟ, τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και online στα cosmote.gr και germanos.gr, προσφέροντας σημαντικές εκπτώσεις σε τεχνολογικά προϊόντα και συσκευές καθημερινής χρήσης.

Καλοκαιρινές εκπτώσεις σε COSMOTE TELEKOM και ΓΕΡΜΑΝΟ

Προσφορές σε smartphones, tablets, laptops και smart TVs – Έως 20 Ιουλίου η επιπλέον επιστροφή με κάρτες Eurobank Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι καλοκαιρινές εκπτώσεις στην COSMOTE TELEKOM και τον ΓΕΡΜΑΝΟ, τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και online στα cosmote.gr και germanos.gr, προσφέροντας σημαντικές εκπτώσεις σε τεχνολογικά προϊόντα και συσκευές καθημερινής χρήσης. Οι προσφορές θα

Η «Γέφυρα Τεχνολογίας 1.0» ενώνει την έρευνα με την αγορά – Νέο δίκτυο καινοτομίας με 8 ιδρύματα

Η γνώση περνάει στη δράση, η έρευνα συναντά την καινοτομία και η καινοτομία βρίσκει τον δρόμο της προς την κοινωνία. Αυτή είναι η ουσία της «Γέφυρας Τεχνολογίας 1.0», της εκδήλωσης που διοργάνωσε για τρίτη συνεχή χρονιά η Μονάδα Μεταφοράς Τεχνολογίας και Καινοτομίας «ΑΡΧΙΜΗΔΗΣ» του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), φέρνοντας στο προσκήνιο έναν νέο

Ο Τζεφ Μπέζος πούλησε μετοχές της Amazon αξίας σχεδόν 666 εκατ. δολαρίων σε δύο ημέρες

Ο ιδρυτής και πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου της Amazon, Τζεφ Μπέζος, πούλησε σχεδόν τρία εκατομμύρια μετοχές της εταιρείας μέσα σε μόλις δύο ημέρες τον Ιούλιο, αποκομίζοντας περίπου 665,8 εκατομμύρια δολάρια. Η κίνηση αυτή δεν ήταν τυχαία, αλλά αποτελεί μέρος ενός προγραμματισμένου σχεδίου πωλήσεων (γνωστού ως trading plan) που ανακοινώθηκε νωρίτερα μέσα στο 2024. Το σχέδιο

Το «έξυπνο» σπίτι του μέλλοντος: Τι μας περιμένει έως το 2030

Τα τελευταία χρόνια βλέπουμε όλο και περισσότερες «έξυπνες» συσκευές να μπαίνουν στη ζωή μας: βοηθούς που ενεργοποιούνται με φωνή, όπως το Amazon Echo και το Google Nest, θερμοστάτες που ρυθμίζουν αυτόματα τη θερμοκρασία, κάμερες ασφαλείας που ελέγχουμε από το κινητό, έξυπνες κλειδαριές και λαμπτήρες που ανάβουν ή σβήνουν με μία εντολή. Σύμφωνα με έρευνα της

Το μέλλον των smartphone: Πλήρως ασύρματα, χωρίς θύρες και κουμπιά

Ο σχεδιασμός των κινητών τηλεφώνων αλλάζει ριζικά και όλα δείχνουν πως οδηγούμαστε σε μια εποχή όπου οι συσκευές θα είναι πλήρως ασύρματες και απαλλαγμένες από θύρες και φυσικά κουμπιά. Σύμφωνα με πρόσφατη ανάλυση της CompanionLink («The Disappearing Port: How Consumer Tech is Going Seamless by Design», 2025), οι τεχνολογικοί κολοσσοί ήδη επενδύουν σε τεχνολογίες που

Η Google αλλάζει τον τρόπο που δημιουργούμε βίντεο

Η Google ανακοίνωσε μια νέα λειτουργία στην εφαρμογή Gemini, που επιτρέπει στους χρήστες να φτιάχνουν βίντεο ξεκινώντας απλώς από μια φωτογραφία. Με αυτόν τον τρόπο, δίνει σε όλους τη δυνατότητα να δημιουργούν εύκολα και γρήγορα οπτικό περιεχόμενο, χρησιμοποιώντας τα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης που αναπτύσσει. Η εταιρεία είχε ήδη δοκιμάσει κάτι παρόμοιο με το εργαλείο Flow

Η τεχνητή νοημοσύνη στην καθημερινότητα του Mark Cuban και των ηγετών της τεχνολογίας

Η τεχνητή νοημοσύνη έχει πλέον ενσωματωθεί δυναμικά στην καθημερινότητα κορυφαίων επιχειρηματιών της τεχνολογίας, με τον Mark Cuban να αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της νέας πραγματικότητας. Ο δισεκατομμυριούχος επενδυτής και επιχειρηματίας δηλώνει ότι χρησιμοποιεί την AI «για τα πάντα», από την παρακολούθηση της υγείας του μέχρι τη συγγραφή κώδικα, επισημαίνοντας όμως την ανάγκη για προσοχή και

Μελέτη: Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη Μειώνει την παραγωγικότητα έμπειρων προγραμματιστών

Μελέτη: Πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη Μειώνει την παραγωγικότητα έμπειρων προγραμματιστών FORTUNE GREECE 12/07/2025, 12:56 SHARE Τα ΑΙ εργαλεία δεν είναι πανάκεια, και η αποτελεσματικότητά τους εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από το επίπεδο εμπειρίας του χρήστη και τη φύση του έργου. Μια πρόσφατη μελέτη της Model Evaluation & Threat Research (METR) φέρνει στο προσκήνιο ένα ιδιαίτερα

Έρχεται οικονομικό iPhone, νέα iPads και Mac – Τι περιλαμβάνει το φιλόδοξο λανσάρισμα της Apple

FORTUNE GREECE 11/07/2025, 14:17 SHARE Apple CEO Tim Cook speaks during Apple's "It's Glowtime" event in Cupertino, California, September 9, 2024. (Photo by Nic Coury / AFP) Photo: AFP Η Apple ετοιμάζει ένα φιλόδοξο κύμα νέων προϊόντων για το 2026, με φθηνότερο iPhone, νέα iPads, MacBooks και ανανεωμένα Apple Watches να πρωταγωνιστούν στη στρατηγική της.

SAMSUNG Galaxy Z Fold7 και Galaxy Ζ Flip7: Ξεκίνησαν οι προ-παραγγελίες σε COSMOTE TELEKOM και ΓΕΡΜΑΝΟ

Τα νέα αναδιπλούμενα Smartphones SAMSUNG Galaxy Z Fold7 και Galaxy Ζ Flip7 και η νέα σειρά Galaxy Watch8 έρχονται στις 25 Ιουλίου στην COSMOTE TELEKOM και τον ΓΕΡΜΑΝΟ. Οι προ-παραγγελίες για τα νέα κορυφαία μοντέλα της SAMSUNG ξεκίνησαν στα φυσικά καταστήματα, αλλά και online στα cosmote.gr και germanos.gr. Έως και τις 24/07, με κάθε προ-παραγγελία

Ο Έλον Μασκ φέρνει το Grok στα οχήματα Tesla την επόμενη εβδομάδα

Η υπόσχεση του Έλον Μασκ γίνεται πραγματικότητα: το Grok, το πολυσυζητημένο chatbot της xAI, καταφτάνει στα οχήματα Tesla «το αργότερο την επόμενη εβδομάδα». Η νέα αυτή προσθήκη υπόσχεται να μετατρέψει το αυτοκίνητο σε έναν διαδραστικό, φωνητικό συνοδηγό που όχι μόνο θα απαντά σε ερωτήσεις, αλλά θα μπορεί να αλλάζει «διάθεση» μέσα από διαφορετικές προσωπικότητες. Όπως

Share

Οι δύο εταιρείες, με ηγετική θέση στις επιμέρους αγορές τους, προχώρησαν σε μία πρωτοποριακή συνεργασία προκειμένου να προσφέρουν μία επιστημονικά τεκμηριωμένη και ολοκληρωμένη αξιολόγηση του marketing mix και των επιμέρους στοιχείων του, όπως η τιμή, οι προωθητικές ενέργειες και οι επενδύσεις στην επικοινωνία.

Μέσα σε ένα εξαιρετικά ευμετάβλητο περιβάλλον και με το σύνολο σχεδόν της επιχειρηματικής δραστηριότητας να έχει εισέλθει σε μια κρίση έντονης αβεβαιότητας με απροσδιόριστο χρονικό ορίζοντα, η Tempo OMD και η IRI Hellas, δύο εταιρείες με ηγετική θέση στις επιμέρους αγορές τους, προχώρησαν σε μία σημαντική στρατηγική συνεργασία προκειμένου να παρέχουν επιστημονικά τεκμηριωμένες απαντήσεις σε κρίσιμα ερωτήματα των διαφημιζόμενων.

Ερωτήματα που αφορούν στην προσαρμογή του marketing mix στις νέες συνθήκες και που για την προσέγγιση τους συγκεντρώνεται και αναλύεται πληθώρα δεδομένών από διαφορετικές πηγές, αξιοποιώντας στο έπακρο τη διεθνή τεχνογνωσία των δύο εταιρειών, όπως σύγχρονες στατιστικές μεθόδους machine learning και εξειδικευμένα συστήματα ανάλυσης big data.

Με αυτή τη συνεργασία οι δύο εταιρείες είναι σε θέση να προσφέρουν μια single-source ολοκληρωμένη αξιολόγηση του marketing mix και των επιμέρους στοιχείων του, όπως η τιμή, οι προωθητικές ενέργειες και οι επενδύσεις στην επικοινωνία. Η προσέγγιση αυτή καθιστά δυνατή την ποσοτικοποίηση των ενεργειών αυτών και οδηγεί σε συγκεκριμένες και πραγματοποιήσιμες προτάσεις βελτιστοποίησης της κάθε επένδυσης ως προς το αποτέλεσμα.

Εξετάζοντας ένα πρόσφατο ολοκληρωμένο έργο για ένα brand ταχυκίνητων προϊόντων, προσδιορίστηκαν δώδεκα παράγοντες (drivers) που επηρεάζουν με στατιστικά σημαντικό τρόπο τις πωλήσεις του, συμπεριλαμβανομένης της επίδρασης της πανδημίας, έναν εξαιρετικά σημαντικό παράγοντα για την τρέχουσα χρονική περίοδο.

Εμβαθύνοντας στην ανάλυση της τιμής των προϊόντων του συγκεκριμένου brand, στο σενάριο ενδεχόμενης αύξησης της τιμής για ένα προϊόν, υπολογίστηκε ποιος θα είναι ο όγκος που θα χαθεί από τις πωλήσεις του, αν και πόσο θα ζημιωθεί το σύνολο της κατηγορίας και ποιος από τους ανταγωνιστές του θα επωφεληθεί. Το σύνολο των ευρημάτων για την τιμολογιακή πολιτική αξιοποιήθηκε για να προταθεί το βέλτιστο επίπεδο των τιμών και προσδιορίστηκε με ακρίβεια το όφελος που θα έχει το προϊόν, το brand και η επιχείρηση στις πωλήσεις.

Βασικό στοιχείο της ανάλυσης είναι επίσης η αξιολόγηση των προωθητικών ενεργειών του brand. Με την εκτίμηση του ύψους των πωλήσεων που αποδίδονται στις ενέργειες αυτές (incremental) και σε συνδυασμό με το συνολικό όγκο που ήταν υπό προώθηση στην αγορά υπολογίστηκε με ακρίβεια η αποδοτικότητα (efficiency) από το επίπεδο μιας συγκεκριμένης ενέργειας μέχρι του συνόλου των προωθητικών ενεργειών του προϊόντος και του brand, σε retailer επίπεδο, Πανελλαδικά ή σε οποιοδήποτε γεωγραφικό διαμέρισμα και για κάθε περίοδο. Η ανάλυση κατέληξε σε συγκεκριμένες προτάσεις σχετικά με το πόσο πρέπει να αυξηθεί ή να μειωθεί το ύψος της έκπτωσης των προωθητικών ενεργειών ανά τύπο  ενέργειας και προϊόντος έτσι ώστε να μεγιστοποιείται η αξία που μπορεί να παραχθεί από τις ενέργειες αυτές.

Τέλος, αναφορικά με τα media του brand, εκτός από τον καθορισμό του βέλτιστου διαφημιστικού κονδυλίου για να επιτευχθούν συγκεκριμένοι επιχειρηματικοί στόχοι, υπολογίστηκε το ύψος των πωλήσεων που αποδίδεται στη διαφημιστική επένδυση, καθώς και ποιο είναι το αντίστοιχο Return On Investment, ένα κομβικής σημασίας μέγεθος για τη βελτιστοποίηση των πλάνων επικοινωνίας του brand. Όλη η ανάλυση κατέληξε σε προτάσεις διορθωτικών κινήσεων που θα πρέπει να γίνουν στο διαφημιστικό  πλάνο, σε κάθε κανάλι επικοινωνίας ξεχωριστά αλλά και στο συνδυασμό τους.

Είναι σαφές ότι με το συγκεκριμένο business solution, δίνεται μια αξιόπιστη, data driven απάντηση στο πως οι καταναλωτές αντιδρούν απέναντι στις διάφορες ενέργειες marketing. Ταυτόχρονα, προτείνονται συγκεκριμένες λύσεις που βελτιστοποιούν την αποδοτικότητα του κάθε ευρώ που επενδύουν οι επιχειρήσεις στο marketing. Και σε ένα περιβάλλον ρευστότητας και αβεβαιότητας, κάτι τέτοιο κρίνεται ως ανάγκη και όχι πολυτέλεια.Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να στείλετε το email σας στη διεύθυνση

analytics@omd.gr