Πώς τα Smartphones και τα Social Media μπορούν να κλέψουν την παιδική ηλικία

Related

Αντίο λέει η Apple στις θήκες FineWoven

Στην οριστική κατάργηση των δερμάτινων αξεσουάρ για χάρη ενός νέου υλικού FineWoven προέβη η Apple από τον περασμένο Σεπτέμβριο, τότε δηλαδή που ανακοίνωσε και την σειρά iPhone 15. Επίσημα υπάρχουν δύο παραλλαγές θηκών του iPhone που μοιράζονται την ίδια τιμή 59 $, όμως η εμφάνιση, η αίσθηση και η μακροζωία τους δεν ταιριάζουν απόλυτα. Ως αποτέλεσμα,…

Από τα ακουστικά και τον ήχο, η Moondrop τώρα και στον χώρο των smartphones με το MIAD 01

Μήπως σας λέει κάτι το όνομα Moondrop; Είναι μια εταιρεία που ειδικεύεται σε προϊόντα ήχου high end, όπως ακουστικά και in-ear monitors (IEMs), όμως λόγω των εμπορικών της ανησυχιών, ασχολήθηκε και με την mobile τεχνολογία και έτσι κυκλοφορεί τώρα το πρώτο της smartphone, το MIAD 01. Το όνομα σημαίνει Mobile Internet Audio Device και όπως μπορείτε…

Κατασκευή νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW από την κοινοπραξία Intrakat – Amaresco – RES Invest για λογαριασμό του Ομίλου ΔΕΗ στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής...

Την κατασκευή ενός νέου φωτοβολταϊκού πάρκου 171ΜW στο Λιγνιτικό Κέντρο Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη, ξεκινά o όμιλος Intrakat για λογαριασμό του Ομίλου ΔΕΗ, ο οποίος προχωρά δυναμικά την οργανική ανάπτυξη του χαρτοφυλακίου ΑΠΕ. Συγκεκριμένα, η Κοινοπραξία εταιρειών «Intrakat – Ameresco – RES INVEST PV 171MW», στην οποία ο όμιλος Intrakat είναι επικεφαλής και συμμετέχει με…

H KRAFT Paints λανσάρει την ΑΙ εφαρμογή «Chat in Color»

Το πρώτο εργαλείο Τεχνητής Νοημοσύνης για την κατηγορία των χρωμάτων (A.I. Color Generator) στην Ελλάδα, που καθοδηγεί τους χρήστες να επιλέξουν το χρώμα που πραγματικά επιθυμούν, ακόμη και αν αυτό προέρχεται από τη φαντασία, τις αναμνήσεις ή τα συναισθήματά τους!  Το προηγμένο εργαλείο «Chat in Color» είναι από σήμερα διαθέσιμο δωρεάν για όλους μέσω της…

Ίσως αυτές τις ημέρες να δούμε το HMD Pulse να κυκλοφορεί στην Ευρώπη!

Οι γνώσεις της HMD Global πάνω στην κατασκευή smartphones είναι πάρα πολλές μετά την πολύχρονη ενασχόλησή της με τα τηλέφωνα της Nokia και τώρα κάνει το επόμνο δικό της βήμα ξεκινώντας να κυκλοφορεί μοντέλα με την δική της επωνυμία. Ένα από τα πρώτα smartphones με την επωνυμία HMD, θα είναι το Pulse, το οποίο διέρρευσε εκτενώς νωρίτερα…

Το Paramount+ έρχεται στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV

Μια από τις μεγάλες streaming υπηρεσίες στην Αμερική φέρνει το περιεχόμενό της και στην Ελλάδα, μέσω της COSMOTE TV. Ένα από τα μεγάλα legacy στούντιο του Χόλιγουντ, η Paramount, συγκεντρώνει στην Αμερική την πλούσια βιβλιοθήκη τίτλων της στην δική της streaming πλατφόρμα Paramount+, με τίτλους από το Star Trek μέχρι Mission: Impossible. Το Paramount+ έρχεται…

Όλοι οι μεγάλοι τίτλοι «κρίνονται» στην COSMOTE TV

Οι νικητές των Stoiximan Super League, Κύπελλο Ελλάδας Betsson, UEFA Champions League, UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League, NBA και FIBA Champions League θα αναδειχθούν μέσα από τα κανάλια COSMOTE SPORT  Η αθλητική σεζόν 2023-2024 κορυφώνεται με τους μεγαλύτερους τίτλους σε Ελλάδα και εξωτερικό να κρίνονται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Οι τηλεθεατές των…

Όλοι οι μεγάλοι τίτλοι «κρίνονται» στην COSMOTE TV

- Οι νικητές των Stoiximan Super League, Κύπελλο Ελλάδας Betsson, UEFA Champions League, UEFA Europa League, UEFA Europa Conference League, NBA και FIBA Champions League θα αναδειχθούν μέσα από τα κανάλια COSMOTE SPORT Η αθλητική σεζόν 2023-2024 κορυφώνεται με τους μεγαλύτερους τίτλους σε Ελλάδα και εξωτερικό να κρίνονται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Οι τηλεθεατές…

Όλοι οι μεγάλοι τίτλοι «κρίνονται» στην COSMOTE TV

Η αθλητική σεζόν 2023-2024 κορυφώνεται με τους μεγαλύτερους τίτλους σε Ελλάδα και εξωτερικό να κρίνονται στα «γήπεδα» της COSMOTE TV. Οι τηλεθεατές των καναλιών COSMOTE SPORT θα «βάλουν τα αθλητικά τους» για να παρακολουθήσουν τα μεγαλύτερα ντέρμπι των playoffs της Stoiximan Super League, τον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδος Betsson, όλους τους αγώνες των διασυλλογικών διοργανώσεων…

ΔΕΗ blue: Με ανανεωμένη κοινή εφαρμογή ηλεκτροκίνησης «PPC blue» σε Ελλάδα και Ρουμανία

Σηματοδοτώντας τη νέα εποχή της Ηλεκτροκίνησης του Ομίλου ΔΕΗ, η ΔΕΗ blue ανανεώνει και αναβαθμίζει την εφαρμογή της, κάνοντας την εμπειρία της φόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων ακόμη πιο εύκολη και ευχάριστη για τους οδηγούς. Η εφαρμογή ηλεκτροκίνησης, διαθέσιμη για συσκευές iOS και Android, αλλάζει και μετονομάζεται σε PPC blue, καθώς πλέον είναι κοινή για τους οδηγούς…

Πώς μπορούμε να μειώσουμε τα ψηφιακά μας απόβλητα

Η Ημέρα της Γης λειτουργεί ως υπενθύμιση της ευθύνης μας για την προστασία του περιβάλλοντος. Ενώ οι παραδοσιακές προσεγγίσεις όπως η μείωση της κατανάλωσης πλαστικού είναι γνωστές, υπάρχουν λιγότερο προφανείς μέθοδοι που έχουν επίσης σημαντικό αντίκτυπο. Μια τέτοια μέθοδος είναι η ελαχιστοποίηση των προσωπικών μας ψηφιακών αποβλήτων. Αν και μπορεί να μην είναι τόσο απτά…

Paramount+: Διαθέσιμο στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV

Το περιεχόμενο του Paramount+, είναι πλέον διαθέσιμο στην Ελλάδα αποκλειστικά μέσω της COSMOTE TV, σε ειδικά διαμορφωμένη περιοχή στη streaming υπηρεσία της. Έτσι, στο πλαίσιο διευρυμένης, πολυετούς συμφωνίας της COSMOTE TV με την Paramount Global Content Distribution, οι συνδρομητές της μπορούν να βρουν εύκολα όλο το δημοφιλές περιεχόμενο των Paramount Pictures, Showtime © , CBS…

COSMOTE HISTORY: Ντοκιμαντέρ για τα Πράσινα & Έξυπνα Νησιά του Ν. Αιγαίου

Τα επιτυχημένα επιχειρησιακά πράσινα μοντέλα που υλοποιούνται στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου και πιο συγκεκριμένα στα νησιά Ρόδο, Αστυπάλαια, Σύρο, Χάλκη και Τήλο, προσελκύοντας κολοσσούς των νέων τεχνολογιών και των επιχειρήσεων, παρουσιάστηκαν στο ντοκιμαντέρ που προβλήθηκε από το COSMOTE HISTORY χθες 22 Απριλίου 2024, Ημέρα της Γης. Το ωριαίο ντοκιμαντέρ, σε σκηνοθεσία του βραβευμένου σκηνοθέτη Πάνου…

Public: Υπηρεσία “Τα πάντα Άτοκα” που στηρίζει καταναλωτές εν μέσω πληθωρισμού

Σε μια εποχή όπου οι τιμές αυξάνονται σε παγκόσμιο επίπεδο, τα Public ανατρέπουν τα δεδομένα της αγοράς, προσφέροντας άτοκα και χωρίς κάρτα όλα τα προϊόντα τεχνολογίας, οικιακών συσκευών και ψυχαγωγίας. Με επίκεντρο τον πελάτη, αφουγκράζονται τις ανάγκες και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει το νοικοκυριό σήμερα και δεσμεύονται να διατηρήσουν τα προϊόντα τους προσιτά μέσα από…

Η ESET Hellas στη διεθνή έκθεση τεχνολογίας BEYOND στη Θεσσαλονίκη

Η ESET Hellas θα λάβει μέρος στη διεθνή έκθεση τεχνολογίας BEYOND υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Σλοβακικής Δημοκρατίας, στο Περίπτερο 15, Stand D09. Με επίκεντρο την επανάσταση της Τεχνητής Νοημοσύνης και τις αναδυόμενες τεχνολογίες, όπως το IoT και η κβαντική πληροφορική, η διεθνής έκθεση τεχνολογίας BEYOND, που θα πραγματοποιηθεί φέτος στις 25-27 Απριλίου στη…

Share

kidΑπό τότε που ο Σωκράτης διαμαρτυρήθηκε για τη γραπτή λέξη που καταστρέφει τις μνήμες, οι άνθρωποι έσφιγγαν τα χέρια τους όσον αφορά τις πιθανές βλάβες της τεχνολογίας. Τουλάχιστον ο Σωκράτης δεν χρειάστηκε ποτέ να ανησυχεί για τα Snapstreaks του. Τώρα οι ερευνητές λένε ότι τα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης μπορούν να οδηγήσουν όλο και περισσότερους εφήβους στην κατάθλιψη, και υπάρχει ένας μεγάλος γονικός πανικός σχετικά με τις επιπτώσεις στην εποχή των smartphones.

1.         Η τεχνολογία διακόπτει την παιδική ηλικία;

Απολύτως. Σκεφτείτε ότι οι σημερινοί έφηβοι που χρησιμοποιούν τα smartphones είναι κολλημένοι στα τηλέφωνά τους, ποστάροντας στα κοινωνικά μέσα ενημέρωσης και αποκαλύπτοντας πληροφορίες για τον εαυτό τους, ακόμη και όταν είναι απασχολημένοι με το παραδοσιακή ”εφηβεία” του σχολείου, την αμιβαία πίεση και τις ορμόνες. Το ανακαλύπτουν μπροστά σε ένα ακροατήριο εκατοντάδων αν όχι χιλιάδων “φίλων”, σχολιάζοντας σε πραγματικό χρόνο αυτό που κάνουν και – μέσω του Snapchat και του Instagram – το πώς φαίνονται. Το Snapstreak, ένα χαρακτηριστικό Snapchat που συγχαίρει τους χρήστες για την τακτική αποστολή μηνυμάτων στους φίλους τους, έχει επικριθεί από τον Επίτροπο Προστασίας Δικαιωμάτων Του Παιδιού της Αγγλίας, ως εθιστικό. Μια έρευνα του Κέντρου Ασφαλείας του Ίντερνετ του Ηνωμένου Βασιλείου πάνω σε 1.500 άτομα ηλικίας 8 έως 17 ετών αποκάλυψε ότι ένας στους οκτώ είχε δημοσιεύσει τουλάχιστον μία selfie φωτογραφία μέσα σε μια ώρα. Ακόμη και κάποια στελέχη της Silicon Valley θέλουν τους απογόνους με ελάχιστη τεχνολογία.

2.         Τι δείχνει η έρευνα;

Μεταξύ των δεδομένων που προκύπτουν από διάφορες έρευνες: η μέση ηλικία για την απόκτηση ενός πρώτου smartphone είναι περίπου στα 10 και το 50% όλων των παιδιών στις ΗΠΑ και το Ηνωμένο Βασίλειο έχουν λογαριασμούς κοινωνικών μέσων μέχρι την ηλικία των 12. Περίπου το ένα τέταρτο των εφήβων λέει ότι είναι online “σχεδόν συνεχώς.” Σε μια μελέτη του 2015, περίπου 1 στα 10 κορίτσια στο Ηνωμένο Βασίλειο ανέφεραν ότι χρησιμοποιούσαν ιστότοπους κοινωνικής δικτύωσης για περισσότερες από τρεις ώρες σε μια κανονική σχολική μέρα – και εκείνοι που το έκαναν, ήταν πιο πιθανό να έχουν υψηλότερη βαθμολογία δυσκολιών, μία μονάδα μέτρησης ψυχικής υγείας. Σε μια έρευνα του Κεντρου Ασφάλειας του Ίντερνετ σε παιδιά ηλικίας 8 έως 17 ετών, το 22% δήλωσε ότι κάποιος είχε δημοσιεύσει μια εικόνα ή ένα βίντεο για να τους εκφοβίσει. Μια μελέτη με επικεφαλής τον Jean Twenge, ψυχολόγο στο κρατικό πανεπιστήμιο του Σαν Ντιέγκο, διαπίστωσε ότι οι έφηβοι των ΗΠΑ που ξοδεύουν περισσότερο χρόνο στο διαδίκτυο είναι λιγότερο χαρούμενοι και ευδιάθετοι σε σχέση με αυτούς που ασχολούνται με άλλες δραστηριότητες. Σε μια άλλη έρευνα, το Twenge έθεσε ότι τα κοινωνικά μέσα συμβάλλουν στην αύξηση της εφηβικής κατάθλιψης.

3.         Υπάρχει κάποια αντίθετη άποψη;

Ένα προφανές πρόβλημα όσον αφορά την ευθύνη των κοινωνικών μέσων μαζικής ενημέρωσης για την μιζέρια των νέων ανθρώπων είναι η εικασία ότι έχει υπάρξει ανέμελος χρόνος για τους εφήβους. Οι ερευνητές του Ινστιτούτου Διαδικτύου της Οξφόρδης και του Πανεπιστημίου του Κάρντιφ ανέλυσαν δεδομένα από 120.000 άτομα ηλικίας 15 ετών και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, μέχρι ένα σημείο, η ευημερία των εφήβων αυξήθηκε, καθώς αυξήθηκε η συνδεσιμότητά τους. Ενώ η υπερβολική παραμονή και καθήλωση μπροστά απο μία οθόνη μπορεί να έχει αρνητικό αποτέλεσμα, η έρευνα έδειξε ότι άλλοι παράγοντες, όπως η κατανάλωση του πρωινού και ο επαρκής ύπνος, ήταν πιο σημαντικοί. Αλλά ίσως το κύριο πρόβλημα με την έρευνα είναι το πόσο γρήγορα τα smartphones απογειώθηκαν και τα κοινωνικά μέσα αναπτύχθηκαν, καθιστώντας τις σε βάθος και έγκαιρες μελέτες δύσκολες. Το Snapchat ιδρύθηκε μόλις το 2011.

4.         Δεν είναι μόνο μέρος του να είσαι παιδί αυτές τις μέρες;

Η παιδική ηλικία άλλαξε πολύ πριν ανέβουν τα κοινωνικά μέσα στο προσκήνιο . Μια μελέτη των ΗΠΑ το 2013 διαπίστωσε ότι όσο περισσότερο οι γονείς θεωρούσαν ότι η γειτονιά τους δεν είναι ασφαλής, τόσο περισσότερο ήταν πιθανό τα παιδιά να παρακολουθούν τηλεόραση και να είναι υπέρβαρα. Οι ίδιες δυνάμεις έχουν αφήσει περισσότερα παιδιά κολλημένα στο σπίτι μπροστά από ένα smartphone ή tablet. Με βάση αυτά τα λεγόμενα, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι τα κοινωνικά μέσα αλλάζουν ταχήτατα το πώς επικοινωνούν οι έφηβοι. “Οι άνθρωποι αναρωτιούνται γιατί οι κόρες τους βγαζουν 10.000 φωτογραφίες την ημέρα” δήλωσε ο Evan Spiegel, ο ιδρυτής του Snapchat, στο Wall Street Journal το 2016. “Αυτό που δεν συνειδητοποιούν είναι ότι δεν κρατάνε τις εικόνες αλλά μιλούν μέσα από αυτές “

5.         Δεν έχουν όριο ηλικίας οι ιστότοποι των κοινωνικών μέσων;

Το κάνουν, αν και η επιβολή είναι μια τεράστια πρόκληση. Στο Facebook, το Instagram, το Snapchat και το Twitter πρέπει γενικά να είστε τουλάχιστον 13 χρονών για να δημιουργήσετε ένα λογαριασμό. (Ορισμένες χώρες έχουν αυστηρότερους κανόνες: η ελάχιστη ηλικία για έναν λογαριασμό Google είναι 14 στη Νότια Κορέα και 16 στην Ολλανδία, για παράδειγμα.) Οι περισσότεροι ιστότοποι ζητούν από τους νέους καταχωρίσουν με ειλικρίνεια την ημερομηνία γέννησής τους, κάτι που καθιστά εύκολο το να παραβλέψουν την ηλικία τους.

6.         Ποιοί έχουν ξεσηκωθεί;

Σίγουρα πολλοί γονείς θέλουν μόνο να ρίξουν το τηλέφωνο στα σκουπίδια και να κάνουν τα παιδιά να παίζουν στο δάσος. Υπάρχει όμως και μια διευρυνόμενη ομάδα που υποστηρίζει μια πιο στοχοθετημένη απάντηση. Μια συλλογή εμπειρογνωμόνων παιδιατρικής και ψυχικής υγείας ασκεί πιέσεις στο Facebook να διακόψει την εφαρμογή Messenger Kids, μια έκδοση της εφαρμογής Messenger για παιδιά ηλικίας από έξι έως δώδεκα ετών, λέγοντας ότι τα μικρά παιδιά «δεν είναι αρκετά μεγάλα για να περιηγούνται στις πολυπλοκότητες των online σχέσεων». Μια άλλη ομάδα πρώην υπαλλήλων της Google, του Facebook και γενικότερα απο παντού, δημιούργησαν το Κέντρο για την Ανθρωποκεντρική Τεχνολογία για σημάνει συναγερμό για τις ευπάθειες που προκαλούνται από εθιστικά προϊόντα. Ένα στέλεχος που βοήθησε στη δημιουργία του iPod, κάλεσε την Apple Inc. να δημιουργήσει μια οθόνη ψηφιακής δραστηριότητας ώστε να βοηθήσει τους χρήστες των συσκευών της να παρακολουθήσουν το χρόνο που ξοδεύουν οι ίδιοι – και το παιδί τους – στο διαδίκτυο.

7.         Ακούν οι ”γίγαντες” των κοινωνικών μέσων δικτύωσης;

Προσπαθούν τουλάχιστον να φανέι πως ακούν. Τον Ιανουάριο, δύο μεγάλοι μέτοχοι της Apple προέτρεψαν την εταιρεία να δώσει στους γονείς έναν τρόπο να προσαρμόσουν το iPhone του παιδιού τους ώστε να περιορίσουν το χρόνο που ξοδεύουν στην οθόνη, τις ώρες χρήσης και την πρόσβαση στα κοινωνικά μέσα. Ζήτησαν από την εταιρεία να διεξαγάγει περισσότερη έρευνα και να αντιμετωπίσει μια “αυξανόμενη κοινωνική ανησυχία”. Μέσα σε λίγες μέρες, η Apple απάντησε ότι περισσότερες λειτουργίες για τους γονείς ήταν ήδη σε εξέλιξη. Η Google προσθέτει καλύτερους γονικούς ελέγχους στην εφαρμογή Kids του YouTube μετά από αναφορές ότι παρείχε ακατάλληλα βίντεο.

8.         Θα ενταχθούν οι κυβερνήσεις;

Ίσως. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του Διευθύνου Σύμβουλου του Facebook, Mark Zuckerberg τον Απρίλιο του 2004 στο Κογκρέσο των Η.Π.Α., επισημάνθηκαν ερωτήματα σχετικά με τα παιδιά από τον γερουσιαστή Ed Markey της Μασαχουσέτης. Ο νομοθέτης πίεσε τον Ζουκμπεργκ να υποστηρίξει ένα νομοσχέδιο που εισήγαγε το 2015 για την επέκταση της προστασίας της ιδιωτικής ζωής στο διαδίκτυο για τα παιδιά μέχρι την ηλικία των 16. Ο Markey έχει επίσης συγκρίνει τους ”τεχνολογικούς γίγαντες” με τη βιομηχανία καπνού. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, ο υπουργός Υγείας Jeremy Hunt απείλησε να εντάξει κανονισμούς στην Google, στο Twitter, στο Snapchat και άλλες εταιρείες, λέγοντας ότι η αποτυχία τους να αποτρέψει την χρήση απί τους ανήλικους, άφησαν τους γονείς με μια “προσβλητική επιλογή” – υποκίπτοντας και αφήνοντας στα παιδιά απο πολύ μικρά να χρησιμοποιηούν τις πλατφόρμες τους, ή απομονώνοντάς τα από τους συμμαθητές τους.

9.         Ποιο ειναι το επόμενο βήμα;

Αυτό που αναγκάζει τις εταιρείες τεχνολογίας είναι ο εισερχόμενος Κανονισμός Γενικής Προστασίας Δεδομένων στην Ευρώπη, ο οποίος θα απαγορεύσει σε κάθε εταιρεία να επεξεργάζεται δεδομένα από χρήστες κάτω των 16 ετών χωρίς γονική συναίνεση. Τον Απρίλιο, η υπηρεσία ανταλλαγής μηνυμάτων που ανήκει στο Facebook, WhatsApp αύξησε το όριο ηλικίας των χρηστών στην Ευρώπη στα 16 απο τα 13 . Το SnapChat δεν θα επεξεργάζεται πλέον δεδομένα που ενδεχομένως απαιτούν συγκατάθεση των γονέων, συμπεριλαμβανομένης της διατήρησης του ιστορικού της γεωγραφικής τοποθεσίας. Αλλαγές όπως αυτές έθεσαν τους γονείς σε μια νέα δέσμευση, δεδομένου ότι μια έρευνα του Pew Research Center διαπίστωσε ότι η ανταλλαγή μηνυμάτων είναι ο πιο συνηθισμένος τρόπος για να διατηρείτε επαφή με τα παιδιά. Ίσως να είναι μια περίπτωση του ”να κάνω ό, τι λέω, και όχι τι κάνω”.