Πώς τα αυτόνομα οχήματα θα μετασχηματίσουν τα data center;

Related

H Cosmote πρέπει να έχει την απάντηση για την έδρα του τελικού έως την Τετάρτη, υπάρχει ρήτρα

Οι διαβουλεύσεις για την έδρα του τελικού μετά τη χθεσινή επιστολή της ΕΠΟ σε Άρη και Παναθηναϊκό συνεχίζονται, όμως υπάρχει dead line λόγω ρήτρας από την Cosmote TV. Οι δύο φιναλίστ καλούνται να απαντήσουν στην ΕΠΟ μέχρι τη Δευτέρα για πιθανή αλλαγή έδρας του τελικού, όμως η Cosmote έχει θέσει τις δικές της κόκκινες γραμμές.…

Με Στέφανο Τσιτσιπά – Γιανίκ Σίνερ και Super League 1 οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (13/04)

Γεμάτο αγώνες είναι το τηλεοπτικό πρόγραμμα του Σαββάτου 13 Απριλίου, με το παιχνίδι του Στέφανου Τσιτσιπά με τον Γιανίκ Σίνερ στο Μόντε Κάρλο και τις αναμετρήσεις για τα πλέι άουτ της Super League 1 να ξεχωρίζουν στην Ελλάδα. Οι αθλητικές μεταδόσεις 10:45 COSMOTE SPORT 8 HD ERC SS2 Ουγγαρία 12:05 COSMOTE SPORT 8 HD ERC SS3 Ουγγαρία…

Αντωνίου: «Υπάρχει ρήτρα με την Cosmote TV για τον τελικό του Κυπέλλου, είδατε τι έγινε στο Μπριζ;»

Ο αντιπρόεδρος της ΕΠΟ, Στέργιος Αντωνίου μίλησε στον Metropolis 95.5 και ανέφερε πως υπάρχει ρήτρα στην συμφωνία με την Cosmote TV και άρα χρονικό όριο για να προσδιορισθεί η έδρα του τελικού ενώ μίλησε και για το μείζον ζήτημα του κόσμου.Ο αντιπρόεδρος της ΕΠΟ, Στέργιος Αντωνίου παραχώρησε δηλώσεις στο Metropolis 95.5 όπου αποκάλυψε πως υπάρχει…

Μέχρι την Τετάρτη η Cosmote πρέπει να έχει την απάντηση για τον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδος

Μέχρι την Τετάρτη η Cosmote πρέπει να έχει την απάντηση για τον τελικό του Κυπέλλου Ελλάδος Μέχρι την Τετάρτη 17 Απριλίου η Cosmote TV θα πρέπει να γνωρίζει που θα διεξαχθεί ο τελικός του Κυπέλλου Ελλάδος λόγω ρήτρας. Αυτό υποστήριξε ο αντιπρόεδρος της ΕΠΟ, Στέργιος Αντωνίου. Παράλληλα τόνισε πως τόσο ο Άρης όσο και ο…

Η ρήτρα της Cosmote για την έδρα του τελικού, ο φόβος της ΔΕΑΒ και το «δεν πληρώνω» της ΕΠΟ στον Μπέο

www.sport-fm.gr ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗΣ: 13/04/2024, 11:44 Παρότι η ΕΠΟ είχε αποφασίσει ο τελικός Κυπέλλου, Παναθηναϊκός – Άρης, να γίνει στο Πανθεσσαλικό, είτε με φιλάθλους είτε χωρίς, αποφάσισε να ζητήσει από τις φιναλίστ να απαντήσουν μέχρι τη Δευτέρα (15/4) αν δέχονται να διεξαχθεί ο τελικός του Κυπέλλου σε άλλο γήπεδο πλην του Πανθεσσαλικού Σταδίου. Η ΕΠΟ οδηγήθηκε…

Τεχνητή νοημοσύνη: Καλώς ήρθατε σε μια AI… ουτοπία

Στο «Permutation City», ένα μυθιστόρημα του Greg Egan, ο χαρακτήρας Peer, έχοντας επιτύχει την αθανασία μέσα σε μια εικονική πραγματικότητα την οποία ελέγχει πλήρως, βαριέται τρομερά. Έτσι, κατασκευάζει τον εαυτό του για να έχει νέα πάθη. Τη μια στιγμή εξερευνά τα όρια των ανώτερων μαθηματικών, την άλλη γράφει όπερες.«Κάποτε είχε ενδιαφερθεί ακόμη και για τη…

Λύθηκε το μυστήριο της πιο φωτεινής έκρηξης στο στο Σύμπαν

Your browser does not support the audio element. Παρά το γεγονός πως οι επιστήμονες εντόπισαν την πηγή της ισχυρότερης έκρηξης στο Σύμπαν, νέα ερωτήματα έχουν γεννηθεί σχετικά με την προέλευση βαρέων στοιχείων όπως ο χρυσός, η πλατίνα, ο μόλυβδος και το ουράνιο Την πηγή της πιο λαμπερής έκρηξης φωτός που έχει καταγραφεί ποτέ στο Σύμπαν ανακάλυψαν οι…

Το κορυφαίο XΙΑΟΜΙ 14 Ultra 5G ήρθε σε COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

12/04/2024  Με καινοτόμο φωτογραφικό σύστημα 4 επαγγελματικών φακών Leica 50MP  Με δώρο XIAOMI Watch S3 & φωτογραφικό κιτ συνολικής αξίας 378,90€  Με δωρεάν 3 χρόνια εγγύηση & εκπτωτικά κουπόνια G App αξίας 150€   Το νέο smartphone XΙΑΟΜΙ 14 Ultra 5G, που εντυπωσιάζει με το καινοτόμο φωτογραφικό του σύστημα και τις ισχυρές του επιδόσεις, ήρθε στην…

LG επεξεργαστής α11 AI: Πρωτοπορία και νοημοσύνη που επαναπροσδιορίζουν τα τεχνολογικά δεδομένα

Η LG Electronics παρουσιάζει την τελευταία της καινοτομία, τον επεξεργαστή a11 AI, που είναι έτοιμος να φέρει την επανάσταση στην τεχνητή νοημοσύνη. Η LG, ως ένας σημαντικός παίκτης της τεχνολογικής βιομηχανίας, συνεχίζει να διευρύνει τα όρια του εφικτού και με τον επεξεργαστή a11 AI, βρίσκεται για άλλη μια φορά στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας και…

Mobile & IoT Awards 2024: Platinum & Gold Βραβεία απέσπασε το Bright Sky του Ιδρύματος Vodafone

Το Bright Sky, η πρωτοποριακή λύση του Ιδρύματος Vodafone για την αντιμετώπιση της έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας στη χώρα μας, διακρίθηκε με Platinum & Gold Βραβείο στα φετινά Mobile & IoT Awards 2024.  H καινοτομία της εφαρμογής του Bright Sky μέσω της προσαρμογής της διεθνώς αναγνωρισμένης εφαρμογής της και της αντίστοιχης ιστοσελίδας στην Ελλάδα κυκλοφόρησε…

Realme GT Neo6 SE: Είναι επίσημο με SD 7+ Gen 3 και 100W φόρτιση!

Το περιμέναμε πως και πως και πράγματι η realme δεν μας απογοητεύσε, καθώς προχώρησε πριν λίγο στην επίσημη αποκάλυψη του realme GT Neo6 SE για την αγορά της Κίνας. Το νέο της “στοίχημα” ακούει στο όνομα realme GT Neo 6 SE και αν μη τι άλλο πρόκειται για μια αξιόλογη πρόταση που φέρει αρκετά δυνατά…

Το κορυφαίο XΙΑΟΜΙ 14 Ultra 5G ήρθε σε COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

Το νέο smartphone XΙΑΟΜΙ 14 Ultra 5G, που εντυπωσιάζει με το καινοτόμο φωτογραφικό του σύστημα και τις ισχυρές του επιδόσεις, ήρθε στην Ελλάδα και είναι διαθέσιμο στα καταστήματα COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ, αλλά και online στα www.cosmote.gr και www.germanos.gr. Έως τις 28 Απριλίου, με κάθε αγορά του ΧΙΑΟΜΙ 14 Ultra 5G οι καταναλωτές παίρνουν δώρο το…

Η μάχη για την κατάκτηση της Stoiximan Super League συνεχίζεται στην COSMOTE TV

NBA 360 στην COSMOTE TV με το φινάλε της Regular Season του NBAΕβδομάδα με μεγάλα αθλητικά «ραντεβού» και κρίσιμους αγώνες για την ανάδειξη του φετινού πρωταθλητή της Stoiximan Super League έρχεται στην COSMOTE TV. Την Κυριακή 14/4 ο Παναθηναϊκός θα υποδεχθεί στο «Απόστολος Νικολαΐδης» τον ΠΑΣ Λαμία (17.00, COSMOTE SPORT 1HD), ενώ η ΑΕΚ θα…

Το κορυφαίο XΙΑΟΜΙ 14 Ultra 5G ήρθε σε COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟ

Το νέο smartphone XΙΑΟΜΙ 14 Ultra 5G, που εντυπωσιάζει με το καινοτόμο φωτογραφικό του σύστημα και τις ισχυρές του επιδόσεις, ήρθε στην Ελλάδα και είναι διαθέσιμο στα καταστήματα COSMOTE και ΓΕΡΜΑΝΟΣ, αλλά και online στα www.cosmote.gr και www.germanos.gr. Έως τις 28 Απριλίου, με κάθε αγορά του ΧΙΑΟΜΙ 14 Ultra 5G οι καταναλωτές παίρνουν δώρο το…

Το Xiaomi 14 Ultra 5G ήρθε σε Cosmote και Γερμανό με απίστευτες προσφορές

Με καινοτόμο φωτογραφικό σύστημα 4 επαγγελματικών φακών Leica 50MP και με δώρο Xiaomi Watch S3 & φωτογραφικό κιτ συνολικής αξίας 378,90€ και επιπλέον, δωρεάν 3 χρόνια εγγύηση & εκπτωτικά κουπόνια G App αξίας 150€, το Xiaomi 14 Ultra 5G εντυπωσιάζει με τα χαρακτηριστικά και τις προσφορές που συνοδεύουν την άφιξή του σε Cosmote και Γερμανό.…

Share

Τα αυτόνομα οχήματα έχουν πλέον βγει από το χώρο της επιστημονικής φαντασίας και αποτελούν ένα πεδίο που βρίσκεται πολύ ψηλά στην λίστα των προβλέψεων για το μέλλον.

Η συναρπαστική πορεία της τεχνολογικής προόδου που συντελείται σε αυτό το πεδίο, θα φέρει σύντομα αυτοκινούμενα οχήματα, φορτηγά και ακόμη και αυτόνομα πλοία στην καθημερινότητά μας.

Στο επίκεντρο αυτής της τεχνολογικής εξέλιξης βρίσκεται φυσικά η πρόοδος στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence – AI), η οποία διεισδύει ολοένα και περισσότερο στην καθημερινότητα, αποτελώντας απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημιουργία μιας νέας κλάσης δικτυωμένων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την Dell EMC, εδώ κάνει την εμφάνισή της μια νέα κατηγορία εφαρμογών, πιο προηγμένων και προσεκτικά σχεδιασμένων. Η ανάγκη τέτοιων εφαρμογών και η ενεργειακή αποδοτικότητα σε ότι αφορά στην επεξεργασία και αποθήκευση δεδομένων είναι κρίσιμη τόσο σε επίπεδο αυτοκινήτου όσο και στο data center. Επιπλέον, οι αντίστοιχες δομές δεδομένων απαιτείται να είναι απλοποιημένες με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο περιβάλλον διαχείρισης και αξιολόγησης των πληροφοριών. Τα παραπάνω αναμένεται να αποτελέσουν τα βασικά χαρακτηριστικά στην τεχνολογία των δικτυωμένων οχημάτων μέχρι το 2025, εποχή κατά την οποία η Dell Technologies εκτιμά ότι ο όγκος των διακινούμενων δεδομένων θα είναι της τάξης των 10 exabytes μηνιαίως, τα οποία θα παράγονται από περίπου 100 εκατομμύρια «έξυπνα» οχήματα που θα κινούνται στους δρόμους σε όλον τον κόσμο.

Είναι σαφές ότι η αυτοκινητοβιομηχανία εισέρχεται σε μια νέα, ιδιαίτερα ανταγωνιστική και μεταβατική περίοδο, κατά την οποία η επιθυμία για μεγαλύτερη ευχρηστία, άνεση και ασφάλεια, οδηγεί σε δραματικές αλλαγές. Αυτό δεν περιορίζεται μόνο στον συγκεκριμένο κλάδο, αλλά εκτείνεται και αλλού, επιτείνοντας τις μεταβολές στις υποδομές τεχνολογίας που υποστηρίζουν τις εφαρμογές των δικτυωμένων οχημάτων.

Από που προέρχονται όλα αυτά τα δεδομένα;

Στο προσκήνιο της τεχνολογίας των δικτυωμένων οχημάτων βρίσκεται η ανάπτυξη του Συστήματος Προηγμένης Υποβοήθησης Οδήγησης (Advanced Driver Assistance System – ADAS). Στοιχεία αυτού του συστήματος είναι η αυτόματη εφαρμογή των φρένων, η προστασία από ενδεχόμενη σύγκρουση και η αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών, τα οποία απαιτούν τεράστιους όγκους δεδομένων, ειδικά στον τομέα της αποθήκευσης, όπου ακόμη και σε στοιχειώδες επίπεδο, τα δεδομένα μετριούνται σε petabytes.

Από τη στιγμή που πολλά από τα συστήματα που αποτελούν το ADAS είναι καίριας σημασίας για την ασφάλεια, οι απαιτήσεις για συγκέντρωση δεδομένων αποτελούν προτεραιότητα, και πιθανότατα θα συνεχίσουν να αυξάνονται με εκθετικό ρυθμό, καθώς το επίπεδο του αυτοματισμού αυξάνεται. Παράλληλα, οι περιορισμοί των παραδοσιακών δομών αποθήκευσης και αρχιτεκτονικής στα data center γίνονται τέτοιοι που δεν θα μπορούμε να τους παραβλέψουμε.

Τα επίπεδα αυτοματισμού, τα οποία έχουν καθοριστεί από την Κοινότητα των Τεχνικών Αυτοκίνησης (Society of Automotive Engineers), σε μια κλίμακα από το 0 μέχρι το 5, τοποθετούν τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα μεταξύ των επιπέδων 2 και 3. Ωστόσο, τα υπάρχοντα συστήματα ADAS έχουν ήδη ξεπεράσει τις δυνατότητες των κλασσικών λύσεων αποθήκευσης, ενώ στα ανώτερα επίπεδα 4 και 5, οι ανάγκες αποθήκευσης – βελτιστοποιημένες ειδικά για εφαρμογές υψηλής απόδοσης και παράλληλης λειτουργίας με τεράστιες απαιτήσεις κλιμάκωσης – γίνονται εξαιρετικά κρίσιμες.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα το μέγεθος της πρόκλησης, ας θεωρήσουμε έναν τυπικό αισθητήρα ραντάρ για την ανίχνευση αντικειμένων μπροστά από το αυτοκίνητο, ο οποίος μπορεί να παράγει 2.800 megabits δεδομένων κάθε δευτερόλεπτο, σε ένα επίπεδο αυτοματισμού 3, το οποίο απαιτεί την τήρηση δεδομένων αισθητήρα από μια πορεία 200.000 χιλιομέτρων, κάτι που συνεπάγεται καταγραφή δεδομένων για πάνω από 3.300 ώρες και συνολικό όγκο που φτάνει τα 4,2 petabytes, με μέση ταχύτητα 60 χλμ/ώρα, για έναν μόνο αισθητήρα! Αν αναλογιστούμε ότι ένα αυτοκίνητο σήμερα μπορεί να διαθέτει πάνω από 10 αισθητήρες, είναι εύκολο να φανταστούμε ότι οι ανάγκες θα εκτοξευθούν, όταν οι εφαρμογές επιπέδου 5 βγουν στην αγορά.

Ενώ η διαρκής παραγωγή, διακίνηση, αποθήκευση, επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων αποτελεί σημαντική πρόκληση, οι παραπάνω ανάγκες δεν καλύπτουν τον τομέα των συμβατικών και κανονιστικών απαιτήσεων που προβλέπουν ειδικές προδιαγραφές τήρησης δεδομένων, προκειμένου να ληφθεί πιστοποίηση για σύστημα ADAS. Οι developers πρέπει να διατηρούν και να συλλέγουν πληροφορίες για πολλές δεκαετίες, και τα συμβόλαια συντήρησης συχνά προβλέπουν χρόνους επαναφοράς και επαναπροσομείωσης που μετριούνται σε μέρες. Οι παραδοσιακές λύσεις αποθήκευσης δεδομένων αρχείου, όπως οι τεχνολογίες μαγνητικής ταινίας και εφαρμογές στο cloud δεν επαρκούν, οπότε η μόνη λύση είναι να υιοθετηθούν πρωτοποριακές τεχνολογίες αποθήκευσης με προοπτικές εύκολης αναβάθμισης, χωρίς να διακόπτεται η λειτουργία του συστήματος και χωρίς να υπάρχει αρνητικό αντίκτυπο στην απόδοσή του.

Επίδραση στην υποδομή και διαχείριση του data center

Οι πολύ μεγάλες απαιτήσεις για αυτόνομα οχήματα αναμένεται να ωθήσουν την ανάπτυξη και υιοθέτηση πολλαπλών προηγμένων τεχνολογιών, όπως την ταχύτατη πρόσβαση στο Internet μέσω των δικτύων 5G, της τεχνητής νοημοσύνης, και τη δυναμική ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων. Παρόλα αυτά, για να επιτευχθεί αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ οχημάτων και μεταξύ οχημάτων και data center, θα υπάρξει μεγαλύτερη ανάγκη για διασύνδεση στο cloud και διάφορες υποδομές δημόσιων cloud για την διευκόλυνση της μεταφοράς δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για την διασφάλιση της αποδοτικότητας και της ασφάλειας. Επίσης, καθώς τα αυτοκίνητα θα ενσωματώνουν περισσότερες ψηφιακές τεχνολογίες, λειτουργίες όπως η διαχείριση λογισμικού, η ανανέωση firmware, η προσθήκη νέων δυνατοτήτων θα γίνουν πιο απαιτητικές σε σχέση με την συντήρηση του hardware μειώνοντας τις ανάγκες επισκέψεων στην αντιπροσωπεία και αξιοποιώντας μεθόδους αναβάθμισης OTA (over-the-air), όπως γίνεται με τα σημερινά smartphones.

Αυτά τα χαρακτηριστικά θα αυξήσουν το επίπεδο πολυπλοκότητας της λειτουργίας και της συντήρησης των οχημάτων και θα απαιτήσουν τη διαχείριση του συστήματος ΟΤΑ, την παρακολούθηση και τη διασφάλιση της σχετικής πλατφόρμας, έτσι ώστε τα οχήματα να λειτουργούν εύρυθμα και τα δεδομένα να διακινούνται χωρίς να υπάρχει κίνδυνος υποκλοπής ή αλλοίωσής τους. Εξάλλου, αναλογιζόμενοι το μέγεθος των απαιτούμενων ενημερώσεων software και της υψηλής αναλυτικότητας των χαρτών, βάσει των οποίων θα πλοηγούνται τα αυτοκινούμενα οχήματα, είναι σαφές ότι θα απαιτηθεί μια εντελώς νέα προσέγγιση στον τομέα της διαχείρισης δεδομένων. Αυτή η νέα προσέγγιση δεν έχει να κάνει μόνο με την τεχνολογία που εφαρμόζεται στο όχημα αυτό καθαυτό, αλλά και στις προδιαγραφές ασφαλείας των υπηρεσιών cloud, των παραμέτρων εξυπηρέτησης, του δυναμικού καθορισμού πολιτικών πρόσβασης και τη διασφάλιση του software.

Επομένως, είναι επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας μιας νέας γενιάς data center βασισμένα σε τεχνολογίες ΑΙ, εφοδιασμένα με νέες αρχιτεκτονικές software και hardware, που θα καταστήσουν εφικτή την ανάλυση δεδομένων σε μεγάλη κλίμακα, καθώς και την νοημοσύνη των ψηφιακών συστημάτων. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, τα υπολογιστικά και αποθηκευτικά συστήματα σε επίπεδο τελικού χρήστη (edge) θα είναι βελτιστοποιημένα για ενιαία λειτουργία, ως προέκταση του συνολικού συστήματος Πληροφορικής, με κρίσιμα στοιχεία ανοιχτής αρχιτεκτονικής, τα οποία θα οδηγήσουν στην πλήρη αξιοποίηση ολόκληρου του οικοσυστήματος.

Τα νέα οχήματα θα χρειαστούν μεγαλύτερους «εγκεφάλους»

Τα αυτοκινούμενα οχήματα, που ήδη γίνονται πραγματικότητα σε αρκετά σημεία του πλανήτη, καθιστούν σαφές ότι οι επόμενες γενιές των πλήρως αυτοματοποιημένων μοντέλων θα έχουν πολύ μεγαλύτερες απαιτήσεις σε καινοτομικές τεχνολογίες data center, σε σχέση με τις υπάρχουσες υποδομές που είναι εγκατεστημένες σήμερα.

Το μέγεθος της αγοράς, που θα συνεχίσει να διευρύνεται, εξασφαλίζει το ενδιαφέρον και την ανάπτυξη σε αυτόν τον κλάδο, παράλληλα όμως θα επισπεύδεται και η διαθεσιμότητα στην αγορά και επίσης το υψηλό κόστος σε περίπτωση δυσλειτουργίας θα διατηρήσει τα δεδομένα στο επίκεντρο της ανάπτυξης. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι υποδομές ADAS να απαιτούν πρωτοφανή επίπεδα για την αποθήκευση δεδομένων, την επεξεργαστική ισχύ και την ευφυία, με στόχο την προσφορά ασφαλούς, αξιόπιστης και αποτελεσματικής αυτοματοποίησης των οχημάτων.

Καθώς η πρόοδος στην ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων οδηγεί στα ανώτερα επίπεδα σύμφωνα με την κλίμακα που έχει θεσπίσει η SAE, οι απαιτήσεις απόδοσης θα είναι όλο και δυσκολότερο να προβλεφθούν σε βάθος χρόνου. Επομένως η αυτοκινητοβιομηχανία, θα πρέπει να επενδύσει σε συστήματα αποθήκευσης και υπολογιστικής ισχύος που θα μπορούν να κλιμακώνονται ανάλογα με τις ανάγκες χωρητικότητας και να υπάρχει εγγύηση κάλυψης των μελλοντικών προδιαγραφών, με στόχο να προσφέρονται πάντοτε οι πλήρεις τεχνολογικές δυνατότητες των αυτοματισμών που προέρχονται από συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη.