Πώς τα αυτόνομα οχήματα θα μετασχηματίσουν τα data center;

Related

Φήμες της τελευταίας στιγμής λένε ότι τα μοντέλα iPhone 16 Pro υποστηρίζουν εγγραφή βίντεο 4K/120 FPS

Μια ανάσα πριν γίνουν τα αποκαλυπήτρια της πολυπόθητης νέας σειράς iPhone 16, έρχονται πληροφορίες που περιγράφουν πως τα επερχόμενα μοντέλα iPhone 16 Pro θα μπορούν να καταγράφουν βίντεο 4K με ταχύτητα έως και 120 FPS, σύμφωνα με “αξιόπιστες πηγές”. Για απλή σύγκριση να πούμε πως τα τέσσερα μοντέλα iPhone 15 έχουν δυνατότητα εγγραφής βίντεο 4K…

Πηγή λέει πως η Apple έχει μειώσει το μέγεθος των πλαισίων του iPhone 16 Pro κατά 33%

Συνεχώς θυμόμαστε ότι παλαιότερα γράφαμε πολύ τακτικά άρθρα όπου στην πραγματικότητα αναλύαμε τον μόνιμο αγώνα που έδιναν πολλοί κατασκευαστές τηλεφώνων για να μειώσουν συνεχώς τα bezels σε κάθε τους νέα συσκευή. Αφού οι καταναλωτές έπαοψαν να ενδιαφέρονται τόσο πολύ για το μέγεθος των πλαισίων περιμετρικά (κάτι που συνέβη την ίδια στιγμή που σταματήσαμε να αναφέρουμε…

Πήρε σάρκα και οστά το νέο HMD Fusion με αρθρωτό σχεδιασμό!

Στα νεότερα μέλη της νέας σειράς συσκευών της HMD, περιλαμβάνεται τώρα το νέο μοντέλο Fusion και στοχεύει να αντιμετωπίσει τον αρθρωτό σχεδιασμό smartphone με αυτό που αποκαλεί Fusion outfits. Εδώ υπάρχει η δυνατότητα εναλλάξιμων καλυμμάτων που μπορούν να προστεθούν εύκολα και το καθένα να προσφέρει χρήσιμες λειτουργίες, από ασύρματη φόρτιση έως πιο στιβαρή προστασία ή ένα…

[IFA 2024]: Για πολύωρη χρήση η TCL προτείνει τα 50 NxtPaper και 50 Pro NxtPaper

Μαζεμένος πλήθος μεγάλων κατασκευαστών παρευρίσκεται αυτή την περίοδο στο Βερολίνο και συγκεκριμένα πρόκειται για την ετήσια έκθεση IFA 2024 που θα διαρκέσει από τις 6 έως τις 10 Σεπτεμβρίου! Στα πρώτα εντυπωσιακά εκθέματα που συναντάει κάθε επισκέπτης αυτές τις ημέρες στο λαμπερό αυτό τεχνολογικό show αυτού του μήνα, συμπεριλαμβάνονται τα δύο νέα smartphones της TCL…

Οι αθλητικές μεταδόσεις του Σαββάτου

To παιχνίδι της Εθνικής μας με αντίπαλο τη Φινλανδία για το Nations League, στο οποίο θα κάνει ντεμπούτο ο Ιβάν Γιοβάνοβιτς στον πάγκο της «γαλανόλευκης» και η δράση στο ΕΚΟ Rally Acropolis 2024 και στους Παραολυμπιακούς Αγώνες, ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές: 10:35 COSMOTE SPORT 5 HD…

Ενισχύεται περαιτέρω η ασφάλεια στο YouTube, λανσάρεται νέα εποπτευόμενη εμπειρία για εφήβους

Οι κίνδυνοι είναι πολλοί στην εποχή μας από την εκτεταμένη χρήση του διαδικτύου ιδιίως από μικρά παιδιά και γι’ αυτό το YouTube λανσάρει μια νέα λειτουργία που θα επιτρέπει στους γονείς να παρέχουν καλύτερες συμβουλές στους εφήβους που αποφασίζουν να γίνουν δημιουργοί στη μεγαλύτερη πλατφόρμα ροής στον κόσμο. Επιπλέον, η νέα εποπτευόμενη εμπειρία στοχεύει να…

Σύντομο νέο teaser βίντεο του Mate XT της Huawei

Όλα μπορούν να αλλάξουν κάποια στιγμή και να γίνει το επόμενο βήμα προς την μέγιστη εξέλιξη…. για παράδειγμα η Huawei ετοιμάζεται να ανακοινώσει το πρώτο tri-fold smartphone της – το Mate XT στις 10 Σεπτεμβρίου και η καμπάνια teaser για τη συσκευή βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Η τελευταία προσθήκη είναι ένα σύντομο teaser βίντεο που μας δίνει…

Η Xiaomi σας προετοιμάζει για την επιστροφή στο σχολείο με μοναδικές τιμές

Και η φετινή σχολική περίοδος ξεκινά με χαμόγελα καθώς η Xiaomi φέρνει μοναδικές τιμές σε smartphone και έξυπνα προϊόντα οικοσυστήματος.  Όλες τις Xiaomi Back to School τιμές για την επιστροφή στα θρανία, είναι διαθέσιμες στα Xiaomi Stores σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη καθώς και στο www.mistore-greece.gr από τις 2 μέχρι και τις 29 Σεπτεμβρίου (ή μέχρι…

Η OPPO ανανεώνει τη συνεργασία της με την UEFA για τις επόμενες τρεις σεζόν

Η OPPO ανακοίνωσε την ανανέωση της συνεργασίας της με την Ένωση Ευρωπαϊκών Ποδοσφαιρικών Ομοσπονδιών (UEFA) για τις επόμενες τρεις σεζόν. Η συμφωνία καλύπτει πολλές διοργανώσεις της UEFA, όπως το UEFA Champions League, το UEFA Super Cup, τους τελικούς του UEFA Futsal Champions League και τους τελικούς του UEFA Youth League. Με σταθερή βάση την επιτυχημένη…

Νova: Ένα μοναδικό πακέτο θέασης αθλητικών σε συνεργασία με τη Cosmote

Μία κίνηση που αλλάζει όλα τα δεδομένα, φέρνοντας τους συνδρομητές στην ευχάριστη θέση να πρέπει να επιλέξουν μέσα από ένα «μπουκέτο» ασυναγώνιστου περιεχομένου. Σε μία πρωτοφανή κίνηση συνεργασίας η οποία αλλάζει όλα όσα γνωρίζαμε για τη θέαση των αθλητικών διοργανώσεων προχώρησε η Nova και η Cosmote. Ποια ακριβώς είναι αυτή; Πρόκειται, για την πολυπόθητη από…

To EKO Ράλλυ Ακρόπολις από ERTFLIX και Cosmote TV

Ο παγκόσμιος μηχανοκίνητος αθλητισμός συντονίζεται από σήμερα σε… ώρα Ελλάδας για την εκκίνηση του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις, 10ου γύρου του WRC, που θα μεταφέρει εικόνες από 15 ειδικές διαδρομές σε 150 χώρες στον κόσμο.Ο ιστορικός ελληνικός αγώνας του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA θα ξεκινήσει επίσημα σήμερα Πέμπτη 5 Σεπτεμβρίου στις 19:00, με την Τελετή…

Το Warhammer 40,000: Space Marine 2 Early Access ξεκίνησε. Προετοιμαστείτε για πόλεμο με το Launch Trailer !

Η Focus Entertainment και οι δημιουργοί της Saber Interactive με ενθουσιασμό σας παρουσιάζουν το Launch τρέιλερ του Warhammer 40,000: Space Marine 2. Χρόνια πάθους, αφοσίωσης και σκληρής δουλειάς έχουν αφιερωθεί στη δημιουργία αυτού του, action-packed, guns-blazing third-person shooter, όπου οι παίκτες θα υπερασπιστούν το Imperium ως ένας από τους ισχυρότερους πολεμιστές της ανθρωπότητας ενάντια στη…

H LG παρουσιάζει στην IFA 2024 το καινοτόμο “LG AI HOME” για ένα πιο βιώσιμο μέλλον

Η LG Electronics (LG) παρουσιάζει στην IFA 2024 το όραμα της για ένα «Experience, Affectionate Intelligence (AI) Home», με στόχο τη βελτίωση της καθημερινότητας στο μέλλον, μέσω μιας ευρείας γκάμας οικιακών λύσεων τεχνητής νοημοσύνης που καλύπτουν κάθε ανάγκη και τρόπο ζωής. Το LG ThinQ ON αποτελεί κεντρικό στοιχείο του Affectionate Intelligence Home της LG, καθώς…

Οι αθλητικές μεταδόσεις της Παρασκευής

Το φιλικό του Ολυμπιακού με τη Μακάμπι Τελ Αβίβ προς τιμήν του Γιώργου Πρίντεζη, η δράση στο ΕΚΟ Rally Acropolis 2024 και στους Παραολυμπιακούς Αγώνες, καθώς και τα ματς για το Nations League ξεχωρίζουν στο πρόγραμμα με τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας. Αναλυτικά όλες οι επιλογές: 10:45 COSMOTE SPORT 6 HD Moto2 2024 Μηχανοκίνητα 11:15…

ΕΡΤ , Cosmote TV και Nova στηρίζουν τον ΕΔΟΕΑΠ

Οι Τυπολογίες ξεκίνησαν στις 3 Οκτωβρίου 1993 στην εφημερίδα «Το Παρόν». Επί 27 χρόνια καταγράφουν την επικαιρότητα τα όσα συμβαίνουν στα ελληνικά ΜΜΕ με 3 διαφορετικούς τρόπους. Με την έντυπη έκδοση της Κυριακής στην εφημερίδα «Το Παρόν» «Το Παρόν» , την ηλεκτρονική έκδοση στο www.typologies.gr και την παρουσία στο twitter (@typologies), και στη σελίδα μας…

Share

Τα αυτόνομα οχήματα έχουν πλέον βγει από το χώρο της επιστημονικής φαντασίας και αποτελούν ένα πεδίο που βρίσκεται πολύ ψηλά στην λίστα των προβλέψεων για το μέλλον.

Η συναρπαστική πορεία της τεχνολογικής προόδου που συντελείται σε αυτό το πεδίο, θα φέρει σύντομα αυτοκινούμενα οχήματα, φορτηγά και ακόμη και αυτόνομα πλοία στην καθημερινότητά μας.

Στο επίκεντρο αυτής της τεχνολογικής εξέλιξης βρίσκεται φυσικά η πρόοδος στον τομέα της τεχνητής νοημοσύνης (artificial intelligence – AI), η οποία διεισδύει ολοένα και περισσότερο στην καθημερινότητα, αποτελώντας απαραίτητη προϋπόθεση για τη δημιουργία μιας νέας κλάσης δικτυωμένων αυτοκινήτων.

Σύμφωνα με την Dell EMC, εδώ κάνει την εμφάνισή της μια νέα κατηγορία εφαρμογών, πιο προηγμένων και προσεκτικά σχεδιασμένων. Η ανάγκη τέτοιων εφαρμογών και η ενεργειακή αποδοτικότητα σε ότι αφορά στην επεξεργασία και αποθήκευση δεδομένων είναι κρίσιμη τόσο σε επίπεδο αυτοκινήτου όσο και στο data center. Επιπλέον, οι αντίστοιχες δομές δεδομένων απαιτείται να είναι απλοποιημένες με ένα προσεκτικά σχεδιασμένο περιβάλλον διαχείρισης και αξιολόγησης των πληροφοριών. Τα παραπάνω αναμένεται να αποτελέσουν τα βασικά χαρακτηριστικά στην τεχνολογία των δικτυωμένων οχημάτων μέχρι το 2025, εποχή κατά την οποία η Dell Technologies εκτιμά ότι ο όγκος των διακινούμενων δεδομένων θα είναι της τάξης των 10 exabytes μηνιαίως, τα οποία θα παράγονται από περίπου 100 εκατομμύρια «έξυπνα» οχήματα που θα κινούνται στους δρόμους σε όλον τον κόσμο.

Είναι σαφές ότι η αυτοκινητοβιομηχανία εισέρχεται σε μια νέα, ιδιαίτερα ανταγωνιστική και μεταβατική περίοδο, κατά την οποία η επιθυμία για μεγαλύτερη ευχρηστία, άνεση και ασφάλεια, οδηγεί σε δραματικές αλλαγές. Αυτό δεν περιορίζεται μόνο στον συγκεκριμένο κλάδο, αλλά εκτείνεται και αλλού, επιτείνοντας τις μεταβολές στις υποδομές τεχνολογίας που υποστηρίζουν τις εφαρμογές των δικτυωμένων οχημάτων.

Από που προέρχονται όλα αυτά τα δεδομένα;

Στο προσκήνιο της τεχνολογίας των δικτυωμένων οχημάτων βρίσκεται η ανάπτυξη του Συστήματος Προηγμένης Υποβοήθησης Οδήγησης (Advanced Driver Assistance System – ADAS). Στοιχεία αυτού του συστήματος είναι η αυτόματη εφαρμογή των φρένων, η προστασία από ενδεχόμενη σύγκρουση και η αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών, τα οποία απαιτούν τεράστιους όγκους δεδομένων, ειδικά στον τομέα της αποθήκευσης, όπου ακόμη και σε στοιχειώδες επίπεδο, τα δεδομένα μετριούνται σε petabytes.

Από τη στιγμή που πολλά από τα συστήματα που αποτελούν το ADAS είναι καίριας σημασίας για την ασφάλεια, οι απαιτήσεις για συγκέντρωση δεδομένων αποτελούν προτεραιότητα, και πιθανότατα θα συνεχίσουν να αυξάνονται με εκθετικό ρυθμό, καθώς το επίπεδο του αυτοματισμού αυξάνεται. Παράλληλα, οι περιορισμοί των παραδοσιακών δομών αποθήκευσης και αρχιτεκτονικής στα data center γίνονται τέτοιοι που δεν θα μπορούμε να τους παραβλέψουμε.

Τα επίπεδα αυτοματισμού, τα οποία έχουν καθοριστεί από την Κοινότητα των Τεχνικών Αυτοκίνησης (Society of Automotive Engineers), σε μια κλίμακα από το 0 μέχρι το 5, τοποθετούν τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα μεταξύ των επιπέδων 2 και 3. Ωστόσο, τα υπάρχοντα συστήματα ADAS έχουν ήδη ξεπεράσει τις δυνατότητες των κλασσικών λύσεων αποθήκευσης, ενώ στα ανώτερα επίπεδα 4 και 5, οι ανάγκες αποθήκευσης – βελτιστοποιημένες ειδικά για εφαρμογές υψηλής απόδοσης και παράλληλης λειτουργίας με τεράστιες απαιτήσεις κλιμάκωσης – γίνονται εξαιρετικά κρίσιμες.

Για να κατανοήσουμε καλύτερα το μέγεθος της πρόκλησης, ας θεωρήσουμε έναν τυπικό αισθητήρα ραντάρ για την ανίχνευση αντικειμένων μπροστά από το αυτοκίνητο, ο οποίος μπορεί να παράγει 2.800 megabits δεδομένων κάθε δευτερόλεπτο, σε ένα επίπεδο αυτοματισμού 3, το οποίο απαιτεί την τήρηση δεδομένων αισθητήρα από μια πορεία 200.000 χιλιομέτρων, κάτι που συνεπάγεται καταγραφή δεδομένων για πάνω από 3.300 ώρες και συνολικό όγκο που φτάνει τα 4,2 petabytes, με μέση ταχύτητα 60 χλμ/ώρα, για έναν μόνο αισθητήρα! Αν αναλογιστούμε ότι ένα αυτοκίνητο σήμερα μπορεί να διαθέτει πάνω από 10 αισθητήρες, είναι εύκολο να φανταστούμε ότι οι ανάγκες θα εκτοξευθούν, όταν οι εφαρμογές επιπέδου 5 βγουν στην αγορά.

Ενώ η διαρκής παραγωγή, διακίνηση, αποθήκευση, επεξεργασία και ανάλυση δεδομένων αποτελεί σημαντική πρόκληση, οι παραπάνω ανάγκες δεν καλύπτουν τον τομέα των συμβατικών και κανονιστικών απαιτήσεων που προβλέπουν ειδικές προδιαγραφές τήρησης δεδομένων, προκειμένου να ληφθεί πιστοποίηση για σύστημα ADAS. Οι developers πρέπει να διατηρούν και να συλλέγουν πληροφορίες για πολλές δεκαετίες, και τα συμβόλαια συντήρησης συχνά προβλέπουν χρόνους επαναφοράς και επαναπροσομείωσης που μετριούνται σε μέρες. Οι παραδοσιακές λύσεις αποθήκευσης δεδομένων αρχείου, όπως οι τεχνολογίες μαγνητικής ταινίας και εφαρμογές στο cloud δεν επαρκούν, οπότε η μόνη λύση είναι να υιοθετηθούν πρωτοποριακές τεχνολογίες αποθήκευσης με προοπτικές εύκολης αναβάθμισης, χωρίς να διακόπτεται η λειτουργία του συστήματος και χωρίς να υπάρχει αρνητικό αντίκτυπο στην απόδοσή του.

Επίδραση στην υποδομή και διαχείριση του data center

Οι πολύ μεγάλες απαιτήσεις για αυτόνομα οχήματα αναμένεται να ωθήσουν την ανάπτυξη και υιοθέτηση πολλαπλών προηγμένων τεχνολογιών, όπως την ταχύτατη πρόσβαση στο Internet μέσω των δικτύων 5G, της τεχνητής νοημοσύνης, και τη δυναμική ανάλυση μεγάλου όγκου δεδομένων. Παρόλα αυτά, για να επιτευχθεί αποτελεσματική επικοινωνία μεταξύ οχημάτων και μεταξύ οχημάτων και data center, θα υπάρξει μεγαλύτερη ανάγκη για διασύνδεση στο cloud και διάφορες υποδομές δημόσιων cloud για την διευκόλυνση της μεταφοράς δεδομένων σε πραγματικό χρόνο για την διασφάλιση της αποδοτικότητας και της ασφάλειας. Επίσης, καθώς τα αυτοκίνητα θα ενσωματώνουν περισσότερες ψηφιακές τεχνολογίες, λειτουργίες όπως η διαχείριση λογισμικού, η ανανέωση firmware, η προσθήκη νέων δυνατοτήτων θα γίνουν πιο απαιτητικές σε σχέση με την συντήρηση του hardware μειώνοντας τις ανάγκες επισκέψεων στην αντιπροσωπεία και αξιοποιώντας μεθόδους αναβάθμισης OTA (over-the-air), όπως γίνεται με τα σημερινά smartphones.

Αυτά τα χαρακτηριστικά θα αυξήσουν το επίπεδο πολυπλοκότητας της λειτουργίας και της συντήρησης των οχημάτων και θα απαιτήσουν τη διαχείριση του συστήματος ΟΤΑ, την παρακολούθηση και τη διασφάλιση της σχετικής πλατφόρμας, έτσι ώστε τα οχήματα να λειτουργούν εύρυθμα και τα δεδομένα να διακινούνται χωρίς να υπάρχει κίνδυνος υποκλοπής ή αλλοίωσής τους. Εξάλλου, αναλογιζόμενοι το μέγεθος των απαιτούμενων ενημερώσεων software και της υψηλής αναλυτικότητας των χαρτών, βάσει των οποίων θα πλοηγούνται τα αυτοκινούμενα οχήματα, είναι σαφές ότι θα απαιτηθεί μια εντελώς νέα προσέγγιση στον τομέα της διαχείρισης δεδομένων. Αυτή η νέα προσέγγιση δεν έχει να κάνει μόνο με την τεχνολογία που εφαρμόζεται στο όχημα αυτό καθαυτό, αλλά και στις προδιαγραφές ασφαλείας των υπηρεσιών cloud, των παραμέτρων εξυπηρέτησης, του δυναμικού καθορισμού πολιτικών πρόσβασης και τη διασφάλιση του software.

Επομένως, είναι επιτακτική η ανάγκη δημιουργίας μιας νέας γενιάς data center βασισμένα σε τεχνολογίες ΑΙ, εφοδιασμένα με νέες αρχιτεκτονικές software και hardware, που θα καταστήσουν εφικτή την ανάλυση δεδομένων σε μεγάλη κλίμακα, καθώς και την νοημοσύνη των ψηφιακών συστημάτων. Σε ένα τέτοιο περιβάλλον, τα υπολογιστικά και αποθηκευτικά συστήματα σε επίπεδο τελικού χρήστη (edge) θα είναι βελτιστοποιημένα για ενιαία λειτουργία, ως προέκταση του συνολικού συστήματος Πληροφορικής, με κρίσιμα στοιχεία ανοιχτής αρχιτεκτονικής, τα οποία θα οδηγήσουν στην πλήρη αξιοποίηση ολόκληρου του οικοσυστήματος.

Τα νέα οχήματα θα χρειαστούν μεγαλύτερους «εγκεφάλους»

Τα αυτοκινούμενα οχήματα, που ήδη γίνονται πραγματικότητα σε αρκετά σημεία του πλανήτη, καθιστούν σαφές ότι οι επόμενες γενιές των πλήρως αυτοματοποιημένων μοντέλων θα έχουν πολύ μεγαλύτερες απαιτήσεις σε καινοτομικές τεχνολογίες data center, σε σχέση με τις υπάρχουσες υποδομές που είναι εγκατεστημένες σήμερα.

Το μέγεθος της αγοράς, που θα συνεχίσει να διευρύνεται, εξασφαλίζει το ενδιαφέρον και την ανάπτυξη σε αυτόν τον κλάδο, παράλληλα όμως θα επισπεύδεται και η διαθεσιμότητα στην αγορά και επίσης το υψηλό κόστος σε περίπτωση δυσλειτουργίας θα διατηρήσει τα δεδομένα στο επίκεντρο της ανάπτυξης. Αυτό θα έχει ως αποτέλεσμα οι υποδομές ADAS να απαιτούν πρωτοφανή επίπεδα για την αποθήκευση δεδομένων, την επεξεργαστική ισχύ και την ευφυία, με στόχο την προσφορά ασφαλούς, αξιόπιστης και αποτελεσματικής αυτοματοποίησης των οχημάτων.

Καθώς η πρόοδος στην ανάπτυξη των αυτόνομων οχημάτων οδηγεί στα ανώτερα επίπεδα σύμφωνα με την κλίμακα που έχει θεσπίσει η SAE, οι απαιτήσεις απόδοσης θα είναι όλο και δυσκολότερο να προβλεφθούν σε βάθος χρόνου. Επομένως η αυτοκινητοβιομηχανία, θα πρέπει να επενδύσει σε συστήματα αποθήκευσης και υπολογιστικής ισχύος που θα μπορούν να κλιμακώνονται ανάλογα με τις ανάγκες χωρητικότητας και να υπάρχει εγγύηση κάλυψης των μελλοντικών προδιαγραφών, με στόχο να προσφέρονται πάντοτε οι πλήρεις τεχνολογικές δυνατότητες των αυτοματισμών που προέρχονται από συστήματα υποβοήθησης οδήγησης που αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη.