Πώς οι Μικρο-Influencers διαμορφώνουν τις επιλογές των παιδιών μας: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς

Related

Η BEWISE κατακτά το Identity and Access Management Specialization της Microsoft στον τομέα του Cyber Security!

Η BEWISE ξεχωρίζει για τις επιδόσεις και την τεχνογνωσία της στις λύσεις και τα εργαλεία της Microsoft όντας ο μοναδικός System Integrator στην Ελλάδα με 6 στα 6 Microsoft Designations σε όλες τις περιοχές ανάπτυξης. Ως αποτέλεσμα η εταιρεία έχει καταφέρει να «ξεκλειδώσει» τον τίτλο του Microsoft Solutions Partner για το Microsoft Cloud, συνολικά. Πρόσφατα,…

Μνημόνιο Συνεργασίας μεταξύ του Ε.Κ.Π.Α. και της Google στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης

Μνημόνιο Συνεργασίας για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων της Ακαδημαϊκής Κοινότητας στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης υπέγραψαν την Τρίτη, 1 Οκτωβρίου 2024, ο Πρύτανης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθηγητής κ.  Γεράσιμος Σιάσος, και η Γενική Διευθύντρια της Google Νοτιοανατολικής Ευρώπης, κα. Πέγκυ Αντωνάκου. Στην τελετή υπογραφής στην Παλαιά Αίθουσα Συγκλήτου συμμετείχαν, επίσης, από το…

Εξαλείψτε κάθε αντανάκλαση σε κάθε σας λήψη με το νέο Oppo Find X8

Χωρίς ενδιάμεσες διακοπές, η Oppo συνεχίζει τα “πειράγματα” όσον αφορά την επερχόμενη σειρά Find X8 και σήμερα μέσω εκπροσώπου της ανακοίνωσε ένα χρήσιμο χαρακτηριστικό που θα έχουν οι συσκευές της. Θα μπορούν να αφαιρέσουν τις αντανακλάσεις από τις φωτογραφίες σας και παρακάτω μπορείτε να ρίξετε μια ματιά σε σχετικό βίντεο για να δείτε τη διαδικασία στην…

Παναθηναϊκός – Ολυμπιακός: Το «ντέρμπι αιωνίων» στην COSMOTE TV- Business Voice

Με πρωταγωνιστή το «ντέρμπι των αιωνίων», κορυφαία αθλητικά γεγονότα έρχονται την εβδομάδα 4 έως 10 Οκτωβρίου στην COSMOTE TV. Tο παιχνίδι ανάμεσα σε Παναθηναϊκό και Ολυμπιακό, θα διεξαχθεί την Κυριακή 06/10 στις 20:30, στο COSMOTE SPORT 1HD. Επιπλέον, η αντίστροφη μέτρηση για την έναρξη της νέας αγωνιστικής περιόδου του ΝΒΑ ξεκινάει με τα NBA Global…

Η κατασκευή του iPhone 16 Pro Max κοστίζει σχεδόν το 1/3 της λιανικής του τιμής

Καθόλου ασήμαντο δεν θεωρείται για πολλούς από εμάς το συνολικό κόστος κατασκευής ενός iPhone 16 Pro Max 256 GB και μάλιστα η εταιρεία ερευνών αγοράς TD Cowen αποκάλυψε το ακριβές κόστος που αφορά τα εξαρτήματα, τη συναρμολόγηση προϊόντος και τη συσκευασία του τηλεφώνου. Σύμφωνα με την έρευνά τους, το συνολικό κόστος για την κατασκευή της έκδοσης…

Το δημοφιλές Palworld μπαίνει και στα κινητά

Το παιχνίδια φαινόμενο, Palworld, έχει καταιγίσει τον κόσμο του gaming και ήδη θεωρείται ένα από τα πιο δημοφιλή παιχνίδια δράσης περιπέτειας, επιβίωσης και δαμασμού τεράτων που δημιουργήθηκε ποτέ! Παρά το γεγονός ότι το παιχνίδι κυκλοφόρησε σε Early Access, οπότε δεν έχει καν τελειώσει, το Palworld ξεχωρίζει από παρόμοια παιχνίδια που αναπτύχθηκαν κυρίως από τη Nintendo.…

Η United Group δημοσίευσε τον Απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης για το 2023

Η United Group, κορυφαίος πάροχος τηλεπικοινωνιών και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μητρική εταιρεία της Nova, κατέγραψε σημαντική πρόοδο όσον αφορά στη βιώσιμη ανάπτυξη κατά τη διάρκεια του 2023. Η εταιρεία δημοσίευσε τον Απολογισμό Βιώσιμης Ανάπτυξης 2023, ο οποίος παρουσιάζει σημαντικά επιτεύγματα στους τομείς του περιβάλλοντος, της κοινωνίας και της εταιρικής διακυβέρνησης (ESG). Παράλληλα, υπογραμμίζει…

Συναρπαστικές εμπειρίες σε όλο τον κόσμο από την COSMOTE, με τη δύναμη της Telekom

Οι τυχεροί νικητές από την Ελλάδα ταξίδεψαν στην μεγαλύτερη έκθεση τεχνολογίας και καινοτομίας στην Γερμανία.  Ρομπότ που μαζεύει αποτσίγαρα, ποδόσφαιρο με drones (!), και μια κοινότητα που είναι έτοιμη να καλωσορίσει σήμερα, όσα συναρπαστικά φέρνει η τεχνολογία του αύριο. Αυτά συνάντησαν οι υπερτυχεροί νικητές που χάρη στην COSMOTE και το World Pass powered by Telekom,…

Παναθηναϊκός-Ολυμπιακός: Το «ντέρμπι αιωνίων» κάνει σέντρα στην COSMOTE TV

04/10/2024@14:57 «Ζέσταμα» πριν την έναρξη του NBA με τα NBA Global Games Όλη η δράση του MotoGP Ιαπωνίας στο COSMOTE SPORT 5HD Κορυφαία αθλητικά γεγονότα έρχονται την εβδομάδα 4-10/10 στην COSMOTE TV. Ξεχωρίζει το «ντέρμπι αιωνίων» ανάμεσα σε Παναθηναϊκό και Ολυμπιακό, το οποίο θα διεξαχθεί την Κυριακή 6/10 στις 20.30, στο COSMOTE SPORT 1HD. Επιπλέον,…

ΓΕΡΜΑΝΟΣ: 20% payzy cashback για αγορά μικροσυσκευών

Το 20% της αξίας των αγορών τους σε ευρώ (cashback) κερδίζουν οι καταναλωτές που θα αποκτήσουν στον ΓΕΡΜΑΝΟ οικιακές μικροσυσκευές με payzy by COSMOTE. Η προσφορά ισχύει μέχρι και τις 17 Οκτωβρίου αποκλειστικά για αγορά οικιακών μικροσυσκευών συνολικής αξίας, ανά συναλλαγή, 79€ και άνω, στα φυσικά καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ σε όλη την Ελλάδα ή online στο…

ΓΕΡΜΑΝΟΣ> 20% payzy cashback για αγορά οικιακών μικροσυσκευών

Το 20% της αξίας των αγορών τους σε ευρώ (cashback) κερδίζουν οι καταναλωτές που θα αποκτήσουν στον ΓΕΡΜΑΝΟ οικιακές μικροσυσκευές με payzy by COSMOTE. Η προσφορά ισχύει μέχρι και τις 17 Οκτωβρίου αποκλειστικά για αγορά οικιακών μικροσυσκευών συνολικής αξίας, ανά συναλλαγή, 79€ και άνω, στα φυσικά καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ σε όλη την Ελλάδα ή online στο…

Οι τρεις κορυφαίες ψηφιακές απειλές για τις σύγχρονες σχέσεις

Η ψηφιακή εποχή έχει κάνει πιο εύκολη τη γνωριμία με νέους ανθρώπους, αλλά μαζί φέρνει και νέους κινδύνους. Οι εφαρμογές διαδικτυακών γνωριμιών, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ανταλλαγής μηνυμάτων μπορούν να ανοίξουν την πόρτα τόσο στην εκμετάλλευση όσο και στην κακοποίηση στις σχέσεις. Η Kaspersky επισημαίνει τους αυξανόμενους κινδύνους που παρουσιάζει η τεχνολογία για τις…

ΓΕΡΜΑΝΟΣ: 20% payzy cashback για αγορά οικιακών μικροσυσκευών

Το 20% της αξίας των αγορών τους σε ευρώ (cashback) κερδίζουν οι καταναλωτές που θα αποκτήσουν στον ΓΕΡΜΑΝΟ οικιακές μικροσυσκευές με payzy by COSMOTE. Η προσφορά ισχύει μέχρι και τις 17 Οκτωβρίου αποκλειστικά για αγορά οικιακών μικροσυσκευών συνολικής αξίας, ανά συναλλαγή, 79€ και άνω, στα φυσικά καταστήματα ΓΕΡΜΑΝΟΣ σε όλη την Ελλάδα ή online στο…

«Πάγωσαν» συσκευές Galaxy μετά την ενημέρωση ενός app

Άτυχοι είναι αρκετοί ιδιοκτήτες συσκευών Galaxy καθώς από το πρωί περνούν μια όχι και τόσο διασκεδαστική μέρα σήμερα, με τα τηλέφωνα τους να έχουν κολλήσει σε ατελείωτα bootloop μετά από μια ενημέρωση εφαρμογής συστήματος του SmartThings. Οι συσκευές που επηρεάζονται περιλαμβάνουν τη σειρά Galaxy S10, καθώς και τη σειρά Galaxy Note 10. Η πλήρης λίστα…

ΟΤΕ: Οπτικές ίνες, 5G και οι πέντε προτεραιότητες του κ. Νεμπή

Ποιος θα είναι ο ΟΤΕ το 2030 μετά από υλοποίηση επενδύσεων 3 δισ. ευρώ και πως θα φθάσει ως εκεί; Τους στόχους και τον οδικό χάρτη, μοιράστηκε με όλους τους εργαζομένους του Ομίλου ο νέος επικεφαλής, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Οργανισμού, Κώστας Νεμπής. Ταυτόχρονα περιέγραψε περιεκτικά το σχέδιό του, για τα χαρακτηριστικά που θέλει να…

Share

Σε μια εποχή όπου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθορίζουν τις τάσεις και οι influencers επηρεάζουν τις αντιλήψεις, μια νέα προοπτική αποκαλύπτει ανησυχητικές αλήθειες για το πώς αυτές οι δυναμικές επηρεάζουν τα παιδιά μας. Πρόσφατες διαπιστώσεις ρίχνουν φως στους λεπτούς αλλά σημαντικούς τρόπους με τους οποίους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάζουν τις αντιλήψεις και τις συμπεριφορές των νέων, και στους απρόβλεπτους κινδύνους που πολλοί γονείς ενδέχεται να μη γνωρίζουν.

Φανταστείτε το παιδί σας να αισθάνεται την πίεση να αγοράσει προϊόντα ή να ακολουθήσει τάσεις που φαίνονται αθώες αλλά μπορεί να είναι επιβλαβείς για την ευημερία του, αναφέρει η  Alžbeta Kovaľová από την ομάδα της παγκόσμιας εταιρίας λογισμικού ασφάλειας υπολογιστών ESET. Τι γίνεται αν οι influencers που θαυμάζουν κατευθύνουν με μη εμφανή τρόπο τις επιλογές τους προς κατευθύνσεις που όχι μόνο είναι λανθασμένες αλλά και δυνητικά επικίνδυνες;

Τάσεις, τάσεις, τάσεις!

Ίσως να έχετε παρατηρήσει ότι οι τάσεις αποτελούν τεράστιο μέρος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτές επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό το περιεχόμενο που μοιράζεται στο διαδίκτυο και εγγενώς τον τρόπο με τον οποίο κάποιοι άνθρωποι βλέπουν τον εαυτό τους και ζουν τη ζωή τους. Οι τάσεις συχνά δημιουργούνται από influencers. Ωστόσο, η εποχή των mega-influencers πλησιάζει στο τέλος της και πολλές εταιρείες προτιμούν να συνεργαστούν με πιο εξειδικευμένα κοινά. Σε αυτό το σημείο έρχονται στο προσκήνιο οι micro-influencers.

Η άνοδος των micro-influencers 

Οι micro-influencers επικεντρώνονται σε ένα πολύ εξειδικευμένο κοινό και συνδέονται μαζί του γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα. Θα μπορούσε να είναι ένα είδος λογοτεχνίας, μια συγκεκριμένη τάση της μόδας ή ίσως συνταγές με βάση την πρωτεΐνη.  Όποιο κι αν είναι το θέμα, χάρη στο πολύ μικρότερο κοινό, αυτοί οι influencers μπορούν να είναι πολύ πιο πειστικοί λόγω του κοινού ενδιαφέροντος. 

Οι ακόλουθοι, ιδίως τα νεότερα μέλη, μπορεί να αισθανθούν ότι υπάρχει μια αίσθηση φιλίας με την αγαπημένη τους προσωπικότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μπορεί, επομένως, να πειστούν πιο εύκολα να ακολουθήσουν τις συμβουλές τους. Αυτό μπορεί να μην είναι κακό – ο influencer μπορεί να προωθεί έναν υγιεινό τρόπο ζωής ή τη θετικότητα του σώματος. 

Ορισμένα μοντέλα του Instagram, για παράδειγμα, δημοσιεύουν πλέον τα πρόσωπά τους χωρίς φίλτρα ή μακιγιάζ για να δείξουν στους οπαδούς τους πώς είναι στην πραγματικότητα με ακμή και άλλες ατέλειες. Αλλά μπορεί επίσης να έχουν διαφορετικό κοινό στο μυαλό τους όταν δημιουργούν το περιεχόμενό τους. Για παράδειγμα, μια influencer για θέματα ομορφιάς στα 30 μπορεί να προωθεί προϊόντα αντιγήρανσης. Το παιδί που παρακολουθεί μπορεί να αισθάνεται ότι χρειάζεται να χρησιμοποιήσει κι αυτό τα ίδια προϊόντα.

Υπάρχουν επίσης πολλοί λογαριασμοί που επικεντρώνονται στην ψυχική υγεία και την ευημερία γενικότερα. Μπορείτε να βρείτε ακόμη και influencers που μιλούν ανοιχτά για την ψυχική τους υγεία και για τη Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ), την κατάθλιψη κ.λπ. Όχι μόνο μοιράζονται συμβουλές για το πώς αντιμετωπίζουν καταστάσεις που θεωρούν δύσκολες, αλλά αφήνουν τους ανθρώπους να μπουν στην καθημερινότητά τους για να δείξουν πόσο ικανοποιητική είναι η ζωή τους παρά τις δυσκολίες.

Α, πολύ ενδιαφέρον! Μπορεί να το δοκιμάσω!

Όλοι έχουμε συναντήσει κάποια τάση ή κάτι ενδιαφέρον στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και νιώθουμε την ανάγκη να συμμετάσχουμε, να είστε σίγουροι ότι αυτό συμβαίνει και στα παιδιά σας. Ένας σημαντικό λόγος που οι τάσεις είναι δημοφιλείς είναι ο φόβος των ανθρώπων να μην χάσουν αυτό που συμβαίνει, ή, όπως είναι ο όρος στα αγγλικά, FoMO (Fear Of Missing Out). Δεν είναι νέο φαινόμενο, εντοπίστηκε για πρώτη φορά από τον ειδικό του μάρκετινγκ Dr. Dan Herman το 1996, πολύ πριν από την άνοδο και τη δημοτικότητα των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και των influencers.

Αν το παιδί σας, ή εσείς, ακολουθείτε πολλούς influencers, και εταιρείες, σίγουρα το έχετε νιώσει. Βλέπετε έναν influencer να ανεβάζει περιεχόμενο για μια καφετέρια και νιώθετε ότι πρέπει να την επισκεφτείτε. Ένα παιδί βλέπει τους influencers να χρησιμοποιούν μια κορδέλα μαλλιών για μακιγιάζ και νιώθει ότι πρέπει να αποκτήσει κι αυτό.

Ο ρόλος των γονιών

Δεν μπορούμε να το τονίσουμε αρκετά: μιλήστε στα παιδιά σας! Εξηγήστε τους τι κάνουν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πώς λειτουργεί η επιρροή. Εξηγήστε τους τι είναι το μάρκετινγκ και ότι αυτοί οι άνθρωποι κερδίζουν χρήματα από το να ακολουθούν τάσεις και να κάνουν κλικ σε συνδέσμους εταιρειών. Είναι σημαντικό να τους το πείτε από μικρή ηλικία, καθώς θα μεγαλώσουν και θα γίνουν πιο υπεύθυνοι ενήλικες που θα καταλάβουν πώς λειτουργούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ότι αυτό που βλέπουν στο διαδίκτυο δεν είναι απαραίτητα και αυτό που χρειάζονται στη ζωή τους.

Διασκεδάστε αλλά παραμείνετε ασφαλείς!

Όπως αναφέραμε, πολλές φορές στο παρελθόν, ο διαδικτυακός κόσμος, όπως και ο κανονικός, προσφέρει ένα μεγάλο αριθμό ευκαιριών, πραγμάτων και ανθρώπων από τους οποίους τα παιδιά μπορούν να μάθουν και να αναπτύξουν τις δικές τους δυνάμεις. Η συζήτηση είναι απαραίτητη, αλλά και η εξήγηση των αδυναμιών του διαδικτυακού κόσμου. Υπάρχουν κίνδυνοι που μπορεί να αντιμετωπίσει το παιδί σας, όπως ο διαδικτυακός εκφοβισμός, η κλοπή ταυτότητας και άλλα πιθανά προβλήματα.

“Μιλήστε στα παιδιά σας για τα καλά και τα κακά”, τονίζει η Kovaľová από την ESET. :Φροντίστε να εκπαιδεύετε τον εαυτό σας και τα ίδια και να τους υπενθυμίζετε κάθε τόσο να είναι προσεκτικοί και να έρχονται σε εσάς για τυχόν προβλήματα. Η δημιουργία μιας ατμόσφαιρας κατανόησης είναι το κλειδί για την απαραίτητη εμπιστοσύνη. Βεβαιωθείτε ότι το παιδί σας καταλαβαίνει ότι είστε εκεί πρώτα απ’ όλα για να το βοηθήσετε και να το καθοδηγήσετε, όχι για να το κρίνετε ή να του ‘καταστρέψετε’ τη ζωή. Βοηθήστε στη δημιουργία ενός ασφαλέστερου διαδικτυακού κόσμου για τα παιδιά σας”.