Κάθε ένας από εμάς έχει μόνο 24 ώρες την ημέρα.
Καθώς οι εταιρείες τεχνολογίας ωριμάζουν, αναζητούν νέους τρόπους για να δημιουργήσουν έσοδα από κάθε πελάτη και το πεδίο μάχης είναι όλο και περισσότερο ο πιο πεπερασμένος πόρος σας: ο χρόνος.
Αυτή η μάχη παίζεται κάθε λεπτό από τη στιγμή που ξυπνάμε μέχρι να πάμε για ύπνο, και δεν είναι ίδια για όλους. Οι δραστηριότητες της εβδομάδας διαφέρουν από εκείνες τα Σαββατοκύριακα για πολλούς. Η τυπική ημέρα ενός υπαλλήλου που δουλεύει 9 με 5, ενός σπουδαστή, ενός συνταξιούχου και κάποιου που διαχειρίζεται τη δική του επιχείρηση είναι πιθανό να διαφέρει ευρέως. Αν όμως πάρουμε τον μέσο όρο της καθημερινότητας όλων, οι αμερικανοί ξοδεύουν το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας τους σε ψυχαγωγικές δραστηριότητες (5 ώρες) και να εργάζονται (3,8 ώρες). Και σε αυτούς τους δύο τομείς είναι που έξι από τις μεγαλύτερες εταιρείες τεχνολογίας στον κόσμο – η Alphabet Inc., η Google, η Amazon.com Inc., η Apple Inc., η Microsoft Corp., η Facebook Inc. και η Samsung Electronics Co. – επικεντρώνουν τα προϊόντα τους.
Γνωρίζουν όμως ότι μια τυπική μέρα είναι κάτι περισσότερο από δουλειά και ευχαρίστηση, και έτσι οι εταιρείες αυτές προσφέρουν όλο και περισσότερα προϊόντα που καλύπτουν διάφορες δραστηριότητες.
Η αναζήτηση για τον πελάτη που βασίζεται αποκλειστικά στα προϊόντα μίας εταιρίας, θολώνει τη γραμμή μεταξύ κατασκευαστών υλικού και κατασκευαστών λογισμικού. Πάρτε την Apple για παράδειγμα, μια από τις πρώτες εταιρείες που έχουν τεράστια επιτυχία στον συνδυασμό υλικού με το λογισμικό της. Τα βασικά προϊόντα της Apple είναι η σύνθεση των τηλεφώνων, των tablet και των φορητών υπολογιστών. Όμως, καθώς η ανάπτυξη σε αυτές τις αγορές υλικού επιβραδύνεται, βασίζεται στο λογισμικό της για να αποσπάσει περισσότερες πωλήσεις από κάθε συσκευή βελτιώνοντας τις προσφορές που εξαρτώνται από αυτές.
Για παράδειγμα το σύστημα αυτοματισμού σπιτιού HomeKit, το HealthKit και το interface οχήματος CarPlay στοχεύουν να διατηρήσουν αυτές τις συσκευές στο επίκεντρο της ζωής σας και να σας πουλήσουν σχετικές εφαρμογές, ανεξάρτητα από το περιβάλλον σας. Και η εταιρεία επιδιώκει να αναπτύξει αλληλεξάρτηση επιτρέποντάς σας να ελέγχετε την Apple TV σας με το Apple Watch.
Οι γίγαντες του λογισμικού και των υπηρεσιών, όπως η Google, αντιστρόφως, κατασκευάζουν υλικό για να κατευθύνουν τους πελάτες προς τα βασικά προϊόντα τους. Με την εισαγωγή του Pixel το περασμένο έτος, οι χρήστες μπορούν πλέον να έχουν πρόσβαση στα εργαλεία του γίγαντα της αναζήτησης λέγοντας «OK, Google» στο smartphone τους. Τα τηλέφωνα Android προτρέπουν επίσης τους χρήστες να αξιολογήσουν τις επιχειρήσεις που επισκέπτονται ή να επισημάνουν γεωγραφικά περιοχές όπου έχουν τραβήξει πρόσφατα φωτογραφίες, προσθέτοντας περισσότερες πληροφορίες στο οικοσύστημα της Google και οδηγώντας τους χρήστες πίσω.
Η Google παίρνει 152 δολάρια από κάθε χρήστη της Βόρειας Αμερικής ανά έτος, εκτιμά ο αναλυτής της Bloomberg Intelligence Jitendra Waral – τα χρήματα παράγονται σε μεγάλο βαθμό από τις πωλήσεις διαφημίσεων. Έτσι, όσο μεγαλύτερη είναι η έκθεσή σας στην Google κάθε μέρα, τόσο πιο πολύτιμος είστε ως πελάτης. Το ίδιο ισχύει για το Facebook, το οποίο παίρνει περίπου 78 δολάρια ετησίως ανά χρήστη.
Υπάρχει ακόμη περιθώριο για επέκταση. Ο χρόνος ταξιδιού παραμένει μια σε μεγάλο βαθμό ανεκμετάλλευτη ευκαιρία και οι τεχνολογικοί γίγαντες βλέπουν ένα παράθυρο για να πουλήσουν περαιτέρω περιεχόμενο και υπηρεσίες. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλοί θέλουν να μπουν στην αυτοκινητοβιομηχανία: ένας πελάτης σε αυτοκίνητο με αυτο-οδήγηση έχει περισσότερο χρόνο για να παρακολουθήσει ταινίες ή να ψωνίσει στο διαδίκτυο, ενώ η κινητή συνδεσιμότητα στα αυτοκίνητα αυξάνει την ευκαιρία να προτείνει κοντινά καταστήματα ή εστιατόρια, δημιουργώντας έσοδα από διαφημίσεις.
Ο σκληρός ανταγωνισμός δεν είναι αποτρεπτικός. Για παράδειγμα, η Amazon.com κυριαρχεί στον χώρο των αγορών στο διαδίκτυο και θέλει να παραγγείλετε οικιακές προμήθειες μέσω της Alexa στο Amazon Echo ή να εγγραφείτε στο Prime Video, καθώς οι ταχύτερες παραδόσεις που έρχονται με την ίδια συνδρομή Prime καθιστούν τους πελάτες πιο πιθανό να αγοράζουν αγαθά Amazon.com. Αλλά αυτό δεν έχει εμποδίσει τη Google να εισαγάγει την υπηρεσία Shopping Express της ή την Apple από την αξιοποίηση του iPhone και του Watch για να μπει στον χώρο τον ανέπαφων πληρωμών.