Image default
TOP STORIES

Οnline supermarket: Αύξηση του τζίρου 10% το 1ο τρίμηνο του 2023

Ψήφο εμπιστοσύνης στα online supermarket συνεχίζουν να δίνουν οι Έλληνες καταναλωτές. Ως αποτέλεσμα, το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου 2023, ο τζίρος των ηλεκτρονικών supermarket στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 10%, αγγίζοντας τα €76 εκατ. (σε τιμές λιανικής συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).

Στα €76 εκατ. ο τζίρος των online supermarket στην Ελλάδα τους πρώτους τρεις μήνες του έτουςΣημειωτέον, σε αυτόν τον τζίρο δεν περιλαμβάνονται οι Q-Commerce παίκτες (Box, eFood Market, Instashop, Pop Market, Rabbit & Wolt), που κερδίζουν, ωστόσο, συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά.

Αξιοσημείωτη είναι επίσης και η αύξηση των παραγγελιών κατά 9%, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, με τα τεμάχια  που τοποθετούνται στο καλάθι να μειώνονται κατά 10%, ωστόσο η μέση αξία του κάθε προϊόντος να αυξάνεται κατά 10%.

Θυμίζουμε ότι ο κλάδος είδε το 2022 άνοδο 5% στην αξία των online πωλήσεων συγκριτικά με το 2021. H συνολική αξία των αγορών από τα online supermarket άγγιξε τα €266 εκατ. σε τιμές λιανικής, συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Η μεγαλύτερη ανάπτυξη στον κλάδο σημειώθηκε στο 3ο τρίμηνο του 2022 με 18% αύξηση πωλήσεων και στο 4ο τρίμηνο με 10% έναντι του 2021.

Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη της Convert Group, το 2022 ο μέσος καταναλωτής αγόρασε 34,3 προϊόντα σε κάθε παραγγελία του, ξοδεύοντας €78 συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ. Τα 12,6 από αυτά τα προϊόντα ανήκαν στην κατηγορία των Φρέσκων Τροφίμων. Μάλιστα, ο πληθωρισμός επηρεάζει εμφανώς τα καταναλωτικά καλάθια, καθώς καταγράφονται +7% αυξήσεις στην μέση τιμή τεμαχίου.

Πότε ψωνίζουν

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Convert Group, η Δευτέρα εξακολουθεί να είναι η πιο δημοφιλής ημέρα για τα οnline ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 17% των συνολικών παραγγελιών γίνονται την συγκεκριμένη ημέρα. Σε παρόμοια τάση κινείται πλέον και η Παρασκευή, με το ποσοστό των συνολικών παραγγελιών να ανέρχεται αντίστοιχα σε ποσοστό περίπου 17%.

Τί ψωνίζουν

Σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022, οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών ήταν: +33% σε προϊόντα για κατοικίδια, +19% σε χαρτικά και είδη καθαρισμού, +13% σε ποτά και αναψυκτικά, +11% σε είδη αρτοποιίας, +10% σε βρεφικά είδη, +8% σε φρέσκα τρόφιμα, +8% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, +6% σε προϊόντα περιποίησης και ομορφιάς. Τα λοιπά είδη αυξήθηκαν σε αξία online αγορών κατά 8%.

Στην έκθεση της, η Convert Group κάνει και ειδική αναφορά στην κατηγορία των φρέσκων τροφίμων, αφού ήταν η κατηγορία με την μεγαλύτερη συμμετοχή στην αξιακή ανάπτυξη για το 2022, με την αύξηση των σχετικών προϊόντων να ανέρχεται στο 8%. Αντίστοιχα, η τοποθέτηση συσκευασμένων προϊόντων στα καλάθια των καταναλωτών κυμάνθηκε στα ίδια επίπεδα, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο του 2022.

Related posts

1 στους 5 Έλληνες αναζητά προσφορές μόνο online

fiber

Μείωση της τιμής του iPhone λόγω …μειωμένης ζήτησης

fiber

Οι μεταχειρισμένες συσκευές μπορεί να ευθύνονται για διαρροές δεδομένων

fiber

Σε υψηλότερες ταχύτητες σύνδεσης έστρεψε τους Έλληνες η πανδημία

fiber

Το φθηνότερο iPad όλων των εποχών έρχεται το δεύτερο τρίμηνο του 2018

fiber

Το 74% των Ελλήνων κάνει πλέον online αγορές

fiber