Οριγκάμι για μικρούς

Related

Cosmote: Τι ισχύει για την τηλεόραση μέχρι 31.12.2024

Cosmote: Ο αριθμός των συσκευών που μπορείς να παρακολουθείς ταυτόχρονα περιεχόμενο εξαρτάται από τον τύπο της συνδρομής σου και από το αν διαθέτεις το πακέτο extra συσκευών. Σημειώνεται ότι το πακέτο extra συσκευών παρέχεται : δωρεάν στα πακέτα συμβολαίου δωρεάν έως 31/12/2024 στα ευέλικτα πακέτα Monthly Pack ενώ παρέχεται με χρέωση, κατόπιν αιτήματος του συνδρομητή,…

Μάιος στην COSMOTE TV με την επιστροφή του Μάρτιν Φρίμαν στο «The Responder»

Η COSMOTE TV υποδέχεται τον Μάιο με τον 2ο κύκλο του υποψήφιου για 6 BAFTA «The Responder». Ο βραβευμένος με Emmy Μάρτιν Φρίμαν (Sherlock, The Hobbit, Fargo) επιστρέφει στον ρόλο του Κρις Κάρσον, ενός αστυνομικού που προσπαθεί να βάλει τη ζωή του σε τάξη και να παραμείνει στην καλή πλευρά του νόμου. Στο καλεντάρι του…

Η ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ επέλεξε την Υπηρεσία Παρόχου Ηλεκτρονικής Τιμολόγησης “IMPACT EINVOICING” του Ομίλου SOFTONE

H ΔΕΠΑ ΕΜΠΟΡΙΑΣ, κορυφαίος όμιλος εταιρειών με πολυετή δραστηριοποίηση στην ελληνική αγορά ενέργειας, επέλεξε την υπηρεσία ηλεκτρονικής τιμολόγησης IMPACT EINVOICING του Ομίλου SOFTONE, στο πλαίσιο ευθυγράμμισής της με τις απαιτήσεις της νομοθεσίας αναφορικά με τη διαβίβαση φορολογικών δεδομένων παραστατικών στην ΑΑΔΕ και την ενημέρωση των Ηλεκτρονικών Βιβλίων myDATA.  Σε πλήρη διασύνδεση με τα υφιστάμενα πληροφοριακά…

Παγκρήτια Τράπεζα: Σε μία εφαρμογή εταιρικός και προσωπικός λογαριασμός

Μια νέα επιλογή στους εταιρικούς της πελάτες προσφέρει η Παγκρήτια Τράπεζα. Στο πλαίσιο της αναβάθμισης των ψηφιακών λειτουργιών της, η Τράπεζα διαθέτει πλέον την επικαιροποιημένη εφαρμογή Ηλεκτρονικής Τραπεζικής Pancreta Online, η οποία υποστηρίζει  την πρόσβαση των εταιρειών με πολλαπλούς χρήστες.   Οι εταιρικοί χρήστες της Παγκρήτιας έχουν τη δυνατότητα μέσα στην ίδια εφαρμογή να διατηρούν τόσο…

Ταμειακή και POS σε μία συσκευή από την Worldline σε συνεργασία με την Eurobank

Η Worldline στην Ελλάδα (Worldline Greece & Cardlink a Worldline brand), σε συνεργασία με την Eurobank, έχει αναπτύξει και προσφέρει στις επιχειρήσεις την ολοκληρωμένη πλατφόρμα συναλλαγών Worldline All-in-One Platform, η οποία αναβαθμίζει το POS σε ταμειακή μηχανή δίνοντας τη δυνατότητα έκδοσης αποδείξεων, χωρίς να απαιτείται πρόσθετος εξοπλισμός. Η νέα πλατφόρμα, σχεδιασμένη να απλοποιεί και να…

Cosmote: Δίνει δωρεάν απεριόριστα data – Πώς θα τα πάρετε

Cosmote: Δωρεάν απεριόριστα data για 7 ημέρες προσφέρει και φέτος το Πάσχα σε όλους τους συνδρομητές της η COSMOTE, για να μπορούν να σερφάρουν ξένοιαστα από το κινητό τους, να ψυχαγωγούνται και να μοιράζονται online αγαπημένες στιγμές με τους φίλους τους, όπου κι αν βρίσκονται. Η προσφορά διατίθεται έως και τις 7 Μαΐου, για όλους…

Η Huawei ανακοίνωσε την Ευφυή Λύση Διανομής Ηλεκτρικής Ενέργειας στο 26ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενέργειας

Η Huawei παρουσίασε την καινοτόμα Ευφυή Λύση Διανομής (IDS) Ηλεκτρικής Ενέργειας στο 26ο Παγκόσμιο Συνέδριο Ενέργειας στο Ρότερνταμ. Η IDS αναπτύχθηκε σε συνεργασία με εταίρους του οικοσυστήματος και μπορεί να καλύψει όλες τις ανάγκες και προκλήσεις της βιομηχανίας ηλεκτρικής ενέργειας, όπως η απώλεια υψηλών γραμμών, η αναξιόπιστη εξυπηρέτηση και το βάρος της διαχείρισης νέων ενεργειακών…

Εάν δεν χτυπάει το ξυπνητήρι στο iPhone σας, δεν φταίτε εσείς, υπάρχει… bug!

Εάν το iPhone σας δεν σας “ξυπνάει” τελευταία, δεν είστε οι μόνοι! Μετά από παράπονα χρηστών στο TikTok και σε άλλες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης, η Apple επιβεβαίωσε στο Today ότι υπάρχει ένα σφάλμα λογισμικού που εμποδίζει το ξυπνητήρι του iPhone σε διάφορους χρήστες να χτυπήσει στην ώρα που το έχουν ορίσει. Σαφώς, η Apple έσπευσε να…

Nothing Phone (1): Άρχισε να λαμβάνει την ενημέρωση Nothing OS 2.5.5 με ενσωμάτωση του ChatGPT

Πακέτο ανάθμισης λογισμικού διατίθεται από σήμερα για το Nothing Phone (1) και ουσιαστικά πρόκειται για την ενημέρωση Nothing OS 2.5.5 που κυκλοφόρησε τον περασμένο μήνα για το Phone (2) και το Phone (2a). Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της ενημέρωσης Nothing OS 2.5.5 είναι η ενσωμάτωση του ChatGPT, η οποία προσθέτει νέα γραφικά στοιχεία ChatGPT στην…

Τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης αποκαλύπτονται στην Cosmote TV

All Around Βρίσκεστε εδώ:  ΑρχικήAll AroundΤα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης αποκαλύπτονται στην Cosmote TV Στις 5 Μαΐου, η Cosmote TV θα αποκαλύψει τα μυστικά της Λίμνης Βουλιαγμένης μέσα από τη σειρά ντοκιμαντέρ UNDERWONDER, παρουσιάζοντας την Ελλάδα μέσα από τα υποβρύχια σπήλαιά της. Το πρώτο επεισόδιο της σειράς θα προβληθεί την Κυριακή του Πάσχα στις 21:00…

Η συμβολή της Τεχνητής Νοημοσύνης στη βελτίωση του Υγειονομικού Συστήματος και των Υπηρεσιών Υγείας

Η ψηφιοποίηση του υγειονομικού συστήματος και η χρήση τεχνολογίας και δεδομένων για τη βελτίωση της υγείας και των υπηρεσιών υγείας ήταν τα κεντρικά μηνύματα στο πλαίσιο της συζήτησης «AI and Healthcare Revolution», που διεξήχθη στο συνέδριο τεχνολογίας και καινοτομίας BEYOND 2024. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης επισημάνθηκε η προσβασιμότητα των ασθενών στα ιατρικά τους δεδομένα,…

Εκατομμύρια Ευρωπαίοι χρήστες χρησιμοποιούν το νέο One UI 6.1 και το Galaxy AI σε περισσότερες συσκευές Galaxy

Η Samsung Electronics Co., Ltd. ανακοίνωσε τον Φεβρουάριο ότι οι λειτουργίες Galaxy AI, που ήταν αρχικά διαθέσιμες στη σειρά-ναυαρχίδα smartphones Samsung Galaxy S24, θα διατίθενται σε περισσότερες Galaxy συσκευές μέσω της νέας ενημέρωσης One UI 6.1. Η ενημέρωση έγινε διαθέσιμη στις σειρές Galaxy S23, S23 FE, Z Fold5, Z Flip5 και Tab S9 από τα…

Τεχνητή νοημοσύνη: 12 κορυφαία AI app που μπορείτε να αξιοποιήσετε σήμερα!

Τα μοντέλα AI αναπτύσσονται με ταχύτατους ρυθμούς, επηρεάζοντας σημαντικά τον τρόπο με τον οποίο επικοινωνούμε και εργαζόμαστε. Στις γραμμές που ακολουθούν, θα εξερευνήσουμε ένα ευρύ φάσμα πλατφορμών και AI app, ειδικά σχεδιασμένων, ώστε να παρέχουν ιδέες και υποστήριξη σε καλλιτέχνες, προγραμματιστές, τεχνικούς και διακοσμητές, καθώς και στον μέσο χρήστη που επιδιώκει να βελτιστοποιήσει την παραγωγικότητά…

Underwonder: Τηλεοπτική πρεμιέρα για τη νέα σειρά ντοκιμαντέρ της COSMOTE TV που «βουτά» στα υποβρύχια σπήλαια της Ελλάδας

Μια ματιά στον συναρπαστικό κόσμο της σπηλαιοκατάδυσης, με επίκεντρο την εξερεύνηση των κρυμμένων υποβρύχιων σπηλαίων της Ελλάδας, προσφέρει η νέα σειρά ντοκιμαντέρ σε παραγωγή COSMOTE TV, «Underwonder». Η σειρά 4 επεισοδίων αποκαλύπτει ιστορίες κρυμμένες βαθιά κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας, συμβάλλοντας παράλληλα στην επιστημονική έρευνα και στην αποτύπωση της πολιτιστικής μας κληρονομιάς. Η σειρά…

BEWISE: Συνεργάτης εμπιστοσύνης για την SYMEONIDES FASHION HOUSE και την υλοποίηση τεχνολογικών Microsoft λύσεων

Η BEWISE, ο μοναδικός Έλληνας συνεργάτης που κατέχει και τα 6 Microsoft Designations, συνεχίζει να ενισχύει την αποτελεσματικότητα της επιχείρησής σας μέσω των καινοτόμων εργαλείων της Microsoft. Στο πλαίσιο αυτό, η BEWISE έχει υλοποιήσει ολοκληρωμένο έργο ψηφιακού μετασχηματισμού στη SYMEONIDES FASHION HOUSE (MARKS & SPENCER) στην Κύπρο, βασισμένο εξ’ ολοκλήρου σε Microsoft cloud BizApps τεχνολογίες. …

Share

Είμαστε παρέα με μια ομάδα μικρών παιδιών που υποθέτουμε πως ακόμη δεν έχουν δεχθεί την «επίθεση» των αριθμητικών συμβόλων και θέλουμε η επαφή τους με ό,τι λέγεται αριθμητική στο Δημοτικό να είναι περίπου όπως η επαφή με μια αίθουσα γεμάτη καινούργια παιχνίδια. Στο μυαλό τους δηλαδή η «ύλη» που πρέπει να αφομοιώσουν να έχει γίνει ένα με δράσεις που να θεωρούνται διασκέδαση. Εξερευνούμε στην ουσία το πόσα παιχνίδια μπορούν να γίνουν χάρη στα Μαθηματικά χωρίς καν να νιώσει ένα παιδί ότι κάνει αυτό το μάθημα, ένα από αυτά που από τους περισσότερους θεωρούνται βασανιστικά και δύσκολα σε όλη τη διάρκεια της μαθητικής ζωής.

Ενα αλλιώτικο μάθημα

Αφού λοιπόν ζωγραφίσαμε σε μεγάλα χαρτιά διάφορα σχήματα, συζητήσαμε πώς θα τα κατατάξουμε σε ομάδες, για να μην κάνει «κοιλιά» το ενδιαφέρον έχουμε όλοι από μια απλή μακρόστενη χάρτινη ταινία, σε σχήμα ορθογώνιου παραλληλογράμμου και θα δούμε μέχρι πού μπορεί να μας κρατήσει το ενδιαφέρον.

Δίνουμε σε όλους από μια κηρομπογιά και ζητούμε να προσπαθήσουν να τραβήξουν μια συνεχόμενη γραμμή που να πηγαίνει και στις δύο πλευρές χωρίς να διακόπτεται, χωρίς δηλαδή να χρειαστεί να σηκώσουμε τη μύτη από το χαρτί. Ολοι διαπιστώνουν πως αυτό είναι αδύνατον. Υπάρχει άραγε τρόπος; Μετά από αρκετό προβληματισμό και διάφορες προτάσεις κάνουμε ό,τι σκέφθηκαν και μελέτησαν για χρόνια δύο άνθρωποι από τη χώρα της Τοπολογίας, που η δουλειά τους ήταν να ασχολούνται με τέτοια προβλήματα. Και οι δυο Γερμανοί. Λιγότερο γνωστός είναι ο Γιόχαν Λίστινγκ (1808-1882) και πλέον διάσημος ο Αύγουστος Μέμπιους (1790-1868).

Κάνουμε κάτι πολύ απλό. Στρέφουμε το ένα άκρο της ταινίας κατά 180 μοίρες και το συνδέουμε στο άλλο άκρο της. Αν τώρα πάρουμε πάλι μια κηρομπογιά άλλου χρώματος βλέπουμε πως χωρίς να σηκωθεί η μύτη επιστρέφει στο σημείο εκκίνησης αφού έχει περάσει και από τις δύο επιφάνειες. Κόβοντας με το ψαλίδι την ένωση των δύο άκρων οι δύο επιφάνειες βρίσκονται πλέον χρωματισμένες. Τα παιδιά μπαίνουν στον συναρπαστικό κόσμο των Μαθηματικών από μια ασυνήθιστη πόρτα.

Ιαπωνική σοφία

Και πριν προλάβουν να συνέλθουν, για την ίδια ταινία τους λέμε πως θέλουμε να τη χωρίσουμε σε ίσα τμήματα. Θυμίζω ότι ακόμη δεν έχουμε καν εμφανίσει το σύμβολο ενός οποιουδήποτε αριθμού. Λέμε λοιπόν πως θέλουμε να τη χωρίσουμε σε τόσα ίσα μεταξύ τους κομμάτια όσα αντιστοιχούν στα δάχτυλα του ενός χεριού. Δηλαδή στο τέλος θα βάλουμε τα δάχτυλά μας στο καθένα από τα τμήματα που θα προκύψουν (τότε θα  είναι η πρώτη απόπειρα αντιστοίχισης).

Κάνουμε μια εκτίμηση, και με την βοήθεια των δακτύλων, πόσο περίπου θα πρέπει να είναι το κάθε χώρισμα. Οσο μεγαλύτερο λάθος γίνει στην εκτίμηση αυτήν τόσο καλύτερα διότι έτσι θα γίνει περισσότερο αισθητή η αξία της μεθόδου που θα ακολουθήσουμε. Σημειώνουμε λοιπόν το πρώτο από αριστερά διάστημα με τη μύτη ενός μολυβιού. Το υπόλοιπο τμήμα της ταινίας στα δεξιά το διπλώνουμε (ελαφρά) στη μέση. Το δεξί τμήμα μέχρι το τέλος το διπλώνουμε ξανά στη μέση. Η ταινία έχει ήδη χωριστεί αχνά σε τέσσερα τμήματα. Ενα μικρότερο αριστερά, αμέσως μετά ένα σχεδόν διπλάσιο και δεξιά άλλα δύο μικρότερα, ίσα περίπου με το πρώτο. Φέρνουμε το δεξιό άκρο μέχρι το σημάδι από το μολύβι και διπλώνουμε. Εχουμε τώρα την ταινία διαιρεμένη σε πέντε τμήματα. Διπλώνουμε το αριστερό άκρο μέχρι να φθάσει ακριβώς στην αρχή του δευτέρου τμήματος. Πιέζουμε δυνατά στην τσάκιση. Παρατηρούμε την απόσταση (που μάλλον θα υπάρχει) από το σημάδι του μολυβιού. Επαναλαμβάνοντας τη διαδικασία κάθε φορά επιτυγχάνουμε και πιο ομοιόμορφη διαίρεση σε ίσα τμήματα. Με τη βοήθεια ενός χάρακα δείχνουμε στα παιδιά το πόσο καλά τα κατάφεραν με τα χέρια τους.

Πρόκειται για μια ενδιαφέρουσα διαδικασία με απτά αποτελέσματα. Και όποιος ενήλικος ενδιαφέρεται μπορεί να καταπιαστεί να αποδείξει την ορθότητα της μεθόδου μαθηματικά. Θα περάσει μέσα από ενδιαφέροντες δρόμους όπως θα δείξουμε στη συνέχεια. Η μέθοδος είναι γνωστή ως Fujimoto’s Approximation.

  1. Ενα παιδί έχει στο σακίδιό του Ν αριθμό καραμέλες. Πηγαίνει επίσκεψη διαδοχικά στα σπίτια 20 φίλων του. Σε κάθε σπίτι αφήνει τις μισές καραμέλες και εκείνοι για ευχαριστώ του δίνουν μία. Μετά την εικοστή επίσκεψη του είχαν μείνει 2 καραμέλες. Με πόσες καραμέλες στο σακίδιο ξεκίνησε;
  2. Φτιάχνουμε δεκαψήφιους αριθμούς, με τα ψηφία από το 0 έως το 9 να εμφανίζονται μόνο μία φορά σε κάθε αριθμό. Συνολικά προκύπτουν 3.628.800 τέτοιοι διαφορετικοί αριθμοί. Πόσοι από αυτούς είναι πρώτοι;

Οι απαντήσεις των προηγούμενων κουίζ

  1. Μια πάπια βρίσκεται στο κέντρο κυκλικής λίμνης ενώ έξω από τη λίμνη καραδοκεί αλεπού που όμως δεν μπαίνει στο νερό. Αλλά και η πάπια δεν μπορεί να πετάξει μακριά αν δεν πατήσει πρώτα στο χώμα. Η αλεπού τρέχει γύρω-γύρω με ταχύτητα τέσσερις φορές μεγαλύτερη από την ταχύτητα της πάπιας μέσα στο νερό. Ζητούσαμε τον τρόπο που με αυτόν θα μπορούσε να αποδράσει η πάπια. Η δυσμενέστερη περίπτωση για την αλεπού είναι να έχει να διανύσει μισή περιφέρεια κύκλου, δηλαδή πxr και την ίδια στιγμή η πάπια να κολυμπά απόσταση r. Ομως έχοντας ομαλή ταχύτητα και οι δύο, η πάπια θα είναι σαν να έχει να κάνει 4 φορές την απόσταση r αφού η αλεπού τρέχει 4 φορές περισσότερο. Και επειδή πxr < 4xr θα την προλάβει. Αν όμως η πάπια κολυμπά κυκλικά σε μια ακτίνα ελάχιστα μικρότερη από (r/4) θα έχει ένα μικρό προβάδισμα καθώς θα έχουν και οι δύο κυκλική πορεία και όταν φθάσει να έχει η αλεπού μισή περιφέρεια να διανύσει, η πάπια τότε απέχοντας σχεδόν (3r/4) από την ακτή μπορεί να κολυμπήσει κατευθείαν προς τα έξω διότι (πxr)>4x(3r/4)=3xr.
  2. Σε έναν μικρό φεουδαρχικό καταυλισμό με 66 μέλη υπήρχε ένας πρίγκιπας και 65 υπήκοοι. Μέχρι κάποια στιγμή είχαν όλοι για μισθό, μαζί και ο πρίγκιπας, από 1 χρυσό νόμισμα. Ο πονηρός πρίγκιπας όμως τώρα ξύπνησε και προτείνει κάθε τόσο και νέο μισθολόγιο. Το καθένα από αυτά το υπερψηφίζουν όσοι παίρνουν αύξηση και το καταψηφίζουν όσοι έχουν μείωση ενώ αδιαφορούν όσοι δεν έχουν μεταβολή. Γίνεται δεκτή κάθε φορά η αλλαγή αν υπάρχει πλειοψηφία υπέρ της. Ο πρίγκιπας δεν ψηφίζει. Ποιο ποσό από τα 66 νομίσματα μπορεί να φθάσει να παίρνει; Η πρώτη πρόταση του πρίγκιπα ήταν 33 υπήκοοι να πάρουν αύξηση 1 νόμισμα και οι υπόλοιποι 33 (μαζί και αυτός) να παίρνουν πλέον 0. Αυτό προφανώς έγινε δεκτό από την πλειοψηφία (33 έναντι 32). Αμέσως μετά αυξάνει τον μισθό των 17 από τους 33 στα 3 νομίσματα και κάνει μηδέν των άλλων 16. Συνεχίζει έτσι, οπότε ο αριθμός αυτών που παίρνουν αύξηση πέφτει στους 9, 5, 3, 2. Ακριβώς τότε βρίσκει 3 που έπαιρναν 0 και τους υπόσχεται από 1 νόμισμα ενώ εκείνος προτείνεται να παίρνει 63. Ψηφίζουν και κερδίζει. Δεχόμαστε προφανώς (και αυτό ομολογουμένως είναι μια αδυναμία του προβλήματος) ότι αυτοί που παίρνουν 0 μισθό χάνουν και το δικαίωμα να ψηφίζουν στη συνέχεια.

Έντυπη έκδοση Το Βήμα