Οι «έξυπνες» και πιο αποδοτικές πόλεις βελτιώνουν την καθημερινή μετακίνηση

Related

Ρυθμίσεις, όρια, αθλητισμός: Η τριπλή πρόταση Μητσοτάκη για την προστασία των παιδιών από την AI

FORTUNE GREECE 20/06/2025, 14:45 Συζήτηση του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη με τη Βαρόνη Beeban Kidron, Μέλος της Βουλής των Λόρδων του Ηνωμένου Βασιλείου, στο πλαίσιο του συνεδρίου "The Lyceum Project 2025 - Children in the age of AI", στο Ωδείο Αθηνών, Παρασκευή 20 Ιουνίου 2025. (ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ/EUROKINISSI) Photo: Eurokinissi Ο Κυριάκος Μητσοτάκης απηύθυνε προειδοποίηση για τον

Αδιανόητο κενό ασφαλείας με 16 δισεκατομμύρια κωδικούς να διαρρέουν – Άνοιξε η πρόσβαση σε Facebook, Google, Apple και κάθε άλλη υπηρεσία

Η υπερβολική συγκέντρωση ευαίσθητων δεδομένων, ακόμα και αν δεν γίνεται με κακόβουλο σκοπό, μπορεί να αποβεί το ίδιο επιζήμια με την ενεργή κλοπή τους. Η ερευνητική ομάδα της Cybernews εντόπισε δεκάδες τεράστιες βάσεις δεδομένων που περιέχουν δισεκατομμύρια στοιχεία σύνδεσης. Από κοινωνικά δίκτυα και εταιρικές πλατφόρμες μέχρι VPN και προγραμματιστικά portals, δεν άφησαν τίποτα ανεξερεύνητο. Η

Διαρροή-μαμούθ: 16 δισεκατομμύρια κωδικοί από Apple, Google & Facebook εκτέθηκαν στο διαδίκτυο

FORTUNE GREECE 20/06/2025, 13:15 Πρόκειται για τη  μεγαλύτερη διαρροή προσωπικών δεδομένων όλων των εποχών. Μια από τις μεγαλύτερες διαρροές δεδομένων όλων των εποχών φαίνεται πως σημειώθηκε τις τελευταίες ημέρες, με ειδικούς στην κυβερνοασφάλεια να κάνουν λόγο για έναν τεράστιο όγκο στοιχείων που εκτέθηκαν δημόσια στο διαδίκτυο. Σύμφωνα με σχετική έρευνα που παρουσιάστηκε από το Cybernews

Ένα ρολόι, χίλιοι ρόλοι: Πώς το HUAWEI WATCH FIT 4 Pro φέρνει την τεχνολογία ευεξίας στην καθημερινότητά σου

Τα smartwatches έχουν εξελιχθεί ριζικά μέσα στην τελευταία δεκαετία. Από απλοί βηματομετρητές ή χρονόμετρα, έχουν μετατραπεί σε καθημερινούς προσωπικούς βοηθούς για την υγεία, τη φυσική κατάσταση και τον σύγχρονο τρόπο ζωής. Για πολλούς, είναι πλέον εξίσου σημαντικά με το smartphone τους. Και όχι άδικα: μια τέτοια συσκευή δεν λέει απλώς την ώρα – βοηθά να

Τι αθλητικές μεταδόσεις έχει η τηλεόραση, σήμερα Παρασκευή, 20 Ιουνίου 2025

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας με όλη την αθλητική δράση. Το τηλεοπτικό πρόγραμμα αγώνων ποδοσφαίρου, μπάσκετ, τένις και των λοιπών σπορ με όλους τους αγώνες live από τις αγαπημένες σου ομάδες και αθλήματα. Αναλυτικά όλες οι αθλητικές μεταδόσεις της τηλεόρασης για σήμερα Παρασκευή, 20 Ιουνίου 2025 09:55 COSMOTE SPORT 5 HD Moto3 Γκραν Πρι Ιταλίας

Ψηφιακή μετάβαση: Ο ρόλος της τεχνολογίας στην εκπαίδευση

FORTUNE GREECE Η πανδημία επιτάχυνε την ενσωμάτωση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση. Σήμερα, το στοίχημα για το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα είναι η ισότητα, η ποιότητα και η καινοτομία. Η εκπαίδευση αλλάζει μορφή. Οι ψηφιακές πλατφόρμες, τα διαδραστικά εργαλεία και η υβριδική μάθηση έχουν μπει στην καθημερινότητα εκπαιδευτικών και μαθητών. Η Ελλάδα επένδυσε σημαντικά σε ψηφιακές υποδομές

Όσοι χρησιμοποιούν το ChatGPT γίνονται… χαζοί: Πώς η τεχνητή νοημοσύνη φθείρει τον εγκέφαλο

Η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να είναι το μέλλον, σύμφωνα με τους ειδικούς, ωστόσο η συνεχής χρήση της, όπως η εφαρμογή ChatGPT μπορεί να βλάψει τον εγκέφαλο, κάνοντας χαζούς τους ανθρώπους. Επιστήμονες από το MIT Media Lab έκαναν μελέτη, παρακολουθώντας την εγκεφαλική δραστηριότητα σε 54 φοιτητές, έγραψε η Daily Mail. Οι ειδικοί χώρισαν τους συμμετέχοντες σε

Cosmote: Νέο πρόγραμμα επιβράβευσης και απεριόριστο internet με 8.50 ευρώ – LimnosReport.gr :: Ειδήσεις από τη Λήμνο και το Β. Αιγαίο

Το WHAT’S UP Experiences γίνεται MAGENTA MOMENTS και σου φέρνει ακόμα περισσότερα! Κάνε τώρα την εγγραφή σου και μπες σε έναν κόσμο γεμάτο μοναδικές εμπειρίες, δώρα, εκπλήξεις,  προνόμια και προσφορές, σε Ελλάδα & εξωτερικό! Βρες το MAGENTA MOMENTS  αποκλειστικά μέσα στο app του WHAT’S UP • Μπες στην ενότητα Moments • Δες τις διαθέσιμες προσφορές και διαγωνισμούς • Ενεργοποίησε δωρεάν τα κουπόνια προσφορών που σε

Το X του Έλον Μασκ γίνεται… ψηφιακή τράπεζα – Έρχονται συναλλαγές και επενδύσεις στην πλατφόρμα

FORTUNE GREECE 19/06/2025, 16:51 The X logo is displayed on a mobile phone with the Xmoney website visible in the background in this photo illustration in Brussels, Belgium, on January 29, 2025. (Photo by Jonathan Raa/NurPhoto) (Photo by Jonathan Raa / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Η Λίντα Γιακαρίνο αποκάλυψε ότι η πλατφόρμα X ετοιμάζεται

COSMOTE TV  / Γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής

Με ένα ξεχωριστό αφιέρωμα σε κορυφαίους καλλιτέχνες και δημοφιλείς διοργανώσεις της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας, γιορτάζει η COSMOTE TV την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής (21/6). Το Σάββατο 21/6, στο ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα του COSMOTE CINEMA 2HD, οι τηλεθεατές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν βιογραφικά ντοκιμαντέρ θρύλων της μουσικής (Dolly Parton, ABBA), τα καλύτερα στιγμιότυπα του Glastonbury

Cosmote: Νέο πρόγραμμα επιβράβευσης και απεριόριστο internet με 8.50 ευρώ

Το WHAT’S UP Experiences γίνεται MAGENTA MOMENTS και σου φέρνει ακόμα περισσότερα! Κάνε τώρα την εγγραφή σου και μπες σε έναν κόσμο γεμάτο μοναδικές εμπειρίες, δώρα, εκπλήξεις,  προνόμια και προσφορές, σε Ελλάδα & εξωτερικό! Βρες το MAGENTA MOMENTS  αποκλειστικά μέσα στο app του WHAT’S UP • Μπες στην ενότητα Moments • Δες τις διαθέσιμες προσφορές και διαγωνισμούς • Ενεργοποίησε δωρεάν τα κουπόνια προσφορών που σε

Η COSMOTE TV γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής – Τυπολογίες – όλα γύρω από τα media

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Με ένα ξεχωριστό αφιέρωμα σε κορυφαίους καλλιτέχνες και δημοφιλείς διοργανώσεις της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας, γιορτάζει η COSMOTE TV την Παγκόσμια Ημέρα Μουσικής (21/6). Το Σάββατο 21/6, στο ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα του COSMOTE CINEMA 2HD, οι τηλεθεατές θα έχουν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν βιογραφικά ντοκιμαντέρ θρύλων της μουσικής (Dolly Parton, ABBA), τα καλύτερα στιγμιότυπα

Η COSMOTE TELEKOM μεγάλος χορηγός του Stoiximan AegeanBall Festival 2025

ΞΕΝΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ 19.06.2025 • 10:29 Το Stoiximan AegeanBall Festival 2025, ένα από τα κορυφαία τουρνουά 3X3 μπάσκετ στην Ελλάδα, επιστρέφει για 7η χρονιά στη Σύρο, με την COSMOTE TELEKOM να το στηρίζει ως Μεγάλος Χορηγός. Το φεστιβάλ, που έχει ως εμπνευστή τον Γιώργο Πρίντεζη, θα διεξαχθεί από τις 27 έως τις 29 Ιουνίου 2025 στην

Οι αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας (19/6)

ATP 500 2025 ΧάλεΤένις COSMOTE Sport 612:30COSMOTE Sport 7ATP 500 2025 ΛονδίνοΤένις COSMOTE Sport 714:00COSMOTE Sport 6ATP 500 2025 ΧάλεΤένις COSMOTE Sport 614:30COSMOTE Sport 7ATP 500 2025 ΛονδίνοΤένις COSMOTE Sport 716:00COSMOTE Sport 6ATP 500 2025 ΧάλεΤένις COSMOTE Sport 616:30NOVASPORTS 6WTA 500 2025 Βερολίνο, Φάση των 16Τένις NOVASPORTS 617:00Novasports StartΕλβετία - ΤουρκίαΕυρωμπάσκετ Γυναικών Novasports Start17:30ΕΡΤ2Ελβετία -

Έγραψες κάτι προσωπικό στη Meta AI; Ίσως το διαβάζει ήδη όλος ο κόσμος

FORTUNE GREECE 18/06/2025, 23:00 23 May 2025, Saxony, Dresden: The logo of the AI software Meta AI from the Facebook group Meta is displayed on the screen of a laptop and iPhone (illustration). The Cologne Higher Regional Court is set to announce its decision on Friday in the case of the urgent action brought by

Share

Η Visa και το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ δημοσιεύουν μία από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες μελέτες για τις μεταφορές – συμμετείχαν περισσότεροι από 19.000 επιβάτες σε 19 χώρες το 2019.

Η Visa, σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ, δημοσιεύουν μία από τις μεγαλύτερες παγκόσμιες μελέτες που εξετάζει την αυξανόμενη ζήτηση δημόσιων και ιδιωτικών μεταφορών και το σημαντικό ρόλο που παίζει το ψηφιακό εμπόριο στην προώθηση της βιώσιμης ανάπτυξης.

Σύμφωνα με τον ΟΗΕ, μέχρι το 2050 το 68% του παγκόσμιου πληθυσμού θα ζει σε αστικά κέντρα – και ο αριθμός των “μεγαλουπόλεων” με πληθυσμούς άνω των 10 εκατομμυρίων ανθρώπων θα αυξηθεί από 43 σήμερα σε 51 μέσα στην ίδια περίοδο.

Με βάση τη συνεργασία της Visa με φορείς Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αυτοκινητοβιομηχανίες και νεοφυείς επιχειρήσεις τεχνολογίας, η Visa ανέθεσε μια παγκόσμια μελέτη με θέμα  “Το Μέλλον των Μεταφορών: Η Μετακίνηση στην Εποχή των Μεγαλουπόλεων” για την κατανόηση των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν οι επιβάτες σήμερα αλλά και στο μέλλον. Τα βασικά ευρήματα συνδυάστηκαν με τις καινοτομίες του σήμερα και αυτές που θα γίνουν σύντομα διαθέσιμες τις οποίες αξιολόγησαν οι επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ, προκειμένου να αντιληφθούν τα τεχνολογικά κενά και την αντιμετώπιση των προβληματικών σημείων.

Οι πληρωμές βρίσκονται στο επίκεντρο κάθε μορφής μετακίνησης και θα συνεχίσουν να γίνονται όλο και πιο σημαντικές καθώς περισσότερες πόλεις χρησιμοποιούν συστήματα ανέπαφων συναλλαγών στα δημόσια μέσα μεταφοράς, ψηφιακές πληρωμές για υπηρεσίες στάθμευσης και ενοικίασης όπως ποδήλατα ή σκούτερ.

Ο Mike Lemberger, SVP, Product Solutions Europe, Visa εξηγεί: “Η μελλοντική επιτυχία των πόλεων μας είναι συνυφασμένη με και βασίζεται στο μέλλον των μεταφορών και της μετακίνησης. Η Visa και οι συνεργάτες μας έχουν να διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο, τόσο για την διαμόρφωση της εμπειρίας πληρωμών για εκατομμύρια μετακινούμενους σε όλο τον κόσμο όσο και για την υποστήριξη των φορέων μαζικής μεταφοράς στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν βιώσιμες και βολικές λύσεις μεταφοράς που βελτιώνουν τη ζωή των ανθρώπων που τις χρησιμοποιούν”.

Ο Herman Donner, PhD και Postdoctoral Researcher, από το Πανεπιστήμιο του Στάνφορντ συνυπέγραψε την έκθεση και συνοψίζει: “Όταν κοιτάζουμε σε όλο το τεχνολογικό τοπίο, υπάρχουν ήδη πολλά προϊόντα που θα μπορούσαν εύκολα να αντιμετωπίσουν τις καθημερινές δυσκολίες των ανθρώπων στις μετακινήσεις τους. Ωστόσο, καμία από αυτές τις λύσεις δεν πρέπει να αναπτυχθεί μεμονωμένα. Ως εκ τούτου, μια σημαντική πρόκληση έγκειται στον εντοπισμό πρώτα των σχετικών τεχνολογιών που παρέχουν τα κατάλληλα προϊόντα στην αγορά, και στη συνέχεια στη διαχείριση της εφαρμογής τους σε συνδυασμό με ένα ευρύ φάσμα εμπλεκόμενων φορέων συμπεριλαμβανομένου των παρόχων υπηρεσιών μετακίνησης, εταιρειών τεχνολογίας, ιδιοκτητών υποδομών, και οργανισμών Μέσων Μαζικής Μεταφορά. Με βάση την έρευνά μας, πιστεύουμε ότι πολλές από αυτές τις μικρές και προστιθέμενες αλλαγές έχουν τη δυνατότητα να κάνουν σημαντική διαφορά στην καθημερινή μετακίνηση των ανθρώπων, είτε πρόκειται για βοήθεια στην εύρεση χώρου στάθμευσης, η την χαμηλότερη τιμή για να ανεφοδιάσουν το αυτοκίνητό τους είτε να σχεδιάσουν τις μετακινήσεις τους με τις δημόσιες συγκοινωνίες”.

Η μελέτη αντικατοπτρίζει την γνώμη 19.000 καταναλωτών σε 19 χώρες και ανέδειξε σημαντικές προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα αναπτυσσόμενα αστικά κέντρα, όπως:

Κύριες τάσεις (παγκοσμίως)

Χρόνος Μετακινήσεων

  • Το 46% των επιβατών παγκοσμίως έχουν δει τους χρόνους μετακίνησης τους να αυξάνεται
  • Οι μισοί (52%) απογοητεύονται από την εμπειρία της χρήσης δημόσιων συγκοινωνιών
  • Το ένα τρίτο των ερωτηθέντων (37%) αναμένουν ότι ο χρόνος μετακίνησης τους θα αυξηθεί κατά τα επόμενα πέντε χρόνια

Χρήση αυτοκινήτου:

  • Το αυτοκίνητο παραμένει ο σημαντικότερος τρόπος μεταφοράς τόσο για τη μετακίνηση (60%) όσο και για το προσωπικό ταξίδι (61%).
  • Μόνο το 42% των ερωτηθέντων ηλικίας 18-25 ετών αποκαλούμενοι και Generation Z χρησιμοποιούν αυτοκίνητο για να φτάσουν στη δουλειά, στο σχολείο ή στο πανεπιστήμιο ή για προσωπικό ταξίδι
  • Η πιο δυσάρεστη πτυχή της οδήγησης είναι προσπάθεια ανεύρεσης χώρου στάθμευσης αναφέρουν το 64% των ερωτηθέντων
    • Ακολουθούμενη από τον κίνδυνο προστίμου σε περίπτωση στάθμευσης περισσότερης ώρας από το επιτρεπτό (44%) και
    • Το 42% ανέφερε ότι πληρώνουν για χώρο στάθμευσης περισσότερο από ό,τι χρειάζονται

Χρήση των Mέσων Mαζικής Mεταφοράς:

  • Λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες χρησιμοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες για να φτάσουν στην εργασία, το σχολείο ή το πανεπιστήμιο (44%),
  • Αυτός ο αριθμός αυξάνεται στο 54% για προσωπικές μετακινήσεις όπως η ψυχαγωγία.
  • Οι επιβάτες επιλέγουν τύπο μεταφοράς με βάση τρεις παράγοντες: ευκολία, αξιοπιστία και συνωστισμό. Η σημασία κάθε παράγοντα διαφέρει ανάλογα με την ηλικία:
    • Ερωτηθέντες ηλικίας 56+- (αποκαλούμενοι και Baby Boomers) απάντησαν: Ευκολία (82%), Αξιοπιστία (84%) και Συνωστισμός (72%)
    • Ερωτηθέντες ηλικίας 46-55 (αποκαλούμενοι και GenX) απάντησαν: – Ευκολία (79%), Αξιοπιστία (82%) και Συνωστισμός (71%)
    • Ερωτηθέντες ηλικίας 26-45 (αποκαλούμενοι και Millennials) απάντησαν: – Ευκολία (74%), Αξιοπιστία (76%) και Συνωστισμός (67%)
    • Ερωτηθέντες ηλικίας 18-25 (αποκαλούμενοι και GenZ) απάντησαν: – Ευκολία (62%), Αξιοπιστία (67%) και Συνωστισμός (55%)

Πληρωμές:

  • Η πολυπλοκότητα στις πληρωμές κόμιστρου είναι κοινή και συχνή αναφορά ανάμεσα στους ερωτηθέντες
  • Αν ήταν ευκολότερη η πληρωμή για τις δημόσιες συγκοινωνίες, η μέση χρήση θα παρουσίαζε άνοδο κατά 27%.
  • Το 47% δήλωσε ότι η ανάγκη για διαφορετικά εισιτήρια για διαφορετικούς τρόπους μετακίνησης είναι ένα ζήτημα,
  • Το 44% δήλωσε ότι το να μη γνωρίζει το ποσό που πρέπει να πληρώσει είναι ένα πρόβλημα, και
  • Το 41% των υπηρεσιών που αναφέρονται ως “Mόνο μετρητά” είναι ένα ζήτημα. Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, αυτές οι παράμετροι καθιστούν λιγότερο πιθανή τη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς και πιο πιθανή τη χρήση του αυτοκίνητου
  • Για τους χρήστες αυτοκινήτων, το 47% θα ήθελε να δει καινοτομίες που θα συμβουλεύουν για το φθηνότερο διαθέσιμο καύσιμο
  • Το 35% θα ήθελε μια εφαρμογή που αναγνωρίζει τη θέση στην οποία προσπαθούν να ανεφοδιάσουν με καύσιμο το αυτοκίνητο και να πληρώνουν μέσω της εφαρμογής

Οι 5 σημαντικότερες προτάσεις από τη Visa

  • Επένδυση στη συνδεσιμότητα. Οι δήμοι πρέπει να επενδύσουν σε μια υποδομή δεδομένων αδιάκοπης λειτουργίας η οποία είναι θεμελιώδης για τις τεχνολογικές λύσεις που ζητούν οι καταναλωτές. Υποστηρίζει τις ανταλλαγές δεδομένων σε πραγματικό χρόνο που μπορούν να ενημερώσουν τους ανθρώπους για τις μετακινήσεις τους, καθώς και να δώσουν πληροφορίες στις πόλεις, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι υπηρεσίες τους πληρούν τη μεταβαλλόμενη ζήτηση.
  • Δημιουργία μιας απρόσκοπτης εμπειρίας πληρωμής για την υποστήριξη των μετακινήσεων των επιβατών με πολλαπλά “μέσα“. Οι Δήμοι και οι πολεοδόμοι πρέπει να συνεργαστούν με ομάδες προβληματισμού,  με αυτοκινητοβιομηχανίες και εταιρείες τεχνολογίας και παρόχους πληρωμών όπως η Visa. Καθώς μια και μόνο μετακίνηση θα περιλαμβάνει όλο και περισσότερες μεταφορές (π.χ. αυτοκίνητο + μετρό + ποδήλατο), καθίσταται επιτακτική η δημιουργία μιας απλής και απλουστευμένης εμπειρίας πληρωμών για τον επιβάτη, από τις ανέπαφες πληρωμές ως τις πληρωμές εντός εφαρμογής ή τις λύσεις πλατφόρμας.
  • Ενσωμάτωση προσωπικού έλεγχο ταυτότητας στην εμπειρία πληρωμής. Καθώς οι εταιρείες και οι δήμοι ενσωματώνουν όλο και περισσότερο τις ψηφιακές πληρωμές, πρέπει επίσης να ενσωματώσουν την άμεση πιστοποίηση ταυτότητας. Ο ρόλος της ψηφιακής ταυτότητας (Digital ID) στο οικοσύστημα είναι κρίσιμος για την αντιμετώπιση των αλλαγών στον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι χρησιμοποιούν τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, διασφαλίζοντας ότι τόσο η πληρωμή όσο και ο προσωπικός έλεγχος ταυτότητας είναι εύκολοι και απρόσκοπτοι.
  • Σχεδιασμός συστημάτων εμπορίου λαμβάνοντας υπόψη όλα τα μέλη της κοινωνίας. Κατά το σχεδιασμό του οικοσυστήματος του εμπορίου, όλα τα μέλη του οικοσυστήματος των μεταφορών πρέπει να προβλέψουν στη μελέτη τους ότι θα περιλαμβάνονται όλα τα μέλη της κοινωνίας, διασφαλίζοντας ότι κανείς δεν θα μείνει αποκλεισμένος.
  • Προώθηση στρατηγικών συνεργασιών για την ανάπτυξη σημαντικών πληροφοριών. Οι πόλεις πρέπει να συνεργάζονται με οργανισμούς που μπορούν να έχουν ευρύτερες πληροφορίες βοηθώντας στον σχεδιασμό. Η Τεχνητή Νοημοσύνη σε συνδυασμό με τα Big Data μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την ανάλυση δεδομένων σχετικά με την κατανάλωση, την κυκλοφορία και την αλλαγή τάσεων για την πρόβλεψη των αναγκών σε πραγματικό χρόνο καθώς και για την παροχή πληροφοριών στις πόλεις που μπορούν να βοηθήσουν στο μελλοντικό σχεδιασμό

Για περισσότερες πληροφορίες, μπορείτε να κατεβάσετε τη μελέτη από εδώ.