Image default
NEWS

Μόνο το 12% των χρηστών του iOS επιτρέπουν πλέον το app tracking

Ήταν αναμενόμενο ότι η νέα λειτουργία anti-app tracking της Apple, δηλαδή η μη παρακολούθηση των δεδομένων των χρηστών μέσω μίας εφαρμογής, θα είχε τεράστιο αντίκτυπο στον τρόπο που οι εταιρείες στοχεύουν διαφημιστικά το κοινό.

Προφανώς αυτός ήταν ο λόγος που οργανισμοί όπως το Facebook εκφράζουν τόσο έντονα τις αντιρρήσεις τους στην τελευταία αναβάθμιση του λειτουργικού συστήματος της Apple. Έχοντας ήδη λανσαριστεί εδώ και περίπου δύο εβδομάδες το iOS 14.5, υπάρχουν και τα πρώτα επίσημα στοιχεία για την αποδοχή της επίμαχης λειτουργίας από το κοινό.

Η εταιρεία ερευνών Flurry Analytics, θυγατρική της Verizon Media, συλλέγει δεδομένα από άνω των 2 δισεκατομμυρίων φορητών συσκευών κάθε μήνα, αφού «παρακολουθεί» πάνω από ένα εκατομμύριο εφαρμογές. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της εταιρείας, μόνο το 12% των χρηστών παγκοσμίως επιτρέπουν πλέον την παρακολούθηση των δεδομένων τους από εφαρμογές, μετά το λανσάρισμα της αναβάθμισης iOS 14.5. Στις Ηνωμένες Πολιτείες το ποσοστό αυτό πέφτει στο 4%.

Ουσιαστικά η λειτουργία anti-app tracking επιβάλει στον δημιουργό της εφαρμογής να ενημερώνει τον χρήστη της εφαρμογής και να ζητά την άδειά του ώστε να αποκτήσει (θεωρητικά ανώνυμη) πρόσβαση στα δεδομένα του που θα χρησιμοποιηθούν για διαφημιστικούς λόγους. Αν ο χρήστης αρνηθεί να δώσει τη συγκεκριμένη άδεια, αυτό σημαίνει ότι πλέον η εφαρμογή δεν μπορεί να «βλέπει» τις συνήθειες του χρήστη, άρα δεν μπορεί να κατευθύνει στοχευμένες διαφημίσεις προς αυτόν.

Προφανώς, αυτή η λειτουργία δεν αποτρέπει πλατφόρμες όπως το Facebook ή το Instagram να «βλέπουν» και πιθανά να αξιοποιούν διαφημιστικά τα δημοσιευμένα προσωπικά στοιχεία του χρήστη. Αυτό που δεν μπορεί πλέον να κάνει είναι η στοχευμένη παρακολούθηση. Για παράδειγμα, τώρα αν εξετάζουμε online για αρκετή ώρα ένα συγκεκριμένο προϊόν μελλοντικά θα αρχίσουμε να βλέπουμε στοχευμένες διαφημίσεις του ίδιου ή παρεμφερών προϊόντων. Αυτό με το anti-app tracking δεν θα μπορεί να γίνει, αν εμείς το έχουμε επιλέξει. Θα βλέπουμε μεν διαφημίσεις αλλά αυτές δεν θα έρχονται σε εμάς με τόσο ανατριχιαστικά στοχευμένα.

Αν και μία τέτοια λειτουργία αυξάνει την ιδιωτικότητα των χρηστών του διαδικτύου, εντούτοις αλλάζει ριζικά και τον τρόπο λειτουργίας και διαφήμισης μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων. Ακόμη είναι άγνωστο πώς θα επηρεαστούν όλοι αυτοί από τις επερχόμενες αλλαγές.

Related posts

Το αυτοκίνητο του μέλλοντος με την κινητή τηλεφωνία του αύριο

fiber

Back 2 School με μοναδικά δώρα από τη WIND και το F2G

fiber

Η Apple θέλει να «εξαφανίσει» την υποδοχή φόρτισης στα smartphones της

fiber

Νέα καταδίκη της Τουρκίας από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων

fiber

Η διόρθωση στα κενά ασφαλείας έκανε πιο αργούς τους υπολογιστές

fiber

O λόγος που τα πλήκτρα F και J έχουν πάντα μια μικρή παύλα πάνω τους

fiber