Η Microsoft πραγματοποίησε εκδηλώσεις σε Πάτρα, Θεσσαλονίκη, Ηράκλειο και Αθήνα, όπου ενημέρωσε περισσότερους από 1.000 συνεργάτες της και φορείς της αγοράς για το πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Οι εκδηλώσεις πραγματοποιήθηκαν στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας ”Gr for Growth”, που προωθεί την τεχνολογία ως καταλύτη για την ανταγωνιστικότητα των ελληνικών επιχειρήσεων, και ανέδειξαν τη σημασία της ψηφιοποίησης για τις ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τις λύσεις που επιδοτούνται από το πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης.
Στο πλαίσιο των ενημερωτικών εκδηλώσεων, ο Γενικός Διευθυντής της Microsoft Ελλάδας, Κύπρου, Μάλτας, κ. Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, είπε: «Φέτος, η Microsoft γιορτάζει 30 χρόνια στη χώρα, όπου συνεχίζει να δραστηριοποιείται με όραμα να κάνει την Ελλάδα συνώνυμο της ανάπτυξης, με όχημα την τεχνολογία. Η πρωτοβουλία ”Gr for Growth” επιταχύνει την ψηφιοποίηση του ιδιωτικού και του δημόσιου τομέα, συμβάλλει στη βιώσιμη ανάπτυξη με τεχνολογίες αιχμής, εκπαιδεύει 100.000 πολίτες, εργαζόμενους και επαγγελματίες σε νέες ψηφιακές δεξιότητες, πιστοποιεί μεγάλο μέρος αυτών στη χρήση τεχνολογιών της Microsoft και δημιουργεί περισσότερες και καλύτερες νέες θέσεις εργασίας. Είμαστε, μαζί με τους συνεργάτες μας, δίπλα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, που αποτελούν τη ραχοκοκκαλιά της ελληνικής οικονομίας, για να τις στηρίξουμε στο ψηφιακό τους ταξίδι, προκειμένου να παραμείνουν ανταγωνιστικές, αλλά και να αξιοποιήσουν στο έπακρο τα οφέλη που προσφέρει σήμερα η τεχνολογία».
Το πρόγραμμα του Ταμείου Ανάκαμψης για τον μετασχηματισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων είναι συνολικού ύψους €445 εκατ. ευρώ και περιλαμβάνει €180 εκατ. για ψηφιακά εργαλεία, €100 εκατ. για ανάπτυξη ψηφιακών λύσεων και €165 εκατ. για ψηφιακές συναλλαγές. Ο οδηγός του προγράμματος αναμένεται να δημοσιευθεί μέχρι το τέλος Μαΐου, ενώ οι ενδιαφερόμενες ΜμΕ που ενδιαφέρονται για την απόκτηση των ψηφιακών εργαλείων θα μπορούν να υποβάλλουν αιτήσεις ένταξης, από τις 15 Ιουνίου 2022.
Ειδικότερα, μέσα από τη δράση του προγράμματος «Ψηφιακά Εργαλεία για ΜμΕ», οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις μπορούν να αποκτήσουν τυποποιημένα ψηφιακά προϊόντα και υπηρεσίες που διατίθενται στην αγορά, για να βελτιώσουν την παραγωγικότητά τους, να εκσυγχρονίσουν τη λειτουργία τους, να αναβαθμίσουν τον τρόπο επικοινωνίας, συνεργασίας και απομακρυσμένης εργασίας, να ψηφιοποιήσουν τις διαδικασίες τους και να αυξήσουν, συνολικά, το επίπεδο ασφάλειας των δεδομένων τους και των ψηφιακών τους λειτουργιών.
To ύψος των επιλέξιμων δαπανών που θα χρηματοδοτηθούν από το Πρόγραμμα κλιμακώνεται ανάλογα με το μέγεθος της εταιρίας. Η μέγιστη δαπάνη ανέρχεται στις είκοσι χιλιάδες ευρώ (€20.000) και το ποσοστό επιδότησης ανέρχεται στο 70%, συνεπώς η μέγιστη επιδότηση είναι δεκατέσσερις χιλιάδες ευρώ (€14.000).
Στο πλαίσιο των ενημερωτικών εκδηλώσεων της Microsoft, τα στελέχη της εταιρείας και οι εκπρόσωποι της κυβέρνησης συζήτησαν με εταιρείες πληροφορικής για τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες ένταξης στο Πρόγραμμα, αλλά και για τις λύσεις και τα προϊόντα cloud της Microsoft που δημιουργούν αξία για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Παρουσιάζοντας το Πρόγραμμα, ο Σύμβουλος του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κ. Θάνος Δήμας, ανέφερε: «Οι μικρές και οι μεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν τη ραχοκοκαλιά της Ελληνικής αλλά και της Ευρωπαϊκής οικονομίας. Μπροστά στις προκλήσεις της 4ης Βιομηχανικής Επανάστασης, ο ψηφιακός μετασχηματισμός συνιστά μονόδρομο για τις ΜμΕ, ώστε να συνεχίζουν να καινοτομούν και να παράγουν προστιθέμενη αξία για τους ανθρώπους που δραστηριοποιούνται σε αυτές και για τη χώρα συνολικά. Εξάλλου, το γεγονός ότι όλες οι χώρες της ΕΕ έχουν εντάξει ένα παρόμοιο πρόγραμμα στα δικά τους σχέδια αξιοποίησης του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας αποδεικνύει τόσο την ορθότητα της στόχευσης, όπως και την αναγκαιότητα το συγκεκριμένο πρόγραμμα να υλοποιηθεί με ταχύτητα και αποτελεσματικότητα. Στηρίζοντας ως Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης τη μετάβαση των ΜμΕ στην ψηφιακή εποχή, μειώνουμε το χάσμα τους από τις μεγάλες επιχειρήσεις, ενισχύουμε τη θέση τους στην αγορά και δημιουργούμε πολλαπλά επίκεντρα για την ανάπτυξη οικοσυστημάτων καινοτομίας».
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Focus Bari (Απρίλιος 2022), το 81% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που απασχολούν έως 10 εργαζόμενους και το 67% των επιχειρήσεων που απασχολούν από 11 έως 250 εργαζόμενους, ενδιαφέρονται για το Πρόγραμμα και τις λύσεις που επιδοτεί. Το 59% των ΜμΕ που συμμετείχαν στην έρευνα απάντησε ότι θα αξιοποιούσε την επιδότηση του προγράμματος για να αποκτήσει το Microsoft 365, το Cloud πακέτο συνεργασίας της Microsoft, που περιέχει τις εφαρμογές Office, Outlook, PowerPoint, Excel, Word, υπηρεσίες ασφάλειας, χώρο στο cloud για τα αρχεία των χρηστών και την αναβαθμισμένη υπηρεσία Teams.
O Διευθυντής Εμπορικών Συνεργατών της Microsoft Ελλάδας, Κύπρου και Μάλτας, κ. Αλμπέρτος Μπουρλάς, είπε: «Το Πρόγραμμα αποτελεί μια μοναδική ευκαιρία για την αγορά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων που αντιπροσωπεύει το 57% της Ελληνικής οικονομίας. Τα προϊόντα της Microsoft είναι η 1η επιλογή για τις επιχειρήσεις αυτές. Μαζί με τους συνεργάτες μας, πρέπει να ενημερώσουμε άμεσα τους πελάτες μας και να τους βοηθήσουμε να επωφεληθούν από το Πρόγραμμα, για να επιταχύνουν το ψηφιακό τους ταξίδι».
Το Microsoft 365 for Business αποτελεί την πληρέστερη και ανταγωνιστικότερη λύση ειδικά σχεδιασμένη από τη Microsoft για τον ψηφιακό μετασχηματισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Συγκεντρώνει όλα τα σύγχρονα εργαλεία που απαιτούνται για την καθημερινή εργασία των χρηστών, τα οποία πλαισιώνονται από τις καλύτερες λύσεις ασφάλειας (security). Το σύνολο των εργαλείων του Microsoft 365, παρέχεται μέσω ενός ενοποιημένου περιβάλλοντος, το οποίο καθιστά εύκολη τη διαχείρισή τους.
Οι εταιρίες που υιοθετούν το Microsoft 365, αυξάνουν την παραγωγικότητα των εργαζομένων και μειώνουν σημαντικά τα κόστη τους. Με τη μετάβαση στο cloud, δίνεται η δυνατότητα στις εταιρίες να απαλλαγούν από υψηλές κεφαλαιακές δαπάνες για εξοπλισμό, προκειμένου να επενδύσουν τους πόρους τους σε νέες τεχνολογίες, που θα βελτιώσουν την παραγωγή, την ικανοποίηση των πελατών τους και την κερδοφορία τους.