Η Γερμανία επιτίθεται στο Facebook για τους λάθος λόγους

Related

Η Tesla βρέθηκε για δεύτερη φορά στο Βερολίνο, παρουσιάζοντας μία πλήρη γκάμα λύσεων για το σπίτι, στο πλαίσιο της IFA 2024

Η Tesla αποχαιρετά το Βερολίνο έπειτα από πέντε πολύ επιτυχημένες ημέρες! Η παρουσία της στην IFA 2024 σηματοδότησε με τον πλέον εμφατικό τρόπο την ανερχόμενη πορεία του brand, με το ενδιαφέρον του κοινού για τις λύσεις της εταιρείας να είναι μεγάλο. Από τις 6 έως τις 10 Σεπτεμβρίου χιλιάδες κόσμου επισκέφθηκαν το stand της, στο…

Byte Computer: Βραβεύτηκε ως «Expansion Partner of the Year» στα Dell Technologies Partner Awards

Η Byte Computer, κορυφαίος πάροχος ολοκληρωμένων λύσεων πληροφορικής, έλαβε σημαντική διάκριση στα βραβεία του Dell Technologies Partner Program. H Byte Computer επιλέχθηκε ως «Expansion Partner of the Year», επιβεβαιώνοντας με αυτό το βραβείο την εξαιρετική της απόδοση και την καινοτόμο προσέγγισή της στις ολιστικές λύσεις που προσφερει στους πελάτες της από πολλούς επιχειρηματικούς τομείς.  Ως…

COSMOTE TV: Η νέα σειρά της θα έχει την υπογραφή του Σωτήρη Τσαφούλια

Πρόκειται για μίνι σειρά 6 επεισοδίων που μεγάλο μέρος της ιστορίας της βασίζεται σε αληθινά γεγονότα Μία επιτυχημένη συνεργασία που συνεχίζεται και μέσα στην επόμενη χρονιά θα έχουν τη ευκαιρία να απολαύσουν οι συνδρομητές της COSMOTE TV, με μία νέα σειρά. Μετά τους τρεις κύκλους της σειράς «Έτερος Εγώ» («Χαμένες Ψυχές», «Κάθαρσις», «Νέμεσις») και τις…

Σε πλήρη ανάπτυξη το επενδυτικό πλάνο της Vodafone Ελλάδας ύψους 1 δισ. ευρώ

Με επιταχυνόμενους ρυθμούς συνεχίζεται η υλοποίηση του επενδυτικού σχεδιασμού της Vodafone Ελλάδας για την ανάπτυξη σύγχρονων ευρυζωνικών δικτύων, με στόχο την αναβάθμιση της συνδεσιμότητας νοικοκυριών και επιχειρήσεων σε όλη τη χώρα.   Υπενθυμίζεται ότι στο επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 1 δισ. ευρώ, που θα ολοκληρωθεί μέσα στην προσεχή πενταετία, περιλαμβάνεται τόσο η επέκταση της υποδομής οπτικών…

Unboxing με το Realme C61!

Μετά το πολύ ενδιαφέρον Realme C63 που πρόσφατα ήρθε στην αγορά, κοντά στα 200 ευρώ, ήρθε η ώρα να δούμε μια ακόμα πιο value for money πρόταση από την ίδια εταιρεία, λίγο πάνω από τα €150, για όλους όσους επιζητούν κάτι προσιτό “εκεί έξω”! Το Realme C61 είναι εδώ και απευθύνεται σε εκατομμύρια “απλούς” χρήστες…

Η σειρά AOC GAMING G4 επεκτείνεται με κομψές καμπύλες και ευκρινείς προδιαγραφές

Η AGON by AOC – μία από τις κορυφαίες μάρκες οθονών gaming και αξεσουάρ πληροφορικής στον κόσμο – ανακοινώνει την επέκταση της σειράς G4 με τέσσερα νέα μοντέλα που έχουν σχεδιαστεί για να καλύπτουν ένα ευρύ φάσμα gaming προτιμήσεων αλλά και budget. Η νέα σειρά περιλαμβάνει δύο κυρτές οθόνες 27 ιντσών (68,6 cm), τις AOC…

Η Salesforce ενδυναμώνει τις επιχειρήσεις με τη δωρεάν αναβάθμιση του Foundations

Η Salesforce, ο παγκόσμιος ηγέτης στο AI CRM, ανακοίνωσε πρόσφατα το Salesforce Foundations, μια σημαντική δωρεάν αναβάθμιση που ενσωματώνει βασικές διατμηματικές λειτουργίες για Πωλήσεις, Εξυπηρέτηση, Μάρκετινγκ, Εμπόριο και Data Cloud, διαθέσιμη χωρίς επιπλέον κόστος σε όλους τους πελάτες του Sales και Service Cloud. Η νέα αυτή αναβάθμιση στοχεύει στην ενοποίηση δεδομένων και εμπειριών στις αλληλεπιδράσεις…

Το Σημερινό Πρόγραμμα Αθλητικών Μεταδόσεων στην TV

Παρασκευή, 13/09/2024 12:00 COSMOTE SPORT 9 HD Ταζµάνια Τζακτζάµπερς – Κουίµσα FIBA Intercontinental Cup Σιγκαπούρη  μπάσκετ 12:30 ΑΝΤ1+ Formula 1 Baku City Circuit, Practice 1 15:00 COSMOTE SPORT 9 HD Αλ Ριάντ – Μάλαγα FIBA Intercontinental Cup Σιγκαπούρη μπάσκετ 16:00 ΑΝΤ1+ Formula 1 Baku City Circuit, Practice 2 18:00 Novasports 5HD WTA 250 Τυνησία, Προημιτελικοί…

Οι κυβερνοεγκληματίες εκμεταλλεύονται το κλίμα ενθουσιασμού για το iPhone 16 με ψεύτικες προσφορές

Όσο η Apple προετοιμάζει την κυκλοφορία του iPhone 16, οι κυβερνοεγκληματίες εκμεταλλεύονται ήδη το κλίμα ενθουσιασμού με απάτες που στοχοποιούν τους ενθουσιώδεις θαυμαστές. Η κυκλοφορία του iPhone 16, που ευρέως θεωρείται ως το πιο αναμενόμενο τεχνολογικό γεγονός της χρονιάς, έχει προκαλέσει την ανυπομονησία των θαυμαστών για την απόκτηση του gadget τελευταίας τεχνολογίας. Ωστόσο, οι ερευνητές…

Πώς οι Μικρο-Influencers διαμορφώνουν τις επιλογές των παιδιών μας: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι γονείς

Σε μια εποχή όπου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθορίζουν τις τάσεις και οι influencers επηρεάζουν τις αντιλήψεις, μια νέα προοπτική αποκαλύπτει ανησυχητικές αλήθειες για το πώς αυτές οι δυναμικές επηρεάζουν τα παιδιά μας. Πρόσφατες διαπιστώσεις ρίχνουν φως στους λεπτούς αλλά σημαντικούς τρόπους με τους οποίους τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αλλάζουν τις αντιλήψεις και τις συμπεριφορές…

Nova: Μεγάλος χορηγός στο επετειακό 30ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας!

Η Nova, μέλος της United Group του κορυφαίου παρόχου τηλεπικοινωνιών  και media στη Νοτιοανατολική Ευρώπη είναι ο μεγάλος χορηγός στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Αθήνας Νύχτες Πρεμιέρας (2-14 Οκτωβρίου) που γιορτάζει φέτος 30 χρόνια κινηματογραφικής μαγείας και θερμής υποστήριξης της εγχώριας δημιουργίας. Ο διεθνής θεσμός θα πραγματοποιήσει την επίσημη έναρξή του την Τετάρτη 2 Οκτωβρίου…

H Samsung ξεκινά την μαζική παραγωγή QLC 9th-Gen V-NAND για την AI εποχή

Η Samsung Electronics Co., Ltd., ανακοίνωσε σήμερα ότι έχει ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή της 9ης γενιάς NAND (V-NAND) τετραπλής κυψέλης (QLC) ενός terabit (Tb).  Η πρώτη μαζική παραγωγή του κλάδου για την QLC 9ης γενιάς V-NAND ακολουθεί την πρώτη παραγωγή τριπλού επιπέδου κυψελών (TLC) 9ης γενιάς V-NAND τον Απρίλιο του 2024 και έρχεται να εδραιώσει…

Η 4η αγωνιστική της Stoiximan Super League και της Serie A έρχονται στην COSMOTE TV

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Πλούσιο αθλητικό θέαμα έρχεται την εβδομάδα 13-19/9 στην COSMOTE TV. Τα κανάλια COSMOTE SPORT θα μεταδώσουν τους αγώνες ΠΑΣ Λαμία-Athens Kallithea FC (14/9, 18.00, COSMOTE SPORT 1HD), Ολυμπιακός-Παναιτωλικός (15/9, 18.30, COSMOTE SPORT 2HD), ΟΦΗ-Άρης (15/9, 20.30, COSMOTE SPORT 1HD) και ΑΕΚ-Βόλος ΝΠΣ (16/9, 20.00, COSMOTE SPORT 1HD) στο πλαίσιο της 4ης αγωνιστικής της…

Οι μεγαλύτερες τελετές απονομής βραβείων στη Cosmote TV και φέτος

Δημοσίευση: 13 Σεπτεμβρίου 2024, 03:48Συντάκτης: Η νέα τηλεοπτική σεζόν ξεκινάει με την COSMOTE TV να φιλοξενεί για ακόμα μία χρονιά τις μεγαλύτερες τελετές απονομής βραβείων στον χώρο του θεάματος. Πρώτος σταθμός η 76η τελετή απονομής των βραβείων EMMY, ένας από τους μεγαλύτερους τηλεοπτικούς θεσμούς παγκοσμίως, ο οποίος τιμά τις καλύτερες ερμηνείες και σειρές που ξεχωρίζουν…

Ωραία ανατροπή για όλα τα μοντέλα iPhone 16, υποστηρίζουν ταχεία φόρτιση 45W!

Τον δρόμο της ριζικής αναθεώρησης φαίνεται πως ακολουθεί η Apple και στο κομμάτι της φόρτισης, καθώς σύμφωνα με μια νέα πιστοποίηση από το China Quality Certification Centre, έναν ρυθμιστικό φορέα στην Κίνα, όλα τα μοντέλα iPhone 16 υποστηρίζουν έως και 45 W ενσύρματης γρήγορης φόρτισης μέσω της θύρας USB-C! Όπως εντοπίστηκε από το ShrimpApplePro στο X,…

Share

facebook ap11847509969Από όλες τις ρυθμιστικές απειλές για το αόριστο επιχειρησιακό μοντέλο του Facebook, η Γερμανία είναι η πιο δύσκολη να αποφύγει. Το γερμανικό ομοσπονδιακό γραφείο καρτέλ αμφισβήτησε τη χρήση δεδομένων τρίτων μερών από την εταιρεία για να βοηθήσει τις στοχευμένες διαφημίσεις.

Τώρα που η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ είναι πιθανό να διατηρήσει τη δουλειά της μέχρι το 2021, το Facebook αντιμετωπίζει ολοένα αυξανόμενη πίεση σε αυτό το μέτωπο. Αλλά όσο δυσάρεστη κι αν είναι αυτή η πρόκληση για το Facebook, δεν αρκεί για να επιφέρει θεμελιώδη αλλαγή.

Οι αμερικανικοί γίγαντες του Διαδικτύου είναι πολύ στο μυαλό της Μέρκελ. Μιλώντας στο φόρουμ του Νταβός την Τετάρτη, είπε:

«Υπάρχουν μεγάλες αμερικανικές εταιρείες που έχουν πρόσβαση σε δεδομένα. Τα δεδομένα είναι η πρώτη ύλη του 21ου αιώνα. Η απάντηση στην ερώτηση ‘Σε ποιον ανήκουν τα δεδομένα;’ καθορίζει, τελικά, εάν η δημοκρατία, η συμμετοχή, η ψηφιακή κυριαρχία και η επιχειρηματική επιτυχία είναι συμβατά.»

Οι Ευρωπαίοι, δήλωσε η Μέρκελ, δεν έχουν ακόμη αποφασίσει σχετικά με την απάντηση. «Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να είμαστε πολύ αργοί και ο κόσμος να μας προσπεράσει, ενώ έχουμε μια φιλοσοφική συζήτηση για την κυριαρχία των δεδομένων», συνέχισε. «Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αναλάβουμε δράση. Πιστεύω ότι με το ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο της αγοράς μας έχουμε την ευκαιρία να συμβάλουμε σε μια δίκαιη ψηφιακή εποχή στην οποία η ιδιωτικοποίηση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα δεν είναι φυσιολογική.»

Η δημόσια ρητορική της Μέρκελ είναι συχνά μετριοπαθής, αλλά όχι στην περίπτωση αυτή. Δεδομένου ότι είναι κοντά στο να σχηματίσει μια σταθερή κυβέρνηση συνασπισμού με τους Σοσιαλδημοκράτες, καμία ανατροπή του προσωπικού δεν μπορεί να εκτροχιάσει την προσπάθεια του επικεφαλής του ομοσπονδιακού γραφείου καρτέλ Αντρέας Μουντ να εξετάσει τις πρακτικές χρήσης δεδομένων του Facebook.

Πριν από έναν μήνα, ο ρυθμιστής αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας εξέδωσε μια προκαταρκτική εκτίμηση ότι «το Facebook εκμεταλλεύεται αυτή τη δεσπόζουσα θέση εξαρτώντας τη χρήση του κοινωνικού του δικτύου από το να του επιτρέπεται να συσσωρεύει απεριόριστα κάθε είδος δεδομένων που παράγεται από τη χρήση ιστοσελίδων τρίτων και να το συγχωνεύει με τον λογαριασμό του χρήστη του Facebook». Οι παροχείς δεδομένων τρίτου μέρους περιλαμβάνουν υπηρεσίες που ανήκουν στο Facebook, όπως το Instagram και το WhatsApp, καθώς και εξωτερικοί ιστότοποι με ενσωματωμένα στοιχεία Facebook, όπως ένα κουμπί like. Με την αλληλεπίδραση με αυτά τα στοιχεία, οι χρήστες παρέχουν στο Facebook δεδομένα σχετικά με τα ενδιαφέροντά τους και τη συμπεριφορά περιήγησης στο διαδίκτυο, τα οποία το Facebook μπορεί να χρησιμοποιήσει για να στοχεύσει διαφημίσεις.

Το Facebook είναι ανοιχτό για τη συλλογή μιας ευρείας ποικιλίας προσωπικών πληροφοριών, από τα δεδομένα αναγνώρισης προσώπου μέχρι «likes» σε άλλους ιστότοπους. Οι άνθρωποι που ανησυχούν για την προστασία της ιδιωτικής ζωής μπορούν εύκολα να ανακαλύψουν τι γνωρίζει το Facebook για αυτούς και ακόμη και να κατεβάσουν τα δεδομένα. Συνεπώς, δεν είναι ότι οι χρήστες μένουν εξαπατειμένοι στο σκοτάδι για τη συγκομιδή του Facebook από τις «πρώτες ύλες του 21ου αιώνα». Αυτό, ωστόσο, δεν είναι το κύριο μέλημα της κυβέρνησης του Ομοσπονδιακού Γραφείου Καρτέλ. Είναι ότι το Facebook, ως εταιρεία που κυριαρχεί στην αγορά του, αναγκάζει τους χρήστες να συμφωνήσουν σε αυτές τις πρακτικές συγκομιδής: Δεν έχουν πουθενά αλλού να πάνε για τις ψηφιακές κοινωνικές τους ανάγκες εάν αισθάνονται άβολα με το πώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους. Αν υπάρχει επιλογή μεταξύ της αποδοχής του συνόλου του πακέτου Facebook, συμπεριλαμβανομένης της εκτεταμένης αποκάλυψης προσωπικών δεδομένων ή της μη χρήσης του Facebook καθόλου, όπως το έθεσε ο ρυθμιστικός φορέας σε ένα έγγραφο του Δεκεμβρίου και εάν το Facebook είναι δεσπόζουσα εταιρεία, είναι παράνομο στη Γερμανία.

Το Facebook δεν αρνείται τη συλλογή των δεδομένων αλλά αρνείται την κυριαρχία. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι γερμανοί χρήστες του Διαδικτύου δεν είναι στο Facebook: Έχει 31 εκατομμύρια χρήστες στη χώρα, περίπου το 43 τοις εκατό του πληθυσμού της στο Διαδίκτυο. Στις ΗΠΑ, το ποσοστό διείσδυσης του Facebook είναι περίπου 62%. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ορισμό της αγοράς του Facebook από το ομοσπονδιακό γραφείο καρτέλ, ανταγωνίζεται μόνο μικρότερα κοινωνικά δίκτυα γενικού ενδιαφέροντος όπως το Google Plus και μερικές μικροσκοπικές γερμανικές προσφορές, ούτε καν με επαγγελματικά δίκτυα όπως το LinkedIn και το Xing, ο δημοφιλής ανταγωνιστής του σε γερμανόφωνους ή με εφαρμογές μηνυμάτων. Η ρυθμιστική αρχή υποστηρίζει ότι αυτά τα μικρότερα δίκτυα δεν μπορούν να αποτελέσουν καλό υποκατάστατο στο Facebook: «Υπάρχουν μεγάλα εμπόδια στην είσοδο. Λόγω των επιπτώσεων στο δίκτυο, οι χρήστες είναι ουσιαστικά παγιδευμένοι και θεωρούν εξαιρετικά δύσκολο να στραφούν σε έναν από τους ανταγωνιστές του Facebook.»

Αν και το ομοσπονδιακό γραφείο καρτέλ λέει ότι είναι απίθανο να πάρει μια απόφαση πριν από τις αρχές του καλοκαιριού, φαίνεται μάλλον απίθανο ότι ο Μουντ θα εγκαταλείψει την υπόθεση – τόσο λόγω των πολιτικών προτεραιοτήτων της Μέρκελ όσο και επειδή φαίνεται να πιστεύει ότι η έρευνα εξυπηρετεί μεγαλύτερο σκοπό . «Ανοίγουμε έναν δρόμο με την περίπτωση αυτή» είπε αυτή την εβδομάδα στους Financial Times. «Εξετάζουμε πολύ προσεκτικά τη σχέση μεταξύ των δεδομένων και της δεσπόζουσας θέσης της αγοράς, των δεδομένων και της ισχύος στην αγορά και της πιθανής κατάχρησης της συλλογής δεδομένων».

Εάν το Facebook χτυπηθεί από μια αρνητική απόφαση, όπως είναι πιθανό, και αν τα γερμανικά δικαστήρια την επιβάλουν, το Facebook θα χρειαστεί να δώσει στους χρήστες την ευκαιρία να αρνηθούν την κατοχή ορισμένων δεδομένων που είναι αποθηκευμένα στους διακομιστές του. Αυτό από μόνο του δεν θα το βλάψει πολύ. Θα δημιουργήσει απλώς μια νέα σελίδα λίστας ελέγχου που θα μπορούν να επισκέπτονται περισσότεροι χρήστες με επίκεντρο την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Δεν είναι τεράστιο τίμημα.

Τόσο η Μέρκελ όσο και οι υποστηρικτές της ιδιωτικής ζωής δέχονται ως δεδομένο ότι τα δεδομένα είναι πράγματι «η πρώτη ύλη του 21ου αιώνα». Αλλά τι γίνεται αν η συλλογή δεδομένων είναι μια κόκκινη ρέγκα για τους ρυθμιστές; Δηλαδή εάν η πραγματική ανησυχία κυριαρχίας δεν είναι ο αντίκτυπος στην ιδιωτική ζωή των καταναλωτών, αλλά η δυνατότητα που έχει το Facebook για κατάχρηση στο μοντέλο διαφήμισης που βασίζεται σε δεδομένα;

Για να δοθεί απάντηση στο ερώτημα αυτό, απαιτείται μια διαφορετική διερεύνηση. Πώς χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις αυτά που συλλέγουν; Η δυνατότητα του Facebook να λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τα «likes» σε ιστότοπους το βοηθά πραγματικά να στοχεύει διαφημίσεις; Αυτό κάνει τις διαφημίσεις πιο αποτελεσματικές; Μπορεί το Facebook ίσως να υπερεκτιμά – ή, πιθανότατα, να υπερβάλει – την ικανότητά του να στοχεύει τη διαφήμιση καλύτερα από ένα έντυπο περιοδικό ή έναν τηλεοπτικό σταθμό;

Δεν υπάρχει καμία ανεξάρτητη δημόσια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα της στόχευσης διαφημίσεων του Facebook, επειδή το Facebook δε θέλει να επιτρέψει εξωτερικούς ελέγχους απόδοσης διαφημίσεων. Η προσφορά του στη διαφήμιση μπορεί να είναι ψευδής, απ’ όλα όσα γνωρίζουμε, και η συλλογή δεδομένων, όπως έχει, θα μπορούσε να είναι αβλαβής και συνεπώς περιττή. Το γεγονός ότι οι διαφημιζόμενοι φαίνεται να πιστεύουν τις υποσχέσεις του Facebook δεν αποτελεί απόδειξη ότι αυτές οι υποσχέσεις είναι αληθινές: Οι διαφημιστές είναι ανθρώπινοι και μπορούν να παρασυρθούν από τη φουτουριστική ρητορική. Ακόμα και η Μέρκελ δεν είναι αλώβητη.

Το άνοιγμα του μαύρου κουτιού του Facebook (και του Google) θα ήταν μια πιο σχετική προσέγγιση για τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές. Ποιος ξέρει, η Μέρκελ θα μπορούσε να ανακαλύψει ότι οι πραγματικές πρώτες ύλες του αιώνα δεν διαφέρουν πολύ από τον περασμένο αιώνα. Και σε κάθε περίπτωση, θα ήταν χρήσιμο για μελλοντική ρύθμιση των δεδομένων να γνωρίζουμε τι είδους δεδομένα είναι πολύτιμα και, συνεπώς, ιδιαίτερα ευαίσθητα.