Η Γερμανία επιτίθεται στο Facebook για τους λάθος λόγους

Related

Η Samsung Electronics έλαβε την πιστοποίηση ISO 27001 για το SmartThings

 Η Samsung Electronics Co., Ltd., ανακοίνωσε σήμερα ότι η εφαρμογή SmartThings της εταιρείας έλαβε την πιστοποίηση του διεθνούς προτύπου ISO/IEC 27001:2022 για συστήματα διαχείρισης ασφάλειας πληροφοριών (ISMS). Το ISO 27001 είναι το παγκόσμιο πρότυπο για το Συστήματα Διαχείρισης Ασφάλειας Πληροφοριών (ΣΔΑΠ) και θεσπίστηκε από τον Διεθνή Οργανισμό Τυποποίησης (ISO). Το πρότυπο παρέχει στις εταιρείες καθοδήγηση…

COSMOTE: Επενδύσεις που χτίζουν το μέλλον μιας συνδεδεμένης Ελλάδας

Η ενίσχυση του ψηφιακού μετασχηματισμού στη χώρα, αποτελεί αδιαμφισβήτητα εχέγγυο για την ανάπτυξη της οικονομικής δραστηριότητας και της κοινωνίας. Όσο προχωράει η ψηφιακοποίηση, η καθημερινότητα των πολιτών βελτιώνεται, ενώ ακόμα και μικρομεσαίες, τοπικές επιχειρήσεις μπορούν πλέον να επεκταθούν και να γίνουν παγκόσμιες. Στη διαδικασία του ψηφιακού μετασχηματισμού, κινητήριος δύναμη είναι τα υπερσύγχρονα δίκτυα που θα…

Cosmote: Nationwide 5G population coverage surpasses 99%

Nationwide population coverage of Cosmote 5G, the country’s largest fifth-generation network, has surpassed 99%, with Cosmote achieving its goal ahead of schedule.The rapid development of the 5G network, is, according to the company, “another proof that Cosmote’s priority is the experience enjoyed by customers from its networks, steadily building the future of a connected Greece.”Cosmote,…

Συνολικά 33 βραβεία στα φετινά Effie και DΙΜΕ Awards και Digital Brand of the Year η COSMOTE

 3 βραβεία στα Effie Awards 2024 και 30 βραβεία στα Digital Media Awards 2024   Τριάντα τρία βραβεία απέσπασε συνολικά ο Όμιλος ΟΤΕ στα φετινά Effie Awards και Digital Media (DIME) Awards. Ειδικότερα, ο Όμιλος ΟΤΕ έλαβε 3 βραβεία (1 Gold, 2 Silver) στα Effie Awards, τα οποία αποτελούν μία από τις σημαντικότερες τιμητικές διακρίσεις στο…

Συνολικά 33 βραβεία στα φετινά Effie και DΙΜΕ Awards και Digital Brand of the Year η COSMOTE

3 βραβεία στα Effie Awards 2024 30 βραβεία στα Digital Media Awards 2024 Τριάντα τρία βραβεία απέσπασε συνολικά ο Όμιλος ΟΤΕ στα φετινά Effie Awards και Digital Media (DIME) Awards. Ειδικότερα, ο Όμιλος ΟΤΕ έλαβε 3 βραβεία (1 Gold, 2 Silver) στα Effie Awards, τα οποία αποτελούν μία από τις σημαντικότερες τιμητικές διακρίσεις στο χώρο…

Η HP οδηγεί την ηγεσία της τεχνητής νοημοσύνης σε επόμενο επίπεδο

Η HP παρουσίασε δύο νέες καινοτομίες – το AI PC με τις υψηλότερες επιδόσεις στον κόσμο και την πρώτη ενσωμάτωση ενός πλαισίου εμπιστοσύνης σε μια πλατφόρμα ανάπτυξης μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης. Και οι δύο ανακοινώσεις επεκτείνουν τις προσπάθειες της HP να κάνει την τεχνητή νοημοσύνη πραγματικότητα για τις εταιρείες και τους ανθρώπους με νέες και μετασχηματιστικές…

«Εμένα ψάχνετε;» Πώς οι απατεώνες αποκτούν τον αριθμό του τηλεφώνου σας

Ποιος θα μπορούσε να είναι ένας από τους ευκολότερους τρόπους να εξαπατήσετε κάποιον για να του πάρετε τα χρήματά;  Θα τσιμπούσατε το δόλωμα;  Φανταστείτε ότι δέχεστε ένα τηλεφώνημα από την τράπεζά σας που σας ενημερώνει ότι ο λογαριασμός σας έχει παραβιαστεί και ότι για να διατηρήσετε τα χρήματά σας ασφαλή, πρέπει να επιβεβαιώσετε τα προσωπικά…

Η αδρεναλίνη των Ολυμπιακών Αγώνων 2024 ζωντανά στο Vodafone TV

Oι Ολυμπιακοί Αγώνες Παρίσι 2024, το πιο ιστορικό αθλητικό γεγονός, έρχεται ζωντανά στο Vodafone TV μέσω 7+1 ειδικών pop-up καναλιών από το κανάλι Eurosport που προσφέρει πάνω από 820 ώρες συναρπαστικής αθλητικής δράσης. Από τις 18 Ιουλίου έως τις 14 Αυγούστου, τα 7+1 Eurosport pop-up κανάλια θα είναι διαθέσιμα σε όλους τους συνδρομητές του Vodafone…

Η Kaspersky επεκτείνει τo Automated Security Awareness Platform με ενότητα που εστιάζει στην τεχνητή νοημοσύνη

Η Kaspersky ανακοίνωσε την κυκλοφορία μιας νέας ενότητας που εστιάζει στην τεχνητή νοημοσύνη στο πλαίσιο της πλατφόρμας Kaspersky Automated Security Awareness Platform (ASAP). Αυτή η τελευταία προσθήκη έχει ως στόχο να εξοπλίσει τους επαγγελματίες με τις απαραίτητες δεξιότητες για την καταπολέμηση των εξελισσόμενων απειλών που δημιουργούν οι κυβερνοεπιθέσεις με βάση την τεχνητή νοημοσύνη. Η επιτακτική…

Παγκόσμιες τάσεις, τοπικές προτιμήσεις

Έχει σημασία πού ψωνίζουμε; Η παγκοσμιοποίηση έχει μετατρέψει τον κόσμο σε ένα παγκόσμιο χωριό. Η μεταβίβαση πληροφοριών και αγαθών και η μετακίνηση ανθρώπων δεν υπήρξαν ποτέ πιο εύκολες και γρήγορες. Δυσκολευόμαστε πλέον να φανταστούμε ότι θα πρέπει να περιμένουμε ώρες για τη λήψη ενός μηνύματος ή έναν ολόκληρο μήνα για την παραλαβή ενός προϊόντος. Σήμερα…

Σεμινάριο πρώτων βοηθειών στο e-shop.gr: Be the Hero!

Το e-shop.gr σε συνεργασία με την Ανθρωπιστική Οργάνωση KIDS SAVE LIVES – Τα Παιδιά Σώζουν Ζωές διοργάνωσε στις κεντρικές του εγκαταστάσεις, “https://www.youtube.com/watch?v=ZB-B-ZgSF6A” σεμινάριο πρώτων βοηθειών. Όσοι από τους  εργαζομένους του e-shop.gr δήλωσαν ενδιαφέρον, παρακολούθησαν το συγκεκριμένο σεμινάριο,  συμμετέχοντας σε 6 σταθμούς πρακτικής εξάσκησης που βασίζονται σε νέες τεχνολογίες διάσωσης μιας ζωής.  Η Οργάνωση KIDS SAVE…

Ξεπέρασε το 99% η πανελλαδική πληθυσμιακή κάλυψη του COSMOTE 5G

Ξεπέρασε το 99% η πανελλαδική πληθυσμιακή κάλυψη του COSMOTE 5G, του μεγαλύτερου δικτύου πέμπτης γενιάς της χώρας, με την COSMOTE να πετυχαίνει τον στόχο της νωρίτερα από το αρχικό χρονοδιάγραμμα. Η ταχεία ανάπτυξη του δικτύου 5G, το οποίο πρώτη έφερε στην Ελλάδα, αποτελεί μία ακόμα απόδειξη ότι προτεραιότητα της COSMOTE είναι η εμπειρία που απολαμβάνουν…

Από πολιτευτές… γραμματείς, οι smart cities του Παπαστεργίου, που ξοδεύουν οι τουρίστες, αργεί ο Αναπτυξιακός, η «ρήτρα» της Cosmote, με εκπλήξεις η Στοά Αρσακείου...

Γενικοί γραμματείς Θέμα ημερών… ίσως και ωρών είναι οι αλλαγές των γενικών γραμματέων των υπουργείων.  Και όπως μαθαίνω, τουλάχιστον οι μισοί από τους 63 που υπάρχουν τώρα θα δουν την πόρτα της εξόδου.Από το Μαξίμου διαρρέεται ότι ο Κυριάκος Μητσοτάκης θέλει να δώσει το μήνυμα ότι όποιος δεν αποδίδει θα αντικαθίσταται.Αλλά αυτό που μαθαίνω εγώ είναι…

Περνά τα σύνροα της Κίνας το Xiaomi Mix Flip, έρχεται Ευρώπη τιμή στα 1.300 ευρώ

Πριν μία περίπου εβδομάδα, η Xiaomi ανάδειξε το πρώτο της clamshell ή αλλιώς  γνωστό ως Mix Flip. Παρακολουθώντας διαδικτυακά την εκδήλωση αν και προσαθήσουμε να μάθουμε οποιαδήποτε πληροφορία σχετικά με μια διεθνή κυκλοφορία, οι εκρόσωποι της εταιρείας ήταν απρόθυμοι να συζητήσουν το θέμα δημόσια. Σήμερα υπάρχει επιβεβαίωση ότι η συσκευή θα φτάσει όντως εκτός Κίνας.…

Ακόμη καλύτερη η εφαρμογή Blackmagic Camera, υποστήριζεται από OnePlus και Xiaomi

Λίγες μόνο εβδομάδες νωρίτερα, η Blackmagic Design, ένας δημοφιλής κατασκευαστής κινηματογραφικών καμερών, ανακοίνωσε μια εφαρμογή Android που μπορεί να καταγράφει βίντεο H.264 και H.265 και ενσωματώνεται με το πρόγραμμα επεξεργασίας βίντεο DaVinci Resolve της εταιρείας και τις σχετικές υπηρεσίες cloud. Η έκδοση 1.0 λειτουργούσε μόνο σε επιλεγμένα τηλέφωνα Google Pixel και Samsung Galaxy. Τώρα η…

Share

facebook ap11847509969Από όλες τις ρυθμιστικές απειλές για το αόριστο επιχειρησιακό μοντέλο του Facebook, η Γερμανία είναι η πιο δύσκολη να αποφύγει. Το γερμανικό ομοσπονδιακό γραφείο καρτέλ αμφισβήτησε τη χρήση δεδομένων τρίτων μερών από την εταιρεία για να βοηθήσει τις στοχευμένες διαφημίσεις.

Τώρα που η καγκελάριος Άνγκελα Μέρκελ είναι πιθανό να διατηρήσει τη δουλειά της μέχρι το 2021, το Facebook αντιμετωπίζει ολοένα αυξανόμενη πίεση σε αυτό το μέτωπο. Αλλά όσο δυσάρεστη κι αν είναι αυτή η πρόκληση για το Facebook, δεν αρκεί για να επιφέρει θεμελιώδη αλλαγή.

Οι αμερικανικοί γίγαντες του Διαδικτύου είναι πολύ στο μυαλό της Μέρκελ. Μιλώντας στο φόρουμ του Νταβός την Τετάρτη, είπε:

«Υπάρχουν μεγάλες αμερικανικές εταιρείες που έχουν πρόσβαση σε δεδομένα. Τα δεδομένα είναι η πρώτη ύλη του 21ου αιώνα. Η απάντηση στην ερώτηση ‘Σε ποιον ανήκουν τα δεδομένα;’ καθορίζει, τελικά, εάν η δημοκρατία, η συμμετοχή, η ψηφιακή κυριαρχία και η επιχειρηματική επιτυχία είναι συμβατά.»

Οι Ευρωπαίοι, δήλωσε η Μέρκελ, δεν έχουν ακόμη αποφασίσει σχετικά με την απάντηση. «Υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να είμαστε πολύ αργοί και ο κόσμος να μας προσπεράσει, ενώ έχουμε μια φιλοσοφική συζήτηση για την κυριαρχία των δεδομένων», συνέχισε. «Αυτό σημαίνει ότι πρέπει να αναλάβουμε δράση. Πιστεύω ότι με το ευρωπαϊκό κοινωνικό μοντέλο της αγοράς μας έχουμε την ευκαιρία να συμβάλουμε σε μια δίκαιη ψηφιακή εποχή στην οποία η ιδιωτικοποίηση δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα δεν είναι φυσιολογική.»

Η δημόσια ρητορική της Μέρκελ είναι συχνά μετριοπαθής, αλλά όχι στην περίπτωση αυτή. Δεδομένου ότι είναι κοντά στο να σχηματίσει μια σταθερή κυβέρνηση συνασπισμού με τους Σοσιαλδημοκράτες, καμία ανατροπή του προσωπικού δεν μπορεί να εκτροχιάσει την προσπάθεια του επικεφαλής του ομοσπονδιακού γραφείου καρτέλ Αντρέας Μουντ να εξετάσει τις πρακτικές χρήσης δεδομένων του Facebook.

Πριν από έναν μήνα, ο ρυθμιστής αντιμονοπωλιακής νομοθεσίας εξέδωσε μια προκαταρκτική εκτίμηση ότι «το Facebook εκμεταλλεύεται αυτή τη δεσπόζουσα θέση εξαρτώντας τη χρήση του κοινωνικού του δικτύου από το να του επιτρέπεται να συσσωρεύει απεριόριστα κάθε είδος δεδομένων που παράγεται από τη χρήση ιστοσελίδων τρίτων και να το συγχωνεύει με τον λογαριασμό του χρήστη του Facebook». Οι παροχείς δεδομένων τρίτου μέρους περιλαμβάνουν υπηρεσίες που ανήκουν στο Facebook, όπως το Instagram και το WhatsApp, καθώς και εξωτερικοί ιστότοποι με ενσωματωμένα στοιχεία Facebook, όπως ένα κουμπί like. Με την αλληλεπίδραση με αυτά τα στοιχεία, οι χρήστες παρέχουν στο Facebook δεδομένα σχετικά με τα ενδιαφέροντά τους και τη συμπεριφορά περιήγησης στο διαδίκτυο, τα οποία το Facebook μπορεί να χρησιμοποιήσει για να στοχεύσει διαφημίσεις.

Το Facebook είναι ανοιχτό για τη συλλογή μιας ευρείας ποικιλίας προσωπικών πληροφοριών, από τα δεδομένα αναγνώρισης προσώπου μέχρι «likes» σε άλλους ιστότοπους. Οι άνθρωποι που ανησυχούν για την προστασία της ιδιωτικής ζωής μπορούν εύκολα να ανακαλύψουν τι γνωρίζει το Facebook για αυτούς και ακόμη και να κατεβάσουν τα δεδομένα. Συνεπώς, δεν είναι ότι οι χρήστες μένουν εξαπατειμένοι στο σκοτάδι για τη συγκομιδή του Facebook από τις «πρώτες ύλες του 21ου αιώνα». Αυτό, ωστόσο, δεν είναι το κύριο μέλημα της κυβέρνησης του Ομοσπονδιακού Γραφείου Καρτέλ. Είναι ότι το Facebook, ως εταιρεία που κυριαρχεί στην αγορά του, αναγκάζει τους χρήστες να συμφωνήσουν σε αυτές τις πρακτικές συγκομιδής: Δεν έχουν πουθενά αλλού να πάνε για τις ψηφιακές κοινωνικές τους ανάγκες εάν αισθάνονται άβολα με το πώς χρησιμοποιούνται τα δεδομένα τους. Αν υπάρχει επιλογή μεταξύ της αποδοχής του συνόλου του πακέτου Facebook, συμπεριλαμβανομένης της εκτεταμένης αποκάλυψης προσωπικών δεδομένων ή της μη χρήσης του Facebook καθόλου, όπως το έθεσε ο ρυθμιστικός φορέας σε ένα έγγραφο του Δεκεμβρίου και εάν το Facebook είναι δεσπόζουσα εταιρεία, είναι παράνομο στη Γερμανία.

Το Facebook δεν αρνείται τη συλλογή των δεδομένων αλλά αρνείται την κυριαρχία. Στην πραγματικότητα, οι περισσότεροι γερμανοί χρήστες του Διαδικτύου δεν είναι στο Facebook: Έχει 31 εκατομμύρια χρήστες στη χώρα, περίπου το 43 τοις εκατό του πληθυσμού της στο Διαδίκτυο. Στις ΗΠΑ, το ποσοστό διείσδυσης του Facebook είναι περίπου 62%. Ωστόσο, σύμφωνα με τον ορισμό της αγοράς του Facebook από το ομοσπονδιακό γραφείο καρτέλ, ανταγωνίζεται μόνο μικρότερα κοινωνικά δίκτυα γενικού ενδιαφέροντος όπως το Google Plus και μερικές μικροσκοπικές γερμανικές προσφορές, ούτε καν με επαγγελματικά δίκτυα όπως το LinkedIn και το Xing, ο δημοφιλής ανταγωνιστής του σε γερμανόφωνους ή με εφαρμογές μηνυμάτων. Η ρυθμιστική αρχή υποστηρίζει ότι αυτά τα μικρότερα δίκτυα δεν μπορούν να αποτελέσουν καλό υποκατάστατο στο Facebook: «Υπάρχουν μεγάλα εμπόδια στην είσοδο. Λόγω των επιπτώσεων στο δίκτυο, οι χρήστες είναι ουσιαστικά παγιδευμένοι και θεωρούν εξαιρετικά δύσκολο να στραφούν σε έναν από τους ανταγωνιστές του Facebook.»

Αν και το ομοσπονδιακό γραφείο καρτέλ λέει ότι είναι απίθανο να πάρει μια απόφαση πριν από τις αρχές του καλοκαιριού, φαίνεται μάλλον απίθανο ότι ο Μουντ θα εγκαταλείψει την υπόθεση – τόσο λόγω των πολιτικών προτεραιοτήτων της Μέρκελ όσο και επειδή φαίνεται να πιστεύει ότι η έρευνα εξυπηρετεί μεγαλύτερο σκοπό . «Ανοίγουμε έναν δρόμο με την περίπτωση αυτή» είπε αυτή την εβδομάδα στους Financial Times. «Εξετάζουμε πολύ προσεκτικά τη σχέση μεταξύ των δεδομένων και της δεσπόζουσας θέσης της αγοράς, των δεδομένων και της ισχύος στην αγορά και της πιθανής κατάχρησης της συλλογής δεδομένων».

Εάν το Facebook χτυπηθεί από μια αρνητική απόφαση, όπως είναι πιθανό, και αν τα γερμανικά δικαστήρια την επιβάλουν, το Facebook θα χρειαστεί να δώσει στους χρήστες την ευκαιρία να αρνηθούν την κατοχή ορισμένων δεδομένων που είναι αποθηκευμένα στους διακομιστές του. Αυτό από μόνο του δεν θα το βλάψει πολύ. Θα δημιουργήσει απλώς μια νέα σελίδα λίστας ελέγχου που θα μπορούν να επισκέπτονται περισσότεροι χρήστες με επίκεντρο την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Δεν είναι τεράστιο τίμημα.

Τόσο η Μέρκελ όσο και οι υποστηρικτές της ιδιωτικής ζωής δέχονται ως δεδομένο ότι τα δεδομένα είναι πράγματι «η πρώτη ύλη του 21ου αιώνα». Αλλά τι γίνεται αν η συλλογή δεδομένων είναι μια κόκκινη ρέγκα για τους ρυθμιστές; Δηλαδή εάν η πραγματική ανησυχία κυριαρχίας δεν είναι ο αντίκτυπος στην ιδιωτική ζωή των καταναλωτών, αλλά η δυνατότητα που έχει το Facebook για κατάχρηση στο μοντέλο διαφήμισης που βασίζεται σε δεδομένα;

Για να δοθεί απάντηση στο ερώτημα αυτό, απαιτείται μια διαφορετική διερεύνηση. Πώς χρησιμοποιούν οι επιχειρήσεις αυτά που συλλέγουν; Η δυνατότητα του Facebook να λαμβάνει πληροφορίες σχετικά με τα «likes» σε ιστότοπους το βοηθά πραγματικά να στοχεύει διαφημίσεις; Αυτό κάνει τις διαφημίσεις πιο αποτελεσματικές; Μπορεί το Facebook ίσως να υπερεκτιμά – ή, πιθανότατα, να υπερβάλει – την ικανότητά του να στοχεύει τη διαφήμιση καλύτερα από ένα έντυπο περιοδικό ή έναν τηλεοπτικό σταθμό;

Δεν υπάρχει καμία ανεξάρτητη δημόσια έρευνα σχετικά με την αποτελεσματικότητα της στόχευσης διαφημίσεων του Facebook, επειδή το Facebook δε θέλει να επιτρέψει εξωτερικούς ελέγχους απόδοσης διαφημίσεων. Η προσφορά του στη διαφήμιση μπορεί να είναι ψευδής, απ’ όλα όσα γνωρίζουμε, και η συλλογή δεδομένων, όπως έχει, θα μπορούσε να είναι αβλαβής και συνεπώς περιττή. Το γεγονός ότι οι διαφημιζόμενοι φαίνεται να πιστεύουν τις υποσχέσεις του Facebook δεν αποτελεί απόδειξη ότι αυτές οι υποσχέσεις είναι αληθινές: Οι διαφημιστές είναι ανθρώπινοι και μπορούν να παρασυρθούν από τη φουτουριστική ρητορική. Ακόμα και η Μέρκελ δεν είναι αλώβητη.

Το άνοιγμα του μαύρου κουτιού του Facebook (και του Google) θα ήταν μια πιο σχετική προσέγγιση για τις ευρωπαϊκές ρυθμιστικές αρχές. Ποιος ξέρει, η Μέρκελ θα μπορούσε να ανακαλύψει ότι οι πραγματικές πρώτες ύλες του αιώνα δεν διαφέρουν πολύ από τον περασμένο αιώνα. Και σε κάθε περίπτωση, θα ήταν χρήσιμο για μελλοντική ρύθμιση των δεδομένων να γνωρίζουμε τι είδους δεδομένα είναι πολύτιμα και, συνεπώς, ιδιαίτερα ευαίσθητα.