ΕΥ – Πώς η τηλεργασία άνοιξε το κενό κυβερνοασφάλειας στις εταιρείες

Related

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης: Πώς θα λειτουργεί, τι προβλέπει η νέα εθνική στρατηγική

Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Τεχνητής Νοημοσύνης: Πώς θα λειτουργεί, τι προβλέπει η νέα εθνική στρατηγική FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:53 SHARE Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτρης Παπαστεργίου μιλάει στην παρουσίαση του πολυγλωσσικού «Ψηφιακού Βοηθού - «mAigov», σε εκδήλωση, στο υπουργείο Εξωτερικών, Πέμπτη 25 Ιανουαρίου 2024. ΑΠΕ-ΜΠΕ/ΑΠΕ-ΜΠΕ/Αλέξανδρος Μπελτές Photo: ΑΠΕ-ΜΠΕ Η Ελλάδα αποκτά Υπουργείο Τεχνητής Νοημοσύνης και

Θα μιλάμε με δελφίνια; Το νέο project της Google που υπόσχεται επανάσταση στη φύση

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:30 SHARE Η τεχνητή νοημοσύνη «σπάει τον κώδικα» της επικοινωνίας των δελφινιών — και ίσως φέρει την πιο βαθιά αναθεώρηση στη σχέση μας με τη φύση εδώ και αιώνες. Υπάρχουν επιστήμονες που χρησιμοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη για να κατανοήσουν τους ήχους που παράγουν τα δελφίνια — και αυτό μπορεί να έχει κοσμοϊστορικές

Το Netflix «ανεβάζει τον πήχη»: Προσωποποιημένο περιεχόμενο, φτιαγμένο για τα γούστα των χρηστών

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 18:15 SHARE Netflix sign in page displayed on a laptop sscreen and Netflix logo displayed on a phone screen are seen in this illustration photo taken in Krakow, Poland on January 2, 2023. (Photo by Jakub Porzycki/NurPhoto) (Photo by Jakub Porzycki / NurPhoto / NurPhoto via AFP) Photo: AFP Trailers και διαδραστικά

Ανησυχία στην Ελλάδα για την τεχνητή νοημοσύνη: 9 στους 10 δεν εμπιστεύονται τις έξυπνες συσκευές

FORTUNE GREECE 30/06/2025, 16:45 SHARE AI (Artificial Intelligence) concept. Communication network. Photo: Shutterstock 9 στους 10 Έλληνες φοβούνται για την ιδιωτικότητά τους στην εποχή της Τεχνητής Νοημοσύνης, με τη Samsung να κρούει τον κώδωνα για διαφάνεια, ασφάλεια και ενημέρωση, προκειμένου οι καταναλωτές να εμπιστευτούν τις έξυπνες τεχνολογίες.   Στην Ελλάδα, 9 στους 10 καταναλωτές ανησυχούν

Το Fortune Greece στο Microsoft AI Tour: Στρατηγικοί partners της Microsoft μιλούν για την επόμενη ημέρα της τεχνητής νοημοσύνης

Στο Microsoft AI Tour στην Αθήνα, το Fortune Greece συνομίλησε με στρατηγικούς συνεργάτες της Microsoft, καταγράφοντας πώς η τεχνητή νοημοσύνη επαναπροσδιορίζει τις επιχειρηματικές πρακτικές και οδηγεί την καινοτομία στην πράξη. Μετά από επιτυχημένες στάσεις σε περισσότερες από 15 πόλεις ανά τον κόσμο, το Microsoft AI Tour κατέφθασε για πρώτη φορά στην Αθήνα, μετατρέποντας το Κέντρο

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM . Το Magenta Moments , που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών , γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο

Magenta Moments: Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM – Τυπολογίες – όλα γύρω από τα media

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους[1] τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών τόσο στην Ελλάδα, όσο και στο εξωτερικό

Magenta Moments: Νέο πρόγραμμα επιβράβευσης της COSMOTE TELEKOM

Προνόμια, δώρα και αποκλειστικές προσφορές από ένα ευρύ δίκτυο συνεργατών στην Ελλάδα και το εξωτερικό Το νέο πρόγραμμα επιβράβευσης Magenta Moments φέρνει σε όλους τους πελάτες της, ιδιώτες και επαγγελματίες, η COSMOTE TELEKOM. Το Magenta Moments, που αναβαθμίζει το COSMOTE DEALS FOR YOU, φέρνει έναν νέο κόσμο προνομίων & εμπειριών, γεμάτο δώρα, διαγωνισμούς και αποκλειστικές

Από την COSMOTE TELEKOM στην T-Mobile US: Η δύναμη του παγκόσμιου ομίλου TELEKOM

H εμπειρία ενός ταξιδιού στα κεντρικά της T-Mobile US στο Seattle μετατρέπεται σε απόδειξη του γιατί η εγχώρια COSMOTE TELEKOM, έχει πλέον παγκόσμιο αποτύπωμα.   Αποστολή στο Σιάτλ: Χρήστος Κάβουρας Τον περασμένο Απρίλιο ο όμιλος ΟΤΕ ανακοίνωσε τη μετονομασία της εμπορικής του μάρκας, COSMOTE, σε COSMOTE TELEKOM, σημειώνοντας πως πρόκειται για μία κίνηση που εδραιώνει

COSMOTE HISTORY HD: Η «Μηχανή του Χρόνου» ρίχνει αυλαία τη φετινή σεζόν με τα καλύτερα στιγμιότυπα της χρονιάς

Με ένα επεισόδιο αφιερωμένο στα καλύτερα στιγμιότυπα και τις σημαντικότερες ιστορικές αφηγήσεις της φετινής σεζόν, η εκπομπή «Μηχανή του Χρόνου» ρίχνει αυλαία τη Δευτέρα 30/6 στις 21.00, στο COSMOTE HISTORY HD. Η εκπομπή, με τον Χρίστο Βασιλόπουλο, ανανεώνει το ραντεβού της με τους συνδρομητές της COSMOTE TV για τη νέα τηλεοπτική σεζόν, με πλούσια δημοσιογραφική

Cosmote Telekom: Τι είναι το Perplexity που έφερε από την άλλη πλευρά του Ατλαντικού

Mία από τις κορυφαίες ΑΙ μηχανές έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν οι πελάτες της COSMOTE TELEKOM καθώς η ελληνική θυγατρική του Ομίλου TELEKOM, μετά από την αλλαγή της επωνυμίας, αξιοποιεί όλο και περισσότερο προγράμματα, πολιτικές και λύσεις που έχουν δοκιμαστεί στον οργανισμό και έχουν δυνατότητα εφαρμογής και στην χώρα μας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ήταν τα προγράμματα MagentaONE που πριν

COSMOTE TELEKOM: Από την Αθήνα στο Σιάτλ – η παγκόσμια συμμαχία που απογειώνει την ελληνική τεχνολογία

Πρόκειται για μία παγκόσμια "συμμαχία" που δεν περιορίζεται απλώς στην ανάπτυξη δικτύων και υποδομών, αλλά πολύ περισσότερο, αποτελεί καταλύτη για τη δυναμική είσοδο της χώρας μας σε αυτή τη νέα εποχή. Σε μία εποχή προκλήσεων και εντάσεων, όταν το πράσινο το μπλε και το ματζέντα (φούξια) ενώνονται, ανοίγει ο δρόμος προς προς μία νέα εποχή

8 στις 10 εταιρείες τεχνολογίας στην Ελλάδα σχεδιάζουν προσλήψεις εντός του 2025

Τη μεγαλύτερη ζήτηση εργαζομένων στην εγχώρια αγορά εργασίας συνεχίζει...

Η ΔΕΗ στις τηλεπικοινωνίες και τα data centers

Για ένα νέο κεφάλαιο στις τηλεπικοινωνίες της Ελλάδας έκανε λόγο ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΔΕΗ, Γιώργος Στάσσης, μιλώντας στους μετόχους κατά την ετήσια γενική συνέλευση της επιχείρησης: «Μόλις πριν μερικές ημέρες, αξιοποιώντας το υπερσύγχρονο και ταχύτατα αναπτυσσόμενο FTTH δίκτυό μας στην Ελλάδα, κάναμε την είσοδό μας στην λιανική αγορά τηλεπικοινωνιών, μέσω της διάθεσης

Γυαλιά μεταφράζουν σε πραγματικό χρόνο ό,τι βλέπεις και ακούς, λειτουργούν ως κινητά και απαντούν σε ερωτήσεις

Τα γυαλιά της Xiaomi Πραγματικότητα και όχι αποκύημα της φαντασίας αποτελούν τα νέα γυαλιά της Xiaomi που φωτογραφίζουν ό,τι βλέπεις, μεταφράζουν σε πραγματικό χρόνο ό,τι σου λένε σε άλλη γλώσσα και λειτουργούν και ως κινητά.  Ελαφριά, διακριτικά και εύχρηστα, ενσωματώνουν λειτουργίες που μέχρι τώρα είχαν μόνο τα τηλέφωνα αλλά χωρίς να πιάνεις τίποτα στα χέρια.

Share

Η υιοθέτηση της τηλεργασίας και άλλων νέων τρόπων ευέλικτης εργασίας ως αποτέλεσμα της πανδημίας, άφησε τις επιχειρήσεις εκτεθειμένες σε περισσότερες και περιπλοκότερες κυβερνοεπιθέσεις, στρέφοντας την προσοχή στις υποχρηματοδοτούμενες υποδομές κυβερνοασφάλειάς τους, σύμφωνα με την πρόσφατη παγκόσμια έρευνα της EY, Global Information Security Survey 2021 (GISS).

Η φετινή έκδοση της έρευνας, που εξετάζει τις απόψεις περισσοτέρων από 1.000 επικεφαλής κυβερνοασφάλειας παγκοσμίως – συμπεριλαμβανομένης και της Ελλάδας – αποκαλύπτει ότι περισσότερες από τις μισές επιχειρήσεις (56%) παρέκαμψαν διαδικασίες κυβερνοασφάλειας, για να διευκολύνουν τη μετάβαση στην τηλεργασία ή σε ένα πιο ευέλικτο μοντέλο εργασίας.

Παράλληλα, οι επικεφαλής κυβερνοασφάλειας δηλώνουν πιο προβληματισμένοι από ποτέ σχετικά με τη δυνατότητά τους να διαχειριστούν τις κυβερνοαπειλές (43%), με περισσότερους από τρεις στους τέσσερις (77%, σε σύγκριση με 59% στην περυσινή έρευνα) να καταγγέλλουν αυξημένο αριθμό κυβερνοεπιθέσεων τους τελευταίους 12 μήνες, όπως επιθέσεις τύπου ransomware.

Οι προϋπολογισμοί δε συμβαδίζουν με τις πραγματικές ανάγκες κυβερνοασφάλειας

Παρά τον αυξανόμενο αριθμό κυβερνοαπειλών, οι προϋπολογισμοί κυβερνοασφάλειας παραμένουν περιορισμένοι σε σχέση με τον συνολικό προϋπολογισμό του IT, σύμφωνα με τη φετινή έρευνα. Ενώ οι οργανισμοί όσων συμμετείχαν στην έρευνα είχαν μέσα έσοδα της τάξης των $11 δισ. κατά το προηγούμενο οικονομικό έτος, εντούτοις, οι μέσες επενδύσεις στην κυβερνοασφάλεια ανήλθαν σε μόλις $5,28 εκατ.

Σχεδόν τέσσερις στους δέκα (39%) ερωτηθέντες προειδοποιούν ότι ο προϋπολογισμός κυβερνοασφάλειας των επιχειρήσεών τους, δεν επαρκεί ούτως ώστε να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που αναδύθηκαν τους τελευταίους 12 μήνες. Το ίδιο ποσοστό δηλώνουν ότι τα έξοδα για την κυβερνοασφάλεια δεν υπολογίζονται στις στρατηγικές επενδύσεις, όπως, για παράδειγμα, ο μετασχηματισμός της εφοδιαστικής αλυσίδας του IT.

Παράλληλα, περισσότεροι από το ένα τρίτο (36%) ανησυχούν ότι είναι θέμα χρόνου μέχρι ο οργανισμός τους να πέσει θύμα ενός μεγάλου περιστατικού παραβίασης, το οποίο θα μπορούσε να αποφευχθεί εάν είχαν γίνει περισσότερες επενδύσεις σε συστήματα κυβερνοασφάλειας.

Η οικοδόμηση σχέσεων με τη διοικητική ομάδα, μπορεί να μετατρέψει την κρίση σε ευκαιρία

Σύμφωνα με την έρευνα του 2021, οι σχέσεις μεταξύ των επικεφαλής κυβερνοασφάλειας και των άλλων τμημάτων της επιχείρησης, δεν είναι ιδιαιτέρως δυνατές ή θερμές.

Οι επικεφαλής κυβερνοασφάλειας που συμμετείχαν στην έρευνα (41%) περιγράφουν τη σχέση τους με το τμήμα marketing ως «αρνητική», ενώ 28% δηλώνουν ότι οι σχέσεις τους με τους ιδιοκτήτες της επιχείρησης είναι κακή. Ως αποτέλεσμα, μόλις 19% πιστεύουν ότι η ομάδα κυβερνοασφάλειας εμπλέκεται στον σχεδιασμό νέων επιχειρηματικών πρωτοβουλιών, σε σχέση με 36% το 2020. Επιπλέον, μόνο 25% θεωρούν ότι τα ανώτατα διοικητικά στελέχη θα περιέγραφαν τη διεύθυνση κυβερνοασφάλειας της επιχείρησής τους ως «εμπορικά προσανατολισμένη».

Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έρευνας, ο κος Παναγιώτης Παπαγιαννακόπουλος, Εταίρος στο Τμήμα Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της EY Ελλάδος και Επικεφαλής Υπηρεσιών Κυβερνοασφάλειας, Προστασίας Δεδομένων και Ιδιωτικότητας της EY στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, δήλωσε: «Η ταχύτητα με την οποία χρειάστηκε να ανταποκριθούν οι επιχειρήσεις στα νέα δεδομένα που δημιούργησε η πανδημία, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά την τηλεργασία, αύξησε σημαντικά την έκθεσή τους σε ενδεχόμενες κυβερνοεπιθέσεις. Καθώς το νέο μοντέλο απομακρυσμένης εργασίας φαίνεται να παγιώνεται και μετά την πανδημία, είναι επιτακτική ανάγκη να ενταθούν τα μέτρα κυβερνοασφάλειας και να προσαρμοστούν στη νέα κανονικότητα. Παγκοσμίως, αλλά και στην Ελλάδα, οι επικεφαλής κυβερνοασφάλειας οφείλουν να ευαισθητοποιήσουν τους CEOs και τα λοιπά μέλη της διοικητικής ομάδας για την ανάγκη αυτή, τους σχετικούς κινδύνους και τα οφέλη από μια αύξηση του σχετικού προϋπολογισμού. Παράλληλα, οι διοικήσεις των επιχειρήσεων θα πρέπει να αντιληφθούν την κρισιμότητα της κυβερνοασφάλειας στη μελλοντική επιτυχία του οργανισμού τους, αλλά και ως αναπόσπαστο κομμάτι των προγραμμάτων μετασχηματισμού. Η ενίσχυση της κυβερνοασφάλειας είναι πλέον στοιχείο διαφοροποίησης και όχι τροχοπέδη».